abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:38:58 #1
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198214077

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:40:11 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198214091
vrijdag 26 februari 2021 10:18 schreef AlwaysHappy het volgende:[/b]
quote:
Lees net op NU dat de EU lidstaten positief zijn over een vaccinatie paspoort voor travel. Er zijn nog lichte twijfels bij enkele landen en de voorbereiding zou een paar maanden kunnen duren, maar zeer grote kans dat het er gaat komen.

Geen verrassing uiteraard. Maar wat een enorme naai streek voor al die mensen die al een jaar solidariteit tonen voor de mensen die straks wèl alweer mogen reizen. Verhoog je echt je draagvlak mee.

En we hebben de discussie vaker gehad, maar ik snap ook echt niet waarom we niet gewoon kunnen reizen zoals de vorige zomer. Toen hadden we nog niet eens miljoenen gevaccineerden rondlopen.
Zou er dan dit jaar geen enkel kind op vakantie mogen? Want die vaccineren we niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198214099
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:38 schreef Haags het volgende:

[..]

Ben ergens toch wel benieuwd of ze dat gaan gebruiken nog.
Het zou me onderhand niet eens meer verbazen, al dan niet lokaal. Als je allemaal spannende knopjes en hendeltjes tot je beschikking hebt blijkt het toch knap lastig om ervan af te blijven.
pi_198214106
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]

Zou er dan dit jaar geen enkel kind op vakantie mogen? Want die vaccineren we niet.
Wie niet naar school gaat heeft ook geen vakantie verdiend.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:41:54 #5
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198214120
Zijn er beelden van Viruswaarheid die het deksel op de neus krijgt bij het Hof?

Benieuwd naar de reactie.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_198214171
quote:
[..]

Zal vast een uitzondering komen voor kinderen tot een bepaalde leeftijd.

De gezonde groep tussen kind en 50/60+ moet gewoon nog een paar maanden langer solidariteit tonen. Waanzin.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:45:05 #7
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198214183
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:41 schreef DustPuppy het volgende:

Zouden ze de rechter weer in de rede gevallen zijn? :D

Zal sowieso wel cassatie worden nog. Die gasten geilen op rechtszaken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198214205
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De gezonde groep tussen kind en 50/60+ moet gewoon nog een paar maanden langer solidariteit tonen. Waanzin.
De pensionados kunnen lekker op vakantie. "We doen het samen"
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:46:23 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198214207
quote:
[..]

Vaccinatiepaspoorten hebben alleen nut als het land dat ze invoert een substantieel hogere vaccinatiegraad/veiliger omgeving is dan landen eromheen.

We kunnen wel van een Duitser eisen dat hij een prik heeft gehad voor hij Nederland binnen mag, maar wat is het nut als we zelf nog miljoenen mensen hebben rondlopen die niet zijn gevaccineerd? Dan kun je beter de grens helemaal dichthouden tot we zelf critical mass hebben bereikt.
pi_198214222
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zou wel moeten slikken als ik doordat ik nog niet gevaccineerd ben, van de zomer niet naar het buitenland op vakantie kan. Mijn solidariteitsgevoel begint te wankelen.
pi_198214225
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:36 schreef xFriendx het volgende:
Staat het vonnis ergens? Ben benieuwd naar de uitgebreide uitleg. Is die heel helder...okay, ben ik de laatste die het met dat Hof oneens is,maar de uitleg 'corona-pandemie geeft genoeg aanleiding' is wel kort door de bocht. Met zo'n brede opvatting vind ik het gevaarlijk worden want daar kan je dan straks elke maatregel wel aan ophangen. 'corona-pandemie geeft genoeg aanleiding is dan niet veel meer dan een kind van 5 wat steeds 'daarom' zegt op de vraag waarom iets is zoals het is.
http://deeplink.rechtspra(...)LI:NL:GHDHA:2021:285
pi_198214230
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:41 schreef DustPuppy het volgende:

om 13.00 reactie, maar weet niet of dat met beeld is.
wil graag die kop van die blonde zien, Engel valt wel mee
pi_198214279
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:47 schreef THEFXR het volgende:
Engel valt wel mee
Lol nee.
pi_198214294
quote:
[..]

Maak je niet druk het zal allemaal wel mee gaan vallen. Vorige jaar riep Spanje ook van dit jaar willen we geen toeristen meer ontvangen. Toen hebben ze een keer gekeken naar hun BNP en een maand later riepen ze toeristen jullie zijn gewoon welkom.
pi_198214314
Australië en Nieuw-Zeeland gaan daar nog flinke problemen mee hebben. Als de toerisme-industrie hier in Europa weer draait van de zomer zitten ze daar nog met snap-lockdowns bij elke besmetting en gesloten grenzen.
pi_198214331
quote:
Tik op de neus van de voorzieningenrechter >:)

quote:
Het hof verwerpt het betoog van Viruswaarheid (en in lijn daarmee het oordeel van de voorzieningenrechter) dat de Wbbbg slechts is bedoeld voor situaties die letterlijk geen enkel uitstel kunnen dulden, omdat er sprake is van een acute noodsituaties, zoals een onverwachte dijkdoorbraak. Deze aldus geformuleerde ‘lat’ ligt te hoog en volgt ook niet uit de wet of de wetsgeschiedenis. Ook al zal in het wettelijke vereiste van ‘buitengewone omstandigheden’ vaak enige spoedeisendheid besloten liggen, kan dit echter niet betekenen dat (buiten de wettekst en zonder duidelijke aanwijzingen in de wetsgeschiedenis) aan de invoering van de avondklok zodanige eisen van spoedeisendheid worden gesteld als de voorzieningenrechter heeft aangenomen. Deze hoge eisen zouden ook zonder goede reden de bruikbaarheid van de in art. 8 lid 1 Wbbbg gegeven bevoegdheid sterk beperken. Het zou immers ongewenst en niet logisch zijn om deze noodbevoegdheid pas na ‘een dijkdoorbraak’ te kunnen aanwenden en niet al bij een dreigende ‘dijkdoorbraak’. Daarmee verwerpt het hof ook het betoog van Viruswaarheid en het oordeel van de voorzieningenrechter dat de Wbbbg niet kon worden ingezet omdat er voorafgaand aan de invoering van de avondklok overleg met de Tweede Kamer heeft plaatsgevonden.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:53:40 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198214335
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:52 schreef MoreDakka het volgende:
Australië en Nieuw-Zeeland gaan daar nog flinke problemen mee hebben. Als de toerisme-industrie hier in Europa weer draait van de zomer zitten ze daar nog met snap-lockdowns bij elke besmetting en gesloten grenzen.
Ik mag toch hopen dat ze daar ook het licht zien dat zodra de ziekenhuizen ontlast zijn ze dat los moeten gaan laten?
Of zullen echt op een ZeroCovid strategie blijven :?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198214352
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat ze daar ook het licht zien dat zodra de ziekenhuizen ontlast zijn ze dat los moeten gaan laten?
Vaccineren ze daar niet?
pi_198214360
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:46 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

De pensionados kunnen lekker op vakantie. "We doen het samen"
Ja en? Wees blij dat zo langzamerhand mensen weer wat mogen. Aan de ene kant zitten we continu te janken dat we niks mogen, en dan nu kunnen we waarschijnlijk langzaam aan mensen weer wat ruimte geven en dat is het weer niet goed....
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:55:04 #20
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198214361
quote:

[..]

Kun je wel wat over Hugo zeggen, maar daar zijn ze echt laat begonnen met vaccineren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:55:05 #21
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198214362
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Vaccineren ze daar niet?
Neem aan van wel toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198214372
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Vaccineren ze daar niet?
In Australië zijn ze pas net begonnen. Nieuw-Zeeland weet ik niet.
pi_198214374
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Neem aan van wel toch?
Ja, maar zijn pas nu net begonnen (of beginnen in maart, dat achterhaal ik niet zo snel via een snelle google scan).
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:55:53 #24
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198214375
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net op NU dat de EU lidstaten positief zijn over een vaccinatie paspoort voor travel. Er zijn nog lichte twijfels bij enkele landen en de voorbereiding zou een paar maanden kunnen duren, maar zeer grote kans dat het er gaat komen.

Geen verrassing uiteraard. Maar wat een enorme naai streek voor al die mensen die al een jaar solidariteit tonen voor de mensen die straks wèl alweer mogen reizen. Verhoog je echt je draagvlak mee.

En we hebben de discussie vaker gehad, maar ik snap ook echt niet waarom we niet gewoon kunnen reizen zoals de vorige zomer. Toen hadden we nog niet eens miljoenen gevaccineerden rondlopen.
Omdat dat toen ook niet echt slim was en vooral uit economische motieven werd toegestaan. Het staat buiten kijf dat iedereen inmiddels toe is aan vakantie en eruit kunnen verder, maar ik vraag me af of dit opweegt tegen het steeds maar weer invliegen van het virus en nieuwe varianten ervan in gebieden die nog steeds in een soort lockdown zitten of er weer uitkomen.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:55:58 #25
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198214378
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

In Australië zijn ze pas net begonnen.
:{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:56:40 #26
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198214391
Australië 5 dagen geleden,

7 weken nadat wij zijn begonnen https://www.lc.nl/buitenl(...)ineren-26531843.html
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198214396
quote:

[..]

Die zitten daar volledig in vast dus ik denk dat ze pas weer toeristen gaan toelaten als ze groepsimmuniteit bereikt hebben.
pi_198214403
Maar goed, lekker boeiend. Ik zou toerisme over verre afstanden dit jaar sowieso nog ontmoedigen, dus dan is het geen probleem als ze pas volgend jaar klaar zijn.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:57:27 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198214408
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

In Australië zijn ze pas net begonnen. Nieuw-Zeeland weet ik niet.
Oke, ik had van een land als Australie wel verwacht dat die vooraan zouden staan, maar niet dus.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:58:12 #30
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198214418
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Die zitten daar volledig in vast dus ik denk dat ze pas weer toeristen gaan toelaten als ze groepsimmuniteit bereikt hebben.
In Australië heerst ook wel een sterke xenofobie, die vinden het idee van dichtte grenzen best wel lekker, althans ene deel van de bevolking.
pi_198214419
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:51 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Maak je niet druk het zal allemaal wel mee gaan vallen. Vorige jaar riep Spanje ook van dit jaar willen we geen toeristen meer ontvangen. Toen hebben ze een keer gekeken naar hun BNP en een maand later riepen ze toeristen jullie zijn gewoon welkom.
Ik hoop dat je gelijk hebt ;) maar er wordt zoveel over gesproken en naar gehint. Gaat gewoon gebeuren imo.
Kan nu alleen nog maar hopen dat je ook mag reizen met een negatieve test die je op het vliegveld kan laten doen. Daarvoor bijbetalen maakt me niet zoveel uit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:47 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik zou wel moeten slikken als ik doordat ik nog niet gevaccineerd ben, van de zomer niet naar het buitenland op vakantie kan. Mijn solidariteitsgevoel begint te wankelen.
Dat gevoel zal bij mij helemaal weg zijn als ze die kant op gaan. Me een jaar lang aan alle regels gehouden en verder dan de supermarkt komen we eigenlijk niet, maar als ik zie dat de ouderen en risico groepen massaal weg mogen en wij ons nog langer op mogen sluiten. Nee, daar pas ik voor.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:58:29 #32
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198214424
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Snap ik, maar dan nog zul je besmettingen blijven houden. Zeker als mutaties soms minder vatbaar zijn en er dus een jaarlijkse prik gaat komen oid.

Dan zullen ze toch een keer van hun ZeroCovid af moeten, en anders ben ik blij dat ik daar niet woon :{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198214425
Oei, je had hier ook bijna een naamtopic gehad, @Strani :D
pi_198214426
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Oke, ik had van een land als Australie wel verwacht dat die vooraan zouden staan, maar niet dus.
Argument wat ik net lees is dat omdat ze daar geen totale paniek hebben gehad ze het normale goedkeuringsproces van de vaccins volgen, en een minster daar zegt 'in UK was het nodig, dus hebben ze noodprocedures gebruikt voor goedkeuring'.
pi_198214433
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:57 schreef Scrummie het volgende:
Maar goed, lekker boeiend. Ik zou toerisme over verre afstanden dit jaar sowieso nog ontmoedigen, dus dan is het geen probleem als ze pas volgend jaar klaar zijn.
Wel een probleem voor de Australische toerisme-industrie. En natuurlijk voor de bewoners van miljoenensteden die op elk moment weer snap-lockdown opgelegd kan worden.
pi_198214434
quote:
Naar het oordeel van het hof mag het kabinet in beginsel op de adviezen van het OMT afgaan. Niet voor niets is dit orgaan verantwoordelijk voor het tot stand komen van het best mogelijke professionele advies over de te nemen crisismaatregelen.7 De omstandigheid dat niet exact gewogen kan worden in hoeverre de tevens dringend geadviseerde bezoekbeperking mede effect sorteert, maakt niet dat daarmee de noodzaak van de avondklok ontbreekt of is vervallen. De Staat heeft voldoende onderbouwd dat de avondklok ook effect heeft, althans dat hij hier in redelijkheid van mag uitgaan.
Afgaan op adviezen van OMT, niet exact gewogen, maar desondanks wel voldoende onderbouwd, alhoewel...we er in redelijkheid van uitgaan.

Het is meer dan 'ja maar corona' maar vooralsnog blijf ik het magertjes vinden de uitleg. Ongetwijfeld zou van Dissel hier nog een mooie presentatie bij kunnen geven, maar ik blijf het gebaseerd vinden op een hoop veronderstellingen.

Maar goed, misschien sta ik wel te juichen als datzelfde OMT adviseert om de terrassen op te gooien en bier te verkopen voor een euro dmv staatssteun omdat onze vrolijkheid het virus weert.
pi_198214451
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:50 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Lol nee.
tov van zijn blonde partner, die overkomt dat hij meedoet omdat hij echt antistaat is en vroeger keihard genomen is ofzo...
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:00:21 #38
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198214459
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:58 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Argument wat ik net lees is dat omdat ze daar geen totale paniek hebben gehad ze het normale goedkeuringsproces van de vaccins volgen, en een minster daar zegt 'in UK was het nodig, dus hebben ze noodprocedures gebruikt voor goedkeuring'.
Nu heeft de EU ook geen noodprocedure gevolgd, maar ze zijn nogal gefocust op het oude moederland ;)
pi_198214462
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:52 schreef MoreDakka het volgende:
ze vaccineren daar nu ook
pi_198214467
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat gevoel zal bij mij helemaal weg zijn als ze die kant op gaan. Me een jaar lang aan alle regels gehouden en verder dan de supermarkt komen we eigenlijk niet, maar als ik zie dat de ouderen en risico groepen massaal weg mogen en wij ons nog langer op mogen sluiten. Nee, daar pas ik voor.
Ook al omdat ik niet inzie waarom dat uberhaupt nog zou moeten wanneer die groep eenmaal is ingeent. We deden dit voor de risicogroepen, risicogroepen zijn ingeent, gevaar is geweken, crisis afgelopen, iedereen weer vrij. Klaar, doei.
pi_198214486
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Omdat dat toen ook niet echt slim was en vooral uit economische motieven werd toegestaan. Het staat buiten kijf dat iedereen inmiddels toe is aan vakantie en eruit kunnen verder, maar ik vraag me af of dit opweegt tegen het steeds maar weer invliegen van het virus en nieuwe varianten ervan in gebieden die nog steeds in een soort lockdown zitten of er weer uitkomen.
Die vraag is vrij makkelijk te beantwoorden: ja. Vaccinaties zijn gewoon de oplossing. Daarmee kan alles weer :)
pi_198214522
Ben vorig jaar netjes in Nederland gebleven, heb me aan alle adviezen gehouden, van thuis gewerkt etc etc maar ik ga dit jaar sowieso op vakantie, ongeacht de adviezen, en waarschijnlijk met het vliegtuig. Scheelt als je dubbele paspoorten hebt, dan kom je sowieso een ander land in en Nederland weer binnen.. fuck it. (tenzij het land van bestemming dan net in een strenge lockdown zit natuurlijk).
Alpha kenny one
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:04:54 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198214527
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Die vraag is vrij makkelijk te beantwoorden: ja. Vaccinaties zijn gewoon de oplossing. Daarmee kan alles weer :)
Het zal uiteindelijk wel uitdraaien op een vaccinatiebewijs voor luchtvervoer.

Al het grondverkeer controleren binnen de EU is een utopie.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:05:35 #44
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198214532
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:58 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Afgaan op adviezen van OMT, niet exact gewogen, maar desondanks wel voldoende onderbouwd, alhoewel...we er in redelijkheid van uitgaan.

Het is meer dan 'ja maar corona' maar vooralsnog blijf ik het magertjes vinden de uitleg. Ongetwijfeld zou van Dissel hier nog een mooie presentatie bij kunnen geven, maar ik blijf het gebaseerd vinden op een hoop veronderstellingen.

Maar goed, misschien sta ik wel te juichen als datzelfde OMT adviseert om de terrassen op te gooien en bier te verkopen voor een euro dmv staatssteun omdat onze vrolijkheid het virus weert.
Twijfels over het OMT mogen er best zijn, het zijn in basis wetenschappers die de feiten interpreteren en daar een beeld op bepalen. Dat de onderliggende gegevens niet compleet zijn en dat er binnen de modellen veel onzekerheid zit maakt het nog steeds niet compleet onbruikbaar. Hoewel niet 100% betrouwbaar, is het wel het beste wat de overheid kan gebruiken om hun beleid op te bepalen.

Als hun roepen dat we massaal aan de schijt raken van een nieuwe variant, dan mag de overheid dat gebruiken als onderbouwing om pleepapier te rantsoeneren.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:06:48 #45
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198214547
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het zal uiteindelijk wel uitdraaien op een vaccinatiebewijs voor luchtvervoer.

Al het grondverkeer controleren binnen de EU is een utopie.
Hoezo? Volgens Wilders en Baudet is het sluiten van de grenzen heel makkelijk en haalbaar toch ;)
pi_198214549
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:32 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Er is een rare trend gaande dat rechters alleen vertrouwd worden als men het eens is met de uitspraak. Zoals die Willem Engel die geen vertrouwen had in de rechtsstaat, totdat er een uitspraak in zijn voordeel uitviel.

Het is gewoon een complex juridisch vraagstuk of je de noodwet mag gebruiken voor deze maatregel. Met welke juridische argumenten van het Hof ben je het niet eens?
De avondklok had er sowieso nooit mogen komen.

Een vrijheidsberovende maatregel voor een ieder die niets strafrechtelijks heeft gedaan.
Een oorlogsmaatregel in vredestijd.

Ingevoerd op aannames, schattingen en vermoedens op basis van meest zware scenario's met onrealistische gronden.

Gewoon nee. Met heel veel maatregelen ben ik het eens.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198214566
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De avondklok had er sowieso nooit mogen komen.

Een vrijheidsberovende maatregel voor een ieder die niets strafrechtelijks heeft gedaan.
Een oorlogsmaatregel in vredestijd.

Ingevoerd op aannames, schattingen en vermoedens op basis van meest zware scenario's met onrealistische gronden.

Gewoon nee. Met heel veel maatregelen ben ik het eens.
Maar dan ben je principieel tegen en zal geen enkel argument je kunnen overtuigen van het tegendeel.

En dat mag hoor, niets mis mee.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2021 11:09:01 ]
pi_198214572
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:04 schreef falling_away het volgende:
Ben vorig jaar netjes in Nederland gebleven, heb me aan alle adviezen gehouden, van thuis gewerkt etc etc maar ik ga dit jaar sowieso op vakantie, ongeacht de adviezen, en waarschijnlijk met het vliegtuig. Scheelt als je dubbele paspoorten hebt, dan kom je sowieso een ander land in en Nederland weer binnen.. fuck it. (tenzij het land van bestemming dan net in een strenge lockdown zit natuurlijk).
Heb een hotelreservering (0 risico) staan voor Japan in september. Erg optimistisch I know, maar voor de prijzen nu kon ik het niet laten. Vliegticket durf ik nog niet te boeken though.
pi_198214573
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ook al omdat ik niet inzie waarom dat uberhaupt nog zou moeten wanneer die groep eenmaal is ingeent. We deden dit voor de risicogroepen, risicogroepen zijn ingeent, gevaar is geweken, crisis afgelopen, iedereen weer vrij. Klaar, doei.
Exactly.
pi_198214577
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk hebt ;) maar er wordt zoveel over gesproken en naar gehint. Gaat gewoon gebeuren imo.
Kan nu alleen nog maar hopen dat je ook mag reizen met een negatieve test die je op het vliegveld kan laten doen. Daarvoor bijbetalen maakt me niet zoveel uit.
[..]

Binnen de EU verwacht ik van wel. Je kan eigenlijk de hele EU bereiken over land. Dan moet je overal grenscontroles gaan invoeren. Daar hebben veel landen geen trek in plus toerisme is in sommige landen gewoon een groot deel van hun economie. Duitsland en Oosterrijk hebben voor een gedeelte hun grenzen gesloten en dat veroorzaakt best wel veel ellende. Dat was bij de eerste golf ook al zo. Wanneer in de lente/zomer de besmettingen dalen en ook de vaccinatiegraad omhoog gaat verwacht ik dat heel veel sectoren beginnen te moren wat eigenlijk nu al gebeurt. Buiten de EU reizen kan nog wel is lastig gaan worden deze zomer omdat je ook van die landen afhankelijk bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')