Dat mag je hopen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:23 schreef popje het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat het dan wordt gevaccineerden die mogen reizen en anderen met testen? Anders is het wel heel oneerlijk.
Was ook helemaal in lijn der verwachten, want tot nu toe zijn vrijwel alle maatregelen nog verlengd.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:28 schreef Luke83 het volgende:
[..]
En vooral het continu verlengen van dat ellendige ding. Nee hoor, voor twee weken, gaat er als eerste weer af. Hij zal er de 15e wel afgaan, maar dan hebben we bijna 2 maanden met dat kreng gezeten.
Dat gevoel heb ik inderdaad ook, alhoewel het een politiek besluit was en niet van Jaap V. Dissel.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:19 schreef MoreDakka het volgende:
Wat Jaap zegt is niet zo gek. Basismaatregelen beter opvolgen zorgt voor minder besmettingen. Vooral afstand houden is een goed middel.
Maar ja, sinds die mondkapjes negeren de meeste mensen dat. En die verplichting ging op 1 december in...
Ik weet wel dat ze op verschillende vliegvelden al snelteststraten hebben, of gaan bouwen. Zou geen onredelijk alternatief zijn. De vraag is natuurlijk wie gaat betalen, welke test, en welke maatregelen verder. Eenmalig ¤40 bijlappen voor een sneltest en dan weer door vind ik niet zo'n probleem. 2x een pcr-test (voor vertrek en voor terugkeer in NL) én een sneltest voor NL is een ander verhaal, dan betaal je zo ¤300 bij terwijl je enige 'misdaad' is dat je te jong bent om in aanmerking te komen voor een vaccin. Of dat je zoals in Engeland 10 dagen in hotelquarantaine moet op eigen kosten, rond de ¤2.000.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:23 schreef popje het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat het dan wordt gevaccineerden die mogen reizen en anderen met testen? Anders is het wel heel oneerlijk.
Dan kun je zeggen weinig mensen zijn geraakt, dus de inbreuk is kleiner. Met hetzelfde gemak kun je zeggen er zijn maar weinig mensen op straat, dus het belang is kleiner.quote:Voor zover de avondklok de uitoefening van grondrechten beperkt, is dat alleen in de latere avond en nacht. Op die tijden is de mobiliteit sowieso al minder hoog. Daarbij is gekeken naar de mobiliteitsgegevens. Daaruit blijkt dat de meeste verplaatsingen plaatsvinden tussen 5.00 en 20.00 uur.
Hij brengt het alleen niet als advies, hij doet alsof het een zekerheid is. En dat kan hij niet garanderen, want als het goed is bepaalt hij niet wanneer er versoepelingen komen. Of wanneer die ingetrokken worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat zegt hij ook helemaal niet, en dat blijkt ook nergens uit. Hij geeft advies inderdaad, en loopt nu vooruit op het advies wat hij zal geven als daarom gevraagd gaat worden. Boehoe.
Dat het niet eerlijk is dat klopt, maar zelfs als ik onder de groep val die iets langer moet wachten dan gun ik het die andere groep wel. Wat heb ik er aan om andere groepen dit ook niet te gunnen terwijl ik weet hoe klote het is om het allemaal niet te kunnen?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Beiden zouden niet nodig hoeven te zijn.
Vaccineer de risico groepen en ouderen en sta toerisme dan toe voor iedereen. In ieder geval naar landen die er ongeveer hetzelfde aan toe zijn.
Vorige zomer liepen er geen gevaccineerde risico groepen rond en zelfs toen ging het een paar maanden goed.
Ik zou het oneerlijk vinden als enkel de ouderen weg mogen, maar ook als enkel de jongeren weg zouden mogen.
Het is gewoon bijzonder onhandig - en eigenlijk vrij ondermijnend - om continu je eigen mening in de media te menen te moeten ventileren. De man zit niet in de driver's seat, dat zitten Rutte c.s. Als ik in de OR zit, dan ga ik ook niet elke lunchpauze een presentatie aan al het personeel geven over wat ik vind van de zaken die lopen. Zaait onrust, zaait onduidelijkheid.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Want dit is niet vooruitlopend op een eventueel advies? Of mag dat ook niet?
Volgens mij stond er ook in dat 48% nog achter de maatregelen staat en de bereidheid met stappen achteruit gaat naarmate het langer duurt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jawel, dat heb ik prima gezien. Daaruit komt dat het meerendeel zich gewoon aan de maatregelen houdt, 94% zelfs.
De verkeerde kant op gaat het sociaal gezien met alle bedrijven die op omvallen staan en de 2/3de die zich al eenzaam voelt en de 80%+ die hun vrienden en familie missen.quote:Bruls gaat komende week gewoon weer draaien hoor, als ook hij eindelijk doorheeft dat het niet de goede kant op gaat.
Dissel moet zn bek houdenquote:Verder moet die gast gewoon z'n bek houden.
Aan die mondkapjes hadden we nooit moeten beginnen, maar ja alle landen doen het zo'n beetje dus Rutte kon niet achterblijven.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik inderdaad ook, alhoewel het een politiek besluit was en niet van Jaap V. Dissel.
Weet ik niet, ben niet in staat nu het gehele interview terug te luisteren dus misschien heb je een punt. Ik interpreteer het meer alsof het advies wat hij/het OMT dan zal geven een zekerheid is, en dat het zoals altijd vervolgens aan de politiek is om afwegingen te maken.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij brengt het alleen niet als advies, hij doet alsof het een zekerheid is.
En dat kan hij niet garanderen, want als het goed is bepaalt hij niet wanneer er versoepelingen komen. Of wanneer die ingetrokken worden.
Ik kan hier echt niets mee, sorry.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij stond er ook in dat 48% nog achter de maatregelen staat en de bereidheid met stappen achteruit gaat naarmate het langer duurt.
Dus is het nog wel houd baar?
[..]
De verkeerde kant op gaat het sociaal gezien met alle bedrijven die op omvallen staan en de 2/3de die zich al eenzaam voelt en de 80%+ die hun vrienden en familie missen.
Wordt alleen maar erger. Die 94% gaat echt niet lang zo hoog blijven.
[..]
Dissel moet zn bek houden
Bruls moet zn bek houden
Iedereen moet zn bek houden.
Zo werkt een sneeuwbaleffect. Aan het begin groeit het balletje niet zo snel, maar op een gegeven moment neemt het steeds sneller steeds grotere proporties aan.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:34 schreef trein2000 het volgende:
Maar goed. Het is wel echt helemaal ingestort in een tijdsbestek van pak hem beet 10 dagen hè?
Alles en iedereen is er klaar mee en eist versoepelingen. Ik lees nu bij de NOS dat het draagvlakonderzoek ook is gekanteld...
DIe 94% gaat over maatregelen in het algemeen volgens mij, niet specifiek avondklok.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:34 schreef Vasilevski het volgende:
Dat 94% zich aan de avondklok houdt lijkt me nog een lage schatting, misschien zijn onder die 6% ook mensen die wel met toestemming naar buiten gaan 's avonds.
Mensen zouden zonder mondkapjes ook ziek naar buiten gaan en geen afstand houden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik inderdaad ook, alhoewel het een politiek besluit was en niet van Jaap V. Dissel.
dat handen wassen is niet echt bewezen en dat thuiswerken bestaat niet echt meer, zoveel auto's op de weg en elke dag +100Km file.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Vasilevski het volgende:
Jaap geeft de laatste waarschuwing:
[ twitter ]
Hij vergeet nog te vermelden het hoesten in je elleboog (vermindert de R met 8% als iedereen dat doet!) en het gebruik van papieren zakdoekjes (R -6%).
Kijk 'm staan met z'n mondkapje waar hij zelf niet in gelooft. "Yup, that's me. You may be wondering how I got here..."
Nee, het is niet ingestort. Het begrip is minder geworden, de naleving prima. En dat laatste is belangrijker.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:34 schreef trein2000 het volgende:
Maar goed. Het is wel echt helemaal ingestort in een tijdsbestek van pak hem beet 10 dagen hè?
Alles en iedereen is er klaar mee en eist versoepelingen. Ik lees nu bij de NOS dat het draagvlakonderzoek ook is gekanteld...
Lekker opgehokt worden om solidair te zijn met moddervette Hubert Bruls-achtigen. De doelpalen worden alweer verzet van "het beschermen van risicogroepen" naar "privileges voor babyboomers".quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal vast een uitzondering komen voor kinderen tot een bepaalde leeftijd.
De gezonde groep tussen kind en 50/60+ moet gewoon nog een paar maanden langer solidariteit tonen. Waanzin.
De actie van het hoger beroep aantekenen en dezelfde dag voor laten komen, heeft echt heel veel schade aangericht.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:34 schreef trein2000 het volgende:
Ik vind privileges voor gevaccineerden zolang nog niet iedereen de kans heeft gehad echt een heel groot dilemma. Als je dat gaat doen, wat is dan nog de legitimering van de gekozen volgorde om dat taboe maar eens even te adresseren.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:31 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik weet wel dat ze op verschillende vliegvelden al snelteststraten hebben, of gaan bouwen. Zou geen onredelijk alternatief zijn. De vraag is natuurlijk wie gaat betalen, welke test, en welke maatregelen verder. Eenmalig ¤40 bijlappen voor een sneltest en dan weer door vind ik niet zo'n probleem. 2x een pcr-test (voor vertrek en voor terugkeer in NL) én een sneltest voor NL is een ander verhaal, dan betaal je zo ¤300 bij terwijl je enige 'misdaad' is dat je te jong bent om in aanmerking te komen voor een vaccin. Of dat je zoals in Engeland 10 dagen in hotelquarantaine moet op eigen kosten, rond de ¤2.000.
Op een gegeven moment is het een keertje afgelopen. Dan heb je de combi van immuniteit (door vaccins of natuurlijke besmetting) in een stijgend percentage van de bevolking en de mogelijkheid om sneller en betrouwbaarder te testen. En hopelijk ook met een methode die minder vervelend is dan die stok in je neus. Dan moet je het steeds kleiner wordende risico op verspreiding via een vals negatief geteste persoon ook maar accepteren.
Ik heb respect voor je dat je er zo in staatquote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat het niet eerlijk is dat klopt, maar zelfs als ik onder de groep val die iets langer moet wachten dan gun ik het die andere groep wel. Wat heb ik er aan om andere groepen dit ook niet te gunnen terwijl ik weet hoe klote het is om het allemaal niet te kunnen?
Iedereen alles meteen mogen/kunnen gaat niet gebeuren.
hij is Directeur van het RIVM, maar ook voorzitter van het OMT team.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bewijst wel dat ze veel te veel macht hebben. Als het goed gaat hij niet over versoepelingen; ze kunnen enkel advies leveren. Dus dreigen dat de versoepelingen anders teruggedraaid worden vind ik een rare uit zijn mond. Niet verrassend overigens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |