DDR burgers die tegen het dictatoriale bejaarde mannen-regime van Honecker waren werden ook als fascisten en "anti-revolutionairen" weggezet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:15 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
precies als je op het malieveld de doorsnee pakt zie je oudere mensen, oma's, artsen, bezorgde ouders. jongeren..
het is eigenlijk schandalig dat het nieuws het zo spint dat als je protesteert je een relnicht of wappie bent.
Dat is echt te belachelijk..
En al de mafkezen doen alsof het de waarheid is.. en lekker doorgaan met wappie framen. Dat is zoals pesten vroeger.. mee doen met pesten.. want dat is lekker makkelijk en dan voel je je goed. lekker mee doen en erbij horen.. en de ander mond dood maken..groepjes gerdrag er bij horen en anderen afzeiken om zelf de waarheid in pacht te hebben.
zo is het gewoon.

Dit. Niks doet er meer toe. Alleen corona.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:26 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Doe je oogkleppen eens af.. met pro actief. grotere onzin nog noout gehoord.
Zijn ze ook Pro actief met dreigende werkloosheid? armoede.. , ziektes. depressies.
Het is toch puur pro actief op 1 gebied? corona.
niet eens volksgezondheid.. want de gezondheid lijdt ontzettend

Deze?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:25 schreef falling_away het volgende:
Heeft iemand nog die image waar v Dissel's gezicht op veel partijposters is geplakt op zo'n verkiezingsbord?

Wat een dom gelul over angst inboezemen. Ben je een klein kind? Zegt meer over jou dan over de media. Men rapporteert wat er gaande in de wereld is. Als je het metacognitieve vermogen ontbeert om dit in perspectief te plaatsen zegt dat misschien meer over jou. Zo ridicuul om te doen alsof Stephen King het liveblog op AD schrijft.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Moet eerlijk bekennen. Dat shock effect van Italië was bij mij iets van twee weken in totaal denk ik. Daarna gestaag naar "Nou het valt wel mee, maar als je oud of risicogroep bent en je hebt pech dan kan het wel echt knap klote zijn." Bovendien hoor ik ook vaak via via mensen die geen of amper klachten hadden. Ook bij m'n moeder op haar werk zijn er relatief veel 70+'ers met amper klachten.
Is ook eigenlijk helemaal niet zo netjes, dat angst in boezemen. Ik was echt twee weekjes best angstig. Weet het nog goed. Realiteit is wel gewoon anders.

Avondklok en straks misschien mensen overdag opsluiten een schijnmaatregel? Wordt eens wakker.....quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze slaan door omdat ze eerst gefaald hebben en falen daardoor weer.
Van bullshit schijnmaatregelen die niet helpen naar disproportionele maatregelen.
Alles onder het mom van we doen iets.
Maar ze doen nooit het goede helaas.

Klopt, en ondanks alle restricties zijn we nog steeds geen totalitair regime.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die hebben last van andere dingen die hier ook niet wenselijk zijn.

hulde is een groot woord..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:27 schreef JosMert het volgende:
Volkskrant begint eindelijk kritisch te worden laatste dagen. Hulde
Bescherming tegen Corona begint de trekjes van een gevangenis te krijgen
https://www.volkskrant.nl(...)te-krijgen~b1c656f3/

Ze maken absoluut fouten maar onder de streep luisteren ze vooral naar experts en wetenschappelijke consensus en ik kan ze dat moeilijk kwalijk nemen. Helaas is (was) het een nieuw virus en hebben we weinig ervaring met pandemiën in de moderne tijd waardoor het super moeilijk is om in hun schoenen te staan.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze slaan door omdat ze eerst gefaald hebben en falen daardoor weer.
Van bullshit schijnmaatregelen die niet helpen naar disproportionele maatregelen.
Alles onder het mom van we doen iets.
Maar ze doen nooit het goede helaas.

Er wordt wel een soort van vreemde wisselwerking gecreëerd tussen media, OMT en regering (en de mentale toestand van het volk). Ze beïnvloeden allemaal elkaar. Denk dat hier veel over te zeggen valt, maar kan het niet duiden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou het niet tegen willen houden, ook zij hebben de vrijheid te zeggen wat ze willen. Ik hoop alleen wel dat ze de tegenwoordigheid van geest hebben om zichzelf af te vragen of iets slim is om te zeggen.

Wou je ze de mond snoeren?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:18 schreef Discombobulate het volgende:
Moeten we trouwens toestaan dat OMT leden op persoonlijke titel in de media komen? Lijkt me ook zeer verwerpelijk.

Nee maar een nieuwe wet die een dagklok per decreet van de minister mogelijk maakt gaat wel steeds meer die kant uit...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, en ondanks alle restricties zijn we nog steeds geen totalitair regime.
We zijn gewoon een land waar iedereen het beter weet en de overheid op voorhand niets goed kan doen, waarbij iedereen de grenzen van de maatregelen opzoekt en de anderen verwijten dat te doen en zo de oorzaak te zijn van het aanblijven van de maatregelen...

Oh oke. Ik had even het idee dat je aangaf dat het daar beter was omdat zij geen corona meer hadden. Mijn fout.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
We zijn gewoon een land waar iedereen het beter weet en de overheid op voorhand niets goed kan doen, waarbij iedereen de grenzen van de maatregelen opzoekt en de anderen verwijten dat te doen en zo de oorzaak te zijn van het aanblijven van de maatregelen...

Dit, de nuance is ver te zoeken bij velen. Overheid is stom, Rutte is stom, RIVM is stom, Jaap van Dissel is stom.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ze maken absoluut fouten maar onder de streep luisteren ze vooral naar experts en wetenschappelijke consensus en ik kan ze dat moeilijk kwalijk nemen. Helaas is (was) het een nieuw virus en hebben we weinig ervaring met pandemiën in de moderne tijd waardoor het super moeilijk is om in hun schoenen te staan.

thx.. ik snap alleen niet waarom dat gezicht ook bij FVD staat, was me eerder niet opgevallen.quote:

Je pakt meteen de meest extreme....quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:18 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ja Noord Korea heeft geen Corona inderdaad..
Jij duidelijk niet nee...quote:lol jij bent niet zo slim of wel..
Nee, dat punt verzin je zelf.quote:Tanazania is er ook geen covid.
Je punt is we moeten de cijfers niet naar buiten brengen want dan is er geen covid?

Wees niet bang, binnenkort beginnen we aan de Zuid-Afrikaanse, de Braziliaanse, de Utrechtse of nog een andere. Het probleem lost zichzelf op.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:32 schreef popje het volgende:
Straks stijgen de besmettingen tijdelijk vanwege het openen van de scholen en ligt het natuurlijk weer aan de Britse variant... Gruwel ik kan die naam niet meer horen

Je bent murw door de uitzichtloosheid van de crisis..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vorig jaar was ik het nog wel met je eens geweest, inmiddels denk ik alleen nog maar "nou en?"

Ik vind ze niet stom, ik ben het niet met ze eens omdat ze in mijn ogen een veel te eenzijdige benadering kiezen. Mag dat wel?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit, de nuance is ver te zoeken bij velen. Overheid is stom, Rutte is stom, RIVM is stom, Jaap van Dissel is stom.

Ik heb de afgelopen maanden al veel gedaan om zo min mogelijk prikkels binnen te laten, maar het bleek niet afdoende. Ik ben zelfs op een niet-smartphone overgestapt waarin ik alleen old skool gebeld en gesmst kan worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vervelend!
Wat mij helpt is geen nieuws meer volgen en veel naar Zap programma's kijken.
Koken met konijnen, dates met dieren, klokhuis, Spangas, ...
Heerlijk positief en wereldvreemd...

Dat is het verwijt de laatste tijd juist. Er wordt enkel gekeken naar het wetenschappelijke deel, niet naar het emotionele/mentale effect. Het is moeilijk om in de schoenen van de regering te staan, alleen is het wellicht verstandig om je horizon te verruimen indien je wekenlang te horen krijgt dat er meer aan de hand is.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ze maken absoluut fouten maar onder de streep luisteren ze vooral naar experts en wetenschappelijke consensus en ik kan ze dat moeilijk kwalijk nemen. Helaas is (was) het een nieuw virus en hebben we weinig ervaring met pandemiën in de moderne tijd waardoor het super moeilijk is om in hun schoenen te staan.

Ja, dat kort geding van Engel pakt helemaal verkeerd uit.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef popje het volgende:
[..]
Nee maar een nieuwe wet die een dagklok per decreet van de minister mogelijk maakt gaat wel steeds meer die kant uit...

Wat ben je ineens triggered lol.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:29 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wat een dom gelul over angst inboezemen. Ben je een klein kind? Zegt meer over jou dan over de media. Men rapporteert wat er gaande in de wereld is. Als je het metacognitieve vermogen ontbeert om dit in perspectief te plaatsen zegt dat misschien meer over jou. Zo ridicuul om te doen alsof Stephen King het liveblog op AD schrijft.

Ik heb vanaf het begin af aan geroepen "als men eenmaal akkoord gaat met de avondklok, kom je daar van z'n levensdagen niet vanaf, op welke manier dan ook" - een beetje in de strekking van geef ze een vinger en je pakken je hele hand.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:40 schreef JosMert het volgende:
Er waren heel wat users die met 100% zekerheid wisten dat de avondklok niet nog eens verlengd zou worden 2 weken terug.....tsja. Hier zitten we nog maanden in.

Nee, was zeker niet mijn intentie.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh oke. Ik had even het idee dat je aangaf dat het daar beter was omdat zij geen corona meer hadden. Mijn fout.

Tuurlijk, ik vind ook dat er dingen niet goed gaan en er zijn zeker fouten gemaakt. Maar feiten en nuance lijken steeds meer ondergesneeuwd te worden door one-liners en stokpaardjes.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind ze niet stom, ik ben het niet met ze eens omdat ze in mijn ogen een veel te eenzijdige benadering kiezen. Mag dat wel?

Is ook wel iets Nederlands van de laatste 10-20 jaar dat niemand meer gelooft in demonstreren of actievoeren. Wanneer waren nou de laatste grote demonstraties in Nederland, anders dan van boeren? Denk begin deze eeuw tegen de Irakoorlog en van de vakbonden tegen het neoliberale beleid van Balkenende-II. Als iemand nu zonder te googelen weet te vertellen wat het neoliberale beleid van Balkenende-II precies inhield, dan hoor ik het graag!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:15 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
precies als je op het malieveld de doorsnee pakt zie je oudere mensen, oma's, artsen, bezorgde ouders. jongeren..
het is eigenlijk schandalig dat het nieuws het zo spint dat als je protesteert je een relnicht of wappie bent.
Dat is echt te belachelijk..
En al de mafkezen doen alsof het de waarheid is.. en lekker doorgaan met wappie framen. Dat is zoals pesten vroeger.. mee doen met pesten.. want dat is lekker makkelijk en dan voel je je goed. lekker mee doen en erbij horen.. en de ander mond dood maken..groepjes gerdrag er bij horen en anderen afzeiken om zelf de waarheid in pacht te hebben.
zo is het gewoon.

Ik heb geen moeite met pro-actief handelen, maar dan wel op een goed onderbouwde en proportionele manier waarbij de tijd wordt genomen voor reflectie en controle. Het gaat er bij mij niet in dat een spoedeisende situatie een jaar duurt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Pro-actief handelen doe je op het moment dat wat eraan komt een zekerheid is. Er is nog steeds niet duidelijk of de grote problemen die verwacht worden daadwerkelijk komen, maar er is een heel makkelijke en wenselijke manier om daar zoveel mogelijk aan te doen.

Same. Avondklok zal wel ergens in mei/juni worden versoepeld. Bv 12 tot half 5.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb vanaf het begin af aan geroepen "als men eenmaal akkoord gaat met de avondklok, kom je daar van z'n levensdagen niet vanaf, op welke manier dan ook" - een beetje in de strekking van geef ze een vinger en je pakken je hele hand.
Eng dat het zo loopt eigenlijk.
En gezien alle moeite die ze doen noodwet, heb ik niet de illusie dat ze de avondklok gaan stoppen voor eind april/ begin mei.

Het OMT hoort gewoon achter de schermen en buiten de media te adviseren. Punt.quote:

Maar is dat inmiddels niet logisch? Tot oktober (ongeveer) zijn alle fouten meerdere malen vergeven. Toen kwam november/december en werd het strenger en strenger, op basis van een mogelijke situatie. Niet iets wat eraan kwam, niet iets wat er was, iets wat er mogelijk aan zat te komen. Alsof je je elektriciteit al 2 weken voor het onweer begint uit zet, want als de bliksem in slaat heb je een probleem.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit, de nuance is ver te zoeken bij velen. Overheid is stom, Rutte is stom, RIVM is stom, Jaap van Dissel is stom.

Dat is toch ook geen sprake van? Ja, er kan een avondklok worden ingevoerd per ministeriële regeling, maar die moet wel eerst langs de Tweede en Eerste Kamer. Dus per decreet zou ik het niet helemaal willen noemen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef popje het volgende:
[..]
Nee maar een nieuwe wet die een dagklok per decreet van de minister mogelijk maakt gaat wel steeds meer die kant uit...

Willem Engel is stom.. 5g gekkies zijn stom.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]

Maar hij is er nu, en buiten de nucleaire optie heeft de volksvertegenwoordiging niet meer de mogelijkheid om hem te stoppen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is toch ook geen sprake van? Ja, er kan een avondklok worden ingevoerd per ministeriële regeling, maar die moet wel eerst langs de Tweede en Eerste Kamer. Dus per decreet zou ik het niet helemaal willen noemen.

Waarom is dat de schuld van Engel? Waarom pakken ze meer bevoegdheden? Omdat ze geen discussie willen? Is de democratie dan niets waard? Omdat ze 'wraak' willen nemen en willen laten zien dat je niet met ze moet fucken? Is de democratie dan niets waard? Omdat ze geen gedoe willen hebben met een wet die elke paar weken verlengd moet worden? .. Je snapt mn punt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat kort geding van Engel pakt helemaal verkeerd uit.
De overheid pakt gewoon een stuk meer bevoegdheid.

stem voor FvD is een stem voor van Dissel want die zijn duidelijk gek op elkaar..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:32 schreef falling_away het volgende:
[..]
thx.. ik snap alleen niet waarom dat gezicht ook bij FVD staat, was me eerder niet opgevallen.

Ik geloof niet dat ze iets te verbergen hebben, maar macht is iets heel verleidelijks. Hoe meer je het hebt, hoe groter je voelt en hoe moeilijker het is om het op te geven.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:06 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik geloof hier niet meer in. Ze hebben echt iets te verbergen.

Ik mis die reflectie en controle heel erg. Moet zeggen dat ik ook wel erg teleurgesteld ben in zowel de tweede kamer als de eerste kamer. Zeker de eerste kamer had ik meer van verwacht toen er een aantal kritische vragen kwamen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met pro-actief handelen, maar dan wel op een goed onderbouwde en proportionele manier waarbij de tijd wordt genomen voor reflectie en controle. Het gaat er bij mij niet in dat een spoedeisende situatie een jaar duurt.

Waarom zou je je als gewone burger nog aan de maatregelen houden terwijl ondertussen politici trouwen, in het Thialf schaatsen en fysiek vergaderen alsof Teams niet bestaat, passagiersvluchten uit het VK nog dagelijks op Schiphol landen terwijl ondertussen de Britse mutatie apocalypse gepredikt wordt, gristenen nog naar de kerk gaan om daar mondkaploos psalmen op te dreunen, de koninklijke familie nog op vakantie gaat, coronapopsterren avond na avond in talkshows op komen draven, profvoetballers naar de kapper gaan en influencers en nutteloze crlebrities nog altijd leven alsof er geen pandemie gaande is en hen geen strobreed in de weg gelegd wordt?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:29 schreef Wantie het volgende:
[..]

Maar wat bedoel je nu te zeggen over totalitair regime en geen corona?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je pakt meteen de meest extreme....
[..]
Jij duidelijk niet nee...
[..]
Nee, dat punt verzin je zelf.

quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:43 schreef maan_man het volgende:
Beste mensen, een advies: speel nooit verstoppertje met de 80% van de bevolking die voor de avondklok is. Dit win je niet. Ik heb ze het afgelopen uur gezocht op de diverse platformen waar je een reactie kan achterlaten en 79% weet zich extreem goed goed te verbergen.

Armoede en werkloosheid kan de overheid relatief eenvoudig bestrijden door financiële hulp te bieden. Maar dat komt allemaal nog de komende maanden en jaren, niet nu (laagste aantal faillissementen in 2020 sinds tijden).quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:26 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Doe je oogkleppen eens af.. met pro actief. grotere onzin nog noout gehoord.
Zijn ze ook Pro actief met dreigende werkloosheid? armoede.. , ziektes. depressies.
Het is toch puur pro actief op 1 gebied? corona.
niet eens volksgezondheid.. want de gezondheid lijdt ontzettend

Ik kan ze ook nog niet vinden tussen collega's en vrienden. Maar ik ga waarschijnlijk te weinig om met boomers.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:43 schreef maan_man het volgende:
Beste mensen, een advies: speel nooit verstoppertje met de 80% van de bevolking die voor de avondklok is. Dit win je niet. Ik heb ze het afgelopen uur gezocht op de diverse platformen waar je een reactie kan achterlaten en 79% weet zich extreem goed goed te verbergen.

De mogelijkheid om per ministeriële regeling een avondklok in te voeren via de Wpg is er nu.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar hij is er nu, en buiten de nucleaire optie heeft de volksvertegenwoordiging niet meer de mogelijkheid om hem te stoppen.

Daar was Gijs Rademaker heel duidelijk over bij de peiling die hij bij Jinek presenteerde.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:43 schreef maan_man het volgende:

Valt mij ook heel erg op. Zit me niet helemaal lekker de laatste tijd.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik mis die reflectie en controle heel erg. Moet zeggen dat ik ook wel erg teleurgesteld ben in zowel de tweede kamer als de eerste kamer. Zeker de eerste kamer had ik meer van verwacht toen er een aantal kritische vragen kwamen.

Dat is toch ook echt zo. Wat is nou al bij al goed gegaan? In het begin heb je nog een excuus maar na een poosje is het gewoon belachelijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]

Het wekelijkse 'Weer hetzelfde wat Ernst Kuipers zorgen baart' bericht.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:07 schreef diedrick het volgende:
Kuipers heeft twijfels over de cijfers van het RIVM (wie niet....)
https://www.telegraaf.nl/(...)den-rond-coronavirus

Ik ben vooral erg teleurgesteld doordat mijn cynische blik op politici wederom regelrecht bevestigd wordt. Politicus worden kun je blijkbaar alleen maar wanneer je je medeburgers haat.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je bent murw door de uitzichtloosheid van de crisis..

lol wutquote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:41 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
stem voor FvD is een stem voor van Dissel want die zijn duidelijk gek op elkaar..

Ben je het eens met de avondklok of ondervind je beperkingen van de avondklok zijn idd twee heel verschillende vragen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar was Gijs Rademaker heel duidelijk over bij de peiling die hij bij Jinek presenteerde.
"Ja, het gros van de mensen die ik sprak heeft geen beperkingen door de avondklok. Die zijn het er dus mee eens. Dat is ongeveer 80% van de mensen"
Eergisteren oid bij Jinek.

Die vind ik trouwens erg leuk!quote:

Ohja je bent voor een bepaald persoon of niet. Heerlijk zwart-wit denken weer, net of je voor een voetbalclub bent. Jaap van Dissel geef ik wel over het algemeen meer vertrouwen voor kennis dan een Maurice De Hond of iemand anders. Maar he dat is niet omdat ik voor Jaap van Dissel ben, dat komt omdat hij er werkelijk voor gestudeerd heeft. Wie ben ik dan om inhoudelijk kritiek te geven op de inhoud? Ik probeer het te begrijpen. Die kritiek kan ik wel geven op zijn communicatie en inlevend vermogen. Die faalt nogal. Dunning-krugereffect op de inhoud is veel te groot, ook zeker hier. 17 miljoen bondscoaches, 17 miljoen virusexperts...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:40 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Willem Engel is stom.. 5g gekkies zijn stom.
zie je het probleem?
Ik gok dat jij voor jaap van dissel bent en dan zegt de nuance is ver te zoeken..
maar als het over de andere "gekkies "gaat praat je dan ook over nuance?
denk het niet.
De Jaap van Dissels zijn ook schokerend en corrupt,. en niemand is fan van van die media geile Willem Engel.
Maar als je het een mag benoemen mag je dan ook het andere benoemen?
er is geen nuance bij beide kanten..
Dus of we geven lekker onze mening over die corrupte Jaap van Dissel met eigen belangen en die virusgekkies als Willem Engel..
of we doen genuanceerd.. Maar dan moet je ook zo stellig zijn bij de persoon waar jij het toevallig niet mee eens bent
Maar doe dan niet hypocriet over nuance want dat gebeurd nergens..

Hoe gaat dat in zijn werk in dit geval? Bij de oude situatie moest de Wbbbg ingezet worden en moest er een bepaalde tijd aan gekoppeld worden die naar de kamer gestuurd wordt. Moet dat nu ook, of is de tijd nu hetzelfde als die van de coronawet?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De mogelijkheid om per ministeriële regeling een avondklok in te voeren via de Wpg is er nu.
Die ministeriële regeling zelf is er nog niet. En die moet ook langs de EK en TK. Die gaan echt niet instemmen met een avondklok zonder einde.

Ik denk dat de situatie nog jaren bestudeerd en beschreven zal worden. Dan zal ongetwijfeld het gebrek aan dualisme worden betreurd, de focus op bestuur die ten koste van adequate volksvertegenwoordiging is gegaan. Daar hebben we nu alleen niets aan.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik mis die reflectie en controle heel erg. Moet zeggen dat ik ook wel erg teleurgesteld ben in zowel de tweede kamer als de eerste kamer. Zeker de eerste kamer had ik meer van verwacht toen er een aantal kritische vragen kwamen.

Ik moest lachen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De mogelijkheid om per ministeriële regeling een avondklok in te voeren via de Wpg is er nu.
Die ministeriële regeling zelf is er nog niet. En die moet ook langs de EK en TK. Die gaan echt niet instemmen met een avondklok zonder einde.

Ik ben benieuwd hoe jij het anders had gedaan van begin tot eind.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is toch ook echt zo. Wat is nou al bij al goed gegaan? In het begin heb je nog een excuus maar na een poosje is het gewoon belachelijk.
Als we rapportcijfers gaan uitdelen scoort niemand hoger dan een 2. Zowat elke beslissing is een fout.
Van maatregelen, tot handhaven, tot testen, tot vaccineren, tot privacybescherming, tot draagvlal creëen, tot ingrijpen, tot versoepelen, tot verantwoordelijkheden nemen etc. etc.
Alleen omdat het zwaar en lastig is houdt niet in dat we alles recht moeten lullen dmv nuance imo.
Sommige van die punten zijn ook lastig natuurlijk maar als echt bijna alles mis gaat keer op keer mag die incompetentie ook benoemd worden toch?

Hij is ook gewoon gastro-enteroloog. Geen viroloog of epidemioloog. Dan zeuren mensen dat iedereen viroloog is bij wijze van spreken, maar Kuipers gaat ook buiten z'n straatje.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het wekelijkse 'Weer hetzelfde wat Ernst Kuipers zorgen baart' bericht.
Wordt tijd dat Kuipers bevalt. Begint wat eentonig en vervelend te worden deze man.

En dan hebben ze een product ook nog niet. "Ja, meneer dat hebben wij niet meer en dat krijgen wij ook niet meer, maar wij hebben het netjes van de totaalprijs afgetrokken."quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:44 schreef Sfancta het volgende:
Allerergste aan deze crisis vind ik nog dat ik minimaal voor 15 euro moet kopen bij de action, en daarnaast nog 1 euro servicekosten moet neertikken.

In denk dat hij daarin wel gelijk heeft. Voor de vorm doen ze dat niet. Maar iedere drie weken bij het kruisje tekenen nadat ze tijdens het debat even moeilijk hebben gekeken, zie ik wel gebeurenquote:

Dat magquote:
 .
. 

Maar antwoord eens dan over pro actief zijn op de gebieden die ik benoem..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Armoede en werkloosheid kan de overheid relatief eenvoudig bestrijden door financiële hulp te bieden. Maar dat komt allemaal nog de komende maanden en jaren, niet nu (laagste aantal faillissementen in 2020 sinds tijden).
Depressie en andere ziektes is schrijnend idd maar het is niet dat die zorg nu helemaal op z'n gat ligt. Juist als je corona z'n gang laat gaan komt andere zorg in het geding zoals we hebben gezien tijdens de pieken.

Oh dus na een verlenging vervalt hij weer in de nieuwe wet en moet er dus weer opnieuw over worden gestemd?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat mag.
Overigens vervalt in de nieuwe wet de avondklok automatisch na drie weken. Dan moet er dus een nieuw voorstel langs de Staten-Generaal.
Dus ondemocratisch of per decreet is het sowieso niet.
En al deze waarborgen waren er onder de wbbbg helemaal niet.

Dat kan. Totdat de verkiezingen eraan komen en de bevolking het zat is. Dan is het mooi dat veel partijen opeens de mogelijkheid hebben hun electoraat “te bevrijden”.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:51 schreef maan_man het volgende:
[..]
In denk dat hij daarin wel gelijk heeft. Voor de vorm doen ze dat niet. Maar iedere drie weken bij het kruisje tekenen nadat ze tijdens het debat even moeilijk hebben gekeken, zie ik wel gebeuren

Jij denkt dat het volk een avondklok zonder einde zou pikken? Als de cijfers er geen aanleiding meer toe geven en het wordt beter weer dan is het draagvlak echt wel weg. Maak je niet zo druk en denk eens niet zo laagdunkend over je mede-landgenoten.quote:

Maart 2020 werden van Dissel, Wallinga en de hele club voor gek versleten omdat het minder zwaar was dan in de andere landen. Toen werden experts uit het VK, Italië, Spanje en welke andere plek dan ook aangehaald om hun ongelijk aan te tonen. Van mondkapjes tot avondklokken, tot welke andere maatregel ook.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja je bent voor een bepaald persoon of niet. Heerlijk zwart-wit denken weer, net of je voor een voetbalclub bent. Jaap van Dissel geef ik wel over het algemeen meer vertrouwen voor kennis dan een Maurice De Hond of iemand anders. Maar he dat is niet omdat ik voor Jaap van Dissel ben, dat komt omdat hij er werkelijk voor gestudeerd heeft. Wie ben ik dan om inhoudelijk kritiek te geven op de inhoud? Ik probeer het te begrijpen. Die kritiek kan ik wel geven op zijn communicatie en inlevend vermogen. Die faalt nogal. Dunning-krugereffect op de inhoud is veel te groot, ook zeker hier. 17 miljoen bondscoaches, 17 miljoen virusexperts...

Kun je wel door een huisarts naar een psycholoog doorverwezen worden? Ik heb er een dikke tien jaar geleden echt profijt van gehad dat ik via de huisarts naar een psycholoog doorverwezen werd en daarbij cognitieve therapie heb ondergaan. Dat heeft me wel echt leren relativeren.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen maanden al veel gedaan om zo min mogelijk prikkels binnen te laten, maar het bleek niet afdoende. Ik ben zelfs op een niet-smartphone overgestapt waarin ik alleen old skool gebeld en gesmst kan worden.
Sinds de diagnose deze week weer terug op fok, dat had ik ook een tijdje genegeerd om die reden.
Maar helemaal negeren kun je het toch niet. Mijn man komt nog wel buiten (ik al lang niet meer, nauwelijks). Die komt met verhalen thuis. Als ik vrienden of familie zie ... tja hoe je het ook wendt of keert, het gaat vaak toch over corona.
En mja burnout zegt het al. Maar een boek of netflix gaat hem momenteel ook niet worden want ik onthoud totaal niks. Ik voel me net Dory vanFinding Nemo. Mijn man kan nu iets tegen me zeggen. En over 5 minuten weer omdat ik niet meer weet wat ie heeft gezegd. Hele rare gewaarwording. Maar met absolute rust, lege agenda en veeeel wandelen om mijn hoofd leeg te maken, komt het vast ooit een keer weer goed.
Maar ik heb 3 jonge schoolgaande kinderen hier. Die bezorgen me misschien nog wel de grootste zorgen. Dat gevoel dat je ieder moment van de dag gebeld kunt worden dat ze naar huis kunnen omdat er iemand in de school positief is getest.
Ieder heeft er op zijn manier last van. De een meer als de ander. Bij mij werkt het aardig ontwrichtend. En zolang we zo aan het soebatten zijn, zal dat er niet heel veel beter op worden. We gaan het meemaken.

17 mil bondscoaches Ronald, dan krijg je toch zo'n captain hindsight referentie.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe jij het anders had gedaan van begin tot eind.

Is dit een adequate weergave? Ik heb bijvoorbeeld begrepen dat de meeste kantons strengere maatregelen troffen dan de federale regering.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:49 schreef Jed1Gam het volgende:
Zelfs toen de cijfers keihard opliepen in november bleef alles nog lang open, maar net als in Nederland in de eerste golf is het nu net zo goed weer keihard gedaald.

Inderdaad. mooie streefdatum om eens te gaan kijken wat er wel weer kan, in plaats van nog meer en langer te beperken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:50 schreef popje het volgende:
Voor mij is het echt klaar als de cijfers hetzelfde blijven of niet navenant stijgen. Dan blijft die derde golf uit en mag wat mij betreft hun geloofwaardigheid in de prullenbak. 16 maart of 23 maart is het voor mij klaar.

Yes.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:54 schreef popje het volgende:
[..]
Oh dus na een verlenging vervalt hij weer in de nieuwe wet en moet er dus weer opnieuw over worden gestemd?

Kwam vooral dat je over nuance praat en steeds als het over nuance gaat je 1 geluid roept..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja je bent voor een bepaald persoon of niet. Heerlijk zwart-wit denken weer, net of je voor een voetbalclub bent. Jaap van Dissel geef ik wel over het algemeen meer vertrouwen voor kennis dan een Maurice De Hond of iemand anders. Maar he dat is niet omdat ik voor Jaap van Dissel ben, dat komt omdat hij er werkelijk voor gestudeerd heeft. Wie ben ik dan om inhoudelijk kritiek te geven op de inhoud? Ik probeer het te begrijpen. Die kritiek kan ik wel geven op zijn communicatie en inlevend vermogen. Die faalt nogal. Dunning-krugereffect op de inhoud is veel te groot, ook zeker hier. 17 miljoen bondscoaches, 17 miljoen virusexperts...

Laten we het zo zeggen: blijkbaar heb ik me eerder vergist.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Jij denkt dat het volk een avondklok zonder einde zou pikken? Als de cijfers er geen aanleiding meer toe geven en het wordt beter weer dan is het draagvlak echt wel weg. Maak je niet zo druk en denk eens niet zo laagdunkend over je mede-landgenoten.

Dan moet de tweede kamer komende week die ministeriële regeling dus nog inzetten en daar moet ook over gestemd worden (dinsdag oid)?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Yes.
Een avondklok wordt in de nieuwe wet per ministeriële regeling geregeld. Daar moet volgens de Wpg de TK en EK over stemmen.
Een avondklok per ministeriële regeling vervalt automatisch na drie weken in deze wet. Dan moet er dus een nieuwe ministeriële regeling ingediend worden te verlenging. En die moet ook weer ter stemming.

Heel herkenbaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen maanden al veel gedaan om zo min mogelijk prikkels binnen te laten, maar het bleek niet afdoende. Ik ben zelfs op een niet-smartphone overgestapt waarin ik alleen old skool gebeld en gesmst kan worden.
Sinds de diagnose deze week weer terug op fok, dat had ik ook een tijdje genegeerd om die reden.
Maar helemaal negeren kun je het toch niet. Mijn man komt nog wel buiten (ik al lang niet meer, nauwelijks). Die komt met verhalen thuis. Als ik vrienden of familie zie ... tja hoe je het ook wendt of keert, het gaat vaak toch over corona.
En mja burnout zegt het al. Maar een boek of netflix gaat hem momenteel ook niet worden want ik onthoud totaal niks. Ik voel me net Dory vanFinding Nemo. Mijn man kan nu iets tegen me zeggen. En over 5 minuten weer omdat ik niet meer weet wat ie heeft gezegd. Hele rare gewaarwording. Maar met absolute rust, lege agenda en veeeel wandelen om mijn hoofd leeg te maken, komt het vast ooit een keer weer goed.
Maar ik heb 3 jonge schoolgaande kinderen hier. Die bezorgen me misschien nog wel de grootste zorgen. Dat gevoel dat je ieder moment van de dag gebeld kunt worden dat ze naar huis kunnen omdat er iemand in de school positief is getest.
Ieder heeft er op zijn manier last van. De een meer als de ander. Bij mij werkt het aardig ontwrichtend. En zolang we zo aan het soebatten zijn, zal dat er niet heel veel beter op worden. We gaan het meemaken.

Dit stelt me dan wel weer een beetje gerust.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Yes.
Een avondklok wordt in de nieuwe wet per ministeriële regeling geregeld. Daar moet volgens de Wpg de TK en EK over stemmen.
Een avondklok per ministeriële regeling vervalt automatisch na drie weken in deze wet. Dan moet er dus een nieuwe ministeriële regeling ingediend worden te verlenging. En die moet ook weer ter stemming.

Touché! De rol van het OMT is niet meer zuiver doordat Rutte al heeft aangegeven welke kant het advies op moet gaan, de peilingbureaus krijgen buitenproportioneel veel macht en de Tweede Kamer is tandeloos.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:54 schreef chratnox het volgende:
Daarnaast hebben we inmiddels een doorzichtig spelletje waar dit ongeveer de volgorde is (meestal week voor persconferentie):
• Op vrijdag roept Rutte/de Jonge dat versoepelingen onwaarschijnlijk zijn en misschien aanvullende maatregelen (zoals een avondklok) noodzakelijk zijn
• Die avond en dag erna komt het halve OMT langs bij talkshows om te vertellen hoe erg het zal zijn als we die extra maatregel niet nemen
• Er komt een peiling onder de bevolking die aangeeft dat bijna niemand tegen de maatregel is, onduidelijk waar die precies op gebaseerd is en wat er gevraagd is
• Daarna is een debat in de tweede kamer en doen een aantal partijen heel verbolgen en boos, maar gaan bijna alle partijen toch akkoord
• De maatregel wordt ingevoerd voor niet meer dan 2 weken, en het kabinet heeft heel veel spijt dat het nodig is de maatregel in te voeren
• De angst van de maatregel komt niet uit, er komt geen enkele stijging voorbij, dus dat wordt gekoppeld aan de maatregel. Indien er geen verschil is is het nog te vroeg om er iets over te zeggen.

17 miljoen bondcoaches aan forum user Ronald koeman.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
17 mil bondscoaches Ronald, dan krijg je toch zo'n captain hindsight referentie.
Je mag van diegene die de leiding hebben toch wel wat voortschrijdend inzicht, flexibiliteit en logisch nadenken verwachten?

Nee hoor.quote:

Jij denkt dat ze maatregelen doorvoeren omdat ze graag burgers pesten? Omdat ze dronken zijn van hun macht? Omdat een of ander complot? Omdat de verkiezingen eraan komen? Toen Rutte zijn speech hield in het torentje waren de cijfers ook redelijk stabiel en zat er nog geen stijging echt aan te komen op het eerste oog. Toen waren er ook genoeg mensen die zeiden dat het allemaal onzin was. Helaas kwam die stijging wel redelijk snel. Als je kijkt naar de RIVM modellen van de presentatie van 13 januari aan de tweede kamer. Dan laten ze later deze maand de cijfers weer stijgen. (Nee, die 170.000 kwam niet van hun, makkelijk stokpaardje). Ik hoop dat dit niet uitkomt, maar laten we dat wel serieus nemen. Ik denk dat daarom er voorlopig geen versoepeling aan zit te komen. Persoonlijk vind ik de avondklok ook een matige maatregel, het heeft een grote sociale impact voor een twijfelachtig effect (gebaseerd op onderzoek). Ik ben zelf ook wel meer klaar met alles en hoop dat we snel de lente in rollen en dat de derde golf nooit komt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maart 2020 werden van Dissel, Wallinga en de hele club voor gek versleten omdat het minder zwaar was dan in de andere landen. Toen werden experts uit het VK, Italië, Spanje en welke andere plek dan ook aangehaald om hun ongelijk aan te tonen. Van mondkapjes tot avondklokken, tot welke andere maatregel ook.
We zijn ongeveer een jaar verder en de modellen hebben er regelmatig naast gezeten. Dat kan gebeuren, dat hoort erbij, maar het evalueren waarom de modellen ernaast zitten en de maatregelen daarop aanpassen vindt niet meer plaats.
Daarnaast hebben we inmiddels een doorzichtig spelletje waar dit ongeveer de volgorde is (meestal week voor persconferentie):
• Op vrijdag roept Rutte/de Jonge dat versoepelingen onwaarschijnlijk zijn en misschien aanvullende maatregelen (zoals een avondklok) noodzakelijk zijn
• Die avond en dag erna komt het halve OMT langs bij talkshows om te vertellen hoe erg het zal zijn als we die extra maatregel niet nemen
• Er komt een peiling onder de bevolking die aangeeft dat bijna niemand tegen de maatregel is, onduidelijk waar die precies op gebaseerd is en wat er gevraagd is
• Daarna is een debat in de tweede kamer en doen een aantal partijen heel verbolgen en boos, maar gaan bijna alle partijen toch akkoord
• De maatregel wordt ingevoerd voor niet meer dan 2 weken, en het kabinet heeft heel veel spijt dat het nodig is de maatregel in te voeren
• De angst van de maatregel komt niet uit, er komt geen enkele stijging voorbij, dus dat wordt gekoppeld aan de maatregel. Indien er geen verschil is is het nog te vroeg om er iets over te zeggen.

Jazekerquote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan moet de tweede kamer het kabinet komende week die ministeriële regeling dus nog inzetten en daar moet ook over gestemd worden (dinsdag oid)?
 .
. 

Ik woon zelfs in corona hotspot Zurich en het was echt niet zo streng. Geen lockdowns als in thuis blijven. Ik heb de hele golf door nog om de week op kantoor gewerkt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is dit een adequate weergave? Ik heb bijvoorbeeld begrepen dat de meeste kantons strengere maatregelen troffen dan de federale regering.

En heb je zelf een beeld van hoelang deze situatie vol te houden is? Nog een paar maanden? Een jaar? Tien jaar? Voor altijd? Is er een grens? Waar ligt die?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee hoor.
Maar zeg eens, hoeveel extra doden heb je over voor een knipbeurt? Hoeveel zodat er weer een biertje in de kroeg gedronken kan worden?
Heb je daar gradaties voor?

En zo muteert onze minister-president langzaam, maar zeker naar de Loekasjenko van de lage landen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ze iets te verbergen hebben, maar macht is iets heel verleidelijks. Hoe meer je het hebt, hoe groter je voelt en hoe moeilijker het is om het op te geven.
Iets dat goedbedoeld begon kan zo langzaam aan steeds verder uit de hand lopen.
Rutte heeft de constante drang om altijd de touwtjes in handen te hebben.
Iemand die zoveel macht naar zich toe trekt raakt snel gefrustreerd als er kritiek opduikt. Door die afwijzing heeft een mens een natuurlijke neiging om nog meer macht als vervanging te zoeken, en dat is iets heel negatiefs.

Ik dacht dat we het over serieuze dingen gingen hebben, zoals de mentale gezondheid van de bevolking, of de leerachterstanden die leerlingen oplopen. Of het betaalbaar houden van de zorg in de toekomst. Of ons sociale vangnet in stand houden.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee hoor.
Maar zeg eens, hoeveel extra doden heb je over voor een knipbeurt? Hoeveel zodat er weer een biertje in de kroeg gedronken kan worden?
Heb je daar gradaties voor?

Dan pas? Ik ben er nu al klaar mee.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:50 schreef popje het volgende:
Voor mij is het echt klaar als de cijfers hetzelfde blijven of niet navenant stijgen. Dan blijft die derde golf uit en mag wat mij betreft hun geloofwaardigheid in de prullenbak. 16 maart of 23 maart is het voor mij klaar.

Genuanceerd doen over Engel is best lastigquote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:40 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Willem Engel is stom.. 5g gekkies zijn stom.
zie je het probleem?
Ik gok dat jij voor jaap van dissel bent en dan zegt de nuance is ver te zoeken..
maar als het over de andere "gekkies "gaat praat je dan ook over nuance?
denk het niet.
De Jaap van Dissels zijn ook schokerend en corrupt,. en niemand is fan van van die media geile Willem Engel.
Maar als je het een mag benoemen mag je dan ook het andere benoemen?
er is geen nuance bij beide kanten..
Dus of we geven lekker onze mening over die corrupte Jaap van Dissel met eigen belangen en die virusgekkies als Willem Engel..
of we doen genuanceerd.. Maar dan moet je ook zo stellig zijn bij de persoon waar jij het toevallig niet mee eens bent
Maar doe dan niet hypocriet over nuance want dat gebeurd nergens..

Nou ik kan me voorstellen dat leerachterstand voorkomen meer zieken en doden en overbelaste zorg mag kosten dan bijvoorbeeld die knipbeurt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik dacht dat we het over serieuze dingen gingen hebben, zoals de mentale gezondheid van de bevolking, of de leerachterstanden die leerlingen oplopen. Of het betaalbaar houden van de zorg in de toekomst. Of ons sociale vangnet in stand houden.

Ik zou graag willen weten waar ik gezegd heb dat ze het doen om ons te pesten, dan heb ik me niet goed uitgedrukt namelijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze maatregelen doorvoeren omdat ze graag burgers pesten? Omdat ze dronken zijn van hun macht? Omdat een of ander complot? Omdat de verkiezingen eraan komen? Toen Rutte zijn speech hield in het torentje waren de cijfers ook redelijk stabiel en zat er nog geen stijging echt aan te komen op het eerste oog. Toen waren er ook genoeg mensen die zeiden dat het allemaal onzin was. Helaas kwam die stijging wel redelijk snel. Als je kijkt naar de RIVM modellen van de presentatie van 13 januari aan de tweede kamer. Dan laten ze later deze maand de cijfers weer stijgen. (Nee, die 170.000 kwam niet van hun, makkelijk stokpaardje). Ik hoop dat dit niet uitkomt, maar laten we dat wel serieus nemen. Ik denk dat daarom er voorlopig geen versoepeling aan zit te komen. Persoonlijk vind ik de avondklok ook een matige maatregel, het heeft een grote sociale impact voor een twijfelachtig effect (gebaseerd op onderzoek). Ik ben zelf ook wel meer klaar met alles en hoop dat we snel de lente in rollen en dat de derde golf nooit komt.

Hij zit er al 10 jaar, 10 jaar op de top van de apenrots, en nog is het niet genoeg voor hem.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En zo muteert onze minister-president langzaam, maar zeker naar de Loekasjenko van de lage landen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |