Omdat hier ook niets tegen in te brengen is. Verse cijfers van de enquete, verse conclusies op basis van alle onvrede van deze week.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik kan hier echt niets mee, sorry.
Als jij dit wil geloven; prima.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat hier ook niets tegen in te brengen is. Verse cijfers van de enquete, verse conclusies op basis van alle onvrede van deze week.
De doelpalen staan inmiddels voorbij de cornervlag. Maar goed. Je snapt zelf toch ook wel dat het uiterst aannemelijk is dat de naleving die lijn volgt, zij het met enige vertraging.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, het is niet ingestort. Het begrip is minder geworden, de naleving prima. En dat laatste is belangrijker.
Pakkans valt wel mee volgens mij, ik heb de avondklok afgelopen woensdag overtreden omdat ik ergens was, het was zo gezellig en toen ik op mijn mobiel keek was het al 21:32quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:34 schreef Vasilevski het volgende:
Dat 94% zich aan de avondklok houdt lijkt me nog een lage schatting, misschien zijn onder die 6% ook mensen die wel met toestemming naar buiten gaan 's avonds.
Het is nogal logisch om je aan de avondklok te houden. Hem overtreden is een vergrijp met een pakkans van in principe 100% als de politie het de moeite waard vindt. Omdat iedereen die buiten rondloopt een overtreder is tot het tegendeel bewezen is. Denk niet dat veel mensen hem moedwillig overtreden maar dat heeft natuurlijk helemaal niks met draagvlak te maken of dat ze het een toffe maatregel vinden.
Sorry hoor scrummie, maar hoe kun je het niet geloven?quote:
Hoewel die hele gang van zaken mij ook niet helemaal lekker zit denk ik dat je het effect wat overdrijft.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De actie van het hoger beroep aantekenen en dezelfde dag voor laten komen, heeft echt heel veel schade aangericht.
Eigenlijk heeft het kabinet zichzelf daarmee in de voeten geschoten kun je nu zeggen. Ook omdat er vlak daarvoor eenzelfde enquete is geweest.
Ik werk vooral 's nachts in het ziekenhuis. Bij navraag is in de afgelopen weken nog niemand van mijn collega's gecontroleerd.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:39 schreef Anton91 het volgende:
Pakkans valt wel mee volgens mij, ik heb de avondklok afgelopen woensdag overtreden omdat ik ergens was, het was zo gezellig en toen ik op mijn mobiel keek was het al 21:32Dus uiteindelijk 23:45 weg gegaan en zelfs nog een paar mensen buiten gezien.
Hij is directeur van de infectieziektenclub binnen het RIVM. Er is nog een hogere baas van het RIVM als geheel. Maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij is Directeur van het RIVM, maar ook voorzitter van het OMT team.
Ik loop regelmatig nog een rondje of sta op een veldje in de straat krachttraining te doen. Nog niet 1x heb ik een politieauto of boa zien rondrijden. Wel af en toe wat volk met een hond.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik werk vooral 's nachts in het ziekenhuis. Bij navraag is in de afgelopen weken nog niemand van mijn collega's gecontroleerd.
Ik heb die eigenverklaring niet heel aandachtig bekeken, want ik had toch geen reden om er gebruik van te maken. Schijnbaar verloopt hij ook weer.quote:"Ik was klaar met mijn werk bij de IJ-kantine in Amsterdam en liep met mijn collega om 21.30 uur de deur uit. Toen kwam de handhaving net aanrijden. Die man zei nog: "Ik zie dat jullie je werk uit lopen, maar ik moet jullie toch controleren".
Ik had wel een werkgeversverklaring, maar geen eigen verklaring. Het is mijn eigen schuld dat ik die verklaring niet had, maar ik vind de boete nog steeds onterecht. Je ziet dat ik uit mijn werk kom, je ziet mijn werkgeversverklaring, ik woon twintig meter verderop en je geeft die boete nog steeds. Mijn collega had wel een eigen verklaring, maar die was precies die dag verlopen. Zij kreeg ook een bekeuring."
"Ik werk zelf in de horeca en ben een echt avond- en nachtmens. De avondklok vind ik vreselijk. Iedereen om me heen gaat eraan kapot."
Kan ook.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoewel die hele gang van zaken mij ook niet helemaal lekker zit denk ik dat je het effect wat overdrijft.
Ik denk dat het veel meer de uitzichtloosheid en de wat ik dan maar even “maatschappelijke erkenning” noem. Mensen die er tegen zijn zijn niet meer meteen wappies. De andere afweging is de laatste weken geaccepteerd geraakt. Dat helpt ook.
Moet je een werkgeversverklaring èn een eigen verklaring hebben?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:43 schreef maan_man het volgende:
Los van of je wel of niet achter de regels staat, doet de manier waarop je handhaaft ook veel. Dit las ik bij de NOS:
Ik heb die eigenverklaring niet heel aandachtig bekeken, want ik had toch geen reden om er gebruik van te maken. Schijnbaar verloopt hij ook weer.
De enige overtreding is dat de dame schijnbaar een datum over het hoofd heeft gezien. Dit draagt echt 0,0 bij aan de volksgezondheid. Dan een beetje mededogen tonen, zou wel helpen om steun voor de maatregelen te behouden. Maar de meeste boa's kunnen net zwart en wit onderscheiden, van grijs hebben ze nog nooit gehoord.
Hoezo? Komt vaker voor hoor.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De actie van het hoger beroep aantekenen en dezelfde dag voor laten komen, heeft echt heel veel schade aangericht.
Vraag is natuurlijk ook waar de overtreding plaatsvindt. In het centrum van Amsterdam kom je misschien niet ver. Maar als je in mijn woonplaats de politie belt 's nachts, dan mag je blij zijn als ze er 20 minuten later zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Pakkans valt wel mee volgens mij, ik heb de avondklok afgelopen woensdag overtreden omdat ik ergens was, het was zo gezellig en toen ik op mijn mobiel keek was het al 21:32Dus uiteindelijk 23:45 weg gegaan en zelfs nog een paar mensen buiten gezien.
Ja, 2 verklaringen. Ik heb die formulieren zelf ook ergens in de mail maar nog niet nodig gehad.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Moet je een werkgeversverklaring èn een eigen verklaring hebben?(heb nog niet gewerkt sinds de avondklok is in gegaan)
Overigens volledig mee eens. Ze mogen wel wat meer weten wat de geest van de wet is en niet altijd volgens de letter van de wet handelen.
Ja. Zonder te weten wat daar in staat lijkt het me zo onnodig. Dit verhaal heb ik vaker gehoord. Geen eigen verklaring? Prent!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:45 schreef Isabeau het volgende:
Moet je een werkgeversverklaring èn een eigen verklaring hebben?
Ja. En dan ook nog op een voorgedrukt formulier. (Er is al een geval geweest van iemand die een brief had van zijn buitenlandse werkgever, kreeg een boete)quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb die eigenverklaring niet heel aandachtig bekeken, want ik had toch geen reden om er gebruik van te maken. Schijnbaar verloopt hij ook weer.
De enige overtreding is dat de dame schijnbaar een datum over het hoofd heeft gezien. Dit draagt echt 0,0 bij aan de volksgezondheid. Dan een beetje mededogen tonen, zou wel helpen om steun voor de maatregelen te behouden. Maar de meeste boa's kunnen net zwart en wit onderscheiden, van grijs hebben ze nog nooit gehoord.
Ja, van de bureaucratie van de dubbelen verklaring was ik op de hoogte. Dat de eigen verklaring ook weer verloopt, wist ik niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Moet je een werkgeversverklaring èn een eigen verklaring hebben?(heb nog niet gewerkt sinds de avondklok is in gegaan)
Overigens volledig mee eens. Ze mogen wel wat meer weten wat de geest van de wet is en niet altijd volgens de letter van de wet handelen.
ik wil weleens weten met welke cut off levels er nu getest wordt en/of die anders zijn dan in het verleden??quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De uitkomsten van het onderzoek vanmorgen gezien in de verschillende media?
Er moet een angstzaai campagne + enorm glad verkoop praatje komen van rutte als nooit te voren om dat voor elkaar te krijgen. Maar met de sceptisch die er nu al is, denk ik dat dat wel eens onmogelijk kan worden.
Die vette uit nijmegen roept nu ook al om versoepelingen. Die ziet ook dat er een einde aan zit.
Ik moet ze nog opzoekenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja, 2 verklaringen. Ik heb die formulieren zelf ook ergens in de mail maar nog niet nodig gehad.
Dames en Heren, de minister heeft gesproken. Het is niet gevaarlijk, maar het is levensgevaarlijk.quote:Minister Van 't Wout roept ondernemers in de horeca op om dinsdag niet de terrassen te openen. Ook mensen die in het park een feestje willen houden, vraagt hij dringend om zich nog eens "achter de oren te krabben". "Doe het niet," zegt de demissionair minister van Economische Zaken, "want het is gewoon levensgevaarlijk, dat soort bijeenkomsten".
https://nos.nl/artikel/23(...)-niet-te-openen.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |