abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198105197
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef Momo het volgende:

[..]

Dit, de nuance is ver te zoeken bij velen. Overheid is stom, Rutte is stom, RIVM is stom, Jaap van Dissel is stom.
Dat is toch ook echt zo. Wat is nou al bij al goed gegaan? In het begin heb je nog een excuus maar na een poosje is het gewoon belachelijk.

Als we rapportcijfers gaan uitdelen scoort niemand hoger dan een 2. Zowat elke beslissing is een fout.
Van maatregelen, tot handhaven, tot testen, tot vaccineren, tot privacybescherming, tot draagvlal creëen, tot ingrijpen, tot versoepelen, tot verantwoordelijkheden nemen etc. etc.

Alleen omdat het zwaar en lastig is houdt niet in dat we alles recht moeten lullen dmv nuance imo.

Sommige van die punten zijn ook lastig natuurlijk maar als echt bijna alles mis gaat keer op keer mag die incompetentie ook benoemd worden toch?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:46:00 #252
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198105206
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:07 schreef diedrick het volgende:
Kuipers heeft twijfels over de cijfers van het RIVM (wie niet....)

https://www.telegraaf.nl/(...)den-rond-coronavirus
Het wekelijkse 'Weer hetzelfde wat Ernst Kuipers zorgen baart' bericht.
Wordt tijd dat Kuipers bevalt. Begint wat eentonig en vervelend te worden deze man.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198105208
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:34 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je bent murw door de uitzichtloosheid van de crisis..
Ik ben vooral erg teleurgesteld doordat mijn cynische blik op politici wederom regelrecht bevestigd wordt. Politicus worden kun je blijkbaar alleen maar wanneer je je medeburgers haat.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198105212
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:41 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

stem voor FvD is een stem voor van Dissel want die zijn duidelijk gek op elkaar..
lol wut
Alpha kenny one
pi_198105225
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar was Gijs Rademaker heel duidelijk over bij de peiling die hij bij Jinek presenteerde.

"Ja, het gros van de mensen die ik sprak heeft geen beperkingen door de avondklok. Die zijn het er dus mee eens. Dat is ongeveer 80% van de mensen"

Eergisteren oid bij Jinek.
Ben je het eens met de avondklok of ondervind je beperkingen van de avondklok zijn idd twee heel verschillende vragen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198105230
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:28 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Deze?
[ afbeelding ]
Die vind ik trouwens erg leuk! ^O^
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:47:33 #257
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198105238
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:40 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Willem Engel is stom.. 5g gekkies zijn stom.

zie je het probleem?
Ik gok dat jij voor jaap van dissel bent en dan zegt de nuance is ver te zoeken..

maar als het over de andere "gekkies "gaat praat je dan ook over nuance?

denk het niet.

De Jaap van Dissels zijn ook schokerend en corrupt,. en niemand is fan van van die media geile Willem Engel.

Maar als je het een mag benoemen mag je dan ook het andere benoemen?
er is geen nuance bij beide kanten..

Dus of we geven lekker onze mening over die corrupte Jaap van Dissel met eigen belangen en die virusgekkies als Willem Engel..

of we doen genuanceerd.. Maar dan moet je ook zo stellig zijn bij de persoon waar jij het toevallig niet mee eens bent

Maar doe dan niet hypocriet over nuance want dat gebeurd nergens..
Ohja je bent voor een bepaald persoon of niet. Heerlijk zwart-wit denken weer, net of je voor een voetbalclub bent. Jaap van Dissel geef ik wel over het algemeen meer vertrouwen voor kennis dan een Maurice De Hond of iemand anders. Maar he dat is niet omdat ik voor Jaap van Dissel ben, dat komt omdat hij er werkelijk voor gestudeerd heeft. Wie ben ik dan om inhoudelijk kritiek te geven op de inhoud? Ik probeer het te begrijpen. Die kritiek kan ik wel geven op zijn communicatie en inlevend vermogen. Die faalt nogal. Dunning-krugereffect op de inhoud is veel te groot, ook zeker hier. 17 miljoen bondscoaches, 17 miljoen virusexperts...
pi_198105244
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De mogelijkheid om per ministeriële regeling een avondklok in te voeren via de Wpg is er nu.

Die ministeriële regeling zelf is er nog niet. En die moet ook langs de EK en TK. Die gaan echt niet instemmen met een avondklok zonder einde.
Hoe gaat dat in zijn werk in dit geval? Bij de oude situatie moest de Wbbbg ingezet worden en moest er een bepaalde tijd aan gekoppeld worden die naar de kamer gestuurd wordt. Moet dat nu ook, of is de tijd nu hetzelfde als die van de coronawet?
pi_198105253
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik mis die reflectie en controle heel erg. Moet zeggen dat ik ook wel erg teleurgesteld ben in zowel de tweede kamer als de eerste kamer. Zeker de eerste kamer had ik meer van verwacht toen er een aantal kritische vragen kwamen.
Ik denk dat de situatie nog jaren bestudeerd en beschreven zal worden. Dan zal ongetwijfeld het gebrek aan dualisme worden betreurd, de focus op bestuur die ten koste van adequate volksvertegenwoordiging is gegaan. Daar hebben we nu alleen niets aan.

Ik ben dit aan het lezen:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:48:52 #260
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198105261
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De mogelijkheid om per ministeriële regeling een avondklok in te voeren via de Wpg is er nu.

Die ministeriële regeling zelf is er nog niet. En die moet ook langs de EK en TK. Die gaan echt niet instemmen met een avondklok zonder einde.
Ik moest lachen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198105262
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat is toch ook echt zo. Wat is nou al bij al goed gegaan? In het begin heb je nog een excuus maar na een poosje is het gewoon belachelijk.

Als we rapportcijfers gaan uitdelen scoort niemand hoger dan een 2. Zowat elke beslissing is een fout.
Van maatregelen, tot handhaven, tot testen, tot vaccineren, tot privacybescherming, tot draagvlal creëen, tot ingrijpen, tot versoepelen, tot verantwoordelijkheden nemen etc. etc.

Alleen omdat het zwaar en lastig is houdt niet in dat we alles recht moeten lullen dmv nuance imo.

Sommige van die punten zijn ook lastig natuurlijk maar als echt bijna alles mis gaat keer op keer mag die incompetentie ook benoemd worden toch?
Ik ben benieuwd hoe jij het anders had gedaan van begin tot eind.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_198105264
quote:
19s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:46 schreef Gunner het volgende:

[..]

Het wekelijkse 'Weer hetzelfde wat Ernst Kuipers zorgen baart' bericht.
Wordt tijd dat Kuipers bevalt. Begint wat eentonig en vervelend te worden deze man.
Hij is ook gewoon gastro-enteroloog. Geen viroloog of epidemioloog. Dan zeuren mensen dat iedereen viroloog is bij wijze van spreken, maar Kuipers gaat ook buiten z'n straatje.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198105266
Wel opvallend in Nederland was het in de eerste golf alles zo gematigd, heel nuchter Nederlands. Hier in Zwitserland was het ietsje strenger.

Het is langzaam aan steeds strenger geworden in NL. In Zwitserland was het tijdens de tweede golf juist van, ja die economie gaat helemaal kapot, effectiviteit van lockdowns etc staat ten vragen, check maar de eerste golf.

Zelfs toen de cijfers keihard opliepen in november bleef alles nog lang open, maar net als in Nederland in de eerste golf is het nu net zo goed weer keihard gedaald.
pi_198105269
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:44 schreef Sfancta het volgende:
Allerergste aan deze crisis vind ik nog dat ik minimaal voor 15 euro moet kopen bij de action, en daarnaast nog 1 euro servicekosten moet neertikken.
En dan hebben ze een product ook nog niet. "Ja, meneer dat hebben wij niet meer en dat krijgen wij ook niet meer, maar wij hebben het netjes van de totaalprijs afgetrokken."

Normaal zou je in de winkel kijken voor een alternatief. Nu ga je zonder naar huis en moet je eerst weer ¤ 16 besteden om een alternatief te kopen.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:50:47 #265
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198105294
Voor mij is het echt klaar als de cijfers hetzelfde blijven of niet navenant stijgen. Dan blijft die derde golf uit en mag wat mij betreft hun geloofwaardigheid in de prullenbak. 16 maart of 23 maart is het voor mij klaar.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198105303
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik moest lachen.
In denk dat hij daarin wel gelijk heeft. Voor de vorm doen ze dat niet. Maar iedere drie weken bij het kruisje tekenen nadat ze tijdens het debat even moeilijk hebben gekeken, zie ik wel gebeuren
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:52:42 #267
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198105325
quote:

[..]

Ik moest lachen.
Dat mag ;).

Overigens vervalt in de nieuwe wet de avondklok automatisch na drie weken. Dan moet er dus een nieuw voorstel langs de Staten-Generaal.

Dus ondemocratisch of per decreet is het sowieso niet.

En al deze waarborgen waren er onder de wbbbg helemaal niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198105328
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Armoede en werkloosheid kan de overheid relatief eenvoudig bestrijden door financiële hulp te bieden. Maar dat komt allemaal nog de komende maanden en jaren, niet nu (laagste aantal faillissementen in 2020 sinds tijden).

Depressie en andere ziektes is schrijnend idd maar het is niet dat die zorg nu helemaal op z'n gat ligt. Juist als je corona z'n gang laat gaan komt andere zorg in het geding zoals we hebben gezien tijdens de pieken.
Maar antwoord eens dan over pro actief zijn op de gebieden die ik benoem..

heb het idee dat je zegt dat dat op dit moment ondergeschikt belang heeft..

zelfs gezondheidzorg.. want corona is de mount everest van gezondheid..

geen corona leef je tot 100 jaar en als je een andere ziekte hebt of , depressie, ongezond bent, weinig sport, armoede, onhygenisch leeft, griep, kanker hebt.. mishandeling..

Dat allemaal is een klein effect.. Maar covid is de mount everest.

Ben het daar gewoon niet mee eens.

Men pakt Covid aan alsof dat het enige is dat telt..
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:54:12 #269
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198105356
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat mag ;).

Overigens vervalt in de nieuwe wet de avondklok automatisch na drie weken. Dan moet er dus een nieuw voorstel langs de Staten-Generaal.

Dus ondemocratisch of per decreet is het sowieso niet.

En al deze waarborgen waren er onder de wbbbg helemaal niet.
Oh dus na een verlenging vervalt hij weer in de nieuwe wet en moet er dus weer opnieuw over worden gestemd?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:54:31 #270
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198105363
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:51 schreef maan_man het volgende:

[..]

In denk dat hij daarin wel gelijk heeft. Voor de vorm doen ze dat niet. Maar iedere drie weken bij het kruisje tekenen nadat ze tijdens het debat even moeilijk hebben gekeken, zie ik wel gebeuren
Dat kan. Totdat de verkiezingen eraan komen en de bevolking het zat is. Dan is het mooi dat veel partijen opeens de mogelijkheid hebben hun electoraat “te bevrijden”.

Het is in ieder geval een stuk beter dan het kabinet dat per decreet, buiten het Staten-generaal om alles zelf kan bepalen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198105370
quote:

[..]

Ik moest lachen.
Jij denkt dat het volk een avondklok zonder einde zou pikken? Als de cijfers er geen aanleiding meer toe geven en het wordt beter weer dan is het draagvlak echt wel weg. Maak je niet zo druk en denk eens niet zo laagdunkend over je mede-landgenoten.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_198105372
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:47 schreef Momo het volgende:

[..]

Ohja je bent voor een bepaald persoon of niet. Heerlijk zwart-wit denken weer, net of je voor een voetbalclub bent. Jaap van Dissel geef ik wel over het algemeen meer vertrouwen voor kennis dan een Maurice De Hond of iemand anders. Maar he dat is niet omdat ik voor Jaap van Dissel ben, dat komt omdat hij er werkelijk voor gestudeerd heeft. Wie ben ik dan om inhoudelijk kritiek te geven op de inhoud? Ik probeer het te begrijpen. Die kritiek kan ik wel geven op zijn communicatie en inlevend vermogen. Die faalt nogal. Dunning-krugereffect op de inhoud is veel te groot, ook zeker hier. 17 miljoen bondscoaches, 17 miljoen virusexperts...
Maart 2020 werden van Dissel, Wallinga en de hele club voor gek versleten omdat het minder zwaar was dan in de andere landen. Toen werden experts uit het VK, Italië, Spanje en welke andere plek dan ook aangehaald om hun ongelijk aan te tonen. Van mondkapjes tot avondklokken, tot welke andere maatregel ook.

We zijn ongeveer een jaar verder en de modellen hebben er regelmatig naast gezeten. Dat kan gebeuren, dat hoort erbij, maar het evalueren waarom de modellen ernaast zitten en de maatregelen daarop aanpassen vindt niet meer plaats.

Daarnaast hebben we inmiddels een doorzichtig spelletje waar dit ongeveer de volgorde is (meestal week voor persconferentie):

• Op vrijdag roept Rutte/de Jonge dat versoepelingen onwaarschijnlijk zijn en misschien aanvullende maatregelen (zoals een avondklok) noodzakelijk zijn
• Die avond en dag erna komt het halve OMT langs bij talkshows om te vertellen hoe erg het zal zijn als we die extra maatregel niet nemen
• Er komt een peiling onder de bevolking die aangeeft dat bijna niemand tegen de maatregel is, onduidelijk waar die precies op gebaseerd is en wat er gevraagd is
• Daarna is een debat in de tweede kamer en doen een aantal partijen heel verbolgen en boos, maar gaan bijna alle partijen toch akkoord
• De maatregel wordt ingevoerd voor niet meer dan 2 weken, en het kabinet heeft heel veel spijt dat het nodig is de maatregel in te voeren
• De angst van de maatregel komt niet uit, er komt geen enkele stijging voorbij, dus dat wordt gekoppeld aan de maatregel. Indien er geen verschil is is het nog te vroeg om er iets over te zeggen.
pi_198105389
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:35 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen maanden al veel gedaan om zo min mogelijk prikkels binnen te laten, maar het bleek niet afdoende. Ik ben zelfs op een niet-smartphone overgestapt waarin ik alleen old skool gebeld en gesmst kan worden.

Sinds de diagnose deze week weer terug op fok, dat had ik ook een tijdje genegeerd om die reden.

Maar helemaal negeren kun je het toch niet. Mijn man komt nog wel buiten (ik al lang niet meer, nauwelijks). Die komt met verhalen thuis. Als ik vrienden of familie zie ... tja hoe je het ook wendt of keert, het gaat vaak toch over corona.

En mja burnout zegt het al. Maar een boek of netflix gaat hem momenteel ook niet worden want ik onthoud totaal niks. Ik voel me net Dory vanFinding Nemo. Mijn man kan nu iets tegen me zeggen. En over 5 minuten weer omdat ik niet meer weet wat ie heeft gezegd. Hele rare gewaarwording. Maar met absolute rust, lege agenda en veeeel wandelen om mijn hoofd leeg te maken, komt het vast ooit een keer weer goed.

Maar ik heb 3 jonge schoolgaande kinderen hier. Die bezorgen me misschien nog wel de grootste zorgen. Dat gevoel dat je ieder moment van de dag gebeld kunt worden dat ze naar huis kunnen omdat er iemand in de school positief is getest.

Ieder heeft er op zijn manier last van. De een meer als de ander. Bij mij werkt het aardig ontwrichtend. En zolang we zo aan het soebatten zijn, zal dat er niet heel veel beter op worden. We gaan het meemaken.
Kun je wel door een huisarts naar een psycholoog doorverwezen worden? Ik heb er een dikke tien jaar geleden echt profijt van gehad dat ik via de huisarts naar een psycholoog doorverwezen werd en daarbij cognitieve therapie heb ondergaan. Dat heeft me wel echt leren relativeren.

Kort gezegd komt het er op neer dat je leert dat je, wanneer je zelf niets kunt doen aan de oorzaken van je stress/burnout, je het "los moet laten". M.a.w. er bijv. schijt aan hebben wanneer iemand anders er een puinhoop van maakt en je al zeker niet verantwoordelijk voelen voor het oplossen van andermans puinhoop. Er gaan echt wel een paar sessies overheen voordat dat besef doordringt, maar ik merk nog altijd dat ik er profijt van heb.
pi_198105397
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe jij het anders had gedaan van begin tot eind.
17 mil bondscoaches Ronald, dan krijg je toch zo'n captain hindsight referentie.

Je mag van diegene die de leiding hebben toch wel wat voortschrijdend inzicht, flexibiliteit en logisch nadenken verwachten?
pi_198105398
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:49 schreef Jed1Gam het volgende:

Zelfs toen de cijfers keihard opliepen in november bleef alles nog lang open, maar net als in Nederland in de eerste golf is het nu net zo goed weer keihard gedaald.
Is dit een adequate weergave? Ik heb bijvoorbeeld begrepen dat de meeste kantons strengere maatregelen troffen dan de federale regering.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')