Het is maar de vraag hoeveel boomers straks de durf nog hebben om van de horeca gebruik te maken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat.Plus ze moeten zich alsnog conformeren aan de Coronaregels
.
Maar je ziet het wel gaan gebeuren. Straks die boomers op het terras en wij wachten op onze prik.

Ja prijzen zijn aardig omhoog gegaanquote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:14 schreef Elan het volgende:
[..]
En dan de hoofdprijs betalen zeker.
Heb een camper gekocht, ga lekker touren door Europa zodra de grenzen weer een beetje open zijn en er weer wat mag.

Daar hoef je niet bang voor te zijn, die zitten er direct en reageren dan vol afgrijzen als je als ongevaccineerde te dicht langs het terras loopt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:15 schreef Nia het volgende:
[..]
Het is maar de vraag hoeveel boomers straks de durf nog hebben om van de horeca gebruik te maken.

En die 'ongevaccineerde' is aan de buitenkant herkenbaar?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Daar hoef je niet bang voor te zijn, die zitten er direct en reageren dan vol afgrijzen als je als ongevaccineerde te dicht langs het terras loopt.

Dat het propaganda is is voor een deel waar maar het beperkt het deel dat niet gevaccineerd is natuurlijk wel in de keuze voor een etablissement. Je zou zover kunnen gaan dat het een vorm van discriminatie is, aangezien je je priksdatum niet zelf in de hand hebt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:15 schreef Za het volgende:
[..]
Dit is simpelweg propaganda, in volle gang.
Hotels die alleen nog gevaccineerden toelaten, pretparken voor gevaccineerden, zgn 94% minder besmetting door gevaccineerden, zorgwerkers die elkaar verdringen om illegaal een vaccinatie te bemachtigen, vaccinatiereisjes naar Dubai voor de rijken, en meer onzin.
In de VS wil de helft zich niet laten vaccineren, en ik gok dat dat hier en in Duitsland niet anders is. Mensen vertrouwen het gewoon niet, plus ze blijven besmettelijk dus privileges kopen ze er ook al niet mee.
In Duitsland gaan gevaccineerde senioren neer, soms zelfs op weg naar huis na het krijgen van de vaccinatie, meerdere uitbraken in verpleeghuizen onder ouderen en personeel die allemaal in januari gevaccineerd zijn etc.
Dan gaat de propagandamachine in werking.
Veel plezier gevaccineerden in jullie speciale pretpark

Inderdaad, als je <50 bent en weet dat je pas in september aan de beurt bent met wat geluk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:19 schreef Nia het volgende:
[..]
En die 'ongevaccineerde' is aan de buitenkant herkenbaar?

Huisje wat we vorig jaar hadden was ineens 700 euro duurderquote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:17 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja prijzen zijn aardig omhoog gegaan
Maar je moet wat, ik ga niet weer een jaar niks doen in de zomer. Toedeletering.

Zorgmedewerkers krijgen wel een prik en die zijn echt niet allemaal ouder dan 50 jaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, als je <50 bent en weet dat je pas in september aan de beurt bent met wat geluk.

Heeft ze afgelopen zomer toch ook niet weerhouden, denk dat ze vooraan staanquote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:15 schreef Nia het volgende:
[..]
Het is maar de vraag hoeveel boomers straks de durf nog hebben om van de horeca gebruik te maken.

Dat is de bierviltjesberekening, de echte miljoenste prik zal volgende week of misschien zelfs daarna pas zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Op naar 1 miljoen dit weekend

Mwoahquote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou, privaatrecht is wel tricky. Je mag echt veel zelf bepalen, daar kan de overheid weinig tegen doen. Een werkgever mag al heel snel bepalen of hij of zij wil dat iemand een coronavaccin heeft om te komen werken.

September?! 2022 zeker, eerder nietquote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, als je <50 bent en weet dat je pas in september aan de beurt bent met wat geluk.

Ik heb vorig jaar 1400 afgetikt voor een midweekje Landal in NLquote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Huisje wat we vorig jaar hadden was ineens 700 euro duurder
En dan zit je ook nog eens op zo'n overvol park daaag

Mooi zo een glazen bol.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:26 schreef Djeez het volgende:
[..]
September?! 2022 zeker, eerder niet

En dan waarschijnlijk wel in de kleine lettertjes zetten dat mocht er toch corona uitbreken dat dit valt onder 'medisch onvoorspelbare omstandigheden' oid.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou, privaatrecht is wel tricky. Je mag echt veel zelf bepalen, daar kan de overheid weinig tegen doen. Een werkgever mag al heel snel bepalen of hij of zij wil dat iemand een coronavaccin heeft om te komen werken.

Ja wij ook Landal wel heel mooi park maar dit jaar gaan we het anders doen, denk richting voormalig Oostblok als het weer kan.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:27 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar 1400 afgetikt voor een midweekje Landal in NL

Luxemburg is veel goedkoper en veel mooier.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:27 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar 1400 afgetikt voor een midweekje Landal in NL

Als Hugo nou eens zou beginnen met 60-70 jarigen...maar nee hij wil het druk op de zorg argument nog achter de hand houden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Op naar 1 miljoen dit weekend

Je wilt toch niet dat we meer vrijheden krijgen omdat straks de druk op de zorg niet hoog genoeg meer is?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Als Hugo nou eens zou beginnen met 60-70 jarigen...maar nee hij wil het druk op de zorg argument nog achter de hand houden.

Ik mag hopen dat jij als allerlaatste op de priklijst staat.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:26 schreef Djeez het volgende:
[..]
September?! 2022 zeker, eerder niet

quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat jij als allerlaatste op de priklijst staat.
Onsympathiek en respectloos in zo'n beetje alle posts hier. Bah!

Zie je jezelf dan ook als "nutteloze" zoals je die andere mensen noemde die nu eerder aan de beurt zijn?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:37 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik zou deze maand al worden geprikt vanwege mijn astma, maar dat wordt niet eerder dan september

Ik durfde het vorig jaar niet aan om buiten NL te gaan omdat landen om de hVerklap naar oranje of rood gingen. Je kent het land niet, je spreekt de taal niet. Als ik en mijn man nu met zijn tweeen waren, had ik het nog wel aangedurft. Maar er waren ook 3 jonge kinderen bij. Dan maar 'veilig' NL.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:31 schreef asco het volgende:
[..]
Luxemburg is veel goedkoper en veel mooier.
En goedkoop tanken en drank inslaan.

Nouja toch ook weer niet helemaal, lijkt mij dat een vaccinatie een medisch gegeven is en werkgevers mogen geen medische gegevens vastleggen. Sterker nog, hij mag eigenlijk niet eens vragen wat voor klachten je hebt als je aangeeft dat je ziek bent...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]

Verklaar je nader?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:34 schreef miss_sly het volgende:
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het wel bewust gemanipuleerd is.
Wie is "men" in dit verhaal?quote:Er is ook geen enkel argument te bedenken om de economie nog wat extra schoppen te geven als men niet van mening is dat dat van groot belang is voor het verloop van de bestrijding van de pandemie.

Je bedoelt zoals regeringen van landen in Zuid-Europa mensen opriepen om vooral te komen als toerist? Je weet wel, waar de tweede golf uit voortkwam?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan waarschijnlijk wel in de kleine lettertjes zetten dat mocht er toch corona uitbreken dat dit valt onder 'medisch onvoorspelbare omstandigheden' oid.
Wie garandeert mij dat die hotelhouder open kaart speelt? Voor hetzelfde geld heeft hij wat vrienden die eigenlijk geen vaccinatie hebben, maar knijpt hij even een oogje toe en geeft hij ze toch een kamer. Volksgezondheid in de handen leggen van ondernemers die in eerste instantie uit zijn op winst maken is echt het domste dat je kunt doen.

Als straks heel 60+ is ingent zien we Hugo op tv uitleggen dat er maatregelen nodig zijn om "het zekere voor het onzekere te nemen".quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:34 schreef popje het volgende:
[..]
Je wilt toch niet dat we meer vrijheden krijgen omdat straks de druk op de zorg niet hoog genoeg meer is?

Dit is toch bijna cabaret? We mogen straks schoenen passen in een winkel. Natuurlijk met allemaal afzetlinten en pijlen overal. Dubbele mondkapjes op, en passen maar!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 19:54 schreef Koffieplanter het volgende:
DEN HAAG - Naast het middelbaar onderwijs kijkt het demissionair kabinet of ook de mbo-scholen weer gedeeltelijk de deuren kunnen openen. Daarnaast wordt er gekeken of jongeren meer ruimte kunnen krijgen om buiten te sporten en naar de mogelijkheid om mensen bij ’click and collect’ kleding of schoenen te laten passen.

Als je dat doet spoel je de hele smerige smaak van covid-19 in n keer weg!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:39 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
On the bright side .. de dpaarrekening groeit en groeit, dus zo te langer wordt onze rondreis door Amerika. Als we daar ooit ongevaccineerd binnen gaan komen tenminste

Dat bedoelde ik niet, neequote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals regeringen van landen in Zuid-Europa mensen opriepen om vooral te komen als toerist? Je weet wel, waar de tweede golf uit voortkwam?

Ze hebben geen hotels in Duitsland, maar in Zuid-Europa. Maar die regels zullen ze moeten volgen ja. Het schijnt bij gasten een veiliger gevoel te wekken, het zal.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zolang er landelijke regels gelden in Duitsland mbt afstand, mondmaskers etc zullen ze zich daar neem ik aan ook gewoon aan moeten houden als hotel zijnde?

Waar is jouw angst voor een vaccin op gebaseerd?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:45 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Kijk eens hoe ze de vaccinaties door onze strot willen duwen. En dat ze bijvoorbeeld de zorgpremies omhoog willen gooien voor de niet gevaccineerde. Echt...
hieronder het document waar het staat beschreven.
https://vnpf.nl/media/fil(...)id-19-vaccinatie.pdf

Ik heb in BNW een document gepost met daarin alle bijwerkingen die gemeld zijn in Amerika bij het CDC. Dat gaat van lichamelijke kwalen tot de dood. Ook mensen onder de 60. Ik wil niet degene zijn die er lichamelijke klachten door krijgt, terwijl ik nu (voor zover ik natuurlijk weet en zo lang dat duurt) gezond ben. Voor Corona ben ik niet bang, en ook niet voor de langdurige lichamelijke klachten die je zou kunnen krijgen. Aangezien dat misschien 1% is van alle mensen met corona. (Zijn nu zo'n 3 miljoen besmettingen en 30.000 langdurige zieken?)quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:46 schreef Ronald het volgende:
[..]
Waar is jouw angst voor een vaccin op gebaseerd?

en dat de overheid het dus ook verplicht wil gaan stellen, waar is mijn eigen beslisrecht?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik heb in BNW een document gepost met daarin alle bijwerkingen die gemeld zijn in Amerika bij het CNC. Dat gaat van lichamelijke kwalen tot de dood. Ook mensen onder de 60. Ik wil niet degene zijn die er lichamelijke klachten door krijgt, terwijl ik nu (voor zover ik natuurlijk weet en zo lang dat duurt) gezond ben. Voor Corona ben ik niet bang, en ook niet voor de langdurige lichamelijke klachten die je zou kunnen krijgen. Aangezien dat misschien 1% is van alle mensen met corona. (Zijn nu zo'n 3 miljoen besmettingen en 30.000 langdurige zieken?)

Dat je het in BNW hebt gepost zegt natuurlijk alles. Verder worden er altijd vermeende bijwerkingen gerapporteerd, maar om te concluderen dat het vaccin daarvoor zorgt is een gevalletje post hoc ergo propter hoc.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik heb in BNW een document gepost met daarin alle bijwerkingen die gemeld zijn in Amerika bij het CNC. Dat gaat van lichamelijke kwalen tot de dood. Ook mensen onder de 60. Ik wil niet degene zijn die er lichamelijke klachten door krijgt, terwijl ik nu (voor zover ik natuurlijk weet en zo lang dat duurt) gezond ben. Voor Corona ben ik niet bang, en ook niet voor de langdurige lichamelijke klachten die je zou kunnen krijgen. Aangezien dat misschien 1% is van alle mensen met corona. (Zijn nu zo'n 3 miljoen besmettingen en 30.000 langdurige zieken?)

Er zijn gewoon officile documenten over de bijwerkingen. De kans op ernstige bijwerkingen is gewoon heel heel klein.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]

Zaten wij op dezelfde?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja wij ook Landal wel heel mooi park maar dit jaar gaan we het anders doen, denk richting voormalig Oostblok als het weer kan.
Zal me niets verbazen dat je komende zomer in Nederland gewoon 4 euro mag aftikken voor een pilsje en dat mensen dat nog met liefde doen ook vanuit een soort solidariteit.

Hoeveel procent van de mensen gaat dood voor een vaccin? Hoeveel procent houdt er klachten aan over? Als alle cijfers bekend zijn kan je pas een goede vergelijking maken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]

Nou ja, er worden in dat schema wel allerlei overheidsinstanties bij de haren bijgesleept die niets met mijn medische status te maken hebben en blijkbaar wel over die informatie zouden moeten gaan beschikken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:46 schreef Ronald het volgende:
Waar is jouw angst voor een vaccin op gebaseerd?

Daar zal het wel op neerkomen inderdaad. Die avondklok blijft de komende maand het wisselgeld voor letterlijk alles waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:51 schreef Ronald het volgende:
We krijgen dus straks een soort minimale scholen en winkel opening met als wisselgeld nog weer een extra maand Sperrzeit als ik berichten zo lees.

Heb je die lijst gezien? hoeveel mensen al lichamelijke kwalen hebben gekregen? Hoeveel er dood gegaan zijn na vaccinaties?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is gewoon officile documenten over de bijwerkingen. De kans op ernstige bijwerkingen is gewoon heel heel klein.

Er komt geen plicht, o.a. de christelijke partijen zouden dat blokkeren, bovendien is het niet nodig aangezien zo’n 80-90% vrijwillig wil vaccineren.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:50 schreef mir1986 het volgende:
[..]
en dat de overheid het dus ook verplicht wil gaan stellen, waar is mijn eigen beslisrecht?

Ik was laatst 's avonds bij een klant. Liep natuurlijk weer uit, was veel te gezellig. Ik mijn eigen verklaring schrijven want eigen baas.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:52 schreef falling_away het volgende:
Ik vertrek nu pas naar huis en het is 20 minuten rijden. Living on the edge. Wens me geluk

Dit klinkt meer als sensatie zoeken. Als je het document bekijkt zie je dat het een advies van de Gezondheidsraad is. Als je dan kijkt bij het hoofdstuk waar het om gaat (3.3) dan laat het de uitleg zien aan het kabinet dat er meer keuze is dan "niets doen" en "verplicht vaccineren". Het enige wat ze met die tabel laten zien is wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:45 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Kijk eens hoe ze de vaccinaties door onze strot willen duwen. En dat ze bijvoorbeeld de zorgpremies omhoog willen gooien voor de niet gevaccineerde. Echt...
Vervolgens gaan ze in op wat er allemaal nog op die 'interventieladder' staat en de tabel die jij quote is dan vervolgens een begripsverheldering.quote:Als de vaccinatiegraad te laag is om groepsbescherming te bereiken, kan er een conflict ontstaan tussen de verantwoordelijkheid van de overheid om met (wettelijke) beleidsinterventies de volksgezondheid te bevorderen en de verantwoordelijkheid van diezelfde overheid om de individuele rechten en belangen van burgers te respecteren.

Die verplichting staat gewoon in een officieel document van de overheid. Dus hoezo niet geloven?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:53 schreef Ronald het volgende:
[..]
Er komt geen plicht, o.a. de christelijke partijen zouden dat blokkeren, bovendien is het niet nodig aangezien zo’n 80-90% vrijwillig wil vaccineren.
Niet alles geloven wat je op obscure websites en Twitter gekkies leest.

Ik heb de laatste maanden iets te vaak gedacht 'neeee... dat zal toch niet echt gebeuren?'quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:53 schreef Ronald het volgende:
[..]
Er komt geen plicht, o.a. de christelijke partijen zouden dat blokkeren, bovendien is het niet nodig aangezien zo’n 80-90% vrijwillig wil vaccineren.
Niet alles geloven wat je op obscure websites en Twitter gekkies leest.

Ja, de officile documenten laten weinig ernstige bijwerkingen zien. Ik weet niet wat voor een bronnen jij gebruikt, iedereen kan iets plaatsen op internet. Net als die hoax dat de zuster die als eerst een prik kreeg in de VS zou zijn overleden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:53 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Heb je die lijst gezien? hoeveel mensen al lichamelijke kwalen hebben gekregen? Hoeveel er dood gegaan zijn na vaccinaties?

Dat is het CDC.. De officile overheidsinstantie.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, de officile documenten laten weinig ernstige bijwerkingen zien. Ik weet niet wat voor een bronnen jij gebruikt, iedereen kan iets plaatsen op internet. Net als die hoax dat de zuster die als eerst een prik kreeg in de VS zou zijn overleden.

Dit is dus een aanvraag van de regering aan de gezondheidsraad waarin advies gevraagd wordt over mogelijke aanpakken. Dat je dit hier als vaststaand neerzet is niet echt netjes imo.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:45 schreef mir1986 het volgende:

Hoeveel van die zaken zijn de afgelopen maanden al uitgekomen? Wat eerst echt BNW zou zijn en nu toch waarheid gebleken is?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:56 schreef diedrick het volgende:
[..]
Dit is dus een aanvraag van de regering aan de gezondheidsraad waarin advies gevraagd wordt over mogelijke aanpakken. Dat je dit hier als vaststaand neerzet is niet echt netjes imo.

Ja, heb jij daar documenten van dat enorm veel doden en ernstig zieken zijn door het vaccin?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:55 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat is het CDC.. De officile overheidsinstantie.

Zolang overal de afstandsregels, mondkapjes etc nog gelden heeft een test erbovenop geen enkel nut, waarom zou ik dat doen als ik daarna toch weer afstand moet houden in een restaurant en een mondmasker op moet als ik naar de wc ga?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:53 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Heb je die lijst gezien? hoeveel mensen al lichamelijke kwalen hebben gekregen? Hoeveel er dood gegaan zijn na vaccinaties?
[ twitter ]
De overheid wil gewoon een tweedeling. Waarom zou ik me moeten laten testen als ik geen klachten heb? En hoeveel verder gaat dit nog? Wat willen ze straks nog meer gaan testen? Of je verkouden bent? Of je de griep hebt? Willen ze straks 3 maanden per jaar weer een lockdown instellen? Willen ze de mensen gaan opsluiten die zich niet laten vaccineren? Mogen zij omkomen van de honger als een paria? Of geen geld meer mogen hebben?

Zo van .. hophop, iedereen afscheid nemen van elkaar en als de wiedeweerga naar huis? Sperrzeit!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:50 schreef falling_away het volgende:
Is het trouwens alleen iets van hier dat de kerkklokken om 20:45 de avondklok inluiden?

Omdat je anders helemaal niet naar binnen mag.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang overal de afstandsregels, mondkapjes etc nog gelden heeft een test erbovenop geen enkel nut, waarom zou ik dat doen als ik daarna toch weer afstand moet houden in een restaurant en een mondmasker op moet als ik naar de wc ga?

Je bent dus aan het gokken, ok.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoeveel van die zaken zijn de afgelopen maanden al uitgekomen? Wat eerst echt BNW zou zijn en nu toch waarheid gebleken is?

Het is voor mij echt het 1 of het ander, hoor.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat je anders helemaal niet naar binnen mag.
Ik zou ook bedanken voor de eer trouwens.

Yes, die zijn er..quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, heb jij daar documenten van dat enorm veel doden en ernstig zieken zijn door het vaccin?

Nou post ze hier of in het vaccinatie topic, als het gewoon officile documenten zijn. Geen vage screenshots of twitterposts of wat dan ook.quote:

Ditquote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:43 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dit is toch bijna cabaret? We mogen straks schoenen passen in een winkel. Natuurlijk met allemaal afzetlinten en pijlen overal. Dubbele mondkapjes op, en passen maar!
Doe gewoon de scholen en winkels open angsthazen kabinet.

Nope, die berekening is een goede afspiegeling van de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:25 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat is de bierviltjesberekening, de echte miljoenste prik zal volgende week of misschien zelfs daarna pas zijn.

Hey maat!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:00 schreef asco het volgende:
Oh, nog niet, YT speelt jonge Lady Gaga.

Net als de modellen van van Dissel.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nope, die berekening is een goede afspiegeling van de werkelijkheid.

En toen bleef het stil.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou post ze hier of in het vaccinatie topic, als het gewoon officile documenten zijn. Geen vage screenshots of twitterposts of wat dan ook.

Dan mag je echt serieus elke 24u testen... Ik ben nog nooit getest, want ik heb nooit klachten. Voel me al topfit het laatste jaar, geen kuchje of wat dan ook gehad. Laten we alleen testen bij klachten; of hoogstens een sneltest voor toegang tot iets, maar dan moet ie wel in een paar seconden klaar zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:59 schreef JosMert het volgende:
Dit was tot kort BNW
Brrrrrr, laten we alsjeblieft niet deze kant op gaan in de maatschappij
[ link | afbeelding ]

Of doe het allebei, aangezien het effect van de avondklok helemaal niet aangetoond kan worden anders dan 'we denken wel dat er een effect is'.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:07 schreef JosMert het volgende:
Kort samengevat: er komen eerst versoepelingen in het onderwijs voordat de avondklol valt.
Leuk voor scholieren en studenten, waaronder ondergetekende, dus aangaande die concrete versoepeling klaag ik niet. Echter: Rutte zei eind januari dat de avondklok de eerste maatregel is die geschrapt wordt, als er maatregelen geschrapt worden.
Voor mij is dit het bewijs dat je hem niet kan vertrouwen en je als volk in de zeik genomen wordt. De avondklok is helemaal niet de eerste maatregel die valt en dit werd wel gezegd. Ik vind dit vreemd. Gooi eerste die avondklok er af en ga dan versoepelen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-avondklok-a4028577

Blaastest van hooguit een minuut.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan mag je echt serieus elke 24u testen... Ik ben nog nooit getest, want ik heb nooit klachten. Voel me al topfit het laatste jaar, geen kuchje of wat dan ook gehad. Laten we alleen testen bij klachten; of hoogstens een sneltest voor toegang tot iets, maar dan moet ie wel in een paar seconden klaar zijn.

Nee, zo te zien is het een database tool dus ik kan niet kijken op je session id, heb je geen export link of iets staan als optie? Ik ben niet bekend met deze website.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:10 schreef mir1986 het volgende:
https://wonder.cdc.gov/controller/datarequest/D8;jsessionid=5887CC356E21BCB4D1E82CB8AAD9
doet dit het?

Ik las het. Bewonderingswaardig, helaas zullen de hoge heren in Den Haag niet rouwen om gemeenteraadslid in Beek.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:36 schreef deedeetee het volgende:
https://www.1limburg.nl/a(...)op?context=section-1
[..]
Zouden er meer moeten doen.

Klinkt gewoon als een slinkse manier om aan meer testresultaten te komen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:59 schreef JosMert het volgende:
Dit was tot kort BNW
Brrrrrr, laten we alsjeblieft niet deze kant op gaan in de maatschappij
[ link | afbeelding ]

Je moet sowieso niet naar een testsamenleving willen. Van de week stond er een artikel in The Lancet en BMJ dat het een berg kost en maar weinig oplevert. In het VK zou het 70 procent van het budget opsleurpen wat normaal gebruikt wordt om de NHS draaiende te houden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang overal de afstandsregels, mondkapjes etc nog gelden heeft een test erbovenop geen enkel nut, waarom zou ik dat doen als ik daarna toch weer afstand moet houden in een restaurant en een mondmasker op moet als ik naar de wc ga?

Jep land van Bartje, die paarden zijn wel leuk voor m'n neefje en nichtje maar het is met corona het niet waard. De WC en douches waren bijvoorbeeld dicht in het zwembad en je mocht maar met een x aantal mensen tegelijk zwemmen, al die Bollo activiteiten waren ook opgeschort.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:51 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Zaten wij op dezelfde?
Wij waren in Land van Bartje in (achteraf gezien thank god!) De heetste week van de zomer. Moet er niet aan denken daar in het zwembad te moeten bivakkeren met 3 kleintjes bij 20 graden .. brrr

Best wel treurig eigenlijk dat niemand bij zichzelf dacht dat dit geen goed idee was, groepje wereldvreemden bij elkaar blijkbaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:18 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, de schaatsactie van Hoekstra was volgens RTL al een week voorbereid door het campagneteam. Dus het is niet alleen Hoekstra zelf die maatschappelijke voelsprieten mist, maar zijn hele partij.

Sow dit is wel heftig zeg. Wat een wereld leven we momenteel in. Het lijkt erop dat de sceptici (door enkelen ook wel 'gekkies' genoemd) grotendeels gelijk gaan krijgen. Zo gek waren ze dus toch niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:45 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Ik ben verbijsterd over het % 90%.quote:

Het is ook volstrekt onhaalbaar als je voor elk wissewasje een test zou moeten doen. Niet te doen met het aantal persoonsbewegingen zodra je maatschappij weer open gaat.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:19 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je moet sowieso niet naar een testsamenleving willen. Van de week stond er een artikel in The Lancet en BMJ dat het een berg kost en maar weinig oplevert. In het VK zou het 70 procent van het budget opsleurpen wat normaal gebruikt wordt om de NHS draaiende te houden.

Dat lukt me helaas niet. Je kan hier geen bestanden toevoegen of wel?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, zo te zien is het een database tool dus ik kan niet kijken op je session id, heb je geen export link of iets staan als optie? Ik ben niet bekend met deze website.

Klopt en vergeet de kosten niet. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die het prima vinden dat hun zorg premie met 70% omhoog gaat als je de normale zorg ook draaiende wilt houden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is ook volstrekt onhaalbaar als je voor elk wissewasje een test zou moeten doen. Niet te doen met het aantal persoonsbewegingen zodra je maatschappij weer open gaat.

Mooie titelquote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:14 schreef popje het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)te-krijgen~b1c656f3/
Goed artikel, het kabinet blijft te lang hangen in hun eigen grammofoonplaat.

https://www.cdc.gov/coron(...)/adverse-events.htmlquote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik heb in BNW een document gepost met daarin alle bijwerkingen die gemeld zijn in Amerika bij het CDC. Dat gaat van lichamelijke kwalen tot de dood. Ook mensen onder de 60. Ik wil niet degene zijn die er lichamelijke klachten door krijgt, terwijl ik nu (voor zover ik natuurlijk weet en zo lang dat duurt) gezond ben. Voor Corona ben ik niet bang, en ook niet voor de langdurige lichamelijke klachten die je zou kunnen krijgen. Aangezien dat misschien 1% is van alle mensen met corona. (Zijn nu zo'n 3 miljoen besmettingen en 30.000 langdurige zieken?)
Gezien het aantal natuurlijke doden elke dag is het niet gek dat er daar ook een aantal tussen zitten die gevaccineerd zijn. Betekend nog niet dat ze aan het vaccin zijn overleden. Correlatie =/ causatie.quote:To date, VAERS has not detected patterns in cause of death that would indicate a safety problem with COVID-19 vaccines
Over 52 million doses of COVID-19 vaccines were administered in the United States from December 14, 2020, through February 14, 2021. During this time, VAERS received 934 reports of death* (0.0018%) among people who received a COVID-19 vaccine.

Ik reed langs het politiebureau op weg naar huis en die reden met een paar auto's vlak voor 21 uur de weg op, wel voor mij uit. Daarna heerlijk rustig op de snelweg, wel relaxed rijden zo.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:54 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik was laatst 's avonds bij een klant. Liep natuurlijk weer uit, was veel te gezellig. Ik mijn eigen verklaring schrijven want eigen baas.
Maar ik kreeg het wel even warm toen ik op de snelweg een auto in mijn achteruitkijkspiegel in het vizier kreeg, met 'iets' op zijn dak.
Bleek het de wegenwacht te zijn

De normale zorg is grotendeels stop gezet dus er zou juist geld over moeten zijnquote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:24 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt en vergeet de kosten niet. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die het prima vinden dat hun zorg premie met 70% omhoog gaat als je de normale zorg ook draaiende wilt houden.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |