Ah ok nog redelijk in lijn dus.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:17 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Vorige week vrijdag: 200
twee weken geleden op vrijdag: 182
We kijken nu naar absolute getallen. Tenzij die dalen en het percentage positieve uitslagen stijgt. Dan kijken we naar dat percentage.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:17 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
8,8%. Dat is wel weer een daling.
Ik zie dan een Hugo voor me die lachend aan zijn bureau zit, een brief van de horeca ziet liggen...om er één blik op te werpen en hem daarna aan de kant te smijten om af te doen met ''hebben gekeken, en we hebben begrip, máár''.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Men heeft gekeken, het kon niet. Volgende onderwerp.
Wat zou dat betekenen, denk je?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Je hoort eigenlijk nog maar weinig over 'de Britse variant' he de laatste week? Of ligt dat aan mij?
Volgens schattingen heeft nu 0.5% tot 1% op dit moment corona. Testen zitten rond de 10% positief. Dat is dus geen goede afspiegeling van de hele bevolking, en dat is logisch omdat mensen met klachten of twijfel zich laten testen. Maar het betekent wel dat hoe meer je test hoe dichter het bij de 1% zal zitten. Kortom, meer testen met dalende percentage positief is normaal en niet direct een aanleiding van een conclusie over risicogroepen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is een interessante. Als er meer kinderen getest worden maar het percentage positief daalt daardoor, kunnen we dan niet juist concluderen dat het openen van scholen niet zorgt voor een grote toename aan besmettingen?
Want, het percentage positief daalt, anders zou het stijgen.
Wat wel jammer is is dat we nu lijken af te stevenen op een kleine stijging ten opzichte van vorige week. Maar wel lager percentage positief dus dat maakt weer wat goed.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:20 schreef Questular het volgende:
Meer testen en een lager % is niet heel slecht toch
Dat is wel echt zeer goed nieuws.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:20 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk die daalt wel echt hard nu door de vaccinaties
Ik ben me ervan bewust dat het een nare aantijging is, maar ik kan mezelf wel een beeld vormen van Hugo die aan het genieten is van zijn macht. Met Jaap aan de andere kant van de tafel die hetzelfde doet.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie dan een Hugo voor me die lachend aan zijn bureau zit, een brief van de horeca ziet liggen...om er één blik op te werpen en hem daarna aan de kant te smijten om af te doen met ''hebben gekeken, en we hebben begrip, máár''.
Bedoel je vanuit de media?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Je hoort eigenlijk nog maar weinig over 'de Britse variant' he de laatste week? Of ligt dat aan mij?
Vooral het effect van lekker schaatsweer en daarbijbehorende snotneuzen. Hopelijk is het merendeel zo asymptomatisch als wat (en volgens mij nog onder de 12 ook) En eerlijk gezegd den ik dat ook wel. Zo angstig als dat het allemaal is, is het allemaal niet blijkt maar weer eens.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:16 schreef Haags het volgende:
Prima cijfers. Je ziet hier duidelijk de effectiviteit van de avondklok!
Ik kan beide plaatjes die je post niet zien, gisteren was er ook een. Ik denk dat je deze plaatjes misschien alleen kunt zien als je ingelogt bent op twitter?quote:
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb geen twitter.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik kan beide plaatjes die je post niet zien, gisteren was er ook een. Ik denk dat je deze plaatjes misschien alleen kunt zien als je ingelogt bent op twitter?
Het zijn geen plaatjes die achter een gesloten account staan, maar jij kan dan helemaal niks zien?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik kan beide plaatjes die je post niet zien, gisteren was er ook een. Ik denk dat je deze plaatjes misschien alleen kunt zien als je ingelogt bent op twitter?
Ik zie ze wel, en ik heb niet eens een twitteraccount.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk de dagelijkse vaccinatiecijfers interessanter dan het aantal besmettingenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:21 schreef Kleurplaatje het volgende:
[..]
Vooral het effect van lekker schaatsweer en daarbijbehorende snotneuzen. Hopelijk is het merendeel zo asymptomatisch als wat (en volgens mij nog onder de 12 ook) En eerlijk gezegd den ik dat ook wel. Zo angstig als dat het allemaal is, is het allemaal niet blijkt maar weer eens.
Komende weken lekker plateauen tussen de 4500 en 6000 en dan op naar een maartmaand met een graadje of 15 elke dag. Prikken erin blijven pompen en tegen april zitten we weer een beetje voorzichtig bier te nippen als ze in Den Haag een beetje logisch en integraal nadenken.
Maar goed, ik ben dan ook geen politicus
Vanuit regering was er wel aandacht voor in de persco geloof ik, ook tijdens het debat wel, en het RIVM vermelde het ook wel in hun wekelijkse update.quote:
Nee, ik zie niks?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Het zijn geen plaatjes die achter een gesloten account staan, maar jij kan dan helemaal niks zien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel echt zeer goed nieuws.
Laat maar weer zien dat vaccineren de oplossing is; hopelijk houden ze de snelheid er in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |