abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198102344

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:26:07 #2
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198102352
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:22 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Dat lukt me helaas niet. Je kan hier geen bestanden toevoegen of wel?
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

https://www.cdc.gov/coron(...)/adverse-events.html
[..]

Gezien het aantal natuurlijke doden elke dag is het niet gek dat er daar ook een aantal tussen zitten die gevaccineerd zijn. Betekend nog niet dat ze aan het vaccin zijn overleden. Correlatie =/ causatie.
Bedoel je dit rapport Mir?
pi_198102368
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:25 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

De normale zorg is grotendeels stop gezet dus er zou juist geld over moeten zijn
Eh nee, dat is vooral uitgestelde zorg wat in sommige gevallen zelfs duurdere kan uitvallen door dat de behandeling later start.
pi_198102386
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:20 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Best wel treurig eigenlijk dat niemand bij zichzelf dacht dat dit geen goed idee was, groepje wereldvreemden bij elkaar blijkbaar.
En dan nog hypocriet eronder zetten dat sporten echt gezond is blablabla

Maar vervolgens wel zo'n beetje iedere mogelijkheid ontnemen :')
Of hypocriete berochtjes in het weekend in de media 'dat het veel te druk is in de natuur'

Ik kijk weer uit naar komend weekend wanneer heel NL waarschijnlijk ook massaal in het zonnetje een heerlijke fietstocht gaat maken 8-)
pi_198102410
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:26 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Eh nee, dat is vooral uitgestelde zorg wat in sommige gevallen zelfs duurdere kan uitvallen door dat de behandeling later start.
Niet zo doemdenken. Met een beetje geluk is de behandeling helemaal niet meer nodig
Jij bent het zonnetje!!!
pi_198102415
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:28 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik kijk weer uit naar komend weekend wanneer heel NL waarschijnlijk ook massaal in het zonnetje een heerlijke fietstocht gaat maken 8-)
Afgesloten parkeerplaatsen, natuurgebieden, en oproepen van doodsbange burgemeesters in 3...2...1....
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:30:41 #7
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198102433
Maar goed, we zitten dus nog 3 weken langer opgehokt 's avonds. Moet de tweede kamer daar dan nog iets over zeggen of mogen ze door het invoeren van die wet alles zonder de tweede kamer doen?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198102442
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Afgesloten parkeerplaatsen, natuurgebieden, en oproepen van doodsbange burgemeesters in 3...2...1....
https://nos.nl/artikel/23(...)it-lenteweekend.html

:D
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:31:33 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198102449
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:30 schreef popje het volgende:
Maar goed, we zitten dus nog 3 weken langer opgehokt 's avonds. Moet de tweede kamer daar dan nog iets over zeggen of mogen ze door het invoeren van die wet alles zonder de tweede kamer doen?
De tweede kamer heeft in grote meerderheid voor gestemd hè.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198102483
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:29 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Niet zo doemdenken. Met een beetje geluk is de behandeling helemaal niet meer nodig
Mijn collega van de horecagelegenheid waar ik niet meer werk want corona want geen geld meer want toko failliet.. 18 jaar jong .. 2 hersentumoren verwijderd een paar maanden terug. Mag een maandje langer op zijn scan wachten om te bekijken hoe de bestralingen hebben uitgepakt. Dus in zijn geval zou dat best eens de waarheid kunnen zijn.

Zal je kind zijn :{
pi_198102508
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 20:22 schreef Elan het volgende:

Dat het propaganda is is voor een deel waar maar het beperkt het deel dat niet gevaccineerd is natuurlijk wel in de keuze voor een etablissement. Je zou zover kunnen gaan dat het een vorm van discriminatie is, aangezien je je priksdatum niet zelf in de hand hebt.
Het gaat nooit zo gebeuren, 100% propaganda.

De reden dat iedereen in lockdown zit, is omdat het discriminatie zou zijn dit alleen van ouderen te vragen. Daar kun je om exact dezelfde reden dus nooit privileges voor gevaccineerden tegenover zetten, al was het maar omdat bv zwangere vrouwen of mensen met een verzwakt immuunsysteem niet gevaccineerd mogen worden, en je hen niet de toegang tot je pretpark kunt weigeren.

En dan zijn de varianten waarop vaccins niet of matig werkzaam zijn nog niet eens ter sprake in het pretcircus der gevaccineerden.
pi_198102534
quote:
Ah kijk, daar gaan we al.

quote:
Er wordt voor dit weekend mooi weer voorspeld, en kan ertoe leiden dat mensen massaal naar buiten gaan om de coronazorgen van zich af te schudden.
De rotzakken.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:37:30 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198102551
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ah kijk, daar gaan we al.
[..]

De rotzakken.
Wat denken ze wel niet. Luisteren naar Vadertje Staat zullen we, die waakt over ons!

Slaap zacht allemaal en snaveltjes toe.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:37:40 #14
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198102553
quote:
Het ziet ernaar uit dat de avondklok
enkele weken langer van kracht blijft.
Het demissionaire kabinet werkt volgens
bronnen aan een plan om de regels iets
minder streng te maken voor middelbare
scholieren,studenten en voor kappers.

De gedachte van het kabinet is dan wel
dat de avondklok moet blijven.Die geldt
nu nog tot en met 2 maart.

Sinds een paar weken groeit de druk op
het kabinet om de maatregelen te
versoepelen.Er zijn steeds meer
berichten over de psychische en
economische schade van de lockdown,die
sinds december van kracht is.Dinsdag is
er weer een corona-persconferentie.
Kappertje _O_
Verder zwaar ruk dit _O-
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:38:07 #15
3778 popje
pi_198102563
Maar vanaf morgen als het goed is weer een daling van de cijfers!
pi_198102569
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 20:39 schreef Twinkle20 het volgende: [..] On the bright side .. de dpaarrekening groeit en groeit, dus zo te langer wordt onze rondreis door Amerika. Als we daar ooit ongevaccineerd binnen gaan komen tenminste :') [..]
Dat is ook de enige reden waarom ik me zou laten vaccineren; we willen de zus van m'n vriendin in Seattle graag bezoeken en dat dan meteen combineren met een roadtrip door o.a. Washington State. Zonder vaccinatiebewijs kom je gegarandeerd geen enkel vliegtuig in voor een intercontinentale vlucht.

Waarschijnlijk krijg ik dan wel het placebovaccin Astra Zeneca in m'n arm gejast. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:38:56 #17
3778 popje
pi_198102577
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:37 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Kappertje _O_
Verder zwaar ruk dit _O-
Zou het twee of drie weken worden? Dit vanwege de zo cruciale verkiezingen...
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:40:21 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198102610
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat is ook de enige reden waarom ik me zou laten vaccineren; we willen de zus van m'n vriendin in Seattle graag bezoeken en dat dan meteen combineren met een roadtrip door o.a. Washington State. Zonder vaccinatiebewijs kom je gegarandeerd geen enkel vliegtuig in voor een intercontinentale vlucht.

Waarschijnlijk krijg ik dan wel het placebovaccin Astra Zeneca in m'n arm gejast. :')
Als je naar de VS gaat weten ze bij aankomst toch al meer over wat er in je lijf zit dan je zelf weet, dus kan dit er ook nog wel bij.
pi_198102611
Er waren heel wat users die met 100% zekerheid wisten dat de avondklok niet nog eens verlengd zou worden 2 weken terug.....tsja. Hier zitten we nog maanden in.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:41:16 #20
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198102640
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:38 schreef popje het volgende:

[..]

Zou het twee of drie weken worden? Dit vanwege de zo cruciale verkiezingen...
Ik ga al sinds het najaar van 2020 uit van 2022 dat alles kan en mag. Dus ik pak die avondklok daar ook gewoon in mee nu. Ik ga niet meer in weken vooruit kijken, daar was ik vorig jaar al mee gestopt.

Het kan dan alleen nog maar meevallen :') (zou je denken dan)
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_198102646
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:37 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Kappertje _O_
Verder zwaar ruk dit _O-
rutte 23x: 'Klok wil niemand, gaat er als eerste af, is hoogste prio'.

Leugenaar.
Bewezen op meerdere vlakken. Dus vvd stmmers, denk na over je stem.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198102654
quote:
De gedachte van het kabinet is dan wel
dat de avondklok moet blijven.
Dat is een helemaal zelfverzonnen en niet perse gerelateerde voorwaarde natuurlijk.

Mijn broer mag van mij weer water drinken, maar dat kan alleen als hij extra goed uitkijkt bij het oversteken.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:42:46 #23
346939 Janneke141
pi_198102669
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dat is een helemaal zelfverzonnen en niet perse gerelateerde voorwaarde natuurlijk.

Mijn broer mag van mij weer water drinken, maar dat kan alleen als hij extra goed uitkijkt bij het oversteken.
Maar op de een of andere manier slikken we dit soort lulverhalen als zoete koek.
pi_198102675
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:40 schreef JosMert het volgende:
Er waren heel wat users die met 100% zekerheid wisten dat de avondklok niet nog eens verlengd zou worden 2 weken terug.....tsja. Hier zitten we nog maanden in.
Avondklok blijft nog wel tot de zomer. Zei ik weken terug al maar men is hier inderdaad nogal wereldvreemd
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:43:56 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198102692
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Avondklok blijft nog wel tot de zomer. Zei ik weken terug al maar men is hier inderdaad nogal wereldvreemd
Hoop dat de politiemannetjes geen vrije dagen hebben staan dan de komende maanden. Die krijgen het nog druk.
pi_198102693
Je kunt een hekel hebben aan Maurice de Hond, maar hij maakt alleen maar goede punten in deze video

pi_198102711
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar op de een of andere manier slikken we dit soort lulverhalen als zoete koek.
Omdat we ons niet realiseren dat als we massaal op gaan staan, we sterker zijn tegenover een overheid. In NL is dat saamhorigheidsgevoel erg niet meer.
1947-2016
pi_198102722
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 20:59 schreef JosMert het volgende:
Dit was tot kort BNW

Brrrrrr, laten we alsjeblieft niet deze kant op gaan in de maatschappij

Dit kan nooit.
Men kan op maandag corona oplopen en op woensdag negatief testen.
Dan kun je niet donderdag of vrijdag in de kroeg zitten of vrijelijk door een zorginstelling paraderen met je testtoegangsbewijs.
pi_198102724
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mja de andere optie is dat je neergeknuppeld of afgeschoten wordt door een waterkanon.

Ik heb er veel voor over om een tegengeluid te laten horen. Maar ik vind het toch ook wel fijn dat ik een paar uur later ongehavend thuis mijn kinderen weer in mijn armen kan sluiten.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:45:49 #30
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198102734
twitter
pi_198102739
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Met een volksverlakker en bewezen leugenaar als rutte aan het roer wel inderdaad.
1947-2016
pi_198102763
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Klinkt gewoon als een slinkse manier om aan meer testresultaten te komen.

Mensen zonder klachten laten zich niet testen maar als je ze 'verplicht' met een lekkere wortel zoals een kroegbezoek dan doen ze het wel. Walgelijke praktijken.
Je op corona laten testen is een beetje hetzelfde als aangifte doen van de diefstal van je fiets; je verdwijnt in de statistieken die alleen maar gebruikt worden om je verzekeringspremie te verhogen of je langer 's avonds in je eigen huis op te sluiten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198102786
quote:
'Als de mogelijkheid er is, zal deze gebruikt worden.'

En rutte is al zo betrouwbaar gebleken. Echt, alles wat hij zegt is waar. Echt hoor!
:')

Geen goed idee deze wet.
1947-2016
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:49:13 #34
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198102797
quote:
In het filmpje zegt ie letterlijk dat dan de ministeriële regeling opnieuw door de kamers moet.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:49:28 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198102803
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:47 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Je op corona laten testen is een beetje hetzelfde als aangifte doen van de diefstal van je fiets; je verdwijnt in de statistieken die alleen maar gebruikt worden om je verzekeringspremie te verhogen of je langer 's avonds in je eigen huis op te sluiten.
Dat ook nog eens, ja. Stijgen straks de cijfers weer door extra testresultaten en gooien ze alles weer dicht.

Catch-22 voor het volk, niet aan meewerken dus.
pi_198102811
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:47 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ja, door dat soort houdingen snap ik wel waarom de overheid met beperkende maatregelen komt, ipv adviezen...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198102815
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:49 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

In het filmpje zegt ie letterlijk dat dan de ministeriële regeling opnieuw door de kamers moet.
Ja, maar als ze vinden dat er sprake is van spoed, dan gebeurd dat volgens mij pas na invoering.
pi_198102835
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 20:59 schreef JosMert het volgende:
Dit was tot kort BNW

Brrrrrr, laten we alsjeblieft niet deze kant op gaan in de maatschappij

[ link | afbeelding ]
Oprotten hoor, met dit!
1947-2016
pi_198102860
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Omdat we ons niet realiseren dat als we massaal op gaan staan, we sterker zijn tegenover een overheid. In NL is dat saamhorigheidsgevoel erg niet meer.
Eens... Ipv samen te werken tegen corona, zijn er steeds meer mensen die blijkbaar meer corona willen
pi_198102881
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Eens... Ipv samen te werken tegen corona, zijn er steeds meer mensen die blijkbaar meer corona willen
Grapjas!
pi_198102883
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:26 schreef Momo het volgende:
Bedoel je dit rapport Mir?
Als je naar de details per overleden patiënt kijkt, staan er toch wel een aantal tussen waarvan ik denk "hmm". Al blijft het natuurlijk giswerk.

quote:
Patient was vaccinated at 11:30am. By 7pm he started presenting symptoms of fatigue, chest pain. Patient urinated and defecated in himself. Was not feeling well. Patient died at 10:30pm.
quote:
Patient got the injection and quickly developed a fever and felt weak. Family was contacted and he was sent to Hospital. [Deceased]
quote:
Patient received COVID-19 (Moderna) vaccine from the Health Department on afternoon of January 8, 2021 and went to sleep approximately 2300 that night. Was found unresponsive in bed the following morning and pronounced dead at 1336 on January 9, 2021
quote:
Sudden death 18 hours post vaccine .
quote:
Patient became sick 3 hours after the vaccine and was found deceased 1 day after his vaccination. He passed away in his sleep.
quote:
Pt. presented to the ER with abd pain and septic shock. Pt. reported to feel ill shortly after receiving the vaccine [Deceased]
Ook genoeg waar het al op voorhand duidelijk is dat het níet aan het vaccin lag (bijvoorbeeld al COVID-positief, of lag in een hospice of andere aanwijsbare oorzaken).

Maar goed, time will tell.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_198102886
quote:
Mijn ex buurman die heden in Turkije woont mag soms 4 dagen op rij niet naar buiten, dus ook overdag niet.

In zijn regio is er sowieso verplicht binnenblijven >65 of af en toe slechts 1 uur per dag naar buiten. 4 dagen 24 uurs lockdowns gelden voor alle leeftijden.
pi_198102893
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:45 schreef Za het volgende:

[..]

Dit kan nooit.
Men kan op maandag corona oplopen en op woensdag negatief testen.
Dan kun je niet donderdag of vrijdag in de kroeg zitten of vrijelijk door een zorginstelling paraderen met je testtoegangsbewijs.
En voor hoe lang zou dit moeten gelden dan?
En gaat het opeens over besmettingen of over zware covid en ziekenhuisopnames voorkomen?

Alles aan dit is volksverlakkerij en doelpalen wederom verschuiven.

Weg er mee.
1947-2016
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:56:29 #44
3778 popje
pi_198102915
Ik gok toch dat met de zomertijd en dalende besmettingen de avondklok er 24 maart toch echt af moet... als het licht is gaan mensen echt niet meer binnen zitten.
pi_198102917
quote:

[..]

Moet alles wijken voor corona?
pi_198102933
Verrassend.

Eerste kamer stemt voor nieuwe avondklok wet

https://nos.nl/l/2369444
  Redactie Frontpage vrijdag 19 februari 2021 @ 21:58:33 #47
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_198102950
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:33 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mijn collega van de horecagelegenheid waar ik niet meer werk want corona want geen geld meer want toko failliet.. 18 jaar jong .. 2 hersentumoren verwijderd een paar maanden terug. Mag een maandje langer op zijn scan wachten om te bekijken hoe de bestralingen hebben uitgepakt. Dus in zijn geval zou dat best eens de waarheid kunnen zijn.

Zal je kind zijn :{
So sad. Maar hé, we hebben wel het leven van een paar hoogbejaarden nog een paar weken kunnen rekken 👍🏻
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:58:36 #48
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198102953
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:54 schreef nostra het volgende:

[..]

Als je naar de details per overleden patiënt kijkt, staan er toch wel een aantal tussen waarvan ik denk "hmm". Al blijft het natuurlijk giswerk.
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Ook genoeg waar het al op voorhand duidelijk is dat het níet aan het vaccin lag (bijvoorbeeld al COVID-positief, of lag in een hospice of andere aanwijsbare oorzaken).

Maar goed, time will tell.
Natuurlijk gaan er altijd mensen plotseling dood. Zeker nu ze eerst de ouderen hebben gevaccineerd in de meeste landen. Het is pas zorgwekkend als er meer doden onder die groep vallen dan normaal. Van een groep van laten we zeggen 100.000 80+ zal er elke dag wel een aantal dood gaan. @crystal_meth had daar volgens mij een tijdje terug een uitsplitsing van, de sterftekans van een tachtig/negentig jarige versus de sterfte gevallen in de groep na het vaccin.
pi_198102966
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:56 schreef popje het volgende:
Ik gok toch dat met de zomertijd en dalende besmettingen de avondklok er 24 maart toch echt af moet... als het licht is gaan mensen echt niet meer binnen zitten.
Je denkt maar dat je een ons weegt. Die wet wordt echt niet aangenomen voor nog maar een maandje. Zeker nog aantal maanden avondklok.
pi_198102973
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Bij sommigen wel, onbegrijpelijk.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:59:30 #51
3778 popje
pi_198102977
pi_198102978
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:58 schreef Djeez het volgende:

[..]

So sad. Maar hé, we hebben wel het leven van een paar hoogbejaarden nog een paar weken kunnen rekken 👍🏻
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:00:16 #53
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198102989
Hoe doen ze dat met stemmen als die avondklok er is. Je mag tot 21:00 uur stemmen.
Zal vast al iets over gemeld zijn, maar dat heb ik dan gemist :D
pi_198103006
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:56 schreef popje het volgende:
Dan gaan opeens ook mensen huilen die t nu wel prima vinden want dan voelen ze t wel.
Nou, blijf dan ook maar in huis, de groeten!
Go hard or go home
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:01:05 #55
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198103008
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:50 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ja, maar als ze vinden dat er sprake is van spoed, dan gebeurd dat volgens mij pas na invoering.
Dat was met de wbbbg, niet met deze wet.
Overigens zouden ze een poging kunnen doen om een 'dagklok' in te stellen met die wbbbg (of door een noodtoestand uit te roepen of zoiets) maar dan heb je denk ik al heel wat andere alarmbellen dan een wet die nu met een slecht geciteerd filmpje op Twitter komt.
pi_198103016
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:57 schreef JosMert het volgende:
Verrassend.

Je wist dat het ging komen, maar toch hoop je op beter weten in.
pi_198103025
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:00 schreef Pvt.Webster het volgende:
Hoe doen ze dat met stemmen als die avondklok er is. Je mag tot 21:00 uur stemmen.
Verlengen tot 16 maart en daarna opheffen?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:01:33 #58
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198103026
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:57 schreef JosMert het volgende:
Verrassend.

Wie waren er tegen in de Eerste Kamer?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198103032
Het einde van de rechtsstaat heeft nu definitief ingezet vanavond.... Of je nu voor of tegen de avondklok bent. Het gekronkel van dit regime zorgt er voor dat er binnen nu en een jaar niets meer van Nederland over is.
pi_198103034
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:00 schreef Pvt.Webster het volgende:
Als je op Rutte stemt krijg je vrijstelling, anders niet. Soort ‘bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge’
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:01:59 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198103036
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:01 schreef Noek het volgende:

[..]

Dan gaan opeens ook mensen huilen die t nu wel prima vinden want dan voelen ze t wel.
Nou, blijf dan ook maar in huis, de groeten!
Dan heeft Rutte zijn stemmen binnen en wordt ie opeens weer flexibel.
pi_198103056
quote:

[..]

Jaaaa leuke garp!
1947-2016
pi_198103077
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:55 schreef Red_85 het volgende:

En voor hoe lang zou dit moeten gelden dan?
En gaat het opeens over besmettingen of over zware covid en ziekenhuisopnames voorkomen?

Alles aan dit is volksverlakkerij en doelpalen wederom verschuiven.

Weg er mee.
Het is allemaal onzin idd.

Ik hoop op protesten door het hele land dit weekend.
pi_198103082
Heeft D66 deze keer niet een extra half uurtje vrijheid geregeld? Dat valt me enorm tegen
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:03:50 #65
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198103085
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:01 schreef JosMert het volgende:
Het einde van de rechtsstaat heeft nu definitief ingezet vanavond.... Of je nu voor of tegen de avondklok bent. Het gekronkel van dit regime zorgt er voor dat er binnen nu en een jaar niets meer van Nederland over is.
Hoe kom je nou weer bij deze conclusie? :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198103089
FWIW in Zuid Afrika met de super super besmettelijke, gevaarlijke, wederom gemuteerde, vaccin ontwijkende variant is alles gewoon open, restaurants, bioscopen, sportscholen etc en zie:

pi_198103092
Van de NOS:

"Senatoren waren in het debat over de wet zeer kritisch, maar uiteindelijk is een meerderheid dus wel voor de wet"

Jeetje, wat onverwacht...
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:04:14 #68
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198103095
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:03 schreef Mortaxx het volgende:
Heeft D66 deze keer niet een extra half uurtje vrijheid geregeld? Dat valt me enorm tegen
Dat gaan we nog zien ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198103105
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:58 schreef Momo het volgende:
Natuurlijk gaan er altijd mensen plotseling dood. Zeker nu ze eerst de ouderen hebben gevaccineerd in de meeste landen. Het is pas zorgwekkend als er meer doden onder die groep vallen dan normaal.
Precies, die analyse eerst maar eens afwachten.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_198103106
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:03 schreef Za het volgende:
FWIW in Zuid Afrika met de super super besmettelijke, gevaarlijke, wederom gemuteerde, vaccin ontwijkende variant is alles gewoon open, restaurants, bioscopen, sportscholen etc en zie:

[ afbeelding ]
Yeah but..
Go hard or go home
pi_198103120
quote:

[ afbeelding ]
Wacht maar, kijk over 2 weken nog maar eens naar die grafiek...
pi_198103131
quote:
Dit.
Glijdende schaal en in combinatie met een onbetrouwbaarheid to the max.

Geen goed gevoel bij.
1947-2016
pi_198103138
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:05 schreef Wirelessmouse het volgende:

pi_198103141
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hoe kom je nou weer bij deze conclusie? :D
Blijf jij maar in je bubbel zitten dat we de komende jaar nog van alle maatregelen af zijn en naiëf denken.

Vergeet je wel niet op Rutte te stemmen omdat hij het zo geweldig doet?
pi_198103142
quote:

[ afbeelding ]
Ja maar mutatie
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:06:09 #76
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198103143
Ik bij mijn kapper als ik 'm weer zie na zoveel maanden:

200915_1_daily107_05.jpg

(Zag m hieronder staan bij random pics) _O_
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:06:34 #77
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198103147
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:01 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Overigens zouden ze een poging kunnen doen om een 'dagklok' in te stellen met die wbbbg (of door een noodtoestand uit te roepen of zoiets) maar dan heb je denk ik al heel wat andere alarmbellen dan een wet die nu met een slecht geciteerd filmpje op Twitter komt.
Wat? Nee, met de wbbbg hoefde het sowieso niet langs de Staten-generaal.

Met deze implementatie in de Wpg wel. Alleen met spoed kan de stemming ook achteraf plaatsvinden. Moet wel binnen een week en als de stemming negatief uitpakt dan wordt de regeling direct weer opgeheven .
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:07:38 #78
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198103165
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
Van de NOS:

"Senatoren waren in het debat over de wet zeer kritisch, maar uiteindelijk is een meerderheid dus wel voor de wet"

De gewone komedie dus. Het begint erg saai te worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:08:16 #79
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198103183
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:06 schreef JosMert het volgende:

[..]

Blijf jij maar in je bubbel zitten dat we de komende jaar nog van alle maatregelen af zijn en naiëf denken.

Vergeet je wel niet op Rutte te stemmen omdat hij het zo geweldig doet?
Jij hebt het over het einde van de rechtsstaat, en nu opeens weer over het einde van de maatregelen, en daarna weer over of Rutte het goed of slecht doet.

Leg eerst eens kort uit waarom dit het einde van de rechtsstaat betekent.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198103195
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Met deze implementatie in de Wpg wel. Alleen met spoed kan de stemming ook achteraf plaatsvinden. Moet wel binnen een week en als de stemming negatief uitpakt dan wordt de regeling direct weer opgeheven .
Wie bepalen dat eigenlijk? Als je lullig wil doen zet je ‘m in, wordt ie afgeschoten en zet je ‘m weer opnieuw in?
pi_198103204
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:01 schreef Mallerd01 het volgende:
quote:
De Tweede Kamer krijgt net als nu het geval is bij de op de Twm gebaseerde regelingen zeggenschap over de inwerkingtreding (bij de reguliere procedure) of de voortduring (bij de spoedprocedure).
Pagina 5, memorie van toelichting.
pi_198103215
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, door dat soort houdingen snap ik wel waarom de overheid met beperkende maatregelen komt, ipv adviezen...
Waarom zou ik me moeten laten testen wanneer ik bijv. hoest of nies? Alsof zulke symptomen alleen nog maar bij covid kunnen optreden... :')

En je moeten laten testen om niet als een paria behandeld te worden, maar gewoon als een mens dat naar een café of restaurant wil, of op vakantie, is iets wat in een totalitair regime thuishoort en niet in een land dat pretendeerd een vrije democratie te zijn.
pi_198103233
BTW, wanneer de trend doorzet duiken de wereldwijde besmettingen morgen onder de 230.000 per dag (was 845.000).

Morgennacht om 03.00 zijn de cijfers er, ik zal een screenshot plaatsen.
pi_198103244
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:10 schreef Za het volgende:
BTW, wanneer de trend doorzet duiken de wereldwijde besmettingen morgen onder de 230.000 per dag (was 845.000).

Morgennacht om 03.00 zijn de cijfers er, ik zal een screenshot plaatsen.
Fijn ik kan niet wachten!
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:11:49 #85
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198103257
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wie bepalen dat eigenlijk? Als je lullig wil doen zet je ‘m in, wordt ie afgeschoten en zet je ‘m weer opnieuw in?
Ja, dat kan je over elke spoedregeling zeggen natuurlijk ;)
Desnoods wordt er dan een spoedwet ingeschoten door het parlement om de regeling op te heffen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:16:23 #86
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_198103362
quote:
Ik kan hier met mijn verstand niet bij. Echt, dit is compleet doorgeslagen/volslagen idioot. Dit gaat he-le-maal nergens meer over.
Tics van je petten.
pi_198103380
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:05 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

In zuid-Afrika hebben ze geen OMT en dus drukken ze hun tijd ook niet uit in OMT's. ("wacht maar, over 2 weken!" = 1 OMT)
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:17:35 #88
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_198103386
Morgen maar mooi naar België om daar naar de kapper te gaan, bezoekje aan winkelcentra en even naar de bouwmarkt. Fuck dit.
Tics van je petten.
pi_198103389
Beetje vooruitlopend dus op dinsdag.

Het gehele pakket wordt verlengd tot en met 16 maart 2021, vanwege de angst voor de Britse variant.

Enige versoepelingen misschien dus voor middelbare scholieren en kappers. En .... je mag kleding en schoenen passen tijdens click and collect _O-
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:17:51 #90
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198103393
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat was ook wat ik bedoelde, excuses als dat verkeerd begrepen is.
quote:
Hmm, dat had ik gemist, goed punt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:09 schreef maan_man het volgende:

[..]

[..]

Pagina 5, memorie van toelichting.
Ook jij, I stand corrected ^O^
pi_198103408
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, dat kan je over elke spoedregeling zeggen natuurlijk ;)
Desnoods wordt er dan een spoedwet ingeschoten door het parlement om de regeling op te heffen.
Dat is waar. Ik heb vooral een naar gevoel bij de manier waarop dit gegaan is. Eerst een paar weken inmasseren dat een avondklok echt nodig is. Dan bij een persconferentie aankondigen dat je 'm nodig hebt. Bij Jinek/Op1 vertellen hoe dood we allemaal gaan als ie er niet komt, daarna debat in de tweede kamer waar Rutte smeekt om de avondklok niet af te schieten, want 'we willen geen Britse toestanden'

Dus avondklok komt er. Wordt niet duidelijk of en hoeveel hij helpt, maar 'de cijfers lijken meer op een scenario waarin het helpt dan één waarin het niet helpt'. En dan wordt ie nog een aantal keer verlengd.

Ik blijf de gang van zaken maar bijzonder vinden.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:18:53 #92
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198103413
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:16 schreef nattermann het volgende:

[..]

Ik kan hier met mijn verstand niet bij. Echt, dit is compleet doorgeslagen/volslagen idioot. Dit gaat he-le-maal nergens meer over.
Via de wbbbg konden ze dan ook, maar dan zonder tussenkomt van de eerste en tweede kamer.
Nu zijn er dus juist veel meer waarborgen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198103427
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Via de wbbbg konden ze dan ook, maar dan zonder tussenkomt van de eerste en tweede kamer.
Nu zijn er dus juist veel meer waarborgen.
En dat geloof jij?
pi_198103437
Je krijgt wel steeds meer dit gevoel voor de aankomende verkiezingen.
twitter
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:20:35 #95
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198103449
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is waar. Ik heb vooral een naar gevoel bij de manier waarop dit gegaan is. Eerst een paar weken inmasseren dat een avondklok echt nodig is. Dan bij een persconferentie aankondigen dat je 'm nodig hebt. Bij Jinek/Op1 vertellen hoe dood we allemaal gaan als ie er niet komt, daarna debat in de tweede kamer waar Rutte smeekt om de avondklok niet af te schieten, want 'we willen geen Britse toestanden'

Dus avondklok komt er. Wordt niet duidelijk of en hoeveel hij helpt, maar 'de cijfers lijken meer op een scenario waarin het helpt dan één waarin het niet helpt'. En dan wordt ie nog een aantal keer verlengd.

Ik blijf de gang van zaken maar bijzonder vinden.
Hier ben ik het helemaal mee eens, zoals je miss al weet ;). De avondklok zelf ben ik zwaar tegenstander voor. Enorm buitenproportionele maatregelen.

Ik had het nu puur even over de juridische/politieke kant van het verhaal :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198103467
quote:
Ja, maar in Polen is het pas erg omdat de regeringspartijen zich daar met de rechtspraak bemoeien! :'(
pi_198103479
Haha die gast van de SP net. Zoals iemand op nu.nl het omschrijft: "we zijn tegen, maar we stemmen voor, voor de zorgmedewerkers".

Nou, morgen een verbod op autorijden, contactsport, roken, alcohol, fastfood, fietsen zonder helm en zwanger worden na je 35e dan maar :')
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:21:54 #98
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198103481
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:19 schreef mir1986 het volgende:

[..]

En dat geloof jij?
Het staat in de Wpg, dus het is niet echt een kwestie van geloven ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198103513
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
Van de NOS:

Hef gewoon die hele kamer op straks in het kader van de toch noodzakelijke bezuinigingen.
Totaal irrelevant/ongeloofwaardig tegenwoordig en voegt niks toe.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:23:27 #100
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198103518
Nou vind ik die avondklok niet erg leuk maar als ik eerlijk ben, ben ik best bereid om de komende maand nog binnen te zitten om 21:00 uur als ik daarmee wel weer gewoon zou kunnen sporten.
Daarna begint de lente, dan wordt het waarschijnlijk wel een ander verhaal, maar zo tot de zomertijd ingaat zou ik daar denk ik best mee kunnen dealen.

Ben geen scholier meer, dus daar heb ik niet zoveel mee en dat kapsel van mij blijft met de tondeuse wel oke, dus de huidige trade-off is voor mij persoonlijk nog niet heel interessant.
pi_198103524
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens, zoals je miss al weet ;). De avondklok zelf ben ik zwaar tegenstander voor. Enorm buitenproportionele maatregelen.

Ik had het nu puur even over de juridische/politieke kant van het verhaal :)
Over de juridische kant hè. Kan het aannemen van deze spoedwet nog tot gevolg hebben dat de rechter in het voordeel van viruswaarheid besluit, omdat er uit de acties van het kabinet spreekt dat ze ervan doordrongen zijn dat de oude niet klopt en ze daarom een alternatief nodig hadden?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:25:03 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198103556
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:21 schreef belanov het volgende:
Haha die gast van de SP net. Zoals iemand op nu.nl het omschrijft: "we zijn tegen, maar we stemmen voor, voor de zorgmedewerkers".

Nou, morgen een verbod op autorijden, contactsport, roken, alcohol, fastfood, fietsen zonder helm en zwanger worden na je 35e dan maar :')
Ja, die arme zorgmedewerkers. Dat de rest van NL in de stront mag zakken is verder niet belangrijk.
pi_198103559
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:23 schreef Mallerd01 het volgende:
Nou vind ik die avondklok niet erg leuk maar als ik eerlijk ben, ben ik best bereid om de komende maand nog binnen te zitten om 21:00
Hartstikke leuk dat jij dat nog kan maar ik ben die fase wel een beetje voorbij.

Opzouten met die avondklok en wel nu!
Zonder wrijving geen glans
pi_198103567
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:23 schreef Mallerd01 het volgende:
Nou vind ik die avondklok niet erg leuk maar als ik eerlijk ben, ben ik best bereid om de komende maand nog binnen te zitten om 21:00 uur als ik daarmee wel weer gewoon zou kunnen sporten.
Daarna begint de lente, dan wordt het waarschijnlijk wel een ander verhaal, maar zo tot de zomertijd ingaat zou ik daar denk ik best mee kunnen dealen.

Ben geen scholier meer, dus daar heb ik niet zoveel mee en dat kapsel van mij blijft met de tondeuse wel oke, dus de huidige trade-off is voor mij persoonlijk nog niet heel interessant.
Wij moeten van die of of afweging af en de individuele maatregelen beoordelen op effectiviteit en proportionaliteit.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:27:17 #105
78780 deedeetee
pi_198103590
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:16 schreef nattermann het volgende:

[..]

Dit gaat over macht hebben en gebruiken. De rellen hebben de regering zwaar geschokt. Ze waanden zich onaantastbaar en zijn nu bang geworden. Niet voor t virus want ze weten wel beter. Maar voor t volk dat zich ff van een minder volgzame kant liet zien. Macht corrumpeert nu eenmaal. Dus nu laten ze zien dat ze daar prima misbruik van kunnen maken. Democratie is een illusie.
pi_198103601
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, die arme zorgmedewerkers. Dat de rest van NL in de stront mag zakken is verder niet belangrijk.
Zo arm zijn die zorgmedewerkers waarschijnlijk niet; ik heb de indruk dat ze behoorlijk goeie lobbyisten hebben rondlopen in Den Haag en met de corona pandemie hebben ze helemaal de wind in de zeilen.
pi_198103617
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:25 schreef Haags het volgende:

[..]

Hartstikke leuk dat jij dat nog kan maar ik ben die fase wel een beetje voorbij.

Eens! Ook prettig om te zien dat de media nu ook een andere houding aannemen en kritischer zijn. Dat gaat zeker impact hebben op de versoepelingen en verkiezingen.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:29:10 #108
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198103619
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Over de juridische kant hè. Kan het aannemen van deze spoedwet nog tot gevolg hebben dat de rechter in het voordeel van viruswaarheid besluit, omdat er uit de acties van het kabinet spreekt dat ze ervan doordrongen zijn dat de oude niet klopt en ze daarom een alternatief nodig hadden?
Als het goed is wordt dat niet meegenomen, maar het blijven mensen natuurlijk.

Uiteindelijk maakt het niet uit, want met de aangenomen motie Groothuizen heeft het kabinet toegezegd de wbbbg-avondklok te deactiveren als de Wpg-avondklok wordt goedgekeurd. (Iedereen behalve PVV stemde hier voor).

Dus die wbbbg-avondklok gaat sowieso verdwijnen.

Kan wel zijn dat het hoger beroep van belang is voor het overeind houden van de boetes die al gegeven zijn, geen idee hoe dat precies zit :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198103623
Ok.. iemand die mij dit kan uitleggen..

Er zijn nu twee avondklokwetten die gelden.
Er is net de spoed avondwet aangenomen, deze gaat volgens NU.nl dit weekend nog in.
Volgens NU.nl vanmiddag blijft de avondwet zoals die was zowiezo gelden tot volgende week vrijdag na de uitspraak.

Met andere woorden er gaan vanaf dit weekend twee avondklokken in.

Is dit een grap?
We hebben het over een avondklok tot 3 Maart. dat is nog twee weken.

Waarom is er uberhaupt die nieuwe wet aangenomen als die andere niet wordt terug getrokken? die zowiezo nog een week stand houdt. van de 2 weken dat er uberhaupt een avondklok zou zijn...

wat een complete chaos
  Redactie Frontpage vrijdag 19 februari 2021 @ 22:30:12 #110
3926 crew  Djeez
pi_198103638
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:17 schreef nattermann het volgende:
Morgen maar mooi naar België om daar naar de kapper te gaan, bezoekje aan winkelcentra en even naar de bouwmarkt. Fuck dit.
Hoe dan? Ik wil volgende week met mijn Vlaamse vrouw naar Antwerpen maar wat vul je in godsnaam in op dat formulier van eer?
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_198103650
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als het goed is wordt dat niet meegenomen, maar het blijven mensen natuurlijk.

Uiteindelijk maakt het niet uit, want met de aangenomen motie Groothuizen heeft het kabinet toegezegd de wbbbg-avondklok te deactiveren als de Wpg-avondklok wordt goedgekeurd. (Iedereen behalve PVV stemde hier voor).

Dus die wbbbg-avondklok gaat sowieso verdwijnen.

Kan wel zijn dat het hoger beroep van belang is voor het overeind houden van de boetes die al gegeven zijn, geen idee hoe dat precies zit :P
Vooral vanwege dat ja. Als in het hoger beroep besloten wordt dat de avondklok onterecht ingezet was zou dat toch betekenen dat alle boetes onterecht zijn gegeven (tot nu toe)?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:30:41 #112
78780 deedeetee
pi_198103652
Zorgmedewerkers hoeven tenminste niet voor hun baan te vrezen. Ik denk dat er heel veel mensen zielsgraag net zo hard zouden willen werken.
pi_198103678
quote:

[..]

Jij ging de nacht na invoering dronken over straat dus wat klaag je nu
Jij bent het zonnetje!!!
pi_198103701
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:31 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:31 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ik was wel redelijk ver heen ja. Genottelijke avond gehad.
Zonder wrijving geen glans
pi_198103715
quote:

[..]

Persoonlijk wegen de concrete gevolgen van de avondklok voor mij minder ernstig dan de abstracte. Een overheid die bepaalt wanneer ik wel of niet naar buiten mag komt naar mijn idee dusdanig aan een van de meest basale vormen van vrijheid, dat daar een zeer goede en duidelijk onderbouwde reden aan ten grondslag moet liggen. Die onderbouwing ontbrak, en ontbreekt imo nog steeds. Alle motivaties zijn ofwel indirect (de cijfers wekken de indruk dat het werkt), ofwel een vals dilemma (we moeten dit doen, ander kan de school niet open), ofwel een weinig verhuld dreigement (we hadden ook nog zwaardere maatregelen kunnen kiezen, dus hou je smoel).
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:34:15 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198103732
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vooral vanwege dat ja. Als in het hoger beroep besloten wordt dat de avondklok onterecht ingezet was zou dat toch betekenen dat alle boetes onterecht zijn gegeven (tot nu toe)?
Echt geen idee hoe dat precies zit. Wellicht dat het juridisch zo is dat de avondklok gewoon geldt totdat de rechter vordert hem in te trekken.

Maar hoorde al een advocaat (ws meerdere kantoren ;)) die al bezig waren met een class action tegen de staat voor iedereen met een boete :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:34:20 #117
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198103733
quote:

[..]

Nou ben ik misschien beperkt in mijn beeld op de samenleving he, maar verlicht me vooral: Hoe beperkt die avondklok je nou echt?
En dan bij voorkeur niet over vrijheidsimperking beginnen, want ik ben het met je eens: het is een enorm ingrijpende maatregel die nog niet bewezen veel toevoegt (waarbij de vraag meteen zou zijn: hoe moet je dat gaan bewijzen, maar goed, dat is een andere discussie)

Ik bedoel: ja het is niet tof dat je in de avond niet even een rondje kan lopen/fietsen/autorijden/whatever je daar doet maar tot gisteren kan ik me niet voorstellen dat je uberhaupt die behoefte had. Ja, nu wordt het beter weer, probeer dan vooral eens in de ochtend een blokje om te gaan doen als je daar behoefte aan hebt (ik snap wel dat 's avonds nu niet echt tot de mogelijkheden behoort, zeker als je kinderen hebt)

Dus m.a.w. hoe beperkt de avondklok je nou concreet? En nee, niet aanvallend bedoeld, ik ben oprecht benieuwd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:25 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wij moeten van die of of afweging af en de individuele maatregelen beoordelen op effectiviteit en proportionaliteit.
Eens, enige wat ik wil aangeven is dat dit voor sommigen dan ook niet aanvoelt als een versoepeling ;)
pi_198103740
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:32 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Kijk maar uit, zometeen komt miss_sly hier nuanceren dat ze echt wel heeeeel kritisch waren en na heeeeeeel lang wikken en wegen toch besloten voor te zijn.
Denk niet dat de mods op dit moment meningen komen weg modden. Ze zijn daar hier altijd erg fanatiek mee maar nu zou er geen post blijven staan
Jij bent het zonnetje!!!
pi_198103754
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dit gaat over macht hebben en gebruiken. De rellen hebben de regering zwaar geschokt. Ze waanden zich onaantastbaar en zijn nu bang geworden. Niet voor t virus want ze weten wel beter. Maar voor t volk dat zich ff van een minder volgzame kant liet zien. Macht corrumpeert nu eenmaal. Dus nu laten ze zien dat ze daar prima misbruik van kunnen maken. Democratie is een illusie.
Want anders word je neergeknuppeld, afgeschoten met een waterkanon of gearresteerd om niks.

Dat schrikbeeld in de media heeft ervoor gezorgd dat men de baricaden niet/nauwelijks meer opdurft. Maar ook dat heeft een houdbaarheidsdatum.

Demonstratievrijheid my ass, want 'volksgezondheid'.

Ik ben zelf niet zo'n creatieveling. Maar ik hoop dat er mooie initiatieven ontstaan (en ze zijn er al!) Waarbij het tegengeluid groter en groter wordt. Totdat er een moment komt dat ze er echt niet meer omheen kunnen.

En ondertussen demonstreer ik in het klein. Want ik leef mijn leven zoveel als mogelijk pre corona.
pi_198103766
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:30 schreef deedeetee het volgende:
Zorgmedewerkers hoeven tenminste niet voor hun baan te vrezen. Ik denk dat er heel veel mensen zielsgraag net zo hard zouden willen werken.
Inderdaad, beetje als de brandweer die klaagt dat er wel heel veel branden zijn de laatste tijd en dat ze weer meer willen klaverjassen in de kazerne.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:36:47 #121
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198103783
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:29 schreef Abyss33 het volgende:
Ok.. iemand die mij dit kan uitleggen..

Er zijn nu twee avondklokwetten die gelden.
Er is net de spoed avondwet aangenomen, deze gaat volgens NU.nl dit weekend nog in.
Volgens NU.nl vanmiddag blijft de avondwet zoals die was zowiezo gelden tot volgende week vrijdag na de uitspraak.

Met andere woorden er gaan vanaf dit weekend twee avondklokken in.

Is dit een grap?
We hebben het over een avondklok tot 3 Maart. dat is nog twee weken.

Waarom is er uberhaupt die nieuwe wet aangenomen als die andere niet wordt terug getrokken? die zowiezo nog een week stand houdt. van de 2 weken dat er uberhaupt een avondklok zou zijn...

wat een complete chaos
Zoals ik al eerder postte, zodra de “nieuwe” avondklok volledig in werking is, wordt de “oude” wbbbg avondklok ingetrokken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198103793
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:32 schreef Haags het volgende:

[..]

[..]

Ik was wel redelijk ver heen ja. Genottelijke avond gehad.
En gelijk heb je
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:40:38 #123
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_198103843
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:30 schreef Djeez het volgende:

[..]

Hoe dan? Ik wil volgende week met mijn Vlaamse vrouw naar Antwerpen maar wat vul je in godsnaam in op dat formulier van eer?
Ik woon in de grensstreek dus vink aan dat mijn reis onderdeel is van mijn dagdagelijkse leven.

Inhoudelijk wordt dat toch niet gecontroleerd 14.gif

Edit: volgens mij weet @F.Sinatra hier meer van
Tics van je petten.
pi_198103849
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:49 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Dat lijkt me stug, want de essentie van een ministeriële regeling is nu juist dat deze niet door de Kamers gaat.
pi_198103850
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder postte, zodra de “nieuwe” avondklok volledig in werking is, wordt de “oude” wbbbg avondklok ingetrokken.
Nou ik heb gisteren het debat gevolgd. en daar werd duidelijk aangegeven dat dit pas gebeurd nadat het hof uitspraak doet.

Althans zelfs daarop konden ze niet volmondig Ja zeggen..
Dus nu we hebben een week 2 avondklok wetten
pi_198103870
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:35 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

En ondertussen demonstreer ik in het klein. Want ik leef mijn leven zoveel als mogelijk pre corona.
Dat is ook het slimste; niet protesteren tegen de regering die bepaald wat níet mag, maar gewoon de maatregelen slim omzeilen en ontduiken. Een politiewagen met waterkanon past bijvoorbeeld niet in je woonkamer wanneer je daar met vrienden wat biertjes wegtikt...
pi_198103887
Eerder vandaag speelde ik met de gedachte of er na de illegale feestjes en illegale kappers niet zo onderhand ook een lucratieve markt is voor de illegale school. Hang wat oude schoolplaten aan de muur van je garage, zet wat stoeltjes neer, en loop binnen met een bedrag per persoon per uur terwijl je fluisterend (een boa zou toch eens een kennisoverdracht in groepsverband kunnen opmerken) verhaalt over Voltaire, entropie, en het Kinderwetje van Van Houten.
  Redactie Frontpage vrijdag 19 februari 2021 @ 22:43:06 #129
3926 crew  Djeez
pi_198103897
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:40 schreef nattermann het volgende:

[..]

Ik woon in de grensstreek dus vink aan dat mijn reis onderdeel is van mijn dagdagelijkse leven.

Inhoudelijk wordt dat toch niet gecontroleerd 14.gif
We wonen in Assen, dus drie uur rijden. Ik weet niet of het de gok waard is, met een zoon van 7 in de auto
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:43:09 #130
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198103899
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:40 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Nou ik heb gisteren het debat gevolgd. en daar werd duidelijk aangegeven dat dit pas gebeurd nadat het hof uitspraak doet.

Althans zelfs daarop konden ze niet volmondig Ja zeggen..
Dus nu we hebben een week 2 avondklok wetten
Debat gevolgd tot aan de stemmingen?

quote:
MOTIE VAN HET LID GROOTHUIZEN C.S.
Voorgesteld 18 februari 2021
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat twee wettelijke grondslagen voor de avondklok onduidelijkheid zou geven;
constaterende dat verankering in de Wet publieke gezondheid betere rechtsstatelijke waarborgen biedt dan de weg van de Wbbbg;
verzoekt de regering, om, na inwerkingtreding van de Tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht covid-19, de werking van artikel 8, eerste en derde lid, van de Wbbbg te beëindigen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Aangenomen door iedereen behalve de PVV ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198103937
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:34 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Nou ben ik misschien beperkt in mijn beeld op de samenleving he, maar verlicht me vooral: Hoe beperkt die avondklok je nou echt?
En dan bij voorkeur niet over vrijheidsimperking beginnen, want ik ben het met je eens: het is een enorm ingrijpende maatregel die nog niet bewezen veel toevoegt (waarbij de vraag meteen zou zijn: hoe moet je dat gaan bewijzen, maar goed, dat is een andere discussie)

Ik bedoel: ja het is niet tof dat je in de avond niet even een rondje kan lopen/fietsen/autorijden/whatever je daar doet maar tot gisteren kan ik me niet voorstellen dat je uberhaupt die behoefte had. Ja, nu wordt het beter weer, probeer dan vooral eens in de ochtend een blokje om te gaan doen als je daar behoefte aan hebt (ik snap wel dat 's avonds nu niet echt tot de mogelijkheden behoort, zeker als je kinderen hebt)

Dus m.a.w. hoe beperkt de avondklok je nou concreet? En nee, niet aanvallend bedoeld, ik ben oprecht benieuwd.
[..]

Eens, enige wat ik wil aangeven is dat dit voor sommigen dan ook niet aanvoelt als een versoepeling ;)
Het beperkt me in de zin van dat ik 's avonds als ik bij m'n ouders op de koffie ben ik op de klok moet letten, eerder sporten ipv gaan wanneer het me uit komt, niet meer 's avonds bij een vriend een drankje doen enzovoort. Ik heb er last van.
pi_198103940
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:17 schreef Oliver23 het volgende:
Beetje vooruitlopend dus op dinsdag.

Het gehele pakket wordt verlengd tot en met 16 maart 2021, vanwege de angst voor de Britse variant.

Enige versoepelingen misschien dus voor middelbare scholieren en kappers. En .... je mag kleding en schoenen passen tijdens click and collect _O-
Verkiezingen worden uitgesteld dus maatregelen makkelijk 3/4 weken verlengd
pi_198103955
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

[..]

Zou het dan toch...dat ik 17 maart ga stemmen op...
pi_198103975
quote:
Er wordt naar mijn smaak net iets te veel gezinspeeld op dit soort dingen, de afgelopen dagen. Zorgelijk, want de ervaring leert dat men dan iets dergelijks van plan is. Dit is toch allang niet redelijk meer? De vaccinaties zijn aan de gang, het voorjaar komt eraan, de besmettingen en opnames staan niet bepaald op hun hoogtepunt, landen om ons heen versoepelen, maar wij hebben nog nooit zulke extreme maatregelen gehad als nu. Het kabinet zit in een angstfuik.
pi_198103978
Waarom hoor ik laatste tijd zoveel mensen van de detailhandel klagen dat ze open moeten. Dat er mensen worden ontslagen. Failliet gaan etc.
Horeca is al maanden lang dicht en ze doen aan afhaal. Ken nog mensen die nog werken en niet ontslaan zijn.

Vanwaar dit hele commotie of mis ik iets..
pi_198103987
Ik ben er wel een beetje klaar mee dat de normale burger opgehokt wordt, moet thuiswerken, onderwijzer spelen, niet kan sporten, niks mag doen en geeneens een rondje kan lopen zonder een boete te riskeren.

Maar bn'ers en politici kunnen vrolijk op vakantie,sporten,uit eten of in de avond baar buiten.

https://www.nu.nl/achterk(...)l-uit-eten-gaan.html

Iedereen is gelijk maar sommigen meer dan anderen.
Ik voel me net het paard in animal farm.
pi_198103989
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

[..]

Er zijn heel veel moties.. die zijn aangenomen. vervolgens gaat Grapperhaus erop antwoorden en dan roept hij dar er niks in ziet. en hoppa weg motie..

Dus dat is geen redenering. Ik kan je nog meer moties laten zien van gisteren die zijn aangenomen door de meerderheid. en waar niks mee wordt gedaan
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:48:29 #138
3778 popje
pi_198104001
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:45 schreef JosMert het volgende:

[..]

Verkiezingen worden uitgesteld dus maatregelen makkelijk 3/4 weken verlengd
De verkiezingen worden niet uitgesteld, tenzij we volgende week ineens op 10k aan besmettingen zetten. Anders hadden ze ook wat gedaan met dat postbeleid dat nu alleen voor 70+ geldt.
pi_198104011
Ik wil hier geen speciaal topic voor openen, maar wie weet is er hier iemand met verstand van dergelijke zaken.

Na een jaar heeft mijn werkgever uiteindelijk besloten dat er thuisgewerkt moet worden. Het bedrijf weigert echter de benodigdheden om ergonomisch thuis te kunnen werken te vergoeden. Nu weet ik dat ze hier volgens de arbowet toe verplicht zijn, maar ze geven aan dat wij dit zelf vanuit ons ‘benefit budget’ (persoonlijk ontwikkelingsbudget dat we maandelijks uitbetaald krijgen) moeten betalen, willen we producten aanschaffen. Weet iemand toevallig of zij dit mogen eisen?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:48:58 #140
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198104016
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:46 schreef Enawh het volgende:
Waarom hoor ik laatste tijd zoveel mensen van de detailhandel klagen dat ze open moeten. Dat er mensen worden ontslagen. Failliet gaan etc.
Horeca is al maanden lang dicht en ze doen aan afhaal. Ken nog mensen die nog werken en niet ontslaan zijn.

Vanwaar dit hele commotie of mis ik iets..
Ik denk dat horeca minder last heeft van webwinkels die nu de boel overnemen.
pi_198104077
Morgennacht lekker de avondklok trotseren. Ga naar vrienden. Eens zien hoe streng het gehandhaafd wordt. Mocht ik politie tegenkomen dan neem ik gewoon de benen. En een BOA neem ik niet eens meer serieus.

Voelt toch wel goed, de wet overtreden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198104125
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:48 schreef Alaianaya het volgende:
Ik wil hier geen speciaal topic voor openen, maar wie weet is er hier iemand met verstand van dergelijke zaken.

Na een jaar heeft mijn werkgever uiteindelijk besloten dat er thuisgewerkt moet worden. Het bedrijf weigert echter de benodigdheden om ergonomisch thuis te kunnen werken te vergoeden. Nu weet ik dat ze hier volgens de arbowet toe verplicht zijn, maar ze geven aan dat wij dit zelf vanuit ons ‘benefit budget’ (persoonlijk ontwikkelingsbudget dat we maandelijks uitbetaald krijgen) moeten betalen, willen we producten aanschaffen. Weet iemand toevallig of zij dit mogen eisen?
Ik weet niet onder welkee cao je valt. En of er in die cao of personeelshandboek duidelijk staat gespecificeerd waar het pob aan besteed kan/mag worden.

Als werknemer sta je in deze wel sterk dat de werkgever t.a.t. verplicht is jou van een werkplek te voorzien die voldoet aan de arbowet. Mocht je (deels) arbeidsongeschikt worden c.q. in de ziektewet terecht komen omdat een werkgever daarin verzaakt, dan heb je een leuke case voor een arbeidsjurist die daar gehakt van maakt.

Dus beter pakt je wg dit goed en slim aan vanaf de wortel.
pi_198104128
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:52 schreef Discombobulate het volgende:
Morgennacht lekker de avondklok trotseren. Ga naar vrienden. Eens zien hoe streng het gehandhaafd wordt. Mocht ik politie tegenkomen dan neem ik gewoon de benen. En een BOA neem ik niet eens meer serieus.

Die Boa's en zelf politie moeten ook ontheffing hebben dat zij op straat mogen zijn.

vraag mij af of ze allemaal zon briefje hebben
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:55:08 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198104131
quote:

Kan veel veranderen in een jaar tijd.

Vorig jaar februari zaten we allemaal bang naar de beelden uit Italie te kijken. Nu gaat het openlijk over coronaregels overtreden.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:55:14 #145
3778 popje
pi_198104133
quote:

Vooral om Grapperhaus te irriteren, die zo'n fan is van de wet. Hoe kan hij het zo noemen??
pi_198104140
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:48 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ik denk dat horeca minder last heeft van webwinkels die nu de boel overnemen.
Ik ken anders als verscheidene horeca zaakjes die er mee gestopt zijn in mijn stad. Heel triest voor die mensen. Schade komt nog wel goed binnen van de zomer denk ik.
pi_198104159
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vorig jaar februari zaten we allemaal bang naar de beelden uit Italie te kijken. Nu gaat het openlijk over coronaregels overtreden.
en weer een paar maand daarvoor zou je met een poll over avondklok wordt binnen jaar ingevoerd je 99,99% hebben die zeggen dit gebeurd never nooit binnen twee jaar.

Hoeveel is er veranderd met de gedachtegang van eind 2019 en eind 2020..

echt bijzonder
pi_198104176
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben er wel een beetje klaar mee dat de normale burger opgehokt wordt, moet thuiswerken, onderwijzer spelen, niet kan sporten, niks mag doen en geeneens een rondje kan lopen zonder een boete te riskeren.

Maar bn'ers en politici kunnen vrolijk op vakantie,sporten,uit eten of in de avond baar buiten.

Wonderlijk is dat toch eigenlijk. Complete sectoren die hoe dan ook dicht moesten en op omvallen staan, essentiele instellingen zoals scholen die ook onder voorwaarden nog niet open mogen, maar er is wel maatwerk mogelijk zodat de opnames voor de soap van een of ander leeghoofd gewoon kunnen doorgaan. Prioriteiten...
pi_198104208
Hoe lang zal de avondklok verlengd worden? Want dat hij verlengd gaat worden is al een feit, het voorlekken is begonnen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198104225
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:54 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik weet niet onder welkee cao je valt. En of er in die cao of personeelshandboek duidelijk staat gespecificeerd waar het pob aan besteed kan/mag worden.

Als werknemer sta je in deze wel sterk dat de werkgever t.a.t. verplicht is jou van een werkplek te voorzien die voldoet aan de arbowet. Mocht je (deels) arbeidsongeschikt worden c.q. in de ziektewet terecht komen omdat een werkgever daarin verzaakt, dan heb je een leuke case voor een arbeidsjurist die daar gehakt van maakt.

Dus beter pakt je wg dit goed en slim aan vanaf de wortel.
Bedankt voor je antwoord! Ik ga mijn CAO er eens even bijpakken.
pi_198104239
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:59 schreef Ronald het volgende:
Hoe lang zal de avondklok verlengd worden? Want dat hij verlengd gaat worden is al een feit, het voorlekken is begonnen.
1 juni, met als worst dat hij zogenaamd ook eerder afgeschaft kan worden zodra het veilig kan.
pi_198104246
quote:
Hij zou twee weken duren..

ach mensen het is even twee weken daarna mag er weer meer.
vervolgens anderhalf maand later nog avondklok
pi_198104273
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Moet eerlijk bekennen. Dat shock effect van Italië was bij mij iets van twee weken in totaal denk ik. Daarna gestaag naar "Nou het valt wel mee, maar als je oud of risicogroep bent en je hebt pech dan kan het wel echt knap klote zijn." Bovendien hoor ik ook vaak via via mensen die geen of amper klachten hadden. Ook bij m'n moeder op haar werk zijn er relatief veel 70+'ers met amper klachten.

Is ook eigenlijk helemaal niet zo netjes, dat angst in boezemen. Ik was echt twee weekjes best angstig. Weet het nog goed. Realiteit is wel gewoon anders.
pi_198104285
quote:

Als ik eigenaar was van dat restaurant en ik kreeg het aanbod om deze mensen te hosten, dan zou ik het ook wel doen denk ik.

Het ergste is dat dit nu pas naar buiten komt, denk dat Nederlandse media hier best eerder achter aan hadden kunnen gaan.

Op een gegeven moment loont het gewoon niet meer om alles 'netjes' te doen. Als je de gelegenheid hebt zou ik zeggen: steek die stok in je neus en ga ook lekker naar Bonaire of zo. Stemmen met de voeten is toch de enige optie uiteindelijk.
pi_198104295
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Wonderlijk is dat toch eigenlijk. Complete sectoren die hoe dan ook dicht moesten en op omvallen staan, essentiele instellingen zoals scholen die ook onder voorwaarden nog niet open mogen, maar er is wel maatwerk mogelijk zodat de opnames voor de soap van een of ander leeghoofd gewoon kunnen doorgaan. Prioriteiten...
Best een aardige idee: middelbare scholen open en ter compensatie een tijdelijk verbod op talkshows.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198104296
quote:
Sowieso tot begin april denk ik.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:02:48 #157
3778 popje
pi_198104302
Vorig jaar begon de lockdown op 12 maart bij een r van toen waarschijnlijk 2 a 2,5. We weten niet hoeveel gevallen er toen waren vanwege het ontbreken van testen, maar ga er toch wel vanuit dat het er een stuk meer waren dan nu. Het aantal ziekenhuisbesmettingen steeg heel snel, tot wel 100 IC opnames per dag begin april. Daarna was er de piek en een snelle daling. Dit kan niet alleen aan de maatregelen hebben gelegen, maar hier moet ook het seizoenseffect een grote rol bij hebben gespeeld.

Nu met een stuk meer maatregelen waarschijnlijk op dezelfde datum ga ik ervan uit dat tegen die tijd het aantal besmettingen ook gaat dalen, dat het mooie weer van komende weken hieraan gaat bijdragen en dat het er tegen Pasen een stuk beter uitziet en dat dan definitief ook de dreiging van een derde golf in de prullenbak verdwenen is evenals die gedrochtelijke avondklok.
pi_198104318
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

1 juni, met als worst dat hij zogenaamd ook eerder afgeschaft kan worden zodra het veilig kan.
Helaas baart de nieuwe mutatie uit Zuid-Ossetië nog wel de nodige zorgen
٩๏̯͡๏)۶
pi_198104335
Nog even en ik sta straks ook tussen de wappies op het Malieveld, het kan verkeren.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198104351
Ik word er behoorlijk moedeloos van inmiddels. Op het moment dat je denkt dit is het. Dan flikken ze het toch weer om een stap verder te gaan. Ik vrees steeds meer dat dit niet gaat stoppen zonder geweld.
Check it out
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:05:14 #161
3778 popje
pi_198104356
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:04 schreef Ronald het volgende:
Nog even en ik sta straks ook tussen de wappies op het Malieveld, het kan verkeren.
Met de zomertijd een heleboel mensen met jou mee denk ik!
pi_198104362
quote:

Wen er maar aan, belastingslaafje.
pi_198104377
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:02 schreef popje het volgende:
Vorig jaar begon de lockdown op 12 maart bij een r van toen waarschijnlijk 2 a 2,5. We weten niet hoeveel gevallen er toen waren vanwege het ontbreken van testen, maar ga er toch wel vanuit dat het er een stuk meer waren dan nu. Het aantal ziekenhuisbesmettingen steeg heel snel, tot wel 100 IC opnames per dag begin april. Daarna was er de piek en een snelle daling. Dit kan niet alleen aan de maatregelen hebben gelegen, maar hier moet ook het seizoenseffect een grote rol bij hebben gespeeld.

Nu met een stuk meer maatregelen waarschijnlijk op dezelfde datum ga ik ervan uit dat tegen die tijd het aantal besmettingen ook gaat dalen, dat het mooie weer van komende weken hieraan gaat bijdragen en dat het er tegen Pasen een stuk beter uitziet en dat dan definitief ook de dreiging van een derde golf in de prullenbak verdwenen is evenals die gedrochtelijke avondklok.
Ik geloof hier niet meer in. Ze hebben echt iets te verbergen.
Check it out
pi_198104395
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:59 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord! Ik ga mijn CAO er eens even bijpakken.
Je mag altijd dm'en als je vragen hebt. Ben geen arbeidsjurist, wel salarisadministrateur .. dus ben wel wat thuis in het arbeidsrecht en verscheidende cao's etc.
pi_198104397
Kuipers heeft twijfels over de cijfers van het RIVM (wie niet....)

https://www.telegraaf.nl/(...)den-rond-coronavirus
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_198104432
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:07 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Je mag altijd dm'en als je vragen hebt. Ben geen arbeidsjurist, wel salarisadministrateur .. dus ben wel wat thuis in het arbeidsrecht en verscheidende cao's etc.
Dat is fijn want met deze nieuwe wet ben je binnenkort nog meer thuis.
Check it out
pi_198104444
quote:
Je bent geen wappie. Het overgrote deel zijn normale, hardwerkende burgers die het beste met iedereen voorheeft. Links en rechts een verdwaalde boomknuffelaar of look-a-like van Willem Engel. That's it.
pi_198104465
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waarom zou ik me moeten laten testen wanneer ik bijv. hoest of nies? Alsof zulke symptomen alleen nog maar bij covid kunnen optreden... :')
Precies om die reden.

quote:
En je moeten laten testen om niet als een paria behandeld te worden, maar gewoon als een mens dat naar een café of restaurant wil, of op vakantie, is iets wat in een totalitair regime thuishoort en niet in een land dat pretendeerd een vrije democratie te zijn.
Daarom hebben landen met totalitaire regimes inmiddels geen last meer van Corona, maar wij nog wel.
pi_198104474
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:08 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Dat is fijn want met deze nieuwe wet ben je binnenkort nog meer thuis.
Ik zit voorlopig al thuis met een (corona)burnout.

En de huidige ontwikkelingen dragen niet bepaald positief bij aan dat herstel.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:10:44 #170
3778 popje
pi_198104478
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:06 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

De overheid? Het kabinet?
pi_198104481
quote:
Yep. Doet me denken aan deze afbeelding van paar weken terug in de Volkskrant. Wie is nu langzamerhand nog de wappie aangezien veel complot verhalen aan het uitkomen zijn....
pi_198104487
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Precies om die reden.
[..]

Daarom hebben landen met totalitaire regimes inmiddels geen last meer van Corona, maar wij nog wel.
Die hebben last van andere dingen die hier ook niet wenselijk zijn.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:11:52 #173
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198104498
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:46 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zou het dan toch...dat ik 17 maart ga stemmen op...
Hoezo, je vindt het een goed idee dat de wbbbg-avondklok ook actief blijft met de nieuwe spoedwet? ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198104520
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:10 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dat vind ik zeer vervelend om te horen. Ik zie veel mensen hiermee worstelen. Ik hoop oprecht dat er snel weer ruimte komt voor perspectief.
Check it out
pi_198104527
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Moet eerlijk bekennen. Dat shock effect van Italië was bij mij iets van twee weken in totaal denk ik. Daarna gestaag naar "Nou het valt wel mee, maar als je oud of risicogroep bent en je hebt pech dan kan het wel echt knap klote zijn." Bovendien hoor ik ook vaak via via mensen die geen of amper klachten hadden. Ook bij m'n moeder op haar werk zijn er relatief veel 70+'ers met amper klachten.

Is ook eigenlijk helemaal niet zo netjes, dat angst in boezemen. Ik was echt twee weekjes best angstig. Weet het nog goed. Realiteit is wel gewoon anders.
Het zou me ook niets verbazen dat dat één van de redenen van het niet dalen van de besmettingen is. Er zijn in de voorbije maanden veel mensen besmet geraakt, waardoor ook meer mensen in hun familie, vrienden en kennissenkring of onder collega's besmettingen hebben meegemaakt. Wanneer de klachten dan niet verder gaan dan wat hoesten, even niets ruiken of proeven of hooguit even wat koorts is het natuurlijk logisch dat de angst voor het virus snel verdwijnt.
pi_198104534
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:10 schreef popje het volgende:

[..]

De overheid? Het kabinet?
Het financiële systeem dat op klappen staat. Een mondiaal probleem.
Check it out
pi_198104538
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:02 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Als ik eigenaar was van dat restaurant en ik kreeg het aanbod om deze mensen te hosten, dan zou ik het ook wel doen denk ik.

Het ergste is dat dit nu pas naar buiten komt, denk dat Nederlandse media hier best eerder achter aan hadden kunnen gaan.

Op een gegeven moment loont het gewoon niet meer om alles 'netjes' te doen. Als je de gelegenheid hebt zou ik zeggen: steek die stok in je neus en ga ook lekker naar Bonaire of zo. Stemmen met de voeten is toch de enige optie uiteindelijk.
Wat mensen ij de reacties daar ook zeggen. Kvk registratie, camera erop voor je insta/youtube kanaal en een maas in de wet misbruiken.
Het slaat natuurlijk nergens op dat zoiets prima kan.

En dan is het gek dat jongeren depressief thuis zitten. Die kunnen amper wat doen maar zien de hele dag influencers good life leven alsof het 2019 is.

Lead by example is politici ook vreemd.
pi_198104542
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je weet toch inmiddels dat is niet belangrijk. Ze hebben geen Corona virus meer daar gaat het om. Dat je voor de rest totaal geen vrijheid en privacy meer hebt moet je niet over zeuren....
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:14:10 #179
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198104544
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:47 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Er zijn heel veel moties.. die zijn aangenomen. vervolgens gaat Grapperhaus erop antwoorden en dan roept hij dar er niks in ziet. en hoppa weg motie..

Dus dat is geen redenering. Ik kan je nog meer moties laten zien van gisteren die zijn aangenomen door de meerderheid. en waar niks mee wordt gedaan
Aangezien de eigen fracties ook voor hebben gestemd denk ik dat je je niet druk hoeft te maken. Heeft ook helemaal geen nut, twee avondklokken naast elkaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198104568
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:09 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Je bent geen wappie. Het overgrote deel zijn normale, hardwerkende burgers die het beste met iedereen voorheeft. Links en rechts een verdwaalde boomknuffelaar of look-a-like van Willem Engel. That's it.
precies als je op het malieveld de doorsnee pakt zie je oudere mensen, oma's, artsen, bezorgde ouders. jongeren..

het is eigenlijk schandalig dat het nieuws het zo spint dat als je protesteert je een relnicht of wappie bent.

Dat is echt te belachelijk..

En al de mafkezen doen alsof het de waarheid is.. en lekker doorgaan met wappie framen. Dat is zoals pesten vroeger.. mee doen met pesten.. want dat is lekker makkelijk en dan voel je je goed. lekker mee doen en erbij horen.. en de ander mond dood maken..groepjes gerdrag er bij horen en anderen afzeiken om zelf de waarheid in pacht te hebben.

zo is het gewoon.
pi_198104569
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:14 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Je weet toch inmiddels dat is niet belangrijk. Ze hebben geen Corona virus meer daar gaat het om. Dat je voor de rest totaal geen vrijheid en privacy meer hebt moet je niet over zeuren....
Ik vraag me soms inderdaad serieus af of sommigen zich niet realiseren dat we een goede reden hebben om niet het beleid van China oid te hebben.
pi_198104573
quote:

[..]

Wat verbergen ze dan?
Dat na 21:00 de batterijen in de postduiven vervangen moeten worden?
Het is altijd zo'n vaag begrip...
pi_198104622
Moeten we trouwens toestaan dat OMT leden op persoonlijke titel in de media komen? Lijkt me ook zeer verwerpelijk.
pi_198104643
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vraag me soms inderdaad serieus af of sommigen zich niet realiseren dat we een goede reden hebben om niet het beleid van China oid te hebben.
Klopt maar als je alleen maar tunnelvisie heb op het virus, ja dan zie je dat gewoon niet. Had een paar dagen geleden een quote uit een artikel gepost hoe het in China er aan toe gaat. Buiten je huis kan je geen stap meer zetten zonder dat de overheid je kan volgen. Dat moeten we hier niet willen.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:19:35 #185
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_198104648
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:12 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Dat vind ik zeer vervelend om te horen. Ik zie veel mensen hiermee worstelen. Ik hoop oprecht dat er snel weer ruimte komt voor perspectief.
Persoonlijk lijkt mij dit meer een gevolg van 0,0 aanpassingsvermogen _O- Ja, leuk is anders maar echt ):O
.
pi_198104653
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:18 schreef Discombobulate het volgende:
Moeten we trouwens toestaan dat OMT leden op persoonlijke titel in de media komen? Lijkt me ook zeer verwerpelijk.
Ik zou het niet tegen willen houden, ook zij hebben de vrijheid te zeggen wat ze willen. Ik hoop alleen wel dat ze de tegenwoordigheid van geest hebben om zichzelf af te vragen of iets slim is om te zeggen.
pi_198104665
quote:

[..]

Nee, ze proberen pro-actief te handelen i.p.v. reactief zoals in begin 2020. Dat veel mensen het (allang) niet meer trekken is een ander verhaal.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_198104668
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:19 schreef Yankee het volgende:

[..]

Persoonlijk lijkt mij dit meer een gevolg van 0,0 aanpassingsvermogen _O- Ja, leuk is anders maar echt ):O
Inlevingsvermogen. Grow some.
pi_198104676
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:15 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

precies als je op het malieveld de doorsnee pakt zie je oudere mensen, oma's, artsen, bezorgde ouders. jongeren..

het is eigenlijk schandalig dat het nieuws het zo spint dat als je protesteert je een relnicht of wappie bent.

En al de mafkezen doen alsof het de waarheid is.. en lekker doorgaan met wappie framen. Dat is zoals pesten vroeger.. mee doen met pesten.. want dat is lekker makkelijk en dan voel je je goed. lekker mee doen en erbij horen.. en de ander mond dood maken..groepjes gerdrag er bij horen en anderen afzeiken om zelf de waarheid in pacht te hebben.

zo is het gewoon.
Is altijd al zo geweest dat extreme gevallen het protest kapen.
Dat wordt in de media zo geframed om het neer te sabelen.
Was met occupy ook zo.

Dan denk je als normale burger die get zwaar oneens is " ik ben geen werkschuwe hippie idioot zoals die figuren op yv, waarom zou ik daar tussen lopen"

Ik heb echt niks met viruswappies die overal een complot inzien maar als het zo door gaat met achterlijke buitenmaatregelen, avondklok en hypocrisie ga ik ook verzetten ertegen.
pi_198104705
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:19 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ik zie om mij heen veel gradaties van hoe goed mensen het wel of niet trekken. Met name de mensen die normaal een heel sociaal leven hebben en mensen die moeilijk stil kunnen zitten lijken er het meest moeite mee te hebben is mijn indruk.
pi_198104706
quote:

[..]

zo is het gewoon.
pi_198104710
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:10 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Vervelend!
Wat mij helpt is geen nieuws meer volgen en veel naar Zap programma's kijken.
Koken met konijnen, dates met dieren, klokhuis, Spangas, ...
Heerlijk positief en wereldvreemd...
pi_198104711
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Precies om die reden.
[..]

Vorig jaar was ik het nog wel met je eens geweest, inmiddels denk ik alleen nog maar "nou en?"
pi_198104715
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zou het niet tegen willen houden, ook zij hebben de vrijheid te zeggen wat ze willen. Ik hoop alleen wel dat ze de tegenwoordigheid van geest hebben om zichzelf af te vragen of iets slim is om te zeggen.
Als je OMT bent ben je blijkbaar heel belangrijk.

maar een arts of viroloog van herstel nl of welke dan ook , hun mening kan net zo goed zijn. op basis van kwalificatie.

het is nu een beetje als je in het OMT zit heb je de wijsheid in pacht.. OMT is zooo geweldig.. terwijl die leden gewoon virologen zijn die toevallig erin zitten omdat ze goed lobbyen . hun mening is niet ineens belangrijker dan een ander die ook credenties heeft.
pi_198104724
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Nee, ze proberen pro-actief te handelen i.p.v. reactief zoals in begin 2020. Dat veel mensen het (allang) niet meer trekken is een ander verhaal.
Ze slaan door omdat ze eerst gefaald hebben en falen daardoor weer.
Van bullshit schijnmaatregelen die niet helpen naar disproportionele maatregelen.
Alles onder het mom van we doen iets.
Maar ze doen nooit het goede helaas.
pi_198104737
Heeft iemand nog die image waar v Dissel's gezicht op veel partijposters is geplakt op zo'n verkiezingsbord?
Alpha kenny one
pi_198104741
quote:

[..]

Pro-actief handelen doe je op het moment dat wat eraan komt een zekerheid is. Er is nog steeds niet duidelijk of de grote problemen die verwacht worden daadwerkelijk komen, maar er is een heel makkelijke en wenselijke manier om daar zoveel mogelijk aan te doen.

Als we met het tempo van nu blijven vaccineren (200k per week) hebben we nog ongeveer 20 weken nodig om de risicogroepen te vaccineren. Als we rekening houden met de voorraden die er zijn en komen en direct vaccineren hebben we een week of 9 nodig.

Pro-actief handelen is vaccineren. Versnellen die handel. Avondklok, discussies over een dagklok zijn middelen die tijd moeten geven om te vaccineren.
pi_198104757
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:19 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Klopt maar als je alleen maar tunnelvisie heb op het virus, ja dan zie je dat gewoon niet. Had een paar dagen geleden een quote uit een artikel gepost hoe het in China er aan toe gaat. Buiten je huis kan je geen stap meer zetten zonder dat de overheid je kan volgen. Dat moeten we hier niet willen.
Hugo likt zn vingers al af.
pi_198104761
quote:

[..]

Doe je oogkleppen eens af.. met pro actief. grotere onzin nog noout gehoord.
Zijn ze ook Pro actief met dreigende werkloosheid? armoede.. , ziektes. depressies.

Het is toch puur pro actief op 1 gebied? corona.
niet eens volksgezondheid.. want de gezondheid lijdt ontzettend
pi_198104781
Volkskrant begint eindelijk kritisch te worden laatste dagen. Hulde

Bescherming tegen Corona begint de trekjes van een gevangenis te krijgen
https://www.volkskrant.nl(...)te-krijgen~b1c656f3/
pi_198104788
quote:

[..]

zo is het gewoon.
DDR burgers die tegen het dictatoriale bejaarde mannen-regime van Honecker waren werden ook als fascisten en "anti-revolutionairen" weggezet.
pi_198104794
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:26 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Zijn ze ook Pro actief met dreigende werkloosheid? armoede.. , ziektes. depressies.

Dit. Niks doet er meer toe. Alleen corona.
pi_198104811
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:25 schreef falling_away het volgende:
Heeft iemand nog die image waar v Dissel's gezicht op veel partijposters is geplakt op zo'n verkiezingsbord?
Deze?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:29:24 #204
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_198104822
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wat een dom gelul over angst inboezemen. Ben je een klein kind? Zegt meer over jou dan over de media. Men rapporteert wat er gaande in de wereld is. Als je het metacognitieve vermogen ontbeert om dit in perspectief te plaatsen zegt dat misschien meer over jou. Zo ridicuul om te doen alsof Stephen King het liveblog op AD schrijft.
2000 light years from home
pi_198104824
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Van bullshit schijnmaatregelen die niet helpen naar disproportionele maatregelen.
Avondklok en straks misschien mensen overdag opsluiten een schijnmaatregel? Wordt eens wakker.....
pi_198104831
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Klopt, en ondanks alle restricties zijn we nog steeds geen totalitair regime.
We zijn gewoon een land waar iedereen het beter weet en de overheid op voorhand niets goed kan doen, waarbij iedereen de grenzen van de maatregelen opzoekt en de anderen verwijten dat te doen en zo de oorzaak te zijn van het aanblijven van de maatregelen...
pi_198104845
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:27 schreef JosMert het volgende:
Volkskrant begint eindelijk kritisch te worden laatste dagen. Hulde

Bescherming tegen Corona begint de trekjes van een gevangenis te krijgen
https://www.volkskrant.nl(...)te-krijgen~b1c656f3/
hulde is een groot woord..

voelt meer alsof de media draait met wat er leeft..

Voorheen was de grootste groep voor beleid en vvd etc,.

nu zijn er meer mensen die kritisch zijn.

het is net als pollitiek. als de meeste mensen voor iets zijn gaan die politieke partijen ook mee..
nu is er verdeelheid in de samenleving dus media gaat daarin mee..
pi_198104851
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ze maken absoluut fouten maar onder de streep luisteren ze vooral naar experts en wetenschappelijke consensus en ik kan ze dat moeilijk kwalijk nemen. Helaas is (was) het een nieuw virus en hebben we weinig ervaring met pandemiën in de moderne tijd waardoor het super moeilijk is om in hun schoenen te staan.
pi_198104864
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er wordt wel een soort van vreemde wisselwerking gecreëerd tussen media, OMT en regering (en de mentale toestand van het volk). Ze beïnvloeden allemaal elkaar. Denk dat hier veel over te zeggen valt, maar kan het niet duiden.
pi_198104873
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:18 schreef Discombobulate het volgende:
Wou je ze de mond snoeren?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:31:35 #211
3778 popje
pi_198104874
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

We zijn gewoon een land waar iedereen het beter weet en de overheid op voorhand niets goed kan doen, waarbij iedereen de grenzen van de maatregelen opzoekt en de anderen verwijten dat te doen en zo de oorzaak te zijn van het aanblijven van de maatregelen...
Nee maar een nieuwe wet die een dagklok per decreet van de minister mogelijk maakt gaat wel steeds meer die kant uit...
pi_198104876
quote:

[..]

Oh oke. Ik had even het idee dat je aangaf dat het daar beter was omdat zij geen corona meer hadden. Mijn fout.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:31:46 #213
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198104877
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ze maken absoluut fouten maar onder de streep luisteren ze vooral naar experts en wetenschappelijke consensus en ik kan ze dat moeilijk kwalijk nemen. Helaas is (was) het een nieuw virus en hebben we weinig ervaring met pandemiën in de moderne tijd waardoor het super moeilijk is om in hun schoenen te staan.
Dit, de nuance is ver te zoeken bij velen. Overheid is stom, Rutte is stom, RIVM is stom, Jaap van Dissel is stom.
pi_198104889
De handboeien kunnen ook overdag om mensen.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:32:46 #215
3778 popje
pi_198104897
Straks stijgen de besmettingen tijdelijk vanwege het openen van de scholen en ligt het natuurlijk weer aan de Britse variant... Gruwel ik kan die naam niet meer horen
pi_198104900
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:28 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Deze?
[ afbeelding ]
thx.. ik snap alleen niet waarom dat gezicht ook bij FVD staat, was me eerder niet opgevallen.
Alpha kenny one
pi_198104901
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:18 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Ja Noord Korea heeft geen Corona inderdaad..
Je pakt meteen de meest extreme....

quote:
lol jij bent niet zo slim of wel..
Jij duidelijk niet nee...

quote:
Tanazania is er ook geen covid.
Je punt is we moeten de cijfers niet naar buiten brengen want dan is er geen covid?
Nee, dat punt verzin je zelf.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:33:42 #218
346939 Janneke141
pi_198104915
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:32 schreef popje het volgende:
Straks stijgen de besmettingen tijdelijk vanwege het openen van de scholen en ligt het natuurlijk weer aan de Britse variant... Gruwel ik kan die naam niet meer horen
Wees niet bang, binnenkort beginnen we aan de Zuid-Afrikaanse, de Braziliaanse, de Utrechtse of nog een andere. Het probleem lost zichzelf op.
pi_198104921
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Vorig jaar was ik het nog wel met je eens geweest, inmiddels denk ik alleen nog maar "nou en?"
Je bent murw door de uitzichtloosheid van de crisis..
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:34:21 #220
346939 Janneke141
pi_198104928
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef Momo het volgende:

[..]

Dit, de nuance is ver te zoeken bij velen. Overheid is stom, Rutte is stom, RIVM is stom, Jaap van Dissel is stom.
Ik vind ze niet stom, ik ben het niet met ze eens omdat ze in mijn ogen een veel te eenzijdige benadering kiezen. Mag dat wel?
pi_198104955
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Vervelend!
Wat mij helpt is geen nieuws meer volgen en veel naar Zap programma's kijken.
Koken met konijnen, dates met dieren, klokhuis, Spangas, ...
Heerlijk positief en wereldvreemd...
Ik heb de afgelopen maanden al veel gedaan om zo min mogelijk prikkels binnen te laten, maar het bleek niet afdoende. Ik ben zelfs op een niet-smartphone overgestapt waarin ik alleen old skool gebeld en gesmst kan worden.

Sinds de diagnose deze week weer terug op fok, dat had ik ook een tijdje genegeerd om die reden.

Maar helemaal negeren kun je het toch niet. Mijn man komt nog wel buiten (ik al lang niet meer, nauwelijks). Die komt met verhalen thuis. Als ik vrienden of familie zie ... tja hoe je het ook wendt of keert, het gaat vaak toch over corona.

En mja burnout zegt het al. Maar een boek of netflix gaat hem momenteel ook niet worden want ik onthoud totaal niks. Ik voel me net Dory vanFinding Nemo. Mijn man kan nu iets tegen me zeggen. En over 5 minuten weer omdat ik niet meer weet wat ie heeft gezegd. Hele rare gewaarwording. Maar met absolute rust, lege agenda en veeeel wandelen om mijn hoofd leeg te maken, komt het vast ooit een keer weer goed.

Maar ik heb 3 jonge schoolgaande kinderen hier. Die bezorgen me misschien nog wel de grootste zorgen. Dat gevoel dat je ieder moment van de dag gebeld kunt worden dat ze naar huis kunnen omdat er iemand in de school positief is getest.

Ieder heeft er op zijn manier last van. De een meer als de ander. Bij mij werkt het aardig ontwrichtend. En zolang we zo aan het soebatten zijn, zal dat er niet heel veel beter op worden. We gaan het meemaken.
pi_198104964
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dat is het verwijt de laatste tijd juist. Er wordt enkel gekeken naar het wetenschappelijke deel, niet naar het emotionele/mentale effect. Het is moeilijk om in de schoenen van de regering te staan, alleen is het wellicht verstandig om je horizon te verruimen indien je wekenlang te horen krijgt dat er meer aan de hand is.
pi_198104965
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef popje het volgende:

[..]

Nee maar een nieuwe wet die een dagklok per decreet van de minister mogelijk maakt gaat wel steeds meer die kant uit...
Ja, dat kort geding van Engel pakt helemaal verkeerd uit.
De overheid pakt gewoon een stuk meer bevoegdheid.
pi_198104970
De balans is compleet zoek op dit moment. Het onderliggend leed wordt vergeten en er ontstaat een tunnelvisie op corona. Alle andere ziektes worden nu vaker vergeten/genegeerd en klein leed wordt groot leed.

Voor mij is het belangrijk dat andere waarden in het leven niet vergeten worden. Het opgroeien in vrijheid, delen van geluk en een waardevol samenzijn met anderen. Want wat is het leven nou echt in isolatie? Misschien voor een jonge gast valt het allemaal (tijdelijk)mee met social media en internet. Maar er zijn genoeg mensen die het niet hebben en vooral energie putten uit andere zaken die nu niet meer mogelijk zijn.

Let wel, een eeuwig leven heb je niet, ook jij niet. Je kan jezelf eindeloos beperken, maar sterven zal je.
pi_198104979
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:29 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat een dom gelul over angst inboezemen. Ben je een klein kind? Zegt meer over jou dan over de media. Men rapporteert wat er gaande in de wereld is. Als je het metacognitieve vermogen ontbeert om dit in perspectief te plaatsen zegt dat misschien meer over jou. Zo ridicuul om te doen alsof Stephen King het liveblog op AD schrijft.
Wat ben je ineens triggered lol.

Angst creëren was een betere verwoording geweest ipv inboezemden.
pi_198104986
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:40 schreef JosMert het volgende:
Ik heb vanaf het begin af aan geroepen "als men eenmaal akkoord gaat met de avondklok, kom je daar van z'n levensdagen niet vanaf, op welke manier dan ook" - een beetje in de strekking van geef ze een vinger en je pakken je hele hand.

Eng dat het zo loopt eigenlijk.

En gezien alle moeite die ze doen noodwet, heb ik niet de illusie dat ze de avondklok gaan stoppen voor eind april/ begin mei.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198104993
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oh oke. Ik had even het idee dat je aangaf dat het daar beter was omdat zij geen corona meer hadden. Mijn fout.
Nee, was zeker niet mijn intentie.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:37:36 #228
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198105004
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vind ze niet stom, ik ben het niet met ze eens omdat ze in mijn ogen een veel te eenzijdige benadering kiezen. Mag dat wel?
Tuurlijk, ik vind ook dat er dingen niet goed gaan en er zijn zeker fouten gemaakt. Maar feiten en nuance lijken steeds meer ondergesneeuwd te worden door one-liners en stokpaardjes.
pi_198105012
quote:

[..]

zo is het gewoon.
Is ook wel iets Nederlands van de laatste 10-20 jaar dat niemand meer gelooft in demonstreren of actievoeren. Wanneer waren nou de laatste grote demonstraties in Nederland, anders dan van boeren? Denk begin deze eeuw tegen de Irakoorlog en van de vakbonden tegen het neoliberale beleid van Balkenende-II. Als iemand nu zonder te googelen weet te vertellen wat het neoliberale beleid van Balkenende-II precies inhield, dan hoor ik het graag!

Demonstreren wordt toch gezien als een uitje voor gekkies die niks beters te doen hebben. In Nederland in de 21e eeuw zijn demo's ook veel ludieker en minder grimmig dan in andere landen. Of het nu links is of rechts of geen van beiden. Maar dat het sowieso niet meer van deze tijd is. En dat het sociaal onwenselijk is dat je aan zoiets meedoet.

Die gekkies, daar wil je sowieso niet tussen staan. Het zou gênant zijn als je vrienden of familie je zouden zien met een spandoek of leuzen roepen. Dan denken ze: "Hij gelooft echt ergens in, totaal gestoord die gast!" Je bent pas normaal als je anoniem op Twitter je gal spuwt en vervolgens lekker een pornootje gaat kijken en een zak chips leegvreet. En 4 jaar dreigen dat je Wilders gaat stemmen om vervolgens toch maar weer voor de VVD te gaan (of PvdA als je in het noorden woont).

En ja deze post doet ook mee aan het cynisme en nihilisme dat ik zelf verfoei, sorry. :P
pi_198105014
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Pro-actief handelen doe je op het moment dat wat eraan komt een zekerheid is. Er is nog steeds niet duidelijk of de grote problemen die verwacht worden daadwerkelijk komen, maar er is een heel makkelijke en wenselijke manier om daar zoveel mogelijk aan te doen.
Ik heb geen moeite met pro-actief handelen, maar dan wel op een goed onderbouwde en proportionele manier waarbij de tijd wordt genomen voor reflectie en controle. Het gaat er bij mij niet in dat een spoedeisende situatie een jaar duurt.
pi_198105023
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik heb vanaf het begin af aan geroepen "als men eenmaal akkoord gaat met de avondklok, kom je daar van z'n levensdagen niet vanaf, op welke manier dan ook" - een beetje in de strekking van geef ze een vinger en je pakken je hele hand.

Eng dat het zo loopt eigenlijk.

En gezien alle moeite die ze doen noodwet, heb ik niet de illusie dat ze de avondklok gaan stoppen voor eind april/ begin mei.
Same. Avondklok zal wel ergens in mei/juni worden versoepeld. Bv 12 tot half 5.
pi_198105033
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wou je ze de mond snoeren?
Het OMT hoort gewoon achter de schermen en buiten de media te adviseren. Punt.

En niet in de media sentimenten creëren want die beïnvloeden vervolgens elkaar en uiteindelijk ook het kabinet. Kabinet, OMT en media zijn qua invloed inwisselbaar tot op zekere hoogte.
pi_198105040
quote:

[..]

Maar is dat inmiddels niet logisch? Tot oktober (ongeveer) zijn alle fouten meerdere malen vergeven. Toen kwam november/december en werd het strenger en strenger, op basis van een mogelijke situatie. Niet iets wat eraan kwam, niet iets wat er was, iets wat er mogelijk aan zat te komen. Alsof je je elektriciteit al 2 weken voor het onweer begint uit zet, want als de bliksem in slaat heb je een probleem.

10 januari kwamen die berichten over 170.000 besmettingen per dag, waarvan later gezegd is dat dat niet juist was en weet ik 't wat, en minder dan 2 weken later hebben we een avondklok. In de week voor de invoering van de avondklok was hij absoluut nodig om te voorkomen dat het heel erg fout ging. Sterker nog, zelfs met de avondklok was het onvermijdelijk dat er een derde golf kwam, maar code zwart moest uitgesteld worden. Volgens de berichten nu zijn begin april de ziekenhuizen overvol, nog erger dan de eerste golf.

Maar, we hebben nu een 'wapen' om die ziekenhuizen die overspoelen te voorkomen. Vaccineren. Vaccineren, vaccineren, vaccineren.

Hoe is het mogelijk dat je als beleidsmaker met je volle verstand besluit om niet de personen die ervoor zorgen dat de ziekenhuizen overspoelen vaccineert, maar zo'n beetje alles daaromheen. Ik vind dat je als bevolking het recht hebt om flink kritisch te zijn, want het doormodderen van deze shit is niet aan de bevolking te wijten, maar is te wijten aan beroerd beleid.

Te laat beginnen, te weinig vaccineren, te weinig plekken om te vaccineren, te weinig manieren om het vaccin goed en veilig te vervoeren. De clusterfuck die testen aan het begin was was vaccineren aan het begin ook. Dan mag je toch kwaad zijn als bevolking lijkt me? Zeker aangezien dat de reden is dat extra mensen overlijden, of waarom je weken extra met de maatregelen te maken hebt.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:39:33 #234
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198105059
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef popje het volgende:

[..]

Dat is toch ook geen sprake van? Ja, er kan een avondklok worden ingevoerd per ministeriële regeling, maar die moet wel eerst langs de Tweede en Eerste Kamer. Dus per decreet zou ik het niet helemaal willen noemen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198105080
quote:

[..]

Willem Engel is stom.. 5g gekkies zijn stom.

zie je het probleem?
Ik gok dat jij voor jaap van dissel bent en dan zegt de nuance is ver te zoeken..

maar als het over de andere "gekkies "gaat praat je dan ook over nuance?

denk het niet.

De Jaap van Dissels zijn ook schokerend en corrupt,. en niemand is fan van van die media geile Willem Engel.

Maar als je het een mag benoemen mag je dan ook het andere benoemen?
er is geen nuance bij beide kanten..

Dus of we geven lekker onze mening over die corrupte Jaap van Dissel met eigen belangen en die virusgekkies als Willem Engel..

of we doen genuanceerd.. Maar dan moet je ook zo stellig zijn bij de persoon waar jij het toevallig niet mee eens bent

Maar doe dan niet hypocriet over nuance want dat gebeurd nergens..
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:40:36 #236
346939 Janneke141
pi_198105083
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is toch ook geen sprake van? Ja, er kan een avondklok worden ingevoerd per ministeriële regeling, maar die moet wel eerst langs de Tweede en Eerste Kamer. Dus per decreet zou ik het niet helemaal willen noemen.
Maar hij is er nu, en buiten de nucleaire optie heeft de volksvertegenwoordiging niet meer de mogelijkheid om hem te stoppen.
pi_198105092
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, dat kort geding van Engel pakt helemaal verkeerd uit.
De overheid pakt gewoon een stuk meer bevoegdheid.
Waarom is dat de schuld van Engel? Waarom pakken ze meer bevoegdheden? Omdat ze geen discussie willen? Is de democratie dan niets waard? Omdat ze 'wraak' willen nemen en willen laten zien dat je niet met ze moet fucken? Is de democratie dan niets waard? Omdat ze geen gedoe willen hebben met een wet die elke paar weken verlengd moet worden? .. Je snapt mn punt.
pi_198105095
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:32 schreef falling_away het volgende:

[..]

thx.. ik snap alleen niet waarom dat gezicht ook bij FVD staat, was me eerder niet opgevallen.
stem voor FvD is een stem voor van Dissel want die zijn duidelijk gek op elkaar..
pi_198105121
quote:

[..]

Ik geloof niet dat ze iets te verbergen hebben, maar macht is iets heel verleidelijks. Hoe meer je het hebt, hoe groter je voelt en hoe moeilijker het is om het op te geven.

Iets dat goedbedoeld begon kan zo langzaam aan steeds verder uit de hand lopen.

Rutte heeft de constante drang om altijd de touwtjes in handen te hebben.

Iemand die zoveel macht naar zich toe trekt raakt snel gefrustreerd als er kritiek opduikt. Door die afwijzing heeft een mens een natuurlijke neiging om nog meer macht als vervanging te zoeken, en dat is iets heel negatiefs.
pi_198105130
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb geen moeite met pro-actief handelen, maar dan wel op een goed onderbouwde en proportionele manier waarbij de tijd wordt genomen voor reflectie en controle. Het gaat er bij mij niet in dat een spoedeisende situatie een jaar duurt.
Ik mis die reflectie en controle heel erg. Moet zeggen dat ik ook wel erg teleurgesteld ben in zowel de tweede kamer als de eerste kamer. Zeker de eerste kamer had ik meer van verwacht toen er een aantal kritische vragen kwamen.
pi_198105135
quote:

[..]

Waarom zou je je als gewone burger nog aan de maatregelen houden terwijl ondertussen politici trouwen, in het Thialf schaatsen en fysiek vergaderen alsof Teams niet bestaat, passagiersvluchten uit het VK nog dagelijks op Schiphol landen terwijl ondertussen de Britse mutatie apocalypse gepredikt wordt, gristenen nog naar de kerk gaan om daar mondkaploos psalmen op te dreunen, de koninklijke familie nog op vakantie gaat, coronapopsterren avond na avond in talkshows op komen draven, profvoetballers naar de kapper gaan en influencers en nutteloze crlebrities nog altijd leven alsof er geen pandemie gaande is en hen geen strobreed in de weg gelegd wordt?
pi_198105144
Beste mensen, een advies: speel nooit verstoppertje met de 80% van de bevolking die voor de avondklok is. Dit win je niet. Ik heb ze het afgelopen uur gezocht op de diverse platformen waar je een reactie kan achterlaten en 79% weet zich extreem goed goed te verbergen.
pi_198105151
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:32 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je pakt meteen de meest extreme....
[..]

Jij duidelijk niet nee...
[..]

Nee, dat punt verzin je zelf.
Maar wat bedoel je nu te zeggen over totalitair regime en geen corona?
wat is je punt nu wel?

welk regime heeft geen corona..
En dat is toch puur omdat ze geen cijfers naar buiten brengen?

ik begrijp je argument niet. we moeten totalitair worden? zodat erniet officieel corona is?
wat bedoel je nu precies met totalitair systeem betekent geen corona..

Wat is je suggestie
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:44:01 #244
346939 Janneke141
pi_198105154
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:43 schreef maan_man het volgende:
Beste mensen, een advies: speel nooit verstoppertje met de 80% van de bevolking die voor de avondklok is. Dit win je niet. Ik heb ze het afgelopen uur gezocht op de diverse platformen waar je een reactie kan achterlaten en 79% weet zich extreem goed goed te verbergen.
pi_198105161
Allerergste aan deze crisis vind ik nog dat ik minimaal voor 15 euro moet kopen bij de action, en daarnaast nog 1 euro servicekosten moet neertikken.
pi_198105168
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:26 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Armoede en werkloosheid kan de overheid relatief eenvoudig bestrijden door financiële hulp te bieden. Maar dat komt allemaal nog de komende maanden en jaren, niet nu (laagste aantal faillissementen in 2020 sinds tijden).

Depressie en andere ziektes is schrijnend idd maar het is niet dat die zorg nu helemaal op z'n gat ligt. Juist als je corona z'n gang laat gaan komt andere zorg in het geding zoals we hebben gezien tijdens de pieken.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:44:38 #247
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198105169
quote:
Ik kan ze ook nog niet vinden tussen collega's en vrienden. Maar ik ga waarschijnlijk te weinig om met boomers.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:44:46 #248
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198105174
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar hij is er nu, en buiten de nucleaire optie heeft de volksvertegenwoordiging niet meer de mogelijkheid om hem te stoppen.
De mogelijkheid om per ministeriële regeling een avondklok in te voeren via de Wpg is er nu.

Die ministeriële regeling zelf is er nog niet. En die moet ook langs de EK en TK. Die gaan echt niet instemmen met een avondklok zonder einde.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198105184
quote:
Daar was Gijs Rademaker heel duidelijk over bij de peiling die hij bij Jinek presenteerde.

"Ja, het gros van de mensen die ik sprak heeft geen beperkingen door de avondklok. Die zijn het er dus mee eens. Dat is ongeveer 80% van de mensen"

Eergisteren oid bij Jinek.
pi_198105195
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik mis die reflectie en controle heel erg. Moet zeggen dat ik ook wel erg teleurgesteld ben in zowel de tweede kamer als de eerste kamer. Zeker de eerste kamer had ik meer van verwacht toen er een aantal kritische vragen kwamen.
Valt mij ook heel erg op. Zit me niet helemaal lekker de laatste tijd.
pi_198105197
quote:

[..]

Dat is toch ook echt zo. Wat is nou al bij al goed gegaan? In het begin heb je nog een excuus maar na een poosje is het gewoon belachelijk.

Als we rapportcijfers gaan uitdelen scoort niemand hoger dan een 2. Zowat elke beslissing is een fout.
Van maatregelen, tot handhaven, tot testen, tot vaccineren, tot privacybescherming, tot draagvlal creëen, tot ingrijpen, tot versoepelen, tot verantwoordelijkheden nemen etc. etc.

Alleen omdat het zwaar en lastig is houdt niet in dat we alles recht moeten lullen dmv nuance imo.

Sommige van die punten zijn ook lastig natuurlijk maar als echt bijna alles mis gaat keer op keer mag die incompetentie ook benoemd worden toch?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:46:00 #252
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198105206
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:07 schreef diedrick het volgende:
Kuipers heeft twijfels over de cijfers van het RIVM (wie niet....)

https://www.telegraaf.nl/(...)den-rond-coronavirus
Het wekelijkse 'Weer hetzelfde wat Ernst Kuipers zorgen baart' bericht.
Wordt tijd dat Kuipers bevalt. Begint wat eentonig en vervelend te worden deze man.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198105208
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:34 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je bent murw door de uitzichtloosheid van de crisis..
Ik ben vooral erg teleurgesteld doordat mijn cynische blik op politici wederom regelrecht bevestigd wordt. Politicus worden kun je blijkbaar alleen maar wanneer je je medeburgers haat.
pi_198105212
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:41 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

stem voor FvD is een stem voor van Dissel want die zijn duidelijk gek op elkaar..
lol wut
Alpha kenny one
pi_198105225
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar was Gijs Rademaker heel duidelijk over bij de peiling die hij bij Jinek presenteerde.

"Ja, het gros van de mensen die ik sprak heeft geen beperkingen door de avondklok. Die zijn het er dus mee eens. Dat is ongeveer 80% van de mensen"

Eergisteren oid bij Jinek.
Ben je het eens met de avondklok of ondervind je beperkingen van de avondklok zijn idd twee heel verschillende vragen.
pi_198105230
quote:

[..]

Deze?
[ afbeelding ]
Die vind ik trouwens erg leuk! ^O^
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:47:33 #257
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198105238
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:40 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

zie je het probleem?
Ik gok dat jij voor jaap van dissel bent en dan zegt de nuance is ver te zoeken..

denk het niet.

De Jaap van Dissels zijn ook schokerend en corrupt,. en niemand is fan van van die media geile Willem Engel.

Dus of we geven lekker onze mening over die corrupte Jaap van Dissel met eigen belangen en die virusgekkies als Willem Engel..

of we doen genuanceerd.. Maar dan moet je ook zo stellig zijn bij de persoon waar jij het toevallig niet mee eens bent

Ohja je bent voor een bepaald persoon of niet. Heerlijk zwart-wit denken weer, net of je voor een voetbalclub bent. Jaap van Dissel geef ik wel over het algemeen meer vertrouwen voor kennis dan een Maurice De Hond of iemand anders. Maar he dat is niet omdat ik voor Jaap van Dissel ben, dat komt omdat hij er werkelijk voor gestudeerd heeft. Wie ben ik dan om inhoudelijk kritiek te geven op de inhoud? Ik probeer het te begrijpen. Die kritiek kan ik wel geven op zijn communicatie en inlevend vermogen. Die faalt nogal. Dunning-krugereffect op de inhoud is veel te groot, ook zeker hier. 17 miljoen bondscoaches, 17 miljoen virusexperts...
pi_198105244
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De mogelijkheid om per ministeriële regeling een avondklok in te voeren via de Wpg is er nu.

Die ministeriële regeling zelf is er nog niet. En die moet ook langs de EK en TK. Die gaan echt niet instemmen met een avondklok zonder einde.
Hoe gaat dat in zijn werk in dit geval? Bij de oude situatie moest de Wbbbg ingezet worden en moest er een bepaalde tijd aan gekoppeld worden die naar de kamer gestuurd wordt. Moet dat nu ook, of is de tijd nu hetzelfde als die van de coronawet?
pi_198105253
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk dat de situatie nog jaren bestudeerd en beschreven zal worden. Dan zal ongetwijfeld het gebrek aan dualisme worden betreurd, de focus op bestuur die ten koste van adequate volksvertegenwoordiging is gegaan. Daar hebben we nu alleen niets aan.

Ik ben dit aan het lezen:

vrijdag 19 februari 2021 @ 23:48:52 #260
346939 Janneke141
pi_198105261
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik moest lachen.
pi_198105262
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat is toch ook echt zo. Wat is nou al bij al goed gegaan? In het begin heb je nog een excuus maar na een poosje is het gewoon belachelijk.

Als we rapportcijfers gaan uitdelen scoort niemand hoger dan een 2. Zowat elke beslissing is een fout.
Van maatregelen, tot handhaven, tot testen, tot vaccineren, tot privacybescherming, tot draagvlal creëen, tot ingrijpen, tot versoepelen, tot verantwoordelijkheden nemen etc. etc.

Alleen omdat het zwaar en lastig is houdt niet in dat we alles recht moeten lullen dmv nuance imo.

Sommige van die punten zijn ook lastig natuurlijk maar als echt bijna alles mis gaat keer op keer mag die incompetentie ook benoemd worden toch?
Ik ben benieuwd hoe jij het anders had gedaan van begin tot eind.
pi_198105264
quote:
19s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:46 schreef Gunner het volgende:

[..]

Het wekelijkse 'Weer hetzelfde wat Ernst Kuipers zorgen baart' bericht.
Wordt tijd dat Kuipers bevalt. Begint wat eentonig en vervelend te worden deze man.
Hij is ook gewoon gastro-enteroloog. Geen viroloog of epidemioloog. Dan zeuren mensen dat iedereen viroloog is bij wijze van spreken, maar Kuipers gaat ook buiten z'n straatje.
pi_198105266
Wel opvallend in Nederland was het in de eerste golf alles zo gematigd, heel nuchter Nederlands. Hier in Zwitserland was het ietsje strenger.

Het is langzaam aan steeds strenger geworden in NL. In Zwitserland was het tijdens de tweede golf juist van, ja die economie gaat helemaal kapot, effectiviteit van lockdowns etc staat ten vragen, check maar de eerste golf.

Zelfs toen de cijfers keihard opliepen in november bleef alles nog lang open, maar net als in Nederland in de eerste golf is het nu net zo goed weer keihard gedaald.
pi_198105269
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:44 schreef Sfancta het volgende:
Allerergste aan deze crisis vind ik nog dat ik minimaal voor 15 euro moet kopen bij de action, en daarnaast nog 1 euro servicekosten moet neertikken.
En dan hebben ze een product ook nog niet. "Ja, meneer dat hebben wij niet meer en dat krijgen wij ook niet meer, maar wij hebben het netjes van de totaalprijs afgetrokken."

Normaal zou je in de winkel kijken voor een alternatief. Nu ga je zonder naar huis en moet je eerst weer ¤ 16 besteden om een alternatief te kopen.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:50:47 #265
3778 popje
pi_198105294
Voor mij is het echt klaar als de cijfers hetzelfde blijven of niet navenant stijgen. Dan blijft die derde golf uit en mag wat mij betreft hun geloofwaardigheid in de prullenbak. 16 maart of 23 maart is het voor mij klaar.
pi_198105303
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik moest lachen.
In denk dat hij daarin wel gelijk heeft. Voor de vorm doen ze dat niet. Maar iedere drie weken bij het kruisje tekenen nadat ze tijdens het debat even moeilijk hebben gekeken, zie ik wel gebeuren
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:52:42 #267
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198105325
quote:

[..]

Ik moest lachen.
Dat mag ;).

Overigens vervalt in de nieuwe wet de avondklok automatisch na drie weken. Dan moet er dus een nieuw voorstel langs de Staten-Generaal.

Dus ondemocratisch of per decreet is het sowieso niet.

En al deze waarborgen waren er onder de wbbbg helemaal niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198105328
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Armoede en werkloosheid kan de overheid relatief eenvoudig bestrijden door financiële hulp te bieden. Maar dat komt allemaal nog de komende maanden en jaren, niet nu (laagste aantal faillissementen in 2020 sinds tijden).

Depressie en andere ziektes is schrijnend idd maar het is niet dat die zorg nu helemaal op z'n gat ligt. Juist als je corona z'n gang laat gaan komt andere zorg in het geding zoals we hebben gezien tijdens de pieken.
Maar antwoord eens dan over pro actief zijn op de gebieden die ik benoem..

heb het idee dat je zegt dat dat op dit moment ondergeschikt belang heeft..

zelfs gezondheidzorg.. want corona is de mount everest van gezondheid..

geen corona leef je tot 100 jaar en als je een andere ziekte hebt of , depressie, ongezond bent, weinig sport, armoede, onhygenisch leeft, griep, kanker hebt.. mishandeling..

Dat allemaal is een klein effect.. Maar covid is de mount everest.

Ben het daar gewoon niet mee eens.

Men pakt Covid aan alsof dat het enige is dat telt..
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:54:12 #269
3778 popje
pi_198105356
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat mag ;).

Overigens vervalt in de nieuwe wet de avondklok automatisch na drie weken. Dan moet er dus een nieuw voorstel langs de Staten-Generaal.

Dus ondemocratisch of per decreet is het sowieso niet.

En al deze waarborgen waren er onder de wbbbg helemaal niet.
Oh dus na een verlenging vervalt hij weer in de nieuwe wet en moet er dus weer opnieuw over worden gestemd?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:54:31 #270
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198105363
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:51 schreef maan_man het volgende:

[..]

In denk dat hij daarin wel gelijk heeft. Voor de vorm doen ze dat niet. Maar iedere drie weken bij het kruisje tekenen nadat ze tijdens het debat even moeilijk hebben gekeken, zie ik wel gebeuren
Dat kan. Totdat de verkiezingen eraan komen en de bevolking het zat is. Dan is het mooi dat veel partijen opeens de mogelijkheid hebben hun electoraat “te bevrijden”.

Het is in ieder geval een stuk beter dan het kabinet dat per decreet, buiten het Staten-generaal om alles zelf kan bepalen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198105370
quote:

[..]

Ik moest lachen.
Jij denkt dat het volk een avondklok zonder einde zou pikken? Als de cijfers er geen aanleiding meer toe geven en het wordt beter weer dan is het draagvlak echt wel weg. Maak je niet zo druk en denk eens niet zo laagdunkend over je mede-landgenoten.
pi_198105372
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:47 schreef Momo het volgende:

[..]

Ohja je bent voor een bepaald persoon of niet. Heerlijk zwart-wit denken weer, net of je voor een voetbalclub bent. Jaap van Dissel geef ik wel over het algemeen meer vertrouwen voor kennis dan een Maurice De Hond of iemand anders. Maar he dat is niet omdat ik voor Jaap van Dissel ben, dat komt omdat hij er werkelijk voor gestudeerd heeft. Wie ben ik dan om inhoudelijk kritiek te geven op de inhoud? Ik probeer het te begrijpen. Die kritiek kan ik wel geven op zijn communicatie en inlevend vermogen. Die faalt nogal. Dunning-krugereffect op de inhoud is veel te groot, ook zeker hier. 17 miljoen bondscoaches, 17 miljoen virusexperts...
Maart 2020 werden van Dissel, Wallinga en de hele club voor gek versleten omdat het minder zwaar was dan in de andere landen. Toen werden experts uit het VK, Italië, Spanje en welke andere plek dan ook aangehaald om hun ongelijk aan te tonen. Van mondkapjes tot avondklokken, tot welke andere maatregel ook.

We zijn ongeveer een jaar verder en de modellen hebben er regelmatig naast gezeten. Dat kan gebeuren, dat hoort erbij, maar het evalueren waarom de modellen ernaast zitten en de maatregelen daarop aanpassen vindt niet meer plaats.

Daarnaast hebben we inmiddels een doorzichtig spelletje waar dit ongeveer de volgorde is (meestal week voor persconferentie):

• Op vrijdag roept Rutte/de Jonge dat versoepelingen onwaarschijnlijk zijn en misschien aanvullende maatregelen (zoals een avondklok) noodzakelijk zijn
• Die avond en dag erna komt het halve OMT langs bij talkshows om te vertellen hoe erg het zal zijn als we die extra maatregel niet nemen
• Er komt een peiling onder de bevolking die aangeeft dat bijna niemand tegen de maatregel is, onduidelijk waar die precies op gebaseerd is en wat er gevraagd is
• Daarna is een debat in de tweede kamer en doen een aantal partijen heel verbolgen en boos, maar gaan bijna alle partijen toch akkoord
• De maatregel wordt ingevoerd voor niet meer dan 2 weken, en het kabinet heeft heel veel spijt dat het nodig is de maatregel in te voeren
• De angst van de maatregel komt niet uit, er komt geen enkele stijging voorbij, dus dat wordt gekoppeld aan de maatregel. Indien er geen verschil is is het nog te vroeg om er iets over te zeggen.
pi_198105389
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:35 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen maanden al veel gedaan om zo min mogelijk prikkels binnen te laten, maar het bleek niet afdoende. Ik ben zelfs op een niet-smartphone overgestapt waarin ik alleen old skool gebeld en gesmst kan worden.

Sinds de diagnose deze week weer terug op fok, dat had ik ook een tijdje genegeerd om die reden.

Maar helemaal negeren kun je het toch niet. Mijn man komt nog wel buiten (ik al lang niet meer, nauwelijks). Die komt met verhalen thuis. Als ik vrienden of familie zie ... tja hoe je het ook wendt of keert, het gaat vaak toch over corona.

En mja burnout zegt het al. Maar een boek of netflix gaat hem momenteel ook niet worden want ik onthoud totaal niks. Ik voel me net Dory vanFinding Nemo. Mijn man kan nu iets tegen me zeggen. En over 5 minuten weer omdat ik niet meer weet wat ie heeft gezegd. Hele rare gewaarwording. Maar met absolute rust, lege agenda en veeeel wandelen om mijn hoofd leeg te maken, komt het vast ooit een keer weer goed.

Maar ik heb 3 jonge schoolgaande kinderen hier. Die bezorgen me misschien nog wel de grootste zorgen. Dat gevoel dat je ieder moment van de dag gebeld kunt worden dat ze naar huis kunnen omdat er iemand in de school positief is getest.

Ieder heeft er op zijn manier last van. De een meer als de ander. Bij mij werkt het aardig ontwrichtend. En zolang we zo aan het soebatten zijn, zal dat er niet heel veel beter op worden. We gaan het meemaken.
Kun je wel door een huisarts naar een psycholoog doorverwezen worden? Ik heb er een dikke tien jaar geleden echt profijt van gehad dat ik via de huisarts naar een psycholoog doorverwezen werd en daarbij cognitieve therapie heb ondergaan. Dat heeft me wel echt leren relativeren.

Kort gezegd komt het er op neer dat je leert dat je, wanneer je zelf niets kunt doen aan de oorzaken van je stress/burnout, je het "los moet laten". M.a.w. er bijv. schijt aan hebben wanneer iemand anders er een puinhoop van maakt en je al zeker niet verantwoordelijk voelen voor het oplossen van andermans puinhoop. Er gaan echt wel een paar sessies overheen voordat dat besef doordringt, maar ik merk nog altijd dat ik er profijt van heb.
pi_198105397
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe jij het anders had gedaan van begin tot eind.
17 mil bondscoaches Ronald, dan krijg je toch zo'n captain hindsight referentie.

Je mag van diegene die de leiding hebben toch wel wat voortschrijdend inzicht, flexibiliteit en logisch nadenken verwachten?
pi_198105398
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:49 schreef Jed1Gam het volgende:

Zelfs toen de cijfers keihard opliepen in november bleef alles nog lang open, maar net als in Nederland in de eerste golf is het nu net zo goed weer keihard gedaald.
Is dit een adequate weergave? Ik heb bijvoorbeeld begrepen dat de meeste kantons strengere maatregelen troffen dan de federale regering.
pi_198105402
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:50 schreef popje het volgende:
Voor mij is het echt klaar als de cijfers hetzelfde blijven of niet navenant stijgen. Dan blijft die derde golf uit en mag wat mij betreft hun geloofwaardigheid in de prullenbak. 16 maart of 23 maart is het voor mij klaar.
Inderdaad. mooie streefdatum om eens te gaan kijken wat er wel weer kan, in plaats van nog meer en langer te beperken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:57:31 #277
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198105421
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:54 schreef popje het volgende:

[..]

Oh dus na een verlenging vervalt hij weer in de nieuwe wet en moet er dus weer opnieuw over worden gestemd?
Yes.

Een avondklok wordt in de nieuwe wet per ministeriële regeling geregeld. Daar moet volgens de Wpg de TK en EK over stemmen.

Een avondklok per ministeriële regeling vervalt automatisch na drie weken in deze wet. Dan moet er dus een nieuwe ministeriële regeling ingediend worden te verlenging. En die moet ook weer ter stemming. :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198105436
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:47 schreef Momo het volgende:

[..]

Kwam vooral dat je over nuance praat en steeds als het over nuance gaat je 1 geluid roept..
nuance bij rutte, van dissel etc,kabinet.

Punt is nuance moet bij elke persoon dan. ook bij maurice de hond of willem engel.. of de rechter die tegen de staat uitsprak. of ga je die ook afschieten?

ik roep enkel op tot nuance bij iedereen dan..

niet enkel omdat je van dissel top vindt.

ik begrijp je argument ja want hij is gekwalificeerd.. maar zo zijn er meerderen..

en als je argument is , nuance bij enkel mensen die jij top vindt of hoog in schat is dat ook niet erg objectief
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:59:04 #279
346939 Janneke141
pi_198105454
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Jij denkt dat het volk een avondklok zonder einde zou pikken? Als de cijfers er geen aanleiding meer toe geven en het wordt beter weer dan is het draagvlak echt wel weg. Maak je niet zo druk en denk eens niet zo laagdunkend over je mede-landgenoten.
Laten we het zo zeggen: blijkbaar heb ik me eerder vergist.
pi_198105457
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Yes.

Een avondklok wordt in de nieuwe wet per ministeriële regeling geregeld. Daar moet volgens de Wpg de TK en EK over stemmen.

Een avondklok per ministeriële regeling vervalt automatisch na drie weken in deze wet. Dan moet er dus een nieuwe ministeriële regeling ingediend worden te verlenging. En die moet ook weer ter stemming. :Y
Dan moet de tweede kamer komende week die ministeriële regeling dus nog inzetten en daar moet ook over gestemd worden (dinsdag oid)?
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:00:15 #281
3778 popje
pi_198105469
FOK!forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen nog een keer. <br /><br /><i><small>(db:rollback:0)</small></i>
Dit is dan wel weer een beetje een geruststelling
pi_198105471
twitter
pi_198105478
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:35 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Heel herkenbaar.
Ik ben tijdens de eerste lockdown in een depressie belandt.
Tot juni was een zware hel en augustus een burnout er overheen.
Niet tegen prikkels kunnen, mensen konden tegen me praten, maar het kwam gewoon niet binnen. Lezen ging niet meer, Netflix kijken had geen zin, ik wist totaal niet waar het over ging.
De eerste maanden lukte echt niets meer. Stil zitten op de bank ging, maar zodra ik in beweging kwam ging het helemaal mis.

Mijn partner is gek op Zapp en het viel me op dat als we er samen naar kijken, gezellig op de bank, dan kom ik volledig tot rust.
Leuke van veel Zapp programma's, in tegenstelling tot tekenfilms op Netflix, is dat ze kort zijn en eigenlijk nergens over gaan..
Een blauw kind van de maan, gebreide ruimtewezens met een slurf die op een ruimterots wonen, poesjes in een poppenhuis met een slak.
Ik vind het een verademing.
Inmiddels kan ik meer verwerken en als ik alleen ben kijk ik wel naar Op1 of Jinek en ik volg corona op Fok.
Maar als ik met mijn partner ben, dan kijken we geen nieuws, geen actualiteit programma's, etc.
Vanaf 17:00 Zapp en als dat afgelopen is entertainment zoals Wie is de mol, marble mania, vroege vogels, etc...
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:00:49 #284
3778 popje
pi_198105482
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Yes.

Dit stelt me dan wel weer een beetje gerust.
pi_198105486
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:54 schreef chratnox het volgende:

Daarnaast hebben we inmiddels een doorzichtig spelletje waar dit ongeveer de volgorde is (meestal week voor persconferentie):

• Op vrijdag roept Rutte/de Jonge dat versoepelingen onwaarschijnlijk zijn en misschien aanvullende maatregelen (zoals een avondklok) noodzakelijk zijn
• Die avond en dag erna komt het halve OMT langs bij talkshows om te vertellen hoe erg het zal zijn als we die extra maatregel niet nemen
• Er komt een peiling onder de bevolking die aangeeft dat bijna niemand tegen de maatregel is, onduidelijk waar die precies op gebaseerd is en wat er gevraagd is
• Daarna is een debat in de tweede kamer en doen een aantal partijen heel verbolgen en boos, maar gaan bijna alle partijen toch akkoord
• De maatregel wordt ingevoerd voor niet meer dan 2 weken, en het kabinet heeft heel veel spijt dat het nodig is de maatregel in te voeren
• De angst van de maatregel komt niet uit, er komt geen enkele stijging voorbij, dus dat wordt gekoppeld aan de maatregel. Indien er geen verschil is is het nog te vroeg om er iets over te zeggen.
Touché! De rol van het OMT is niet meer zuiver doordat Rutte al heeft aangegeven welke kant het advies op moet gaan, de peilingbureaus krijgen buitenproportioneel veel macht en de Tweede Kamer is tandeloos.

Je vergeet: De maatregel wordt keer op keer verlengd. 'Nog even volhouden, mensen!'
pi_198105491
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

17 mil bondscoaches Ronald, dan krijg je toch zo'n captain hindsight referentie.

Je mag van diegene die de leiding hebben toch wel wat voortschrijdend inzicht, flexibiliteit en logisch nadenken verwachten?
17 miljoen bondcoaches aan forum user Ronald koeman.

no pun intended?
pi_198105505
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee hoor.
Maar zeg eens, hoeveel extra doden heb je over voor een knipbeurt? Hoeveel zodat er weer een biertje in de kroeg gedronken kan worden?
Heb je daar gradaties voor?
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:01:54 #288
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198105510
quote:

[..]

Deze?
[ afbeelding ]
Deze kan wel in de OP
Where law ends, tyrrany begins.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:03:36 #289
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198105537
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maart 2020 werden van Dissel, Wallinga en de hele club voor gek versleten omdat het minder zwaar was dan in de andere landen. Toen werden experts uit het VK, Italië, Spanje en welke andere plek dan ook aangehaald om hun ongelijk aan te tonen. Van mondkapjes tot avondklokken, tot welke andere maatregel ook.

We zijn ongeveer een jaar verder en de modellen hebben er regelmatig naast gezeten. Dat kan gebeuren, dat hoort erbij, maar het evalueren waarom de modellen ernaast zitten en de maatregelen daarop aanpassen vindt niet meer plaats.

Jij denkt dat ze maatregelen doorvoeren omdat ze graag burgers pesten? Omdat ze dronken zijn van hun macht? Omdat een of ander complot? Omdat de verkiezingen eraan komen? Toen Rutte zijn speech hield in het torentje waren de cijfers ook redelijk stabiel en zat er nog geen stijging echt aan te komen op het eerste oog. Toen waren er ook genoeg mensen die zeiden dat het allemaal onzin was. Helaas kwam die stijging wel redelijk snel. Als je kijkt naar de RIVM modellen van de presentatie van 13 januari aan de tweede kamer. Dan laten ze later deze maand de cijfers weer stijgen. (Nee, die 170.000 kwam niet van hun, makkelijk stokpaardje). Ik hoop dat dit niet uitkomt, maar laten we dat wel serieus nemen. Ik denk dat daarom er voorlopig geen versoepeling aan zit te komen. Persoonlijk vind ik de avondklok ook een matige maatregel, het heeft een grote sociale impact voor een twijfelachtig effect (gebaseerd op onderzoek). Ik ben zelf ook wel meer klaar met alles en hoop dat we snel de lente in rollen en dat de derde golf nooit komt.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:03:43 #290
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198105541
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dan moet de tweede kamer het kabinet komende week die ministeriële regeling dus nog inzetten en daar moet ook over gestemd worden (dinsdag oid)?
Jazeker :).

Overigens hebben ze de mogelijkheid om met spoed de regeling direct te activeren, maar dan moet het alsnog binnen twee dagen naar de kamers en als er binnen een week geen toestemming is vervalt de avondklok direct.

Ik vermoed dat die route genomen wordt, dus met spoed direct invoeren. Al heeft het uitstel van de uitspraak van het Hof ze wel wat meer tijd gekocht.

Maar er moet nog steeds over gestemd worden idd :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198105547
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is dit een adequate weergave? Ik heb bijvoorbeeld begrepen dat de meeste kantons strengere maatregelen troffen dan de federale regering.
Ik woon zelfs in corona hotspot Zurich en het was echt niet zo streng. Geen lockdowns als in thuis blijven. Ik heb de hele golf door nog om de week op kantoor gewerkt.

De winkels en restaurants zijn hier pas heel laat dicht gegaan. Dat was toen nog nieuws omdat men ongerust was dat het echt uit de hand zou lopen, maar ze hadden volgens mij goed naar Nederland gekeken in de eerste golf. De skipistes waren zelfs open terwijl in heel Europa alles dicht was, kwamen die Fransen nog om zeuren ;)

Beelden met lange rijen voor de skilift. En die piek..Tja die kwam niet, die was al geweest.
pi_198105550
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee hoor.
Maar zeg eens, hoeveel extra doden heb je over voor een knipbeurt? Hoeveel zodat er weer een biertje in de kroeg gedronken kan worden?
En heb je zelf een beeld van hoelang deze situatie vol te houden is? Nog een paar maanden? Een jaar? Tien jaar? Voor altijd? Is er een grens? Waar ligt die?
pi_198105555
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:42 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ze iets te verbergen hebben, maar macht is iets heel verleidelijks. Hoe meer je het hebt, hoe groter je voelt en hoe moeilijker het is om het op te geven.

Iets dat goedbedoeld begon kan zo langzaam aan steeds verder uit de hand lopen.

Rutte heeft de constante drang om altijd de touwtjes in handen te hebben.

Iemand die zoveel macht naar zich toe trekt raakt snel gefrustreerd als er kritiek opduikt. Door die afwijzing heeft een mens een natuurlijke neiging om nog meer macht als vervanging te zoeken, en dat is iets heel negatiefs.
En zo muteert onze minister-president langzaam, maar zeker naar de Loekasjenko van de lage landen.
pi_198105556
Overigens n.a.v de cijfers van vandaag.

800+ DOO van maandag
800+ DOO van dinsdag

Dat is een redelijke inhaalslag.

Later vandaag ga ik de cijfers weer verder uitspitten voor vandaag.

Vandaag had ik een lekker dagje verlof en die heb ik besteed door een lekkere wandeling met een vriend te maken door de stad. Gaan we vaker doen.
pi_198105558
quote:

[..]

Nee hoor.
Ik dacht dat we het over serieuze dingen gingen hebben, zoals de mentale gezondheid van de bevolking, of de leerachterstanden die leerlingen oplopen. Of het betaalbaar houden van de zorg in de toekomst. Of ons sociale vangnet in stand houden.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:05:42 #296
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198105572
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:50 schreef popje het volgende:
Dan pas? Ik ben er nu al klaar mee.
pi_198105575
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:40 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

zie je het probleem?

denk het niet.

Genuanceerd doen over Engel is best lastig :o
pi_198105592
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik dacht dat we het over serieuze dingen gingen hebben, zoals de mentale gezondheid van de bevolking, of de leerachterstanden die leerlingen oplopen. Of het betaalbaar houden van de zorg in de toekomst. Of ons sociale vangnet in stand houden.
Nou ik kan me voorstellen dat leerachterstand voorkomen meer zieken en doden en overbelaste zorg mag kosten dan bijvoorbeeld die knipbeurt.
Dat zijn namelijk de keuzes die gemaakt moeten worden.
pi_198105593
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:03 schreef Momo het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze maatregelen doorvoeren omdat ze graag burgers pesten? Omdat ze dronken zijn van hun macht? Omdat een of ander complot? Omdat de verkiezingen eraan komen? Toen Rutte zijn speech hield in het torentje waren de cijfers ook redelijk stabiel en zat er nog geen stijging echt aan te komen op het eerste oog. Toen waren er ook genoeg mensen die zeiden dat het allemaal onzin was. Helaas kwam die stijging wel redelijk snel. Als je kijkt naar de RIVM modellen van de presentatie van 13 januari aan de tweede kamer. Dan laten ze later deze maand de cijfers weer stijgen. (Nee, die 170.000 kwam niet van hun, makkelijk stokpaardje). Ik hoop dat dit niet uitkomt, maar laten we dat wel serieus nemen. Ik denk dat daarom er voorlopig geen versoepeling aan zit te komen. Persoonlijk vind ik de avondklok ook een matige maatregel, het heeft een grote sociale impact voor een twijfelachtig effect (gebaseerd op onderzoek). Ik ben zelf ook wel meer klaar met alles en hoop dat we snel de lente in rollen en dat de derde golf nooit komt.
Ik zou graag willen weten waar ik gezegd heb dat ze het doen om ons te pesten, dan heb ik me niet goed uitgedrukt namelijk.

Ik heb nergens gezegd dat die 170.000 van het RIVM kwam. Feit is dat die 170.000 gepresenteerd is in een Catshuisbriefing, dus die 170.000 is gepresenteerd aan Rutte en de Jonge.
pi_198105594
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En zo muteert onze minister-president langzaam, maar zeker naar de Loekasjenko van de lage landen.
Hij zit er al 10 jaar, 10 jaar op de top van de apenrots, en nog is het niet genoeg voor hem.
pi_198105596
quote:

[..]

Nee hoor.
50.000 voor een knipbeurt.
300.000 kroegen open
en voor 800.000 mag alles wel weer open.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')