Leuke dit.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik probeer een gewone discussie met je aan te gaan, maar je kan wederom weer niet normaal reageren.
Zoek het uit joh.
Ik zie daar geen wc-eend in, het RIVM neemt geen beslissingen en ze oordelen over ons gedrag, niet dat van hunzelf..quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:07 schreef DonDruiper het volgende:
Volgens het RIVM houdt 92% zich aan de maatregelen.
Wij van WC eend.
Een betere wereld begint bij jezelfquote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Leuke dit.
Echt, de godganse week loop je te trollen, uit te dagen, persoonlijke aanvallen en wat al niet meer.
Maar nu boos omdat ik wat cynisch reageer. Tjoe.
het gaat niet alleen om de terrassen maar ook de bewegingen er naartoe en als ik die beelden van afgelopen dagen in de parken zie zijn dat toch wel voornamelijk jonge mensen, op het moment dat de terrassen open gaan zal dat anders zijnquote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat was het vorig jaar ook. Makkelijk doelwit. Laagste prioriteit. Toen kwam het ook door andere plekken, ze kunnen nog steeds niet bewijzen dat de horeca echt zo gevaarlijk was/is.
Maar gaat de horeca dicht vanwege brandhaarden op scholen?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij scholen, is zelfs zo verwoord door het OMT.
Ik citeer:quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Kortom; ze zitten er tot hun nek in en weten het gewoon niet meer.
Ze zitten in een gigantische tweestrijd.
Er land kan nog niet open, maar het volk is het beu.
https://www.nporadio1.nl/(...)eer-onwaarschijnlijkquote:Kroes is hoogleraar klinische virologie van het Leids Universitair Medisch Centrum. Volgens hem is het vanuit virologisch oogpunt vrij duidelijk. "We hebben het proces van virusoverdracht goed bestudeerd en daaruit kunnen we eigenlijk wel concluderen dat in een typische buitensituatie dit zeer onwaarschijnlijk tot onmogelijk wordt geacht."
Maar de kwestie was dat de horeca de blaam treft van de eventuele stijging in het aantal besmettingen als de horeca open gaat, terwijl de blaam bijvoorbeeld ligt bij het niet opvolgen van maatregelen, het openstellen van scholen, etc.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is onzin. De cijfers lopen al op. Dus dan zou het alleen gaan om een sterkere stijging dan verwacht. Dat is 1.
Twee er zijn meer versoepelingen, dus dan gelijk alles maar op de horeca gooien is een politieke truc als je dat zou doen.
Drie, je moet ook rekening houden met een algeheel verminderde naleving door “het ergste is er af” maar ook door verlies van geloofwaardigheid.
Als de kans op besmettingen in de buitenlucht volgens onderzoeken nihil is, waarom mogen de terrassen dan niet open?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dan krijg je inderdaad dat de horeca als eerste dicht gaat.
In de wereld van Mark en Hugo wellicht.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar de kwestie was dat de horeca de blaam treft van de eventuele stijging in het aantal besmettingen als de horeca open gaat, terwijl de blaam bijvoorbeeld ligt bij het niet opvolgen van maatregelen, het openstellen van scholen, etc.
Ik weet niet of 'paniek' echt de juiste term is, maar ik vraag me wel af hoe het RIVM en OMT hierin adviseren. Zouden zij ook zeggen dat besmettingen in de buitenlucht onwaarschijnlijk zijn? De wetenschappelijke consensus is daar inmiddels wel redelijk duidelijk over zou je zeggen, dus dat zou wel moeten. Maar wie verzint dan dat buitenactiviteiten niet kunnen? Het kabinet zelf? Dat is toch ook niet logisch, wat hebben die er nou aan om alles dicht te houden?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat je nu ziet is paniekvoetbal van het zuiverste soort.
Omdat het levensgevaarlijk is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:23 schreef falling_away het volgende:
[..]
Als de kans op besmettingen in de buitenlucht volgens onderzoeken nihil is, waarom mogen de terrassen dan niet open?
Het kabinet speelt nog steeds om niet te verliezen. Het is de vraag hoe lang je je doel met die strategie nog schoon houdt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik citeer:
[..]
https://www.nporadio1.nl/(...)eer-onwaarschijnlijk
Hoezo kan er niks open? Je moet dat verstandig doen. Open de terrassen. Verruim de hoeveelheid mensen die buiten bij elkaar mogen zijn. Open de buitensport voor iedereen.
Doe niet meer zo spastisch over drukte in parken.
Dat zou van beleid getuigen. Wat je nu ziet is paniekvoetbal van het zuiverste soort.
Kijk ik snap op zich de wens tot versoepelen in stapjes. Maar stel die mensen dan een concrete datum in het vooruitzicht. Dit slaat nergens meer op zo.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:23 schreef falling_away het volgende:
[..]
Als de kans op besmettingen in de buitenlucht volgens onderzoeken nihil is, waarom mogen de terrassen dan niet open?
Raar dat dit na een jaar weer nieuws is, dat is al sinds mei vorig jaar bekend.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik citeer:
[..]
Hoezo kan er niks open? Je moet dat verstandig doen. Open de terrassen. Verruim de hoeveelheid mensen die buiten bij elkaar mogen zijn. Open de buitensport voor iedereen.
Dat zou van beleid getuigen. Wat je nu ziet is paniekvoetbal van het zuiverste soort.
Ik was al heel benieuwd wat de rechtelijke macht met deze opmerking zou doen.quote:Zonder zich te willen uitlaten over individuele rechterlijke uitspraken, constateert de commissie dat ook de bestuursrechtspraak jarenlang een wezenlijke bijdrage heeft geleverd aan het in stand houden van de niet dwingend uit de wet volgende, spijkerharde uitvoering van de regelgeving van de kinderopvangtoeslag. Daarmee heeft de bestuursrechtspraak zijn belangrijke functie van (rechts)bescherming van individuele burgers veronachtzaamd.
De commissie is met name geraakt door het tot in oktober 2019 wegredeneren van algemene beginselen van behoorlijk bestuur, die zouden moeten dienen als stootkussen en beschermende deken voor mensen in nood.
Puur politiek heeft Mark een probleem. 17 maart is ineens nog ver als alles nu gaat kantelen (wat het doet)...quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het kabinet speelt nog steeds om niet te verliezen. Het is de vraag hoe lang je je doel met die strategie nog schoon houdt.
Tja, dan moet ik op de stoel van Rutte gaan zitten en zijn motivatie herhalen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:23 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik zou - om in voetbaltermen te blijven - toch niet te lang wachten met 'gecontroleerd de aanval zoeken'.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Puur politiek heeft Mark een probleem. 17 maart is ineens nog ver als alles nu gaat kantelen (wat het doet)...
Is het echt zo veel beter als ze een belofte zouden doen waarvan ze geen idee hebben of ze hem waar kan maken? Of het wel of niet mogelijk is hangt immers af van de epidemiologische situatie van het moment en daar heeft het kabinet maar vrij beperkte grip op.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk ik snap op zich de wens tot versoepelen in stapjes. Maar stel die mensen dan een concrete datum in het vooruitzicht. Dit slaat nergens meer op zo.
Hij kan zich nog altijd onverwinnelijk verklaren, door over 2 weken alles flink te versoepelen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Puur politiek heeft Mark een probleem. 17 maart is ineens nog ver als alles nu gaat kantelen (wat het doet)...
Zoals al gezegd. Rutte speelt ok niet te verliezen. Mensen slikten het tot vorige week. Waarom zou je dan het risico nemen, met alle afbreukrisico van dien?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet of 'paniek' echt de juiste term is, maar ik vraag me wel af hoe het RIVM en OMT hierin adviseren. Zouden zij ook zeggen dat besmettingen in de buitenlucht onwaarschijnlijk zijn? De wetenschappelijke consensus is daar inmiddels wel redelijk duidelijk over zou je zeggen, dus dat zou wel moeten. Maar wie verzint dan dat buitenactiviteiten niet kunnen? Het kabinet zelf? Dat is toch ook niet logisch, wat hebben die er nou aan om alles dicht te houden?
Mij was al eerder opgevallen dat een discussie met jou zinloos was, omdat je dat je feiten en waar de discussie over zou gaan naar harte lust aanpast. De kwestie was:quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar gaat de horeca dicht vanwege brandhaarden op scholen?
Dat was de kwestie.
Dan zeg jij:quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:05 schreef falling_away het volgende:
[..]
Er zijn legio mogelijke oorzaken waardoor de cijfers kunnen stijgen, de buitenhoreca zal daar niet een van zijn, maar het is wel een makkelijk slachtoffer van Wout en Grapperhaus.
Dat was de kwestie. Niet meer en niet minder.quote:
Er zit niemand klem.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zoals al gezegd. Rutte speelt ok niet te verliezen. Mensen slikten het tot vorige week. Waarom zou je dan het risico nemen, met alle afbreukrisico van dien?
En daardoor heeft hij zich inmiddels zo ingegraven dat zonder enorme geloofwaardigheidsproblemen (die ook gewoon ondermijnend zijn voor de virusbestrijding, laten we eerlijk zijn) deze draai ook niet meer gemaakt kan worden.
Ze zitten klem. Heel erg klem.
Lijkt haast een egokwestie te worden. Als je zo geïnvesteerd bent in het verhaal dat de verspreiding puur een kwestie is van druppeltjes via niezen en hoesten binnen 1,5m en niet vaak genoeg je handen wassen. Ongeacht binnen of buiten, en met slechts mondjesmaat aandacht voor afgesloten, slecht geventileerde ruimten. Dat zo'n arrogante lul als Maurice de Hond daar toch een keer een punt in had.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik citeer:
[..]
Hang je er een voorbehoud aan. Ik bedoel dit is ook niet meer houdbaar zo.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is het echt zo veel beter als ze een belofte zouden doen waarvan ze geen idee hebben of ze hem waar kan maken? Of het wel of niet mogelijk is hangt immers af van de epidemiologische situatie van het moment en daar heeft het kabinet maar vrij beperkte grip op.
Dan moet je zeker stoppen met ratelen... ow wacht...quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:08 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Mag je nog wel voetbal kijken terwijl je je bek houdt?
Artikel van de NOS niet gelezen vanochtend? Uitspraken van de burgemeesters gemist de afgelopen dagen? Ga mij dan nog eens vertellen dat de stemming niet aan het omslaan is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er zit niemand klem.
Er kantelt niets.
Je bent puur uit emotie aan het raaskallen.
no way dat het 92% isquote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:07 schreef DonDruiper het volgende:
Volgens het RIVM houdt 92% zich aan de maatregelen.
Wij van WC eend.
Ja, dat heb ik gelezen. 92% houdt zich ondanks terechte onvrede aan de maatregelen. Om maar in de lijn van dit topic te blijven: prima cijfers!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Artikel van de NOS niet gelezen vanochtend? Uitspraken van de burgemeesters gemist de afgelopen dagen? Ga mij dan nog eens vertellen dat de stemming niet aan het omslaan is.
“Steun voor coronamaatregelen sterk afgenomen”.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik gelezen. 92% houdt zich ondanks terechte onvrede aan de maatregelen. Om maar in de lijn van dit topic te blijven: prima cijfers!
Uitspraken van burgermeesters zijn zo vloeibaar als water.
Bij deze: de stemming is niet aan het omslaan.
Nou, het is wel opvallend hoeveel brancheorganisaties opeens tegelijk het beu lijken te zijn en zich tegen de maatregelen willen gaan verzetten. Er is natuurlijk wel eens eerder gedreigd toch open te gaan, maar kheb wel het idee dat het deze keer geen loze kreten zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er zit niemand klem.
Er kantelt niets.
Je bent puur uit emotie aan het raaskallen.
Repressieeeeeequote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:39 schreef THEFXR het volgende:
Die kale kletskop spreekt ook weer:
.
Grapperhaus: boete voor ondernemers die terrassen openen (liveblog)
De politievakbond leek gisteren idd ook alleen maar voor de vorm te zeggen dat ze gingen handhaven bij Jinek.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:40 schreef Tijn het volgende:
Nou, het is wel opvallend hoeveel brancheorganisaties opeens tegelijk het beu lijken te zijn en zich tegen de maatregelen willen gaan verzetten. Er is natuurlijk wel eens eerder gedreigd toch open te gaan, maar kheb wel het idee dat het deze keer geen loze kreten zijn.
Vooral de hoeveelheid is opvallend. Eerder had je vooral te maken met wat lokale clubjes of kleine samenwerkingsverbandjes. Nu zie je dat alles en iedereen er klaar mee is en zie je dat een niet onaanzienlijk deel van de bevolking er ook in mee gaat. Ik heb dat nog niet eerder gezien.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, het is wel opvallend hoeveel brancheorganisaties opeens tegelijk het beu lijken te zijn en zich tegen de maatregelen willen gaan verzetten. Er is natuurlijk wel eens eerder gedreigd toch open te gaan, maar kheb wel het idee dat het deze keer geen loze kreten zijn.
Dat laatste heb ik wel.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
groeps immuniteit en dan zien ze wel verder.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd nog steeds geen idee wat onze exitstrategie nou precies is.
we mogen gewoon geen plezier hebben tijdens deze crisis van Rutte en Coquote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:23 schreef falling_away het volgende:
[..]
Komen de regeringspartijen hierdoor in de problemen? Over twee weken weten we meerquote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
We gaan het zien dinsdag/woensdag.
Kortom: 90% van de horecaquote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:45 schreef Scrummie het volgende:
En over de grote van die groep; er kwam hier gister een kaartje voorbij met horeca gelegenheden die mee gingen doen met de opening. Dat kwam neer op zo'n beetje Brabant en Limburg alleen.
Ja die had ik gepost, blijf het wel opvallend vinden. In januari was het ook in Brabant waar het meest werd gedreigd en waar eentje ook echt open ging.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:45 schreef Scrummie het volgende:
En over de grote van die groep; er kwam hier gister een kaartje voorbij met horeca gelegenheden die mee gingen doen met de opening. Dat kwam neer op zo'n beetje Brabant en Limburg alleen.
Ik verwacht al een jaar effect van het beleid te zien in de peilingen, maar dat lijkt er vooralsnog niet op. Ja, wel bij de FvD, toen die zich met die viruswaanzin idioten bezig gingen houden kelderden hun zeteltjes.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Komen de regeringspartijen hierdoor in de problemen? Over twee weken weten we meer
Ik heb even het nieuws niet gevolgd. Maar gaan de kroegen open in Brabant? Wanneer?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:45 schreef Scrummie het volgende:
Ja, ik vind dat ook wel apart. Wellicht houden mensen zich er niet zo mee bezig, of gaan ze pas vlak voor de verkiezingen daadwerkelijk nadenken over wat ze willen stemmen? Het blijft bijzonder dat de VVD een stortvloed aan affaires over zich heen krijgt en gewoon de grootste partij blijft. Ook het gefaal van Hugo de Jonge lijkt weinig effect te hebben op de populariteit van het CDA.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik verwacht al een jaar effect van het beleid te zien in de peilingen, maar dat lijkt er vooralsnog niet op. Ja, wel bij de FvD, toen die zich met die viruswaanzin idioten bezig gingen houden kelderden hun zeteltjes.
Wat je zegt klopt denk ik wel, en daarom snap ik ook wel dat die avondklok erin blijft. Slecht voor het draagvlak, maar wel de meest makkelijke maatregel om te handhaven.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:49 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja die had ik gepost, blijf het wel opvallend vinden. In januari was het ook in Brabant waar het meest werd gedreigd en waar eentje ook echt open ging.
Ik heb ook niet het gevoel dat men ineens massaal opstandig aan het worden is, het is meer dat het draagvlak stukje bij beetje afkalft dan dat iedereen ineens z'n kont tegen de krib gaat gooien.
Op een gegeven moment kun je hebben dat 90% op papier inderdaad 'de' maatregelen naleeft, maar in de praktijk alleen die dingen waar je anders een boete voor krijgt. Dat ze in de praktijk wel allemaal samenscholen in het park. Over welke maatregelen hebben we het dan nog? In ieder geval niet over 1,5m afstand houden, niet meer dan 1 persoon buiten ontmoeten, en thuis te blijven tenzij het echt niet anders kan.
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb even het nieuws niet gevolgd. Maar gaan de kroegen open in Brabant? Wanneer?
Dan neem ik de dag erna vrij.
https://nos.nl/artikel/23(...)zijn-de-druppel.htmlquote:Horecabedrijven willen terrassen openen: 'De volle parken zijn de druppel'
Een actiegroep van tientallen afdelingen van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) roept cafés en restaurants op vanaf dinsdag 2 maart de terrassen buiten te zetten. De ondernemers vinden het niet eerlijk dat de winkels vanaf 3 maart wel weer deels open mogen, maar horeca niet.
"Bij winkels kan je op afspraak naar binnen", zegt Johan de Vos namens de actievoerders. "Wij noemen dat sinds jaar en dag reserveren en dat kan in de horeca ook." Er is voor een opening op 2 maart gekozen vanwege het mooie weer.
De druppel is voor ondernemers de drukte van afgelopen weekend in de parken. "We zien weekend na weekend volle stadsparken en gebrek aan handhaving. Er wordt gewoon feest gevierd, het is bizar", zegt De Vos.
Ja, geen idee hoe dat kan. Nou is gebleken dat peilingen er wel vaker naast zitten, maar je ziet echt nauwelijks effect van die zaken die je noemt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat ook wel apart. Wellicht houden mensen zich er niet zo mee bezig, of gaan ze pas vlak voor de verkiezingen daadwerkelijk nadenken over wat ze willen stemmen? Het blijft bijzonder dat de VVD een stortvloed aan affaires over zich heen krijgt en gewoon de grootste partij blijft. Ook het gefaal van Hugo de Jonge lijkt weinig effect te hebben op de populariteit van het CDA.
Het is niet eerlijkquote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)zijn-de-druppel.html
Dat mensen vlak voor de verkiezingen pas gaan nadenken lijkt me sowieso evident. Wat hebben we tot nu toe echt aan campagne gehad?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat ook wel apart. Wellicht houden mensen zich er niet zo mee bezig, of gaan ze pas vlak voor de verkiezingen daadwerkelijk nadenken over wat ze willen stemmen? Het blijft bijzonder dat de VVD een stortvloed aan affaires over zich heen krijgt en gewoon de grootste partij blijft. Ook het gefaal van Hugo de Jonge lijkt weinig effect te hebben op de populariteit van het CDA.
Ik zou meer vrede hebben met een avondklok als bijv. de terrassen weer open mogen. Dan zorgt die klok ervoor dat mensen na sluitingstijd ook naar huis gaan en niet blijven hangen in de stad.. dan kun je het effect van die klok ook beter aantonen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat je zegt klopt denk ik wel, en daarom snap ik ook wel dat die avondklok erin blijft. Slecht voor het draagvlak, maar wel de meest makkelijke maatregel om te handhaven.
Met die actie zijn ze mij ook wel kwijt, eigenlijk. Dat kan gewoon niet, daar moeten ze een mouw aan passen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:55 schreef maan_man het volgende:
En gisteren was helemaal het toppunt de hele tijd met een gladgestreken smoel beweren dat je weet wat er speelt, dat je meeleeft met de ondernemers en dat je begrijpt dat ze het zwaar hebben om vervolgens een zakelijk briefje te sturen, sorry TVL komt wat later binnen uiterlijk 16 weken weten jullie meer.
wtfquote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:02 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Dit vind ik dan weer redelijk bijzonder eigenlijk. Ik ben geen fan van Baudet (meer), ga niet op het FVD stemmen want ik wil op geen enkele manier iets met viruswaanzin te maken hebben, maar we hebben inmiddels een aantal blunderende politici gehad;
Jetten in de sportschool.
De Jonge zonder mondkapje in de winkel.
Hoekstra aan het schaatsen op de ijsbaan.
Ferd en z'n bruiloft.
Baudet doet iets wat waarschijnlijk niet mag, en prompt staat het OM klaar voor een onderzoek.
Redelijk overdreven ja..quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:02 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Dit vind ik dan weer redelijk bijzonder eigenlijk. Ik ben geen fan van Baudet (meer), ga niet op het FVD stemmen want ik wil op geen enkele manier iets met viruswaanzin te maken hebben, maar we hebben inmiddels een aantal blunderende politici gehad;
Ferd en z'n bruiloft.
Baudet doet iets wat waarschijnlijk niet mag, en prompt staat het OM klaar voor een onderzoek.
Ja, ik zette 'm na een edit erbij maar misschien wat onterecht.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:07 schreef falling_away het volgende:
[..]
Redelijk overdreven ja..
Overigens heeft Grapperhaus wel een boete + strafblad door die bruiloft https://www.ad.nl/binnenl(...)t-blij-mee~acf5c0ef/
Het is niet anders dan Grapperhaus die achteraf een boete voor zijn bruiloft kreeg op basis van foto's die een persmuskiet had gemaakt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:02 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Ferd en z'n bruiloft.
VO gaat ook weer deels op, als ook het mbo. Kans is groter dat er in slecht geventileerde scholen besmettingen rondgaan dan op een ruim opgezet terras in de buitenlucht, maar ik weet nu al wie de sjaak is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:05 schreef falling_away het volgende:
[..]
Er zijn legio mogelijke oorzaken waardoor de cijfers kunnen stijgen, de buitenhoreca zal daar niet een van zijn, maar het is wel een makkelijk slachtoffer van Wout en Grapperhaus.
Klopt, alleen als mijn herinneringen nog accuraat is, schoot het OM toen pas na lange tijd in actie, toen de maatschappelijk drukt hen eigenlijk geen andere optie meer bood.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:07 schreef falling_away het volgende:
[..]
Redelijk overdreven ja..
Overigens heeft Grapperhaus wel een boete + strafblad door die bruiloft https://www.ad.nl/binnenl(...)t-blij-mee~acf5c0ef/
Wat zonder het kamerdebat (waarbij Rutte nog opriep tot mildheid en genade) en alle ophef in de media niet was gebeurt (denk ik).quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is niet anders dan Grapperhaus die achteraf een boete voor zijn bruiloft kreeg op basis van foto's die een persmuskiet had gemaakt.
zou ze bij aankomst een "anal swap" hebben gehad?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:08 schreef Gunner het volgende:
Dit is ook zo'n mooie reply
[ twitter ]
Lekker belerend doen in de media maar eenmaal in het buitenland handjes schudden en nog net niet knuffelend met die andere kerel.
En dat soort mensen moeten we serieus nemen als ze ons weer terechtwijzen?
In heel wat landen heb je ook dat er een avondklok is van 22u, 23u of middernacht, en dat er nog wel iets van horeca mogelijk is, met alle beperkingen van dien. Dan heb je natuurlijk ook een heel andere situatie dan hier.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:58 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik zou meer vrede hebben met een avondklok als bijv. de terrassen weer open mogen. Dan zorgt die klok ervoor dat mensen na sluitingstijd ook naar huis gaan en niet blijven hangen in de stad.. dan kun je het effect van die klok ook beter aantonen.
Niet nu, als er toch al niks mag en ze dan ook nog eens de bewegingsvrijheid verder beperkenm en er een stuk minder bewijs van het effect is.
Goed nieuws! Maar had gehoopt dat het sneller had gekund, ook omdat ze toch al snel zouden kunnen leveren.quote:'EMA keurt op 11 maart coronavaccin Janssen goed'
Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) keurt op 11 maart het coronavaccin van de Leidse farmaceut Janssen goed, zeggen bronnen binnen de Europese Unie tegen persbureau Bloomberg. Vandaag keurt de Verenigde Staten het middel waarschijnlijk al goed.
Vanaf april moet het vaccin in de Europese Unie geleverd worden. De EU heeft afspraken met de farmaceut voor de aankoop van 200 miljoen doses. Nederland heeft er 11,3 miljoen doses van besteld en er is maar één prik van nodig.
Het Janssen-vaccin zal het vierde vaccin worden dat wordt toegelaten, na dat van Pfizer/BioNTech, Moderna en AstraZeneca. Het EMA zou ook in gesprek zijn over het goedkeuren van het Russische Spoetnik-V-vaccin.
hEt iS gEwOoN lEvEnSgEvAaRliJk, oeeehhhh *bibber*quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:08 schreef THEFXR het volgende:
Liveblog:
.
'Achter de oren krabben'
Minister Van 't Wout riep ondernemers in de horeca vanmorgen al op om niet aan de protestactie mee te doen. Ook mensen die in het park een feestje willen houden, vraagt hij dringend om zich nog eens "achter de oren te krabben". "Doe het niet," zegt de demissionair minister van Economische Zaken, "want het is gewoon levensgevaarlijk, dat soort bijeenkomsten".
Ieder geval goed nieuwsquote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Goed nieuws! Maar had gehoopt dat het sneller had gekund, ook omdat ze toch al snel zouden kunnen leveren.
https://nos.nl/liveblog/2(...)voor-bezoek-urk.html
hij zal het weten met zijn economie opleidingquote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:14 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
hEt iS gEwOoN lEvEnSgEvAaRliJk, oeeehhhh *bibber*
Hopen dat het een minder grote shitshow zal gaan worden dan AstraZeneca en dat ze direct een redelijke hoeveelheid kunnen leverenquote:
Ik hoop het ook.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hopen dat het een minder grote shitshow zal gaan worden dan AstraZeneca en dat ze direct een redelijke hoeveelheid kunnen leveren
In Q2 hopelijk 3 miljoen dosissen. Dat schiet dan lekker op.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hopen dat het een minder grote shitshow zal gaan worden dan AstraZeneca en dat ze direct een redelijke hoeveelheid kunnen leveren
Ferd heeft toen een boete gehad. Als je zo breed gaat uitventen dat je aan strafbare dingen doet snap ik wel dat het OM daar achter aan gaat. Dat is toch wat anders dan een onhandigheid.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:02 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Ferd en z'n bruiloft.
J&J zegt dat ze in juli al 700 miljoen dosissen hebben geproduceerd. Dat is natuurlijk niet alleen voor de EU.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zou kunnen,quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat zonder het kamerdebat (waarbij Rutte nog opriep tot mildheid en genade) en alle ophef in de media niet was gebeurt (denk ik).
Dat zei ik van de week ook al.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hij kan zich nog altijd onverwinnelijk verklaren, door over 2 weken alles flink te versoepelen.
Hij heeft minstens 2 goede redenen daarvoor: kijk ons beleid was zo goed dat corona verslagen is, en door het net voor de verkiezingen te doen kan hij een gevoel van euforie tot stand brengen dat tot meer stemmen leidt.
Wat zou er bedoeld worden met "ze doen zichzelf geen plezier hiermee"?quote:
Vorig jaar meldde J&J al dat er in Leiden 'at risk' geproduceerd werd.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
J&J zegt dat ze in juli al 700 miljoen dosissen hebben geproduceerd. Dat is natuurlijk niet alleen voor de EU.
[ twitter ]
Ik dacht dat AstraZeneca dat ook deed... Maarjaquote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vorig jaar meldde J&J al dat er in Leiden 'at risk' geproduceerd werd.
Wil zeggen dat je al de taart begint te bakken terwijl de smaakcommissie er nog een mening over moet hebben en de voedselwaakhond het nog moet controleren.
Vandaar dat zij het wel zo snel kunnen.
Vergeet Fred. Er waren meer voorbeelden. Waarom stond het OM daarbij niet vooraan om tot onderzoek over te gaan?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou kunnen,
Maar als het eenmaal wel gebeurd is, kun je het van een ander die open en bloot de maatregelen aan zijn laars lapt en dit op social media deelt niet negeren en laten gaan.
Kleine dingen inderdaad. Waar men een jaar terug hartelijk voor had bedankt, neemt men nu al genoegen met een kruimel. Er moet gewoon wel iets te bedenken zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:25 schreef Luke83 het volgende:
Ik weet niet zo goed of ik dat dreigen van politici in de media nu zo verstandig vind. Er ontstaat nu wel een heel erg wij-zij sfeertje. Hoe strenger de taal van politici wordt, hoe meer mensen zich denk ik gaan verzetten.
Ik weet ook niet hoe het anders moet overigens. Ik houd me zelf nog steeds aan de maatregelen, heb er tot een maand geleden ook all begrip voor gehad. Ik spreek in mijn omgeving steeds meer mensen die de huidige situatie niet meer trekken, waardoor ik denk: kijk nu eens wat er wel mogelijk is. Kleine dingen in de buitenlucht kunnen echt een enorme opluchting zijn.
Oh, ik weet dat wel hoor.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:25 schreef Luke83 het volgende:
Ik weet niet zo goed of ik dat dreigen van politici in de media nu zo verstandig vind.
Waarschijnljik volgen er nu nog wel een paar rechtszaken, dus blijft het voorlopig in de publiciteit.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat zou er bedoeld worden met "ze doen zichzelf geen plezier hiermee"?
Ik heb dan een en ander gemist. Mij staat Grapperhaus bij, en Hoekstra onlangs bij het schaatsen, hoewel hij niet per se de maatregelen niet aanhield, maar ergens was waar hij als niet topsporter niet hoorde te zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vergeet Fred. Er waren meer voorbeelden. Waarom stond het OM daarbij niet vooraan om tot onderzoek over te gaan?
In een aantal gevallen is het best dubieus of er in juridische zin wel een overtreding is. In een aantal andere gevallen is er sprake van een onhandigheid.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vergeet Fred. Er waren meer voorbeelden. Waarom stond het OM daarbij niet vooraan om tot onderzoek over te gaan?
Persoonlijk vond ik een dagje schaatsen al een enorme boost voor het humeur. Maar misschien ben ik te makkelijk te pleasenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Kleine dingen inderdaad. Waar men een jaar terug hartelijk voor had bedankt, neemt men nu al genoegen met een kruimel. Er moet gewoon wel iets te bedenken zijn.
We wachten het onderzoek wel af.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In een aantal gevallen is het best dubieus of er in juridische zin wel een overtreding is. In een aantal andere gevallen is er sprake van een onhandigheid.
Dit is opzettelijk, dit is met het doel het coronabeleid te ondermijnen. Dat is het verschil met die andere zaken.
Dat was inderdaad een lekkere boost, maar ook weer het ervaren van het 'oude normaal', het leven voor corona. En ik denk dat dat gevoel ook het e.e.a. heeft versterkt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Persoonlijk vond ik een dagje schaatsen al een enorme boost voor het humeur. Maar misschien ben ik te makkelijk te pleasen
Wat ik niet snap... Waarom zou je wachten tot je de goedkeuring, voordat je de vaccins verstuurd?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
J&J zegt dat ze in juli al 700 miljoen dosissen hebben geproduceerd. Dat is natuurlijk niet alleen voor de EU.
[ twitter ]
Misschien simpelweg opslagcapaciteit bij klanten.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat ik niet snap... Waarom zou je wachten tot je de goedkeuring, voordat je de vaccins verstuurd?
Vond ik ookquote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Persoonlijk vond ik een dagje schaatsen al een enorme boost voor het humeur. Maar misschien ben ik te makkelijk te pleasen
Waarom zou de ontvanger het willen hebben als je er nog niks mee kan?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat ik niet snap... Waarom zou je wachten tot je de goedkeuring, voordat je de vaccins verstuurd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |