SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat lukt me helaas niet. Je kan hier geen bestanden toevoegen of wel?
Bedoel je dit rapport Mir?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.cdc.gov/coron(...)/adverse-events.html
[..]
Gezien het aantal natuurlijke doden elke dag is het niet gek dat er daar ook een aantal tussen zitten die gevaccineerd zijn. Betekend nog niet dat ze aan het vaccin zijn overleden. Correlatie =/ causatie.

Eh nee, dat is vooral uitgestelde zorg wat in sommige gevallen zelfs duurdere kan uitvallen door dat de behandeling later start.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De normale zorg is grotendeels stop gezet dus er zou juist geld over moeten zijn

En dan nog hypocriet eronder zetten dat sporten echt gezond is blablablaquote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Best wel treurig eigenlijk dat niemand bij zichzelf dacht dat dit geen goed idee was, groepje wereldvreemden bij elkaar blijkbaar.

Niet zo doemdenken. Met een beetje geluk is de behandeling helemaal niet meer nodigquote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Eh nee, dat is vooral uitgestelde zorg wat in sommige gevallen zelfs duurdere kan uitvallen door dat de behandeling later start.

Afgesloten parkeerplaatsen, natuurgebieden, en oproepen van doodsbange burgemeesters in 3...2...1....quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik kijk weer uit naar komend weekend wanneer heel NL waarschijnlijk ook massaal in het zonnetje een heerlijke fietstocht gaat maken

https://nos.nl/artikel/23(...)it-lenteweekend.htmlquote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Afgesloten parkeerplaatsen, natuurgebieden, en oproepen van doodsbange burgemeesters in 3...2...1....

De tweede kamer heeft in grote meerderheid voor gestemd hè.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:30 schreef popje het volgende:
Maar goed, we zitten dus nog 3 weken langer opgehokt 's avonds. Moet de tweede kamer daar dan nog iets over zeggen of mogen ze door het invoeren van die wet alles zonder de tweede kamer doen?

Mijn collega van de horecagelegenheid waar ik niet meer werk want corona want geen geld meer want toko failliet.. 18 jaar jong .. 2 hersentumoren verwijderd een paar maanden terug. Mag een maandje langer op zijn scan wachten om te bekijken hoe de bestralingen hebben uitgepakt. Dus in zijn geval zou dat best eens de waarheid kunnen zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niet zo doemdenken. Met een beetje geluk is de behandeling helemaal niet meer nodig

Het gaat nooit zo gebeuren, 100% propaganda.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:22 schreef Elan het volgende:
Dat het propaganda is is voor een deel waar maar het beperkt het deel dat niet gevaccineerd is natuurlijk wel in de keuze voor een etablissement. Je zou zover kunnen gaan dat het een vorm van discriminatie is, aangezien je je priksdatum niet zelf in de hand hebt.

Ah kijk, daar gaan we al.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:31 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)it-lenteweekend.html
De rotzakken.quote:Er wordt voor dit weekend mooi weer voorspeld, en kan ertoe leiden dat mensen massaal naar buiten gaan om de coronazorgen van zich af te schudden.

Wat denken ze wel niet. Luisteren naar Vadertje Staat zullen we, die waakt over ons!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ah kijk, daar gaan we al.
[..]
De rotzakken.

Kappertjequote:Het ziet ernaar uit dat de avondklok
enkele weken langer van kracht blijft.
Het demissionaire kabinet werkt volgens
bronnen aan een plan om de regels iets
minder streng te maken voor middelbare
scholieren,studenten en voor kappers.
De gedachte van het kabinet is dan wel
dat de avondklok moet blijven.Die geldt
nu nog tot en met 2 maart.
Sinds een paar weken groeit de druk op
het kabinet om de maatregelen te
versoepelen.Er zijn steeds meer
berichten over de psychische en
economische schade van de lockdown,die
sinds december van kracht is.Dinsdag is
er weer een corona-persconferentie.

Dat is ook de enige reden waarom ik me zou laten vaccineren; we willen de zus van m'n vriendin in Seattle graag bezoeken en dat dan meteen combineren met een roadtrip door o.a. Washington State. Zonder vaccinatiebewijs kom je gegarandeerd geen enkel vliegtuig in voor een intercontinentale vlucht.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:39 schreef Twinkle20 het volgende: [..] On the bright side .. de dpaarrekening groeit en groeit, dus zo te langer wordt onze rondreis door Amerika. Als we daar ooit ongevaccineerd binnen gaan komen tenminste
[..]

Zou het twee of drie weken worden? Dit vanwege de zo cruciale verkiezingen...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:37 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Kappertje
Verder zwaar ruk dit

Als je naar de VS gaat weten ze bij aankomst toch al meer over wat er in je lijf zit dan je zelf weet, dus kan dit er ook nog wel bij.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is ook de enige reden waarom ik me zou laten vaccineren; we willen de zus van m'n vriendin in Seattle graag bezoeken en dat dan meteen combineren met een roadtrip door o.a. Washington State. Zonder vaccinatiebewijs kom je gegarandeerd geen enkel vliegtuig in voor een intercontinentale vlucht.
Waarschijnlijk krijg ik dan wel het placebovaccin Astra Zeneca in m'n arm gejast.

Ik ga al sinds het najaar van 2020 uit van 2022 dat alles kan en mag. Dus ik pak die avondklok daar ook gewoon in mee nu. Ik ga niet meer in weken vooruit kijken, daar was ik vorig jaar al mee gestopt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:38 schreef popje het volgende:
[..]
Zou het twee of drie weken worden? Dit vanwege de zo cruciale verkiezingen...
 (zou je denken dan)
 (zou je denken dan)

rutte 23x: 'Klok wil niemand, gaat er als eerste af, is hoogste prio'.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:37 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Kappertje
Verder zwaar ruk dit

Dat is een helemaal zelfverzonnen en niet perse gerelateerde voorwaarde natuurlijk.quote:De gedachte van het kabinet is dan wel
dat de avondklok moet blijven.

Maar op de een of andere manier slikken we dit soort lulverhalen als zoete koek.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is een helemaal zelfverzonnen en niet perse gerelateerde voorwaarde natuurlijk.
Mijn broer mag van mij weer water drinken, maar dat kan alleen als hij extra goed uitkijkt bij het oversteken.

Avondklok blijft nog wel tot de zomer. Zei ik weken terug al maar men is hier inderdaad nogal wereldvreemdquote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:40 schreef JosMert het volgende:
Er waren heel wat users die met 100% zekerheid wisten dat de avondklok niet nog eens verlengd zou worden 2 weken terug.....tsja. Hier zitten we nog maanden in.

Hoop dat de politiemannetjes geen vrije dagen hebben staan dan de komende maanden. Die krijgen het nog druk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:43 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Avondklok blijft nog wel tot de zomer. Zei ik weken terug al maar men is hier inderdaad nogal wereldvreemd

Omdat we ons niet realiseren dat als we massaal op gaan staan, we sterker zijn tegenover een overheid. In NL is dat saamhorigheidsgevoel erg niet meer.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar op de een of andere manier slikken we dit soort lulverhalen als zoete koek.

Dit kan nooit.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:59 schreef JosMert het volgende:
Dit was tot kort BNW
Brrrrrr, laten we alsjeblieft niet deze kant op gaan in de maatschappij

Mja de andere optie is dat je neergeknuppeld of afgeschoten wordt door een waterkanon.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar op de een of andere manier slikken we dit soort lulverhalen als zoete koek.

Met een volksverlakker en bewezen leugenaar als rutte aan het roer wel inderdaad.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:43 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Avondklok blijft nog wel tot de zomer. Zei ik weken terug al maar men is hier inderdaad nogal wereldvreemd

Je op corona laten testen is een beetje hetzelfde als aangifte doen van de diefstal van je fiets; je verdwijnt in de statistieken die alleen maar gebruikt worden om je verzekeringspremie te verhogen of je langer 's avonds in je eigen huis op te sluiten.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klinkt gewoon als een slinkse manier om aan meer testresultaten te komen.
Mensen zonder klachten laten zich niet testen maar als je ze 'verplicht' met een lekkere wortel zoals een kroegbezoek dan doen ze het wel. Walgelijke praktijken.

'Als de mogelijkheid er is, zal deze gebruikt worden.'quote:

In het filmpje zegt ie letterlijk dat dan de ministeriële regeling opnieuw door de kamers moet.quote:

Dat ook nog eens, ja. Stijgen straks de cijfers weer door extra testresultaten en gooien ze alles weer dicht.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je op corona laten testen is een beetje hetzelfde als aangifte doen van de diefstal van je fiets; je verdwijnt in de statistieken die alleen maar gebruikt worden om je verzekeringspremie te verhogen of je langer 's avonds in je eigen huis op te sluiten.

Ja, door dat soort houdingen snap ik wel waarom de overheid met beperkende maatregelen komt, ipv adviezen...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je op corona laten testen is een beetje hetzelfde als aangifte doen van de diefstal van je fiets; je verdwijnt in de statistieken die alleen maar gebruikt worden om je verzekeringspremie te verhogen of je langer 's avonds in je eigen huis op te sluiten.

Ja, maar als ze vinden dat er sprake is van spoed, dan gebeurd dat volgens mij pas na invoering.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:49 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
In het filmpje zegt ie letterlijk dat dan de ministeriële regeling opnieuw door de kamers moet.

Oprotten hoor, met dit!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:59 schreef JosMert het volgende:
Dit was tot kort BNW
Brrrrrr, laten we alsjeblieft niet deze kant op gaan in de maatschappij
[ link | afbeelding ]

Eens... Ipv samen te werken tegen corona, zijn er steeds meer mensen die blijkbaar meer corona willenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat we ons niet realiseren dat als we massaal op gaan staan, we sterker zijn tegenover een overheid. In NL is dat saamhorigheidsgevoel erg niet meer.

Grapjas!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Eens... Ipv samen te werken tegen corona, zijn er steeds meer mensen die blijkbaar meer corona willen

Als je naar de details per overleden patiënt kijkt, staan er toch wel een aantal tussen waarvan ik denk "hmm". Al blijft het natuurlijk giswerk.quote:
quote:Patient was vaccinated at 11:30am. By 7pm he started presenting symptoms of fatigue, chest pain. Patient urinated and defecated in himself. Was not feeling well. Patient died at 10:30pm.
quote:Patient got the injection and quickly developed a fever and felt weak. Family was contacted and he was sent to Hospital. [Deceased]
quote:Patient received COVID-19 (Moderna) vaccine from the Health Department on afternoon of January 8, 2021 and went to sleep approximately 2300 that night. Was found unresponsive in bed the following morning and pronounced dead at 1336 on January 9, 2021
quote:Sudden death 18 hours post vaccine .
quote:Patient became sick 3 hours after the vaccine and was found deceased 1 day after his vaccination. He passed away in his sleep.
Ook genoeg waar het al op voorhand duidelijk is dat het níet aan het vaccin lag (bijvoorbeeld al COVID-positief, of lag in een hospice of andere aanwijsbare oorzaken).quote:Pt. presented to the ER with abd pain and septic shock. Pt. reported to feel ill shortly after receiving the vaccine [Deceased]

Mijn ex buurman die heden in Turkije woont mag soms 4 dagen op rij niet naar buiten, dus ook overdag niet.quote:

En voor hoe lang zou dit moeten gelden dan?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:45 schreef Za het volgende:
[..]
Dit kan nooit.
Men kan op maandag corona oplopen en op woensdag negatief testen.
Dan kun je niet donderdag of vrijdag in de kroeg zitten of vrijelijk door een zorginstelling paraderen met je testtoegangsbewijs.

Moet alles wijken voor corona?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Eens... Ipv samen te werken tegen corona, zijn er steeds meer mensen die blijkbaar meer corona willen

So sad. Maar hé, we hebben wel het leven van een paar hoogbejaarden nog een paar weken kunnen rekken 👍🏻quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:33 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mijn collega van de horecagelegenheid waar ik niet meer werk want corona want geen geld meer want toko failliet.. 18 jaar jong .. 2 hersentumoren verwijderd een paar maanden terug. Mag een maandje langer op zijn scan wachten om te bekijken hoe de bestralingen hebben uitgepakt. Dus in zijn geval zou dat best eens de waarheid kunnen zijn.
Zal je kind zijn

Natuurlijk gaan er altijd mensen plotseling dood. Zeker nu ze eerst de ouderen hebben gevaccineerd in de meeste landen. Het is pas zorgwekkend als er meer doden onder die groep vallen dan normaal. Van een groep van laten we zeggen 100.000 80+ zal er elke dag wel een aantal dood gaan. @crystal_meth had daar volgens mij een tijdje terug een uitsplitsing van, de sterftekans van een tachtig/negentig jarige versus de sterfte gevallen in de groep na het vaccin.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je naar de details per overleden patiënt kijkt, staan er toch wel een aantal tussen waarvan ik denk "hmm". Al blijft het natuurlijk giswerk.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ook genoeg waar het al op voorhand duidelijk is dat het níet aan het vaccin lag (bijvoorbeeld al COVID-positief, of lag in een hospice of andere aanwijsbare oorzaken).
Maar goed, time will tell.

Je denkt maar dat je een ons weegt. Die wet wordt echt niet aangenomen voor nog maar een maandje. Zeker nog aantal maanden avondklok.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:56 schreef popje het volgende:
Ik gok toch dat met de zomertijd en dalende besmettingen de avondklok er 24 maart toch echt af moet... als het licht is gaan mensen echt niet meer binnen zitten.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |