abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 februari 2021 @ 13:44:43 #1
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198217163

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198217245
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat ik niet snap... Waarom zou je wachten tot je de goedkeuring, voordat je de vaccins verstuurd?
Bij de goedkeuring wordt ook de bijsluiter opgesteld. Daar staat dan in hoe je het moet opslaan en vervoeren. Ik denk dat het daar mee te maken heeft.
pi_198217270
Weet je wat ik niet snap. Als je nu al weet dat je het gaat goedkeuren op 11 maart, waarom dan niet vandaag?
zie email 27 oktober
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 26 februari 2021 @ 13:52:22 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198217273
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:49 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Bij de goedkeuring wordt ook de bijsluiter opgesteld. Daar staat dan in hoe je het moet opslaan en vervoeren. Ik denk dat het daar mee te maken heeft.
Je wil ook vooral weten of alle testen wel juist zijn gedaan zodat de resultaten legitiem zijn.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 13:52:46 #5
346939 Janneke141
pi_198217279
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:52 schreef trein2000 het volgende:
Weet je wat ik niet snap. Als je nu al weet dat je het gaat goedkeuren op 11 maart, waarom dan niet vandaag?
Moet zorgvuldig.
pi_198217393
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:52 schreef trein2000 het volgende:
Omdat de keuring voor dan gepland staat?
pi_198217417
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Moet zorgvuldig.
Je moet zorgvuldigheid niet verwarren met proceduregeilheid.
zie email 27 oktober
pi_198217424
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:52 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je wil ook vooral weten of alle testen wel juist zijn gedaan zodat de resultaten legitiem zijn.
Daar ging dit niet over. Het ging er over waarom ze bijvoorbeeld nu niet de vaccins al gaan versturen als je weet dat het over 2 weken goed gekeurd kan worden. Vaak weten ze al een paar dagen van te voren of ze het goedkeuren. Maar er wordt samen met de producent een bijsluiter opgesteld. Die moet door beide partijen goed bevonden worden omdat daar dingen instaan over de werking, hoe je het moet vervoeren, hoe je het moet opstaan en hoe je het moet toedienen enzovoort. Het is namelijk wel handig als de producent zegt het moet opgeslagen worden bij 5 graden dat niet de EMA zegt kan ook bij 10 graden bijvoorbeeld.
pi_198217455
Op zich interessant om te zien dat in Belgie dezelfde sentimenten aan het ontstaan zijn als hier

https://www.hln.be/dossie(...)ttig-blijft~ab61121d

En de bijbehorende reacties op Facebook die laten ook de tweedeling zien, maar vooral dat velen de maatregelen echt beu beginnen te worden. (incl oproep om de terrassen weer te openen)

https://www.facebook.com/hln.be/posts/10159709053061282
Alpha kenny one
pi_198217460
RIVM past sterftecijfer Corona aan na vragen NRC
Het RIVM heeft de schatting van het sterftecijfer van corona naar beneden bijgesteld na vragen van NRC. Tot en met maandag was dat volgens de RIVM-website 1,3 procent, daarna werd het tussen 1 en 1,3 procent. Afhankelijk van het aantal coronabesmettingen kan het verschil in schatting van 0,3 procent ten minste duizenden sterfgevallen schelen.

Het gaat om de zogeheten IFR (Infection Fatality Rate), een schatting van het percentage van de besmette patiënten dat overlijdt aan Covid-19.

NRC wees het RIVM er maandag op dat het vermelde percentage van 1,3 procent afweek van de 1 procent die sinds vorig jaar in Nederland wordt aangehouden. Minister Hugo de Jonge (CDA, VWS) noemde op 17 november het cijfer van 1 procent in antwoord op Kamervragen. Ook een recente studie uit februari waaraan RIVM-medewerkers meededen, komt uit op 1 procent.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:03:57 #11
14505 OProg
A Life in Music
pi_198217481
quote:
Oxford-vaccin blijft op de plank
LONDEN - Vier op de vijf doses van het AstraZeneca-vaccin die aan lidstaten van de Europese Unie zijn geleverd, zijn nog ongebruikt. Dat komt onder andere doordat momenteel vooral nog senioren worden ingeënt, terwijl het vaccin in een aantal EU-landen wordt afgeraden voor 65-plussers, maar het imagoprobleem van het vaccin speelt ook een rol.
En het erge van dit alles nog als je naar de onderzoeken kijkt die nu uit bijvoorbeeld Schotland komen dat het gebaseerd is op onderbuikgevoelens.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198217503
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die twee zijn lastig uit elkaar te houden denk ik. De meeste procedures zullen toch ontworpen zijn tbv de zorgvuldigheid.
pi_198217521
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:03 schreef OProg het volgende:

[..]

En het erge van dit alles nog als je naar de onderzoeken kijkt die nu uit bijvoorbeeld Schotland komen dat het gebaseerd is op onderbuikgevoelens.
Hugo moet die dingen kopen en aan zorgmedewerkers en huisartsen geven. Pfizer en Moderna alleen voor ouderen en we zijn weer een paar dagen dichter bij het einde van de crisis ^O^
pi_198217531
quote:

[..]

Geef het maar aan mij hoor, ik neem er wel genoegen mee....
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:06:57 #16
22565 asco
Los in deze tent
pi_198217538
Daling op vrijdag. 👍
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:07:10 #17
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198217544
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:06 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
TSjah en toch daalt de ziekenhuisbezetting , al is het langzaam.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198217581
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:02 schreef Oliver23 het volgende:
RIVM past sterftecijfer Corona aan na vragen NRC
Het RIVM heeft de schatting van het sterftecijfer van corona naar beneden bijgesteld na vragen van NRC. Tot en met maandag was dat volgens de RIVM-website 1,3 procent, daarna werd het tussen 1 en 1,3 procent. Afhankelijk van het aantal coronabesmettingen kan het verschil in schatting van 0,3 procent ten minste duizenden sterfgevallen schelen.

Het gaat om de zogeheten IFR (Infection Fatality Rate), een schatting van het percentage van de besmette patiënten dat overlijdt aan Covid-19.

NRC wees het RIVM er maandag op dat het vermelde percentage van 1,3 procent afweek van de 1 procent die sinds vorig jaar in Nederland wordt aangehouden. Minister Hugo de Jonge (CDA, VWS) noemde op 17 november het cijfer van 1 procent in antwoord op Kamervragen. Ook een recente studie uit februari waaraan RIVM-medewerkers meededen, komt uit op 1 procent.
En verderop in artikel:
quote:
De 1 procent die in Nederland wordt gehanteerd, is gebaseerd op twee betrekkelijk oude onderzoeken die vorig jaar in de periode maart tot en met juni werden gedaan. Dat was overigens in een tijd dat er veel minder mensen anti-stoffen tegen het virus hadden dan nu. Een studie kwam destijds uit op 1 procent, de ander op 1,3 procent. De laatste, hogere, werd richtsnoer voor de site. Sinds maandag geeft het RIVM de bandbreedte van beide onderzoeken aan.
Ze werken altijd volgens de laatste inzichten, zeggen ze altijd. Volgens mij is er in dat jaar veel gebeurd en zijn er veel nieuwe inzichten ontwikkeld. Zeker voor wat betreft de mortaliteit.
pi_198217587
quote:
Viruswaarheid in cassatie in avondklokzaak
Actiegroep Viruswaarheid heeft laten weten in cassatie te gaan tegen het arrest van het gerechtshof. Het hof oordeelde in tegenstelling tot de rechtbank dat het kabinet bij de invoering van de avondklok wél gebruik mocht maken van een noodwet. Hiermee verloor Viruswaarheid het hoger beroep. De Hoge Raad zal niet inhoudelijk op de zaak ingaan, maar wel bekijken of er fouten zijn gemaakt bij de behandeling van de zaak.
De Hoge Raad zal niet inhoudelijk op de zaak ingaan

Dus V Dissel kan zich weer opmaken voor een nieuwe ronde in de rechtbank :P
Alpha kenny one
pi_198217602
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Moet zorgvuldig.
quote:

[..]

Doen ze het minder zorgvuldig, dan is er waarschijnlijk minder animo om het betreffende vaccin te nemen. Bovendien moet er dan dadelijk toch eens ergens iets fout gaan, dan zjin ze echt schandalig bezig geweest met de gezondheid van het Nederlandse volk.

Ik denk dat uitgerekend met deze zaken zorgvuldigheid van belang is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:13:06 #21
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198217618
Viruswaarheid in cassatie terwijl het Hof toch bijzonder weinig heel laat van de eerder uitspraak van de voorzieningenrechter:
quote:
Het hof verwerpt het betoog van Viruswaarheid (en in lijn daarmee het oordeel van de voorzieningenrechter) dat de Wbbbg slechts is bedoeld voor situaties die letterlijk geen enkel uitstel kunnen dulden, omdat er sprake is van een acute noodsituaties, zoals een onverwachte dijkdoorbraak. Deze aldus geformuleerde ‘lat’ ligt te hoog en volgt ook niet uit de wet of de wetsgeschiedenis. Ook al zal in het wettelijke vereiste van ‘buitengewone omstandigheden’ vaak enige spoedeisendheid besloten liggen, kan dit echter niet betekenen dat (buiten de wettekst en zonder duidelijke aanwijzingen in de wetsgeschiedenis) aan de invoering van de avondklok zodanige eisen van spoedeisendheid worden gesteld als de voorzieningenrechter heeft aangenomen
[...]
Het zou immers ongewenst en niet logisch zijn om deze noodbevoegdheid pas na ‘een dijkdoorbraak’ te kunnen aanwenden en niet al bij een dreigende ‘dijkdoorbraak’.
Ik weet niet wat Wappie & Co. nog denkt te kunnen halen (behalve meer media-aandacht).
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_198217625
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:02 schreef falling_away het volgende:
Op zich interessant om te zien dat in Belgie dezelfde sentimenten aan het ontstaan zijn als hier

En de bijbehorende reacties op Facebook die laten ook de tweedeling zien, maar vooral dat velen de maatregelen echt beu beginnen te worden. (incl oproep om de terrassen weer te openen)

Dat kan niet, ik lees hier altijd dat wij een uniek ongehoorzaam en egoïstisch volkje zijn.
pi_198217630
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:10 schreef falling_away het volgende:

[..]

Oversimplificatie. De Hoge Raad kijkt niet alleen naar procedurefouten maar ook naar of het recht juist is toegepast.

Het is een juridisch een erg interessante zaak en ook goed dat de HR er naar gaat kijken.
zie email 27 oktober
pi_198217639
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:13 schreef DustPuppy het volgende:

Ik weet niet wat Wappie & Co. nog denkt te kunnen halen (behalve meer media-aandacht).
Ik denk dat ze beter kunnen gaan voor minder media.
Doet ze weinig goed dat geneuzel van ze.
pi_198217655
quote:
Viruswaarheid in cassatie terwijl het Hof toch bijzonder weinig heel laat van de eerder uitspraak van de voorzieningenrechter:
[..]

De HR zal kijken welke juridische lijn de juiste is. Het is bepaald niet uitgesloten dat die weer meer naar de kant van de rechtbank gaan. Het advies van de raad van State zat ook veel meer in die hoek bijvoorbeeld
zie email 27 oktober
pi_198217663
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Doen ze het minder zorgvuldig, dan is er waarschijnlijk minder animo om het betreffende vaccin te nemen. Bovendien moet er dan dadelijk toch eens ergens iets fout gaan, dan zjin ze echt schandalig bezig geweest met de gezondheid van het Nederlandse volk.

Ik denk dat men niks tegen zorgvuldigheid kan hebben en als mij zegt op die datum keuren wij het vaccin, prima. De vraag is meer: de uitslag staat schijnbaar al vast, waarom dan wachten:
quote:
Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) keurt op 11 maart het coronavaccin van de Leidse farmaceut Janssen goed, zeggen bronnen binnen de Europese Unie tegen persbureau Bloomberg.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 februari 2021 @ 14:15:19 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198217664
Het belangrijkste is dat Rutte al heel erg gezichtsverlies heeft geleden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198217669
Toch belachelijk wat je ook weer hoort over terrasjes.

Scholen mogen wel open. Wat niemand goed doet. Waar je massaal op elkaar zit en je snel verspreiding hebt.

Maar een terras waar je met maar een paar zit, op grote afstand en gwn buiten mag weer niet.
Iets waar ondernemers kapot aan gaan, iets wat mentaal ook positief kan werken.

Vind je het dan gek dat mensen de maatregelen niet meer snappen?
pi_198217676
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:13 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dat kan niet, ik lees hier altijd dat wij een uniek ongehoorzaam en egoïstisch volkje zijn.
In grotere mate dan andere landen ja (concreet voorbeeldje: Hoe ontzettend veel gezeik het invoeren van een mondkapjesplicht hier opleverde), dat wil natuurlijk niet zeggen dat andere volkjes absolute engelen zijn.
pi_198217690
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:15 schreef bianconeri het volgende:

Scholen mogen wel open. Wat niemand goed doet. Waar je massaal op elkaar zit en je snel verspreiding hebt.

Maar een terras waar je met maar een paar zit, op grote afstand en gwn buiten mag weer niet.

Ik mag toch hopen dat mensen snappen dat onderwijs wel een iets hogere prioriteit heeft als terrasjes..
pi_198217697
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:13 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Zijn we ook :r
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:17:41 #32
346939 Janneke141
pi_198217703
quote:

[..]

Helaas een bekend ambtenarenprobleem. Daarom duurt het ook zestien weken voordat ondernemers hun TVL krijgen.
pi_198217710
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

In grotere mate dan andere landen ja (concreet voorbeeldje: Hoe ontzettend veel gezeik het invoeren van een mondkapjesplicht hier opleverde), dat wil natuurlijk niet zeggen dat andere volkjes absolute engelen zijn.
Maar dat had een hele goede reden. Mondkapjes werken nauwelijks.
pi_198217715
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat mensen snappen dat onderwijs wel een iets hogere prioriteit heeft als terrasjes..
Bekijk even wat ik zeg?

Er zit ook wel even een verschil tussen onderwijs dat nooit stilgelegen heeft en horeca wat al tijden niet meer draait.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:18:13 #35
346939 Janneke141
pi_198217719
quote:

[..]

[..]

Maar als ze nu al weten dat het op 11 maart wordt goedgekeurd, dan klopt er dus iets niet. Dan kan het dus ook vandaag.
pi_198217725
quote:
[..]

Nou ja, ik ben wel benieuwd naar de blik van de Hoge Raad op dit alles. De voorzieningenrechter en het Gerechtshof hebben een totaal andere interpretatie van de wbbbg. Ik vond die van de voorzieningenrechter zelf redelijk logisch klinken: je mag de Tweede Kamer alleen omzeilen als dat echt niet anders kan.

Voor Viruswaarheid valt er weinig te halen inderdaad, die uitspraak zal er denk ik pas komen als we allemaal allang gevaccineerd zijn.
pi_198217732
quote:

[..]

[..]

Hoe is de zorgvuldigheid er precies mee gediend om een besluit wat blijkbaar al gereed is nog 2 weken op de plank te laten liggen?
Die onnodige vertraging kost gewoon doden, dat vind ik schandalig.
zie email 27 oktober
pi_198217737
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar als ze nu al weten dat het op 11 maart wordt goedgekeurd, dan klopt er dus iets niet. Dan kan het dus ook vandaag.
Het kan ook zijn dat er verwacht wordt dat de goedkeuring plaats vindt op 11 maart maar dat dat in de media voor het gemak weggelaten wordt.
pi_198217743
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe is de zorgvuldigheid er precies mee gediend om een besluit wat blijkbaar al gereed is nog 2 weken op de plank te laten liggen?
Die onnodige vertraging kost gewoon doden, dat vind ik schandalig.
Je hebt de conclusie al getrokken dat het onnodig is, die informatie heb je gewoon niet.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 26 februari 2021 @ 14:19:55 #40
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198217747
quote:

[..]

Geef maar aan mij en diegene rondom mij. Die willen heel graag.

Wat een gezeik. Wil je dit niet, dan krijg je niks anders en bestaat de kleine kans dat je dood gaat aan corona. Fuck it.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198217763
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar dat had een hele goede reden. Mondkapjes werken nauwelijks.
Zo denkt men hier omdat we een egoïstisch en ongehoorzaam volkje zijn, op de rest van planeet aarde denkt men 'waarom ook niet, er zitten geen nadelen aan en elk positief effect is lekker meegenomen'.
pi_198217771
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zo denkt men hier omdat we een egoïstisch en ongehoorzaam volkje zijn
Neen. :)
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:22:55 #43
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198217803
quote:
[..]

Is dacht ik noodzakelijk voor een gang naar het Europees Hof.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198217814
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Bekijk even wat ik zeg?

Er zit ook wel even een verschil tussen onderwijs dat nooit stilgelegen heeft en horeca wat al tijden niet meer draait.
Nou, over dat onderwijs op afstand is de conclusie bij een flinke groep leerlingen wel dat het ervoor gezorgd heeft dat het helemaal stilgelegen heeft.
pi_198217833
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:02 schreef falling_away het volgende:

Laat die viroloog zich gewoon met zijn werk bezighouden.
pi_198217836
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:19 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wat een gezeik. Wil je dit niet, dan krijg je niks anders en bestaat de kleine kans dat je dood gaat aan corona. Fuck it.
Het zal vast onderbuik zijn, maar ik heb ook geen rotsvast vertrouwen in dat specifieke vaccin. Hoe ze de clinical trials hebben geleid, hoe ze vervolgens hebben gecommuniceerd over de effectiviteit, de afspraken met de EU die niet zijn nagekomen.

Stel dat er over een jaar iets mis blijkt te zijn met dat vaccin, dan zeggen we allemaal: ja er waren achteraf gezien genoeg signalen. Dat geldt niet voor de vaccins van Pfizer of Janssen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2021 14:25:53 ]
pi_198217859
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:06 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Die cijfers zijn ook een eigen leven gaan leiden, men kijkt zich er dood op.
Als het ene cijfertje niet meer hoog genoeg is, komt er wel weer een ander cijfertje boven drijven. Dan zijn het de doden, de opnames, dan weer de besmettingen, de oversterfte, dan weer de geprojecteerde kans op verspreiding, een r-waarde, een hogere percentage besmettingskans, etc., etc.

Zelfs de mutanten zijn veranderd in cijfers, zoals B.1.526.
pi_198217864
Wordt tijd dat Grapperhaus zelf inziet dat hij een beleid voert als een....

Alpha kenny one
pi_198217868
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nou, over dat onderwijs op afstand is de conclusie bij een flinke groep leerlingen wel dat het ervoor gezorgd heeft dat het helemaal stilgelegen heeft.
En ook nog blijft. De versoepeling in het VO is zo miniem, dat op onze school van de ruimte gebruik gemaakt wordt om de achterstanden in toetsen weg te werken. Dus nog steeds geen klassikaal/fysiek les. Terwijl leerlingen nu toetsen onder de neus schuiven wel het laatste is wat je m.i. moet doen.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198217872
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:15 schreef bianconeri het volgende:

Het is het makkelijkste inkoppertje wat je als kabinet hebt. Laat die terrasjes onder voorwaarden toe. Veel makkelijker te controleren ook. Waarschijnlijk zal het voor veel horeca-ondernemers niet rendabel zijn dus gaan ze weer dicht en trekken ze steun. Maar bij de andere helft, of bij grote zaken met grote terrassen, kunnen mensen toch maar mooi even terecht. Even de mentale weerbaarheid wat opladen. Is het gezeik over die avondklok en die schoenenwinkel weer 2 maanden uit de lucht. Maar nee, kan niet, mag niet, moeilijk moeilijk.

Intussen wel de papieren werkelijkheid creëren dat we op scholen allemaal op 1,5m afstand en met mondkapje op gaan zitten, en dat er bij elke snotneus getest wordt. Kan allemaal want een ambtenaar heeft dat van achter zijn bureau zo opgeschreven, dus dat gaat vast prima nageleefd worden.

Ik sluit ook niet uit dat het kabinet deze voorzet voor de verkiezingen nog wel gaat inkoppen. Je hebt nog tweeënhalve week tot de verkiezingen, genoeg tijd om het als nieuw inzicht te presenteren. Cynici zullen het een verkiezingsstunt noemen maar dat neem je dan maar op de koop toe.
pi_198217874
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:24 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het zal vast onderbuik zijn, maar ik heb ook geen rotsvast vertrouwen in dat specifieke vaccin. Hoe ze de clinics trials hebben geleid, hoe ze vervolgens hebben gecommuniceerd over de effectiviteit, de afspraken met de EU die niet zijn nagekomen.

Stel dat er over een jaar iets mis blijkt te zijn met dat vaccin, dan zeggen we allemaal: ja er waren achteraf gezien genoeg signalen. Dat geldt niet voor de vaccins van Pfizer of Janssen.
Zo zit ik er ook in. Ik ben geen anti-vaxxer. Maar AZ maakt er behoorlijk een potje van. Je laatste alinea vat het goed samen.
zie email 27 oktober
pi_198217908
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:19 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Het beschermt dan wat minder tegen milde klachten van Corona maar wel zeer goed tegen ziekenhuisopnames en overlijden. Nou, dat laatste is toch wat we willen? Ik doe het ervoor hoor.
pi_198217954
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:26 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het is het makkelijkste inkoppertje wat je als kabinet hebt. Laat die terrasjes onder voorwaarden toe. Veel makkelijker te controleren ook. Waarschijnlijk zal het voor veel horeca-ondernemers niet rendabel zijn dus gaan ze weer dicht en trekken ze steun. Maar bij de andere helft, of bij grote zaken met grote terrassen, kunnen mensen toch maar mooi even terecht. Even de mentale weerbaarheid wat opladen. Is het gezeik over die avondklok en die schoenenwinkel weer 2 maanden uit de lucht. Maar nee, kan niet, mag niet, moeilijk moeilijk.

Intussen wel de papieren werkelijkheid creëren dat we op scholen allemaal op 1,5m afstand en met mondkapje op gaan zitten, en dat er bij elke snotneus getest wordt. Kan allemaal want een ambtenaar heeft dat van achter zijn bureau zo opgeschreven, dus dat gaat vast prima nageleefd worden.

Ik sluit ook niet uit dat het kabinet deze voorzet voor de verkiezingen nog wel gaat inkoppen. Je hebt nog tweeënhalve week tot de verkiezingen, genoeg tijd om het als nieuw inzicht te presenteren. Cynici zullen het een verkiezingsstunt noemen maar dat neem je dan maar op de koop toe.
Ik heb het geloof opgegeven. Ik snap er niks meer van.

Eerst was er de avondklok, zou als eerste worden opgeheven. Is nog steeds van kracht.
Toen was er de routekaart. Overboord.
En inmiddels mag ik wel naar een dubieuze massagesallon maar niet studeren in de bibliotheek.
En buiten, waar het gevaar zeer beperkt is? Jagen we de mensen uit parken.

Wie het nog snapt mag het zeggen.
zie email 27 oktober
pi_198218017
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:10 schreef falling_away het volgende:

[..]

Don't give up *O*
pi_198218030
Omdat ik toch een beetje nieuwsgierig was naar hoeveel meer er getest werd vs positief heb ik mij ook maar even verdiept in die open-data

Dit is het resultaat tot nu:

Link : https://rivm.useless.nl/positief.php

De gegevens lopen ongeveer 2 dagen achter.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198218043
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat hangt van het eigenbelang af.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198218062
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:36 schreef _serial_ het volgende:
Omdat ik toch een beetje nieuwsgierig was naar hoeveel meer er getest werd vs positief heb ik mij ook maar even verdiept in die open-data

[ afbeelding ]

Zeer interessant plaatje, dit maakt een aantal dingen een stuk duidelijker. Bedankt! ^O^
pi_198218077
Ik zie dat we al een half miljoen posts naderen in deze reeks :o
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198218088
quote:

[ afbeelding ]

Interessant om dit in beeld te zien! Top.
pi_198218091
quote:

[ afbeelding ]

Welke data heb je nou uiteindelijk gebruikt dan?
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:42:25 #61
346939 Janneke141
pi_198218107
quote:

[ afbeelding ]

Die datavisualisatie blijft mooi. Het is een beetje een cliché in deze crisis, maar: hou vol!
pi_198218114
Ook opvallend dat er significant meer mensen getest worden deze week dan eind januari.
pi_198218115
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb het geloof opgegeven. Ik snap er niks meer van.

Eerst was er de avondklok, zou als eerste worden opgeheven. Is nog steeds van kracht.
Toen was er de routekaart. Overboord.
En inmiddels mag ik wel naar een dubieuze massagesallon maar niet studeren in de bibliotheek.
En buiten, waar het gevaar zeer beperkt is? Jagen we de mensen uit parken.

Wie het nog snapt mag het zeggen.
Dat heeft te maken met noodzaak en niet-noodzaak om een samenleving draaiende te houden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:43:36 #64
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198218122
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef MoreDakka het volgende:
Ook opvallend dat er significant meer mensen getest worden deze week dan eind januari.
Combinatie van vakantie en hooikoortsklachten waarschijnlijk.
pi_198218126
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef MoreDakka het volgende:
Denk toch te wijten aan de opening van scholen hoor. Er worden best veel kinderen getest nu.
pi_198218149
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met noodzaak en niet-noodzaak om een samenleving draaiende te houden.
De massagesalon is noodzakelijker dan hoger onderwijs?
Bovendien, als er in een setting een zeer laag risico is kan die open onafhankelijk van de noodzaak toch?
zie email 27 oktober
pi_198218151
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Denk toch te wijten aan de opening van scholen hoor. Er worden best veel kinderen getest nu.
Dat klopt inderdaad, maar die paar honderd per dag lijkt me niet genoeg om het gehele verschil te verklaren. Maar misschien is dat ook hard gestegen de afgelopen dagen, dat weet ik eigenlijk niet zo.
pi_198218192
quote:

[..]

Dat is een interessante. Als er meer kinderen getest worden maar het percentage positief daalt daardoor, kunnen we dan niet juist concluderen dat het openen van scholen niet zorgt voor een grote toename aan besmettingen?

Want, het percentage positief daalt, anders zou het stijgen.
pi_198218195
Inkoppertje voor het FvD:
twitter
pi_198218203
quote:

[..]

Ik dacht dat al eerder door de overheid aangegeven was al belangrijkste oorzaak van de extra testen.

De vraag is hoe interpreteer je dit? Enerzijds heb je een lager percentage positieve gevallen omdat er asymptomatisch hele klassen getest worden bij een besmettingsgeval en anderzijds heb je meer besmettingen, maar ja dat is logisch als je kinderen nu wel test en daarbij asymptomatisch test onder deze groep.
Met andere woorden: wat kunnen we hier uit afleiden??
pi_198218204
quote:

[..]

25.831 in de groep 0-12 jaar op een totaal van 263.291 in de periode 15 tot en met 21 februari.

De week ervoor (dus de week waarin de scholen opengingen en je denk ik nog niet direct meer zou gaan testen) was het aandeel van die groep 14.852 testen (op een totaal van 190.153).

Ik vind het wel meevallen hoor, met dat best veel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2021 14:50:04 ]
pi_198218222
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

25.831 in de groep 0-12 jaar op een totaal van 263.291 in de periode 15 tot en met 21 februari.

De week ervoor (dus de week waarin de scholen opengingen en je denk ik nog niet direct meer zou gaan testen) was het aandeel van die groep 14.852 testen.

daar moet je dan nog de extra testen voor het personeel van de scholen bij op tellen. Dit zijn alleen niet zo makkelijk te vinden omdat dat door de verschillende leeftijdscohorten heen loopt.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:50:29 #73
346939 Janneke141
pi_198218224
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik dacht dat al eerder door de overheid aangegeven was al belangrijkste oorzaak van de extra testen.

De vraag is hoe interpreteer je dit? Enerzijds heb je een lager percentage positieve gevallen omdat er asymptomatisch hele klassen getest worden bij een besmettingsgeval en anderzijds heb je meer besmettingen, maar ja dat is logisch als je kinderen nu wel test en daarbij asymptomatisch test onder deze groep.
Met andere woorden: wat kunnen we hier uit afleiden??
Dat het gemiddeld aantal positieve gevallen in een schoolklas waar een besmetting is geconstateerd, lager is dan het overall positief percentage. Het risico in een klaslokaal onder schoolkinderen is kennelijk kleiner dan het risico voor een gemiddelde Nederlander ergens in de samenleving.
pi_198218226
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is een interessante. Als er meer kinderen getest worden maar het percentage positief daalt daardoor, kunnen we dan niet juist concluderen dat het openen van scholen niet zorgt voor een grote toename aan besmettingen?

Moet je dan niet eerst weten of de “testdrempel” voor kinderen even hoog is? Ik kan mij voorstellen dat een thuiswerkende volwassene het wat vaker even een dagje aankijkt dan een kind wat met 30 anderen in een klas zit en ook nog een leerkracht die toezicht houdt.
zie email 27 oktober
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:50:40 #75
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198218228
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef maan_man het volgende:
[ twitter ]
Haha moest ik ook meteen aan denken. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198218240
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat het gemiddeld aantal positieve gevallen in een schoolklas waar een besmetting is geconstateerd, lager is dan het overall positief percentage. Het risico in een klaslokaal onder schoolkinderen is kennelijk kleiner dan het risico voor een gemiddelde Nederlander ergens in de samenleving.
Dat is dus aangenomen dat een schoolkind en een gemiddelde Nederlander even snel naar de teststraat gaan. Ik twijfel daar aan.
zie email 27 oktober
pi_198218243
Wat denken we van de cijfers vandaag? ik zeg 5221
Alpha kenny one
pi_198218246
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Welke data heb je nou uiteindelijk gebruikt dan?
https://data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_uitgevoerde_testen.json
Die tel ik per dag op, en maak daar een percentage van.

Dan krijg je dit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198218250
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat kun je denk ik niet zo stellen omdat er voor scholen een veel breder testbeleid is omdat je anders langer niet op school mag komen. Dus is de vergelijking erg lastig te maken.
pi_198218256
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je kan ook stellen dat de start van het hooikoorts seizoen voor veel onnodige testen heeft gezorgd, wat weer voor een lager positief percentage zorgt.

Conclusies zijn eigenlijk niet te maken dus denk ik.
pi_198218264
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

https://data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_uitgevoerde_testen.json
Die tel ik per dag op, en maak daar een percentage van.

Dan krijg je dit.
Ah zo. Nu nog per leeftijdsgroep :D (wat niet in de data zit dus).
pi_198218279
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:52 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Je kan ook stellen dat de start van het hooikoorts seizoen voor veel onnodige testen heeft gezorgd, wat weer voor een lager positief percentage zorgt.

Nou het komt wel overeen met mijn hooikoorts klachten, die begonnen eind vorige week met het lekkere weer
Even de medicatie wat opgekrikt en dat is voorbij normaal.

Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat er daardoor veel meer getest wordt, waar eerder de testbereidheid door koude weer etc gedaald was.
pi_198218283
quote:

[..]

Onnodig kun je alleen achteraf vaststellen natuurlijk. Maar algemeen geldt dat een hoger aantal tests en een lager percentage positief goed nieuws is.
pi_198218292
quote:

[..]

Enige conclusie is dat we meer mensen testen en daarmee er meer gevallen uit pikken en dat is altijd positief voor de beheersing. Andere conclusies zijn moeilijk te trekken inderdaad.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:54:43 #85
346939 Janneke141
pi_198218293
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is dus aangenomen dat een schoolkind en een gemiddelde Nederlander even snel naar de teststraat gaan. Ik twijfel daar aan.
Ik ook, maar ik zou je niet eens kunnen beargumenteren waarom het lager of juist hoger zou moeten zijn.
pi_198218294
quote:

[..]

Ah zo. Nu nog per leeftijdsgroep :D (wat niet in de data zit dus).
Nee maar ik kan ook wel keer een grafiekje maken (vandaag even niet meer)
Met percentage positief per leeftijdsgroep per dag.
pi_198218312
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

De week ervoor (dus de week waarin de scholen opengingen en je denk ik nog niet direct meer zou gaan testen) was het aandeel van die groep 14.852 testen (op een totaal van 190.153).

Dank voor deze data, heb je die ook van januari (dus voor het openen van de scholen)?
pi_198218313
quote:

[..]

Dat zou ook kunnen. Het was meer bedoeld om de conclusie 'scholen open zorgt voor meer besmettingen' van repliek te dienen. Die komt nog steeds vaak voorbij. Ik probeerde meer aan te geven dat de denkwijze: De scholen zijn open + besmettingen zijn hoger = scholen zijn debet aan besmettingen te makkelijk is :)
pi_198218315
Het is gewoon jammer dat beide kampen de weg een beetje kwijt lijken te zijn. Geen terrassen open en dergelijke is je reinste onzin. Maar andere slaan dan weer door naar de andere kant:
twitter

Afgeladen disco's en hallen vol ouderen die bingo spelen vanaf morgen lijkt mij ook niet de oplossing. Steeds minder partijen lijken te streven naar de redelijke oplossing.
pi_198218316
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Onnodig kun je alleen achteraf vaststellen natuurlijk. Maar algemeen geldt dat een hoger aantal tests en een lager percentage positief goed nieuws is.
Klopt en dat kan je nu ook wel zien.

Je test ruim 20K extra op een dag, en je vind weliswaar meer positieven maar het percentage van het afgenomen aantal testen is lager.
pi_198218319
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

In het algemeen wel.

Maar niet als je je beleid daarop richt (even los van of dat zou gebeuren of niet) want dan zou je dus kunnen denken dat het goed gaat, terwijl je juist zonder de hooikoorts gevallen (ervan uitgaande dat dat zo zou zijn) een hoger percentage positief zou kunnen hebben en daarop had moeten ingrijpen.

Maar goed, volgens mij kijkt er niemand alleen naar het percentage positief.
pi_198218321
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dank voor deze data, heb je die ook van januari (dus voor het openen van de scholen)?
Data staat nu ingesteld op de laatste 30 dagen. Kan er ook 60 van maken ?
pi_198218341
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Is wel interessant want aangezien kinderen nu wel massaal getest worden en voorheen niet, zou dat kunnen betekenen dat een hoger totaal aan positief geteste personen niet direct 'erger' is dan voorheen en ook niet direct zal zorgen voor meer ziekenhuisopnames. Wellicht zorgt het zelfs voor minder ziekenhuisopnames aangezien besmette kinderen nu in quarantaine gaan waar ze dat eerst niet zouden doen. (omdat ze niet eens wisten dat ze besmet waren)
Alpha kenny one
pi_198218348
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Volgens mij was @raptorix naar die data op zoek maar was de conclusie dat het niet te vinden was op die manier. Dus doe geen werk voor mij hoor.
pi_198218353
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:56 schreef Scrummie het volgende:

[..]

In het algemeen wel.

Maar niet als je je beleid daarop richt (even los van of dat zou gebeuren of niet) want dan zou je dus kunnen denken dat het goed gaat, terwijl je juist zonder de hooikoorts gevallen (ervan uitgaande dat dat zo zou zijn) een hoger percentage positief zou kunnen hebben en daarop had moeten ingrijpen.

Maar goed, volgens mij kijkt er niemand alleen naar het percentage positief.
Dat is dan ook wat ik zeg he, percentage positief is alleen relevant als je ook absolute aantallen weet. Waarom meer mensen zich laten testen is niet bijster relevant zonder duidelijke externe oorzaak. Speculatie over hooikoorts is niet heel zinvol.
pi_198218369
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hier staat een grafiekje in niet absolute cijfers maar per 100k inwoners, per leeftijdsgroep, per week (vanaf 2):

https://www.rivm.nl/nieuw(...)en-snellere-stijging
pi_198218370
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:58 schreef falling_away het volgende:

[..]

Is wel interessant want aangezien kinderen nu wel massaal getest worden en voorheen niet, zou dat kunnen betekenen dat een hoger totaal aan positief geteste personen niet direct 'erger' is dan voorheen en ook niet direct zal zorgen voor meer ziekenhuisopnames. Wellicht zorgt het zelfs voor minder ziekenhuisopnames aangezien besmette kinderen nu in quarantaine gaan waar ze dat eerst niet zouden doen.
Dat lijkt me dan ook het hele doel van dat extra testen van kinderen. Traceren en in quarantaine.
Als je dat kunt bereiken en ze dus een stuk minder met opa en oma in aanraking komen in die besmettelijke fase is het echt een win win.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 15:03:57 #98
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198218422
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:56 schreef maan_man het volgende:
Het is gewoon jammer dat beide kampen de weg een beetje kwijt lijken te zijn. Geen terrassen open en dergelijke is je reinste onzin. Maar andere slaan dan weer door naar de andere kant:
[ twitter ]
Afgeladen disco's en hallen vol ouderen die bingo spelen vanaf morgen lijkt mij ook niet de oplossing. Steeds minder partijen lijken te streven naar de redelijke oplossing.
Mhmm FVD is al een tijdje bezig met te zeggen dat alles maar gewoon open moet, die kun je, wat mij betreft, niet meer serieus nemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mallerd01 op 26-02-2021 15:04:37 (zinsbouw) ]
pi_198218444
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan ook het hele doel van dat extra testen van kinderen. Traceren en in quarantaine.
Als je dat kunt bereiken en ze dus een stuk minder met opa en oma in aanraking komen in die besmettelijke fase is het echt een win win.
Klopt maar als de besmettingscijfers stijgen zonder dit mee te nemen in de analyze zal het snel zorgen voor meer paniekkoppen in de media.
Alpha kenny one
pi_198218476
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef maan_man het volgende:
[ twitter ]
Deels wel, deels niet. Die andere politici zijn eenmaal de bocht uit gevlogen, terwijl Baudet bezig blijft. Grappenhaus is trouwens bestraft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')