SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat lukt me helaas niet. Je kan hier geen bestanden toevoegen of wel?
Bedoel je dit rapport Mir?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.cdc.gov/coron(...)/adverse-events.html
[..]
Gezien het aantal natuurlijke doden elke dag is het niet gek dat er daar ook een aantal tussen zitten die gevaccineerd zijn. Betekend nog niet dat ze aan het vaccin zijn overleden. Correlatie =/ causatie.

Eh nee, dat is vooral uitgestelde zorg wat in sommige gevallen zelfs duurdere kan uitvallen door dat de behandeling later start.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De normale zorg is grotendeels stop gezet dus er zou juist geld over moeten zijn

En dan nog hypocriet eronder zetten dat sporten echt gezond is blablablaquote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Best wel treurig eigenlijk dat niemand bij zichzelf dacht dat dit geen goed idee was, groepje wereldvreemden bij elkaar blijkbaar.

Niet zo doemdenken. Met een beetje geluk is de behandeling helemaal niet meer nodigquote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Eh nee, dat is vooral uitgestelde zorg wat in sommige gevallen zelfs duurdere kan uitvallen door dat de behandeling later start.

Afgesloten parkeerplaatsen, natuurgebieden, en oproepen van doodsbange burgemeesters in 3...2...1....quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik kijk weer uit naar komend weekend wanneer heel NL waarschijnlijk ook massaal in het zonnetje een heerlijke fietstocht gaat maken

https://nos.nl/artikel/23(...)it-lenteweekend.htmlquote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Afgesloten parkeerplaatsen, natuurgebieden, en oproepen van doodsbange burgemeesters in 3...2...1....

De tweede kamer heeft in grote meerderheid voor gestemd hè.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:30 schreef popje het volgende:
Maar goed, we zitten dus nog 3 weken langer opgehokt 's avonds. Moet de tweede kamer daar dan nog iets over zeggen of mogen ze door het invoeren van die wet alles zonder de tweede kamer doen?

Mijn collega van de horecagelegenheid waar ik niet meer werk want corona want geen geld meer want toko failliet.. 18 jaar jong .. 2 hersentumoren verwijderd een paar maanden terug. Mag een maandje langer op zijn scan wachten om te bekijken hoe de bestralingen hebben uitgepakt. Dus in zijn geval zou dat best eens de waarheid kunnen zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niet zo doemdenken. Met een beetje geluk is de behandeling helemaal niet meer nodig

Het gaat nooit zo gebeuren, 100% propaganda.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:22 schreef Elan het volgende:
Dat het propaganda is is voor een deel waar maar het beperkt het deel dat niet gevaccineerd is natuurlijk wel in de keuze voor een etablissement. Je zou zover kunnen gaan dat het een vorm van discriminatie is, aangezien je je priksdatum niet zelf in de hand hebt.

Ah kijk, daar gaan we al.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:31 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)it-lenteweekend.html
De rotzakken.quote:Er wordt voor dit weekend mooi weer voorspeld, en kan ertoe leiden dat mensen massaal naar buiten gaan om de coronazorgen van zich af te schudden.

Wat denken ze wel niet. Luisteren naar Vadertje Staat zullen we, die waakt over ons!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ah kijk, daar gaan we al.
[..]
De rotzakken.

Kappertjequote:Het ziet ernaar uit dat de avondklok
enkele weken langer van kracht blijft.
Het demissionaire kabinet werkt volgens
bronnen aan een plan om de regels iets
minder streng te maken voor middelbare
scholieren,studenten en voor kappers.
De gedachte van het kabinet is dan wel
dat de avondklok moet blijven.Die geldt
nu nog tot en met 2 maart.
Sinds een paar weken groeit de druk op
het kabinet om de maatregelen te
versoepelen.Er zijn steeds meer
berichten over de psychische en
economische schade van de lockdown,die
sinds december van kracht is.Dinsdag is
er weer een corona-persconferentie.

Dat is ook de enige reden waarom ik me zou laten vaccineren; we willen de zus van m'n vriendin in Seattle graag bezoeken en dat dan meteen combineren met een roadtrip door o.a. Washington State. Zonder vaccinatiebewijs kom je gegarandeerd geen enkel vliegtuig in voor een intercontinentale vlucht.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:39 schreef Twinkle20 het volgende: [..] On the bright side .. de dpaarrekening groeit en groeit, dus zo te langer wordt onze rondreis door Amerika. Als we daar ooit ongevaccineerd binnen gaan komen tenminste
[..]

Zou het twee of drie weken worden? Dit vanwege de zo cruciale verkiezingen...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:37 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Kappertje
Verder zwaar ruk dit

Als je naar de VS gaat weten ze bij aankomst toch al meer over wat er in je lijf zit dan je zelf weet, dus kan dit er ook nog wel bij.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is ook de enige reden waarom ik me zou laten vaccineren; we willen de zus van m'n vriendin in Seattle graag bezoeken en dat dan meteen combineren met een roadtrip door o.a. Washington State. Zonder vaccinatiebewijs kom je gegarandeerd geen enkel vliegtuig in voor een intercontinentale vlucht.
Waarschijnlijk krijg ik dan wel het placebovaccin Astra Zeneca in m'n arm gejast.

Ik ga al sinds het najaar van 2020 uit van 2022 dat alles kan en mag. Dus ik pak die avondklok daar ook gewoon in mee nu. Ik ga niet meer in weken vooruit kijken, daar was ik vorig jaar al mee gestopt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:38 schreef popje het volgende:
[..]
Zou het twee of drie weken worden? Dit vanwege de zo cruciale verkiezingen...
 (zou je denken dan)
 (zou je denken dan)

rutte 23x: 'Klok wil niemand, gaat er als eerste af, is hoogste prio'.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:37 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Kappertje
Verder zwaar ruk dit

Dat is een helemaal zelfverzonnen en niet perse gerelateerde voorwaarde natuurlijk.quote:De gedachte van het kabinet is dan wel
dat de avondklok moet blijven.

Maar op de een of andere manier slikken we dit soort lulverhalen als zoete koek.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is een helemaal zelfverzonnen en niet perse gerelateerde voorwaarde natuurlijk.
Mijn broer mag van mij weer water drinken, maar dat kan alleen als hij extra goed uitkijkt bij het oversteken.

Avondklok blijft nog wel tot de zomer. Zei ik weken terug al maar men is hier inderdaad nogal wereldvreemdquote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:40 schreef JosMert het volgende:
Er waren heel wat users die met 100% zekerheid wisten dat de avondklok niet nog eens verlengd zou worden 2 weken terug.....tsja. Hier zitten we nog maanden in.

Hoop dat de politiemannetjes geen vrije dagen hebben staan dan de komende maanden. Die krijgen het nog druk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:43 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Avondklok blijft nog wel tot de zomer. Zei ik weken terug al maar men is hier inderdaad nogal wereldvreemd

Omdat we ons niet realiseren dat als we massaal op gaan staan, we sterker zijn tegenover een overheid. In NL is dat saamhorigheidsgevoel erg niet meer.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar op de een of andere manier slikken we dit soort lulverhalen als zoete koek.

Dit kan nooit.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:59 schreef JosMert het volgende:
Dit was tot kort BNW
Brrrrrr, laten we alsjeblieft niet deze kant op gaan in de maatschappij

Mja de andere optie is dat je neergeknuppeld of afgeschoten wordt door een waterkanon.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar op de een of andere manier slikken we dit soort lulverhalen als zoete koek.

Met een volksverlakker en bewezen leugenaar als rutte aan het roer wel inderdaad.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:43 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Avondklok blijft nog wel tot de zomer. Zei ik weken terug al maar men is hier inderdaad nogal wereldvreemd

Je op corona laten testen is een beetje hetzelfde als aangifte doen van de diefstal van je fiets; je verdwijnt in de statistieken die alleen maar gebruikt worden om je verzekeringspremie te verhogen of je langer 's avonds in je eigen huis op te sluiten.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klinkt gewoon als een slinkse manier om aan meer testresultaten te komen.
Mensen zonder klachten laten zich niet testen maar als je ze 'verplicht' met een lekkere wortel zoals een kroegbezoek dan doen ze het wel. Walgelijke praktijken.

'Als de mogelijkheid er is, zal deze gebruikt worden.'quote:

In het filmpje zegt ie letterlijk dat dan de ministeriële regeling opnieuw door de kamers moet.quote:

Dat ook nog eens, ja. Stijgen straks de cijfers weer door extra testresultaten en gooien ze alles weer dicht.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je op corona laten testen is een beetje hetzelfde als aangifte doen van de diefstal van je fiets; je verdwijnt in de statistieken die alleen maar gebruikt worden om je verzekeringspremie te verhogen of je langer 's avonds in je eigen huis op te sluiten.

Ja, door dat soort houdingen snap ik wel waarom de overheid met beperkende maatregelen komt, ipv adviezen...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je op corona laten testen is een beetje hetzelfde als aangifte doen van de diefstal van je fiets; je verdwijnt in de statistieken die alleen maar gebruikt worden om je verzekeringspremie te verhogen of je langer 's avonds in je eigen huis op te sluiten.

Ja, maar als ze vinden dat er sprake is van spoed, dan gebeurd dat volgens mij pas na invoering.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:49 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
In het filmpje zegt ie letterlijk dat dan de ministeriële regeling opnieuw door de kamers moet.

Oprotten hoor, met dit!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:59 schreef JosMert het volgende:
Dit was tot kort BNW
Brrrrrr, laten we alsjeblieft niet deze kant op gaan in de maatschappij
[ link | afbeelding ]

Eens... Ipv samen te werken tegen corona, zijn er steeds meer mensen die blijkbaar meer corona willenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat we ons niet realiseren dat als we massaal op gaan staan, we sterker zijn tegenover een overheid. In NL is dat saamhorigheidsgevoel erg niet meer.

Grapjas!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Eens... Ipv samen te werken tegen corona, zijn er steeds meer mensen die blijkbaar meer corona willen

Als je naar de details per overleden patiënt kijkt, staan er toch wel een aantal tussen waarvan ik denk "hmm". Al blijft het natuurlijk giswerk.quote:
quote:Patient was vaccinated at 11:30am. By 7pm he started presenting symptoms of fatigue, chest pain. Patient urinated and defecated in himself. Was not feeling well. Patient died at 10:30pm.
quote:Patient got the injection and quickly developed a fever and felt weak. Family was contacted and he was sent to Hospital. [Deceased]
quote:Patient received COVID-19 (Moderna) vaccine from the Health Department on afternoon of January 8, 2021 and went to sleep approximately 2300 that night. Was found unresponsive in bed the following morning and pronounced dead at 1336 on January 9, 2021
quote:Sudden death 18 hours post vaccine .
quote:Patient became sick 3 hours after the vaccine and was found deceased 1 day after his vaccination. He passed away in his sleep.
Ook genoeg waar het al op voorhand duidelijk is dat het níet aan het vaccin lag (bijvoorbeeld al COVID-positief, of lag in een hospice of andere aanwijsbare oorzaken).quote:Pt. presented to the ER with abd pain and septic shock. Pt. reported to feel ill shortly after receiving the vaccine [Deceased]

Mijn ex buurman die heden in Turkije woont mag soms 4 dagen op rij niet naar buiten, dus ook overdag niet.quote:

En voor hoe lang zou dit moeten gelden dan?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:45 schreef Za het volgende:
[..]
Dit kan nooit.
Men kan op maandag corona oplopen en op woensdag negatief testen.
Dan kun je niet donderdag of vrijdag in de kroeg zitten of vrijelijk door een zorginstelling paraderen met je testtoegangsbewijs.

Moet alles wijken voor corona?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Eens... Ipv samen te werken tegen corona, zijn er steeds meer mensen die blijkbaar meer corona willen

So sad. Maar hé, we hebben wel het leven van een paar hoogbejaarden nog een paar weken kunnen rekken 👍🏻quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:33 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mijn collega van de horecagelegenheid waar ik niet meer werk want corona want geen geld meer want toko failliet.. 18 jaar jong .. 2 hersentumoren verwijderd een paar maanden terug. Mag een maandje langer op zijn scan wachten om te bekijken hoe de bestralingen hebben uitgepakt. Dus in zijn geval zou dat best eens de waarheid kunnen zijn.
Zal je kind zijn

Natuurlijk gaan er altijd mensen plotseling dood. Zeker nu ze eerst de ouderen hebben gevaccineerd in de meeste landen. Het is pas zorgwekkend als er meer doden onder die groep vallen dan normaal. Van een groep van laten we zeggen 100.000 80+ zal er elke dag wel een aantal dood gaan. @crystal_meth had daar volgens mij een tijdje terug een uitsplitsing van, de sterftekans van een tachtig/negentig jarige versus de sterfte gevallen in de groep na het vaccin.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je naar de details per overleden patiënt kijkt, staan er toch wel een aantal tussen waarvan ik denk "hmm". Al blijft het natuurlijk giswerk.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ook genoeg waar het al op voorhand duidelijk is dat het níet aan het vaccin lag (bijvoorbeeld al COVID-positief, of lag in een hospice of andere aanwijsbare oorzaken).
Maar goed, time will tell.

Je denkt maar dat je een ons weegt. Die wet wordt echt niet aangenomen voor nog maar een maandje. Zeker nog aantal maanden avondklok.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:56 schreef popje het volgende:
Ik gok toch dat met de zomertijd en dalende besmettingen de avondklok er 24 maart toch echt af moet... als het licht is gaan mensen echt niet meer binnen zitten.

quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:58 schreef Djeez het volgende:
[..]
So sad. Maar hé, we hebben wel het leven van een paar hoogbejaarden nog een paar weken kunnen rekken 👍🏻

Dan gaan opeens ook mensen huilen die t nu wel prima vinden want dan voelen ze t wel.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:56 schreef popje het volgende:
Ik gok toch dat met de zomertijd en dalende besmettingen de avondklok er 24 maart toch echt af moet... als het licht is gaan mensen echt niet meer binnen zitten.

Dat was met de wbbbg, niet met deze wet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ja, maar als ze vinden dat er sprake is van spoed, dan gebeurd dat volgens mij pas na invoering.

Je wist dat het ging komen, maar toch hoop je op beter weten in.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:57 schreef JosMert het volgende:
Verrassend.
Eerste kamer stemt voor nieuwe avondklok wet
https://nos.nl/l/2369444

Verlengen tot 16 maart en daarna opheffen?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:00 schreef Pvt.Webster het volgende:
Hoe doen ze dat met stemmen als die avondklok er is. Je mag tot 21:00 uur stemmen.
Zal vast al iets over gemeld zijn, maar dat heb ik dan gemist

Wie waren er tegen in de Eerste Kamer?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:57 schreef JosMert het volgende:
Verrassend.
Eerste kamer stemt voor nieuwe avondklok wet
https://nos.nl/l/2369444

Als je op Rutte stemt krijg je vrijstelling, anders niet. Soort ‘bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge’quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:00 schreef Pvt.Webster het volgende:
Hoe doen ze dat met stemmen als die avondklok er is. Je mag tot 21:00 uur stemmen.
Zal vast al iets over gemeld zijn, maar dat heb ik dan gemist

Dan heeft Rutte zijn stemmen binnen en wordt ie opeens weer flexibel.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan gaan opeens ook mensen huilen die t nu wel prima vinden want dan voelen ze t wel.
Nou, blijf dan ook maar in huis, de groeten!

Jaaaa leuke garp!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]

Het is allemaal onzin idd.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:55 schreef Red_85 het volgende:
En voor hoe lang zou dit moeten gelden dan?
En gaat het opeens over besmettingen of over zware covid en ziekenhuisopnames voorkomen?
Alles aan dit is volksverlakkerij en doelpalen wederom verschuiven.
Weg er mee.

Hoe kom je nou weer bij deze conclusie?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:01 schreef JosMert het volgende:
Het einde van de rechtsstaat heeft nu definitief ingezet vanavond.... Of je nu voor of tegen de avondklok bent. Het gekronkel van dit regime zorgt er voor dat er binnen nu en een jaar niets meer van Nederland over is.

Dat gaan we nog zienquote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:03 schreef Mortaxx het volgende:
Heeft D66 deze keer niet een extra half uurtje vrijheid geregeld? Dat valt me enorm tegen

Precies, die analyse eerst maar eens afwachten.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:58 schreef Momo het volgende:
Natuurlijk gaan er altijd mensen plotseling dood. Zeker nu ze eerst de ouderen hebben gevaccineerd in de meeste landen. Het is pas zorgwekkend als er meer doden onder die groep vallen dan normaal.

Yeah but..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:03 schreef Za het volgende:
FWIW in Zuid Afrika met de super super besmettelijke, gevaarlijke, wederom gemuteerde, vaccin ontwijkende variant is alles gewoon open, restaurants, bioscopen, sportscholen etc en zie:
[ afbeelding ]

Wacht maar, kijk over 2 weken nog maar eens naar die grafiek...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:03 schreef Za het volgende:
FWIW in Zuid Afrika met de super super besmettelijke, gevaarlijke, wederom gemuteerde, vaccin ontwijkende variant is alles gewoon open, restaurants, bioscopen, sportscholen etc en zie:
[ afbeelding ]

Dit.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:01 schreef JosMert het volgende:
Het einde van de rechtsstaat heeft nu definitief ingezet vanavond.... Of je nu voor of tegen de avondklok bent. Het gekronkel van dit regime zorgt er voor dat er binnen nu en een jaar niets meer van Nederland over is.

quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
Wacht maar, kijk over 2 weken nog maar eens naar die grafiek...

Blijf jij maar in je bubbel zitten dat we de komende jaar nog van alle maatregelen af zijn en naiëf denken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe kom je nou weer bij deze conclusie?

Ja maar mutatiequote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:03 schreef Za het volgende:
[ afbeelding ]

Wat? Nee, met de wbbbg hoefde het sowieso niet langs de Staten-generaal.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:01 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat was met de wbbbg, niet met deze wet.
Overigens zouden ze een poging kunnen doen om een 'dagklok' in te stellen met die wbbbg (of door een noodtoestand uit te roepen of zoiets) maar dan heb je denk ik al heel wat andere alarmbellen dan een wet die nu met een slecht geciteerd filmpje op Twitter komt.

De gewone komedie dus. Het begint erg saai te worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
Van de NOS:
"Senatoren waren in het debat over de wet zeer kritisch, maar uiteindelijk is een meerderheid dus wel voor de wet"
Jeetje, wat onverwacht...

Jij hebt het over het einde van de rechtsstaat, en nu opeens weer over het einde van de maatregelen, en daarna weer over of Rutte het goed of slecht doet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:06 schreef JosMert het volgende:
[..]
Blijf jij maar in je bubbel zitten dat we de komende jaar nog van alle maatregelen af zijn en naiëf denken.
Vergeet je wel niet op Rutte te stemmen omdat hij het zo geweldig doet?

Wie bepalen dat eigenlijk? Als je lullig wil doen zet je ‘m in, wordt ie afgeschoten en zet je ‘m weer opnieuw in?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat? Nee, met de wbbbg hoefde het sowieso niet langs de Staten-generaal.
Met deze implementatie in de Wpg wel. Alleen met spoed kan de stemming ook achteraf plaatsvinden. Moet wel binnen een week en als de stemming negatief uitpakt dan wordt de regeling direct weer opgeheven .

quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:01 schreef Mallerd01 het volgende:
Dat was met de wbbbg, niet met deze wet.
Pagina 5, memorie van toelichting.quote:De Tweede Kamer krijgt net als nu het geval is bij de op de Twm gebaseerde regelingen zeggenschap over de inwerkingtreding (bij de reguliere procedure) of de voortduring (bij de spoedprocedure).

Waarom zou ik me moeten laten testen wanneer ik bijv. hoest of nies? Alsof zulke symptomen alleen nog maar bij covid kunnen optreden...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, door dat soort houdingen snap ik wel waarom de overheid met beperkende maatregelen komt, ipv adviezen...

Fijn ik kan niet wachten!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:10 schreef Za het volgende:
BTW, wanneer de trend doorzet duiken de wereldwijde besmettingen morgen onder de 230.000 per dag (was 845.000).
Morgennacht om 03.00 zijn de cijfers er, ik zal een screenshot plaatsen.

Ja, dat kan je over elke spoedregeling zeggen natuurlijkquote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wie bepalen dat eigenlijk? Als je lullig wil doen zet je ‘m in, wordt ie afgeschoten en zet je ‘m weer opnieuw in?

Ik kan hier met mijn verstand niet bij. Echt, dit is compleet doorgeslagen/volslagen idioot. Dit gaat he-le-maal nergens meer over.quote:

In zuid-Afrika hebben ze geen OMT en dus drukken ze hun tijd ook niet uit in OMT's. ("wacht maar, over 2 weken!" = 1 OMT)quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wacht maar, kijk over 2 weken nog maar eens naar die grafiek...

Dat was ook wat ik bedoelde, excuses als dat verkeerd begrepen is.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat? Nee, met de wbbbg hoefde het sowieso niet langs de Staten-generaal.
Hmm, dat had ik gemist, goed punt.quote:Met deze implementatie in de Wpg wel. Alleen met spoed kan de stemming ook achteraf plaatsvinden. Moet wel binnen een week en als de stemming negatief uitpakt dan wordt de regeling direct weer opgeheven .
Ook jij, I stand correctedquote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:09 schreef maan_man het volgende:
[..]
[..]
Pagina 5, memorie van toelichting.

Dat is waar. Ik heb vooral een naar gevoel bij de manier waarop dit gegaan is. Eerst een paar weken inmasseren dat een avondklok echt nodig is. Dan bij een persconferentie aankondigen dat je 'm nodig hebt. Bij Jinek/Op1 vertellen hoe dood we allemaal gaan als ie er niet komt, daarna debat in de tweede kamer waar Rutte smeekt om de avondklok niet af te schieten, want 'we willen geen Britse toestanden'quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, dat kan je over elke spoedregeling zeggen natuurlijk
Desnoods wordt er dan een spoedwet ingeschoten door het parlement om de regeling op te heffen.

Via de wbbbg konden ze dan ook, maar dan zonder tussenkomt van de eerste en tweede kamer.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:16 schreef nattermann het volgende:
[..]
Ik kan hier met mijn verstand niet bij. Echt, dit is compleet doorgeslagen/volslagen idioot. Dit gaat he-le-maal nergens meer over.

En dat geloof jij?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Via de wbbbg konden ze dan ook, maar dan zonder tussenkomt van de eerste en tweede kamer.
Nu zijn er dus juist veel meer waarborgen.

Hier ben ik het helemaal mee eens, zoals je miss al weetquote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik heb vooral een naar gevoel bij de manier waarop dit gegaan is. Eerst een paar weken inmasseren dat een avondklok echt nodig is. Dan bij een persconferentie aankondigen dat je 'm nodig hebt. Bij Jinek/Op1 vertellen hoe dood we allemaal gaan als ie er niet komt, daarna debat in de tweede kamer waar Rutte smeekt om de avondklok niet af te schieten, want 'we willen geen Britse toestanden'
Dus avondklok komt er. Wordt niet duidelijk of en hoeveel hij helpt, maar 'de cijfers lijken meer op een scenario waarin het helpt dan één waarin het niet helpt'. En dan wordt ie nog een aantal keer verlengd.
Ik blijf de gang van zaken maar bijzonder vinden.
 . De avondklok zelf ben ik zwaar tegenstander voor. Enorm buitenproportionele maatregelen.
. De avondklok zelf ben ik zwaar tegenstander voor. Enorm buitenproportionele maatregelen. 

Ja, maar in Polen is het pas erg omdat de regeringspartijen zich daar met de rechtspraak bemoeien!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:01 schreef JosMert het volgende:

Het staat in de Wpg, dus het is niet echt een kwestie van gelovenquote:

Hef gewoon die hele kamer op straks in het kader van de toch noodzakelijke bezuinigingen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
Van de NOS:
"Senatoren waren in het debat over de wet zeer kritisch, maar uiteindelijk is een meerderheid dus wel voor de wet"
Jeetje, wat onverwacht...

Over de juridische kant hè. Kan het aannemen van deze spoedwet nog tot gevolg hebben dat de rechter in het voordeel van viruswaarheid besluit, omdat er uit de acties van het kabinet spreekt dat ze ervan doordrongen zijn dat de oude niet klopt en ze daarom een alternatief nodig hadden?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens, zoals je miss al weet. De avondklok zelf ben ik zwaar tegenstander voor. Enorm buitenproportionele maatregelen.
Ik had het nu puur even over de juridische/politieke kant van het verhaal

Ja, die arme zorgmedewerkers. Dat de rest van NL in de stront mag zakken is verder niet belangrijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:21 schreef belanov het volgende:
Haha die gast van de SP net. Zoals iemand op nu.nl het omschrijft: "we zijn tegen, maar we stemmen voor, voor de zorgmedewerkers".
Nou, morgen een verbod op autorijden, contactsport, roken, alcohol, fastfood, fietsen zonder helm en zwanger worden na je 35e dan maar

Hartstikke leuk dat jij dat nog kan maar ik ben die fase wel een beetje voorbij.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:23 schreef Mallerd01 het volgende:
Nou vind ik die avondklok niet erg leuk maar als ik eerlijk ben, ben ik best bereid om de komende maand nog binnen te zitten om 21:00

Wij moeten van die of of afweging af en de individuele maatregelen beoordelen op effectiviteit en proportionaliteit.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:23 schreef Mallerd01 het volgende:
Nou vind ik die avondklok niet erg leuk maar als ik eerlijk ben, ben ik best bereid om de komende maand nog binnen te zitten om 21:00 uur als ik daarmee wel weer gewoon zou kunnen sporten.
Daarna begint de lente, dan wordt het waarschijnlijk wel een ander verhaal, maar zo tot de zomertijd ingaat zou ik daar denk ik best mee kunnen dealen.
Ben geen scholier meer, dus daar heb ik niet zoveel mee en dat kapsel van mij blijft met de tondeuse wel oke, dus de huidige trade-off is voor mij persoonlijk nog niet heel interessant.

Dit gaat over macht hebben en gebruiken. De rellen hebben de regering zwaar geschokt. Ze waanden zich onaantastbaar en zijn nu bang geworden. Niet voor t virus want ze weten wel beter. Maar voor t volk dat zich ff van een minder volgzame kant liet zien. Macht corrumpeert nu eenmaal. Dus nu laten ze zien dat ze daar prima misbruik van kunnen maken. Democratie is een illusie.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:16 schreef nattermann het volgende:
[..]
Ik kan hier met mijn verstand niet bij. Echt, dit is compleet doorgeslagen/volslagen idioot. Dit gaat he-le-maal nergens meer over.

Zo arm zijn die zorgmedewerkers waarschijnlijk niet; ik heb de indruk dat ze behoorlijk goeie lobbyisten hebben rondlopen in Den Haag en met de corona pandemie hebben ze helemaal de wind in de zeilen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, die arme zorgmedewerkers. Dat de rest van NL in de stront mag zakken is verder niet belangrijk.

Eens! Ook prettig om te zien dat de media nu ook een andere houding aannemen en kritischer zijn. Dat gaat zeker impact hebben op de versoepelingen en verkiezingen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Hartstikke leuk dat jij dat nog kan maar ik ben die fase wel een beetje voorbij.
Opzouten met die avondklok en wel nu!

Als het goed is wordt dat niet meegenomen, maar het blijven mensen natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Over de juridische kant hè. Kan het aannemen van deze spoedwet nog tot gevolg hebben dat de rechter in het voordeel van viruswaarheid besluit, omdat er uit de acties van het kabinet spreekt dat ze ervan doordrongen zijn dat de oude niet klopt en ze daarom een alternatief nodig hadden?

Hoe dan? Ik wil volgende week met mijn Vlaamse vrouw naar Antwerpen maar wat vul je in godsnaam in op dat formulier van eer?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:17 schreef nattermann het volgende:
Morgen maar mooi naar België om daar naar de kapper te gaan, bezoekje aan winkelcentra en even naar de bouwmarkt. Fuck dit.

Vooral vanwege dat ja. Als in het hoger beroep besloten wordt dat de avondklok onterecht ingezet was zou dat toch betekenen dat alle boetes onterecht zijn gegeven (tot nu toe)?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als het goed is wordt dat niet meegenomen, maar het blijven mensen natuurlijk.
Uiteindelijk maakt het niet uit, want met de aangenomen motie Groothuizen heeft het kabinet toegezegd de wbbbg-avondklok te deactiveren als de Wpg-avondklok wordt goedgekeurd. (Iedereen behalve PVV stemde hier voor).
Dus die wbbbg-avondklok gaat sowieso verdwijnen.
Kan wel zijn dat het hoger beroep van belang is voor het overeind houden van de boetes die al gegeven zijn, geen idee hoe dat precies zit

Jij ging de nacht na invoering dronken over straat dus wat klaag je nuquote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Hartstikke leuk dat jij dat nog kan maar ik ben die fase wel een beetje voorbij.

quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:31 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Jij ging de nacht na invoering dronken over straat dus wat klaag je nu
Ik was wel redelijk ver heen ja. Genottelijke avond gehad.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:31 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Jij ging de nacht na invoering dronken over straat dus wat klaag je nu

Persoonlijk wegen de concrete gevolgen van de avondklok voor mij minder ernstig dan de abstracte. Een overheid die bepaalt wanneer ik wel of niet naar buiten mag komt naar mijn idee dusdanig aan een van de meest basale vormen van vrijheid, dat daar een zeer goede en duidelijk onderbouwde reden aan ten grondslag moet liggen. Die onderbouwing ontbrak, en ontbreekt imo nog steeds. Alle motivaties zijn ofwel indirect (de cijfers wekken de indruk dat het werkt), ofwel een vals dilemma (we moeten dit doen, ander kan de school niet open), ofwel een weinig verhuld dreigement (we hadden ook nog zwaardere maatregelen kunnen kiezen, dus hou je smoel).quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:25 schreef Haags het volgende:
[..]

Echt geen idee hoe dat precies zit. Wellicht dat het juridisch zo is dat de avondklok gewoon geldt totdat de rechter vordert hem in te trekken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vooral vanwege dat ja. Als in het hoger beroep besloten wordt dat de avondklok onterecht ingezet was zou dat toch betekenen dat alle boetes onterecht zijn gegeven (tot nu toe)?
 ) die al bezig waren met een class action tegen de staat voor iedereen met een boete
) die al bezig waren met een class action tegen de staat voor iedereen met een boete  

Nou ben ik misschien beperkt in mijn beeld op de samenleving he, maar verlicht me vooral: Hoe beperkt die avondklok je nou echt?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Eens, enige wat ik wil aangeven is dat dit voor sommigen dan ook niet aanvoelt als een versoepelingquote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:25 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wij moeten van die of of afweging af en de individuele maatregelen beoordelen op effectiviteit en proportionaliteit.

Denk niet dat de mods op dit moment meningen komen weg modden. Ze zijn daar hier altijd erg fanatiek mee maar nu zou er geen post blijven staanquote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kijk maar uit, zometeen komt miss_sly hier nuanceren dat ze echt wel heeeeel kritisch waren en na heeeeeeel lang wikken en wegen toch besloten voor te zijn.

Want anders word je neergeknuppeld, afgeschoten met een waterkanon of gearresteerd om niks.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dit gaat over macht hebben en gebruiken. De rellen hebben de regering zwaar geschokt. Ze waanden zich onaantastbaar en zijn nu bang geworden. Niet voor t virus want ze weten wel beter. Maar voor t volk dat zich ff van een minder volgzame kant liet zien. Macht corrumpeert nu eenmaal. Dus nu laten ze zien dat ze daar prima misbruik van kunnen maken. Democratie is een illusie.

Inderdaad, beetje als de brandweer die klaagt dat er wel heel veel branden zijn de laatste tijd en dat ze weer meer willen klaverjassen in de kazerne.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:30 schreef deedeetee het volgende:
Zorgmedewerkers hoeven tenminste niet voor hun baan te vrezen. Ik denk dat er heel veel mensen zielsgraag net zo hard zouden willen werken.

Zoals ik al eerder postte, zodra de “nieuwe” avondklok volledig in werking is, wordt de “oude” wbbbg avondklok ingetrokken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:29 schreef Abyss33 het volgende:
Ok.. iemand die mij dit kan uitleggen..
Er zijn nu twee avondklokwetten die gelden.
Er is net de spoed avondwet aangenomen, deze gaat volgens NU.nl dit weekend nog in.
Volgens NU.nl vanmiddag blijft de avondwet zoals die was zowiezo gelden tot volgende week vrijdag na de uitspraak.
Met andere woorden er gaan vanaf dit weekend twee avondklokken in.
Is dit een grap?
We hebben het over een avondklok tot 3 Maart. dat is nog twee weken.
Waarom is er uberhaupt die nieuwe wet aangenomen als die andere niet wordt terug getrokken? die zowiezo nog een week stand houdt. van de 2 weken dat er uberhaupt een avondklok zou zijn...
wat een complete chaos

En gelijk heb jequote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:32 schreef Haags het volgende:
[..]
[..]
Ik was wel redelijk ver heen ja. Genottelijke avond gehad.

Ik woon in de grensstreek dus vink aan dat mijn reis onderdeel is van mijn dagdagelijkse leven.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:30 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik wil volgende week met mijn Vlaamse vrouw naar Antwerpen maar wat vul je in godsnaam in op dat formulier van eer?

Dat lijkt me stug, want de essentie van een ministeriële regeling is nu juist dat deze niet door de Kamers gaat.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:49 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
In het filmpje zegt ie letterlijk dat dan de ministeriële regeling opnieuw door de kamers moet.

Nou ik heb gisteren het debat gevolgd. en daar werd duidelijk aangegeven dat dit pas gebeurd nadat het hof uitspraak doet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder postte, zodra de “nieuwe” avondklok volledig in werking is, wordt de “oude” wbbbg avondklok ingetrokken.

Dat is ook het slimste; niet protesteren tegen de regering die bepaald wat níet mag, maar gewoon de maatregelen slim omzeilen en ontduiken. Een politiewagen met waterkanon past bijvoorbeeld niet in je woonkamer wanneer je daar met vrienden wat biertjes wegtikt...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En ondertussen demonstreer ik in het klein. Want ik leef mijn leven zoveel als mogelijk pre corona.

We wonen in Assen, dus drie uur rijden. Ik weet niet of het de gok waard is, met een zoon van 7 in de autoquote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:40 schreef nattermann het volgende:
[..]
Ik woon in de grensstreek dus vink aan dat mijn reis onderdeel is van mijn dagdagelijkse leven.
Inhoudelijk wordt dat toch niet gecontroleerd

Debat gevolgd tot aan de stemmingen?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:40 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Nou ik heb gisteren het debat gevolgd. en daar werd duidelijk aangegeven dat dit pas gebeurd nadat het hof uitspraak doet.
Althans zelfs daarop konden ze niet volmondig Ja zeggen..
Dus nu we hebben een week 2 avondklok wetten
Aangenomen door iedereen behalve de PVVquote:MOTIE VAN HET LID GROOTHUIZEN C.S.
Voorgesteld 18 februari 2021
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat twee wettelijke grondslagen voor de avondklok onduidelijkheid zou geven;
constaterende dat verankering in de Wet publieke gezondheid betere rechtsstatelijke waarborgen biedt dan de weg van de Wbbbg;
verzoekt de regering, om, na inwerkingtreding van de Tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht covid-19, de werking van artikel 8, eerste en derde lid, van de Wbbbg te beëindigen,
en gaat over tot de orde van de dag.

Het beperkt me in de zin van dat ik 's avonds als ik bij m'n ouders op de koffie ben ik op de klok moet letten, eerder sporten ipv gaan wanneer het me uit komt, niet meer 's avonds bij een vriend een drankje doen enzovoort. Ik heb er last van.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:34 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nou ben ik misschien beperkt in mijn beeld op de samenleving he, maar verlicht me vooral: Hoe beperkt die avondklok je nou echt?
En dan bij voorkeur niet over vrijheidsimperking beginnen, want ik ben het met je eens: het is een enorm ingrijpende maatregel die nog niet bewezen veel toevoegt (waarbij de vraag meteen zou zijn: hoe moet je dat gaan bewijzen, maar goed, dat is een andere discussie)
Ik bedoel: ja het is niet tof dat je in de avond niet even een rondje kan lopen/fietsen/autorijden/whatever je daar doet maar tot gisteren kan ik me niet voorstellen dat je uberhaupt die behoefte had. Ja, nu wordt het beter weer, probeer dan vooral eens in de ochtend een blokje om te gaan doen als je daar behoefte aan hebt (ik snap wel dat 's avonds nu niet echt tot de mogelijkheden behoort, zeker als je kinderen hebt)
Dus m.a.w. hoe beperkt de avondklok je nou concreet? En nee, niet aanvallend bedoeld, ik ben oprecht benieuwd.
[..]
Eens, enige wat ik wil aangeven is dat dit voor sommigen dan ook niet aanvoelt als een versoepeling

Verkiezingen worden uitgesteld dus maatregelen makkelijk 3/4 weken verlengdquote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:17 schreef Oliver23 het volgende:
Beetje vooruitlopend dus op dinsdag.
Het gehele pakket wordt verlengd tot en met 16 maart 2021, vanwege de angst voor de Britse variant.
Enige versoepelingen misschien dus voor middelbare scholieren en kappers. En .... je mag kleding en schoenen passen tijdens click and collect

Zou het dan toch...dat ik 17 maart ga stemmen op...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Debat gevolgd tot aan de stemmingen?
[..]
Aangenomen door iedereen behalve de PVV

Er wordt naar mijn smaak net iets te veel gezinspeeld op dit soort dingen, de afgelopen dagen. Zorgelijk, want de ervaring leert dat men dan iets dergelijks van plan is. Dit is toch allang niet redelijk meer? De vaccinaties zijn aan de gang, het voorjaar komt eraan, de besmettingen en opnames staan niet bepaald op hun hoogtepunt, landen om ons heen versoepelen, maar wij hebben nog nooit zulke extreme maatregelen gehad als nu. Het kabinet zit in een angstfuik.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:41 schreef JosMert het volgende:
FP:
Grapperhaus: Spertijd ook overdag inzetbaar

Er zijn heel veel moties.. die zijn aangenomen. vervolgens gaat Grapperhaus erop antwoorden en dan roept hij dar er niks in ziet. en hoppa weg motie..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Debat gevolgd tot aan de stemmingen?
[..]
Aangenomen door iedereen behalve de PVV

De verkiezingen worden niet uitgesteld, tenzij we volgende week ineens op 10k aan besmettingen zetten. Anders hadden ze ook wat gedaan met dat postbeleid dat nu alleen voor 70+ geldt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:45 schreef JosMert het volgende:
[..]
Verkiezingen worden uitgesteld dus maatregelen makkelijk 3/4 weken verlengd

Ik denk dat horeca minder last heeft van webwinkels die nu de boel overnemen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:46 schreef Enawh het volgende:
Waarom hoor ik laatste tijd zoveel mensen van de detailhandel klagen dat ze open moeten. Dat er mensen worden ontslagen. Failliet gaan etc.
Horeca is al maanden lang dicht en ze doen aan afhaal. Ken nog mensen die nog werken en niet ontslaan zijn.
Vanwaar dit hele commotie of mis ik iets..

Ik weet niet onder welkee cao je valt. En of er in die cao of personeelshandboek duidelijk staat gespecificeerd waar het pob aan besteed kan/mag worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:48 schreef Alaianaya het volgende:
Ik wil hier geen speciaal topic voor openen, maar wie weet is er hier iemand met verstand van dergelijke zaken.
Na een jaar heeft mijn werkgever uiteindelijk besloten dat er thuisgewerkt moet worden. Het bedrijf weigert echter de benodigdheden om ergonomisch thuis te kunnen werken te vergoeden. Nu weet ik dat ze hier volgens de arbowet toe verplicht zijn, maar ze geven aan dat wij dit zelf vanuit ons ‘benefit budget’ (persoonlijk ontwikkelingsbudget dat we maandelijks uitbetaald krijgen) moeten betalen, willen we producten aanschaffen. Weet iemand toevallig of zij dit mogen eisen?

Die Boa's en zelf politie moeten ook ontheffing hebben dat zij op straat mogen zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:52 schreef Discombobulate het volgende:
Morgennacht lekker de avondklok trotseren. Ga naar vrienden. Eens zien hoe streng het gehandhaafd wordt. Mocht ik politie tegenkomen dan neem ik gewoon de benen. En een BOA neem ik niet eens meer serieus.
Voelt toch wel goed, de wet overtreden.

Kan veel veranderen in een jaar tijd.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:52 schreef Discombobulate het volgende:
Morgennacht lekker de avondklok trotseren. Ga naar vrienden. Eens zien hoe streng het gehandhaafd wordt. Mocht ik politie tegenkomen dan neem ik gewoon de benen. En een BOA neem ik niet eens meer serieus.

Vooral om Grapperhaus te irriteren, die zo'n fan is van de wet. Hoe kan hij het zo noemen??quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:52 schreef Discombobulate het volgende:

Ik ken anders als verscheidene horeca zaakjes die er mee gestopt zijn in mijn stad. Heel triest voor die mensen. Schade komt nog wel goed binnen van de zomer denk ik.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:48 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik denk dat horeca minder last heeft van webwinkels die nu de boel overnemen.

en weer een paar maand daarvoor zou je met een poll over avondklok wordt binnen jaar ingevoerd je 99,99% hebben die zeggen dit gebeurd never nooit binnen twee jaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kan veel veranderen in een jaar tijd.
Vorig jaar februari zaten we allemaal bang naar de beelden uit Italie te kijken. Nu gaat het openlijk over coronaregels overtreden.

Wonderlijk is dat toch eigenlijk. Complete sectoren die hoe dan ook dicht moesten en op omvallen staan, essentiele instellingen zoals scholen die ook onder voorwaarden nog niet open mogen, maar er is wel maatwerk mogelijk zodat de opnames voor de soap van een of ander leeghoofd gewoon kunnen doorgaan. Prioriteiten...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben er wel een beetje klaar mee dat de normale burger opgehokt wordt, moet thuiswerken, onderwijzer spelen, niet kan sporten, niks mag doen en geeneens een rondje kan lopen zonder een boete te riskeren.
Maar bn'ers en politici kunnen vrolijk op vakantie,sporten,uit eten of in de avond baar buiten.
https://www.nu.nl/achterk(...)l-uit-eten-gaan.html
Iedereen is gelijk maar sommigen meer dan anderen.
Ik voel me net het paard in animal farm.

Bedankt voor je antwoord! Ik ga mijn CAO er eens even bijpakken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:54 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik weet niet onder welkee cao je valt. En of er in die cao of personeelshandboek duidelijk staat gespecificeerd waar het pob aan besteed kan/mag worden.
Als werknemer sta je in deze wel sterk dat de werkgever t.a.t. verplicht is jou van een werkplek te voorzien die voldoet aan de arbowet. Mocht je (deels) arbeidsongeschikt worden c.q. in de ziektewet terecht komen omdat een werkgever daarin verzaakt, dan heb je een leuke case voor een arbeidsjurist die daar gehakt van maakt.
Dus beter pakt je wg dit goed en slim aan vanaf de wortel.

1 juni, met als worst dat hij zogenaamd ook eerder afgeschaft kan worden zodra het veilig kan.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:59 schreef Ronald het volgende:
Hoe lang zal de avondklok verlengd worden? Want dat hij verlengd gaat worden is al een feit, het voorlekken is begonnen.

Hij zou twee weken duren..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:59 schreef Ronald het volgende:
Hoe lang zal de avondklok verlengd worden? Want dat hij verlengd gaat worden is al een feit, het voorlekken is begonnen.

Moet eerlijk bekennen. Dat shock effect van Italië was bij mij iets van twee weken in totaal denk ik. Daarna gestaag naar "Nou het valt wel mee, maar als je oud of risicogroep bent en je hebt pech dan kan het wel echt knap klote zijn." Bovendien hoor ik ook vaak via via mensen die geen of amper klachten hadden. Ook bij m'n moeder op haar werk zijn er relatief veel 70+'ers met amper klachten.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kan veel veranderen in een jaar tijd.
Vorig jaar februari zaten we allemaal bang naar de beelden uit Italie te kijken. Nu gaat het openlijk over coronaregels overtreden.

Als ik eigenaar was van dat restaurant en ik kreeg het aanbod om deze mensen te hosten, dan zou ik het ook wel doen denk ik.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben er wel een beetje klaar mee dat de normale burger opgehokt wordt, moet thuiswerken, onderwijzer spelen, niet kan sporten, niks mag doen en geeneens een rondje kan lopen zonder een boete te riskeren.
Maar bn'ers en politici kunnen vrolijk op vakantie,sporten,uit eten of in de avond baar buiten.

Best een aardige idee: middelbare scholen open en ter compensatie een tijdelijk verbod op talkshows.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wonderlijk is dat toch eigenlijk. Complete sectoren die hoe dan ook dicht moesten en op omvallen staan, essentiele instellingen zoals scholen die ook onder voorwaarden nog niet open mogen, maar er is wel maatwerk mogelijk zodat de opnames voor de soap van een of ander leeghoofd gewoon kunnen doorgaan. Prioriteiten...

Sowieso tot begin april denk ik.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:59 schreef Ronald het volgende:

Helaas baart de nieuwe mutatie uit Zuid-Ossetië nog wel de nodige zorgenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
1 juni, met als worst dat hij zogenaamd ook eerder afgeschaft kan worden zodra het veilig kan.

Met de zomertijd een heleboel mensen met jou mee denk ik!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:04 schreef Ronald het volgende:
Nog even en ik sta straks ook tussen de wappies op het Malieveld, het kan verkeren.

Wen er maar aan, belastingslaafje.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Ik geloof hier niet meer in. Ze hebben echt iets te verbergen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:02 schreef popje het volgende:
Vorig jaar begon de lockdown op 12 maart bij een r van toen waarschijnlijk 2 a 2,5. We weten niet hoeveel gevallen er toen waren vanwege het ontbreken van testen, maar ga er toch wel vanuit dat het er een stuk meer waren dan nu. Het aantal ziekenhuisbesmettingen steeg heel snel, tot wel 100 IC opnames per dag begin april. Daarna was er de piek en een snelle daling. Dit kan niet alleen aan de maatregelen hebben gelegen, maar hier moet ook het seizoenseffect een grote rol bij hebben gespeeld.
Nu met een stuk meer maatregelen waarschijnlijk op dezelfde datum ga ik ervan uit dat tegen die tijd het aantal besmettingen ook gaat dalen, dat het mooie weer van komende weken hieraan gaat bijdragen en dat het er tegen Pasen een stuk beter uitziet en dat dan definitief ook de dreiging van een derde golf in de prullenbak verdwenen is evenals die gedrochtelijke avondklok.

Je mag altijd dm'en als je vragen hebt. Ben geen arbeidsjurist, wel salarisadministrateur .. dus ben wel wat thuis in het arbeidsrecht en verscheidende cao's etc.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:59 schreef Alaianaya het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord! Ik ga mijn CAO er eens even bijpakken.

Dat is fijn want met deze nieuwe wet ben je binnenkort nog meer thuis.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:07 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Je mag altijd dm'en als je vragen hebt. Ben geen arbeidsjurist, wel salarisadministrateur .. dus ben wel wat thuis in het arbeidsrecht en verscheidende cao's etc.

Je bent geen wappie. Het overgrote deel zijn normale, hardwerkende burgers die het beste met iedereen voorheeft. Links en rechts een verdwaalde boomknuffelaar of look-a-like van Willem Engel. That's it.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:04 schreef Ronald het volgende:
Nog even en ik sta straks ook tussen de wappies op het Malieveld, het kan verkeren.

Precies om die reden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom zou ik me moeten laten testen wanneer ik bijv. hoest of nies? Alsof zulke symptomen alleen nog maar bij covid kunnen optreden...
Daarom hebben landen met totalitaire regimes inmiddels geen last meer van Corona, maar wij nog wel.quote:En je moeten laten testen om niet als een paria behandeld te worden, maar gewoon als een mens dat naar een café of restaurant wil, of op vakantie, is iets wat in een totalitair regime thuishoort en niet in een land dat pretendeerd een vrije democratie te zijn.

Ik zit voorlopig al thuis met een (corona)burnout.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:08 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dat is fijn want met deze nieuwe wet ben je binnenkort nog meer thuis.

De overheid? Het kabinet?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:06 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik geloof hier niet meer in. Ze hebben echt iets te verbergen.

Yep. Doet me denken aan deze afbeelding van paar weken terug in de Volkskrant. Wie is nu langzamerhand nog de wappie aangezien veel complot verhalen aan het uitkomen zijn....quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:04 schreef Ronald het volgende:

Die hebben last van andere dingen die hier ook niet wenselijk zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies om die reden.
[..]
Daarom hebben landen met totalitaire regimes inmiddels geen last meer van Corona, maar wij nog wel.

Hoezo, je vindt het een goed idee dat de wbbbg-avondklok ook actief blijft met de nieuwe spoedwet?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zou het dan toch...dat ik 17 maart ga stemmen op...

Dat vind ik zeer vervelend om te horen. Ik zie veel mensen hiermee worstelen. Ik hoop oprecht dat er snel weer ruimte komt voor perspectief.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik zit voorlopig al thuis met een (corona)burnout.
En de huidige ontwikkelingen dragen niet bepaald positief bij aan dat herstel.

Het zou me ook niets verbazen dat dat één van de redenen van het niet dalen van de besmettingen is. Er zijn in de voorbije maanden veel mensen besmet geraakt, waardoor ook meer mensen in hun familie, vrienden en kennissenkring of onder collega's besmettingen hebben meegemaakt. Wanneer de klachten dan niet verder gaan dan wat hoesten, even niets ruiken of proeven of hooguit even wat koorts is het natuurlijk logisch dat de angst voor het virus snel verdwijnt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Moet eerlijk bekennen. Dat shock effect van Italië was bij mij iets van twee weken in totaal denk ik. Daarna gestaag naar "Nou het valt wel mee, maar als je oud of risicogroep bent en je hebt pech dan kan het wel echt knap klote zijn." Bovendien hoor ik ook vaak via via mensen die geen of amper klachten hadden. Ook bij m'n moeder op haar werk zijn er relatief veel 70+'ers met amper klachten.
Is ook eigenlijk helemaal niet zo netjes, dat angst in boezemen. Ik was echt twee weekjes best angstig. Weet het nog goed. Realiteit is wel gewoon anders.

Wat mensen ij de reacties daar ook zeggen. Kvk registratie, camera erop voor je insta/youtube kanaal en een maas in de wet misbruiken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Als ik eigenaar was van dat restaurant en ik kreeg het aanbod om deze mensen te hosten, dan zou ik het ook wel doen denk ik.
Het ergste is dat dit nu pas naar buiten komt, denk dat Nederlandse media hier best eerder achter aan hadden kunnen gaan.
Op een gegeven moment loont het gewoon niet meer om alles 'netjes' te doen. Als je de gelegenheid hebt zou ik zeggen: steek die stok in je neus en ga ook lekker naar Bonaire of zo. Stemmen met de voeten is toch de enige optie uiteindelijk.

Je weet toch inmiddels dat is niet belangrijk. Ze hebben geen Corona virus meer daar gaat het om. Dat je voor de rest totaal geen vrijheid en privacy meer hebt moet je niet over zeuren....quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die hebben last van andere dingen die hier ook niet wenselijk zijn.

Aangezien de eigen fracties ook voor hebben gestemd denk ik dat je je niet druk hoeft te maken. Heeft ook helemaal geen nut, twee avondklokken naast elkaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:47 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Er zijn heel veel moties.. die zijn aangenomen. vervolgens gaat Grapperhaus erop antwoorden en dan roept hij dar er niks in ziet. en hoppa weg motie..
Dus dat is geen redenering. Ik kan je nog meer moties laten zien van gisteren die zijn aangenomen door de meerderheid. en waar niks mee wordt gedaan

precies als je op het malieveld de doorsnee pakt zie je oudere mensen, oma's, artsen, bezorgde ouders. jongeren..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Je bent geen wappie. Het overgrote deel zijn normale, hardwerkende burgers die het beste met iedereen voorheeft. Links en rechts een verdwaalde boomknuffelaar of look-a-like van Willem Engel. That's it.

Ik vraag me soms inderdaad serieus af of sommigen zich niet realiseren dat we een goede reden hebben om niet het beleid van China oid te hebben.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je weet toch inmiddels dat is niet belangrijk. Ze hebben geen Corona virus meer daar gaat het om. Dat je voor de rest totaal geen vrijheid en privacy meer hebt moet je niet over zeuren....

Wat verbergen ze dan?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:06 schreef hjansen82 het volgende:
[..]

Klopt maar als je alleen maar tunnelvisie heb op het virus, ja dan zie je dat gewoon niet. Had een paar dagen geleden een quote uit een artikel gepost hoe het in China er aan toe gaat. Buiten je huis kan je geen stap meer zetten zonder dat de overheid je kan volgen. Dat moeten we hier niet willen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vraag me soms inderdaad serieus af of sommigen zich niet realiseren dat we een goede reden hebben om niet het beleid van China oid te hebben.

Persoonlijk lijkt mij dit meer een gevolg van 0,0 aanpassingsvermogenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:12 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dat vind ik zeer vervelend om te horen. Ik zie veel mensen hiermee worstelen. Ik hoop oprecht dat er snel weer ruimte komt voor perspectief.
 Ja, leuk is anders maar echt
  Ja, leuk is anders maar echt   

Ik zou het niet tegen willen houden, ook zij hebben de vrijheid te zeggen wat ze willen. Ik hoop alleen wel dat ze de tegenwoordigheid van geest hebben om zichzelf af te vragen of iets slim is om te zeggen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:18 schreef Discombobulate het volgende:
Moeten we trouwens toestaan dat OMT leden op persoonlijke titel in de media komen? Lijkt me ook zeer verwerpelijk.

Nee, ze proberen pro-actief te handelen i.p.v. reactief zoals in begin 2020. Dat veel mensen het (allang) niet meer trekken is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:06 schreef hjansen82 het volgende:
[..]

Inlevingsvermogen. Grow some.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
Persoonlijk lijkt mij dit meer een gevolg van 0,0 aanpassingsvermogenJa, leuk is anders maar echt

Is altijd al zo geweest dat extreme gevallen het protest kapen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:15 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
precies als je op het malieveld de doorsnee pakt zie je oudere mensen, oma's, artsen, bezorgde ouders. jongeren..
het is eigenlijk schandalig dat het nieuws het zo spint dat als je protesteert je een relnicht of wappie bent.
Dat is echt te belachelijk..
En al de mafkezen doen alsof het de waarheid is.. en lekker doorgaan met wappie framen. Dat is zoals pesten vroeger.. mee doen met pesten.. want dat is lekker makkelijk en dan voel je je goed. lekker mee doen en erbij horen.. en de ander mond dood maken..groepjes gerdrag er bij horen en anderen afzeiken om zelf de waarheid in pacht te hebben.
zo is het gewoon.

Ik zie om mij heen veel gradaties van hoe goed mensen het wel of niet trekken. Met name de mensen die normaal een heel sociaal leven hebben en mensen die moeilijk stil kunnen zitten lijken er het meest moeite mee te hebben is mijn indruk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
Persoonlijk lijkt mij dit meer een gevolg van 0,0 aanpassingsvermogenJa, leuk is anders maar echt

quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:15 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
precies als je op het malieveld de doorsnee pakt zie je oudere mensen, oma's, artsen, bezorgde ouders. jongeren..
het is eigenlijk schandalig dat het nieuws het zo spint dat als je protesteert je een relnicht of wappie bent.
En al de mafkezen doen alsof het de waarheid is.. en lekker doorgaan met wappie framen. Dat is zoals pesten vroeger.. mee doen met pesten.. want dat is lekker makkelijk en dan voel je je goed. lekker mee doen en erbij horen.. en de ander mond dood maken..groepjes gerdrag er bij horen en anderen afzeiken om zelf de waarheid in pacht te hebben.
zo is het gewoon.

Vervelend!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik zit voorlopig al thuis met een (corona)burnout.
En de huidige ontwikkelingen dragen niet bepaald positief bij aan dat herstel.

Vorig jaar was ik het nog wel met je eens geweest, inmiddels denk ik alleen nog maar "nou en?"quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies om die reden.
[..]
Daarom hebben landen met totalitaire regimes inmiddels geen last meer van Corona, maar wij nog wel.

Als je OMT bent ben je blijkbaar heel belangrijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou het niet tegen willen houden, ook zij hebben de vrijheid te zeggen wat ze willen. Ik hoop alleen wel dat ze de tegenwoordigheid van geest hebben om zichzelf af te vragen of iets slim is om te zeggen.

Ze slaan door omdat ze eerst gefaald hebben en falen daardoor weer.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee, ze proberen pro-actief te handelen i.p.v. reactief zoals in begin 2020. Dat veel mensen het (allang) niet meer trekken is een ander verhaal.

Pro-actief handelen doe je op het moment dat wat eraan komt een zekerheid is. Er is nog steeds niet duidelijk of de grote problemen die verwacht worden daadwerkelijk komen, maar er is een heel makkelijke en wenselijke manier om daar zoveel mogelijk aan te doen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee, ze proberen pro-actief te handelen i.p.v. reactief zoals in begin 2020. Dat veel mensen het (allang) niet meer trekken is een ander verhaal.

Hugo likt zn vingers al af.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:19 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt maar als je alleen maar tunnelvisie heb op het virus, ja dan zie je dat gewoon niet. Had een paar dagen geleden een quote uit een artikel gepost hoe het in China er aan toe gaat. Buiten je huis kan je geen stap meer zetten zonder dat de overheid je kan volgen. Dat moeten we hier niet willen.

Doe je oogkleppen eens af.. met pro actief. grotere onzin nog noout gehoord.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]

DDR burgers die tegen het dictatoriale bejaarde mannen-regime van Honecker waren werden ook als fascisten en "anti-revolutionairen" weggezet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:15 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
zo is het gewoon.

Dit. Niks doet er meer toe. Alleen corona.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:26 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Doe je oogkleppen eens af.. met pro actief. grotere onzin nog noout gehoord.
Zijn ze ook Pro actief met dreigende werkloosheid? armoede.. , ziektes. depressies.
Het is toch puur pro actief op 1 gebied? corona.
niet eens volksgezondheid.. want de gezondheid lijdt ontzettend

Deze?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:25 schreef falling_away het volgende:
Heeft iemand nog die image waar v Dissel's gezicht op veel partijposters is geplakt op zo'n verkiezingsbord?

Wat een dom gelul over angst inboezemen. Ben je een klein kind? Zegt meer over jou dan over de media. Men rapporteert wat er gaande in de wereld is. Als je het metacognitieve vermogen ontbeert om dit in perspectief te plaatsen zegt dat misschien meer over jou. Zo ridicuul om te doen alsof Stephen King het liveblog op AD schrijft.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Moet eerlijk bekennen. Dat shock effect van Italië was bij mij iets van twee weken in totaal denk ik. Daarna gestaag naar "Nou het valt wel mee, maar als je oud of risicogroep bent en je hebt pech dan kan het wel echt knap klote zijn." Bovendien hoor ik ook vaak via via mensen die geen of amper klachten hadden. Ook bij m'n moeder op haar werk zijn er relatief veel 70+'ers met amper klachten.
Is ook eigenlijk helemaal niet zo netjes, dat angst in boezemen. Ik was echt twee weekjes best angstig. Weet het nog goed. Realiteit is wel gewoon anders.

Avondklok en straks misschien mensen overdag opsluiten een schijnmaatregel? Wordt eens wakker.....quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze slaan door omdat ze eerst gefaald hebben en falen daardoor weer.
Van bullshit schijnmaatregelen die niet helpen naar disproportionele maatregelen.
Alles onder het mom van we doen iets.
Maar ze doen nooit het goede helaas.

Klopt, en ondanks alle restricties zijn we nog steeds geen totalitair regime.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die hebben last van andere dingen die hier ook niet wenselijk zijn.

hulde is een groot woord..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:27 schreef JosMert het volgende:
Volkskrant begint eindelijk kritisch te worden laatste dagen. Hulde
Bescherming tegen Corona begint de trekjes van een gevangenis te krijgen
https://www.volkskrant.nl(...)te-krijgen~b1c656f3/

Ze maken absoluut fouten maar onder de streep luisteren ze vooral naar experts en wetenschappelijke consensus en ik kan ze dat moeilijk kwalijk nemen. Helaas is (was) het een nieuw virus en hebben we weinig ervaring met pandemiën in de moderne tijd waardoor het super moeilijk is om in hun schoenen te staan.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze slaan door omdat ze eerst gefaald hebben en falen daardoor weer.
Van bullshit schijnmaatregelen die niet helpen naar disproportionele maatregelen.
Alles onder het mom van we doen iets.
Maar ze doen nooit het goede helaas.

Er wordt wel een soort van vreemde wisselwerking gecreëerd tussen media, OMT en regering (en de mentale toestand van het volk). Ze beïnvloeden allemaal elkaar. Denk dat hier veel over te zeggen valt, maar kan het niet duiden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou het niet tegen willen houden, ook zij hebben de vrijheid te zeggen wat ze willen. Ik hoop alleen wel dat ze de tegenwoordigheid van geest hebben om zichzelf af te vragen of iets slim is om te zeggen.

Wou je ze de mond snoeren?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:18 schreef Discombobulate het volgende:
Moeten we trouwens toestaan dat OMT leden op persoonlijke titel in de media komen? Lijkt me ook zeer verwerpelijk.

Nee maar een nieuwe wet die een dagklok per decreet van de minister mogelijk maakt gaat wel steeds meer die kant uit...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, en ondanks alle restricties zijn we nog steeds geen totalitair regime.
We zijn gewoon een land waar iedereen het beter weet en de overheid op voorhand niets goed kan doen, waarbij iedereen de grenzen van de maatregelen opzoekt en de anderen verwijten dat te doen en zo de oorzaak te zijn van het aanblijven van de maatregelen...

Oh oke. Ik had even het idee dat je aangaf dat het daar beter was omdat zij geen corona meer hadden. Mijn fout.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
We zijn gewoon een land waar iedereen het beter weet en de overheid op voorhand niets goed kan doen, waarbij iedereen de grenzen van de maatregelen opzoekt en de anderen verwijten dat te doen en zo de oorzaak te zijn van het aanblijven van de maatregelen...

Dit, de nuance is ver te zoeken bij velen. Overheid is stom, Rutte is stom, RIVM is stom, Jaap van Dissel is stom.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ze maken absoluut fouten maar onder de streep luisteren ze vooral naar experts en wetenschappelijke consensus en ik kan ze dat moeilijk kwalijk nemen. Helaas is (was) het een nieuw virus en hebben we weinig ervaring met pandemiën in de moderne tijd waardoor het super moeilijk is om in hun schoenen te staan.

thx.. ik snap alleen niet waarom dat gezicht ook bij FVD staat, was me eerder niet opgevallen.quote:

Je pakt meteen de meest extreme....quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:18 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ja Noord Korea heeft geen Corona inderdaad..
Jij duidelijk niet nee...quote:lol jij bent niet zo slim of wel..
Nee, dat punt verzin je zelf.quote:Tanazania is er ook geen covid.
Je punt is we moeten de cijfers niet naar buiten brengen want dan is er geen covid?

Wees niet bang, binnenkort beginnen we aan de Zuid-Afrikaanse, de Braziliaanse, de Utrechtse of nog een andere. Het probleem lost zichzelf op.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:32 schreef popje het volgende:
Straks stijgen de besmettingen tijdelijk vanwege het openen van de scholen en ligt het natuurlijk weer aan de Britse variant... Gruwel ik kan die naam niet meer horen

Je bent murw door de uitzichtloosheid van de crisis..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vorig jaar was ik het nog wel met je eens geweest, inmiddels denk ik alleen nog maar "nou en?"

Ik vind ze niet stom, ik ben het niet met ze eens omdat ze in mijn ogen een veel te eenzijdige benadering kiezen. Mag dat wel?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit, de nuance is ver te zoeken bij velen. Overheid is stom, Rutte is stom, RIVM is stom, Jaap van Dissel is stom.

Ik heb de afgelopen maanden al veel gedaan om zo min mogelijk prikkels binnen te laten, maar het bleek niet afdoende. Ik ben zelfs op een niet-smartphone overgestapt waarin ik alleen old skool gebeld en gesmst kan worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vervelend!
Wat mij helpt is geen nieuws meer volgen en veel naar Zap programma's kijken.
Koken met konijnen, dates met dieren, klokhuis, Spangas, ...
Heerlijk positief en wereldvreemd...

Dat is het verwijt de laatste tijd juist. Er wordt enkel gekeken naar het wetenschappelijke deel, niet naar het emotionele/mentale effect. Het is moeilijk om in de schoenen van de regering te staan, alleen is het wellicht verstandig om je horizon te verruimen indien je wekenlang te horen krijgt dat er meer aan de hand is.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ze maken absoluut fouten maar onder de streep luisteren ze vooral naar experts en wetenschappelijke consensus en ik kan ze dat moeilijk kwalijk nemen. Helaas is (was) het een nieuw virus en hebben we weinig ervaring met pandemiën in de moderne tijd waardoor het super moeilijk is om in hun schoenen te staan.

Ja, dat kort geding van Engel pakt helemaal verkeerd uit.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef popje het volgende:
[..]
Nee maar een nieuwe wet die een dagklok per decreet van de minister mogelijk maakt gaat wel steeds meer die kant uit...

Wat ben je ineens triggered lol.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:29 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wat een dom gelul over angst inboezemen. Ben je een klein kind? Zegt meer over jou dan over de media. Men rapporteert wat er gaande in de wereld is. Als je het metacognitieve vermogen ontbeert om dit in perspectief te plaatsen zegt dat misschien meer over jou. Zo ridicuul om te doen alsof Stephen King het liveblog op AD schrijft.

Ik heb vanaf het begin af aan geroepen "als men eenmaal akkoord gaat met de avondklok, kom je daar van z'n levensdagen niet vanaf, op welke manier dan ook" - een beetje in de strekking van geef ze een vinger en je pakken je hele hand.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:40 schreef JosMert het volgende:
Er waren heel wat users die met 100% zekerheid wisten dat de avondklok niet nog eens verlengd zou worden 2 weken terug.....tsja. Hier zitten we nog maanden in.

Nee, was zeker niet mijn intentie.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh oke. Ik had even het idee dat je aangaf dat het daar beter was omdat zij geen corona meer hadden. Mijn fout.

Tuurlijk, ik vind ook dat er dingen niet goed gaan en er zijn zeker fouten gemaakt. Maar feiten en nuance lijken steeds meer ondergesneeuwd te worden door one-liners en stokpaardjes.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind ze niet stom, ik ben het niet met ze eens omdat ze in mijn ogen een veel te eenzijdige benadering kiezen. Mag dat wel?

Is ook wel iets Nederlands van de laatste 10-20 jaar dat niemand meer gelooft in demonstreren of actievoeren. Wanneer waren nou de laatste grote demonstraties in Nederland, anders dan van boeren? Denk begin deze eeuw tegen de Irakoorlog en van de vakbonden tegen het neoliberale beleid van Balkenende-II. Als iemand nu zonder te googelen weet te vertellen wat het neoliberale beleid van Balkenende-II precies inhield, dan hoor ik het graag!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:15 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
zo is het gewoon.

Ik heb geen moeite met pro-actief handelen, maar dan wel op een goed onderbouwde en proportionele manier waarbij de tijd wordt genomen voor reflectie en controle. Het gaat er bij mij niet in dat een spoedeisende situatie een jaar duurt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Pro-actief handelen doe je op het moment dat wat eraan komt een zekerheid is. Er is nog steeds niet duidelijk of de grote problemen die verwacht worden daadwerkelijk komen, maar er is een heel makkelijke en wenselijke manier om daar zoveel mogelijk aan te doen.

Same. Avondklok zal wel ergens in mei/juni worden versoepeld. Bv 12 tot half 5.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb vanaf het begin af aan geroepen "als men eenmaal akkoord gaat met de avondklok, kom je daar van z'n levensdagen niet vanaf, op welke manier dan ook" - een beetje in de strekking van geef ze een vinger en je pakken je hele hand.
Eng dat het zo loopt eigenlijk.
En gezien alle moeite die ze doen noodwet, heb ik niet de illusie dat ze de avondklok gaan stoppen voor eind april/ begin mei.

Het OMT hoort gewoon achter de schermen en buiten de media te adviseren. Punt.quote:

Maar is dat inmiddels niet logisch? Tot oktober (ongeveer) zijn alle fouten meerdere malen vergeven. Toen kwam november/december en werd het strenger en strenger, op basis van een mogelijke situatie. Niet iets wat eraan kwam, niet iets wat er was, iets wat er mogelijk aan zat te komen. Alsof je je elektriciteit al 2 weken voor het onweer begint uit zet, want als de bliksem in slaat heb je een probleem.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit, de nuance is ver te zoeken bij velen. Overheid is stom, Rutte is stom, RIVM is stom, Jaap van Dissel is stom.

Dat is toch ook geen sprake van? Ja, er kan een avondklok worden ingevoerd per ministeriële regeling, maar die moet wel eerst langs de Tweede en Eerste Kamer. Dus per decreet zou ik het niet helemaal willen noemen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef popje het volgende:
[..]
Nee maar een nieuwe wet die een dagklok per decreet van de minister mogelijk maakt gaat wel steeds meer die kant uit...

Willem Engel is stom.. 5g gekkies zijn stom.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]

Maar hij is er nu, en buiten de nucleaire optie heeft de volksvertegenwoordiging niet meer de mogelijkheid om hem te stoppen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is toch ook geen sprake van? Ja, er kan een avondklok worden ingevoerd per ministeriële regeling, maar die moet wel eerst langs de Tweede en Eerste Kamer. Dus per decreet zou ik het niet helemaal willen noemen.

Waarom is dat de schuld van Engel? Waarom pakken ze meer bevoegdheden? Omdat ze geen discussie willen? Is de democratie dan niets waard? Omdat ze 'wraak' willen nemen en willen laten zien dat je niet met ze moet fucken? Is de democratie dan niets waard? Omdat ze geen gedoe willen hebben met een wet die elke paar weken verlengd moet worden? .. Je snapt mn punt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat kort geding van Engel pakt helemaal verkeerd uit.
De overheid pakt gewoon een stuk meer bevoegdheid.

stem voor FvD is een stem voor van Dissel want die zijn duidelijk gek op elkaar..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:32 schreef falling_away het volgende:
[..]
thx.. ik snap alleen niet waarom dat gezicht ook bij FVD staat, was me eerder niet opgevallen.

Ik geloof niet dat ze iets te verbergen hebben, maar macht is iets heel verleidelijks. Hoe meer je het hebt, hoe groter je voelt en hoe moeilijker het is om het op te geven.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:06 schreef hjansen82 het volgende:
[..]

Ik mis die reflectie en controle heel erg. Moet zeggen dat ik ook wel erg teleurgesteld ben in zowel de tweede kamer als de eerste kamer. Zeker de eerste kamer had ik meer van verwacht toen er een aantal kritische vragen kwamen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met pro-actief handelen, maar dan wel op een goed onderbouwde en proportionele manier waarbij de tijd wordt genomen voor reflectie en controle. Het gaat er bij mij niet in dat een spoedeisende situatie een jaar duurt.

Waarom zou je je als gewone burger nog aan de maatregelen houden terwijl ondertussen politici trouwen, in het Thialf schaatsen en fysiek vergaderen alsof Teams niet bestaat, passagiersvluchten uit het VK nog dagelijks op Schiphol landen terwijl ondertussen de Britse mutatie apocalypse gepredikt wordt, gristenen nog naar de kerk gaan om daar mondkaploos psalmen op te dreunen, de koninklijke familie nog op vakantie gaat, coronapopsterren avond na avond in talkshows op komen draven, profvoetballers naar de kapper gaan en influencers en nutteloze crlebrities nog altijd leven alsof er geen pandemie gaande is en hen geen strobreed in de weg gelegd wordt?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:29 schreef Wantie het volgende:
[..]

Maar wat bedoel je nu te zeggen over totalitair regime en geen corona?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je pakt meteen de meest extreme....
[..]
Jij duidelijk niet nee...
[..]
Nee, dat punt verzin je zelf.

quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:43 schreef maan_man het volgende:
Beste mensen, een advies: speel nooit verstoppertje met de 80% van de bevolking die voor de avondklok is. Dit win je niet. Ik heb ze het afgelopen uur gezocht op de diverse platformen waar je een reactie kan achterlaten en 79% weet zich extreem goed goed te verbergen.

Armoede en werkloosheid kan de overheid relatief eenvoudig bestrijden door financiële hulp te bieden. Maar dat komt allemaal nog de komende maanden en jaren, niet nu (laagste aantal faillissementen in 2020 sinds tijden).quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:26 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Doe je oogkleppen eens af.. met pro actief. grotere onzin nog noout gehoord.
Zijn ze ook Pro actief met dreigende werkloosheid? armoede.. , ziektes. depressies.
Het is toch puur pro actief op 1 gebied? corona.
niet eens volksgezondheid.. want de gezondheid lijdt ontzettend

Ik kan ze ook nog niet vinden tussen collega's en vrienden. Maar ik ga waarschijnlijk te weinig om met boomers.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:43 schreef maan_man het volgende:
Beste mensen, een advies: speel nooit verstoppertje met de 80% van de bevolking die voor de avondklok is. Dit win je niet. Ik heb ze het afgelopen uur gezocht op de diverse platformen waar je een reactie kan achterlaten en 79% weet zich extreem goed goed te verbergen.

De mogelijkheid om per ministeriële regeling een avondklok in te voeren via de Wpg is er nu.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar hij is er nu, en buiten de nucleaire optie heeft de volksvertegenwoordiging niet meer de mogelijkheid om hem te stoppen.

Daar was Gijs Rademaker heel duidelijk over bij de peiling die hij bij Jinek presenteerde.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:43 schreef maan_man het volgende:

Valt mij ook heel erg op. Zit me niet helemaal lekker de laatste tijd.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik mis die reflectie en controle heel erg. Moet zeggen dat ik ook wel erg teleurgesteld ben in zowel de tweede kamer als de eerste kamer. Zeker de eerste kamer had ik meer van verwacht toen er een aantal kritische vragen kwamen.

Dat is toch ook echt zo. Wat is nou al bij al goed gegaan? In het begin heb je nog een excuus maar na een poosje is het gewoon belachelijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]

Het wekelijkse 'Weer hetzelfde wat Ernst Kuipers zorgen baart' bericht.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:07 schreef diedrick het volgende:
Kuipers heeft twijfels over de cijfers van het RIVM (wie niet....)
https://www.telegraaf.nl/(...)den-rond-coronavirus

Ik ben vooral erg teleurgesteld doordat mijn cynische blik op politici wederom regelrecht bevestigd wordt. Politicus worden kun je blijkbaar alleen maar wanneer je je medeburgers haat.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je bent murw door de uitzichtloosheid van de crisis..

lol wutquote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:41 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
stem voor FvD is een stem voor van Dissel want die zijn duidelijk gek op elkaar..

Ben je het eens met de avondklok of ondervind je beperkingen van de avondklok zijn idd twee heel verschillende vragen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar was Gijs Rademaker heel duidelijk over bij de peiling die hij bij Jinek presenteerde.
"Ja, het gros van de mensen die ik sprak heeft geen beperkingen door de avondklok. Die zijn het er dus mee eens. Dat is ongeveer 80% van de mensen"
Eergisteren oid bij Jinek.

Die vind ik trouwens erg leuk!quote:

Ohja je bent voor een bepaald persoon of niet. Heerlijk zwart-wit denken weer, net of je voor een voetbalclub bent. Jaap van Dissel geef ik wel over het algemeen meer vertrouwen voor kennis dan een Maurice De Hond of iemand anders. Maar he dat is niet omdat ik voor Jaap van Dissel ben, dat komt omdat hij er werkelijk voor gestudeerd heeft. Wie ben ik dan om inhoudelijk kritiek te geven op de inhoud? Ik probeer het te begrijpen. Die kritiek kan ik wel geven op zijn communicatie en inlevend vermogen. Die faalt nogal. Dunning-krugereffect op de inhoud is veel te groot, ook zeker hier. 17 miljoen bondscoaches, 17 miljoen virusexperts...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:40 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Willem Engel is stom.. 5g gekkies zijn stom.
zie je het probleem?
Ik gok dat jij voor jaap van dissel bent en dan zegt de nuance is ver te zoeken..
maar als het over de andere "gekkies "gaat praat je dan ook over nuance?
denk het niet.
De Jaap van Dissels zijn ook schokerend en corrupt,. en niemand is fan van van die media geile Willem Engel.
Maar als je het een mag benoemen mag je dan ook het andere benoemen?
er is geen nuance bij beide kanten..
Dus of we geven lekker onze mening over die corrupte Jaap van Dissel met eigen belangen en die virusgekkies als Willem Engel..
of we doen genuanceerd.. Maar dan moet je ook zo stellig zijn bij de persoon waar jij het toevallig niet mee eens bent
Maar doe dan niet hypocriet over nuance want dat gebeurd nergens..

Hoe gaat dat in zijn werk in dit geval? Bij de oude situatie moest de Wbbbg ingezet worden en moest er een bepaalde tijd aan gekoppeld worden die naar de kamer gestuurd wordt. Moet dat nu ook, of is de tijd nu hetzelfde als die van de coronawet?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De mogelijkheid om per ministeriële regeling een avondklok in te voeren via de Wpg is er nu.
Die ministeriële regeling zelf is er nog niet. En die moet ook langs de EK en TK. Die gaan echt niet instemmen met een avondklok zonder einde.

Ik denk dat de situatie nog jaren bestudeerd en beschreven zal worden. Dan zal ongetwijfeld het gebrek aan dualisme worden betreurd, de focus op bestuur die ten koste van adequate volksvertegenwoordiging is gegaan. Daar hebben we nu alleen niets aan.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik mis die reflectie en controle heel erg. Moet zeggen dat ik ook wel erg teleurgesteld ben in zowel de tweede kamer als de eerste kamer. Zeker de eerste kamer had ik meer van verwacht toen er een aantal kritische vragen kwamen.

Ik moest lachen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De mogelijkheid om per ministeriële regeling een avondklok in te voeren via de Wpg is er nu.
Die ministeriële regeling zelf is er nog niet. En die moet ook langs de EK en TK. Die gaan echt niet instemmen met een avondklok zonder einde.

Ik ben benieuwd hoe jij het anders had gedaan van begin tot eind.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is toch ook echt zo. Wat is nou al bij al goed gegaan? In het begin heb je nog een excuus maar na een poosje is het gewoon belachelijk.
Als we rapportcijfers gaan uitdelen scoort niemand hoger dan een 2. Zowat elke beslissing is een fout.
Van maatregelen, tot handhaven, tot testen, tot vaccineren, tot privacybescherming, tot draagvlal creëen, tot ingrijpen, tot versoepelen, tot verantwoordelijkheden nemen etc. etc.
Alleen omdat het zwaar en lastig is houdt niet in dat we alles recht moeten lullen dmv nuance imo.
Sommige van die punten zijn ook lastig natuurlijk maar als echt bijna alles mis gaat keer op keer mag die incompetentie ook benoemd worden toch?

Hij is ook gewoon gastro-enteroloog. Geen viroloog of epidemioloog. Dan zeuren mensen dat iedereen viroloog is bij wijze van spreken, maar Kuipers gaat ook buiten z'n straatje.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het wekelijkse 'Weer hetzelfde wat Ernst Kuipers zorgen baart' bericht.
Wordt tijd dat Kuipers bevalt. Begint wat eentonig en vervelend te worden deze man.

En dan hebben ze een product ook nog niet. "Ja, meneer dat hebben wij niet meer en dat krijgen wij ook niet meer, maar wij hebben het netjes van de totaalprijs afgetrokken."quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:44 schreef Sfancta het volgende:
Allerergste aan deze crisis vind ik nog dat ik minimaal voor 15 euro moet kopen bij de action, en daarnaast nog 1 euro servicekosten moet neertikken.

In denk dat hij daarin wel gelijk heeft. Voor de vorm doen ze dat niet. Maar iedere drie weken bij het kruisje tekenen nadat ze tijdens het debat even moeilijk hebben gekeken, zie ik wel gebeurenquote:

Dat magquote:
 .
. 

Maar antwoord eens dan over pro actief zijn op de gebieden die ik benoem..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Armoede en werkloosheid kan de overheid relatief eenvoudig bestrijden door financiële hulp te bieden. Maar dat komt allemaal nog de komende maanden en jaren, niet nu (laagste aantal faillissementen in 2020 sinds tijden).
Depressie en andere ziektes is schrijnend idd maar het is niet dat die zorg nu helemaal op z'n gat ligt. Juist als je corona z'n gang laat gaan komt andere zorg in het geding zoals we hebben gezien tijdens de pieken.

Oh dus na een verlenging vervalt hij weer in de nieuwe wet en moet er dus weer opnieuw over worden gestemd?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat mag.
Overigens vervalt in de nieuwe wet de avondklok automatisch na drie weken. Dan moet er dus een nieuw voorstel langs de Staten-Generaal.
Dus ondemocratisch of per decreet is het sowieso niet.
En al deze waarborgen waren er onder de wbbbg helemaal niet.

Dat kan. Totdat de verkiezingen eraan komen en de bevolking het zat is. Dan is het mooi dat veel partijen opeens de mogelijkheid hebben hun electoraat “te bevrijden”.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:51 schreef maan_man het volgende:
[..]
In denk dat hij daarin wel gelijk heeft. Voor de vorm doen ze dat niet. Maar iedere drie weken bij het kruisje tekenen nadat ze tijdens het debat even moeilijk hebben gekeken, zie ik wel gebeuren

Jij denkt dat het volk een avondklok zonder einde zou pikken? Als de cijfers er geen aanleiding meer toe geven en het wordt beter weer dan is het draagvlak echt wel weg. Maak je niet zo druk en denk eens niet zo laagdunkend over je mede-landgenoten.quote:

Maart 2020 werden van Dissel, Wallinga en de hele club voor gek versleten omdat het minder zwaar was dan in de andere landen. Toen werden experts uit het VK, Italië, Spanje en welke andere plek dan ook aangehaald om hun ongelijk aan te tonen. Van mondkapjes tot avondklokken, tot welke andere maatregel ook.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja je bent voor een bepaald persoon of niet. Heerlijk zwart-wit denken weer, net of je voor een voetbalclub bent. Jaap van Dissel geef ik wel over het algemeen meer vertrouwen voor kennis dan een Maurice De Hond of iemand anders. Maar he dat is niet omdat ik voor Jaap van Dissel ben, dat komt omdat hij er werkelijk voor gestudeerd heeft. Wie ben ik dan om inhoudelijk kritiek te geven op de inhoud? Ik probeer het te begrijpen. Die kritiek kan ik wel geven op zijn communicatie en inlevend vermogen. Die faalt nogal. Dunning-krugereffect op de inhoud is veel te groot, ook zeker hier. 17 miljoen bondscoaches, 17 miljoen virusexperts...

Kun je wel door een huisarts naar een psycholoog doorverwezen worden? Ik heb er een dikke tien jaar geleden echt profijt van gehad dat ik via de huisarts naar een psycholoog doorverwezen werd en daarbij cognitieve therapie heb ondergaan. Dat heeft me wel echt leren relativeren.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen maanden al veel gedaan om zo min mogelijk prikkels binnen te laten, maar het bleek niet afdoende. Ik ben zelfs op een niet-smartphone overgestapt waarin ik alleen old skool gebeld en gesmst kan worden.
Sinds de diagnose deze week weer terug op fok, dat had ik ook een tijdje genegeerd om die reden.
Maar helemaal negeren kun je het toch niet. Mijn man komt nog wel buiten (ik al lang niet meer, nauwelijks). Die komt met verhalen thuis. Als ik vrienden of familie zie ... tja hoe je het ook wendt of keert, het gaat vaak toch over corona.
En mja burnout zegt het al. Maar een boek of netflix gaat hem momenteel ook niet worden want ik onthoud totaal niks. Ik voel me net Dory vanFinding Nemo. Mijn man kan nu iets tegen me zeggen. En over 5 minuten weer omdat ik niet meer weet wat ie heeft gezegd. Hele rare gewaarwording. Maar met absolute rust, lege agenda en veeeel wandelen om mijn hoofd leeg te maken, komt het vast ooit een keer weer goed.
Maar ik heb 3 jonge schoolgaande kinderen hier. Die bezorgen me misschien nog wel de grootste zorgen. Dat gevoel dat je ieder moment van de dag gebeld kunt worden dat ze naar huis kunnen omdat er iemand in de school positief is getest.
Ieder heeft er op zijn manier last van. De een meer als de ander. Bij mij werkt het aardig ontwrichtend. En zolang we zo aan het soebatten zijn, zal dat er niet heel veel beter op worden. We gaan het meemaken.

17 mil bondscoaches Ronald, dan krijg je toch zo'n captain hindsight referentie.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe jij het anders had gedaan van begin tot eind.

Is dit een adequate weergave? Ik heb bijvoorbeeld begrepen dat de meeste kantons strengere maatregelen troffen dan de federale regering.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:49 schreef Jed1Gam het volgende:
Zelfs toen de cijfers keihard opliepen in november bleef alles nog lang open, maar net als in Nederland in de eerste golf is het nu net zo goed weer keihard gedaald.

Inderdaad. mooie streefdatum om eens te gaan kijken wat er wel weer kan, in plaats van nog meer en langer te beperken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:50 schreef popje het volgende:
Voor mij is het echt klaar als de cijfers hetzelfde blijven of niet navenant stijgen. Dan blijft die derde golf uit en mag wat mij betreft hun geloofwaardigheid in de prullenbak. 16 maart of 23 maart is het voor mij klaar.

Yes.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:54 schreef popje het volgende:
[..]
Oh dus na een verlenging vervalt hij weer in de nieuwe wet en moet er dus weer opnieuw over worden gestemd?

Kwam vooral dat je over nuance praat en steeds als het over nuance gaat je 1 geluid roept..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja je bent voor een bepaald persoon of niet. Heerlijk zwart-wit denken weer, net of je voor een voetbalclub bent. Jaap van Dissel geef ik wel over het algemeen meer vertrouwen voor kennis dan een Maurice De Hond of iemand anders. Maar he dat is niet omdat ik voor Jaap van Dissel ben, dat komt omdat hij er werkelijk voor gestudeerd heeft. Wie ben ik dan om inhoudelijk kritiek te geven op de inhoud? Ik probeer het te begrijpen. Die kritiek kan ik wel geven op zijn communicatie en inlevend vermogen. Die faalt nogal. Dunning-krugereffect op de inhoud is veel te groot, ook zeker hier. 17 miljoen bondscoaches, 17 miljoen virusexperts...

Laten we het zo zeggen: blijkbaar heb ik me eerder vergist.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Jij denkt dat het volk een avondklok zonder einde zou pikken? Als de cijfers er geen aanleiding meer toe geven en het wordt beter weer dan is het draagvlak echt wel weg. Maak je niet zo druk en denk eens niet zo laagdunkend over je mede-landgenoten.

Dan moet de tweede kamer komende week die ministeriële regeling dus nog inzetten en daar moet ook over gestemd worden (dinsdag oid)?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Yes.
Een avondklok wordt in de nieuwe wet per ministeriële regeling geregeld. Daar moet volgens de Wpg de TK en EK over stemmen.
Een avondklok per ministeriële regeling vervalt automatisch na drie weken in deze wet. Dan moet er dus een nieuwe ministeriële regeling ingediend worden te verlenging. En die moet ook weer ter stemming.

Heel herkenbaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen maanden al veel gedaan om zo min mogelijk prikkels binnen te laten, maar het bleek niet afdoende. Ik ben zelfs op een niet-smartphone overgestapt waarin ik alleen old skool gebeld en gesmst kan worden.
Sinds de diagnose deze week weer terug op fok, dat had ik ook een tijdje genegeerd om die reden.
Maar helemaal negeren kun je het toch niet. Mijn man komt nog wel buiten (ik al lang niet meer, nauwelijks). Die komt met verhalen thuis. Als ik vrienden of familie zie ... tja hoe je het ook wendt of keert, het gaat vaak toch over corona.
En mja burnout zegt het al. Maar een boek of netflix gaat hem momenteel ook niet worden want ik onthoud totaal niks. Ik voel me net Dory vanFinding Nemo. Mijn man kan nu iets tegen me zeggen. En over 5 minuten weer omdat ik niet meer weet wat ie heeft gezegd. Hele rare gewaarwording. Maar met absolute rust, lege agenda en veeeel wandelen om mijn hoofd leeg te maken, komt het vast ooit een keer weer goed.
Maar ik heb 3 jonge schoolgaande kinderen hier. Die bezorgen me misschien nog wel de grootste zorgen. Dat gevoel dat je ieder moment van de dag gebeld kunt worden dat ze naar huis kunnen omdat er iemand in de school positief is getest.
Ieder heeft er op zijn manier last van. De een meer als de ander. Bij mij werkt het aardig ontwrichtend. En zolang we zo aan het soebatten zijn, zal dat er niet heel veel beter op worden. We gaan het meemaken.

Dit stelt me dan wel weer een beetje gerust.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Yes.
Een avondklok wordt in de nieuwe wet per ministeriële regeling geregeld. Daar moet volgens de Wpg de TK en EK over stemmen.
Een avondklok per ministeriële regeling vervalt automatisch na drie weken in deze wet. Dan moet er dus een nieuwe ministeriële regeling ingediend worden te verlenging. En die moet ook weer ter stemming.

Touché! De rol van het OMT is niet meer zuiver doordat Rutte al heeft aangegeven welke kant het advies op moet gaan, de peilingbureaus krijgen buitenproportioneel veel macht en de Tweede Kamer is tandeloos.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:54 schreef chratnox het volgende:
Daarnaast hebben we inmiddels een doorzichtig spelletje waar dit ongeveer de volgorde is (meestal week voor persconferentie):
• Op vrijdag roept Rutte/de Jonge dat versoepelingen onwaarschijnlijk zijn en misschien aanvullende maatregelen (zoals een avondklok) noodzakelijk zijn
• Die avond en dag erna komt het halve OMT langs bij talkshows om te vertellen hoe erg het zal zijn als we die extra maatregel niet nemen
• Er komt een peiling onder de bevolking die aangeeft dat bijna niemand tegen de maatregel is, onduidelijk waar die precies op gebaseerd is en wat er gevraagd is
• Daarna is een debat in de tweede kamer en doen een aantal partijen heel verbolgen en boos, maar gaan bijna alle partijen toch akkoord
• De maatregel wordt ingevoerd voor niet meer dan 2 weken, en het kabinet heeft heel veel spijt dat het nodig is de maatregel in te voeren
• De angst van de maatregel komt niet uit, er komt geen enkele stijging voorbij, dus dat wordt gekoppeld aan de maatregel. Indien er geen verschil is is het nog te vroeg om er iets over te zeggen.

17 miljoen bondcoaches aan forum user Ronald koeman.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
17 mil bondscoaches Ronald, dan krijg je toch zo'n captain hindsight referentie.
Je mag van diegene die de leiding hebben toch wel wat voortschrijdend inzicht, flexibiliteit en logisch nadenken verwachten?

Nee hoor.quote:

Jij denkt dat ze maatregelen doorvoeren omdat ze graag burgers pesten? Omdat ze dronken zijn van hun macht? Omdat een of ander complot? Omdat de verkiezingen eraan komen? Toen Rutte zijn speech hield in het torentje waren de cijfers ook redelijk stabiel en zat er nog geen stijging echt aan te komen op het eerste oog. Toen waren er ook genoeg mensen die zeiden dat het allemaal onzin was. Helaas kwam die stijging wel redelijk snel. Als je kijkt naar de RIVM modellen van de presentatie van 13 januari aan de tweede kamer. Dan laten ze later deze maand de cijfers weer stijgen. (Nee, die 170.000 kwam niet van hun, makkelijk stokpaardje). Ik hoop dat dit niet uitkomt, maar laten we dat wel serieus nemen. Ik denk dat daarom er voorlopig geen versoepeling aan zit te komen. Persoonlijk vind ik de avondklok ook een matige maatregel, het heeft een grote sociale impact voor een twijfelachtig effect (gebaseerd op onderzoek). Ik ben zelf ook wel meer klaar met alles en hoop dat we snel de lente in rollen en dat de derde golf nooit komt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maart 2020 werden van Dissel, Wallinga en de hele club voor gek versleten omdat het minder zwaar was dan in de andere landen. Toen werden experts uit het VK, Italië, Spanje en welke andere plek dan ook aangehaald om hun ongelijk aan te tonen. Van mondkapjes tot avondklokken, tot welke andere maatregel ook.
We zijn ongeveer een jaar verder en de modellen hebben er regelmatig naast gezeten. Dat kan gebeuren, dat hoort erbij, maar het evalueren waarom de modellen ernaast zitten en de maatregelen daarop aanpassen vindt niet meer plaats.
Daarnaast hebben we inmiddels een doorzichtig spelletje waar dit ongeveer de volgorde is (meestal week voor persconferentie):
• Op vrijdag roept Rutte/de Jonge dat versoepelingen onwaarschijnlijk zijn en misschien aanvullende maatregelen (zoals een avondklok) noodzakelijk zijn
• Die avond en dag erna komt het halve OMT langs bij talkshows om te vertellen hoe erg het zal zijn als we die extra maatregel niet nemen
• Er komt een peiling onder de bevolking die aangeeft dat bijna niemand tegen de maatregel is, onduidelijk waar die precies op gebaseerd is en wat er gevraagd is
• Daarna is een debat in de tweede kamer en doen een aantal partijen heel verbolgen en boos, maar gaan bijna alle partijen toch akkoord
• De maatregel wordt ingevoerd voor niet meer dan 2 weken, en het kabinet heeft heel veel spijt dat het nodig is de maatregel in te voeren
• De angst van de maatregel komt niet uit, er komt geen enkele stijging voorbij, dus dat wordt gekoppeld aan de maatregel. Indien er geen verschil is is het nog te vroeg om er iets over te zeggen.

Jazekerquote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan moet de tweede kamer het kabinet komende week die ministeriële regeling dus nog inzetten en daar moet ook over gestemd worden (dinsdag oid)?
 .
. 

Ik woon zelfs in corona hotspot Zurich en het was echt niet zo streng. Geen lockdowns als in thuis blijven. Ik heb de hele golf door nog om de week op kantoor gewerkt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is dit een adequate weergave? Ik heb bijvoorbeeld begrepen dat de meeste kantons strengere maatregelen troffen dan de federale regering.

En heb je zelf een beeld van hoelang deze situatie vol te houden is? Nog een paar maanden? Een jaar? Tien jaar? Voor altijd? Is er een grens? Waar ligt die?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee hoor.
Maar zeg eens, hoeveel extra doden heb je over voor een knipbeurt? Hoeveel zodat er weer een biertje in de kroeg gedronken kan worden?
Heb je daar gradaties voor?

En zo muteert onze minister-president langzaam, maar zeker naar de Loekasjenko van de lage landen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ze iets te verbergen hebben, maar macht is iets heel verleidelijks. Hoe meer je het hebt, hoe groter je voelt en hoe moeilijker het is om het op te geven.
Iets dat goedbedoeld begon kan zo langzaam aan steeds verder uit de hand lopen.
Rutte heeft de constante drang om altijd de touwtjes in handen te hebben.
Iemand die zoveel macht naar zich toe trekt raakt snel gefrustreerd als er kritiek opduikt. Door die afwijzing heeft een mens een natuurlijke neiging om nog meer macht als vervanging te zoeken, en dat is iets heel negatiefs.

Ik dacht dat we het over serieuze dingen gingen hebben, zoals de mentale gezondheid van de bevolking, of de leerachterstanden die leerlingen oplopen. Of het betaalbaar houden van de zorg in de toekomst. Of ons sociale vangnet in stand houden.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee hoor.
Maar zeg eens, hoeveel extra doden heb je over voor een knipbeurt? Hoeveel zodat er weer een biertje in de kroeg gedronken kan worden?
Heb je daar gradaties voor?

Dan pas? Ik ben er nu al klaar mee.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:50 schreef popje het volgende:
Voor mij is het echt klaar als de cijfers hetzelfde blijven of niet navenant stijgen. Dan blijft die derde golf uit en mag wat mij betreft hun geloofwaardigheid in de prullenbak. 16 maart of 23 maart is het voor mij klaar.

Genuanceerd doen over Engel is best lastigquote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:40 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Willem Engel is stom.. 5g gekkies zijn stom.
zie je het probleem?
Ik gok dat jij voor jaap van dissel bent en dan zegt de nuance is ver te zoeken..
maar als het over de andere "gekkies "gaat praat je dan ook over nuance?
denk het niet.
De Jaap van Dissels zijn ook schokerend en corrupt,. en niemand is fan van van die media geile Willem Engel.
Maar als je het een mag benoemen mag je dan ook het andere benoemen?
er is geen nuance bij beide kanten..
Dus of we geven lekker onze mening over die corrupte Jaap van Dissel met eigen belangen en die virusgekkies als Willem Engel..
of we doen genuanceerd.. Maar dan moet je ook zo stellig zijn bij de persoon waar jij het toevallig niet mee eens bent
Maar doe dan niet hypocriet over nuance want dat gebeurd nergens..

Nou ik kan me voorstellen dat leerachterstand voorkomen meer zieken en doden en overbelaste zorg mag kosten dan bijvoorbeeld die knipbeurt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik dacht dat we het over serieuze dingen gingen hebben, zoals de mentale gezondheid van de bevolking, of de leerachterstanden die leerlingen oplopen. Of het betaalbaar houden van de zorg in de toekomst. Of ons sociale vangnet in stand houden.

Ik zou graag willen weten waar ik gezegd heb dat ze het doen om ons te pesten, dan heb ik me niet goed uitgedrukt namelijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze maatregelen doorvoeren omdat ze graag burgers pesten? Omdat ze dronken zijn van hun macht? Omdat een of ander complot? Omdat de verkiezingen eraan komen? Toen Rutte zijn speech hield in het torentje waren de cijfers ook redelijk stabiel en zat er nog geen stijging echt aan te komen op het eerste oog. Toen waren er ook genoeg mensen die zeiden dat het allemaal onzin was. Helaas kwam die stijging wel redelijk snel. Als je kijkt naar de RIVM modellen van de presentatie van 13 januari aan de tweede kamer. Dan laten ze later deze maand de cijfers weer stijgen. (Nee, die 170.000 kwam niet van hun, makkelijk stokpaardje). Ik hoop dat dit niet uitkomt, maar laten we dat wel serieus nemen. Ik denk dat daarom er voorlopig geen versoepeling aan zit te komen. Persoonlijk vind ik de avondklok ook een matige maatregel, het heeft een grote sociale impact voor een twijfelachtig effect (gebaseerd op onderzoek). Ik ben zelf ook wel meer klaar met alles en hoop dat we snel de lente in rollen en dat de derde golf nooit komt.

Hij zit er al 10 jaar, 10 jaar op de top van de apenrots, en nog is het niet genoeg voor hem.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En zo muteert onze minister-president langzaam, maar zeker naar de Loekasjenko van de lage landen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |