Niet alleen het virus kijkt mee, maar Jaap (blijkbaar) ook.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jaap heeft nu ook al inzicht in hoe vaak mensen hun wanden wassen?
Interessant.
Dus als ze alles opengooien voor de mensen die niet in de risicogroep vallen vind je dat ook niet kunnen?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Eenrichtingsverkeer, met de maatregelen moet iedereen meedoen, maar bij versoepelingen geldt het niet.
Net als met die regel om teamsport uit te oefenen, dan is er opeens wel een leeftijdsgrens.
Kansloos beleid.
Jaap is eigenlijk de nieuwe Doe Maar:quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Vasilevski het volgende:
Jaap geeft de laatste waarschuwing:
[ twitter ]
Hij vergeet nog te vermelden het hoesten in je elleboog (vermindert de R met 8% als iedereen dat doet!) en het gebruik van papieren zakdoekjes (R -6%).
Kijk 'm staan met z'n mondkapje waar hij zelf niet in gelooft. "Yup, that's me. You may be wondering how I got here..."
Eigenlijk kunnen wij nog blij zijn dat Jaap het voor het zeggen heeft. Doe Maar wilde meer vergaande maatregelen.quote:Knoop je jas dicht, doe un das om, was eerst je handen
Kam je haren, recht je schouders, denk aan je tanden
Blijf niet hangen, recht naar huis toe, spreek met twee woorden
Stel je netjes voor, eet zoals ut hoort en zeg u (u u u)
Dit is waar ik wel echt compleet klaar mee ben. Het OMT en deze figuren moeten advies geven aan de overheid en die moeten het vervolgens afwegen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Hij vergeet nog te vermelden het hoesten in je elleboog (vermindert de R met 8% als iedereen dat doet!) en het gebruik van papieren zakdoekjes (R -6%).
Kijk 'm staan met z'n mondkapje waar hij zelf niet in gelooft. "Yup, that's me. You may be wondering how I got here..."
Zo ja, dodged the bullet therequote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:58 schreef BillDauterive het volgende:
Oei, je had hier ook bijna een naamtopic gehad, @:Strani
Nee. Inderdaad. Zeker niet als ze er doodleuk bij zeggen dat ze er 300% naast zitten en het ook nog eens klopt ook.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er is wel degelijk bewijs dat het werkt. Maar goed, dat is op basis van modellen en daar ben je ook geen fan van volgens mij.
Totaal onvergelijkbaar met elkaar. Een ieder weet wel dat je nu wat maatregelen moet houden tot het vaccin er is, dus die zullen er voorlopig wel zijn. Een vergelijking trekken met 'helemaal niets' is dus praktisch niet te rijmen en moet dan ook vooral niet gebezigd worden. Maar hey, die hoge getalletjes klinken leuk en daar krijg je de aandacht mee.quote:Overigens nuanceerde Van Dissel die uitspraak ook direct door te stellen dat het nooit zo ver was gekomen omdat je wel maatregelen had genomen bij een grote stijging. Het was enkel een cijfer als je helemaal niets had gedaan.
Nee, zo gaat het niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Inderdaad. Zeker niet als ze er doodleuk bij zeggen dat ze er 300% naast zitten en het ook nog eens klopt ook.
[..]
Totaal onvergelijkbaar met elkaar. Een ieder weet wel dat je nu wat maatregelen moet houden tot het vaccin er is, dus die zullen er voorlopig wel zijn. Een vergelijking trekken met 'helemaal niets' is dus praktisch niet te rijmen en moet dan ook vooral niet gebezigd worden. Maar hey, die hoge getalletjes klinken leuk en daar krijg je de aandacht mee.
Ofwel, dissel hou je bek met die vergelijking. Angstzaaier.
Ik denk dat vrijwel niemand dat meer gaat accepteren, als ze nogmaals alles overboord gooienquote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Omdat mensen geen robots zijn en zeker na een JAAR corona niet het enige op de wereld is?quote:We denken dat een betere naleving van de coronaregels een hele belangrijke impact heeft op het aantal nieuwe gevallen van corona. Waarom zouden we dan die kans niet pakken?'
En snappen het gevoerde beleid ook niet meer. Tenminste, als 29% het wel snapt volgens de nos, denk ik dat 71% dat dus niet doet.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:19 schreef Luke83 het volgende:
Die man moet echt een keer uit z'n modellen komen en al helemaal niet dit soort uitspraken doen.
Ja de situatie is nog ernstig, ja het zou zomaar de verkeerde kant weer op kunnen gaan. Maar sla de krant open, kijk het nieuws, ga eens op straat: de rek is eruit, bedrijven staan onder water, mensen vereenzamen. Dit soort uitspraken zijn echt olie op het vuur.
Jawel hoor.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik denk dat vrijwel niemand dat meer gaat accepteren, als ze nogmaals alles overboord gooien
Maar ik neem aan dat het dan wordt gevaccineerden die mogen reizen en anderen met testen? Anders is het wel heel oneerlijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal vast een uitzondering komen voor kinderen tot een bepaalde leeftijd.
De gezonde groep tussen kind en 50/60+ moet gewoon nog een paar maanden langer solidariteit tonen. Waanzin.
Iets wat er niet is kan ook niet kansloos zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Eenrichtingsverkeer, met de maatregelen moet iedereen meedoen, maar bij versoepelingen geldt het niet.
Net als met die regel om teamsport uit te oefenen, dan is er opeens wel een leeftijdsgrens.
Kansloos beleid.
Zijn rol is adviseur van de regering. Hield je zich daar maar strak aan. Dat is het hele probleem.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:22 schreef Cynicio het volgende:
Het is logisch dat Jaap zich strak aan zijn rol houdt, maar dat neemt niet weg dat hij totaal wereldvreemd overkomt.
[..]
Omdat mensen geen robots zijn en zeker na een JAAR corona niet het enige op de wereld is?
Het urgentiegevoel is wel gigantisch toegenomen na de avondklokquote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het urgentiegevoel na de invoering is weer aan het afzwakken, verzwaring van de avondklok lijkt me de enige logische vervolgstap.
[..]
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20201104_74888130
The beatings will continue until morale improves
Want dit is niet vooruitlopend op een eventueel advies? Of mag dat ook niet?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn rol is adviseur van de regering. Hield je zich daar maar strak aan. Dat is het hele probleem.
De uitkomsten van het onderzoek vanmorgen gezien in de verschillende media?quote:
Omdat hij zelf verklaard heeft enkel het virus te bestrijden en niet de neveneffecten (of woorden van gelijke strekking).quote:
En vooral het continu verlengen van dat ellendige ding. Nee hoor, voor twee weken, gaat er als eerste weer af. Hij zal er de 15e wel afgaan, maar dan hebben we bijna 2 maanden met dat kreng gezeten.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het urgentiegevoel is wel gigantisch toegenomen na de avondklokIk hoop dat ze hiervan geleerd hebben want het draagvlak is natuurlijk flink afgenomen naar aanlijding van de avondklok. Zulk soort fouten kunnen ze niet tevaak maken.
Jawel, dat heb ik prima gezien. Daaruit komt dat het meerendeel zich gewoon aan de maatregelen houdt, 94% zelfs.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De uitkomsten van het onderzoek vanmorgen gezien in de verschillende media?
Er moet een angstzaai campagne + enorm glad verkoop praatje komen van rutte als nooit te voren om dat voor elkaar te krijgen. Maar met de sceptisch die er nu al is, denk ik dat dat wel eens onmogelijk kan worden.
Die vette uit nijmegen roept nu ook al om versoepelingen. Die ziet ook dat er een einde aan zit.
Beiden zouden niet nodig hoeven te zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:20 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus als ze alles opengooien voor de mensen die niet in de risicogroep vallen vind je dat ook niet kunnen?
Dat zegt hij ook helemaal niet, en dat blijkt ook nergens uit. Hij geeft advies inderdaad, en loopt nu vooruit op het advies wat hij zal geven als daarom gevraagd gaat worden. Boehoe.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat hij zelf verklaard heeft enkel het virus te bestrijden en niet de neveneffecten (of woorden van gelijke strekking).
Terwijl dat laatste juist de reden was voor de versoepeling. Dus dat schuurt al. Daarnaast gaat hij er niet over. Hij is adviseur, geen koning keizer admiraal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |