abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 februari 2021 @ 12:15:50 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198215747
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd nog steeds geen idee wat onze exitstrategie nou precies is.
De overheid ook niet, dat scheelt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 26 februari 2021 @ 12:16:19 #202
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198215756
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is nogal lastig als je voornaamste strategie is reageren opdat bij Nieuwsuur, Jinek en OP1 geroepen wordt.
Kortom; ze zitten er tot hun nek in en weten het gewoon niet meer.

Ze zitten in een gigantische tweestrijd.

Er land kan nog niet open, maar het volk is het beu.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198215765
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:12 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik probeer een gewone discussie met je aan te gaan, maar je kan wederom weer niet normaal reageren.

Zoek het uit joh.
Leuke dit.

Echt, de godganse week loop je te trollen, uit te dagen, persoonlijke aanvallen en wat al niet meer.

Maar nu boos omdat ik wat cynisch reageer. Tjoe.
pi_198215771
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:07 schreef DonDruiper het volgende:
Volgens het RIVM houdt 92% zich aan de maatregelen.

Wij van WC eend.
Ik zie daar geen wc-eend in, het RIVM neemt geen beslissingen en ze oordelen over ons gedrag, niet dat van hunzelf..
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 26 februari 2021 @ 12:17:35 #205
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198215778
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:16 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Leuke dit.

Echt, de godganse week loop je te trollen, uit te dagen, persoonlijke aanvallen en wat al niet meer.

Maar nu boos omdat ik wat cynisch reageer. Tjoe.
Een betere wereld begint bij jezelf ;)
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 26 februari 2021 @ 12:17:38 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198215780
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat was het vorig jaar ook. Makkelijk doelwit. Laagste prioriteit. Toen kwam het ook door andere plekken, ze kunnen nog steeds niet bewijzen dat de horeca echt zo gevaarlijk was/is.
het gaat niet alleen om de terrassen maar ook de bewegingen er naartoe en als ik die beelden van afgelopen dagen in de parken zie zijn dat toch wel voornamelijk jonge mensen, op het moment dat de terrassen open gaan zal dat anders zijn
pi_198215807
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:08 schreef maan_man het volgende:

[..]

Volgens mij scholen, is zelfs zo verwoord door het OMT.
Maar gaat de horeca dicht vanwege brandhaarden op scholen?
Dat was de kwestie.
  Moderator vrijdag 26 februari 2021 @ 12:20:09 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198215815

B-)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198215820
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:16 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Kortom; ze zitten er tot hun nek in en weten het gewoon niet meer.

Ze zitten in een gigantische tweestrijd.

Er land kan nog niet open, maar het volk is het beu.
Ik citeer:
quote:
Kroes is hoogleraar klinische virologie van het Leids Universitair Medisch Centrum. Volgens hem is het vanuit virologisch oogpunt vrij duidelijk. "We hebben het proces van virusoverdracht goed bestudeerd en daaruit kunnen we eigenlijk wel concluderen dat in een typische buitensituatie dit zeer onwaarschijnlijk tot onmogelijk wordt geacht."
https://www.nporadio1.nl/(...)eer-onwaarschijnlijk
Hoezo kan er niks open? Je moet dat verstandig doen. Open de terrassen. Verruim de hoeveelheid mensen die buiten bij elkaar mogen zijn. Open de buitensport voor iedereen.
Doe niet meer zo spastisch over drukte in parken.

Dat zou van beleid getuigen. Wat je nu ziet is paniekvoetbal van het zuiverste soort.
zie email 27 oktober
pi_198215830
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is onzin. De cijfers lopen al op. Dus dan zou het alleen gaan om een sterkere stijging dan verwacht. Dat is 1.
Twee er zijn meer versoepelingen, dus dan gelijk alles maar op de horeca gooien is een politieke truc als je dat zou doen.

Drie, je moet ook rekening houden met een algeheel verminderde naleving door “het ergste is er af” maar ook door verlies van geloofwaardigheid.
Maar de kwestie was dat de horeca de blaam treft van de eventuele stijging in het aantal besmettingen als de horeca open gaat, terwijl de blaam bijvoorbeeld ligt bij het niet opvolgen van maatregelen, het openstellen van scholen, etc.
pi_198215847
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

En dan krijg je inderdaad dat de horeca als eerste dicht gaat.

Als de kans op besmettingen in de buitenlucht volgens onderzoeken nihil is, waarom mogen de terrassen dan niet open?
Alpha kenny one
pi_198215857
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:21 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar de kwestie was dat de horeca de blaam treft van de eventuele stijging in het aantal besmettingen als de horeca open gaat, terwijl de blaam bijvoorbeeld ligt bij het niet opvolgen van maatregelen, het openstellen van scholen, etc.
In de wereld van Mark en Hugo wellicht.
zie email 27 oktober
  vrijdag 26 februari 2021 @ 12:24:22 #213
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198215858
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat je nu ziet is paniekvoetbal van het zuiverste soort.
Ik weet niet of 'paniek' echt de juiste term is, maar ik vraag me wel af hoe het RIVM en OMT hierin adviseren. Zouden zij ook zeggen dat besmettingen in de buitenlucht onwaarschijnlijk zijn? De wetenschappelijke consensus is daar inmiddels wel redelijk duidelijk over zou je zeggen, dus dat zou wel moeten. Maar wie verzint dan dat buitenactiviteiten niet kunnen? Het kabinet zelf? Dat is toch ook niet logisch, wat hebben die er nou aan om alles dicht te houden?
pi_198215862
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:23 schreef falling_away het volgende:

[..]

Als de kans op besmettingen in de buitenlucht volgens onderzoeken nihil is, waarom mogen de terrassen dan niet open?
Omdat het levensgevaarlijk is.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 12:24:54 #215
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198215863
quote:

[..]

Ik citeer:
[..]

Hoezo kan er niks open? Je moet dat verstandig doen. Open de terrassen. Verruim de hoeveelheid mensen die buiten bij elkaar mogen zijn. Open de buitensport voor iedereen.

Dat zou van beleid getuigen. Wat je nu ziet is paniekvoetbal van het zuiverste soort.
Het kabinet speelt nog steeds om niet te verliezen. Het is de vraag hoe lang je je doel met die strategie nog schoon houdt.
pi_198215868
quote:

[..]

Kijk ik snap op zich de wens tot versoepelen in stapjes. Maar stel die mensen dan een concrete datum in het vooruitzicht. Dit slaat nergens meer op zo.
zie email 27 oktober
pi_198215873
quote:

[..]

Ik citeer:
[..]

Raar dat dit na een jaar weer nieuws is, dat is al sinds mei vorig jaar bekend.
pi_198215875
Ik was nog even in het einsverslag van de Parlementaire ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslag aan het lezen.

quote:
Zonder zich te willen uitlaten over individuele rechterlijke uitspraken, constateert de commissie dat ook de bestuursrechtspraak jarenlang een wezenlijke bijdrage heeft geleverd aan het in stand houden van de niet dwingend uit de wet volgende, spijkerharde uitvoering van de regelgeving van de kinderopvangtoeslag. Daarmee heeft de bestuursrechtspraak zijn belangrijke functie van (rechts)bescherming van individuele burgers veronachtzaamd.

De commissie is met name geraakt door het tot in oktober 2019 wegredeneren van algemene beginselen van behoorlijk bestuur, die zouden moeten dienen als stootkussen en beschermende deken voor mensen in nood.
Ik was al heel benieuwd wat de rechtelijke macht met deze opmerking zou doen.

Ik weet het, dit was geen bestuursrechter, marginale toetsing is de gebruikelijke gang van zake en het was een kortgeding. Maar met deze opmerking in het achterhoofd kun je toch wel wat mitsen en maren plaatsen bij de gemakkelijke manier waarop het Hof omgaat met de rechtsbescherming van de grond- en mensenrechten van de individuele burger.
pi_198215879
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het kabinet speelt nog steeds om niet te verliezen. Het is de vraag hoe lang je je doel met die strategie nog schoon houdt.
Puur politiek heeft Mark een probleem. 17 maart is ineens nog ver als alles nu gaat kantelen (wat het doet)...
zie email 27 oktober
pi_198215886
quote:

[..]

Tja, dan moet ik op de stoel van Rutte gaan zitten en zijn motivatie herhalen.
Maar daar ging het niet om, ging om of de toekomstige blaam richting de horeca als de besmettingscijfers toenemen bij het openen van de terrassen terecht is of niet.

Wat jij aangeeft sta ik achter, we hebben geen brandhaarden gezien door mensenmassa's in de buitenlucht. Dus op terrassen zal dat wel meevallen.

Waarom dan toch de horeca niet open?
Denk angst voor het stukje informatie dat we niet hebben of over het hoofd zien dat er toe leidt dat de boel uit de hand loopt.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 12:28:30 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198215891
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Puur politiek heeft Mark een probleem. 17 maart is ineens nog ver als alles nu gaat kantelen (wat het doet)...
Ik zou - om in voetbaltermen te blijven - toch niet te lang wachten met 'gecontroleerd de aanval zoeken'.

Dat wil dus niet zeggen dat je open huis moet houden (alles open gooien voordat er significant vaccinaties zijn gezet), maar je moet echt snel wat meer initiatief gaan nemen.
pi_198215897
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kijk ik snap op zich de wens tot versoepelen in stapjes. Maar stel die mensen dan een concrete datum in het vooruitzicht. Dit slaat nergens meer op zo.
Is het echt zo veel beter als ze een belofte zouden doen waarvan ze geen idee hebben of ze hem waar kan maken? Of het wel of niet mogelijk is hangt immers af van de epidemiologische situatie van het moment en daar heeft het kabinet maar vrij beperkte grip op.
pi_198215899
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hij kan zich nog altijd onverwinnelijk verklaren, door over 2 weken alles flink te versoepelen.
Hij heeft minstens 2 goede redenen daarvoor: kijk ons beleid was zo goed dat corona verslagen is, en door het net voor de verkiezingen te doen kan hij een gevoel van euforie tot stand brengen dat tot meer stemmen leidt.
pi_198215902
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:24 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik weet niet of 'paniek' echt de juiste term is, maar ik vraag me wel af hoe het RIVM en OMT hierin adviseren. Zouden zij ook zeggen dat besmettingen in de buitenlucht onwaarschijnlijk zijn? De wetenschappelijke consensus is daar inmiddels wel redelijk duidelijk over zou je zeggen, dus dat zou wel moeten. Maar wie verzint dan dat buitenactiviteiten niet kunnen? Het kabinet zelf? Dat is toch ook niet logisch, wat hebben die er nou aan om alles dicht te houden?
Zoals al gezegd. Rutte speelt ok niet te verliezen. Mensen slikten het tot vorige week. Waarom zou je dan het risico nemen, met alle afbreukrisico van dien?
En daardoor heeft hij zich inmiddels zo ingegraven dat zonder enorme geloofwaardigheidsproblemen (die ook gewoon ondermijnend zijn voor de virusbestrijding, laten we eerlijk zijn) deze draai ook niet meer gemaakt kan worden.

Ze zitten klem. Heel erg klem.
zie email 27 oktober
pi_198215916
ach vlak voor de verkiezingen gaat toch alles weer open

no stress
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')