abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198105402
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:50 schreef popje het volgende:
Voor mij is het echt klaar als de cijfers hetzelfde blijven of niet navenant stijgen. Dan blijft die derde golf uit en mag wat mij betreft hun geloofwaardigheid in de prullenbak. 16 maart of 23 maart is het voor mij klaar.
Inderdaad. mooie streefdatum om eens te gaan kijken wat er wel weer kan, in plaats van nog meer en langer te beperken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:57:31 #277
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198105421
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:54 schreef popje het volgende:

[..]

Oh dus na een verlenging vervalt hij weer in de nieuwe wet en moet er dus weer opnieuw over worden gestemd?
Yes.

Een avondklok wordt in de nieuwe wet per ministeriële regeling geregeld. Daar moet volgens de Wpg de TK en EK over stemmen.

Een avondklok per ministeriële regeling vervalt automatisch na drie weken in deze wet. Dan moet er dus een nieuwe ministeriële regeling ingediend worden te verlenging. En die moet ook weer ter stemming. :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198105436
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:47 schreef Momo het volgende:

[..]

Ohja je bent voor een bepaald persoon of niet. Heerlijk zwart-wit denken weer, net of je voor een voetbalclub bent. Jaap van Dissel geef ik wel over het algemeen meer vertrouwen voor kennis dan een Maurice De Hond of iemand anders. Maar he dat is niet omdat ik voor Jaap van Dissel ben, dat komt omdat hij er werkelijk voor gestudeerd heeft. Wie ben ik dan om inhoudelijk kritiek te geven op de inhoud? Ik probeer het te begrijpen. Die kritiek kan ik wel geven op zijn communicatie en inlevend vermogen. Die faalt nogal. Dunning-krugereffect op de inhoud is veel te groot, ook zeker hier. 17 miljoen bondscoaches, 17 miljoen virusexperts...
Kwam vooral dat je over nuance praat en steeds als het over nuance gaat je 1 geluid roept..
nuance bij rutte, van dissel etc,kabinet.

Punt is nuance moet bij elke persoon dan. ook bij maurice de hond of willem engel.. of de rechter die tegen de staat uitsprak. of ga je die ook afschieten?

ik roep enkel op tot nuance bij iedereen dan..

niet enkel omdat je van dissel top vindt.

ik begrijp je argument ja want hij is gekwalificeerd.. maar zo zijn er meerderen..

en als je argument is , nuance bij enkel mensen die jij top vindt of hoog in schat is dat ook niet erg objectief
  vrijdag 19 februari 2021 @ 23:59:04 #279
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198105454
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Jij denkt dat het volk een avondklok zonder einde zou pikken? Als de cijfers er geen aanleiding meer toe geven en het wordt beter weer dan is het draagvlak echt wel weg. Maak je niet zo druk en denk eens niet zo laagdunkend over je mede-landgenoten.
Laten we het zo zeggen: blijkbaar heb ik me eerder vergist.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198105457
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Yes.

Een avondklok wordt in de nieuwe wet per ministeriële regeling geregeld. Daar moet volgens de Wpg de TK en EK over stemmen.

Een avondklok per ministeriële regeling vervalt automatisch na drie weken in deze wet. Dan moet er dus een nieuwe ministeriële regeling ingediend worden te verlenging. En die moet ook weer ter stemming. :Y
Dan moet de tweede kamer komende week die ministeriële regeling dus nog inzetten en daar moet ook over gestemd worden (dinsdag oid)?
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:00:15 #281
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198105469
FOK!forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen nog een keer. <br /><br /><i><small>(db:rollback:0)</small></i>
Dit is dan wel weer een beetje een geruststelling
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198105471
twitter
pi_198105478
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:35 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen maanden al veel gedaan om zo min mogelijk prikkels binnen te laten, maar het bleek niet afdoende. Ik ben zelfs op een niet-smartphone overgestapt waarin ik alleen old skool gebeld en gesmst kan worden.

Sinds de diagnose deze week weer terug op fok, dat had ik ook een tijdje genegeerd om die reden.

Maar helemaal negeren kun je het toch niet. Mijn man komt nog wel buiten (ik al lang niet meer, nauwelijks). Die komt met verhalen thuis. Als ik vrienden of familie zie ... tja hoe je het ook wendt of keert, het gaat vaak toch over corona.

En mja burnout zegt het al. Maar een boek of netflix gaat hem momenteel ook niet worden want ik onthoud totaal niks. Ik voel me net Dory vanFinding Nemo. Mijn man kan nu iets tegen me zeggen. En over 5 minuten weer omdat ik niet meer weet wat ie heeft gezegd. Hele rare gewaarwording. Maar met absolute rust, lege agenda en veeeel wandelen om mijn hoofd leeg te maken, komt het vast ooit een keer weer goed.

Maar ik heb 3 jonge schoolgaande kinderen hier. Die bezorgen me misschien nog wel de grootste zorgen. Dat gevoel dat je ieder moment van de dag gebeld kunt worden dat ze naar huis kunnen omdat er iemand in de school positief is getest.

Ieder heeft er op zijn manier last van. De een meer als de ander. Bij mij werkt het aardig ontwrichtend. En zolang we zo aan het soebatten zijn, zal dat er niet heel veel beter op worden. We gaan het meemaken.
Heel herkenbaar.
Ik ben tijdens de eerste lockdown in een depressie belandt.
Tot juni was een zware hel en augustus een burnout er overheen.
Niet tegen prikkels kunnen, mensen konden tegen me praten, maar het kwam gewoon niet binnen. Lezen ging niet meer, Netflix kijken had geen zin, ik wist totaal niet waar het over ging.
De eerste maanden lukte echt niets meer. Stil zitten op de bank ging, maar zodra ik in beweging kwam ging het helemaal mis.

Mijn partner is gek op Zapp en het viel me op dat als we er samen naar kijken, gezellig op de bank, dan kom ik volledig tot rust.
Leuke van veel Zapp programma's, in tegenstelling tot tekenfilms op Netflix, is dat ze kort zijn en eigenlijk nergens over gaan..
Een blauw kind van de maan, gebreide ruimtewezens met een slurf die op een ruimterots wonen, poesjes in een poppenhuis met een slak.
Ik vind het een verademing.
Inmiddels kan ik meer verwerken en als ik alleen ben kijk ik wel naar Op1 of Jinek en ik volg corona op Fok.
Maar als ik met mijn partner ben, dan kijken we geen nieuws, geen actualiteit programma's, etc.
Vanaf 17:00 Zapp en als dat afgelopen is entertainment zoals Wie is de mol, marble mania, vroege vogels, etc...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:00:49 #284
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198105482
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Yes.

Dit stelt me dan wel weer een beetje gerust.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198105486
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:54 schreef chratnox het volgende:

Daarnaast hebben we inmiddels een doorzichtig spelletje waar dit ongeveer de volgorde is (meestal week voor persconferentie):

• Op vrijdag roept Rutte/de Jonge dat versoepelingen onwaarschijnlijk zijn en misschien aanvullende maatregelen (zoals een avondklok) noodzakelijk zijn
• Die avond en dag erna komt het halve OMT langs bij talkshows om te vertellen hoe erg het zal zijn als we die extra maatregel niet nemen
• Er komt een peiling onder de bevolking die aangeeft dat bijna niemand tegen de maatregel is, onduidelijk waar die precies op gebaseerd is en wat er gevraagd is
• Daarna is een debat in de tweede kamer en doen een aantal partijen heel verbolgen en boos, maar gaan bijna alle partijen toch akkoord
• De maatregel wordt ingevoerd voor niet meer dan 2 weken, en het kabinet heeft heel veel spijt dat het nodig is de maatregel in te voeren
• De angst van de maatregel komt niet uit, er komt geen enkele stijging voorbij, dus dat wordt gekoppeld aan de maatregel. Indien er geen verschil is is het nog te vroeg om er iets over te zeggen.
Touché! De rol van het OMT is niet meer zuiver doordat Rutte al heeft aangegeven welke kant het advies op moet gaan, de peilingbureaus krijgen buitenproportioneel veel macht en de Tweede Kamer is tandeloos.

Je vergeet: De maatregel wordt keer op keer verlengd. 'Nog even volhouden, mensen!'
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198105491
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

17 mil bondscoaches Ronald, dan krijg je toch zo'n captain hindsight referentie.

Je mag van diegene die de leiding hebben toch wel wat voortschrijdend inzicht, flexibiliteit en logisch nadenken verwachten?
17 miljoen bondcoaches aan forum user Ronald koeman.

no pun intended?
pi_198105505
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Moet alles wijken voor corona?
Nee hoor.
Maar zeg eens, hoeveel extra doden heb je over voor een knipbeurt? Hoeveel zodat er weer een biertje in de kroeg gedronken kan worden?
Heb je daar gradaties voor?
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:01:54 #288
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198105510
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:28 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Deze?
[ afbeelding ]
Deze kan wel in de OP
Where law ends, tyrrany begins.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:03:36 #289
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198105537
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maart 2020 werden van Dissel, Wallinga en de hele club voor gek versleten omdat het minder zwaar was dan in de andere landen. Toen werden experts uit het VK, Italië, Spanje en welke andere plek dan ook aangehaald om hun ongelijk aan te tonen. Van mondkapjes tot avondklokken, tot welke andere maatregel ook.

We zijn ongeveer een jaar verder en de modellen hebben er regelmatig naast gezeten. Dat kan gebeuren, dat hoort erbij, maar het evalueren waarom de modellen ernaast zitten en de maatregelen daarop aanpassen vindt niet meer plaats.

Daarnaast hebben we inmiddels een doorzichtig spelletje waar dit ongeveer de volgorde is (meestal week voor persconferentie):

• Op vrijdag roept Rutte/de Jonge dat versoepelingen onwaarschijnlijk zijn en misschien aanvullende maatregelen (zoals een avondklok) noodzakelijk zijn
• Die avond en dag erna komt het halve OMT langs bij talkshows om te vertellen hoe erg het zal zijn als we die extra maatregel niet nemen
• Er komt een peiling onder de bevolking die aangeeft dat bijna niemand tegen de maatregel is, onduidelijk waar die precies op gebaseerd is en wat er gevraagd is
• Daarna is een debat in de tweede kamer en doen een aantal partijen heel verbolgen en boos, maar gaan bijna alle partijen toch akkoord
• De maatregel wordt ingevoerd voor niet meer dan 2 weken, en het kabinet heeft heel veel spijt dat het nodig is de maatregel in te voeren
• De angst van de maatregel komt niet uit, er komt geen enkele stijging voorbij, dus dat wordt gekoppeld aan de maatregel. Indien er geen verschil is is het nog te vroeg om er iets over te zeggen.
Jij denkt dat ze maatregelen doorvoeren omdat ze graag burgers pesten? Omdat ze dronken zijn van hun macht? Omdat een of ander complot? Omdat de verkiezingen eraan komen? Toen Rutte zijn speech hield in het torentje waren de cijfers ook redelijk stabiel en zat er nog geen stijging echt aan te komen op het eerste oog. Toen waren er ook genoeg mensen die zeiden dat het allemaal onzin was. Helaas kwam die stijging wel redelijk snel. Als je kijkt naar de RIVM modellen van de presentatie van 13 januari aan de tweede kamer. Dan laten ze later deze maand de cijfers weer stijgen. (Nee, die 170.000 kwam niet van hun, makkelijk stokpaardje). Ik hoop dat dit niet uitkomt, maar laten we dat wel serieus nemen. Ik denk dat daarom er voorlopig geen versoepeling aan zit te komen. Persoonlijk vind ik de avondklok ook een matige maatregel, het heeft een grote sociale impact voor een twijfelachtig effect (gebaseerd op onderzoek). Ik ben zelf ook wel meer klaar met alles en hoop dat we snel de lente in rollen en dat de derde golf nooit komt.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:03:43 #290
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198105541
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dan moet de tweede kamer het kabinet komende week die ministeriële regeling dus nog inzetten en daar moet ook over gestemd worden (dinsdag oid)?
Jazeker :).

Overigens hebben ze de mogelijkheid om met spoed de regeling direct te activeren, maar dan moet het alsnog binnen twee dagen naar de kamers en als er binnen een week geen toestemming is vervalt de avondklok direct.

Ik vermoed dat die route genomen wordt, dus met spoed direct invoeren. Al heeft het uitstel van de uitspraak van het Hof ze wel wat meer tijd gekocht.

Maar er moet nog steeds over gestemd worden idd :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198105547
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is dit een adequate weergave? Ik heb bijvoorbeeld begrepen dat de meeste kantons strengere maatregelen troffen dan de federale regering.
Ik woon zelfs in corona hotspot Zurich en het was echt niet zo streng. Geen lockdowns als in thuis blijven. Ik heb de hele golf door nog om de week op kantoor gewerkt.

De winkels en restaurants zijn hier pas heel laat dicht gegaan. Dat was toen nog nieuws omdat men ongerust was dat het echt uit de hand zou lopen, maar ze hadden volgens mij goed naar Nederland gekeken in de eerste golf. De skipistes waren zelfs open terwijl in heel Europa alles dicht was, kwamen die Fransen nog om zeuren ;)

Beelden met lange rijen voor de skilift. En die piek..Tja die kwam niet, die was al geweest.
pi_198105550
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee hoor.
Maar zeg eens, hoeveel extra doden heb je over voor een knipbeurt? Hoeveel zodat er weer een biertje in de kroeg gedronken kan worden?
En heb je zelf een beeld van hoelang deze situatie vol te houden is? Nog een paar maanden? Een jaar? Tien jaar? Voor altijd? Is er een grens? Waar ligt die?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198105555
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:42 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ze iets te verbergen hebben, maar macht is iets heel verleidelijks. Hoe meer je het hebt, hoe groter je voelt en hoe moeilijker het is om het op te geven.

Iets dat goedbedoeld begon kan zo langzaam aan steeds verder uit de hand lopen.

Rutte heeft de constante drang om altijd de touwtjes in handen te hebben.

Iemand die zoveel macht naar zich toe trekt raakt snel gefrustreerd als er kritiek opduikt. Door die afwijzing heeft een mens een natuurlijke neiging om nog meer macht als vervanging te zoeken, en dat is iets heel negatiefs.
En zo muteert onze minister-president langzaam, maar zeker naar de Loekasjenko van de lage landen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198105556
Overigens n.a.v de cijfers van vandaag.

800+ DOO van maandag
800+ DOO van dinsdag

Dat is een redelijke inhaalslag.

Later vandaag ga ik de cijfers weer verder uitspitten voor vandaag.

Vandaag had ik een lekker dagje verlof en die heb ik besteed door een lekkere wandeling met een vriend te maken door de stad. Gaan we vaker doen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198105558
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee hoor.
Ik dacht dat we het over serieuze dingen gingen hebben, zoals de mentale gezondheid van de bevolking, of de leerachterstanden die leerlingen oplopen. Of het betaalbaar houden van de zorg in de toekomst. Of ons sociale vangnet in stand houden.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:05:42 #296
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198105572
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:50 schreef popje het volgende:
Voor mij is het echt klaar als de cijfers hetzelfde blijven of niet navenant stijgen. Dan blijft die derde golf uit en mag wat mij betreft hun geloofwaardigheid in de prullenbak. 16 maart of 23 maart is het voor mij klaar.
Dan pas? Ik ben er nu al klaar mee.
pi_198105575
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:40 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Willem Engel is stom.. 5g gekkies zijn stom.

zie je het probleem?
Ik gok dat jij voor jaap van dissel bent en dan zegt de nuance is ver te zoeken..

maar als het over de andere "gekkies "gaat praat je dan ook over nuance?

denk het niet.

De Jaap van Dissels zijn ook schokerend en corrupt,. en niemand is fan van van die media geile Willem Engel.

Maar als je het een mag benoemen mag je dan ook het andere benoemen?
er is geen nuance bij beide kanten..

Dus of we geven lekker onze mening over die corrupte Jaap van Dissel met eigen belangen en die virusgekkies als Willem Engel..

of we doen genuanceerd.. Maar dan moet je ook zo stellig zijn bij de persoon waar jij het toevallig niet mee eens bent

Maar doe dan niet hypocriet over nuance want dat gebeurd nergens..
Genuanceerd doen over Engel is best lastig :o
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198105592
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik dacht dat we het over serieuze dingen gingen hebben, zoals de mentale gezondheid van de bevolking, of de leerachterstanden die leerlingen oplopen. Of het betaalbaar houden van de zorg in de toekomst. Of ons sociale vangnet in stand houden.
Nou ik kan me voorstellen dat leerachterstand voorkomen meer zieken en doden en overbelaste zorg mag kosten dan bijvoorbeeld die knipbeurt.
Dat zijn namelijk de keuzes die gemaakt moeten worden.
pi_198105593
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:03 schreef Momo het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze maatregelen doorvoeren omdat ze graag burgers pesten? Omdat ze dronken zijn van hun macht? Omdat een of ander complot? Omdat de verkiezingen eraan komen? Toen Rutte zijn speech hield in het torentje waren de cijfers ook redelijk stabiel en zat er nog geen stijging echt aan te komen op het eerste oog. Toen waren er ook genoeg mensen die zeiden dat het allemaal onzin was. Helaas kwam die stijging wel redelijk snel. Als je kijkt naar de RIVM modellen van de presentatie van 13 januari aan de tweede kamer. Dan laten ze later deze maand de cijfers weer stijgen. (Nee, die 170.000 kwam niet van hun, makkelijk stokpaardje). Ik hoop dat dit niet uitkomt, maar laten we dat wel serieus nemen. Ik denk dat daarom er voorlopig geen versoepeling aan zit te komen. Persoonlijk vind ik de avondklok ook een matige maatregel, het heeft een grote sociale impact voor een twijfelachtig effect (gebaseerd op onderzoek). Ik ben zelf ook wel meer klaar met alles en hoop dat we snel de lente in rollen en dat de derde golf nooit komt.
Ik zou graag willen weten waar ik gezegd heb dat ze het doen om ons te pesten, dan heb ik me niet goed uitgedrukt namelijk.

Ik heb nergens gezegd dat die 170.000 van het RIVM kwam. Feit is dat die 170.000 gepresenteerd is in een Catshuisbriefing, dus die 170.000 is gepresenteerd aan Rutte en de Jonge.
pi_198105594
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En zo muteert onze minister-president langzaam, maar zeker naar de Loekasjenko van de lage landen.
Hij zit er al 10 jaar, 10 jaar op de top van de apenrots, en nog is het niet genoeg voor hem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')