abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198214934
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:23 schreef popje het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat het dan wordt gevaccineerden die mogen reizen en anderen met testen? Anders is het wel heel oneerlijk.
Dat mag je hopen.
pi_198214936
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:28 schreef Luke83 het volgende:

[..]

En vooral het continu verlengen van dat ellendige ding. Nee hoor, voor twee weken, gaat er als eerste weer af. Hij zal er de 15e wel afgaan, maar dan hebben we bijna 2 maanden met dat kreng gezeten.
Was ook helemaal in lijn der verwachten, want tot nu toe zijn vrijwel alle maatregelen nog verlengd.
pi_198214943
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:19 schreef MoreDakka het volgende:
Wat Jaap zegt is niet zo gek. Basismaatregelen beter opvolgen zorgt voor minder besmettingen. Vooral afstand houden is een goed middel.

Maar ja, sinds die mondkapjes negeren de meeste mensen dat. En die verplichting ging op 1 december in...
Dat gevoel heb ik inderdaad ook, alhoewel het een politiek besluit was en niet van Jaap V. Dissel.
pi_198214946
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:23 schreef popje het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat het dan wordt gevaccineerden die mogen reizen en anderen met testen? Anders is het wel heel oneerlijk.
Ik weet wel dat ze op verschillende vliegvelden al snelteststraten hebben, of gaan bouwen. Zou geen onredelijk alternatief zijn. De vraag is natuurlijk wie gaat betalen, welke test, en welke maatregelen verder. Eenmalig ¤40 bijlappen voor een sneltest en dan weer door vind ik niet zo'n probleem. 2x een pcr-test (voor vertrek en voor terugkeer in NL) én een sneltest voor NL is een ander verhaal, dan betaal je zo ¤300 bij terwijl je enige 'misdaad' is dat je te jong bent om in aanmerking te komen voor een vaccin. Of dat je zoals in Engeland 10 dagen in hotelquarantaine moet op eigen kosten, rond de ¤2.000.

Op een gegeven moment is het een keertje afgelopen. Dan heb je de combi van immuniteit (door vaccins of natuurlijke besmetting) in een stijgend percentage van de bevolking en de mogelijkheid om sneller en betrouwbaarder te testen. En hopelijk ook met een methode die minder vervelend is dan die stok in je neus. Dan moet je het steeds kleiner wordende risico op verspreiding via een vals negatief geteste persoon ook maar accepteren.
pi_198214956
Ook mooi zijn de argumenten waar je twee kanten mee uit kan. Waar het gaat over proportionaliteit: staat belang in verhouding tot de inbreuk?

quote:
Voor zover de avondklok de uitoefening van grondrechten beperkt, is dat alleen in de latere avond en nacht. Op die tijden is de mobiliteit sowieso al minder hoog. Daarbij is gekeken naar de mobiliteitsgegevens. Daaruit blijkt dat de meeste verplaatsingen plaatsvinden tussen 5.00 en 20.00 uur.
Dan kun je zeggen weinig mensen zijn geraakt, dus de inbreuk is kleiner. Met hetzelfde gemak kun je zeggen er zijn maar weinig mensen op straat, dus het belang is kleiner.
pi_198214959
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat zegt hij ook helemaal niet, en dat blijkt ook nergens uit. Hij geeft advies inderdaad, en loopt nu vooruit op het advies wat hij zal geven als daarom gevraagd gaat worden. Boehoe.
Hij brengt het alleen niet als advies, hij doet alsof het een zekerheid is. En dat kan hij niet garanderen, want als het goed is bepaalt hij niet wanneer er versoepelingen komen. Of wanneer die ingetrokken worden.
pi_198214961
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Beiden zouden niet nodig hoeven te zijn.

Vaccineer de risico groepen en ouderen en sta toerisme dan toe voor iedereen. In ieder geval naar landen die er ongeveer hetzelfde aan toe zijn.

Vorige zomer liepen er geen gevaccineerde risico groepen rond en zelfs toen ging het een paar maanden goed.

Ik zou het oneerlijk vinden als enkel de ouderen weg mogen, maar ook als enkel de jongeren weg zouden mogen.
Dat het niet eerlijk is dat klopt, maar zelfs als ik onder de groep val die iets langer moet wachten dan gun ik het die andere groep wel. Wat heb ik er aan om andere groepen dit ook niet te gunnen terwijl ik weet hoe klote het is om het allemaal niet te kunnen?

Iedereen alles meteen mogen/kunnen gaat niet gebeuren.
pi_198214968
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:26 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Want dit is niet vooruitlopend op een eventueel advies? Of mag dat ook niet?
Het is gewoon bijzonder onhandig - en eigenlijk vrij ondermijnend - om continu je eigen mening in de media te menen te moeten ventileren. De man zit niet in de driver's seat, dat zitten Rutte c.s. Als ik in de OR zit, dan ga ik ook niet elke lunchpauze een presentatie aan al het personeel geven over wat ik vind van de zaken die lopen. Zaait onrust, zaait onduidelijkheid.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_198214973
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:28 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Jawel, dat heb ik prima gezien. Daaruit komt dat het meerendeel zich gewoon aan de maatregelen houdt, 94% zelfs.
Volgens mij stond er ook in dat 48% nog achter de maatregelen staat en de bereidheid met stappen achteruit gaat naarmate het langer duurt.
Dus is het nog wel houd baar?
quote:
Bruls gaat komende week gewoon weer draaien hoor, als ook hij eindelijk doorheeft dat het niet de goede kant op gaat.
De verkeerde kant op gaat het sociaal gezien met alle bedrijven die op omvallen staan en de 2/3de die zich al eenzaam voelt en de 80%+ die hun vrienden en familie missen.
Wordt alleen maar erger. Die 94% gaat echt niet lang zo hoog blijven.

quote:
Verder moet die gast gewoon z'n bek houden.
Dissel moet zn bek houden
Bruls moet zn bek houden
Iedereen moet zn bek houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:33:10 #110
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198214982
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:30 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik inderdaad ook, alhoewel het een politiek besluit was en niet van Jaap V. Dissel.
Aan die mondkapjes hadden we nooit moeten beginnen, maar ja alle landen doen het zo'n beetje dus Rutte kon niet achterblijven.
pi_198214999
`De cijfers zijn lager, maar nog altijd te hoog’, met die woorden maakten minister-president Mark Rutte en minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid duidelijk dat het de goede kant opgaat, maar niet goed genoeg om de maatregelen al te veel te versoepelen. In ieder geval niet voor de horeca. Dat de horeca mogelijk pas in januari weer voorzichtig open kan, werd vandaag ook geschetst door het RIVM. _O-

https://www.foodclicks.nl(...)r-kleine-tussenstap/

-17 november 2020
pi_198215013
Maar goed. Het is wel echt helemaal ingestort in een tijdsbestek van pak hem beet 10 dagen hè?

Alles en iedereen is er klaar mee en eist versoepelingen. Ik lees nu bij de NOS dat het draagvlakonderzoek ook is gekanteld...
zie email 27 oktober
pi_198215014
Dat 94% zich aan de avondklok houdt lijkt me nog een lage schatting, misschien zijn onder die 6% ook mensen die wel met toestemming naar buiten gaan 's avonds.

Het is nogal logisch om je aan de avondklok te houden. Hem overtreden is een vergrijp met een pakkans van in principe 100% als de politie het de moeite waard vindt. Omdat iedereen die buiten rondloopt een overtreder is tot het tegendeel bewezen is. Denk niet dat veel mensen hem moedwillig overtreden maar dat heeft natuurlijk helemaal niks met draagvlak te maken of dat ze het een toffe maatregel vinden.
pi_198215015
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hij brengt het alleen niet als advies, hij doet alsof het een zekerheid is.

En dat kan hij niet garanderen, want als het goed is bepaalt hij niet wanneer er versoepelingen komen. Of wanneer die ingetrokken worden.
Weet ik niet, ben niet in staat nu het gehele interview terug te luisteren dus misschien heb je een punt. Ik interpreteer het meer alsof het advies wat hij/het OMT dan zal geven een zekerheid is, en dat het zoals altijd vervolgens aan de politiek is om afwegingen te maken.
pi_198215028
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Volgens mij stond er ook in dat 48% nog achter de maatregelen staat en de bereidheid met stappen achteruit gaat naarmate het langer duurt.
Dus is het nog wel houd baar?
[..]

De verkeerde kant op gaat het sociaal gezien met alle bedrijven die op omvallen staan en de 2/3de die zich al eenzaam voelt en de 80%+ die hun vrienden en familie missen.
Wordt alleen maar erger. Die 94% gaat echt niet lang zo hoog blijven.
[..]

Dissel moet zn bek houden
Bruls moet zn bek houden
Iedereen moet zn bek houden.
Ik kan hier echt niets mee, sorry.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:36:13 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198215037
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:34 schreef trein2000 het volgende:
Maar goed. Het is wel echt helemaal ingestort in een tijdsbestek van pak hem beet 10 dagen hè?

Alles en iedereen is er klaar mee en eist versoepelingen. Ik lees nu bij de NOS dat het draagvlakonderzoek ook is gekanteld...
Zo werkt een sneeuwbaleffect. Aan het begin groeit het balletje niet zo snel, maar op een gegeven moment neemt het steeds sneller steeds grotere proporties aan.

Je zou het ook exponentiële groei kunnen noemen :P
pi_198215039
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:34 schreef Vasilevski het volgende:
Dat 94% zich aan de avondklok houdt lijkt me nog een lage schatting, misschien zijn onder die 6% ook mensen die wel met toestemming naar buiten gaan 's avonds.

DIe 94% gaat over maatregelen in het algemeen volgens mij, niet specifiek avondklok.
pi_198215041
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:30 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Mensen zouden zonder mondkapjes ook ziek naar buiten gaan en geen afstand houden.
Er is gewoon veel minder draagvlak voor.

Het steeg alllemaal sinds de scholen open gingen in september en alles potdicht ging vanwege het weer.
pi_198215044
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Vasilevski het volgende:
Jaap geeft de laatste waarschuwing:

[ twitter ]

Hij vergeet nog te vermelden het hoesten in je elleboog (vermindert de R met 8% als iedereen dat doet!) en het gebruik van papieren zakdoekjes (R -6%).

Kijk 'm staan met z'n mondkapje waar hij zelf niet in gelooft. "Yup, that's me. You may be wondering how I got here..."
dat handen wassen is niet echt bewezen en dat thuiswerken bestaat niet echt meer, zoveel auto's op de weg en elke dag +100Km file.
pi_198215047
quote:

Nee, het is niet ingestort. Het begrip is minder geworden, de naleving prima. En dat laatste is belangrijker.
pi_198215054
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zal vast een uitzondering komen voor kinderen tot een bepaalde leeftijd.

De gezonde groep tussen kind en 50/60+ moet gewoon nog een paar maanden langer solidariteit tonen. Waanzin.
Lekker opgehokt worden om solidair te zijn met moddervette Hubert Bruls-achtigen. De doelpalen worden alweer verzet van "het beschermen van risicogroepen" naar "privileges voor babyboomers".
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198215058
quote:

De actie van het hoger beroep aantekenen en dezelfde dag voor laten komen, heeft echt heel veel schade aangericht.
Eigenlijk heeft het kabinet zichzelf daarmee in de voeten geschoten kun je nu zeggen. Ook omdat er vlak daarvoor eenzelfde enquete is geweest.
1947-2016
pi_198215068
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:31 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik weet wel dat ze op verschillende vliegvelden al snelteststraten hebben, of gaan bouwen. Zou geen onredelijk alternatief zijn. De vraag is natuurlijk wie gaat betalen, welke test, en welke maatregelen verder. Eenmalig ¤40 bijlappen voor een sneltest en dan weer door vind ik niet zo'n probleem. 2x een pcr-test (voor vertrek en voor terugkeer in NL) én een sneltest voor NL is een ander verhaal, dan betaal je zo ¤300 bij terwijl je enige 'misdaad' is dat je te jong bent om in aanmerking te komen voor een vaccin. Of dat je zoals in Engeland 10 dagen in hotelquarantaine moet op eigen kosten, rond de ¤2.000.

Op een gegeven moment is het een keertje afgelopen. Dan heb je de combi van immuniteit (door vaccins of natuurlijke besmetting) in een stijgend percentage van de bevolking en de mogelijkheid om sneller en betrouwbaarder te testen. En hopelijk ook met een methode die minder vervelend is dan die stok in je neus. Dan moet je het steeds kleiner wordende risico op verspreiding via een vals negatief geteste persoon ook maar accepteren.
Ik vind privileges voor gevaccineerden zolang nog niet iedereen de kans heeft gehad echt een heel groot dilemma. Als je dat gaat doen, wat is dan nog de legitimering van de gekozen volgorde om dat taboe maar eens even te adresseren.
zie email 27 oktober
pi_198215075
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:32 schreef Questular het volgende:

[..]

Dat het niet eerlijk is dat klopt, maar zelfs als ik onder de groep val die iets langer moet wachten dan gun ik het die andere groep wel. Wat heb ik er aan om andere groepen dit ook niet te gunnen terwijl ik weet hoe klote het is om het allemaal niet te kunnen?

Iedereen alles meteen mogen/kunnen gaat niet gebeuren.
Ik heb respect voor je dat je er zo in staat :Y Reizen is enorm belangrijk voor ons, dus het is voor mij heel moeilijk om het zo te zien. Helemaal gezien hoe goed wij ons aan alle regels hebben gehouden afgelopen jaar. Van het virus zelf zouden we waarschijnlijk weinig last hebben gehad; van de maatregelen wel. Dan vind ik ergens zuur als andere groepen wel mogen...alleen maar omdat ze ouder zijn of binnen een risico groep vallen. Of in de zorg werken.

De hele crisis hoor je ‘met zn allen moeten we het doen’, maar zodra ze gevaccineerd zijn weten ze niet hoe snel ze voorrang willen gaan geven aan bepaalde groepen.

Dus jouw houding vind ik oprecht knap. Niet sarcastisch overigens ;)
pi_198215079
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Bewijst wel dat ze veel te veel macht hebben. Als het goed gaat hij niet over versoepelingen; ze kunnen enkel advies leveren. Dus dreigen dat de versoepelingen anders teruggedraaid worden vind ik een rare uit zijn mond. Niet verrassend overigens.
hij is Directeur van het RIVM, maar ook voorzitter van het OMT team.
pi_198215087
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:35 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik kan hier echt niets mee, sorry.
Omdat hier ook niets tegen in te brengen is. Verse cijfers van de enquete, verse conclusies op basis van alle onvrede van deze week.
1947-2016
pi_198215093
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Omdat hier ook niets tegen in te brengen is. Verse cijfers van de enquete, verse conclusies op basis van alle onvrede van deze week.
Als jij dit wil geloven; prima.
pi_198215094
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, het is niet ingestort. Het begrip is minder geworden, de naleving prima. En dat laatste is belangrijker.
De doelpalen staan inmiddels voorbij de cornervlag. Maar goed. Je snapt zelf toch ook wel dat het uiterst aannemelijk is dat de naleving die lijn volgt, zij het met enige vertraging.
zie email 27 oktober
pi_198215097
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:34 schreef Vasilevski het volgende:

Het is nogal logisch om je aan de avondklok te houden. Hem overtreden is een vergrijp met een pakkans van in principe 100% als de politie het de moeite waard vindt. Omdat iedereen die buiten rondloopt een overtreder is tot het tegendeel bewezen is. Denk niet dat veel mensen hem moedwillig overtreden maar dat heeft natuurlijk helemaal niks met draagvlak te maken of dat ze het een toffe maatregel vinden.
Pakkans valt wel mee volgens mij, ik heb de avondklok afgelopen woensdag overtreden omdat ik ergens was, het was zo gezellig en toen ik op mijn mobiel keek was het al 21:32 :D Dus uiteindelijk 23:45 weg gegaan en zelfs nog een paar mensen buiten gezien.
pi_198215138
Ik vind het wel een uiterst fijne gedachte dat ik dit jaar wederom niet op vakantie kan. Ditmaal vanwege die kut boomers die wel gevaccineerd zijn.
Zonder wrijving geen glans
pi_198215149
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:39 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als jij dit wil geloven; prima.
Sorry hoor scrummie, maar hoe kun je het niet geloven?
Observatie van alles wat er deze week is gebeurd aangesterkt door verse cijfers en conclusies van de rivm enquete die in de verschillende media staan.

Ik weet het niet hoor....
1947-2016
pi_198215162
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De actie van het hoger beroep aantekenen en dezelfde dag voor laten komen, heeft echt heel veel schade aangericht.
Eigenlijk heeft het kabinet zichzelf daarmee in de voeten geschoten kun je nu zeggen. Ook omdat er vlak daarvoor eenzelfde enquete is geweest.
Hoewel die hele gang van zaken mij ook niet helemaal lekker zit denk ik dat je het effect wat overdrijft.

Ik denk dat het veel meer de uitzichtloosheid en de wat ik dan maar even “maatschappelijke erkenning” noem. Mensen die er tegen zijn zijn niet meer meteen wappies. De andere afweging is de laatste weken geaccepteerd geraakt. Dat helpt ook.
zie email 27 oktober
pi_198215165
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:39 schreef Anton91 het volgende:

Pakkans valt wel mee volgens mij, ik heb de avondklok afgelopen woensdag overtreden omdat ik ergens was, het was zo gezellig en toen ik op mijn mobiel keek was het al 21:32 :D Dus uiteindelijk 23:45 weg gegaan en zelfs nog een paar mensen buiten gezien.
Ik werk vooral 's nachts in het ziekenhuis. Bij navraag is in de afgelopen weken nog niemand van mijn collega's gecontroleerd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198215201
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hij is Directeur van het RIVM, maar ook voorzitter van het OMT team.
Hij is directeur van de infectieziektenclub binnen het RIVM. Er is nog een hogere baas van het RIVM als geheel. Maar dat terzijde.
zie email 27 oktober
pi_198215205
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik werk vooral 's nachts in het ziekenhuis. Bij navraag is in de afgelopen weken nog niemand van mijn collega's gecontroleerd.
Ik loop regelmatig nog een rondje of sta op een veldje in de straat krachttraining te doen. Nog niet 1x heb ik een politieauto of boa zien rondrijden. Wel af en toe wat volk met een hond.
1947-2016
pi_198215208
Los van of je wel of niet achter de regels staat, doet de manier waarop je handhaaft ook veel. Dit las ik bij de NOS:
quote:
"Ik was klaar met mijn werk bij de IJ-kantine in Amsterdam en liep met mijn collega om 21.30 uur de deur uit. Toen kwam de handhaving net aanrijden. Die man zei nog: "Ik zie dat jullie je werk uit lopen, maar ik moet jullie toch controleren".

Ik had wel een werkgeversverklaring, maar geen eigen verklaring. Het is mijn eigen schuld dat ik die verklaring niet had, maar ik vind de boete nog steeds onterecht. Je ziet dat ik uit mijn werk kom, je ziet mijn werkgeversverklaring, ik woon twintig meter verderop en je geeft die boete nog steeds. Mijn collega had wel een eigen verklaring, maar die was precies die dag verlopen. Zij kreeg ook een bekeuring."

"Ik werk zelf in de horeca en ben een echt avond- en nachtmens. De avondklok vind ik vreselijk. Iedereen om me heen gaat eraan kapot."
Ik heb die eigenverklaring niet heel aandachtig bekeken, want ik had toch geen reden om er gebruik van te maken. Schijnbaar verloopt hij ook weer.

De enige overtreding is dat de dame schijnbaar een datum over het hoofd heeft gezien. Dit draagt echt 0,0 bij aan de volksgezondheid. Dan een beetje mededogen tonen, zou wel helpen om steun voor de maatregelen te behouden. Maar de meeste boa's kunnen net zwart en wit onderscheiden, van grijs hebben ze nog nooit gehoord.
pi_198215217
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoewel die hele gang van zaken mij ook niet helemaal lekker zit denk ik dat je het effect wat overdrijft.

Ik denk dat het veel meer de uitzichtloosheid en de wat ik dan maar even “maatschappelijke erkenning” noem. Mensen die er tegen zijn zijn niet meer meteen wappies. De andere afweging is de laatste weken geaccepteerd geraakt. Dat helpt ook.
Kan ook.
1947-2016
pi_198215228
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:43 schreef maan_man het volgende:
Los van of je wel of niet achter de regels staat, doet de manier waarop je handhaaft ook veel. Dit las ik bij de NOS:

Ik heb die eigenverklaring niet heel aandachtig bekeken, want ik had toch geen reden om er gebruik van te maken. Schijnbaar verloopt hij ook weer.

De enige overtreding is dat de dame schijnbaar een datum over het hoofd heeft gezien. Dit draagt echt 0,0 bij aan de volksgezondheid. Dan een beetje mededogen tonen, zou wel helpen om steun voor de maatregelen te behouden. Maar de meeste boa's kunnen net zwart en wit onderscheiden, van grijs hebben ze nog nooit gehoord.
Moet je een werkgeversverklaring èn een eigen verklaring hebben? :o (heb nog niet gewerkt sinds de avondklok is in gegaan)

Overigens volledig mee eens. Ze mogen wel wat meer weten wat de geest van de wet is en niet altijd volgens de letter van de wet handelen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198215245
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoezo? Komt vaker voor hoor.
pi_198215250
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Vraag is natuurlijk ook waar de overtreding plaatsvindt. In het centrum van Amsterdam kom je misschien niet ver. Maar als je in mijn woonplaats de politie belt 's nachts, dan mag je blij zijn als ze er 20 minuten later zijn.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:47:01 #141
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198215255
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Moet je een werkgeversverklaring èn een eigen verklaring hebben? :o (heb nog niet gewerkt sinds de avondklok is in gegaan)

Overigens volledig mee eens. Ze mogen wel wat meer weten wat de geest van de wet is en niet altijd volgens de letter van de wet handelen.
Ja, 2 verklaringen. Ik heb die formulieren zelf ook ergens in de mail maar nog niet nodig gehad.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:47:26 #142
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198215265
quote:
Moet je een werkgeversverklaring èn een eigen verklaring hebben?
Ja. Zonder te weten wat daar in staat lijkt het me zo onnodig. Dit verhaal heb ik vaker gehoord. Geen eigen verklaring? Prent!
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198215268
quote:

Ja. En dan ook nog op een voorgedrukt formulier. (Er is al een geval geweest van iemand die een brief had van zijn buitenlandse werkgever, kreeg een boete)

Die on-Nederlandse onzinhandhaving is echt idoot.
zie email 27 oktober
pi_198215271
quote:

[..]

Ja, van de bureaucratie van de dubbelen verklaring was ik op de hoogte. Dat de eigen verklaring ook weer verloopt, wist ik niet.
pi_198215282
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De uitkomsten van het onderzoek vanmorgen gezien in de verschillende media?
Er moet een angstzaai campagne + enorm glad verkoop praatje komen van rutte als nooit te voren om dat voor elkaar te krijgen. Maar met de sceptisch die er nu al is, denk ik dat dat wel eens onmogelijk kan worden.

Die vette uit nijmegen roept nu ook al om versoepelingen. Die ziet ook dat er een einde aan zit.
ik wil weleens weten met welke cut off levels er nu getest wordt en/of die anders zijn dan in het verleden??
pi_198215285
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

Ja, 2 verklaringen. Ik heb die formulieren zelf ook ergens in de mail maar nog niet nodig gehad.
Ik moet ze nog opzoeken :@ Heb ze ergens neer gelegd, geen idee waar. Want toen ik ze kreeg werd ik 2 dagen later geopereerd en zou 6-8 weken thuis moeten blijven. Dus ik had ze toch niet nodig, want die avondklok was voor 2 weken :') Echt.
pi_198215343
Een vaccinatiepaspoort 'kan wel nut hebben in de toekomst' - elke dag anders, Rutte
pi_198215351
quote:
Minister Van 't Wout roept ondernemers in de horeca op om dinsdag niet de terrassen te openen. Ook mensen die in het park een feestje willen houden, vraagt hij dringend om zich nog eens "achter de oren te krabben". "Doe het niet," zegt de demissionair minister van Economische Zaken, "want het is gewoon levensgevaarlijk, dat soort bijeenkomsten".

https://nos.nl/artikel/23(...)-niet-te-openen.html
Dames en Heren, de minister heeft gesproken. Het is niet gevaarlijk, maar het is levensgevaarlijk.
pi_198215367
Als de tijd voor zomervakanties eenmaal aanbreekt duurt het toch nog maar 2-3 maanden voordat iedereen is gevaccineerd? Lijkt me kansloos om voor zo'n korte tijd een vaccinatiepaspoort in te dienen. Laat de vaccins gewoon hun werk doen.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:53:50 #150
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198215376
Levensgevaarlijk om op een terrasje te zitten. wat een onzin.

als dat zo gevaarlijk is waarom grepen ze dan niet eerder in het vondelpark in?
Where law ends, tyrrany begins.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')