abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198216212
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:49 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ja die had ik gepost, blijf het wel opvallend vinden. In januari was het ook in Brabant waar het meest werd gedreigd en waar eentje ook echt open ging.

Ik heb ook niet het gevoel dat men ineens massaal opstandig aan het worden is, het is meer dat het draagvlak stukje bij beetje afkalft dan dat iedereen ineens z'n kont tegen de krib gaat gooien.

Op een gegeven moment kun je hebben dat 90% op papier inderdaad 'de' maatregelen naleeft, maar in de praktijk alleen die dingen waar je anders een boete voor krijgt. Dat ze in de praktijk wel allemaal samenscholen in het park. Over welke maatregelen hebben we het dan nog? In ieder geval niet over 1,5m afstand houden, niet meer dan 1 persoon buiten ontmoeten, en thuis te blijven tenzij het echt niet anders kan.
Wat je zegt klopt denk ik wel, en daarom snap ik ook wel dat die avondklok erin blijft. Slecht voor het draagvlak, maar wel de meest makkelijke maatregel om te handhaven.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 12:54:18 #252
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198216222
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik heb even het nieuws niet gevolgd. Maar gaan de kroegen open in Brabant? Wanneer?

Dan neem ik de dag erna vrij.
quote:
Horecabedrijven willen terrassen openen: 'De volle parken zijn de druppel'

Een actiegroep van tientallen afdelingen van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) roept cafés en restaurants op vanaf dinsdag 2 maart de terrassen buiten te zetten. De ondernemers vinden het niet eerlijk dat de winkels vanaf 3 maart wel weer deels open mogen, maar horeca niet.

"Bij winkels kan je op afspraak naar binnen", zegt Johan de Vos namens de actievoerders. "Wij noemen dat sinds jaar en dag reserveren en dat kan in de horeca ook." Er is voor een opening op 2 maart gekozen vanwege het mooie weer.

De druppel is voor ondernemers de drukte van afgelopen weekend in de parken. "We zien weekend na weekend volle stadsparken en gebrek aan handhaving. Er wordt gewoon feest gevierd, het is bizar", zegt De Vos.
https://nos.nl/artikel/23(...)zijn-de-druppel.html
pi_198216235
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:53 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, ik vind dat ook wel apart. Wellicht houden mensen zich er niet zo mee bezig, of gaan ze pas vlak voor de verkiezingen daadwerkelijk nadenken over wat ze willen stemmen? Het blijft bijzonder dat de VVD een stortvloed aan affaires over zich heen krijgt en gewoon de grootste partij blijft. Ook het gefaal van Hugo de Jonge lijkt weinig effect te hebben op de populariteit van het CDA.
Ja, geen idee hoe dat kan. Nou is gebleken dat peilingen er wel vaker naast zitten, maar je ziet echt nauwelijks effect van die zaken die je noemt.

Maar goed, we weten het over twee weken :D
pi_198216236
En gisteren was helemaal het toppunt de hele tijd met een gladgestreken smoel beweren dat je weet wat er speelt, dat je meeleeft met de ondernemers en dat je begrijpt dat ze het zwaar hebben om vervolgens een zakelijk briefje te sturen, sorry TVL komt wat later binnen uiterlijk 16 weken weten jullie meer.
pi_198216237
quote:
Het is niet eerlijk :'( :'(
pi_198216278
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:53 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, ik vind dat ook wel apart. Wellicht houden mensen zich er niet zo mee bezig, of gaan ze pas vlak voor de verkiezingen daadwerkelijk nadenken over wat ze willen stemmen? Het blijft bijzonder dat de VVD een stortvloed aan affaires over zich heen krijgt en gewoon de grootste partij blijft. Ook het gefaal van Hugo de Jonge lijkt weinig effect te hebben op de populariteit van het CDA.
Dat mensen vlak voor de verkiezingen pas gaan nadenken lijkt me sowieso evident. Wat hebben we tot nu toe echt aan campagne gehad?

Je ziet dat ook in peilingen uit het verleden. De PvdA die begin 2006 op 50 tot 60 (!) zetels stond onder Wouter Bos. De SP die in 2012 op 35 tot 40 zetels peilde. Zodra mensen de lijsttrekkers dagelijks op tv gaan zien en het niet meer alleen een feestje is voor mensen die obsessief de politiek volgen, kunnen de zaken snel veranderen.

Het enige wat nu anders is is natuurlijk de crisis, dat zal elke daling van de VVD remmen. Kan me wel voorstellen dat het 'aandeel' VVD met ~40 zetels nu wat overgewaardeerd is en dat er uit de campagne nog wel een koerscorrectie komt, en dat het allemaal wat dichter bij elkaar gaat liggen dan verwacht.
pi_198216279
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:53 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat je zegt klopt denk ik wel, en daarom snap ik ook wel dat die avondklok erin blijft. Slecht voor het draagvlak, maar wel de meest makkelijke maatregel om te handhaven.
Ik zou meer vrede hebben met een avondklok als bijv. de terrassen weer open mogen. Dan zorgt die klok ervoor dat mensen na sluitingstijd ook naar huis gaan en niet blijven hangen in de stad.. dan kun je het effect van die klok ook beter aantonen.

Niet nu, als er toch al niks mag en ze dan ook nog eens de bewegingsvrijheid verder beperkenm en er een stuk minder bewijs van het effect is.
Alpha kenny one
  Moderator vrijdag 26 februari 2021 @ 12:59:47 #258
5428 crew  miss_sly
pi_198216288
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:55 schreef maan_man het volgende:
En gisteren was helemaal het toppunt de hele tijd met een gladgestreken smoel beweren dat je weet wat er speelt, dat je meeleeft met de ondernemers en dat je begrijpt dat ze het zwaar hebben om vervolgens een zakelijk briefje te sturen, sorry TVL komt wat later binnen uiterlijk 16 weken weten jullie meer.
Met die actie zijn ze mij ook wel kwijt, eigenlijk. Dat kan gewoon niet, daar moeten ze een mouw aan passen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198216306
We leven gewoon in een sterk geïndividualiseerde samenleving, waarbij het geen donder uitmaakt hoe het met de buren gaat. Zolang je het zelf maar goed hebt, en de meeste mensen hebben het onder dit kabinet ook goed.
pi_198216331
twitter

Dit vind ik dan weer redelijk bijzonder eigenlijk. Ik ben geen fan van Baudet (meer), ga niet op het FVD stemmen want ik wil op geen enkele manier iets met viruswaanzin te maken hebben, maar we hebben inmiddels een aantal blunderende politici gehad;

Jetten in de sportschool.
De Jonge zonder mondkapje in de winkel.
Hoekstra aan het schaatsen op de ijsbaan.
Ferd en z'n bruiloft.

Baudet doet iets wat waarschijnlijk niet mag, en prompt staat het OM klaar voor een onderzoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2021 13:03:38 ]
pi_198216349
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:02 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Dit vind ik dan weer redelijk bijzonder eigenlijk. Ik ben geen fan van Baudet (meer), ga niet op het FVD stemmen want ik wil op geen enkele manier iets met viruswaanzin te maken hebben, maar we hebben inmiddels een aantal blunderende politici gehad;

Ferd en z'n bruiloft.

Baudet doet iets wat waarschijnlijk niet mag, en prompt staat het OM klaar voor een onderzoek.
wtf :')
pi_198216408
quote:
[ twitter ]

Ferd en z'n bruiloft.

Redelijk overdreven ja..
Overigens heeft Grapperhaus wel een boete + strafblad door die bruiloft https://www.ad.nl/binnenl(...)t-blij-mee~acf5c0ef/
Alpha kenny one
pi_198216432
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:07 schreef falling_away het volgende:

[..]

Redelijk overdreven ja..
Overigens heeft Grapperhaus wel een boete + strafblad door die bruiloft https://www.ad.nl/binnenl(...)t-blij-mee~acf5c0ef/
Ja, ik zette 'm na een edit erbij maar misschien wat onterecht.

Halsema had er wel bij gekund misschien toen ze die BLM demonstratie faciliteerde en er zelf bij liep inclusief een badge.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 13:08:31 #264
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198216435
Dit is ook zo'n mooie reply

twitter

Lekker belerend doen in de media maar eenmaal in het buitenland handjes schudden en nog net niet knuffelend met die andere kerel.

En dat soort mensen moeten we serieus nemen als ze ons weer terechtwijzen?
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator vrijdag 26 februari 2021 @ 13:08:35 #265
5428 crew  miss_sly
pi_198216438
quote:
[ twitter ]

Ferd en z'n bruiloft.

Het is niet anders dan Grapperhaus die achteraf een boete voor zijn bruiloft kreeg op basis van foto's die een persmuskiet had gemaakt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198216441
Liveblog:

.
'Achter de oren krabben'

Minister Van 't Wout riep ondernemers in de horeca vanmorgen al op om niet aan de protestactie mee te doen. Ook mensen die in het park een feestje willen houden, vraagt hij dringend om zich nog eens "achter de oren te krabben". "Doe het niet," zegt de demissionair minister van Economische Zaken, "want het is gewoon levensgevaarlijk, dat soort bijeenkomsten".
pi_198216459
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:05 schreef falling_away het volgende:

[..]

Er zijn legio mogelijke oorzaken waardoor de cijfers kunnen stijgen, de buitenhoreca zal daar niet een van zijn, maar het is wel een makkelijk slachtoffer van Wout en Grapperhaus.
VO gaat ook weer deels op, als ook het mbo. Kans is groter dat er in slecht geventileerde scholen besmettingen rondgaan dan op een ruim opgezet terras in de buitenlucht, maar ik weet nu al wie de sjaak is.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198216463
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:07 schreef falling_away het volgende:

[..]

Redelijk overdreven ja..
Klopt, alleen als mijn herinneringen nog accuraat is, schoot het OM toen pas na lange tijd in actie, toen de maatschappelijk drukt hen eigenlijk geen andere optie meer bood.
pi_198216468
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is niet anders dan Grapperhaus die achteraf een boete voor zijn bruiloft kreeg op basis van foto's die een persmuskiet had gemaakt.
Wat zonder het kamerdebat (waarbij Rutte nog opriep tot mildheid en genade) en alle ophef in de media niet was gebeurt (denk ik).
pi_198216485
quote:
19s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:08 schreef Gunner het volgende:
Dit is ook zo'n mooie reply

[ twitter ]

Lekker belerend doen in de media maar eenmaal in het buitenland handjes schudden en nog net niet knuffelend met die andere kerel.

En dat soort mensen moeten we serieus nemen als ze ons weer terechtwijzen?
zou ze bij aankomst een "anal swap" hebben gehad?
pi_198216505
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:58 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik zou meer vrede hebben met een avondklok als bijv. de terrassen weer open mogen. Dan zorgt die klok ervoor dat mensen na sluitingstijd ook naar huis gaan en niet blijven hangen in de stad.. dan kun je het effect van die klok ook beter aantonen.

Niet nu, als er toch al niks mag en ze dan ook nog eens de bewegingsvrijheid verder beperkenm en er een stuk minder bewijs van het effect is.
In heel wat landen heb je ook dat er een avondklok is van 22u, 23u of middernacht, en dat er nog wel iets van horeca mogelijk is, met alle beperkingen van dien. Dan heb je natuurlijk ook een heel andere situatie dan hier.

Ik ben zelf niet zo principieel wat dat betreft, dat dit de eerste avondklok is sinds de oorlog, tja dat zal wel. Het zijn totaal verschillende situaties. Als je zou zeggen avondklok tot 22u, en op 21u moeten de kroegen dicht zijn, dan denk ik dat niemand daar moeite mee zou hebben.

Dan is het ook de vraag waar de avondklok toe dient. Als je hem later doet, dan voorkom je vooral grote feesten en dergelijke. Maar in Nederland hebben we nu eigenlijk een avondklok om álle sociale contacten buiten het eigen huishouden te bemoeilijken. En is het eigenlijk ter vervanging van een totaal visiteverbod wat niet achter de voordeur gehandhaafd kan worden. Dus dan heb je al een maatregel die enigszins losstaat van het effect wat je er eigenlijk mee wilt bereiken. Denk dat daar ook meer de schoen wringt dan dat iedereen nou zo principieel tegen die maatregel is, maar al het andere wel accepteren.
pi_198216568
quote:
'EMA keurt op 11 maart coronavaccin Janssen goed'
Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) keurt op 11 maart het coronavaccin van de Leidse farmaceut Janssen goed, zeggen bronnen binnen de Europese Unie tegen persbureau Bloomberg. Vandaag keurt de Verenigde Staten het middel waarschijnlijk al goed.

Vanaf april moet het vaccin in de Europese Unie geleverd worden. De EU heeft afspraken met de farmaceut voor de aankoop van 200 miljoen doses. Nederland heeft er 11,3 miljoen doses van besteld en er is maar één prik van nodig.

Het Janssen-vaccin zal het vierde vaccin worden dat wordt toegelaten, na dat van Pfizer/BioNTech, Moderna en AstraZeneca. Het EMA zou ook in gesprek zijn over het goedkeuren van het Russische Spoetnik-V-vaccin.
Goed nieuws! Maar had gehoopt dat het sneller had gekund, ook omdat ze toch al snel zouden kunnen leveren.
https://nos.nl/liveblog/2(...)voor-bezoek-urk.html
  vrijdag 26 februari 2021 @ 13:14:28 #273
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198216577
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:08 schreef THEFXR het volgende:
Liveblog:

.
'Achter de oren krabben'

Minister Van 't Wout riep ondernemers in de horeca vanmorgen al op om niet aan de protestactie mee te doen. Ook mensen die in het park een feestje willen houden, vraagt hij dringend om zich nog eens "achter de oren te krabben". "Doe het niet," zegt de demissionair minister van Economische Zaken, "want het is gewoon levensgevaarlijk, dat soort bijeenkomsten".

hEt iS gEwOoN lEvEnSgEvAaRliJk, oeeehhhh *bibber*
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_198216608
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Goed nieuws! Maar had gehoopt dat het sneller had gekund, ook omdat ze toch al snel zouden kunnen leveren.
https://nos.nl/liveblog/2(...)voor-bezoek-urk.html
Ieder geval goed nieuws
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')