SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
Zou er dan dit jaar geen enkel kind op vakantie mogen? Want die vaccineren we niet.quote:Lees net op NU dat de EU lidstaten positief zijn over een vaccinatie paspoort voor travel. Er zijn nog lichte twijfels bij enkele landen en de voorbereiding zou een paar maanden kunnen duren, maar zeer grote kans dat het er gaat komen.
Geen verrassing uiteraard. Maar wat een enorme naai streek voor al die mensen die al een jaar solidariteit tonen voor de mensen die straks wèl alweer mogen reizen. Verhoog je echt je draagvlak mee.
En we hebben de discussie vaker gehad, maar ik snap ook echt niet waarom we niet gewoon kunnen reizen zoals de vorige zomer. Toen hadden we nog niet eens miljoenen gevaccineerden rondlopen.
Het zou me onderhand niet eens meer verbazen, al dan niet lokaal. Als je allemaal spannende knopjes en hendeltjes tot je beschikking hebt blijkt het toch knap lastig om ervan af te blijven.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:38 schreef Haags het volgende:
[..]
Ben ergens toch wel benieuwd of ze dat gaan gebruiken nog.
Wie niet naar school gaat heeft ook geen vakantie verdiend.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
vrijdag 26 februari 2021 10:18 schreef AlwaysHappy het volgende:[/b]
[..]
Zou er dan dit jaar geen enkel kind op vakantie mogen? Want die vaccineren we niet.
Zal vast een uitzondering komen voor kinderen tot een bepaalde leeftijd.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zou er dan dit jaar geen enkel kind op vakantie mogen? Want die vaccineren we niet.
Zouden ze de rechter weer in de rede gevallen zijn?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:41 schreef DustPuppy het volgende:
Zijn er beelden van Viruswaarheid die het deksel op de neus krijgt bij het Hof?
Benieuwd naar de reactie.
De pensionados kunnen lekker op vakantie. "We doen het samen"quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal vast een uitzondering komen voor kinderen tot een bepaalde leeftijd.
De gezonde groep tussen kind en 50/60+ moet gewoon nog een paar maanden langer solidariteit tonen. Waanzin.
Vaccinatiepaspoorten hebben alleen nut als het land dat ze invoert een substantieel hogere vaccinatiegraad/veiliger omgeving is dan landen eromheen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou wel moeten slikken als ik doordat ik nog niet gevaccineerd ben, van de zomer niet naar het buitenland op vakantie kan. Mijn solidariteitsgevoel begint te wankelen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De gezonde groep tussen kind en 50/60+ moet gewoon nog een paar maanden langer solidariteit tonen. Waanzin.
http://deeplink.rechtspra(...)LI:NL:GHDHA:2021:285quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:36 schreef xFriendx het volgende:
Staat het vonnis ergens? Ben benieuwd naar de uitgebreide uitleg. Is die heel helder...okay, ben ik de laatste die het met dat Hof oneens is,maar de uitleg 'corona-pandemie geeft genoeg aanleiding' is wel kort door de bocht. Met zo'n brede opvatting vind ik het gevaarlijk worden want daar kan je dan straks elke maatregel wel aan ophangen. 'corona-pandemie geeft genoeg aanleiding is dan niet veel meer dan een kind van 5 wat steeds 'daarom' zegt op de vraag waarom iets is zoals het is.
om 13.00 reactie, maar weet niet of dat met beeld is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:41 schreef DustPuppy het volgende:
Zijn er beelden van Viruswaarheid die het deksel op de neus krijgt bij het Hof?
Benieuwd naar de reactie.
Maak je niet druk het zal allemaal wel mee gaan vallen. Vorige jaar riep Spanje ook van dit jaar willen we geen toeristen meer ontvangen. Toen hebben ze een keer gekeken naar hun BNP en een maand later riepen ze toeristen jullie zijn gewoon welkom.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tik op de neus van de voorzieningenrechterquote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:47 schreef maan_man het volgende:
[..]
http://deeplink.rechtspra(...)LI:NL:GHDHA:2021:285
quote:Het hof verwerpt het betoog van Viruswaarheid (en in lijn daarmee het oordeel van de voorzieningenrechter) dat de Wbbbg slechts is bedoeld voor situaties die letterlijk geen enkel uitstel kunnen dulden, omdat er sprake is van een acute noodsituaties, zoals een onverwachte dijkdoorbraak. Deze aldus geformuleerde ‘lat’ ligt te hoog en volgt ook niet uit de wet of de wetsgeschiedenis. Ook al zal in het wettelijke vereiste van ‘buitengewone omstandigheden’ vaak enige spoedeisendheid besloten liggen, kan dit echter niet betekenen dat (buiten de wettekst en zonder duidelijke aanwijzingen in de wetsgeschiedenis) aan de invoering van de avondklok zodanige eisen van spoedeisendheid worden gesteld als de voorzieningenrechter heeft aangenomen. Deze hoge eisen zouden ook zonder goede reden de bruikbaarheid van de in art. 8 lid 1 Wbbbg gegeven bevoegdheid sterk beperken. Het zou immers ongewenst en niet logisch zijn om deze noodbevoegdheid pas na ‘een dijkdoorbraak’ te kunnen aanwenden en niet al bij een dreigende ‘dijkdoorbraak’. Daarmee verwerpt het hof ook het betoog van Viruswaarheid en het oordeel van de voorzieningenrechter dat de Wbbbg niet kon worden ingezet omdat er voorafgaand aan de invoering van de avondklok overleg met de Tweede Kamer heeft plaatsgevonden.
Ik mag toch hopen dat ze daar ook het licht zien dat zodra de ziekenhuizen ontlast zijn ze dat los moeten gaan laten?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:52 schreef MoreDakka het volgende:
Australië en Nieuw-Zeeland gaan daar nog flinke problemen mee hebben. Als de toerisme-industrie hier in Europa weer draait van de zomer zitten ze daar nog met snap-lockdowns bij elke besmetting en gesloten grenzen.
Vaccineren ze daar niet?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze daar ook het licht zien dat zodra de ziekenhuizen ontlast zijn ze dat los moeten gaan laten?
Of zullen echt op een ZeroCovid strategie blijven
Ja en? Wees blij dat zo langzamerhand mensen weer wat mogen. Aan de ene kant zitten we continu te janken dat we niks mogen, en dan nu kunnen we waarschijnlijk langzaam aan mensen weer wat ruimte geven en dat is het weer niet goed....quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De pensionados kunnen lekker op vakantie. "We doen het samen"
Kun je wel wat over Hugo zeggen, maar daar zijn ze echt laat begonnen met vaccineren.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze daar ook het licht zien dat zodra de ziekenhuizen ontlast zijn ze dat los moeten gaan laten?
Neem aan van wel toch?quote:
Ja, maar zijn pas nu net begonnen (of beginnen in maart, dat achterhaal ik niet zo snel via een snelle google scan).quote:
Omdat dat toen ook niet echt slim was en vooral uit economische motieven werd toegestaan. Het staat buiten kijf dat iedereen inmiddels toe is aan vakantie en eruit kunnen verder, maar ik vraag me af of dit opweegt tegen het steeds maar weer invliegen van het virus en nieuwe varianten ervan in gebieden die nog steeds in een soort lockdown zitten of er weer uitkomen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net op NU dat de EU lidstaten positief zijn over een vaccinatie paspoort voor travel. Er zijn nog lichte twijfels bij enkele landen en de voorbereiding zou een paar maanden kunnen duren, maar zeer grote kans dat het er gaat komen.
Geen verrassing uiteraard. Maar wat een enorme naai streek voor al die mensen die al een jaar solidariteit tonen voor de mensen die straks wèl alweer mogen reizen. Verhoog je echt je draagvlak mee.
En we hebben de discussie vaker gehad, maar ik snap ook echt niet waarom we niet gewoon kunnen reizen zoals de vorige zomer. Toen hadden we nog niet eens miljoenen gevaccineerden rondlopen.
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In Australië zijn ze pas net begonnen.
Die zitten daar volledig in vast dus ik denk dat ze pas weer toeristen gaan toelaten als ze groepsimmuniteit bereikt hebben.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Oke, ik had van een land als Australie wel verwacht dat die vooraan zouden staan, maar niet dus.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In Australië zijn ze pas net begonnen. Nieuw-Zeeland weet ik niet.
In Australië heerst ook wel een sterke xenofobie, die vinden het idee van dichtte grenzen best wel lekker, althans ene deel van de bevolking.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die zitten daar volledig in vast dus ik denk dat ze pas weer toeristen gaan toelaten als ze groepsimmuniteit bereikt hebben.
Ik hoop dat je gelijk hebtquote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maak je niet druk het zal allemaal wel mee gaan vallen. Vorige jaar riep Spanje ook van dit jaar willen we geen toeristen meer ontvangen. Toen hebben ze een keer gekeken naar hun BNP en een maand later riepen ze toeristen jullie zijn gewoon welkom.
Dat gevoel zal bij mij helemaal weg zijn als ze die kant op gaan. Me een jaar lang aan alle regels gehouden en verder dan de supermarkt komen we eigenlijk niet, maar als ik zie dat de ouderen en risico groepen massaal weg mogen en wij ons nog langer op mogen sluiten. Nee, daar pas ik voor.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:47 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zou wel moeten slikken als ik doordat ik nog niet gevaccineerd ben, van de zomer niet naar het buitenland op vakantie kan. Mijn solidariteitsgevoel begint te wankelen.
Snap ik, maar dan nog zul je besmettingen blijven houden. Zeker als mutaties soms minder vatbaar zijn en er dus een jaarlijkse prik gaat komen oid.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die zitten daar volledig in vast dus ik denk dat ze pas weer toeristen gaan toelaten als ze groepsimmuniteit bereikt hebben.
Argument wat ik net lees is dat omdat ze daar geen totale paniek hebben gehad ze het normale goedkeuringsproces van de vaccins volgen, en een minster daar zegt 'in UK was het nodig, dus hebben ze noodprocedures gebruikt voor goedkeuring'.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oke, ik had van een land als Australie wel verwacht dat die vooraan zouden staan, maar niet dus.
Wel een probleem voor de Australische toerisme-industrie. En natuurlijk voor de bewoners van miljoenensteden die op elk moment weer snap-lockdown opgelegd kan worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:57 schreef Scrummie het volgende:
Maar goed, lekker boeiend. Ik zou toerisme over verre afstanden dit jaar sowieso nog ontmoedigen, dus dan is het geen probleem als ze pas volgend jaar klaar zijn.
Afgaan op adviezen van OMT, niet exact gewogen, maar desondanks wel voldoende onderbouwd, alhoewel...we er in redelijkheid van uitgaan.quote:Naar het oordeel van het hof mag het kabinet in beginsel op de adviezen van het OMT afgaan. Niet voor niets is dit orgaan verantwoordelijk voor het tot stand komen van het best mogelijke professionele advies over de te nemen crisismaatregelen.7 De omstandigheid dat niet exact gewogen kan worden in hoeverre de tevens dringend geadviseerde bezoekbeperking mede effect sorteert, maakt niet dat daarmee de noodzaak van de avondklok ontbreekt of is vervallen. De Staat heeft voldoende onderbouwd dat de avondklok ook effect heeft, althans dat hij hier in redelijkheid van mag uitgaan.
tov van zijn blonde partner, die overkomt dat hij meedoet omdat hij echt antistaat is en vroeger keihard genomen is ofzo...quote:
Nu heeft de EU ook geen noodprocedure gevolgd, maar ze zijn nogal gefocust op het oude moederlandquote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Argument wat ik net lees is dat omdat ze daar geen totale paniek hebben gehad ze het normale goedkeuringsproces van de vaccins volgen, en een minster daar zegt 'in UK was het nodig, dus hebben ze noodprocedures gebruikt voor goedkeuring'.
ze vaccineren daar nu ookquote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:52 schreef MoreDakka het volgende:
Australië en Nieuw-Zeeland gaan daar nog flinke problemen mee hebben. Als de toerisme-industrie hier in Europa weer draait van de zomer zitten ze daar nog met snap-lockdowns bij elke besmetting en gesloten grenzen.
Ook al omdat ik niet inzie waarom dat uberhaupt nog zou moeten wanneer die groep eenmaal is ingeent. We deden dit voor de risicogroepen, risicogroepen zijn ingeent, gevaar is geweken, crisis afgelopen, iedereen weer vrij. Klaar, doei.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat gevoel zal bij mij helemaal weg zijn als ze die kant op gaan. Me een jaar lang aan alle regels gehouden en verder dan de supermarkt komen we eigenlijk niet, maar als ik zie dat de ouderen en risico groepen massaal weg mogen en wij ons nog langer op mogen sluiten. Nee, daar pas ik voor.
Die vraag is vrij makkelijk te beantwoorden: ja. Vaccinaties zijn gewoon de oplossing. Daarmee kan alles weerquote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Omdat dat toen ook niet echt slim was en vooral uit economische motieven werd toegestaan. Het staat buiten kijf dat iedereen inmiddels toe is aan vakantie en eruit kunnen verder, maar ik vraag me af of dit opweegt tegen het steeds maar weer invliegen van het virus en nieuwe varianten ervan in gebieden die nog steeds in een soort lockdown zitten of er weer uitkomen.
Het zal uiteindelijk wel uitdraaien op een vaccinatiebewijs voor luchtvervoer.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die vraag is vrij makkelijk te beantwoorden: ja. Vaccinaties zijn gewoon de oplossing. Daarmee kan alles weer
Twijfels over het OMT mogen er best zijn, het zijn in basis wetenschappers die de feiten interpreteren en daar een beeld op bepalen. Dat de onderliggende gegevens niet compleet zijn en dat er binnen de modellen veel onzekerheid zit maakt het nog steeds niet compleet onbruikbaar. Hoewel niet 100% betrouwbaar, is het wel het beste wat de overheid kan gebruiken om hun beleid op te bepalen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:58 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Afgaan op adviezen van OMT, niet exact gewogen, maar desondanks wel voldoende onderbouwd, alhoewel...we er in redelijkheid van uitgaan.
Het is meer dan 'ja maar corona' maar vooralsnog blijf ik het magertjes vinden de uitleg. Ongetwijfeld zou van Dissel hier nog een mooie presentatie bij kunnen geven, maar ik blijf het gebaseerd vinden op een hoop veronderstellingen.
Maar goed, misschien sta ik wel te juichen als datzelfde OMT adviseert om de terrassen op te gooien en bier te verkopen voor een euro dmv staatssteun omdat onze vrolijkheid het virus weert.
Hoezo? Volgens Wilders en Baudet is het sluiten van de grenzen heel makkelijk en haalbaar tochquote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zal uiteindelijk wel uitdraaien op een vaccinatiebewijs voor luchtvervoer.
Al het grondverkeer controleren binnen de EU is een utopie.
De avondklok had er sowieso nooit mogen komen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:32 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Er is een rare trend gaande dat rechters alleen vertrouwd worden als men het eens is met de uitspraak. Zoals die Willem Engel die geen vertrouwen had in de rechtsstaat, totdat er een uitspraak in zijn voordeel uitviel.
Het is gewoon een complex juridisch vraagstuk of je de noodwet mag gebruiken voor deze maatregel. Met welke juridische argumenten van het Hof ben je het niet eens?
Maar dan ben je principieel tegen en zal geen enkel argument je kunnen overtuigen van het tegendeel.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De avondklok had er sowieso nooit mogen komen.
Een vrijheidsberovende maatregel voor een ieder die niets strafrechtelijks heeft gedaan.
Een oorlogsmaatregel in vredestijd.
Ingevoerd op aannames, schattingen en vermoedens op basis van meest zware scenario's met onrealistische gronden.
Gewoon nee. Met heel veel maatregelen ben ik het eens.
Heb een hotelreservering (0 risico) staan voor Japan in september. Erg optimistisch I know, maar voor de prijzen nu kon ik het niet laten. Vliegticket durf ik nog niet te boeken though.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:04 schreef falling_away het volgende:
Ben vorig jaar netjes in Nederland gebleven, heb me aan alle adviezen gehouden, van thuis gewerkt etc etc maar ik ga dit jaar sowieso op vakantie, ongeacht de adviezen, en waarschijnlijk met het vliegtuig. Scheelt als je dubbele paspoorten hebt, dan kom je sowieso een ander land in en Nederland weer binnen.. fuck it. (tenzij het land van bestemming dan net in een strenge lockdown zit natuurlijk).
Exactly.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ook al omdat ik niet inzie waarom dat uberhaupt nog zou moeten wanneer die groep eenmaal is ingeent. We deden dit voor de risicogroepen, risicogroepen zijn ingeent, gevaar is geweken, crisis afgelopen, iedereen weer vrij. Klaar, doei.
Binnen de EU verwacht ik van wel. Je kan eigenlijk de hele EU bereiken over land. Dan moet je overal grenscontroles gaan invoeren. Daar hebben veel landen geen trek in plus toerisme is in sommige landen gewoon een groot deel van hun economie. Duitsland en Oosterrijk hebben voor een gedeelte hun grenzen gesloten en dat veroorzaakt best wel veel ellende. Dat was bij de eerste golf ook al zo. Wanneer in de lente/zomer de besmettingen dalen en ook de vaccinatiegraad omhoog gaat verwacht ik dat heel veel sectoren beginnen te moren wat eigenlijk nu al gebeurt. Buiten de EU reizen kan nog wel is lastig gaan worden deze zomer omdat je ook van die landen afhankelijk bent.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebtmaar er wordt zoveel over gesproken en naar gehint. Gaat gewoon gebeuren imo.
Kan nu alleen nog maar hopen dat je ook mag reizen met een negatieve test die je op het vliegveld kan laten doen. Daarvoor bijbetalen maakt me niet zoveel uit.
[..]
Dat gevoel zal bij mij helemaal weg zijn als ze die kant op gaan. Me een jaar lang aan alle regels gehouden en verder dan de supermarkt komen we eigenlijk niet, maar als ik zie dat de ouderen en risico groepen massaal weg mogen en wij ons nog langer op mogen sluiten. Nee, daar pas ik voor.
Dat zien we dagelijks in de praktijk, ja.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoezo? Volgens Wilders en Baudet is het sluiten van de grenzen heel makkelijk en haalbaar toch
Nou ja, nu is het gebruikt met het oog op dat het OMT de deskundigen in deze zijn en de beslissing van de avondklok mede daarop genomen is (ook al is het, wel slim, nog steeds een advies van het OMT). Echter nu de scholen open gaan (deels) is dat afwijkend van het advies van het OMT (als ik het goed begrepen heb). Dus in die uitspraak van de rechter gaat het vooral om volgen van advies van het OMT omdat daar de kennis zit, echter nu bij een andere beslissing trekt het kabinet zich daar weer niets van aan.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
Twijfels over het OMT mogen er best zijn, het zijn in basis wetenschappers die de feiten interpreteren en daar een beeld op bepalen. Dat de onderliggende gegevens niet compleet zijn en dat er binnen de modellen veel onzekerheid zit maakt het nog steeds niet compleet onbruikbaar. Hoewel niet 100% betrouwbaar, is het wel het beste wat de overheid kan gebruiken om hun beleid op te bepalen.
Als hun roepen dat we massaal aan de schijt raken van een nieuwe variant, dan mag de overheid dat gebruiken als onderbouwing om pleepapier te rantsoeneren.
Commercieel voordeel waar al jaren voor gelobbyd wordt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:36 schreef 4-elements het volgende:
Laten we afspreken geen vaccinatiepaspoort in te voeren. Vorig jaar - toen er nog geen vaccinaties waren - konden we ook gewoon op vakantie. Waarom willen ze deze onzin nu wel invoeren?
Zou bovendien helemaal belachelijk zijn als mensen met vaccinatie wel mogen reizen en mensen zonder niet. Helemaal als niet iedereen de kans heeft gekregen op een vaccinatie.
Ik weet dat bijv. Delta airlines je gratis laat omboeken als je nu boekt en toch niet kan vanwege Covid. Weet niet of andere airlines dit ook hebben.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Heb een hotelreservering (0 risico) staan voor Japan in september. Erg optimistisch I know, maar voor de prijzen nu kon ik het niet laten. Vliegticket durf ik nog niet te boeken though.
ik wens ze veel succes, tegen de tijd dat ze erover uit zijn zal het een papieren tijger blijken. Het grote voordeel wat ik er wel in zie is dat landen nu niet individueel van alles gaan verzinnen. Ik zie Frankrijk ervoor aan, die hebben een traditie om iets te verzinnen vlak voor de zomer, om iets te bedenken zodat ze toeristen weer kunnen uitmelken. Kan mooi naast de blaastesten, gele hesjes, navigatie zonder flitspalen, etc... liggenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Binnen de EU verwacht ik van wel. Je kan eigenlijk de hele EU bereiken over land. Dan moet je overal grenscontroles gaan invoeren. Daar hebben veel landen geen trek in plus toerisme is in sommige landen gewoon een groot deel van hun economie. Duitsland en Oosterrijk hebben voor een gedeelte hun grenzen gesloten en dat veroorzaakt best wel veel ellende. Dat was bij de eerste golf ook al zo. Wanneer in de lente/zomer de besmettingen dalen en ook de vaccinatiegraad omhoog gaat verwacht ik dat heel veel sectoren beginnen te moren wat eigenlijk nu al gebeurt. Buiten de EU reizen kan nog wel is lastig gaan worden deze zomer omdat je ook van die landen afhankelijk bent.
Daar gaat Jaap helemaal niet over. Of althans, daar zou hij niet over moeten gaan.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Vasilevski het volgende:
Jaap geeft de laatste waarschuwing:
[ twitter ]
Bewijst wel dat ze veel te veel macht hebben. Als het goed gaat hij niet over versoepelingen; ze kunnen enkel advies leveren. Dus dreigen dat de versoepelingen anders teruggedraaid worden vind ik een rare uit zijn mond. Niet verrassend overigens.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Hij vergeet nog te vermelden het hoesten in je elleboog (vermindert de R met 8% als iedereen dat doet!) en het gebruik van papieren zakdoekjes (R -6%).
Kijk 'm staan met z'n mondkapje waar hij zelf niet in gelooft. "Yup, that's me. You may be wondering how I got here..."
Eenrichtingsverkeer, met de maatregelen moet iedereen meedoen, maar bij versoepelingen geldt het niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:55 schreef Questular het volgende:
[..]
Ja en? Wees blij dat zo langzamerhand mensen weer wat mogen. Aan de ene kant zitten we continu te janken dat we niks mogen, en dan nu kunnen we waarschijnlijk langzaam aan mensen weer wat ruimte geven en dat is het weer niet goed....
Persoonlijk gok ik dan ook dat na de verkiezen we weer strengere maatregelen nodig hebben. Enige voordeel is dat we nu redelijk veel corona hebben in de samenleving en we dus wat meer immuniteit kunnen opbouwen en doorgaan met vaccineren. Dat zal uiteindelijk het R getal drukken.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Hij vergeet nog te vermelden het hoesten in je elleboog (vermindert de R met 8% als iedereen dat doet!) en het gebruik van papieren zakdoekjes (R -6%).
Kijk 'm staan met z'n mondkapje waar hij zelf niet in gelooft. "Yup, that's me. You may be wondering how I got here..."
Het is een advies natuurlijkquote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Nou ja, nu is het gebruikt met het oog op dat het OMT de deskundigen in deze zijn en de beslissing van de avondklok mede daarop genomen is (ook al is het, wel slim, nog steeds een advies van het OMT). Echter nu de scholen open gaan (deels) is dat afwijkend van het advies van het OMT (als ik het goed begrepen heb). Dus in die uitspraak van de rechter gaat het vooral om volgen van advies van het OMT omdat daar de kennis zit, echter nu bij een andere beslissing trekt het kabinet zich daar weer niets van aan.
In die zin haalt het de onderbouwing wel iets onderuit, want blijkbaar, zoals nu met de scholen, is die deskundigheid dus niet doorslaggevend. Op die manier vervalt zo'n 'deskundigheid' ook maar tot een 'als het ons uit komt'.
Jaap heeft nu ook al inzicht in hoe vaak mensen hun wanden wassen?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Ook alles er omheen. Met wat ik al eerde schreef het maandenlang inmasseren, het afdwingen, het draaien van een stel politici, het afdwingen op dezelfde dag na de verloren rechtszaak in de ochtend.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar dan ben je principieel tegen en zal geen enkel argument je kunnen overtuigen van het tegendeel.
En dat mag hoor, niets mis mee.
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Waarom is dat zo raar dan?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bewijst wel dat ze veel te veel macht hebben. Als het goed gaat hij niet over versoepelingen; ze kunnen enkel advies leveren. Dus dreigen dat de versoepelingen anders teruggedraaid worden vind ik een rare uit zijn mond. Niet verrassend overigens.
Klopt maar het voordeel van Frankrijk is dat ze dan er weer amper op controleren. Plus heel veel gebieden in Frankrijk zijn ook erg afhankelijk van toerisme.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
ik wens ze veel succes, tegen de tijd dat ze erover uit zijn zal het een papieren tijger blijken. Het grote voordeel wat ik er wel in zie is dat landen nu niet individueel van alles gaan verzinnen. Ik zie Frankrijk ervoor aan, die hebben een traditie om iets te verzinnen vlak voor de zomer, om iets te bedenken zodat ze toeristen weer kunnen uitmelken. Kan mooi naast de blaastesten, gele hesjes, navigatie zonder flitspalen, etc... liggen
Het urgentiegevoel na de invoering is weer aan het afzwakken, verzwaring van de avondklok lijkt me de enige logische vervolgstap.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20201104_74888130quote:"Een avondklok kan iets toevoegen aan het urgentiegevoel van mensen", zei RIVM-directeur Jaap van Dissel woensdag in de Tweede Kamer.
Ja man, de urgentie!! Denk dat het alleen bijdraagt aan het irritatiegevoel.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het urgentiegevoel na de invoering is weer aan het afzwakken, verzwaring van de avondklok lijkt me de enige logische vervolgstap.
[..]
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20201104_74888130
The beatings will continue until morale improves
Geeft te denken over hoe bepaalde modellen gemaakt worden. Handen wassen is een belangrijke maatregel om besmettingen te voorkomen. Besmettingen nemen toe. Ergo, mensen wassen hun handen te weinig.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jaap heeft nu ook al inzicht in hoe vaak mensen hun wanden wassen?
Interessant.
Die vent had ons 167.000 besmettingen op 1 dag beloofd op 4 februari.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Er is wel degelijk bewijs dat het werkt. Maar goed, dat is op basis van modellen en daar ben je ook geen fan van volgens mij.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook alles er omheen. Met wat ik al eerde schreef het maandenlang inmasseren, het afdwingen, het draaien van een stel politici, het afdwingen op dezelfde dag na de verloren rechtszaak in de ochtend.
Als er nu eens bewijs is dat het nog werkt ook, dan zou ik het misschien nog wel als noodzakelijk kwaad zien, maar dat is er gewoonweg niet. Dinsdag ook van dissel: 'ja we schatten dat er met de avondklok en 1 bezoeker per dag al 41.000 ziekenhuis opnames zijn voorkomen'
Hou op.
Als ik keuze had tussen nog 4 weken avondklok of 4 weken met franstaligen omgaan, twijfels..quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt maar het voordeel van Frankrijk is dat ze dan er weer amper op controleren. Plus heel veel gebieden in Frankrijk zijn ook erg afhankelijk van toerisme.
Lastig modelleren dan.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Vasilevski het volgende:
De vraag is hoe reëel het is om te denken dat Nederland zich de komende weken beter gaat gedragen. Van Dissel gaat daar niet over, zegt hij. 'Het is niet aan mij om van tevoren te weten hoe reëel dat is.
Lekker dreigen. Doe wat ik zeg want anders pak ik jullie speetjes weer af. Communicatief ook niet al te handig op dit moment in de pandemie volgens mij.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Niet alleen het virus kijkt mee, maar Jaap (blijkbaar) ook.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jaap heeft nu ook al inzicht in hoe vaak mensen hun wanden wassen?
Interessant.
Dus als ze alles opengooien voor de mensen die niet in de risicogroep vallen vind je dat ook niet kunnen?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Eenrichtingsverkeer, met de maatregelen moet iedereen meedoen, maar bij versoepelingen geldt het niet.
Net als met die regel om teamsport uit te oefenen, dan is er opeens wel een leeftijdsgrens.
Kansloos beleid.
Jaap is eigenlijk de nieuwe Doe Maar:quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Eigenlijk kunnen wij nog blij zijn dat Jaap het voor het zeggen heeft. Doe Maar wilde meer vergaande maatregelen.quote:Knoop je jas dicht, doe un das om, was eerst je handen
Kam je haren, recht je schouders, denk aan je tanden
Blijf niet hangen, recht naar huis toe, spreek met twee woorden
Stel je netjes voor, eet zoals ut hoort en zeg u (u u u)
Dit is waar ik wel echt compleet klaar mee ben. Het OMT en deze figuren moeten advies geven aan de overheid en die moeten het vervolgens afwegen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Zo ja, dodged the bullet therequote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:58 schreef BillDauterive het volgende:
Oei, je had hier ook bijna een naamtopic gehad, @:Strani
Nee. Inderdaad. Zeker niet als ze er doodleuk bij zeggen dat ze er 300% naast zitten en het ook nog eens klopt ook.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er is wel degelijk bewijs dat het werkt. Maar goed, dat is op basis van modellen en daar ben je ook geen fan van volgens mij.
Totaal onvergelijkbaar met elkaar. Een ieder weet wel dat je nu wat maatregelen moet houden tot het vaccin er is, dus die zullen er voorlopig wel zijn. Een vergelijking trekken met 'helemaal niets' is dus praktisch niet te rijmen en moet dan ook vooral niet gebezigd worden. Maar hey, die hoge getalletjes klinken leuk en daar krijg je de aandacht mee.quote:Overigens nuanceerde Van Dissel die uitspraak ook direct door te stellen dat het nooit zo ver was gekomen omdat je wel maatregelen had genomen bij een grote stijging. Het was enkel een cijfer als je helemaal niets had gedaan.
Nee, zo gaat het niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Inderdaad. Zeker niet als ze er doodleuk bij zeggen dat ze er 300% naast zitten en het ook nog eens klopt ook.
[..]
Totaal onvergelijkbaar met elkaar. Een ieder weet wel dat je nu wat maatregelen moet houden tot het vaccin er is, dus die zullen er voorlopig wel zijn. Een vergelijking trekken met 'helemaal niets' is dus praktisch niet te rijmen en moet dan ook vooral niet gebezigd worden. Maar hey, die hoge getalletjes klinken leuk en daar krijg je de aandacht mee.
Ofwel, dissel hou je bek met die vergelijking. Angstzaaier.
Ik denk dat vrijwel niemand dat meer gaat accepteren, als ze nogmaals alles overboord gooienquote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Omdat mensen geen robots zijn en zeker na een JAAR corona niet het enige op de wereld is?quote:We denken dat een betere naleving van de coronaregels een hele belangrijke impact heeft op het aantal nieuwe gevallen van corona. Waarom zouden we dan die kans niet pakken?'
En snappen het gevoerde beleid ook niet meer. Tenminste, als 29% het wel snapt volgens de nos, denk ik dat 71% dat dus niet doet.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:19 schreef Luke83 het volgende:
Die man moet echt een keer uit z'n modellen komen en al helemaal niet dit soort uitspraken doen.
Ja de situatie is nog ernstig, ja het zou zomaar de verkeerde kant weer op kunnen gaan. Maar sla de krant open, kijk het nieuws, ga eens op straat: de rek is eruit, bedrijven staan onder water, mensen vereenzamen. Dit soort uitspraken zijn echt olie op het vuur.
Jawel hoor.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik denk dat vrijwel niemand dat meer gaat accepteren, als ze nogmaals alles overboord gooien
Maar ik neem aan dat het dan wordt gevaccineerden die mogen reizen en anderen met testen? Anders is het wel heel oneerlijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Iets wat er niet is kan ook niet kansloos zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Eenrichtingsverkeer, met de maatregelen moet iedereen meedoen, maar bij versoepelingen geldt het niet.
Net als met die regel om teamsport uit te oefenen, dan is er opeens wel een leeftijdsgrens.
Kansloos beleid.
Zijn rol is adviseur van de regering. Hield je zich daar maar strak aan. Dat is het hele probleem.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:22 schreef Cynicio het volgende:
Het is logisch dat Jaap zich strak aan zijn rol houdt, maar dat neemt niet weg dat hij totaal wereldvreemd overkomt.
[..]
Omdat mensen geen robots zijn en zeker na een JAAR corona niet het enige op de wereld is?
Het urgentiegevoel is wel gigantisch toegenomen na de avondklokquote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het urgentiegevoel na de invoering is weer aan het afzwakken, verzwaring van de avondklok lijkt me de enige logische vervolgstap.
[..]
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20201104_74888130
The beatings will continue until morale improves
Want dit is niet vooruitlopend op een eventueel advies? Of mag dat ook niet?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn rol is adviseur van de regering. Hield je zich daar maar strak aan. Dat is het hele probleem.
De uitkomsten van het onderzoek vanmorgen gezien in de verschillende media?quote:
Omdat hij zelf verklaard heeft enkel het virus te bestrijden en niet de neveneffecten (of woorden van gelijke strekking).quote:
En vooral het continu verlengen van dat ellendige ding. Nee hoor, voor twee weken, gaat er als eerste weer af. Hij zal er de 15e wel afgaan, maar dan hebben we bijna 2 maanden met dat kreng gezeten.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het urgentiegevoel is wel gigantisch toegenomen na de avondklokIk hoop dat ze hiervan geleerd hebben want het draagvlak is natuurlijk flink afgenomen naar aanlijding van de avondklok. Zulk soort fouten kunnen ze niet tevaak maken.
Jawel, dat heb ik prima gezien. Daaruit komt dat het meerendeel zich gewoon aan de maatregelen houdt, 94% zelfs.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De uitkomsten van het onderzoek vanmorgen gezien in de verschillende media?
Er moet een angstzaai campagne + enorm glad verkoop praatje komen van rutte als nooit te voren om dat voor elkaar te krijgen. Maar met de sceptisch die er nu al is, denk ik dat dat wel eens onmogelijk kan worden.
Die vette uit nijmegen roept nu ook al om versoepelingen. Die ziet ook dat er een einde aan zit.
Beiden zouden niet nodig hoeven te zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:20 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus als ze alles opengooien voor de mensen die niet in de risicogroep vallen vind je dat ook niet kunnen?
Dat zegt hij ook helemaal niet, en dat blijkt ook nergens uit. Hij geeft advies inderdaad, en loopt nu vooruit op het advies wat hij zal geven als daarom gevraagd gaat worden. Boehoe.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat hij zelf verklaard heeft enkel het virus te bestrijden en niet de neveneffecten (of woorden van gelijke strekking).
Terwijl dat laatste juist de reden was voor de versoepeling. Dus dat schuurt al. Daarnaast gaat hij er niet over. Hij is adviseur, geen koning keizer admiraal.
Dat mag je hopen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:23 schreef popje het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat het dan wordt gevaccineerden die mogen reizen en anderen met testen? Anders is het wel heel oneerlijk.
Was ook helemaal in lijn der verwachten, want tot nu toe zijn vrijwel alle maatregelen nog verlengd.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:28 schreef Luke83 het volgende:
[..]
En vooral het continu verlengen van dat ellendige ding. Nee hoor, voor twee weken, gaat er als eerste weer af. Hij zal er de 15e wel afgaan, maar dan hebben we bijna 2 maanden met dat kreng gezeten.
Dat gevoel heb ik inderdaad ook, alhoewel het een politiek besluit was en niet van Jaap V. Dissel.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:19 schreef MoreDakka het volgende:
Wat Jaap zegt is niet zo gek. Basismaatregelen beter opvolgen zorgt voor minder besmettingen. Vooral afstand houden is een goed middel.
Maar ja, sinds die mondkapjes negeren de meeste mensen dat. En die verplichting ging op 1 december in...
Ik weet wel dat ze op verschillende vliegvelden al snelteststraten hebben, of gaan bouwen. Zou geen onredelijk alternatief zijn. De vraag is natuurlijk wie gaat betalen, welke test, en welke maatregelen verder. Eenmalig ¤40 bijlappen voor een sneltest en dan weer door vind ik niet zo'n probleem. 2x een pcr-test (voor vertrek en voor terugkeer in NL) én een sneltest voor NL is een ander verhaal, dan betaal je zo ¤300 bij terwijl je enige 'misdaad' is dat je te jong bent om in aanmerking te komen voor een vaccin. Of dat je zoals in Engeland 10 dagen in hotelquarantaine moet op eigen kosten, rond de ¤2.000.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:23 schreef popje het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat het dan wordt gevaccineerden die mogen reizen en anderen met testen? Anders is het wel heel oneerlijk.
Dan kun je zeggen weinig mensen zijn geraakt, dus de inbreuk is kleiner. Met hetzelfde gemak kun je zeggen er zijn maar weinig mensen op straat, dus het belang is kleiner.quote:Voor zover de avondklok de uitoefening van grondrechten beperkt, is dat alleen in de latere avond en nacht. Op die tijden is de mobiliteit sowieso al minder hoog. Daarbij is gekeken naar de mobiliteitsgegevens. Daaruit blijkt dat de meeste verplaatsingen plaatsvinden tussen 5.00 en 20.00 uur.
Hij brengt het alleen niet als advies, hij doet alsof het een zekerheid is. En dat kan hij niet garanderen, want als het goed is bepaalt hij niet wanneer er versoepelingen komen. Of wanneer die ingetrokken worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat zegt hij ook helemaal niet, en dat blijkt ook nergens uit. Hij geeft advies inderdaad, en loopt nu vooruit op het advies wat hij zal geven als daarom gevraagd gaat worden. Boehoe.
Dat het niet eerlijk is dat klopt, maar zelfs als ik onder de groep val die iets langer moet wachten dan gun ik het die andere groep wel. Wat heb ik er aan om andere groepen dit ook niet te gunnen terwijl ik weet hoe klote het is om het allemaal niet te kunnen?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Beiden zouden niet nodig hoeven te zijn.
Vaccineer de risico groepen en ouderen en sta toerisme dan toe voor iedereen. In ieder geval naar landen die er ongeveer hetzelfde aan toe zijn.
Vorige zomer liepen er geen gevaccineerde risico groepen rond en zelfs toen ging het een paar maanden goed.
Ik zou het oneerlijk vinden als enkel de ouderen weg mogen, maar ook als enkel de jongeren weg zouden mogen.
Het is gewoon bijzonder onhandig - en eigenlijk vrij ondermijnend - om continu je eigen mening in de media te menen te moeten ventileren. De man zit niet in de driver's seat, dat zitten Rutte c.s. Als ik in de OR zit, dan ga ik ook niet elke lunchpauze een presentatie aan al het personeel geven over wat ik vind van de zaken die lopen. Zaait onrust, zaait onduidelijkheid.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Want dit is niet vooruitlopend op een eventueel advies? Of mag dat ook niet?
Volgens mij stond er ook in dat 48% nog achter de maatregelen staat en de bereidheid met stappen achteruit gaat naarmate het langer duurt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jawel, dat heb ik prima gezien. Daaruit komt dat het meerendeel zich gewoon aan de maatregelen houdt, 94% zelfs.
De verkeerde kant op gaat het sociaal gezien met alle bedrijven die op omvallen staan en de 2/3de die zich al eenzaam voelt en de 80%+ die hun vrienden en familie missen.quote:Bruls gaat komende week gewoon weer draaien hoor, als ook hij eindelijk doorheeft dat het niet de goede kant op gaat.
Dissel moet zn bek houdenquote:Verder moet die gast gewoon z'n bek houden.
Aan die mondkapjes hadden we nooit moeten beginnen, maar ja alle landen doen het zo'n beetje dus Rutte kon niet achterblijven.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik inderdaad ook, alhoewel het een politiek besluit was en niet van Jaap V. Dissel.
Weet ik niet, ben niet in staat nu het gehele interview terug te luisteren dus misschien heb je een punt. Ik interpreteer het meer alsof het advies wat hij/het OMT dan zal geven een zekerheid is, en dat het zoals altijd vervolgens aan de politiek is om afwegingen te maken.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij brengt het alleen niet als advies, hij doet alsof het een zekerheid is.
En dat kan hij niet garanderen, want als het goed is bepaalt hij niet wanneer er versoepelingen komen. Of wanneer die ingetrokken worden.
Ik kan hier echt niets mee, sorry.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij stond er ook in dat 48% nog achter de maatregelen staat en de bereidheid met stappen achteruit gaat naarmate het langer duurt.
Dus is het nog wel houd baar?
[..]
De verkeerde kant op gaat het sociaal gezien met alle bedrijven die op omvallen staan en de 2/3de die zich al eenzaam voelt en de 80%+ die hun vrienden en familie missen.
Wordt alleen maar erger. Die 94% gaat echt niet lang zo hoog blijven.
[..]
Dissel moet zn bek houden
Bruls moet zn bek houden
Iedereen moet zn bek houden.
Zo werkt een sneeuwbaleffect. Aan het begin groeit het balletje niet zo snel, maar op een gegeven moment neemt het steeds sneller steeds grotere proporties aan.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:34 schreef trein2000 het volgende:
Maar goed. Het is wel echt helemaal ingestort in een tijdsbestek van pak hem beet 10 dagen hè?
Alles en iedereen is er klaar mee en eist versoepelingen. Ik lees nu bij de NOS dat het draagvlakonderzoek ook is gekanteld...
DIe 94% gaat over maatregelen in het algemeen volgens mij, niet specifiek avondklok.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:34 schreef Vasilevski het volgende:
Dat 94% zich aan de avondklok houdt lijkt me nog een lage schatting, misschien zijn onder die 6% ook mensen die wel met toestemming naar buiten gaan 's avonds.
Mensen zouden zonder mondkapjes ook ziek naar buiten gaan en geen afstand houden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik inderdaad ook, alhoewel het een politiek besluit was en niet van Jaap V. Dissel.
dat handen wassen is niet echt bewezen en dat thuiswerken bestaat niet echt meer, zoveel auto's op de weg en elke dag +100Km file.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Nee, het is niet ingestort. Het begrip is minder geworden, de naleving prima. En dat laatste is belangrijker.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:34 schreef trein2000 het volgende:
Maar goed. Het is wel echt helemaal ingestort in een tijdsbestek van pak hem beet 10 dagen hè?
Alles en iedereen is er klaar mee en eist versoepelingen. Ik lees nu bij de NOS dat het draagvlakonderzoek ook is gekanteld...
Lekker opgehokt worden om solidair te zijn met moddervette Hubert Bruls-achtigen. De doelpalen worden alweer verzet van "het beschermen van risicogroepen" naar "privileges voor babyboomers".quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De actie van het hoger beroep aantekenen en dezelfde dag voor laten komen, heeft echt heel veel schade aangericht.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:34 schreef trein2000 het volgende:
Ik vind privileges voor gevaccineerden zolang nog niet iedereen de kans heeft gehad echt een heel groot dilemma. Als je dat gaat doen, wat is dan nog de legitimering van de gekozen volgorde om dat taboe maar eens even te adresseren.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:31 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik weet wel dat ze op verschillende vliegvelden al snelteststraten hebben, of gaan bouwen. Zou geen onredelijk alternatief zijn. De vraag is natuurlijk wie gaat betalen, welke test, en welke maatregelen verder. Eenmalig ¤40 bijlappen voor een sneltest en dan weer door vind ik niet zo'n probleem. 2x een pcr-test (voor vertrek en voor terugkeer in NL) én een sneltest voor NL is een ander verhaal, dan betaal je zo ¤300 bij terwijl je enige 'misdaad' is dat je te jong bent om in aanmerking te komen voor een vaccin. Of dat je zoals in Engeland 10 dagen in hotelquarantaine moet op eigen kosten, rond de ¤2.000.
Op een gegeven moment is het een keertje afgelopen. Dan heb je de combi van immuniteit (door vaccins of natuurlijke besmetting) in een stijgend percentage van de bevolking en de mogelijkheid om sneller en betrouwbaarder te testen. En hopelijk ook met een methode die minder vervelend is dan die stok in je neus. Dan moet je het steeds kleiner wordende risico op verspreiding via een vals negatief geteste persoon ook maar accepteren.
Ik heb respect voor je dat je er zo in staatquote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat het niet eerlijk is dat klopt, maar zelfs als ik onder de groep val die iets langer moet wachten dan gun ik het die andere groep wel. Wat heb ik er aan om andere groepen dit ook niet te gunnen terwijl ik weet hoe klote het is om het allemaal niet te kunnen?
Iedereen alles meteen mogen/kunnen gaat niet gebeuren.
hij is Directeur van het RIVM, maar ook voorzitter van het OMT team.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bewijst wel dat ze veel te veel macht hebben. Als het goed gaat hij niet over versoepelingen; ze kunnen enkel advies leveren. Dus dreigen dat de versoepelingen anders teruggedraaid worden vind ik een rare uit zijn mond. Niet verrassend overigens.
Omdat hier ook niets tegen in te brengen is. Verse cijfers van de enquete, verse conclusies op basis van alle onvrede van deze week.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik kan hier echt niets mee, sorry.
Als jij dit wil geloven; prima.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat hier ook niets tegen in te brengen is. Verse cijfers van de enquete, verse conclusies op basis van alle onvrede van deze week.
De doelpalen staan inmiddels voorbij de cornervlag. Maar goed. Je snapt zelf toch ook wel dat het uiterst aannemelijk is dat de naleving die lijn volgt, zij het met enige vertraging.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, het is niet ingestort. Het begrip is minder geworden, de naleving prima. En dat laatste is belangrijker.
Pakkans valt wel mee volgens mij, ik heb de avondklok afgelopen woensdag overtreden omdat ik ergens was, het was zo gezellig en toen ik op mijn mobiel keek was het al 21:32quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:34 schreef Vasilevski het volgende:
Dat 94% zich aan de avondklok houdt lijkt me nog een lage schatting, misschien zijn onder die 6% ook mensen die wel met toestemming naar buiten gaan 's avonds.
Het is nogal logisch om je aan de avondklok te houden. Hem overtreden is een vergrijp met een pakkans van in principe 100% als de politie het de moeite waard vindt. Omdat iedereen die buiten rondloopt een overtreder is tot het tegendeel bewezen is. Denk niet dat veel mensen hem moedwillig overtreden maar dat heeft natuurlijk helemaal niks met draagvlak te maken of dat ze het een toffe maatregel vinden.
Sorry hoor scrummie, maar hoe kun je het niet geloven?quote:
Hoewel die hele gang van zaken mij ook niet helemaal lekker zit denk ik dat je het effect wat overdrijft.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De actie van het hoger beroep aantekenen en dezelfde dag voor laten komen, heeft echt heel veel schade aangericht.
Eigenlijk heeft het kabinet zichzelf daarmee in de voeten geschoten kun je nu zeggen. Ook omdat er vlak daarvoor eenzelfde enquete is geweest.
Ik werk vooral 's nachts in het ziekenhuis. Bij navraag is in de afgelopen weken nog niemand van mijn collega's gecontroleerd.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:39 schreef Anton91 het volgende:
Pakkans valt wel mee volgens mij, ik heb de avondklok afgelopen woensdag overtreden omdat ik ergens was, het was zo gezellig en toen ik op mijn mobiel keek was het al 21:32Dus uiteindelijk 23:45 weg gegaan en zelfs nog een paar mensen buiten gezien.
Hij is directeur van de infectieziektenclub binnen het RIVM. Er is nog een hogere baas van het RIVM als geheel. Maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij is Directeur van het RIVM, maar ook voorzitter van het OMT team.
Ik loop regelmatig nog een rondje of sta op een veldje in de straat krachttraining te doen. Nog niet 1x heb ik een politieauto of boa zien rondrijden. Wel af en toe wat volk met een hond.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik werk vooral 's nachts in het ziekenhuis. Bij navraag is in de afgelopen weken nog niemand van mijn collega's gecontroleerd.
Ik heb die eigenverklaring niet heel aandachtig bekeken, want ik had toch geen reden om er gebruik van te maken. Schijnbaar verloopt hij ook weer.quote:"Ik was klaar met mijn werk bij de IJ-kantine in Amsterdam en liep met mijn collega om 21.30 uur de deur uit. Toen kwam de handhaving net aanrijden. Die man zei nog: "Ik zie dat jullie je werk uit lopen, maar ik moet jullie toch controleren".
Ik had wel een werkgeversverklaring, maar geen eigen verklaring. Het is mijn eigen schuld dat ik die verklaring niet had, maar ik vind de boete nog steeds onterecht. Je ziet dat ik uit mijn werk kom, je ziet mijn werkgeversverklaring, ik woon twintig meter verderop en je geeft die boete nog steeds. Mijn collega had wel een eigen verklaring, maar die was precies die dag verlopen. Zij kreeg ook een bekeuring."
"Ik werk zelf in de horeca en ben een echt avond- en nachtmens. De avondklok vind ik vreselijk. Iedereen om me heen gaat eraan kapot."
Kan ook.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoewel die hele gang van zaken mij ook niet helemaal lekker zit denk ik dat je het effect wat overdrijft.
Ik denk dat het veel meer de uitzichtloosheid en de wat ik dan maar even “maatschappelijke erkenning” noem. Mensen die er tegen zijn zijn niet meer meteen wappies. De andere afweging is de laatste weken geaccepteerd geraakt. Dat helpt ook.
Moet je een werkgeversverklaring èn een eigen verklaring hebben?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:43 schreef maan_man het volgende:
Los van of je wel of niet achter de regels staat, doet de manier waarop je handhaaft ook veel. Dit las ik bij de NOS:
Ik heb die eigenverklaring niet heel aandachtig bekeken, want ik had toch geen reden om er gebruik van te maken. Schijnbaar verloopt hij ook weer.
De enige overtreding is dat de dame schijnbaar een datum over het hoofd heeft gezien. Dit draagt echt 0,0 bij aan de volksgezondheid. Dan een beetje mededogen tonen, zou wel helpen om steun voor de maatregelen te behouden. Maar de meeste boa's kunnen net zwart en wit onderscheiden, van grijs hebben ze nog nooit gehoord.
Hoezo? Komt vaker voor hoor.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De actie van het hoger beroep aantekenen en dezelfde dag voor laten komen, heeft echt heel veel schade aangericht.
Vraag is natuurlijk ook waar de overtreding plaatsvindt. In het centrum van Amsterdam kom je misschien niet ver. Maar als je in mijn woonplaats de politie belt 's nachts, dan mag je blij zijn als ze er 20 minuten later zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Pakkans valt wel mee volgens mij, ik heb de avondklok afgelopen woensdag overtreden omdat ik ergens was, het was zo gezellig en toen ik op mijn mobiel keek was het al 21:32Dus uiteindelijk 23:45 weg gegaan en zelfs nog een paar mensen buiten gezien.
Ja, 2 verklaringen. Ik heb die formulieren zelf ook ergens in de mail maar nog niet nodig gehad.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Moet je een werkgeversverklaring èn een eigen verklaring hebben?(heb nog niet gewerkt sinds de avondklok is in gegaan)
Overigens volledig mee eens. Ze mogen wel wat meer weten wat de geest van de wet is en niet altijd volgens de letter van de wet handelen.
Ja. Zonder te weten wat daar in staat lijkt het me zo onnodig. Dit verhaal heb ik vaker gehoord. Geen eigen verklaring? Prent!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:45 schreef Isabeau het volgende:
Moet je een werkgeversverklaring èn een eigen verklaring hebben?
Ja. En dan ook nog op een voorgedrukt formulier. (Er is al een geval geweest van iemand die een brief had van zijn buitenlandse werkgever, kreeg een boete)quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb die eigenverklaring niet heel aandachtig bekeken, want ik had toch geen reden om er gebruik van te maken. Schijnbaar verloopt hij ook weer.
De enige overtreding is dat de dame schijnbaar een datum over het hoofd heeft gezien. Dit draagt echt 0,0 bij aan de volksgezondheid. Dan een beetje mededogen tonen, zou wel helpen om steun voor de maatregelen te behouden. Maar de meeste boa's kunnen net zwart en wit onderscheiden, van grijs hebben ze nog nooit gehoord.
Ja, van de bureaucratie van de dubbelen verklaring was ik op de hoogte. Dat de eigen verklaring ook weer verloopt, wist ik niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Moet je een werkgeversverklaring èn een eigen verklaring hebben?(heb nog niet gewerkt sinds de avondklok is in gegaan)
Overigens volledig mee eens. Ze mogen wel wat meer weten wat de geest van de wet is en niet altijd volgens de letter van de wet handelen.
ik wil weleens weten met welke cut off levels er nu getest wordt en/of die anders zijn dan in het verleden??quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De uitkomsten van het onderzoek vanmorgen gezien in de verschillende media?
Er moet een angstzaai campagne + enorm glad verkoop praatje komen van rutte als nooit te voren om dat voor elkaar te krijgen. Maar met de sceptisch die er nu al is, denk ik dat dat wel eens onmogelijk kan worden.
Die vette uit nijmegen roept nu ook al om versoepelingen. Die ziet ook dat er een einde aan zit.
Ik moet ze nog opzoekenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja, 2 verklaringen. Ik heb die formulieren zelf ook ergens in de mail maar nog niet nodig gehad.
Dames en Heren, de minister heeft gesproken. Het is niet gevaarlijk, maar het is levensgevaarlijk.quote:Minister Van 't Wout roept ondernemers in de horeca op om dinsdag niet de terrassen te openen. Ook mensen die in het park een feestje willen houden, vraagt hij dringend om zich nog eens "achter de oren te krabben". "Doe het niet," zegt de demissionair minister van Economische Zaken, "want het is gewoon levensgevaarlijk, dat soort bijeenkomsten".
https://nos.nl/artikel/23(...)-niet-te-openen.html
Tuurlijk, maar ik woon een van de 10 grootste steden, dus niet echt een klein dorp verder. Maar misschien heb ik geluk gehad.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Vraag is natuurlijk ook waar de overtreding plaatsvindt. In het centrum van Amsterdam kom je misschien niet ver. Maar als je in mijn woonplaats de politie belt 's nachts, dan mag je blij zijn als ze er 20 minuten later zijn.
Maar je nagels laten doen in een bedompte ruimte kan wel. Ga toch fietsen Van ‘t Wout. Er is geen beleid meer, niet eens slecht gewoon niet. Het is niet meer uit te leggen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:52 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dames en Heren, de minister heeft gesproken. Het is niet gevaarlijk, maar het is levensgevaarlijk.
Het is alleen jammer dat die discussie hiervoor niet echt mogelijk was. Zonder dat mensen iemand direct als wappie zien.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoewel die hele gang van zaken mij ook niet helemaal lekker zit denk ik dat je het effect wat overdrijft.
Ik denk dat het veel meer de uitzichtloosheid en de wat ik dan maar even “maatschappelijke erkenning” noem. Mensen die er tegen zijn zijn niet meer meteen wappies. De andere afweging is de laatste weken geaccepteerd geraakt. Dat helpt ook.
Gelezen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:52 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dames en Heren, de minister heeft gesproken. Het is niet gevaarlijk, maar het is levensgevaarlijk.
Dat begrip is ook aardig aan inflatie onderhevig.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:52 schreef maan_man het volgende:
[..]
Veilig.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:55 schreef Cynicio het volgende:
Lekker ondoordacht altijd die uitspraken dat dingen levensgevaarlijk zijn. Als een terras levensgevaarlijk is, wat is een supermarkt dan? Genocide?
Nee, essentieel.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:55 schreef Cynicio het volgende:
Lekker ondoordacht altijd die uitspraken dat dingen levensgevaarlijk zijn. Als een terras levensgevaarlijk is, wat is een supermarkt dan? Genocide?
Tja de discussie was gekaapt door de 170.000 besmettingen per dag roepers aan de ene kant en de Engels aan de andere kant.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat die discussie hiervoor niet echt mogelijk was. Zonder dat mensen iemand direct als wappie zien.
Omdat de politie helaas nog geen teleportatie heeft uitgevonden en dus even tijd nodig had om voldoende agenten op de juiste plek te krijgenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:53 schreef Gunner het volgende:
Levensgevaarlijk om op een terrasje te zitten. wat een onzin.
als dat zo gevaarlijk is waarom grepen ze dan niet eerder in het vondelpark in?
Dat valt ook wel weer mee. Ik ben een paar keer te laat geweest en je loopt gewoon over een lege straat; er staat echt niet op iedere hoek een boa of politieagent.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:34 schreef Vasilevski het volgende:
Het is nogal logisch om je aan de avondklok te houden. Hem overtreden is een vergrijp met een pakkans van in principe 100% als de politie het de moeite waard vindt. Omdat iedereen die buiten rondloopt een overtreder is tot het tegendeel bewezen is.
Triest dit soort politici. Heel triest.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:52 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over de discussie vanaf het begin, niet pas vanaf eind december. We hadden al veel langer breder naar de maatregelen moeten kijken in april vorig jaar.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja de discussie was gekaapt door de 170.000 besmettingen per dag roepers aan de ene kant en de Engels aan de andere kant.
Is heel jammer maar ook iets waar je weinig tegen doet. Nuance past niet in chocoladeletters op de voorpagina.
Er is nog een hele fase voor ontruimen. Park afsluiten voor nieuwe bezoekers heb je geen honderden agenten of BOA's voor nodig.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Omdat de politie helaas nog geen teleportatie heeft uitgevonden en dus even tijd nodig had om voldoende agenten op de juiste plek te krijgen..
ze kunnen alleen maar hopen op kou, dan zal het allemaal nog wel meevallen qua samenkomsten in parken, stranden, alles wat nog niet op slot isquote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar je nagels laten doen in een bedompte ruimte kan wel. Ga toch fietsen Van ‘t Wout. Er is geen beleid meer, niet eens slecht gewoon niet. Het is niet meer uit te leggen.
Nee, ik zou het alleen ongelofelijk achterlijk vinden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:58 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Jij staat ook te trillen bij de gedachte van open terrassen?
En zelfs dan. De geest is uit de fles. Dit zat er al weken aan te komen. Ik zie dit niet meer goedkomen. Dit gaat mis. De ene of de andere kant op.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze kunnen alleen maar hopen op kou, dan zal het allemaal nog wel meevallen qua samenkomsten in parken, stranden, alles wat nog niet op slot is
De wal gaat het schip vanzelf keren.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En zelfs dan. De geest is uit de fles. Dit zat er al weken aan te komen. Ik zie dit niet meer goedkomen. Dit gaat mis. De ene of de andere kant op.
denk ook dat het niet meer te houden is behalve door het weer danquote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En zelfs dan. De geest is uit de fles. Dit zat er al weken aan te komen. Ik zie dit niet meer goedkomen. Dit gaat mis. De ene of de andere kant op.
Wat een nuance trein.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
quote:De oproep van de KHN-afdelingen kan op sympathie rekenen van een aantal burgemeesters. Zo riep de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema het kabinet op sneller de opening van terrassen toe te staan. Ze wees er daarbij op dat mensen met het mooie weer van de afgelopen dagen in groten getale naar parken trokken.
‘Wet handhaven’
„Ik heb dat een aantal burgemeesters horen zeggen, maar het is niet verstandig”, aldus Van ‘t Wout. Hij snapt de „grote irritatie” bij de horeca als je kijkt naar de drukte in parken. „Als ik dat zie denk ik ook, ‘lekker solidair’. Het is echt levensgevaarlijk, die situaties.”
Als de horeca open gaat en de besmettingscijfers lopen op, dan lijkt me 1+1=2.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:02 schreef falling_away het volgende:
En maar stug blijven negeren dat de kans op besmettingen op terrassen (met 1.5 m afstand) nihil is. Straks stijgen geheid de besmettingen en dan krijgen de horecaondernemers de volledige blaam, let maar op.
En het gros van het volk slikt de woorden als zoete koek.
[..]
Wordt nu weer ietsje kouder, maar het zal uiteraard binnenkort structureel steeds beter gaan worden qua temperaturen etc ja.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
denk ook dat het niet meer te houden is behalve door het weer dan
Maar goed ik lees hier in dit topic zojuist iemand die zegt dat het met de naleving wel snor zit, en dat het niet erg is als het draagvlak instort, als er maar gehandhaafd wordt. Geen probleem dit soort taferelen dus.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:43 schreef maan_man het volgende:
Los van of je wel of niet achter de regels staat, doet de manier waarop je handhaaft ook veel. Dit las ik bij de NOS:
[..]
Er zijn legio mogelijke oorzaken waardoor de cijfers kunnen stijgen, de buitenhoreca zal daar niet een van zijn, maar het is wel een makkelijk slachtoffer van Wout en Grapperhaus.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als de horeca open gaat en de besmettingscijfers lopen op, dan lijkt me 1+1=2.
Niet dat ik die oploop van de cijfers verwacht, maar jij gaat er dus wel van uit dat dat gaat gebeuren, dus dat de horeca niet veilig is.
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:05 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Maar goed ik lees hier in dit topic zojuist iemand die zegt dat het met de naleving wel snor zit, en dat het niet erg is als het draagvlak instort, als er maar gehandhaafd wordt. Geen probleem dit soort taferelen dus.
Niet alles is altijd genuanceerd. Ik bedoel als zelfs de politiebond geen afstand meer neemt van de illegale heropening van de terrassen dan zie ik het als tamelijk onhoudbaar allemaal.quote:
Wat dat betreft heeft het kabinet "geluk" gehad met de avondklokrellen. Toen was het min of meer je bent voor de avondklok of je bent voor de relschoppers. Dat heeft de geest nog wat langer in de fles gehouden denk ik.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Noem eens enkele van die oorzakenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:05 schreef falling_away het volgende:
[..]
Er zijn legio mogelijke oorzaken waardoor de cijfers kunnen stijgen, de buitenhoreca zal daar niet een van zijn, maar het is wel een makkelijk slachtoffer van Wout en Grapperhaus.
Dat was het vorig jaar ook. Makkelijk doelwit. Laagste prioriteit. Toen kwam het ook door andere plekken, ze kunnen nog steeds niet bewijzen dat de horeca echt zo gevaarlijk was/is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:05 schreef falling_away het volgende:
[..]
Er zijn legio mogelijke oorzaken waardoor de cijfers kunnen stijgen, de buitenhoreca zal daar niet een van zijn, maar het is wel een makkelijk slachtoffer van Wout en Grapperhaus.
Even volhouden nog.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:06 schreef trein2000 het volgende:
Vertel mij dan even hoe dit nog goed gaat komen?
Openen van de scholen, mensen die zich niet aan de regels houden qua bezoek (waar minder snel afstand behouden wordt), mensen die toch naar kantoor gaan etc etc. Buiten op een terrasje zitten op 1.5 meter is iig geen oorzaak.quote:
Mag je nog wel voetbal kijken terwijl je je bek houdt?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:32 schreef Red_85 het volgende:
Dissel moet zn bek houden
Bruls moet zn bek houden
Iedereen moet zn bek houden.
Volgens een onderzoek van de gedragssunit van het RIVM.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:07 schreef DonDruiper het volgende:
Volgens het RIVM houdt 92% zich aan de maatregelen.
Wij van WC eend.
Dat is onzin. De cijfers lopen al op. Dus dan zou het alleen gaan om een sterkere stijging dan verwacht. Dat is 1.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als de horeca open gaat en de besmettingscijfers lopen op, dan lijkt me 1+1=2.
Niet dat ik die oploop van de cijfers verwacht, maar jij gaat er dus wel van uit dat dat gaat gebeuren, dus dat de horeca niet veilig is.
Als er een routekaart komt zoals in het VK kan ik het best nog even volhouden.quote:
Translate.google.nl, print het uit en hou vol.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:09 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als er een routekaart komt zoals in het VK kan ik het best nog even volhouden.
Denk dat dit wel klopt. Geen zin in gezeik, maar dat is wat anders dan dat je achter de maatregel staat.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:07 schreef DonDruiper het volgende:
Wij van WC eend.
Oh ja de routekaart. Dat ding dat met een week al weer overboord gezet is bedoel je?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:09 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En hoeveel procent van de mensen die klachten had of zelfs gewoon echt positief getest was kwam nog gewoon in winkels?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:07 schreef DonDruiper het volgende:
Wij van WC eend.
Markie werkt eraan.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:09 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Misschien nu 1 waar wel aan gehouden kan worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh ja de routekaart. Dat ding dat met een week al weer overboord gezet is bedoel je?
Ik probeer een gewone discussie met je aan te gaan, maar je kan wederom weer niet normaal reageren.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Translate.google.nl, print het uit en hou vol.
Ik heb eerlijk gezegd nog steeds geen idee wat onze exitstrategie nou precies is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh ja de routekaart. Dat ding dat met een week al weer overboord gezet is bedoel je?
Dat is nogal lastig als je voornaamste strategie is reageren opdat bij Nieuwsuur, Jinek en OP1 geroepen wordt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Misschien nu 1 waar wel aan gehouden kan worden.
Regels overtreden gebeurt nu ook.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:08 schreef falling_away het volgende:
[..]
Openen van de scholen, mensen die zich niet aan de regels houden qua bezoek (waar minder snel afstand behouden wordt), mensen die toch naar kantoor gaan etc etc. Buiten op een terrasje zitten op 1.5 meter is iig geen oorzaak.
Het vaccin, ofzo.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd nog steeds geen idee wat onze exitstrategie nou precies is.
De overheid ook niet, dat scheeltquote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd nog steeds geen idee wat onze exitstrategie nou precies is.
Kortom; ze zitten er tot hun nek in en weten het gewoon niet meer.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is nogal lastig als je voornaamste strategie is reageren opdat bij Nieuwsuur, Jinek en OP1 geroepen wordt.
Leuke dit.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik probeer een gewone discussie met je aan te gaan, maar je kan wederom weer niet normaal reageren.
Zoek het uit joh.
Ik zie daar geen wc-eend in, het RIVM neemt geen beslissingen en ze oordelen over ons gedrag, niet dat van hunzelf..quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:07 schreef DonDruiper het volgende:
Wij van WC eend.
Een betere wereld begint bij jezelfquote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Leuke dit.
Echt, de godganse week loop je te trollen, uit te dagen, persoonlijke aanvallen en wat al niet meer.
Maar nu boos omdat ik wat cynisch reageer. Tjoe.
het gaat niet alleen om de terrassen maar ook de bewegingen er naartoe en als ik die beelden van afgelopen dagen in de parken zie zijn dat toch wel voornamelijk jonge mensen, op het moment dat de terrassen open gaan zal dat anders zijnquote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat was het vorig jaar ook. Makkelijk doelwit. Laagste prioriteit. Toen kwam het ook door andere plekken, ze kunnen nog steeds niet bewijzen dat de horeca echt zo gevaarlijk was/is.
Maar gaat de horeca dicht vanwege brandhaarden op scholen?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij scholen, is zelfs zo verwoord door het OMT.
Ik citeer:quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Kortom; ze zitten er tot hun nek in en weten het gewoon niet meer.
Ze zitten in een gigantische tweestrijd.
Er land kan nog niet open, maar het volk is het beu.
https://www.nporadio1.nl/(...)eer-onwaarschijnlijkquote:Kroes is hoogleraar klinische virologie van het Leids Universitair Medisch Centrum. Volgens hem is het vanuit virologisch oogpunt vrij duidelijk. "We hebben het proces van virusoverdracht goed bestudeerd en daaruit kunnen we eigenlijk wel concluderen dat in een typische buitensituatie dit zeer onwaarschijnlijk tot onmogelijk wordt geacht."
Maar de kwestie was dat de horeca de blaam treft van de eventuele stijging in het aantal besmettingen als de horeca open gaat, terwijl de blaam bijvoorbeeld ligt bij het niet opvolgen van maatregelen, het openstellen van scholen, etc.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is onzin. De cijfers lopen al op. Dus dan zou het alleen gaan om een sterkere stijging dan verwacht. Dat is 1.
Twee er zijn meer versoepelingen, dus dan gelijk alles maar op de horeca gooien is een politieke truc als je dat zou doen.
Drie, je moet ook rekening houden met een algeheel verminderde naleving door “het ergste is er af” maar ook door verlies van geloofwaardigheid.
Als de kans op besmettingen in de buitenlucht volgens onderzoeken nihil is, waarom mogen de terrassen dan niet open?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dan krijg je inderdaad dat de horeca als eerste dicht gaat.
In de wereld van Mark en Hugo wellicht.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar de kwestie was dat de horeca de blaam treft van de eventuele stijging in het aantal besmettingen als de horeca open gaat, terwijl de blaam bijvoorbeeld ligt bij het niet opvolgen van maatregelen, het openstellen van scholen, etc.
Ik weet niet of 'paniek' echt de juiste term is, maar ik vraag me wel af hoe het RIVM en OMT hierin adviseren. Zouden zij ook zeggen dat besmettingen in de buitenlucht onwaarschijnlijk zijn? De wetenschappelijke consensus is daar inmiddels wel redelijk duidelijk over zou je zeggen, dus dat zou wel moeten. Maar wie verzint dan dat buitenactiviteiten niet kunnen? Het kabinet zelf? Dat is toch ook niet logisch, wat hebben die er nou aan om alles dicht te houden?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat je nu ziet is paniekvoetbal van het zuiverste soort.
Omdat het levensgevaarlijk is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:23 schreef falling_away het volgende:
[..]
Als de kans op besmettingen in de buitenlucht volgens onderzoeken nihil is, waarom mogen de terrassen dan niet open?
Het kabinet speelt nog steeds om niet te verliezen. Het is de vraag hoe lang je je doel met die strategie nog schoon houdt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik citeer:
[..]
https://www.nporadio1.nl/(...)eer-onwaarschijnlijk
Hoezo kan er niks open? Je moet dat verstandig doen. Open de terrassen. Verruim de hoeveelheid mensen die buiten bij elkaar mogen zijn. Open de buitensport voor iedereen.
Doe niet meer zo spastisch over drukte in parken.
Dat zou van beleid getuigen. Wat je nu ziet is paniekvoetbal van het zuiverste soort.
Kijk ik snap op zich de wens tot versoepelen in stapjes. Maar stel die mensen dan een concrete datum in het vooruitzicht. Dit slaat nergens meer op zo.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:23 schreef falling_away het volgende:
[..]
Als de kans op besmettingen in de buitenlucht volgens onderzoeken nihil is, waarom mogen de terrassen dan niet open?
Raar dat dit na een jaar weer nieuws is, dat is al sinds mei vorig jaar bekend.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik citeer:
[..]
Hoezo kan er niks open? Je moet dat verstandig doen. Open de terrassen. Verruim de hoeveelheid mensen die buiten bij elkaar mogen zijn. Open de buitensport voor iedereen.
Dat zou van beleid getuigen. Wat je nu ziet is paniekvoetbal van het zuiverste soort.
Ik was al heel benieuwd wat de rechtelijke macht met deze opmerking zou doen.quote:Zonder zich te willen uitlaten over individuele rechterlijke uitspraken, constateert de commissie dat ook de bestuursrechtspraak jarenlang een wezenlijke bijdrage heeft geleverd aan het in stand houden van de niet dwingend uit de wet volgende, spijkerharde uitvoering van de regelgeving van de kinderopvangtoeslag. Daarmee heeft de bestuursrechtspraak zijn belangrijke functie van (rechts)bescherming van individuele burgers veronachtzaamd.
De commissie is met name geraakt door het tot in oktober 2019 wegredeneren van algemene beginselen van behoorlijk bestuur, die zouden moeten dienen als stootkussen en beschermende deken voor mensen in nood.
Puur politiek heeft Mark een probleem. 17 maart is ineens nog ver als alles nu gaat kantelen (wat het doet)...quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het kabinet speelt nog steeds om niet te verliezen. Het is de vraag hoe lang je je doel met die strategie nog schoon houdt.
Tja, dan moet ik op de stoel van Rutte gaan zitten en zijn motivatie herhalen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:23 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik zou - om in voetbaltermen te blijven - toch niet te lang wachten met 'gecontroleerd de aanval zoeken'.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Puur politiek heeft Mark een probleem. 17 maart is ineens nog ver als alles nu gaat kantelen (wat het doet)...
Is het echt zo veel beter als ze een belofte zouden doen waarvan ze geen idee hebben of ze hem waar kan maken? Of het wel of niet mogelijk is hangt immers af van de epidemiologische situatie van het moment en daar heeft het kabinet maar vrij beperkte grip op.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk ik snap op zich de wens tot versoepelen in stapjes. Maar stel die mensen dan een concrete datum in het vooruitzicht. Dit slaat nergens meer op zo.
Hij kan zich nog altijd onverwinnelijk verklaren, door over 2 weken alles flink te versoepelen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Puur politiek heeft Mark een probleem. 17 maart is ineens nog ver als alles nu gaat kantelen (wat het doet)...
Zoals al gezegd. Rutte speelt ok niet te verliezen. Mensen slikten het tot vorige week. Waarom zou je dan het risico nemen, met alle afbreukrisico van dien?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet of 'paniek' echt de juiste term is, maar ik vraag me wel af hoe het RIVM en OMT hierin adviseren. Zouden zij ook zeggen dat besmettingen in de buitenlucht onwaarschijnlijk zijn? De wetenschappelijke consensus is daar inmiddels wel redelijk duidelijk over zou je zeggen, dus dat zou wel moeten. Maar wie verzint dan dat buitenactiviteiten niet kunnen? Het kabinet zelf? Dat is toch ook niet logisch, wat hebben die er nou aan om alles dicht te houden?
Mij was al eerder opgevallen dat een discussie met jou zinloos was, omdat je dat je feiten en waar de discussie over zou gaan naar harte lust aanpast. De kwestie was:quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar gaat de horeca dicht vanwege brandhaarden op scholen?
Dat was de kwestie.
Dan zeg jij:quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:05 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat was de kwestie. Niet meer en niet minder.quote:
Er zit niemand klem.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zoals al gezegd. Rutte speelt ok niet te verliezen. Mensen slikten het tot vorige week. Waarom zou je dan het risico nemen, met alle afbreukrisico van dien?
En daardoor heeft hij zich inmiddels zo ingegraven dat zonder enorme geloofwaardigheidsproblemen (die ook gewoon ondermijnend zijn voor de virusbestrijding, laten we eerlijk zijn) deze draai ook niet meer gemaakt kan worden.
Ze zitten klem. Heel erg klem.
Lijkt haast een egokwestie te worden. Als je zo geïnvesteerd bent in het verhaal dat de verspreiding puur een kwestie is van druppeltjes via niezen en hoesten binnen 1,5m en niet vaak genoeg je handen wassen. Ongeacht binnen of buiten, en met slechts mondjesmaat aandacht voor afgesloten, slecht geventileerde ruimten. Dat zo'n arrogante lul als Maurice de Hond daar toch een keer een punt in had.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik citeer:
[..]
Hang je er een voorbehoud aan. Ik bedoel dit is ook niet meer houdbaar zo.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is het echt zo veel beter als ze een belofte zouden doen waarvan ze geen idee hebben of ze hem waar kan maken? Of het wel of niet mogelijk is hangt immers af van de epidemiologische situatie van het moment en daar heeft het kabinet maar vrij beperkte grip op.
Dan moet je zeker stoppen met ratelen... ow wacht...quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:08 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Mag je nog wel voetbal kijken terwijl je je bek houdt?
Artikel van de NOS niet gelezen vanochtend? Uitspraken van de burgemeesters gemist de afgelopen dagen? Ga mij dan nog eens vertellen dat de stemming niet aan het omslaan is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er zit niemand klem.
Er kantelt niets.
Je bent puur uit emotie aan het raaskallen.
no way dat het 92% isquote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:07 schreef DonDruiper het volgende:
Wij van WC eend.
Ja, dat heb ik gelezen. 92% houdt zich ondanks terechte onvrede aan de maatregelen. Om maar in de lijn van dit topic te blijven: prima cijfers!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Artikel van de NOS niet gelezen vanochtend? Uitspraken van de burgemeesters gemist de afgelopen dagen? Ga mij dan nog eens vertellen dat de stemming niet aan het omslaan is.
“Steun voor coronamaatregelen sterk afgenomen”.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik gelezen. 92% houdt zich ondanks terechte onvrede aan de maatregelen. Om maar in de lijn van dit topic te blijven: prima cijfers!
Uitspraken van burgermeesters zijn zo vloeibaar als water.
Bij deze: de stemming is niet aan het omslaan.
Nou, het is wel opvallend hoeveel brancheorganisaties opeens tegelijk het beu lijken te zijn en zich tegen de maatregelen willen gaan verzetten. Er is natuurlijk wel eens eerder gedreigd toch open te gaan, maar kheb wel het idee dat het deze keer geen loze kreten zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er zit niemand klem.
Er kantelt niets.
Je bent puur uit emotie aan het raaskallen.
Repressieeeeeequote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:39 schreef THEFXR het volgende:
Die kale kletskop spreekt ook weer:
.
Grapperhaus: boete voor ondernemers die terrassen openen (liveblog)
De politievakbond leek gisteren idd ook alleen maar voor de vorm te zeggen dat ze gingen handhaven bij Jinek.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:40 schreef Tijn het volgende:
Nou, het is wel opvallend hoeveel brancheorganisaties opeens tegelijk het beu lijken te zijn en zich tegen de maatregelen willen gaan verzetten. Er is natuurlijk wel eens eerder gedreigd toch open te gaan, maar kheb wel het idee dat het deze keer geen loze kreten zijn.
Vooral de hoeveelheid is opvallend. Eerder had je vooral te maken met wat lokale clubjes of kleine samenwerkingsverbandjes. Nu zie je dat alles en iedereen er klaar mee is en zie je dat een niet onaanzienlijk deel van de bevolking er ook in mee gaat. Ik heb dat nog niet eerder gezien.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, het is wel opvallend hoeveel brancheorganisaties opeens tegelijk het beu lijken te zijn en zich tegen de maatregelen willen gaan verzetten. Er is natuurlijk wel eens eerder gedreigd toch open te gaan, maar kheb wel het idee dat het deze keer geen loze kreten zijn.
Dat laatste heb ik wel.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
groeps immuniteit en dan zien ze wel verder.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
we mogen gewoon geen plezier hebben tijdens deze crisis van Rutte en Coquote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:23 schreef falling_away het volgende:
[..]
Komen de regeringspartijen hierdoor in de problemen? Over twee weken weten we meerquote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
We gaan het zien dinsdag/woensdag.
Kortom: 90% van de horecaquote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:45 schreef Scrummie het volgende:
En over de grote van die groep; er kwam hier gister een kaartje voorbij met horeca gelegenheden die mee gingen doen met de opening. Dat kwam neer op zo'n beetje Brabant en Limburg alleen.
Ja die had ik gepost, blijf het wel opvallend vinden. In januari was het ook in Brabant waar het meest werd gedreigd en waar eentje ook echt open ging.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:45 schreef Scrummie het volgende:
En over de grote van die groep; er kwam hier gister een kaartje voorbij met horeca gelegenheden die mee gingen doen met de opening. Dat kwam neer op zo'n beetje Brabant en Limburg alleen.
Ik verwacht al een jaar effect van het beleid te zien in de peilingen, maar dat lijkt er vooralsnog niet op. Ja, wel bij de FvD, toen die zich met die viruswaanzin idioten bezig gingen houden kelderden hun zeteltjes.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Komen de regeringspartijen hierdoor in de problemen? Over twee weken weten we meer
Ik heb even het nieuws niet gevolgd. Maar gaan de kroegen open in Brabant? Wanneer?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:45 schreef Scrummie het volgende:
Ja, ik vind dat ook wel apart. Wellicht houden mensen zich er niet zo mee bezig, of gaan ze pas vlak voor de verkiezingen daadwerkelijk nadenken over wat ze willen stemmen? Het blijft bijzonder dat de VVD een stortvloed aan affaires over zich heen krijgt en gewoon de grootste partij blijft. Ook het gefaal van Hugo de Jonge lijkt weinig effect te hebben op de populariteit van het CDA.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik verwacht al een jaar effect van het beleid te zien in de peilingen, maar dat lijkt er vooralsnog niet op. Ja, wel bij de FvD, toen die zich met die viruswaanzin idioten bezig gingen houden kelderden hun zeteltjes.
Wat je zegt klopt denk ik wel, en daarom snap ik ook wel dat die avondklok erin blijft. Slecht voor het draagvlak, maar wel de meest makkelijke maatregel om te handhaven.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:49 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja die had ik gepost, blijf het wel opvallend vinden. In januari was het ook in Brabant waar het meest werd gedreigd en waar eentje ook echt open ging.
Ik heb ook niet het gevoel dat men ineens massaal opstandig aan het worden is, het is meer dat het draagvlak stukje bij beetje afkalft dan dat iedereen ineens z'n kont tegen de krib gaat gooien.
Op een gegeven moment kun je hebben dat 90% op papier inderdaad 'de' maatregelen naleeft, maar in de praktijk alleen die dingen waar je anders een boete voor krijgt. Dat ze in de praktijk wel allemaal samenscholen in het park. Over welke maatregelen hebben we het dan nog? In ieder geval niet over 1,5m afstand houden, niet meer dan 1 persoon buiten ontmoeten, en thuis te blijven tenzij het echt niet anders kan.
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb even het nieuws niet gevolgd. Maar gaan de kroegen open in Brabant? Wanneer?
Dan neem ik de dag erna vrij.
https://nos.nl/artikel/23(...)zijn-de-druppel.htmlquote:Horecabedrijven willen terrassen openen: 'De volle parken zijn de druppel'
Een actiegroep van tientallen afdelingen van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) roept cafés en restaurants op vanaf dinsdag 2 maart de terrassen buiten te zetten. De ondernemers vinden het niet eerlijk dat de winkels vanaf 3 maart wel weer deels open mogen, maar horeca niet.
"Bij winkels kan je op afspraak naar binnen", zegt Johan de Vos namens de actievoerders. "Wij noemen dat sinds jaar en dag reserveren en dat kan in de horeca ook." Er is voor een opening op 2 maart gekozen vanwege het mooie weer.
De druppel is voor ondernemers de drukte van afgelopen weekend in de parken. "We zien weekend na weekend volle stadsparken en gebrek aan handhaving. Er wordt gewoon feest gevierd, het is bizar", zegt De Vos.
Ja, geen idee hoe dat kan. Nou is gebleken dat peilingen er wel vaker naast zitten, maar je ziet echt nauwelijks effect van die zaken die je noemt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat ook wel apart. Wellicht houden mensen zich er niet zo mee bezig, of gaan ze pas vlak voor de verkiezingen daadwerkelijk nadenken over wat ze willen stemmen? Het blijft bijzonder dat de VVD een stortvloed aan affaires over zich heen krijgt en gewoon de grootste partij blijft. Ook het gefaal van Hugo de Jonge lijkt weinig effect te hebben op de populariteit van het CDA.
Het is niet eerlijkquote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)zijn-de-druppel.html
Dat mensen vlak voor de verkiezingen pas gaan nadenken lijkt me sowieso evident. Wat hebben we tot nu toe echt aan campagne gehad?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat ook wel apart. Wellicht houden mensen zich er niet zo mee bezig, of gaan ze pas vlak voor de verkiezingen daadwerkelijk nadenken over wat ze willen stemmen? Het blijft bijzonder dat de VVD een stortvloed aan affaires over zich heen krijgt en gewoon de grootste partij blijft. Ook het gefaal van Hugo de Jonge lijkt weinig effect te hebben op de populariteit van het CDA.
Ik zou meer vrede hebben met een avondklok als bijv. de terrassen weer open mogen. Dan zorgt die klok ervoor dat mensen na sluitingstijd ook naar huis gaan en niet blijven hangen in de stad.. dan kun je het effect van die klok ook beter aantonen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat je zegt klopt denk ik wel, en daarom snap ik ook wel dat die avondklok erin blijft. Slecht voor het draagvlak, maar wel de meest makkelijke maatregel om te handhaven.
Met die actie zijn ze mij ook wel kwijt, eigenlijk. Dat kan gewoon niet, daar moeten ze een mouw aan passen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:55 schreef maan_man het volgende:
En gisteren was helemaal het toppunt de hele tijd met een gladgestreken smoel beweren dat je weet wat er speelt, dat je meeleeft met de ondernemers en dat je begrijpt dat ze het zwaar hebben om vervolgens een zakelijk briefje te sturen, sorry TVL komt wat later binnen uiterlijk 16 weken weten jullie meer.
wtfquote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:02 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Dit vind ik dan weer redelijk bijzonder eigenlijk. Ik ben geen fan van Baudet (meer), ga niet op het FVD stemmen want ik wil op geen enkele manier iets met viruswaanzin te maken hebben, maar we hebben inmiddels een aantal blunderende politici gehad;
Jetten in de sportschool.
De Jonge zonder mondkapje in de winkel.
Hoekstra aan het schaatsen op de ijsbaan.
Ferd en z'n bruiloft.
Baudet doet iets wat waarschijnlijk niet mag, en prompt staat het OM klaar voor een onderzoek.
Redelijk overdreven ja..quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:02 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Dit vind ik dan weer redelijk bijzonder eigenlijk. Ik ben geen fan van Baudet (meer), ga niet op het FVD stemmen want ik wil op geen enkele manier iets met viruswaanzin te maken hebben, maar we hebben inmiddels een aantal blunderende politici gehad;
Ferd en z'n bruiloft.
Baudet doet iets wat waarschijnlijk niet mag, en prompt staat het OM klaar voor een onderzoek.
Ja, ik zette 'm na een edit erbij maar misschien wat onterecht.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:07 schreef falling_away het volgende:
[..]
Redelijk overdreven ja..
Overigens heeft Grapperhaus wel een boete + strafblad door die bruiloft https://www.ad.nl/binnenl(...)t-blij-mee~acf5c0ef/
Het is niet anders dan Grapperhaus die achteraf een boete voor zijn bruiloft kreeg op basis van foto's die een persmuskiet had gemaakt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:02 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Ferd en z'n bruiloft.
VO gaat ook weer deels op, als ook het mbo. Kans is groter dat er in slecht geventileerde scholen besmettingen rondgaan dan op een ruim opgezet terras in de buitenlucht, maar ik weet nu al wie de sjaak is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:05 schreef falling_away het volgende:
[..]
Klopt, alleen als mijn herinneringen nog accuraat is, schoot het OM toen pas na lange tijd in actie, toen de maatschappelijk drukt hen eigenlijk geen andere optie meer bood.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:07 schreef falling_away het volgende:
[..]
Redelijk overdreven ja..
Overigens heeft Grapperhaus wel een boete + strafblad door die bruiloft https://www.ad.nl/binnenl(...)t-blij-mee~acf5c0ef/
Wat zonder het kamerdebat (waarbij Rutte nog opriep tot mildheid en genade) en alle ophef in de media niet was gebeurt (denk ik).quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is niet anders dan Grapperhaus die achteraf een boete voor zijn bruiloft kreeg op basis van foto's die een persmuskiet had gemaakt.
zou ze bij aankomst een "anal swap" hebben gehad?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:08 schreef Gunner het volgende:
Dit is ook zo'n mooie reply
[ twitter ]
Lekker belerend doen in de media maar eenmaal in het buitenland handjes schudden en nog net niet knuffelend met die andere kerel.
En dat soort mensen moeten we serieus nemen als ze ons weer terechtwijzen?
In heel wat landen heb je ook dat er een avondklok is van 22u, 23u of middernacht, en dat er nog wel iets van horeca mogelijk is, met alle beperkingen van dien. Dan heb je natuurlijk ook een heel andere situatie dan hier.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:58 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik zou meer vrede hebben met een avondklok als bijv. de terrassen weer open mogen. Dan zorgt die klok ervoor dat mensen na sluitingstijd ook naar huis gaan en niet blijven hangen in de stad.. dan kun je het effect van die klok ook beter aantonen.
Niet nu, als er toch al niks mag en ze dan ook nog eens de bewegingsvrijheid verder beperkenm en er een stuk minder bewijs van het effect is.
Goed nieuws! Maar had gehoopt dat het sneller had gekund, ook omdat ze toch al snel zouden kunnen leveren.quote:'EMA keurt op 11 maart coronavaccin Janssen goed'
Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) keurt op 11 maart het coronavaccin van de Leidse farmaceut Janssen goed, zeggen bronnen binnen de Europese Unie tegen persbureau Bloomberg. Vandaag keurt de Verenigde Staten het middel waarschijnlijk al goed.
Vanaf april moet het vaccin in de Europese Unie geleverd worden. De EU heeft afspraken met de farmaceut voor de aankoop van 200 miljoen doses. Nederland heeft er 11,3 miljoen doses van besteld en er is maar één prik van nodig.
Het Janssen-vaccin zal het vierde vaccin worden dat wordt toegelaten, na dat van Pfizer/BioNTech, Moderna en AstraZeneca. Het EMA zou ook in gesprek zijn over het goedkeuren van het Russische Spoetnik-V-vaccin.
hEt iS gEwOoN lEvEnSgEvAaRliJk, oeeehhhh *bibber*quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:08 schreef THEFXR het volgende:
Liveblog:
.
'Achter de oren krabben'
Minister Van 't Wout riep ondernemers in de horeca vanmorgen al op om niet aan de protestactie mee te doen. Ook mensen die in het park een feestje willen houden, vraagt hij dringend om zich nog eens "achter de oren te krabben". "Doe het niet," zegt de demissionair minister van Economische Zaken, "want het is gewoon levensgevaarlijk, dat soort bijeenkomsten".
Ieder geval goed nieuwsquote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Goed nieuws! Maar had gehoopt dat het sneller had gekund, ook omdat ze toch al snel zouden kunnen leveren.
https://nos.nl/liveblog/2(...)voor-bezoek-urk.html
hij zal het weten met zijn economie opleidingquote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:14 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
hEt iS gEwOoN lEvEnSgEvAaRliJk, oeeehhhh *bibber*
Hopen dat het een minder grote shitshow zal gaan worden dan AstraZeneca en dat ze direct een redelijke hoeveelheid kunnen leverenquote:
Ik hoop het ook.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hopen dat het een minder grote shitshow zal gaan worden dan AstraZeneca en dat ze direct een redelijke hoeveelheid kunnen leveren
In Q2 hopelijk 3 miljoen dosissen. Dat schiet dan lekker op.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hopen dat het een minder grote shitshow zal gaan worden dan AstraZeneca en dat ze direct een redelijke hoeveelheid kunnen leveren
Ferd heeft toen een boete gehad. Als je zo breed gaat uitventen dat je aan strafbare dingen doet snap ik wel dat het OM daar achter aan gaat. Dat is toch wat anders dan een onhandigheid.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:02 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Ferd en z'n bruiloft.
J&J zegt dat ze in juli al 700 miljoen dosissen hebben geproduceerd. Dat is natuurlijk niet alleen voor de EU.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zou kunnen,quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat zonder het kamerdebat (waarbij Rutte nog opriep tot mildheid en genade) en alle ophef in de media niet was gebeurt (denk ik).
Dat zei ik van de week ook al.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hij kan zich nog altijd onverwinnelijk verklaren, door over 2 weken alles flink te versoepelen.
Hij heeft minstens 2 goede redenen daarvoor: kijk ons beleid was zo goed dat corona verslagen is, en door het net voor de verkiezingen te doen kan hij een gevoel van euforie tot stand brengen dat tot meer stemmen leidt.
Wat zou er bedoeld worden met "ze doen zichzelf geen plezier hiermee"?quote:
Vorig jaar meldde J&J al dat er in Leiden 'at risk' geproduceerd werd.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
J&J zegt dat ze in juli al 700 miljoen dosissen hebben geproduceerd. Dat is natuurlijk niet alleen voor de EU.
[ twitter ]
Ik dacht dat AstraZeneca dat ook deed... Maarjaquote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vorig jaar meldde J&J al dat er in Leiden 'at risk' geproduceerd werd.
Wil zeggen dat je al de taart begint te bakken terwijl de smaakcommissie er nog een mening over moet hebben en de voedselwaakhond het nog moet controleren.
Vandaar dat zij het wel zo snel kunnen.
Vergeet Fred. Er waren meer voorbeelden. Waarom stond het OM daarbij niet vooraan om tot onderzoek over te gaan?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou kunnen,
Maar als het eenmaal wel gebeurd is, kun je het van een ander die open en bloot de maatregelen aan zijn laars lapt en dit op social media deelt niet negeren en laten gaan.
Kleine dingen inderdaad. Waar men een jaar terug hartelijk voor had bedankt, neemt men nu al genoegen met een kruimel. Er moet gewoon wel iets te bedenken zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:25 schreef Luke83 het volgende:
Ik weet niet zo goed of ik dat dreigen van politici in de media nu zo verstandig vind. Er ontstaat nu wel een heel erg wij-zij sfeertje. Hoe strenger de taal van politici wordt, hoe meer mensen zich denk ik gaan verzetten.
Ik weet ook niet hoe het anders moet overigens. Ik houd me zelf nog steeds aan de maatregelen, heb er tot een maand geleden ook all begrip voor gehad. Ik spreek in mijn omgeving steeds meer mensen die de huidige situatie niet meer trekken, waardoor ik denk: kijk nu eens wat er wel mogelijk is. Kleine dingen in de buitenlucht kunnen echt een enorme opluchting zijn.
Oh, ik weet dat wel hoor.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:25 schreef Luke83 het volgende:
Ik weet niet zo goed of ik dat dreigen van politici in de media nu zo verstandig vind.
Waarschijnljik volgen er nu nog wel een paar rechtszaken, dus blijft het voorlopig in de publiciteit.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat zou er bedoeld worden met "ze doen zichzelf geen plezier hiermee"?
Ik heb dan een en ander gemist. Mij staat Grapperhaus bij, en Hoekstra onlangs bij het schaatsen, hoewel hij niet per se de maatregelen niet aanhield, maar ergens was waar hij als niet topsporter niet hoorde te zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vergeet Fred. Er waren meer voorbeelden. Waarom stond het OM daarbij niet vooraan om tot onderzoek over te gaan?
In een aantal gevallen is het best dubieus of er in juridische zin wel een overtreding is. In een aantal andere gevallen is er sprake van een onhandigheid.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vergeet Fred. Er waren meer voorbeelden. Waarom stond het OM daarbij niet vooraan om tot onderzoek over te gaan?
Persoonlijk vond ik een dagje schaatsen al een enorme boost voor het humeur. Maar misschien ben ik te makkelijk te pleasenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Kleine dingen inderdaad. Waar men een jaar terug hartelijk voor had bedankt, neemt men nu al genoegen met een kruimel. Er moet gewoon wel iets te bedenken zijn.
We wachten het onderzoek wel af.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In een aantal gevallen is het best dubieus of er in juridische zin wel een overtreding is. In een aantal andere gevallen is er sprake van een onhandigheid.
Dit is opzettelijk, dit is met het doel het coronabeleid te ondermijnen. Dat is het verschil met die andere zaken.
Dat was inderdaad een lekkere boost, maar ook weer het ervaren van het 'oude normaal', het leven voor corona. En ik denk dat dat gevoel ook het e.e.a. heeft versterkt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Persoonlijk vond ik een dagje schaatsen al een enorme boost voor het humeur. Maar misschien ben ik te makkelijk te pleasen
Wat ik niet snap... Waarom zou je wachten tot je de goedkeuring, voordat je de vaccins verstuurd?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
J&J zegt dat ze in juli al 700 miljoen dosissen hebben geproduceerd. Dat is natuurlijk niet alleen voor de EU.
[ twitter ]
Misschien simpelweg opslagcapaciteit bij klanten.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat ik niet snap... Waarom zou je wachten tot je de goedkeuring, voordat je de vaccins verstuurd?
Vond ik ookquote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Persoonlijk vond ik een dagje schaatsen al een enorme boost voor het humeur. Maar misschien ben ik te makkelijk te pleasen
Waarom zou de ontvanger het willen hebben als je er nog niks mee kan?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat ik niet snap... Waarom zou je wachten tot je de goedkeuring, voordat je de vaccins verstuurd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |