abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198215917
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:19 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar gaat de horeca dicht vanwege brandhaarden op scholen?
Dat was de kwestie.
Mij was al eerder opgevallen dat een discussie met jou zinloos was, omdat je dat je feiten en waar de discussie over zou gaan naar harte lust aanpast. De kwestie was:
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:05 schreef falling_away het volgende:

[..]

Er zijn legio mogelijke oorzaken waardoor de cijfers kunnen stijgen, de buitenhoreca zal daar niet een van zijn, maar het is wel een makkelijk slachtoffer van Wout en Grapperhaus.
Dan zeg jij:
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

Noem eens enkele van die oorzaken
Dat was de kwestie. Niet meer en niet minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door maan_man op 26-02-2021 12:45:28 ]
pi_198215929
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zoals al gezegd. Rutte speelt ok niet te verliezen. Mensen slikten het tot vorige week. Waarom zou je dan het risico nemen, met alle afbreukrisico van dien?
En daardoor heeft hij zich inmiddels zo ingegraven dat zonder enorme geloofwaardigheidsproblemen (die ook gewoon ondermijnend zijn voor de virusbestrijding, laten we eerlijk zijn) deze draai ook niet meer gemaakt kan worden.

Ze zitten klem. Heel erg klem.
Er zit niemand klem.

Er kantelt niets.

Je bent puur uit emotie aan het raaskallen.
pi_198215936
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik citeer:
[..]

https://www.nporadio1.nl/(...)eer-onwaarschijnlijk
Hoezo kan er niks open? Je moet dat verstandig doen. Open de terrassen. Verruim de hoeveelheid mensen die buiten bij elkaar mogen zijn. Open de buitensport voor iedereen.
Doe niet meer zo spastisch over drukte in parken.

Dat zou van beleid getuigen. Wat je nu ziet is paniekvoetbal van het zuiverste soort.
Lijkt haast een egokwestie te worden. Als je zo geïnvesteerd bent in het verhaal dat de verspreiding puur een kwestie is van druppeltjes via niezen en hoesten binnen 1,5m en niet vaak genoeg je handen wassen. Ongeacht binnen of buiten, en met slechts mondjesmaat aandacht voor afgesloten, slecht geventileerde ruimten. Dat zo'n arrogante lul als Maurice de Hond daar toch een keer een punt in had.

Als je daar van afstapt dan moet je ook nog eens allerlei 'basisregels' zoals het op straat voor elkaar opzij springen (voor zover iemand dat nog doet!), je lul handen stukwassen, en het desinfecteren van boodschappenkarretjes opzij zetten. Al die kleine dingen die mensen het gevoel geven dat ze iets nuttigs aan het doen zijn in de strijd tegen de onzichtbare vijand.
pi_198215943
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:29 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Is het echt zo veel beter als ze een belofte zouden doen waarvan ze geen idee hebben of ze hem waar kan maken? Of het wel of niet mogelijk is hangt immers af van de epidemiologische situatie van het moment en daar heeft het kabinet maar vrij beperkte grip op.
Hang je er een voorbehoud aan. Ik bedoel dit is ook niet meer houdbaar zo.

En als je dan besloten hebt dat de strenge lockdown er af gaat omdat andere aspecten zwaarder wegen zie ik niet in welke epidemiologische omstandigheden er toe zouden moeten leiden dat een setting waar overdracht “zeer onwaarschijnlijk tot onmogelijk” dicht moet blijven.
zie email 27 oktober
pi_198215957
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:08 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Mag je nog wel voetbal kijken terwijl je je bek houdt?
Dan moet je zeker stoppen met ratelen... ow wacht...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198215970
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Er zit niemand klem.

Er kantelt niets.

Artikel van de NOS niet gelezen vanochtend? Uitspraken van de burgemeesters gemist de afgelopen dagen? Ga mij dan nog eens vertellen dat de stemming niet aan het omslaan is.
zie email 27 oktober
pi_198216001
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:07 schreef DonDruiper het volgende:
Volgens het RIVM houdt 92% zich aan de maatregelen.

Wij van WC eend.
no way dat het 92% is
pi_198216007
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Artikel van de NOS niet gelezen vanochtend? Uitspraken van de burgemeesters gemist de afgelopen dagen? Ga mij dan nog eens vertellen dat de stemming niet aan het omslaan is.
Ja, dat heb ik gelezen. 92% houdt zich ondanks terechte onvrede aan de maatregelen. Om maar in de lijn van dit topic te blijven: prima cijfers!

Uitspraken van burgermeesters zijn zo vloeibaar als water.

Bij deze: de stemming is niet aan het omslaan.
pi_198216022
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]

no way dat het 92% is
Houden aan en eens zijn met is niet hetzelfde.
pi_198216023
Die kale kletskop spreekt ook weer:
.
Grapperhaus: boete voor ondernemers die terrassen openen (liveblog)
pi_198216031
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:38 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik gelezen. 92% houdt zich ondanks terechte onvrede aan de maatregelen. Om maar in de lijn van dit topic te blijven: prima cijfers!

Uitspraken van burgermeesters zijn zo vloeibaar als water.

Bij deze: de stemming is niet aan het omslaan.
“Steun voor coronamaatregelen sterk afgenomen”.

Prettige dag verder.
zie email 27 oktober
  vrijdag 26 februari 2021 @ 12:40:07 #237
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198216032
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Er zit niemand klem.

Er kantelt niets.

Nou, het is wel opvallend hoeveel brancheorganisaties opeens tegelijk het beu lijken te zijn en zich tegen de maatregelen willen gaan verzetten. Er is natuurlijk wel eens eerder gedreigd toch open te gaan, maar kheb wel het idee dat het deze keer geen loze kreten zijn.
pi_198216047
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:39 schreef THEFXR het volgende:
Die kale kletskop spreekt ook weer:
.
Grapperhaus: boete voor ondernemers die terrassen openen (liveblog)
Repressieeeeee

Betaal dan uit kale vetzak. Alsof jij serieus wordt genomen mbt corona maatregelen opvolgen.
Politiebonden kom er maar in
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 26 februari 2021 @ 12:41:50 #239
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198216057
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:40 schreef Tijn het volgende:
Nou, het is wel opvallend hoeveel brancheorganisaties opeens tegelijk het beu lijken te zijn en zich tegen de maatregelen willen gaan verzetten. Er is natuurlijk wel eens eerder gedreigd toch open te gaan, maar kheb wel het idee dat het deze keer geen loze kreten zijn.
De politievakbond leek gisteren idd ook alleen maar voor de vorm te zeggen dat ze gingen handhaven bij Jinek.
So we just called him Fred
pi_198216066
quote:

[..]

Vooral de hoeveelheid is opvallend. Eerder had je vooral te maken met wat lokale clubjes of kleine samenwerkingsverbandjes. Nu zie je dat alles en iedereen er klaar mee is en zie je dat een niet onaanzienlijk deel van de bevolking er ook in mee gaat. Ik heb dat nog niet eerder gezien.
zie email 27 oktober
pi_198216078
quote:

[..]

Dat laatste heb ik wel.

We gaan het zien dinsdag/woensdag.
pi_198216083
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd nog steeds geen idee wat onze exitstrategie nou precies is.
groeps immuniteit en dan zien ze wel verder.
pi_198216110
En over de grote van die groep; er kwam hier gister een kaartje voorbij met horeca gelegenheden die mee gingen doen met de opening. Dat kwam neer op zo'n beetje Brabant en Limburg alleen.
pi_198216112
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:23 schreef falling_away het volgende:

[..]

Als de kans op besmettingen in de buitenlucht volgens onderzoeken nihil is, waarom mogen de terrassen dan niet open?
we mogen gewoon geen plezier hebben tijdens deze crisis van Rutte en Co
  vrijdag 26 februari 2021 @ 12:46:06 #245
12221 Tijn