SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
Zou er dan dit jaar geen enkel kind op vakantie mogen? Want die vaccineren we niet.quote:Lees net op NU dat de EU lidstaten positief zijn over een vaccinatie paspoort voor travel. Er zijn nog lichte twijfels bij enkele landen en de voorbereiding zou een paar maanden kunnen duren, maar zeer grote kans dat het er gaat komen.
Geen verrassing uiteraard. Maar wat een enorme naai streek voor al die mensen die al een jaar solidariteit tonen voor de mensen die straks wèl alweer mogen reizen. Verhoog je echt je draagvlak mee.
En we hebben de discussie vaker gehad, maar ik snap ook echt niet waarom we niet gewoon kunnen reizen zoals de vorige zomer. Toen hadden we nog niet eens miljoenen gevaccineerden rondlopen.
Het zou me onderhand niet eens meer verbazen, al dan niet lokaal. Als je allemaal spannende knopjes en hendeltjes tot je beschikking hebt blijkt het toch knap lastig om ervan af te blijven.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:38 schreef Haags het volgende:
[..]
Ben ergens toch wel benieuwd of ze dat gaan gebruiken nog.
Wie niet naar school gaat heeft ook geen vakantie verdiend.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
vrijdag 26 februari 2021 10:18 schreef AlwaysHappy het volgende:[/b]
[..]
Zou er dan dit jaar geen enkel kind op vakantie mogen? Want die vaccineren we niet.
Zal vast een uitzondering komen voor kinderen tot een bepaalde leeftijd.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zou er dan dit jaar geen enkel kind op vakantie mogen? Want die vaccineren we niet.
Zouden ze de rechter weer in de rede gevallen zijn?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:41 schreef DustPuppy het volgende:
Zijn er beelden van Viruswaarheid die het deksel op de neus krijgt bij het Hof?
Benieuwd naar de reactie.
De pensionados kunnen lekker op vakantie. "We doen het samen"quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal vast een uitzondering komen voor kinderen tot een bepaalde leeftijd.
De gezonde groep tussen kind en 50/60+ moet gewoon nog een paar maanden langer solidariteit tonen. Waanzin.
Vaccinatiepaspoorten hebben alleen nut als het land dat ze invoert een substantieel hogere vaccinatiegraad/veiliger omgeving is dan landen eromheen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou wel moeten slikken als ik doordat ik nog niet gevaccineerd ben, van de zomer niet naar het buitenland op vakantie kan. Mijn solidariteitsgevoel begint te wankelen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal vast een uitzondering komen voor kinderen tot een bepaalde leeftijd.
De gezonde groep tussen kind en 50/60+ moet gewoon nog een paar maanden langer solidariteit tonen. Waanzin.
http://deeplink.rechtspra(...)LI:NL:GHDHA:2021:285quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:36 schreef xFriendx het volgende:
Staat het vonnis ergens? Ben benieuwd naar de uitgebreide uitleg. Is die heel helder...okay, ben ik de laatste die het met dat Hof oneens is,maar de uitleg 'corona-pandemie geeft genoeg aanleiding' is wel kort door de bocht. Met zo'n brede opvatting vind ik het gevaarlijk worden want daar kan je dan straks elke maatregel wel aan ophangen. 'corona-pandemie geeft genoeg aanleiding is dan niet veel meer dan een kind van 5 wat steeds 'daarom' zegt op de vraag waarom iets is zoals het is.
om 13.00 reactie, maar weet niet of dat met beeld is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:41 schreef DustPuppy het volgende:
Zijn er beelden van Viruswaarheid die het deksel op de neus krijgt bij het Hof?
Benieuwd naar de reactie.
Maak je niet druk het zal allemaal wel mee gaan vallen. Vorige jaar riep Spanje ook van dit jaar willen we geen toeristen meer ontvangen. Toen hebben ze een keer gekeken naar hun BNP en een maand later riepen ze toeristen jullie zijn gewoon welkom.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tik op de neus van de voorzieningenrechterquote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:47 schreef maan_man het volgende:
[..]
http://deeplink.rechtspra(...)LI:NL:GHDHA:2021:285
quote:Het hof verwerpt het betoog van Viruswaarheid (en in lijn daarmee het oordeel van de voorzieningenrechter) dat de Wbbbg slechts is bedoeld voor situaties die letterlijk geen enkel uitstel kunnen dulden, omdat er sprake is van een acute noodsituaties, zoals een onverwachte dijkdoorbraak. Deze aldus geformuleerde ‘lat’ ligt te hoog en volgt ook niet uit de wet of de wetsgeschiedenis. Ook al zal in het wettelijke vereiste van ‘buitengewone omstandigheden’ vaak enige spoedeisendheid besloten liggen, kan dit echter niet betekenen dat (buiten de wettekst en zonder duidelijke aanwijzingen in de wetsgeschiedenis) aan de invoering van de avondklok zodanige eisen van spoedeisendheid worden gesteld als de voorzieningenrechter heeft aangenomen. Deze hoge eisen zouden ook zonder goede reden de bruikbaarheid van de in art. 8 lid 1 Wbbbg gegeven bevoegdheid sterk beperken. Het zou immers ongewenst en niet logisch zijn om deze noodbevoegdheid pas na ‘een dijkdoorbraak’ te kunnen aanwenden en niet al bij een dreigende ‘dijkdoorbraak’. Daarmee verwerpt het hof ook het betoog van Viruswaarheid en het oordeel van de voorzieningenrechter dat de Wbbbg niet kon worden ingezet omdat er voorafgaand aan de invoering van de avondklok overleg met de Tweede Kamer heeft plaatsgevonden.
Ik mag toch hopen dat ze daar ook het licht zien dat zodra de ziekenhuizen ontlast zijn ze dat los moeten gaan laten?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:52 schreef MoreDakka het volgende:
Australië en Nieuw-Zeeland gaan daar nog flinke problemen mee hebben. Als de toerisme-industrie hier in Europa weer draait van de zomer zitten ze daar nog met snap-lockdowns bij elke besmetting en gesloten grenzen.
Vaccineren ze daar niet?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze daar ook het licht zien dat zodra de ziekenhuizen ontlast zijn ze dat los moeten gaan laten?
Of zullen echt op een ZeroCovid strategie blijven
Ja en? Wees blij dat zo langzamerhand mensen weer wat mogen. Aan de ene kant zitten we continu te janken dat we niks mogen, en dan nu kunnen we waarschijnlijk langzaam aan mensen weer wat ruimte geven en dat is het weer niet goed....quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De pensionados kunnen lekker op vakantie. "We doen het samen"
Kun je wel wat over Hugo zeggen, maar daar zijn ze echt laat begonnen met vaccineren.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze daar ook het licht zien dat zodra de ziekenhuizen ontlast zijn ze dat los moeten gaan laten?
Of zullen echt op een ZeroCovid strategie blijven
Neem aan van wel toch?quote:
Ja, maar zijn pas nu net begonnen (of beginnen in maart, dat achterhaal ik niet zo snel via een snelle google scan).quote:
Omdat dat toen ook niet echt slim was en vooral uit economische motieven werd toegestaan. Het staat buiten kijf dat iedereen inmiddels toe is aan vakantie en eruit kunnen verder, maar ik vraag me af of dit opweegt tegen het steeds maar weer invliegen van het virus en nieuwe varianten ervan in gebieden die nog steeds in een soort lockdown zitten of er weer uitkomen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net op NU dat de EU lidstaten positief zijn over een vaccinatie paspoort voor travel. Er zijn nog lichte twijfels bij enkele landen en de voorbereiding zou een paar maanden kunnen duren, maar zeer grote kans dat het er gaat komen.
Geen verrassing uiteraard. Maar wat een enorme naai streek voor al die mensen die al een jaar solidariteit tonen voor de mensen die straks wèl alweer mogen reizen. Verhoog je echt je draagvlak mee.
En we hebben de discussie vaker gehad, maar ik snap ook echt niet waarom we niet gewoon kunnen reizen zoals de vorige zomer. Toen hadden we nog niet eens miljoenen gevaccineerden rondlopen.
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In Australië zijn ze pas net begonnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |