Ja, die arme zorgmedewerkers. Dat de rest van NL in de stront mag zakken is verder niet belangrijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:21 schreef belanov het volgende:
Haha die gast van de SP net. Zoals iemand op nu.nl het omschrijft: "we zijn tegen, maar we stemmen voor, voor de zorgmedewerkers".
Nou, morgen een verbod op autorijden, contactsport, roken, alcohol, fastfood, fietsen zonder helm en zwanger worden na je 35e dan maar

Hartstikke leuk dat jij dat nog kan maar ik ben die fase wel een beetje voorbij.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:23 schreef Mallerd01 het volgende:
Nou vind ik die avondklok niet erg leuk maar als ik eerlijk ben, ben ik best bereid om de komende maand nog binnen te zitten om 21:00

Wij moeten van die of of afweging af en de individuele maatregelen beoordelen op effectiviteit en proportionaliteit.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:23 schreef Mallerd01 het volgende:
Nou vind ik die avondklok niet erg leuk maar als ik eerlijk ben, ben ik best bereid om de komende maand nog binnen te zitten om 21:00 uur als ik daarmee wel weer gewoon zou kunnen sporten.
Daarna begint de lente, dan wordt het waarschijnlijk wel een ander verhaal, maar zo tot de zomertijd ingaat zou ik daar denk ik best mee kunnen dealen.
Ben geen scholier meer, dus daar heb ik niet zoveel mee en dat kapsel van mij blijft met de tondeuse wel oke, dus de huidige trade-off is voor mij persoonlijk nog niet heel interessant.

Dit gaat over macht hebben en gebruiken. De rellen hebben de regering zwaar geschokt. Ze waanden zich onaantastbaar en zijn nu bang geworden. Niet voor t virus want ze weten wel beter. Maar voor t volk dat zich ff van een minder volgzame kant liet zien. Macht corrumpeert nu eenmaal. Dus nu laten ze zien dat ze daar prima misbruik van kunnen maken. Democratie is een illusie.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:16 schreef nattermann het volgende:
[..]
Ik kan hier met mijn verstand niet bij. Echt, dit is compleet doorgeslagen/volslagen idioot. Dit gaat he-le-maal nergens meer over.

Zo arm zijn die zorgmedewerkers waarschijnlijk niet; ik heb de indruk dat ze behoorlijk goeie lobbyisten hebben rondlopen in Den Haag en met de corona pandemie hebben ze helemaal de wind in de zeilen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, die arme zorgmedewerkers. Dat de rest van NL in de stront mag zakken is verder niet belangrijk.

Eens! Ook prettig om te zien dat de media nu ook een andere houding aannemen en kritischer zijn. Dat gaat zeker impact hebben op de versoepelingen en verkiezingen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Hartstikke leuk dat jij dat nog kan maar ik ben die fase wel een beetje voorbij.
Opzouten met die avondklok en wel nu!

Als het goed is wordt dat niet meegenomen, maar het blijven mensen natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Over de juridische kant hè. Kan het aannemen van deze spoedwet nog tot gevolg hebben dat de rechter in het voordeel van viruswaarheid besluit, omdat er uit de acties van het kabinet spreekt dat ze ervan doordrongen zijn dat de oude niet klopt en ze daarom een alternatief nodig hadden?

Hoe dan? Ik wil volgende week met mijn Vlaamse vrouw naar Antwerpen maar wat vul je in godsnaam in op dat formulier van eer?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:17 schreef nattermann het volgende:
Morgen maar mooi naar België om daar naar de kapper te gaan, bezoekje aan winkelcentra en even naar de bouwmarkt. Fuck dit.

Vooral vanwege dat ja. Als in het hoger beroep besloten wordt dat de avondklok onterecht ingezet was zou dat toch betekenen dat alle boetes onterecht zijn gegeven (tot nu toe)?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als het goed is wordt dat niet meegenomen, maar het blijven mensen natuurlijk.
Uiteindelijk maakt het niet uit, want met de aangenomen motie Groothuizen heeft het kabinet toegezegd de wbbbg-avondklok te deactiveren als de Wpg-avondklok wordt goedgekeurd. (Iedereen behalve PVV stemde hier voor).
Dus die wbbbg-avondklok gaat sowieso verdwijnen.
Kan wel zijn dat het hoger beroep van belang is voor het overeind houden van de boetes die al gegeven zijn, geen idee hoe dat precies zit

Jij ging de nacht na invoering dronken over straat dus wat klaag je nuquote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Hartstikke leuk dat jij dat nog kan maar ik ben die fase wel een beetje voorbij.

quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:31 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Jij ging de nacht na invoering dronken over straat dus wat klaag je nu
Ik was wel redelijk ver heen ja. Genottelijke avond gehad.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:31 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Jij ging de nacht na invoering dronken over straat dus wat klaag je nu

Persoonlijk wegen de concrete gevolgen van de avondklok voor mij minder ernstig dan de abstracte. Een overheid die bepaalt wanneer ik wel of niet naar buiten mag komt naar mijn idee dusdanig aan een van de meest basale vormen van vrijheid, dat daar een zeer goede en duidelijk onderbouwde reden aan ten grondslag moet liggen. Die onderbouwing ontbrak, en ontbreekt imo nog steeds. Alle motivaties zijn ofwel indirect (de cijfers wekken de indruk dat het werkt), ofwel een vals dilemma (we moeten dit doen, ander kan de school niet open), ofwel een weinig verhuld dreigement (we hadden ook nog zwaardere maatregelen kunnen kiezen, dus hou je smoel).quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:25 schreef Haags het volgende:
[..]

Echt geen idee hoe dat precies zit. Wellicht dat het juridisch zo is dat de avondklok gewoon geldt totdat de rechter vordert hem in te trekken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vooral vanwege dat ja. Als in het hoger beroep besloten wordt dat de avondklok onterecht ingezet was zou dat toch betekenen dat alle boetes onterecht zijn gegeven (tot nu toe)?
 ) die al bezig waren met een class action tegen de staat voor iedereen met een boete
) die al bezig waren met een class action tegen de staat voor iedereen met een boete  

Nou ben ik misschien beperkt in mijn beeld op de samenleving he, maar verlicht me vooral: Hoe beperkt die avondklok je nou echt?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Eens, enige wat ik wil aangeven is dat dit voor sommigen dan ook niet aanvoelt als een versoepelingquote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:25 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wij moeten van die of of afweging af en de individuele maatregelen beoordelen op effectiviteit en proportionaliteit.

Denk niet dat de mods op dit moment meningen komen weg modden. Ze zijn daar hier altijd erg fanatiek mee maar nu zou er geen post blijven staanquote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kijk maar uit, zometeen komt miss_sly hier nuanceren dat ze echt wel heeeeel kritisch waren en na heeeeeeel lang wikken en wegen toch besloten voor te zijn.

Want anders word je neergeknuppeld, afgeschoten met een waterkanon of gearresteerd om niks.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dit gaat over macht hebben en gebruiken. De rellen hebben de regering zwaar geschokt. Ze waanden zich onaantastbaar en zijn nu bang geworden. Niet voor t virus want ze weten wel beter. Maar voor t volk dat zich ff van een minder volgzame kant liet zien. Macht corrumpeert nu eenmaal. Dus nu laten ze zien dat ze daar prima misbruik van kunnen maken. Democratie is een illusie.

Inderdaad, beetje als de brandweer die klaagt dat er wel heel veel branden zijn de laatste tijd en dat ze weer meer willen klaverjassen in de kazerne.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:30 schreef deedeetee het volgende:
Zorgmedewerkers hoeven tenminste niet voor hun baan te vrezen. Ik denk dat er heel veel mensen zielsgraag net zo hard zouden willen werken.

Zoals ik al eerder postte, zodra de “nieuwe” avondklok volledig in werking is, wordt de “oude” wbbbg avondklok ingetrokken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:29 schreef Abyss33 het volgende:
Ok.. iemand die mij dit kan uitleggen..
Er zijn nu twee avondklokwetten die gelden.
Er is net de spoed avondwet aangenomen, deze gaat volgens NU.nl dit weekend nog in.
Volgens NU.nl vanmiddag blijft de avondwet zoals die was zowiezo gelden tot volgende week vrijdag na de uitspraak.
Met andere woorden er gaan vanaf dit weekend twee avondklokken in.
Is dit een grap?
We hebben het over een avondklok tot 3 Maart. dat is nog twee weken.
Waarom is er uberhaupt die nieuwe wet aangenomen als die andere niet wordt terug getrokken? die zowiezo nog een week stand houdt. van de 2 weken dat er uberhaupt een avondklok zou zijn...
wat een complete chaos

En gelijk heb jequote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:32 schreef Haags het volgende:
[..]
[..]
Ik was wel redelijk ver heen ja. Genottelijke avond gehad.

Ik woon in de grensstreek dus vink aan dat mijn reis onderdeel is van mijn dagdagelijkse leven.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:30 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik wil volgende week met mijn Vlaamse vrouw naar Antwerpen maar wat vul je in godsnaam in op dat formulier van eer?

Dat lijkt me stug, want de essentie van een ministeriële regeling is nu juist dat deze niet door de Kamers gaat.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:49 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
In het filmpje zegt ie letterlijk dat dan de ministeriële regeling opnieuw door de kamers moet.

Nou ik heb gisteren het debat gevolgd. en daar werd duidelijk aangegeven dat dit pas gebeurd nadat het hof uitspraak doet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder postte, zodra de “nieuwe” avondklok volledig in werking is, wordt de “oude” wbbbg avondklok ingetrokken.

Dat is ook het slimste; niet protesteren tegen de regering die bepaald wat níet mag, maar gewoon de maatregelen slim omzeilen en ontduiken. Een politiewagen met waterkanon past bijvoorbeeld niet in je woonkamer wanneer je daar met vrienden wat biertjes wegtikt...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En ondertussen demonstreer ik in het klein. Want ik leef mijn leven zoveel als mogelijk pre corona.

We wonen in Assen, dus drie uur rijden. Ik weet niet of het de gok waard is, met een zoon van 7 in de autoquote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:40 schreef nattermann het volgende:
[..]
Ik woon in de grensstreek dus vink aan dat mijn reis onderdeel is van mijn dagdagelijkse leven.
Inhoudelijk wordt dat toch niet gecontroleerd

Debat gevolgd tot aan de stemmingen?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:40 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Nou ik heb gisteren het debat gevolgd. en daar werd duidelijk aangegeven dat dit pas gebeurd nadat het hof uitspraak doet.
Althans zelfs daarop konden ze niet volmondig Ja zeggen..
Dus nu we hebben een week 2 avondklok wetten
Aangenomen door iedereen behalve de PVVquote:MOTIE VAN HET LID GROOTHUIZEN C.S.
Voorgesteld 18 februari 2021
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat twee wettelijke grondslagen voor de avondklok onduidelijkheid zou geven;
constaterende dat verankering in de Wet publieke gezondheid betere rechtsstatelijke waarborgen biedt dan de weg van de Wbbbg;
verzoekt de regering, om, na inwerkingtreding van de Tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht covid-19, de werking van artikel 8, eerste en derde lid, van de Wbbbg te beëindigen,
en gaat over tot de orde van de dag.

Het beperkt me in de zin van dat ik 's avonds als ik bij m'n ouders op de koffie ben ik op de klok moet letten, eerder sporten ipv gaan wanneer het me uit komt, niet meer 's avonds bij een vriend een drankje doen enzovoort. Ik heb er last van.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:34 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nou ben ik misschien beperkt in mijn beeld op de samenleving he, maar verlicht me vooral: Hoe beperkt die avondklok je nou echt?
En dan bij voorkeur niet over vrijheidsimperking beginnen, want ik ben het met je eens: het is een enorm ingrijpende maatregel die nog niet bewezen veel toevoegt (waarbij de vraag meteen zou zijn: hoe moet je dat gaan bewijzen, maar goed, dat is een andere discussie)
Ik bedoel: ja het is niet tof dat je in de avond niet even een rondje kan lopen/fietsen/autorijden/whatever je daar doet maar tot gisteren kan ik me niet voorstellen dat je uberhaupt die behoefte had. Ja, nu wordt het beter weer, probeer dan vooral eens in de ochtend een blokje om te gaan doen als je daar behoefte aan hebt (ik snap wel dat 's avonds nu niet echt tot de mogelijkheden behoort, zeker als je kinderen hebt)
Dus m.a.w. hoe beperkt de avondklok je nou concreet? En nee, niet aanvallend bedoeld, ik ben oprecht benieuwd.
[..]
Eens, enige wat ik wil aangeven is dat dit voor sommigen dan ook niet aanvoelt als een versoepeling

Verkiezingen worden uitgesteld dus maatregelen makkelijk 3/4 weken verlengdquote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:17 schreef Oliver23 het volgende:
Beetje vooruitlopend dus op dinsdag.
Het gehele pakket wordt verlengd tot en met 16 maart 2021, vanwege de angst voor de Britse variant.
Enige versoepelingen misschien dus voor middelbare scholieren en kappers. En .... je mag kleding en schoenen passen tijdens click and collect

Zou het dan toch...dat ik 17 maart ga stemmen op...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Debat gevolgd tot aan de stemmingen?
[..]
Aangenomen door iedereen behalve de PVV

Er wordt naar mijn smaak net iets te veel gezinspeeld op dit soort dingen, de afgelopen dagen. Zorgelijk, want de ervaring leert dat men dan iets dergelijks van plan is. Dit is toch allang niet redelijk meer? De vaccinaties zijn aan de gang, het voorjaar komt eraan, de besmettingen en opnames staan niet bepaald op hun hoogtepunt, landen om ons heen versoepelen, maar wij hebben nog nooit zulke extreme maatregelen gehad als nu. Het kabinet zit in een angstfuik.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:41 schreef JosMert het volgende:
FP:
Grapperhaus: Spertijd ook overdag inzetbaar

Er zijn heel veel moties.. die zijn aangenomen. vervolgens gaat Grapperhaus erop antwoorden en dan roept hij dar er niks in ziet. en hoppa weg motie..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Debat gevolgd tot aan de stemmingen?
[..]
Aangenomen door iedereen behalve de PVV

De verkiezingen worden niet uitgesteld, tenzij we volgende week ineens op 10k aan besmettingen zetten. Anders hadden ze ook wat gedaan met dat postbeleid dat nu alleen voor 70+ geldt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:45 schreef JosMert het volgende:
[..]
Verkiezingen worden uitgesteld dus maatregelen makkelijk 3/4 weken verlengd

Ik denk dat horeca minder last heeft van webwinkels die nu de boel overnemen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:46 schreef Enawh het volgende:
Waarom hoor ik laatste tijd zoveel mensen van de detailhandel klagen dat ze open moeten. Dat er mensen worden ontslagen. Failliet gaan etc.
Horeca is al maanden lang dicht en ze doen aan afhaal. Ken nog mensen die nog werken en niet ontslaan zijn.
Vanwaar dit hele commotie of mis ik iets..

Ik weet niet onder welkee cao je valt. En of er in die cao of personeelshandboek duidelijk staat gespecificeerd waar het pob aan besteed kan/mag worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:48 schreef Alaianaya het volgende:
Ik wil hier geen speciaal topic voor openen, maar wie weet is er hier iemand met verstand van dergelijke zaken.
Na een jaar heeft mijn werkgever uiteindelijk besloten dat er thuisgewerkt moet worden. Het bedrijf weigert echter de benodigdheden om ergonomisch thuis te kunnen werken te vergoeden. Nu weet ik dat ze hier volgens de arbowet toe verplicht zijn, maar ze geven aan dat wij dit zelf vanuit ons ‘benefit budget’ (persoonlijk ontwikkelingsbudget dat we maandelijks uitbetaald krijgen) moeten betalen, willen we producten aanschaffen. Weet iemand toevallig of zij dit mogen eisen?

Die Boa's en zelf politie moeten ook ontheffing hebben dat zij op straat mogen zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:52 schreef Discombobulate het volgende:
Morgennacht lekker de avondklok trotseren. Ga naar vrienden. Eens zien hoe streng het gehandhaafd wordt. Mocht ik politie tegenkomen dan neem ik gewoon de benen. En een BOA neem ik niet eens meer serieus.
Voelt toch wel goed, de wet overtreden.

Kan veel veranderen in een jaar tijd.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:52 schreef Discombobulate het volgende:
Morgennacht lekker de avondklok trotseren. Ga naar vrienden. Eens zien hoe streng het gehandhaafd wordt. Mocht ik politie tegenkomen dan neem ik gewoon de benen. En een BOA neem ik niet eens meer serieus.

Vooral om Grapperhaus te irriteren, die zo'n fan is van de wet. Hoe kan hij het zo noemen??quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:52 schreef Discombobulate het volgende:

Ik ken anders als verscheidene horeca zaakjes die er mee gestopt zijn in mijn stad. Heel triest voor die mensen. Schade komt nog wel goed binnen van de zomer denk ik.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:48 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik denk dat horeca minder last heeft van webwinkels die nu de boel overnemen.

en weer een paar maand daarvoor zou je met een poll over avondklok wordt binnen jaar ingevoerd je 99,99% hebben die zeggen dit gebeurd never nooit binnen twee jaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kan veel veranderen in een jaar tijd.
Vorig jaar februari zaten we allemaal bang naar de beelden uit Italie te kijken. Nu gaat het openlijk over coronaregels overtreden.

Wonderlijk is dat toch eigenlijk. Complete sectoren die hoe dan ook dicht moesten en op omvallen staan, essentiele instellingen zoals scholen die ook onder voorwaarden nog niet open mogen, maar er is wel maatwerk mogelijk zodat de opnames voor de soap van een of ander leeghoofd gewoon kunnen doorgaan. Prioriteiten...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben er wel een beetje klaar mee dat de normale burger opgehokt wordt, moet thuiswerken, onderwijzer spelen, niet kan sporten, niks mag doen en geeneens een rondje kan lopen zonder een boete te riskeren.
Maar bn'ers en politici kunnen vrolijk op vakantie,sporten,uit eten of in de avond baar buiten.
https://www.nu.nl/achterk(...)l-uit-eten-gaan.html
Iedereen is gelijk maar sommigen meer dan anderen.
Ik voel me net het paard in animal farm.

Bedankt voor je antwoord! Ik ga mijn CAO er eens even bijpakken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:54 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik weet niet onder welkee cao je valt. En of er in die cao of personeelshandboek duidelijk staat gespecificeerd waar het pob aan besteed kan/mag worden.
Als werknemer sta je in deze wel sterk dat de werkgever t.a.t. verplicht is jou van een werkplek te voorzien die voldoet aan de arbowet. Mocht je (deels) arbeidsongeschikt worden c.q. in de ziektewet terecht komen omdat een werkgever daarin verzaakt, dan heb je een leuke case voor een arbeidsjurist die daar gehakt van maakt.
Dus beter pakt je wg dit goed en slim aan vanaf de wortel.

1 juni, met als worst dat hij zogenaamd ook eerder afgeschaft kan worden zodra het veilig kan.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:59 schreef Ronald het volgende:
Hoe lang zal de avondklok verlengd worden? Want dat hij verlengd gaat worden is al een feit, het voorlekken is begonnen.

Hij zou twee weken duren..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:59 schreef Ronald het volgende:
Hoe lang zal de avondklok verlengd worden? Want dat hij verlengd gaat worden is al een feit, het voorlekken is begonnen.

Moet eerlijk bekennen. Dat shock effect van Italië was bij mij iets van twee weken in totaal denk ik. Daarna gestaag naar "Nou het valt wel mee, maar als je oud of risicogroep bent en je hebt pech dan kan het wel echt knap klote zijn." Bovendien hoor ik ook vaak via via mensen die geen of amper klachten hadden. Ook bij m'n moeder op haar werk zijn er relatief veel 70+'ers met amper klachten.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kan veel veranderen in een jaar tijd.
Vorig jaar februari zaten we allemaal bang naar de beelden uit Italie te kijken. Nu gaat het openlijk over coronaregels overtreden.

Als ik eigenaar was van dat restaurant en ik kreeg het aanbod om deze mensen te hosten, dan zou ik het ook wel doen denk ik.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben er wel een beetje klaar mee dat de normale burger opgehokt wordt, moet thuiswerken, onderwijzer spelen, niet kan sporten, niks mag doen en geeneens een rondje kan lopen zonder een boete te riskeren.
Maar bn'ers en politici kunnen vrolijk op vakantie,sporten,uit eten of in de avond baar buiten.

Best een aardige idee: middelbare scholen open en ter compensatie een tijdelijk verbod op talkshows.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wonderlijk is dat toch eigenlijk. Complete sectoren die hoe dan ook dicht moesten en op omvallen staan, essentiele instellingen zoals scholen die ook onder voorwaarden nog niet open mogen, maar er is wel maatwerk mogelijk zodat de opnames voor de soap van een of ander leeghoofd gewoon kunnen doorgaan. Prioriteiten...

Sowieso tot begin april denk ik.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:59 schreef Ronald het volgende:

Helaas baart de nieuwe mutatie uit Zuid-Ossetië nog wel de nodige zorgenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
1 juni, met als worst dat hij zogenaamd ook eerder afgeschaft kan worden zodra het veilig kan.

Met de zomertijd een heleboel mensen met jou mee denk ik!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:04 schreef Ronald het volgende:
Nog even en ik sta straks ook tussen de wappies op het Malieveld, het kan verkeren.

Wen er maar aan, belastingslaafje.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Ik geloof hier niet meer in. Ze hebben echt iets te verbergen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:02 schreef popje het volgende:
Vorig jaar begon de lockdown op 12 maart bij een r van toen waarschijnlijk 2 a 2,5. We weten niet hoeveel gevallen er toen waren vanwege het ontbreken van testen, maar ga er toch wel vanuit dat het er een stuk meer waren dan nu. Het aantal ziekenhuisbesmettingen steeg heel snel, tot wel 100 IC opnames per dag begin april. Daarna was er de piek en een snelle daling. Dit kan niet alleen aan de maatregelen hebben gelegen, maar hier moet ook het seizoenseffect een grote rol bij hebben gespeeld.
Nu met een stuk meer maatregelen waarschijnlijk op dezelfde datum ga ik ervan uit dat tegen die tijd het aantal besmettingen ook gaat dalen, dat het mooie weer van komende weken hieraan gaat bijdragen en dat het er tegen Pasen een stuk beter uitziet en dat dan definitief ook de dreiging van een derde golf in de prullenbak verdwenen is evenals die gedrochtelijke avondklok.

Je mag altijd dm'en als je vragen hebt. Ben geen arbeidsjurist, wel salarisadministrateur .. dus ben wel wat thuis in het arbeidsrecht en verscheidende cao's etc.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:59 schreef Alaianaya het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord! Ik ga mijn CAO er eens even bijpakken.

Dat is fijn want met deze nieuwe wet ben je binnenkort nog meer thuis.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:07 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Je mag altijd dm'en als je vragen hebt. Ben geen arbeidsjurist, wel salarisadministrateur .. dus ben wel wat thuis in het arbeidsrecht en verscheidende cao's etc.

Je bent geen wappie. Het overgrote deel zijn normale, hardwerkende burgers die het beste met iedereen voorheeft. Links en rechts een verdwaalde boomknuffelaar of look-a-like van Willem Engel. That's it.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:04 schreef Ronald het volgende:
Nog even en ik sta straks ook tussen de wappies op het Malieveld, het kan verkeren.

Precies om die reden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom zou ik me moeten laten testen wanneer ik bijv. hoest of nies? Alsof zulke symptomen alleen nog maar bij covid kunnen optreden...
Daarom hebben landen met totalitaire regimes inmiddels geen last meer van Corona, maar wij nog wel.quote:En je moeten laten testen om niet als een paria behandeld te worden, maar gewoon als een mens dat naar een café of restaurant wil, of op vakantie, is iets wat in een totalitair regime thuishoort en niet in een land dat pretendeerd een vrije democratie te zijn.

Ik zit voorlopig al thuis met een (corona)burnout.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:08 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dat is fijn want met deze nieuwe wet ben je binnenkort nog meer thuis.

De overheid? Het kabinet?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:06 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik geloof hier niet meer in. Ze hebben echt iets te verbergen.

Yep. Doet me denken aan deze afbeelding van paar weken terug in de Volkskrant. Wie is nu langzamerhand nog de wappie aangezien veel complot verhalen aan het uitkomen zijn....quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:04 schreef Ronald het volgende:

Die hebben last van andere dingen die hier ook niet wenselijk zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies om die reden.
[..]
Daarom hebben landen met totalitaire regimes inmiddels geen last meer van Corona, maar wij nog wel.

Hoezo, je vindt het een goed idee dat de wbbbg-avondklok ook actief blijft met de nieuwe spoedwet?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zou het dan toch...dat ik 17 maart ga stemmen op...

Dat vind ik zeer vervelend om te horen. Ik zie veel mensen hiermee worstelen. Ik hoop oprecht dat er snel weer ruimte komt voor perspectief.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik zit voorlopig al thuis met een (corona)burnout.
En de huidige ontwikkelingen dragen niet bepaald positief bij aan dat herstel.

Het zou me ook niets verbazen dat dat één van de redenen van het niet dalen van de besmettingen is. Er zijn in de voorbije maanden veel mensen besmet geraakt, waardoor ook meer mensen in hun familie, vrienden en kennissenkring of onder collega's besmettingen hebben meegemaakt. Wanneer de klachten dan niet verder gaan dan wat hoesten, even niets ruiken of proeven of hooguit even wat koorts is het natuurlijk logisch dat de angst voor het virus snel verdwijnt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Moet eerlijk bekennen. Dat shock effect van Italië was bij mij iets van twee weken in totaal denk ik. Daarna gestaag naar "Nou het valt wel mee, maar als je oud of risicogroep bent en je hebt pech dan kan het wel echt knap klote zijn." Bovendien hoor ik ook vaak via via mensen die geen of amper klachten hadden. Ook bij m'n moeder op haar werk zijn er relatief veel 70+'ers met amper klachten.
Is ook eigenlijk helemaal niet zo netjes, dat angst in boezemen. Ik was echt twee weekjes best angstig. Weet het nog goed. Realiteit is wel gewoon anders.

Wat mensen ij de reacties daar ook zeggen. Kvk registratie, camera erop voor je insta/youtube kanaal en een maas in de wet misbruiken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Als ik eigenaar was van dat restaurant en ik kreeg het aanbod om deze mensen te hosten, dan zou ik het ook wel doen denk ik.
Het ergste is dat dit nu pas naar buiten komt, denk dat Nederlandse media hier best eerder achter aan hadden kunnen gaan.
Op een gegeven moment loont het gewoon niet meer om alles 'netjes' te doen. Als je de gelegenheid hebt zou ik zeggen: steek die stok in je neus en ga ook lekker naar Bonaire of zo. Stemmen met de voeten is toch de enige optie uiteindelijk.

Je weet toch inmiddels dat is niet belangrijk. Ze hebben geen Corona virus meer daar gaat het om. Dat je voor de rest totaal geen vrijheid en privacy meer hebt moet je niet over zeuren....quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die hebben last van andere dingen die hier ook niet wenselijk zijn.

Aangezien de eigen fracties ook voor hebben gestemd denk ik dat je je niet druk hoeft te maken. Heeft ook helemaal geen nut, twee avondklokken naast elkaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:47 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Er zijn heel veel moties.. die zijn aangenomen. vervolgens gaat Grapperhaus erop antwoorden en dan roept hij dar er niks in ziet. en hoppa weg motie..
Dus dat is geen redenering. Ik kan je nog meer moties laten zien van gisteren die zijn aangenomen door de meerderheid. en waar niks mee wordt gedaan

precies als je op het malieveld de doorsnee pakt zie je oudere mensen, oma's, artsen, bezorgde ouders. jongeren..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Je bent geen wappie. Het overgrote deel zijn normale, hardwerkende burgers die het beste met iedereen voorheeft. Links en rechts een verdwaalde boomknuffelaar of look-a-like van Willem Engel. That's it.

Ik vraag me soms inderdaad serieus af of sommigen zich niet realiseren dat we een goede reden hebben om niet het beleid van China oid te hebben.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je weet toch inmiddels dat is niet belangrijk. Ze hebben geen Corona virus meer daar gaat het om. Dat je voor de rest totaal geen vrijheid en privacy meer hebt moet je niet over zeuren....

Wat verbergen ze dan?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:06 schreef hjansen82 het volgende:
[..]

Klopt maar als je alleen maar tunnelvisie heb op het virus, ja dan zie je dat gewoon niet. Had een paar dagen geleden een quote uit een artikel gepost hoe het in China er aan toe gaat. Buiten je huis kan je geen stap meer zetten zonder dat de overheid je kan volgen. Dat moeten we hier niet willen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vraag me soms inderdaad serieus af of sommigen zich niet realiseren dat we een goede reden hebben om niet het beleid van China oid te hebben.

Persoonlijk lijkt mij dit meer een gevolg van 0,0 aanpassingsvermogenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:12 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dat vind ik zeer vervelend om te horen. Ik zie veel mensen hiermee worstelen. Ik hoop oprecht dat er snel weer ruimte komt voor perspectief.
 Ja, leuk is anders maar echt
  Ja, leuk is anders maar echt   

Ik zou het niet tegen willen houden, ook zij hebben de vrijheid te zeggen wat ze willen. Ik hoop alleen wel dat ze de tegenwoordigheid van geest hebben om zichzelf af te vragen of iets slim is om te zeggen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:18 schreef Discombobulate het volgende:
Moeten we trouwens toestaan dat OMT leden op persoonlijke titel in de media komen? Lijkt me ook zeer verwerpelijk.

Nee, ze proberen pro-actief te handelen i.p.v. reactief zoals in begin 2020. Dat veel mensen het (allang) niet meer trekken is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:06 schreef hjansen82 het volgende:
[..]

Inlevingsvermogen. Grow some.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
Persoonlijk lijkt mij dit meer een gevolg van 0,0 aanpassingsvermogenJa, leuk is anders maar echt

Is altijd al zo geweest dat extreme gevallen het protest kapen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:15 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
precies als je op het malieveld de doorsnee pakt zie je oudere mensen, oma's, artsen, bezorgde ouders. jongeren..
het is eigenlijk schandalig dat het nieuws het zo spint dat als je protesteert je een relnicht of wappie bent.
Dat is echt te belachelijk..
En al de mafkezen doen alsof het de waarheid is.. en lekker doorgaan met wappie framen. Dat is zoals pesten vroeger.. mee doen met pesten.. want dat is lekker makkelijk en dan voel je je goed. lekker mee doen en erbij horen.. en de ander mond dood maken..groepjes gerdrag er bij horen en anderen afzeiken om zelf de waarheid in pacht te hebben.
zo is het gewoon.

Ik zie om mij heen veel gradaties van hoe goed mensen het wel of niet trekken. Met name de mensen die normaal een heel sociaal leven hebben en mensen die moeilijk stil kunnen zitten lijken er het meest moeite mee te hebben is mijn indruk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
Persoonlijk lijkt mij dit meer een gevolg van 0,0 aanpassingsvermogenJa, leuk is anders maar echt

quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:15 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
precies als je op het malieveld de doorsnee pakt zie je oudere mensen, oma's, artsen, bezorgde ouders. jongeren..
het is eigenlijk schandalig dat het nieuws het zo spint dat als je protesteert je een relnicht of wappie bent.
En al de mafkezen doen alsof het de waarheid is.. en lekker doorgaan met wappie framen. Dat is zoals pesten vroeger.. mee doen met pesten.. want dat is lekker makkelijk en dan voel je je goed. lekker mee doen en erbij horen.. en de ander mond dood maken..groepjes gerdrag er bij horen en anderen afzeiken om zelf de waarheid in pacht te hebben.
zo is het gewoon.

Vervelend!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik zit voorlopig al thuis met een (corona)burnout.
En de huidige ontwikkelingen dragen niet bepaald positief bij aan dat herstel.

Vorig jaar was ik het nog wel met je eens geweest, inmiddels denk ik alleen nog maar "nou en?"quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies om die reden.
[..]
Daarom hebben landen met totalitaire regimes inmiddels geen last meer van Corona, maar wij nog wel.

Als je OMT bent ben je blijkbaar heel belangrijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou het niet tegen willen houden, ook zij hebben de vrijheid te zeggen wat ze willen. Ik hoop alleen wel dat ze de tegenwoordigheid van geest hebben om zichzelf af te vragen of iets slim is om te zeggen.

Ze slaan door omdat ze eerst gefaald hebben en falen daardoor weer.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee, ze proberen pro-actief te handelen i.p.v. reactief zoals in begin 2020. Dat veel mensen het (allang) niet meer trekken is een ander verhaal.

Pro-actief handelen doe je op het moment dat wat eraan komt een zekerheid is. Er is nog steeds niet duidelijk of de grote problemen die verwacht worden daadwerkelijk komen, maar er is een heel makkelijke en wenselijke manier om daar zoveel mogelijk aan te doen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee, ze proberen pro-actief te handelen i.p.v. reactief zoals in begin 2020. Dat veel mensen het (allang) niet meer trekken is een ander verhaal.

Hugo likt zn vingers al af.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:19 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt maar als je alleen maar tunnelvisie heb op het virus, ja dan zie je dat gewoon niet. Had een paar dagen geleden een quote uit een artikel gepost hoe het in China er aan toe gaat. Buiten je huis kan je geen stap meer zetten zonder dat de overheid je kan volgen. Dat moeten we hier niet willen.

Doe je oogkleppen eens af.. met pro actief. grotere onzin nog noout gehoord.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]

DDR burgers die tegen het dictatoriale bejaarde mannen-regime van Honecker waren werden ook als fascisten en "anti-revolutionairen" weggezet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:15 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
zo is het gewoon.

Dit. Niks doet er meer toe. Alleen corona.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:26 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Doe je oogkleppen eens af.. met pro actief. grotere onzin nog noout gehoord.
Zijn ze ook Pro actief met dreigende werkloosheid? armoede.. , ziektes. depressies.
Het is toch puur pro actief op 1 gebied? corona.
niet eens volksgezondheid.. want de gezondheid lijdt ontzettend

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |