In het algemeen wel.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onnodig kun je alleen achteraf vaststellen natuurlijk. Maar algemeen geldt dat een hoger aantal tests en een lager percentage positief goed nieuws is.
Data staat nu ingesteld op de laatste 30 dagen. Kan er ook 60 van maken ?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dank voor deze data, heb je die ook van januari (dus voor het openen van de scholen)?
Is wel interessant want aangezien kinderen nu wel massaal getest worden en voorheen niet, zou dat kunnen betekenen dat een hoger totaal aan positief geteste personen niet direct 'erger' is dan voorheen en ook niet direct zal zorgen voor meer ziekenhuisopnames. Wellicht zorgt het zelfs voor minder ziekenhuisopnames aangezien besmette kinderen nu in quarantaine gaan waar ze dat eerst niet zouden doen. (omdat ze niet eens wisten dat ze besmet waren)quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar ik kan ook wel keer een grafiekje maken (vandaag even niet meer)
Met percentage positief per leeftijdsgroep per dag.
Volgens mij was @raptorix naar die data op zoek maar was de conclusie dat het niet te vinden was op die manier. Dus doe geen werk voor mij hoor.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar ik kan ook wel keer een grafiekje maken (vandaag even niet meer)
Met percentage positief per leeftijdsgroep per dag.
Dat is dan ook wat ik zeg he, percentage positief is alleen relevant als je ook absolute aantallen weet. Waarom meer mensen zich laten testen is niet bijster relevant zonder duidelijke externe oorzaak. Speculatie over hooikoorts is niet heel zinvol.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
In het algemeen wel.
Maar niet als je je beleid daarop richt (even los van of dat zou gebeuren of niet) want dan zou je dus kunnen denken dat het goed gaat, terwijl je juist zonder de hooikoorts gevallen (ervan uitgaande dat dat zo zou zijn) een hoger percentage positief zou kunnen hebben en daarop had moeten ingrijpen.
Maar goed, volgens mij kijkt er niemand alleen naar het percentage positief.
Hier staat een grafiekje in niet absolute cijfers maar per 100k inwoners, per leeftijdsgroep, per week (vanaf 2):quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dank voor deze data, heb je die ook van januari (dus voor het openen van de scholen)?
Dat lijkt me dan ook het hele doel van dat extra testen van kinderen. Traceren en in quarantaine.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:58 schreef falling_away het volgende:
[..]
Is wel interessant want aangezien kinderen nu wel massaal getest worden en voorheen niet, zou dat kunnen betekenen dat een hoger totaal aan positief geteste personen niet direct 'erger' is dan voorheen en ook niet direct zal zorgen voor meer ziekenhuisopnames. Wellicht zorgt het zelfs voor minder ziekenhuisopnames aangezien besmette kinderen nu in quarantaine gaan waar ze dat eerst niet zouden doen.
Mhmm FVD is al een tijdje bezig met te zeggen dat alles maar gewoon open moet, die kun je, wat mij betreft, niet meer serieus nemen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:56 schreef maan_man het volgende:
Het is gewoon jammer dat beide kampen de weg een beetje kwijt lijken te zijn. Geen terrassen open en dergelijke is je reinste onzin. Maar andere slaan dan weer door naar de andere kant:
[ twitter ]
Afgeladen disco's en hallen vol ouderen die bingo spelen vanaf morgen lijkt mij ook niet de oplossing. Steeds minder partijen lijken te streven naar de redelijke oplossing.
Klopt maar als de besmettingscijfers stijgen zonder dit mee te nemen in de analyze zal het snel zorgen voor meer paniekkoppen in de media.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan ook het hele doel van dat extra testen van kinderen. Traceren en in quarantaine.
Als je dat kunt bereiken en ze dus een stuk minder met opa en oma in aanraking komen in die besmettelijke fase is het echt een win win.
Deels wel, deels niet. Die andere politici zijn eenmaal de bocht uit gevlogen, terwijl Baudet bezig blijft. Grappenhaus is trouwens bestraft.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef maan_man het volgende:
Inkoppertje voor het FvD:
[ twitter ]
Weet ik, al is Grapperhaus zoals ik al eerder aangaf pas gestraft toen men onder druk van de publieke opinie niet meer anders kon. Maar FvD heeft een bepaalde doelgroep en met die doelgroep in het achterhoofd is dit gewoon goud voor hen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Deels wel, deels niet. Die andere politici zijn eenmaal de bocht uit gevlogen, terwijl Baudet bezig blijft. Grappenhaus is trouwens bestraft.
Mooi, dan kunnen de kroegen weer openquote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 5.113 nieuw gemelde positieve testen
- 186 nieuwe ziekenhuisopnames
- 32 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
6 gemeentes met 0 besmettingen
19 gemeentes met 1 besmettingen
65 gemeentes met 2-4 besmettingen
105 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Een week geleden:quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 5.113 nieuw gemelde positieve testen
- 186 nieuwe ziekenhuisopnames
- 32 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens
quote:In elk geval de komende weken zullen de terrassen van restaurants en café’s nog niet open kunnen, zegt zorgminister Hugo de Jonge. Het kabinet heeft ervoor gekozen een paar sectoren wat meer ademruimte te geven, maar het kabinet ziet voorlopig geen ruimte meer om de regels verder los te laten, zegt de bewindsman.
https://www.telegraaf.nl/(...)epelingen-is-even-op
Ik weet niet van wanneer de motie was. Maar er was vanuit FvD een motie ingediend om per direct alle beperkende maatregelen op te heffen ..quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:03 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Mhmm FVD is al een tijdje bezig met te zeggen dat alles maar gewoon open moet, die kun je, wat mij betreft, niet meer serieus nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |