Ik heb vanaf het begin af aan geroepen "als men eenmaal akkoord gaat met de avondklok, kom je daar van z'n levensdagen niet vanaf, op welke manier dan ook" - een beetje in de strekking van geef ze een vinger en je pakken je hele hand.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:40 schreef JosMert het volgende:
Er waren heel wat users die met 100% zekerheid wisten dat de avondklok niet nog eens verlengd zou worden 2 weken terug.....tsja. Hier zitten we nog maanden in.
Nee, was zeker niet mijn intentie.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh oke. Ik had even het idee dat je aangaf dat het daar beter was omdat zij geen corona meer hadden. Mijn fout.
Tuurlijk, ik vind ook dat er dingen niet goed gaan en er zijn zeker fouten gemaakt. Maar feiten en nuance lijken steeds meer ondergesneeuwd te worden door one-liners en stokpaardjes.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind ze niet stom, ik ben het niet met ze eens omdat ze in mijn ogen een veel te eenzijdige benadering kiezen. Mag dat wel?
Is ook wel iets Nederlands van de laatste 10-20 jaar dat niemand meer gelooft in demonstreren of actievoeren. Wanneer waren nou de laatste grote demonstraties in Nederland, anders dan van boeren? Denk begin deze eeuw tegen de Irakoorlog en van de vakbonden tegen het neoliberale beleid van Balkenende-II. Als iemand nu zonder te googelen weet te vertellen wat het neoliberale beleid van Balkenende-II precies inhield, dan hoor ik het graag!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:15 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
precies als je op het malieveld de doorsnee pakt zie je oudere mensen, oma's, artsen, bezorgde ouders. jongeren..
het is eigenlijk schandalig dat het nieuws het zo spint dat als je protesteert je een relnicht of wappie bent.
Dat is echt te belachelijk..
En al de mafkezen doen alsof het de waarheid is.. en lekker doorgaan met wappie framen. Dat is zoals pesten vroeger.. mee doen met pesten.. want dat is lekker makkelijk en dan voel je je goed. lekker mee doen en erbij horen.. en de ander mond dood maken..groepjes gerdrag er bij horen en anderen afzeiken om zelf de waarheid in pacht te hebben.
zo is het gewoon.
Ik heb geen moeite met pro-actief handelen, maar dan wel op een goed onderbouwde en proportionele manier waarbij de tijd wordt genomen voor reflectie en controle. Het gaat er bij mij niet in dat een spoedeisende situatie een jaar duurt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Pro-actief handelen doe je op het moment dat wat eraan komt een zekerheid is. Er is nog steeds niet duidelijk of de grote problemen die verwacht worden daadwerkelijk komen, maar er is een heel makkelijke en wenselijke manier om daar zoveel mogelijk aan te doen.
Same. Avondklok zal wel ergens in mei/juni worden versoepeld. Bv 12 tot half 5.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb vanaf het begin af aan geroepen "als men eenmaal akkoord gaat met de avondklok, kom je daar van z'n levensdagen niet vanaf, op welke manier dan ook" - een beetje in de strekking van geef ze een vinger en je pakken je hele hand.
Eng dat het zo loopt eigenlijk.
En gezien alle moeite die ze doen noodwet, heb ik niet de illusie dat ze de avondklok gaan stoppen voor eind april/ begin mei.
Het OMT hoort gewoon achter de schermen en buiten de media te adviseren. Punt.quote:
Maar is dat inmiddels niet logisch? Tot oktober (ongeveer) zijn alle fouten meerdere malen vergeven. Toen kwam november/december en werd het strenger en strenger, op basis van een mogelijke situatie. Niet iets wat eraan kwam, niet iets wat er was, iets wat er mogelijk aan zat te komen. Alsof je je elektriciteit al 2 weken voor het onweer begint uit zet, want als de bliksem in slaat heb je een probleem.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit, de nuance is ver te zoeken bij velen. Overheid is stom, Rutte is stom, RIVM is stom, Jaap van Dissel is stom.
Dat is toch ook geen sprake van? Ja, er kan een avondklok worden ingevoerd per ministeriële regeling, maar die moet wel eerst langs de Tweede en Eerste Kamer. Dus per decreet zou ik het niet helemaal willen noemen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef popje het volgende:
[..]
Nee maar een nieuwe wet die een dagklok per decreet van de minister mogelijk maakt gaat wel steeds meer die kant uit...
Willem Engel is stom.. 5g gekkies zijn stom.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit, de nuance is ver te zoeken bij velen. Overheid is stom, Rutte is stom, RIVM is stom, Jaap van Dissel is stom.
Maar hij is er nu, en buiten de nucleaire optie heeft de volksvertegenwoordiging niet meer de mogelijkheid om hem te stoppen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is toch ook geen sprake van? Ja, er kan een avondklok worden ingevoerd per ministeriële regeling, maar die moet wel eerst langs de Tweede en Eerste Kamer. Dus per decreet zou ik het niet helemaal willen noemen.
Waarom is dat de schuld van Engel? Waarom pakken ze meer bevoegdheden? Omdat ze geen discussie willen? Is de democratie dan niets waard? Omdat ze 'wraak' willen nemen en willen laten zien dat je niet met ze moet fucken? Is de democratie dan niets waard? Omdat ze geen gedoe willen hebben met een wet die elke paar weken verlengd moet worden? .. Je snapt mn punt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat kort geding van Engel pakt helemaal verkeerd uit.
De overheid pakt gewoon een stuk meer bevoegdheid.
stem voor FvD is een stem voor van Dissel want die zijn duidelijk gek op elkaar..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:32 schreef falling_away het volgende:
[..]
thx.. ik snap alleen niet waarom dat gezicht ook bij FVD staat, was me eerder niet opgevallen.
Ik geloof niet dat ze iets te verbergen hebben, maar macht is iets heel verleidelijks. Hoe meer je het hebt, hoe groter je voelt en hoe moeilijker het is om het op te geven.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:06 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik geloof hier niet meer in. Ze hebben echt iets te verbergen.
Ik mis die reflectie en controle heel erg. Moet zeggen dat ik ook wel erg teleurgesteld ben in zowel de tweede kamer als de eerste kamer. Zeker de eerste kamer had ik meer van verwacht toen er een aantal kritische vragen kwamen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met pro-actief handelen, maar dan wel op een goed onderbouwde en proportionele manier waarbij de tijd wordt genomen voor reflectie en controle. Het gaat er bij mij niet in dat een spoedeisende situatie een jaar duurt.
Waarom zou je je als gewone burger nog aan de maatregelen houden terwijl ondertussen politici trouwen, in het Thialf schaatsen en fysiek vergaderen alsof Teams niet bestaat, passagiersvluchten uit het VK nog dagelijks op Schiphol landen terwijl ondertussen de Britse mutatie apocalypse gepredikt wordt, gristenen nog naar de kerk gaan om daar mondkaploos psalmen op te dreunen, de koninklijke familie nog op vakantie gaat, coronapopsterren avond na avond in talkshows op komen draven, profvoetballers naar de kapper gaan en influencers en nutteloze crlebrities nog altijd leven alsof er geen pandemie gaande is en hen geen strobreed in de weg gelegd wordt?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, en ondanks alle restricties zijn we nog steeds geen totalitair regime.
We zijn gewoon een land waar iedereen het beter weet en de overheid op voorhand niets goed kan doen, waarbij iedereen de grenzen van de maatregelen opzoekt en de anderen verwijten dat te doen en zo de oorzaak te zijn van het aanblijven van de maatregelen...
Maar wat bedoel je nu te zeggen over totalitair regime en geen corona?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je pakt meteen de meest extreme....
[..]
Jij duidelijk niet nee...
[..]
Nee, dat punt verzin je zelf.
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:43 schreef maan_man het volgende:
Beste mensen, een advies: speel nooit verstoppertje met de 80% van de bevolking die voor de avondklok is. Dit win je niet. Ik heb ze het afgelopen uur gezocht op de diverse platformen waar je een reactie kan achterlaten en 79% weet zich extreem goed goed te verbergen.
Armoede en werkloosheid kan de overheid relatief eenvoudig bestrijden door financiële hulp te bieden. Maar dat komt allemaal nog de komende maanden en jaren, niet nu (laagste aantal faillissementen in 2020 sinds tijden).quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:26 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Doe je oogkleppen eens af.. met pro actief. grotere onzin nog noout gehoord.
Zijn ze ook Pro actief met dreigende werkloosheid? armoede.. , ziektes. depressies.
Het is toch puur pro actief op 1 gebied? corona.
niet eens volksgezondheid.. want de gezondheid lijdt ontzettend
Ik kan ze ook nog niet vinden tussen collega's en vrienden. Maar ik ga waarschijnlijk te weinig om met boomers.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:43 schreef maan_man het volgende:
Beste mensen, een advies: speel nooit verstoppertje met de 80% van de bevolking die voor de avondklok is. Dit win je niet. Ik heb ze het afgelopen uur gezocht op de diverse platformen waar je een reactie kan achterlaten en 79% weet zich extreem goed goed te verbergen.
De mogelijkheid om per ministeriële regeling een avondklok in te voeren via de Wpg is er nu.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar hij is er nu, en buiten de nucleaire optie heeft de volksvertegenwoordiging niet meer de mogelijkheid om hem te stoppen.
Daar was Gijs Rademaker heel duidelijk over bij de peiling die hij bij Jinek presenteerde.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:43 schreef maan_man het volgende:
Valt mij ook heel erg op. Zit me niet helemaal lekker de laatste tijd.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik mis die reflectie en controle heel erg. Moet zeggen dat ik ook wel erg teleurgesteld ben in zowel de tweede kamer als de eerste kamer. Zeker de eerste kamer had ik meer van verwacht toen er een aantal kritische vragen kwamen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |