Dat is ook het slimste; niet protesteren tegen de regering die bepaald wat níet mag, maar gewoon de maatregelen slim omzeilen en ontduiken. Een politiewagen met waterkanon past bijvoorbeeld niet in je woonkamer wanneer je daar met vrienden wat biertjes wegtikt...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En ondertussen demonstreer ik in het klein. Want ik leef mijn leven zoveel als mogelijk pre corona.

We wonen in Assen, dus drie uur rijden. Ik weet niet of het de gok waard is, met een zoon van 7 in de autoquote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:40 schreef nattermann het volgende:
[..]
Ik woon in de grensstreek dus vink aan dat mijn reis onderdeel is van mijn dagdagelijkse leven.
Inhoudelijk wordt dat toch niet gecontroleerd

Debat gevolgd tot aan de stemmingen?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:40 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Nou ik heb gisteren het debat gevolgd. en daar werd duidelijk aangegeven dat dit pas gebeurd nadat het hof uitspraak doet.
Althans zelfs daarop konden ze niet volmondig Ja zeggen..
Dus nu we hebben een week 2 avondklok wetten
Aangenomen door iedereen behalve de PVVquote:MOTIE VAN HET LID GROOTHUIZEN C.S.
Voorgesteld 18 februari 2021
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat twee wettelijke grondslagen voor de avondklok onduidelijkheid zou geven;
constaterende dat verankering in de Wet publieke gezondheid betere rechtsstatelijke waarborgen biedt dan de weg van de Wbbbg;
verzoekt de regering, om, na inwerkingtreding van de Tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht covid-19, de werking van artikel 8, eerste en derde lid, van de Wbbbg te beëindigen,
en gaat over tot de orde van de dag.

Het beperkt me in de zin van dat ik 's avonds als ik bij m'n ouders op de koffie ben ik op de klok moet letten, eerder sporten ipv gaan wanneer het me uit komt, niet meer 's avonds bij een vriend een drankje doen enzovoort. Ik heb er last van.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:34 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nou ben ik misschien beperkt in mijn beeld op de samenleving he, maar verlicht me vooral: Hoe beperkt die avondklok je nou echt?
En dan bij voorkeur niet over vrijheidsimperking beginnen, want ik ben het met je eens: het is een enorm ingrijpende maatregel die nog niet bewezen veel toevoegt (waarbij de vraag meteen zou zijn: hoe moet je dat gaan bewijzen, maar goed, dat is een andere discussie)
Ik bedoel: ja het is niet tof dat je in de avond niet even een rondje kan lopen/fietsen/autorijden/whatever je daar doet maar tot gisteren kan ik me niet voorstellen dat je uberhaupt die behoefte had. Ja, nu wordt het beter weer, probeer dan vooral eens in de ochtend een blokje om te gaan doen als je daar behoefte aan hebt (ik snap wel dat 's avonds nu niet echt tot de mogelijkheden behoort, zeker als je kinderen hebt)
Dus m.a.w. hoe beperkt de avondklok je nou concreet? En nee, niet aanvallend bedoeld, ik ben oprecht benieuwd.
[..]
Eens, enige wat ik wil aangeven is dat dit voor sommigen dan ook niet aanvoelt als een versoepeling

Verkiezingen worden uitgesteld dus maatregelen makkelijk 3/4 weken verlengdquote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:17 schreef Oliver23 het volgende:
Beetje vooruitlopend dus op dinsdag.
Het gehele pakket wordt verlengd tot en met 16 maart 2021, vanwege de angst voor de Britse variant.
Enige versoepelingen misschien dus voor middelbare scholieren en kappers. En .... je mag kleding en schoenen passen tijdens click and collect

Zou het dan toch...dat ik 17 maart ga stemmen op...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Debat gevolgd tot aan de stemmingen?
[..]
Aangenomen door iedereen behalve de PVV

Er wordt naar mijn smaak net iets te veel gezinspeeld op dit soort dingen, de afgelopen dagen. Zorgelijk, want de ervaring leert dat men dan iets dergelijks van plan is. Dit is toch allang niet redelijk meer? De vaccinaties zijn aan de gang, het voorjaar komt eraan, de besmettingen en opnames staan niet bepaald op hun hoogtepunt, landen om ons heen versoepelen, maar wij hebben nog nooit zulke extreme maatregelen gehad als nu. Het kabinet zit in een angstfuik.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:41 schreef JosMert het volgende:
FP:
Grapperhaus: Spertijd ook overdag inzetbaar

Er zijn heel veel moties.. die zijn aangenomen. vervolgens gaat Grapperhaus erop antwoorden en dan roept hij dar er niks in ziet. en hoppa weg motie..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Debat gevolgd tot aan de stemmingen?
[..]
Aangenomen door iedereen behalve de PVV

De verkiezingen worden niet uitgesteld, tenzij we volgende week ineens op 10k aan besmettingen zetten. Anders hadden ze ook wat gedaan met dat postbeleid dat nu alleen voor 70+ geldt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:45 schreef JosMert het volgende:
[..]
Verkiezingen worden uitgesteld dus maatregelen makkelijk 3/4 weken verlengd

Ik denk dat horeca minder last heeft van webwinkels die nu de boel overnemen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:46 schreef Enawh het volgende:
Waarom hoor ik laatste tijd zoveel mensen van de detailhandel klagen dat ze open moeten. Dat er mensen worden ontslagen. Failliet gaan etc.
Horeca is al maanden lang dicht en ze doen aan afhaal. Ken nog mensen die nog werken en niet ontslaan zijn.
Vanwaar dit hele commotie of mis ik iets..

Ik weet niet onder welkee cao je valt. En of er in die cao of personeelshandboek duidelijk staat gespecificeerd waar het pob aan besteed kan/mag worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:48 schreef Alaianaya het volgende:
Ik wil hier geen speciaal topic voor openen, maar wie weet is er hier iemand met verstand van dergelijke zaken.
Na een jaar heeft mijn werkgever uiteindelijk besloten dat er thuisgewerkt moet worden. Het bedrijf weigert echter de benodigdheden om ergonomisch thuis te kunnen werken te vergoeden. Nu weet ik dat ze hier volgens de arbowet toe verplicht zijn, maar ze geven aan dat wij dit zelf vanuit ons ‘benefit budget’ (persoonlijk ontwikkelingsbudget dat we maandelijks uitbetaald krijgen) moeten betalen, willen we producten aanschaffen. Weet iemand toevallig of zij dit mogen eisen?

Die Boa's en zelf politie moeten ook ontheffing hebben dat zij op straat mogen zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:52 schreef Discombobulate het volgende:
Morgennacht lekker de avondklok trotseren. Ga naar vrienden. Eens zien hoe streng het gehandhaafd wordt. Mocht ik politie tegenkomen dan neem ik gewoon de benen. En een BOA neem ik niet eens meer serieus.
Voelt toch wel goed, de wet overtreden.

Kan veel veranderen in een jaar tijd.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:52 schreef Discombobulate het volgende:
Morgennacht lekker de avondklok trotseren. Ga naar vrienden. Eens zien hoe streng het gehandhaafd wordt. Mocht ik politie tegenkomen dan neem ik gewoon de benen. En een BOA neem ik niet eens meer serieus.

Vooral om Grapperhaus te irriteren, die zo'n fan is van de wet. Hoe kan hij het zo noemen??quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:52 schreef Discombobulate het volgende:

Ik ken anders als verscheidene horeca zaakjes die er mee gestopt zijn in mijn stad. Heel triest voor die mensen. Schade komt nog wel goed binnen van de zomer denk ik.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:48 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik denk dat horeca minder last heeft van webwinkels die nu de boel overnemen.

en weer een paar maand daarvoor zou je met een poll over avondklok wordt binnen jaar ingevoerd je 99,99% hebben die zeggen dit gebeurd never nooit binnen twee jaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kan veel veranderen in een jaar tijd.
Vorig jaar februari zaten we allemaal bang naar de beelden uit Italie te kijken. Nu gaat het openlijk over coronaregels overtreden.

Wonderlijk is dat toch eigenlijk. Complete sectoren die hoe dan ook dicht moesten en op omvallen staan, essentiele instellingen zoals scholen die ook onder voorwaarden nog niet open mogen, maar er is wel maatwerk mogelijk zodat de opnames voor de soap van een of ander leeghoofd gewoon kunnen doorgaan. Prioriteiten...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben er wel een beetje klaar mee dat de normale burger opgehokt wordt, moet thuiswerken, onderwijzer spelen, niet kan sporten, niks mag doen en geeneens een rondje kan lopen zonder een boete te riskeren.
Maar bn'ers en politici kunnen vrolijk op vakantie,sporten,uit eten of in de avond baar buiten.
https://www.nu.nl/achterk(...)l-uit-eten-gaan.html
Iedereen is gelijk maar sommigen meer dan anderen.
Ik voel me net het paard in animal farm.

Bedankt voor je antwoord! Ik ga mijn CAO er eens even bijpakken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:54 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik weet niet onder welkee cao je valt. En of er in die cao of personeelshandboek duidelijk staat gespecificeerd waar het pob aan besteed kan/mag worden.
Als werknemer sta je in deze wel sterk dat de werkgever t.a.t. verplicht is jou van een werkplek te voorzien die voldoet aan de arbowet. Mocht je (deels) arbeidsongeschikt worden c.q. in de ziektewet terecht komen omdat een werkgever daarin verzaakt, dan heb je een leuke case voor een arbeidsjurist die daar gehakt van maakt.
Dus beter pakt je wg dit goed en slim aan vanaf de wortel.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |