abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198214762
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Jaap heeft nu ook al inzicht in hoe vaak mensen hun wanden wassen?

Interessant.
Niet alleen het virus kijkt mee, maar Jaap (blijkbaar) ook.
pi_198214764
Wat Jaap zegt is niet zo gek. Basismaatregelen beter opvolgen zorgt voor minder besmettingen. Vooral afstand houden is een goed middel.

Maar ja, sinds die mondkapjes negeren de meeste mensen dat. En die verplichting ging op 1 december in...
pi_198214768
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:14 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Eenrichtingsverkeer, met de maatregelen moet iedereen meedoen, maar bij versoepelingen geldt het niet.
Net als met die regel om teamsport uit te oefenen, dan is er opeens wel een leeftijdsgrens.
Kansloos beleid.
Dus als ze alles opengooien voor de mensen die niet in de risicogroep vallen vind je dat ook niet kunnen?
pi_198214770
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Vasilevski het volgende:
Jaap geeft de laatste waarschuwing:

[ twitter ]

Hij vergeet nog te vermelden het hoesten in je elleboog (vermindert de R met 8% als iedereen dat doet!) en het gebruik van papieren zakdoekjes (R -6%).

Kijk 'm staan met z'n mondkapje waar hij zelf niet in gelooft. "Yup, that's me. You may be wondering how I got here..."
Jaap is eigenlijk de nieuwe Doe Maar:
quote:
Knoop je jas dicht, doe un das om, was eerst je handen
Kam je haren, recht je schouders, denk aan je tanden
Blijf niet hangen, recht naar huis toe, spreek met twee woorden
Stel je netjes voor, eet zoals ut hoort en zeg u (u u u)
Eigenlijk kunnen wij nog blij zijn dat Jaap het voor het zeggen heeft. Doe Maar wilde meer vergaande maatregelen.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:20:27 #80
14505 OProg
A Life in Music
pi_198214771
quote:

[ twitter ]

Hij vergeet nog te vermelden het hoesten in je elleboog (vermindert de R met 8% als iedereen dat doet!) en het gebruik van papieren zakdoekjes (R -6%).

Kijk 'm staan met z'n mondkapje waar hij zelf niet in gelooft. "Yup, that's me. You may be wondering how I got here..."
Dit is waar ik wel echt compleet klaar mee ben. Het OMT en deze figuren moeten advies geven aan de overheid en die moeten het vervolgens afwegen.

Nu is er een situatie ontstaan waarin ze zelf zijn gaan geloven dat ze zo ongeveer het hoogste bestuursorgaan zijn. En zelfs mensen die niet eens in het OMT zitten leuteren alsof ze aan de knoppen zitten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:20:45 #81
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_198214778
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:58 schreef BillDauterive het volgende:
Oei, je had hier ook bijna een naamtopic gehad, @:Strani :D
Zo ja, dodged the bullet there :D
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_198214789
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:18 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Er is wel degelijk bewijs dat het werkt. Maar goed, dat is op basis van modellen en daar ben je ook geen fan van volgens mij.

Nee. Inderdaad. Zeker niet als ze er doodleuk bij zeggen dat ze er 300% naast zitten en het ook nog eens klopt ook.
quote:
Overigens nuanceerde Van Dissel die uitspraak ook direct door te stellen dat het nooit zo ver was gekomen omdat je wel maatregelen had genomen bij een grote stijging. Het was enkel een cijfer als je helemaal niets had gedaan.
Totaal onvergelijkbaar met elkaar. Een ieder weet wel dat je nu wat maatregelen moet houden tot het vaccin er is, dus die zullen er voorlopig wel zijn. Een vergelijking trekken met 'helemaal niets' is dus praktisch niet te rijmen en moet dan ook vooral niet gebezigd worden. Maar hey, die hoge getalletjes klinken leuk en daar krijg je de aandacht mee.

Ofwel, dissel hou je bek met die vergelijking. Angstzaaier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198214802
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. Inderdaad. Zeker niet als ze er doodleuk bij zeggen dat ze er 300% naast zitten en het ook nog eens klopt ook.
[..]

Totaal onvergelijkbaar met elkaar. Een ieder weet wel dat je nu wat maatregelen moet houden tot het vaccin er is, dus die zullen er voorlopig wel zijn. Een vergelijking trekken met 'helemaal niets' is dus praktisch niet te rijmen en moet dan ook vooral niet gebezigd worden. Maar hey, die hoge getalletjes klinken leuk en daar krijg je de aandacht mee.

Ofwel, dissel hou je bek met die vergelijking. Angstzaaier.
Nee, zo gaat het niet.

Maar ik ga je niet overtuigen dus ik bespaar mij de moeite dan verder ook maar.
pi_198214806
quote:

[ twitter ]

Ik denk dat vrijwel niemand dat meer gaat accepteren, als ze nogmaals alles overboord gooien
Zonder wrijving geen glans
pi_198214807
Jaap die gevangen zit in zijn eigen denken vanuit modellen en glazenbol voorspellingen doet in zijn ivoren toren.
pi_198214810
Het is logisch dat Jaap zich strak aan zijn rol houdt, maar dat neemt niet weg dat hij totaal wereldvreemd overkomt.

quote:
We denken dat een betere naleving van de coronaregels een hele belangrijke impact heeft op het aantal nieuwe gevallen van corona. Waarom zouden we dan die kans niet pakken?'
Omdat mensen geen robots zijn en zeker na een JAAR corona niet het enige op de wereld is?
pi_198214817
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:19 schreef Luke83 het volgende:
Die man moet echt een keer uit z'n modellen komen en al helemaal niet dit soort uitspraken doen.
Ja de situatie is nog ernstig, ja het zou zomaar de verkeerde kant weer op kunnen gaan. Maar sla de krant open, kijk het nieuws, ga eens op straat: de rek is eruit, bedrijven staan onder water, mensen vereenzamen. Dit soort uitspraken zijn echt olie op het vuur.
En snappen het gevoerde beleid ook niet meer. Tenminste, als 29% het wel snapt volgens de nos, denk ik dat 71% dat dus niet doet.
1947-2016
pi_198214826
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:22 schreef Haags het volgende:

[..]

Ik denk dat vrijwel niemand dat meer gaat accepteren, als ze nogmaals alles overboord gooien
Jawel hoor.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:23:39 #89
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198214829
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zal vast een uitzondering komen voor kinderen tot een bepaalde leeftijd.

De gezonde groep tussen kind en 50/60+ moet gewoon nog een paar maanden langer solidariteit tonen. Waanzin.
Maar ik neem aan dat het dan wordt gevaccineerden die mogen reizen en anderen met testen? Anders is het wel heel oneerlijk.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198214830
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:14 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Eenrichtingsverkeer, met de maatregelen moet iedereen meedoen, maar bij versoepelingen geldt het niet.
Net als met die regel om teamsport uit te oefenen, dan is er opeens wel een leeftijdsgrens.
Kansloos beleid.
Iets wat er niet is kan ook niet kansloos zijn.
zie email 27 oktober
pi_198214853
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:22 schreef Cynicio het volgende:
Het is logisch dat Jaap zich strak aan zijn rol houdt, maar dat neemt niet weg dat hij totaal wereldvreemd overkomt.
[..]

Omdat mensen geen robots zijn en zeker na een JAAR corona niet het enige op de wereld is?
Zijn rol is adviseur van de regering. Hield je zich daar maar strak aan. Dat is het hele probleem.
zie email 27 oktober
pi_198214859
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:16 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Het urgentiegevoel na de invoering is weer aan het afzwakken, verzwaring van de avondklok lijkt me de enige logische vervolgstap.
[..]

https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20201104_74888130

The beatings will continue until morale improves
Het urgentiegevoel is wel gigantisch toegenomen na de avondklok :') Ik hoop dat ze hiervan geleerd hebben want het draagvlak is natuurlijk flink afgenomen naar aanlijding van de avondklok. Zulk soort fouten kunnen ze niet tevaak maken.
pi_198214864
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zijn rol is adviseur van de regering. Hield je zich daar maar strak aan. Dat is het hele probleem.
Want dit is niet vooruitlopend op een eventueel advies? Of mag dat ook niet?
pi_198214865
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:23 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Jawel hoor.
De uitkomsten van het onderzoek vanmorgen gezien in de verschillende media?
Er moet een angstzaai campagne + enorm glad verkoop praatje komen van rutte als nooit te voren om dat voor elkaar te krijgen. Maar met de sceptisch die er nu al is, denk ik dat dat wel eens onmogelijk kan worden.

Die vette uit nijmegen roept nu ook al om versoepelingen. Die ziet ook dat er een einde aan zit.
1947-2016
pi_198214893
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:16 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Waarom is dat zo raar dan?
Omdat hij zelf verklaard heeft enkel het virus te bestrijden en niet de neveneffecten (of woorden van gelijke strekking).
Terwijl dat laatste juist de reden was voor de versoepeling. Dus dat schuurt al. Daarnaast gaat hij er niet over. Hij is adviseur, geen koning keizer admiraal.
zie email 27 oktober
pi_198214898
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:25 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het urgentiegevoel is wel gigantisch toegenomen na de avondklok :') Ik hoop dat ze hiervan geleerd hebben want het draagvlak is natuurlijk flink afgenomen naar aanlijding van de avondklok. Zulk soort fouten kunnen ze niet tevaak maken.
En vooral het continu verlengen van dat ellendige ding. Nee hoor, voor twee weken, gaat er als eerste weer af. Hij zal er de 15e wel afgaan, maar dan hebben we bijna 2 maanden met dat kreng gezeten.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198214910
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De uitkomsten van het onderzoek vanmorgen gezien in de verschillende media?
Er moet een angstzaai campagne + enorm glad verkoop praatje komen van rutte als nooit te voren om dat voor elkaar te krijgen. Maar met de sceptisch die er nu al is, denk ik dat dat wel eens onmogelijk kan worden.

Die vette uit nijmegen roept nu ook al om versoepelingen. Die ziet ook dat er een einde aan zit.
Jawel, dat heb ik prima gezien. Daaruit komt dat het meerendeel zich gewoon aan de maatregelen houdt, 94% zelfs.

Bruls gaat komende week gewoon weer draaien hoor, als ook hij eindelijk doorheeft dat het niet de goede kant op gaat. Verder moet die gast gewoon z'n bek houden.
pi_198214920
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:20 schreef Questular het volgende:

[..]

Dus als ze alles opengooien voor de mensen die niet in de risicogroep vallen vind je dat ook niet kunnen?
Beiden zouden niet nodig hoeven te zijn.

Vaccineer de risico groepen en ouderen en sta toerisme dan toe voor iedereen. In ieder geval naar landen die er ongeveer hetzelfde aan toe zijn.

Vorige zomer liepen er geen gevaccineerde risico groepen rond en zelfs toen ging het een paar maanden goed.

Ik zou het oneerlijk vinden als enkel de ouderen weg mogen, maar ook als enkel de jongeren weg zouden mogen.
pi_198214925
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat hij zelf verklaard heeft enkel het virus te bestrijden en niet de neveneffecten (of woorden van gelijke strekking).
Terwijl dat laatste juist de reden was voor de versoepeling. Dus dat schuurt al. Daarnaast gaat hij er niet over. Hij is adviseur, geen koning keizer admiraal.
Dat zegt hij ook helemaal niet, en dat blijkt ook nergens uit. Hij geeft advies inderdaad, en loopt nu vooruit op het advies wat hij zal geven als daarom gevraagd gaat worden. Boehoe.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:29:44 #100
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198214927
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:28 schreef Luke83 het volgende:
Hij zal er de 15e wel afgaan,
Optimist.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')