abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:30:39 #26
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198097242
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Met ruim 2 maanden lockdown zou je meer verwachten
Dat het nu allemaal zo lang duurt om de boel weer een beetje op de rails te krijgen is ook een gevolg van hoe groot de uitbraak is geworden voordat er werd ingegrepen. In landen waar ze er sneller bij zijn zie je ook dat de boel weer sneller open kan, omdat ze niet hoeven te wachten tot de ziekenhuiscapaciteit weer op orde is. De zorg overspoelt überhaupt niet als er tijdig wordt gehandeld.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:32:36 #27
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198097275
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat het nu allemaal zo lang duurt om de boel weer een beetje op de rails te krijgen is ook een gevolg van hoe groot de uitbraak is geworden voordat er werd ingegrepen. In landen waar ze er sneller bij zijn zie je ook dat de boel weer sneller open kan, omdat ze niet hoeven te wachten tot de ziekenhuiscapaciteit weer op orde is. De zorg overspoelt überhaupt niet als er tijdig wordt gehandeld.
Daarom zou je je ook kunnen afvragen of, als je het koord dan toch niet wil laten vieren, het dan niet beter is om een aantal weken in een harde lockdown te gaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_198097312
Dus de cijfers zijn vooral zo hoog door een inhaalslag lees ik?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198097325
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:19 schreef Tijn het volgende:

[..]

Vergeleken met een tijdje geleden is de bezetting inderdaad afgenomen, maar het zorgwekkende is dat de trend de laatste tijd juist lijkt te keren. Dat terwijl er nog steeds teveel mensen in het ziekenhuis liggen om de reguliere zorg weer volledig te kunnen bieden.

Dat maakt het dus lastig om maatregelen te versoepelen, want eigenlijk is daar weinig ruimte voor in de ziekenhuizen momenteel.
Ik hoorde vanmorgen toevallig bij BNR dat vrijwel alle ziekenhuiszorg weer hervat is en ze achterstanden aan het inlopen zijn.

Tuurlijk zijn het veel patiënten, maar het lijkt er dus op dat de ziekenhuizen aangeven het aan te kunnen, anders zou je niet verwachten dat ze andere zorg weer opstarten.
pi_198097329
quote:

[..]

Ja aannames kloppen niet, hier waren de winkels later dicht, en de horeca veel langer open dan in NL, geen avondklok verder.

De cijfers zijn zo laag dat 1 maart de winkels en musea open gaan, en 1 april de cafes/restaurant.
De groeten uit Zwitserland. :W
pi_198097333
Ferdje heeft het in de Eerste Kamer weer over de stay home order als alternatief.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:37:07 #32
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198097342
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik hoorde vanmorgen toevallig bij BNR dat vrijwel alle ziekenhuiszorg weer hervat is en ze achterstanden aan het inlopen zijn.

Tuurlijk zijn het veel patiënten, maar het lijkt er dus op dat de ziekenhuizen aangeven het aan te kunnen, anders zou je niet verwachten dat ze andere zorg weer opstarten.
Dat is goed nieuws, want dat is eigenlijk het punt waarop versoepelingen reëel zijn.
pi_198097343
Het zal wel weer een fijn bericht worden dinsdag met de persconferentie.

Dat wordt een mooi bingo kaart. 'zorgwekkend', 'verontrustend', 'toename', '3e golf', 'avondklok', 'weinig versoepeling', 'geen andere keuze', 'de Engelse variant'
٩๏̯͡๏)۶
pi_198097344
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:34 schreef Discombobulate het volgende:
Er is veel getest de afgelopen dagen omdat men 1. Dit weekend ging schaatsen en 2. Het maandag code rood was.

Dat neemt niet weg dat het 7 daags gemiddelde stijgende is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198097347
quote:

[..]

In landen waar ze er sneller bij zijn zie je ook dat de boel weer sneller open kan,
De mythe van de korte lockdown is al lang geleden weerlegd. Alleen in uiterste gevallen als Oceanië geldt dat nog.
pi_198097354
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:36 schreef maan_man het volgende:
Ferdje heeft het in de Eerste Kamer weer over de stay home order als alternatief.
Ja, daarom is de avondklok proportioneel. Als het alternatief standrechtelijk executeren is is een stay at home order ook proportioneel.

Ik steel even 100 euro van je en geef er 20 terug, dan mag je niet meer zeuren dat ik 80 euro gestolen heb van je, deal?
pi_198097362
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:34 schreef Discombobulate het volgende:
Ja. Veel meer mensen getest dus het absolute getal is hoger. Maar het percentage positief flink lager (onder de 10%) dus van een stijging is eigenlijk geen sprake.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 19 februari 2021 @ 16:38:52 #38
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198097369
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:36 schreef maan_man het volgende:
Ferdje kan dan de tyfus gaan genieten, ik ga gewoon naar werk met mijn verwijzing van mijn psycholoog.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198097373
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is goed nieuws, want dat is eigenlijk het punt waarop versoepelingen reëel zijn.
Precies. Behalve in Nederland :P
pi_198097386
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, daarom is de avondklok proportioneel. Als het alternatief standrechtelijk executeren is is een stay at home order ook proportioneel.

Ik steel even 100 euro van je en geef er 20 terug, dan mag je niet meer zeuren dat ik 80 euro gestolen heb van je, deal?
Behalve dan dat heel veel beschaafde landen de stay at home order hebben gehad. Niet te vergelijken met een executie.

De avondklok is relatief gezien een licht middel als je naar het buitenland kijkt.
pi_198097397
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, heel bijzondere redenatie. Ook alleen maar afwegen tegen zwaardere maatregelen en niet tegen minder vergaande maatregelen.
pi_198097409
HOOOOERRAAAAAAA!!

https://www.msn.com/nl-nl(...)-BB1dPG4P?li=BBoPOOe

Kijk die percentages! 90 tot 95% minder VERSPREIDING!

Steriliserend vaccin = einde crisis.

Om dit even in perspectief te plaatsen: het meest optimistische scenario wat door sage überhaupt gemoddeleerd was recentelijk ging uit van 80%. Nogmaals, het *meest optimistische scenario wat ze überhaupt doorgerekend hadden* ging uit van 80% minder transmissie, ze verwachten 60%.

Het is dus in werkelijkheid 90 tot 95%.

Dit is crisisbeindigend. Dit is niveau pokken of mazelenvaccin.

Dit is zo'n goed nieuws dat zelfs letterlijk de meest optimistische scenarios er dus ver onder zaten.

Ik ben verbijsterd.
#WeesGeenWhales
pi_198097432
Pfizer > AstraFraudica
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:43:48 #44
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198097434
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:42 schreef eragon2890 het volgende:
HOOOOERRAAAAAAA!!

https://www.msn.com/nl-nl(...)-BB1dPG4P?li=BBoPOOe

Kijk die percentages! 90 tot 95% minder VERSPREIDING!

Steriliserend vaccin = einde crisis.

Om dit even in perspectief te plaatsen: het meest optimistische scenario wat door sage überhaupt gemoddeleerd was recentelijk ging uit van 80%. Nogmaals, het *meest optimistische scenario wat ze überhaupt doorgerekend hadden* ging uit van 80% minder transmissie, ze verwachten 60%.

Het is dus in werkelijkheid 90 tot 95%.

Dit is crisisbeindigend. Dit is niveau pokken of mazelenvaccin.

Dit is zo'n goed nieuws dat zelfs letterlijk de meest optimistische scenarios er dus ver onder zaten.

Ik ben verbijsterd.
Ik ook, maar dan omdat het vaccineren nog steeds veel te traag gedaan wordt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198097444
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:40 schreef Confetti het volgende:

[..]

Behalve dan dat heel veel beschaafde landen de stay at home order hebben gehad. Niet te vergelijken met een executie.

De avondklok is relatief gezien een licht middel als je naar het buitenland kijkt.
Ik volgde alleen even de redenatie van proportionaliteit die Grapperhaus ook volgt als hij het over een maatregel heeft.

Om te bepalen of een maatregel proportioneel is pak je een maatregel die een stuk zwaarder is en zeg je: De maatregel die we nu invoeren is lichter dan die maatregel. Daarom is ie proportioneel.
pi_198097445
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Over een half jaar zijn hopelijk zo’n 10-12 miljoen gevaccineerd en is de grootste crisis hopelijk voorbij.
nog zat varianten die nog ontdekt kunnen worden, waarop de oude vaccins niet werken en ze moeten worden aangepast, KASSA!
pi_198097458
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:37 schreef Ronald het volgende:
Het zal wel weer een fijn bericht worden dinsdag met de persconferentie.

Dat wordt een mooi bingo kaart. 'zorgwekkend', 'verontrustend', 'toename', '3e golf', 'avondklok', 'weinig versoepeling', 'geen andere keuze', 'de Engelse variant'
Zet er "Stay at home order" er ook maar bij. Ben benieuwd of we daarvoor gemasseerd gaan worden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:46:00 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198097468
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ferdje kan dan de tyfus gaan genieten, ik ga gewoon naar werk met mijn verwijzing van mijn psycholoog.
Ferd kan sowieso naar de pomp lopen, ongeloofwaardig figuur dat het is.
pi_198097480
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:19 schreef Tijn het volgende:

[..]

Vergeleken met een tijdje geleden is de bezetting inderdaad afgenomen, maar het zorgwekkende is dat de trend de laatste tijd juist lijkt te keren. Dat terwijl er nog steeds teveel mensen in het ziekenhuis liggen om de reguliere zorg weer volledig te kunnen bieden.

Dat maakt het dus lastig om maatregelen te versoepelen, want eigenlijk is daar weinig ruimte voor in de ziekenhuizen momenteel.
Dan moeten we daar eens iets in gaan doen.
We horen ondertussen al een jaar dat de druk daar te hoog is en we de 2e/3e golf krijgen maar we hikken nog steeds tegen de capaciteit daar.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:47:54 #50
12221 Tijn