Hou vol, was je handen stuk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:37 schreef Ronald het volgende:
Het zal wel weer een fijn bericht worden dinsdag met de persconferentie.
Dat wordt een mooi bingo kaart. 'zorgwekkend', 'verontrustend', 'toename', '3e golf', 'avondklok', 'weinig versoepeling', 'geen andere keuze', 'de Engelse variant'
Roken doe je maar door het raampje.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hou vol, was je handen stuk.
Maar geen enkele alternatieve oplossing doorvoeren.
Door je mondkapje heen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Roken doe je maar door het raampje.
En een blik veelplegers dan?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je trekt nou eenmaal niet zomaar een blik verplegers open.
Eens, maar inmiddels zijn we 12 maanden verder.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je trekt nou eenmaal niet zomaar een blik verplegers open.
Ja, en Grapperhaus kletst er weer overheen met niet te handhaven bladiebla... dan ga je daar maar iets op verzinnen, in plaats van iedereen thuis te laten zitten.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:57 schreef maan_man het volgende:
Terechte vraag vanuit de Eerste Kamer 40% houdt zich niet aan de quarantaine advies. Welke winst is hier te halen en hoe verhoudt zich dit tot de avondklok voor iedereen? In het oog van proportionaliteit.
Ik niet. Team Wetenschapquote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:42 schreef eragon2890 het volgende:
HOOOOERRAAAAAAA!!
https://www.msn.com/nl-nl(...)-BB1dPG4P?li=BBoPOOe
Kijk die percentages! 90 tot 95% minder VERSPREIDING!
Steriliserend vaccin = einde crisis.
Om dit even in perspectief te plaatsen: het meest optimistische scenario wat door sage überhaupt gemoddeleerd was recentelijk ging uit van 80%. Nogmaals, het *meest optimistische scenario wat ze überhaupt doorgerekend hadden* ging uit van 80% minder transmissie, ze verwachten 60%.
Het is dus in werkelijkheid 90 tot 95%.
Dit is crisisbeindigend. Dit is niveau pokken of mazelenvaccin.
Dit is zo'n goed nieuws dat zelfs letterlijk de meest optimistische scenarios er dus ver onder zaten.
Ik ben verbijsterd.
Ja, dat vind ik ook wel. Er is echt veel winst te behalen met de bestaande maatregelen als er wat meer moeite ingestoken zou worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:58 schreef josja het volgende:
[..]
Ja, en Grapperhaus kletst er weer overheen met niet te handhaven bladiebla... dan ga je daar maar iets op verzinnen, in plaats van iedereen thuis te laten zitten.
Er zijn ook veel negentig- en tachtigplussers die momenteel afzien van een prik omdat ze door de achterlijke planning naar een stad verderop moeten. Mijn schoonmoeder woont in Enschede naast een enorme locatie. Die moet dus naar Almelo rijden. Dit kan ze gelukkig zelf. Veel van haar omgeving kunnen dit niet zonder hulp. In Zwolle mogen veel oudjes naar Hardenberg, nog verder dus.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:54 schreef Cynicio het volgende:
Vandaag 40k prikken erbij. Niet slecht, maar tempo is vergelijkbaar met de afgelopen twee weken.
Ja, walgelijk. De avondklok is geen doel op zich, maar de rest is niet bespreekbaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:58 schreef josja het volgende:
[..]
Ja, en Grapperhaus kletst er weer overheen met niet te handhaven bladiebla... dan ga je daar maar iets op verzinnen, in plaats van iedereen thuis te laten zitten.
Zou de Eerste Kamer stand houden met een kritische houding? De Tweede Kamer is weinig kritisch gebleken vind ik...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:02 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ja, walgelijk. De avondklok is geen doel op zich, maar de rest is niet bespreekbaar.
Maar ik las in deze reeks, een ander deel dat er veel uitbraken waren op scholen? Uitbraken die daarvoor waarschijnlijk onder de radar bleven?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:37 schreef Ronald het volgende:
Het zal wel weer een fijn bericht worden dinsdag met de persconferentie.
Dat wordt een mooi bingo kaart. 'zorgwekkend', 'verontrustend', 'toename', '3e golf', 'avondklok', 'weinig versoepeling', 'geen andere keuze', 'de Engelse variant'
Moet eerlijk zeggen dat ik de poppetjes niet ken en niet weet van welke partijen de kritische leden zijn. Misschien zijn ze van dezelfde oppositiepartijen die gisteren ook kritisch waren. Valt mij wel op dat Grapperhaus hier niet wegkomt met het ontlopen van antwoorden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:07 schreef popje het volgende:
[..]
Zou de Eerste Kamer stand houden met een kritische houding? De Tweede Kamer is weinig kritisch gebleken vind ik...
https://www.eerstekamer.nl/alle_ledenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:10 schreef maan_man het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik de poppetjes niet ken en niet weet van welke partijen de kritische leden zijn. Misschien zijn ze van dezelfde oppositiepartijen die gisteren ook kritisch waren. Valt mij wel op dat Grapperhaus hier niet wegkomt met het ontlopen van antwoorden.
Hele mooie om mee af te sluiten!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:28 schreef Jor_Dii het volgende:
https://twitter.com/olifant/status/1362786547851022338?s=21
Fijn weekend mensen!
Dat is wel verbijsterend slecht geregeld dan.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn ook veel negentig- en tachtigplussers die momenteel afzien van een prik omdat ze door de achterlijke planning naar een stad verderop moeten. Mijn schoonmoeder woont in Enschede naast een enorme locatie. Die moet dus naar Almelo rijden. Dit kan ze gelukkig zelf. Veel van haar omgeving kunnen dit niet zonder hulp. In Zwolle mogen veel oudjes naar Hardenberg, nog verder dus.
En dan moet ik geloven dat ze met zo'n prutsplanning 2 miljoen inentingen per week gaan halen over een paar maanden? Laat me niet lachen.
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:28 schreef Jor_Dii het volgende:
https://twitter.com/olifant/status/1362786547851022338?s=21
Fijn weekend mensen!
Net als alle andere zaken betreffende de vaccinatie.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:33 schreef Zwerfkind het volgende:
[..]
Dat is wel verbijsterend slecht geregeld dan.
Zouden er meer moeten doen.quote:Moeite met coronabeleid
"Ik heb al langer moeite met het coronabeleid", zegt Nysten. "Maar het doordrukken van de avondklok was voor mij de druppel. Er ligt een uitspraak van een rechtbank. Waarop het kabinet vervolgens zegt dat ze geen moment twijfelt aan het opzeggen van de avondklok. Nog voordat het hoger beroep was geweest. Ik ben zelf jurist en dit ging me moreel te ver."
Moreel dilemma
Het opstappen als fractievoorzitter was geen makkelijke keuze voor voor Nysten. "Ik wilde de lokale fractie niet in de steek laten, maar ik kon het moreel niet verkroppen dat burgerrechten zo werden geschonden", zegt hij. "Dit drukte moreel te zwaar op me."
Genuanceerd tegengeluid
De Beekenaar wil met zijn actie een 'genuanceerd tegengeluid' geven. "Verder hoop ik hiermee een maatschappelijke discussie te starten. Ik hoop dan ook dat meer politici en juristen mijn voorbeeld volgen", zegt hij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |