SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:17 schreef Vooraanstaand FOK!Viroloog Noordzijde het volgende:
Dit was zo in te calculeren jongens. Het valt reuze mee nog.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:17 schreef BlackLining het volgende:
Dat gaat weer de verkeerde kant op.
Vorige week: Update van 4 februari:quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gelet op de achterstanden door de sneeuw is dit best netjes?
Lijkt me ook. Prima cijfers.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:17 schreef Zwansen het volgende:
Zo, inhaalslag van de afgelopen dagen/weekend?
quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:17 schreef Noordzijde het volgende:
Benieuwd naar de sensatieopmerkingen bv: "Wat een STIJGING!!!''
Dit was zo in te calculeren jongens. Het valt reuze mee nog.
Hadden we toen ook veel teststraten in de voorgaande dagen dicht?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vorige week: Update van 4 februari:
- 4.193 nieuw gemelde positieve testen
- 186 nieuwe ziekenhuisopnames
- 29 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens
Dat was zonder achterstanden. Dit lijken me cijfers met daarbij het weekend waar teststraten gesloten waren e.d.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vorige week: Update van 4 februari:
- 4.193 nieuw gemelde positieve testen
- 186 nieuwe ziekenhuisopnames
- 29 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens
Ik ga liken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:20 schreef Zipportal het volgende:
Weer een spannend gifje gedropt in SC.
Wat is wel prima? Gezien dat we vorige week op 4000 zaten en daarna de teststraten dicht gingen en niemand zich kon laten testen?quote:
Ah oke dan is het goed!quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:20 schreef Noordzijde het volgende:
Het zijn achterstanden van de afgelopen dagen.
Half januari zaten we tegen de 700 op de IC aan, nu gaan we gestaag richting de 500quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
17 gemeentes met 0 besmettingen
18 gemeentes met 1 besmettingen
71 gemeentes met 2-4 besmettingen
98 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik zou spreken van prima cijfers als we minimaal 1000 onder het getal van vorige week zaten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat is wel prima? Gezien dat we vorige week op 4000 zaten en daarna de teststraten dicht gingen en niemand zich kon laten testen?
Dat zou hooguit betekenen dat de boel afvlakt en er geen sprake meer is van een daling week-op-week.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:20 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Oke man.![]()
Leg eens uit waarom niet. Het zijn achterstanden van de afgelopen dagen.
WE GAAN ALLEMAAL DOOD!quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Half januari zaten we tegen de 700 op de IC aan, nu gaan we gestaag richting de 500
Zou ik niet als negatief willen bestempelen gezien de BRITSE VARIANT DES DOODS
Je weet dat er achterstanden zijn he????quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zou spreken van prima cijfers als we minimaal 1000 onder het getal van vorige week zaten.
Nee. Dat zijn ze niet. Ze hebben wat lichte taken gekregen omdat agenten zijn wegbezuinigd. Maar verder hebben ze helemaal niets te maken met de politie zelf.quote:
Hebben ze dat er niet zelf naar gemaakt met hun vaak pedante houding naar mensen? Zelfs met een agent, jeweetwel iemand die wel de politie opleiding heeft kunnen af maken, valt vaker een veel empathischer verhaal mee te houden.quote:Met als bijkomend effect dat sommige reljugend wat recalcitrant wordt als ze ten tonele verschijnen. Zijn verder gewoon BOA's, ze vallen onder VenJ en in hun mandaat staat het handhaven van de coronamaatregelen. In bepaalde gevallen kunnen ze ook daadwerkelijk politiebevoegdheden krijgen.
Aannames, aannames en nog eens aannames. Hebben we niks aan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat zou hooguit betekenen dat de boel afvlakt en er geen sprake meer is van een daling week-op-week.
Volgende week gaan we weer omhoog. Zoals al in januari voorspeld overigens.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Prima cijfers.
Ja, gestaag. En als we rond deze aantallen blijven zitten zal het gestaag op dat niveau blijven op een gegeven moment en vervolgens weer gestaag gaan stijgen als de besmettingen dat logischerwijs ook weer gaan doen (uitgaande van de horror verhalen/modellen van het RIVM).quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Half januari zaten we tegen de 700 op de IC aan, nu gaan we gestaag richting de 500
Noemde je net de mensen die aangaven dat de cijfers best oké waren geen Fok!virologen? Iets als dit:quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat zou hooguit betekenen dat de boel afvlakt en er geen sprake meer is van een daling week-op-week.
Als je je eraan stoort, misschien moet je het zelf ook niet doen dan...quote:Gelukkig zijn er de FOK!virologen om uit te leggen dat dit incidenteel is. Mutaties bestaan niet.
Ingecalculeerd met de achterstanden en dat het maar 300 meer is dan vorige week zijn het gewoon prima cijfers. Feiten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:24 schreef Predator40 het volgende:
volgens mij roepen sommigen bij 30.000 nog steeds Prima cijfers![]()
Anderzijds zijn er ook mensen die nog steeds denken dat gigantisch uit de klauwen loopt als we 500 besmettingen per dag hebbenquote:Op donderdag 11 februari 2021 15:24 schreef Predator40 het volgende:
Als opkomst bij een gemiddelde Eredivisiewedstrijd is dat prima inderdaad. Kan je internationaal prima bij meekomen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:24 schreef Predator40 het volgende:
Ho ho! We hebben nu de fucking Bristol variant van het Britse virus he. Die gaat het hem even doen, code zwart in juni!!!!quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:21 schreef Caland het volgende:
[..]
dat is toch ook gebeurd afgelopen herfst ?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Anderzijds zijn er ook mensen die nog steeds denken dat gigantisch uit de klauwen loopt als we 500 besmettingen per dag hebben
We wisten dat deze week raar ging worden. Sterker, Andreas Voss heeft gezegd dat er 3 weken raar werden. Weet niet zo goed waarom we 3 weken rare cijfers zouden hebben, maar deze week is logisch. Dan lijkt het me niet logisch om conclusies te verbinden aan cijfers in een week waar er dagen af zijn gegaan e.d.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, gestaag. En als we rond deze aantallen blijven zitten zal het gestaag op dat niveau blijven op een gegeven moment en vervolgens weer gestaag gaan stijgen als de besmettingen dat logischerwijs ook weer gaan doen (uitgaande van de horror verhalen/modellen van het RIVM).
We zitten nog maar een paar weken van die 3 maart af (of wanneer die tyfusklok eraf zou moeten gaan) en als het zo blijft zoals nu met deze 'prima' cijfers gaat dat teringding gewoon weer verlengd worden. Los van alle andere maatregelen nog.
Dat is toch die pauperwinkel?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Ho ho! We hebben nu de fucking Bristol variant van het Britse virus he. Die gaat het hem even doen, code zwart in juni!!!!
NH middenquote:
Sterke post wel.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:23 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Aannames, aannames en nog eens aannames. Hebben we niks aan.
Gewoon goed smeren in juni, dan is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Ho ho! We hebben nu de fucking Bristol variant van het Britse virus he. Die gaat het hem even doen, code zwart in juni!!!!
Dat heb ik nog geen serieuze bron zo zien zeggen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:25 schreef Haags het volgende:
[..]
voor sommigen minder bedeelden of diegenen die geen fortuin aan kleding willen uitgeven is het een prima winkel.quote:
Niet toen we 500 besmettingen per dag hadden, uiteindelijk wel. Maar dat heeft niks meer te maken met 500 besmettingen per dag dan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is toch ook gebeurd afgelopen herfst ?
Toen werd het herfst en winter... nu wordt het binnenkort voorjaar.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is toch ook gebeurd afgelopen herfst ?
Geen conclusies inderdaad. Dus het alom geroepen 'prima cijfers' lijkt mij wat voorbarig.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
We wisten dat deze week raar ging worden. Sterker, Andreas Voss heeft gezegd dat er 3 weken raar werden. Weet niet zo goed waarom we 3 weken rare cijfers zouden hebben, maar deze week is logisch. Dan lijkt het me niet logisch om conclusies te verbinden aan cijfers in een week waar er dagen af zijn gegaan e.d.
Er vanuit gaande dat de tests ingelopen worden zou je deze week misschien met vorige week kunnen vergelijken, maar het lijkt mij dat volgende week weer enigzins normaal wordt. Dan zou je kunnen kijken of 't stijgt/daalt.
Opmeer.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Graag duiding bij het rode vlekje in Noord-Holland.
Oké, dat is waar. Net als 'het gaat stijgen' voorbarig is. Of 'het gaat fout' voorbarig is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geen conclusies inderdaad. Dus het alom geroepen 'prima cijfers' lijkt mij wat voorbarig.
Ik heb echt geen idee Lenny.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Graag duiding bij het rode vlekje in Noord-Holland.
Zal ze straks even maken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:26 schreef Scrummie het volgende:
Benieuwd naar de post van @:_Serial_ met die statistieken van wanneer welke meldingen er zijn geweest. Als je die dan naast die van vorige week donderdag legt kan je zien (denk ik?) hoeveel er 'achterstand' was bij de cijfers van vandaag.
Net als 'Dit zijn geen prima cijfers' ook voorbarig is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geen conclusies inderdaad. Dus het alom geroepen 'prima cijfers' lijkt mij wat voorbarig.
Week op week gezien is het niet positief, maar de cijfers zijn gewoon verstoord door de tijdelijke sluiting. ik kan hier niks mee voorlopig.Niet positief of negatiefquote:Op donderdag 11 februari 2021 15:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nou en.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:29 schreef Predator40 het volgende:
nou, weer wat nieuwe besmettingen in mijn kleine kennissenkring.
gewoon door een bakkie koffie drinken bij iemand thuis, op afstand
als het al weken "prima cijfers" waren dan kregen we wel versoepelingen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:29 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Net als 'Dit zijn geen prima cijfers' ook voorbarig is.
quote:
Ja, een hele kleine gemeente ook met niet zo veel volk.quote:
Nee hoor wat de grote boze overheid wil ons het liefste in onze huizen opsluiten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als het al weken "prima cijfers" waren dan kregen we wel versoepelingen.
winkels open bijvoorbeeld.
Zucht. Laat maar.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat blijkt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nouja, ik vraag me dus af hoeveel het verstoord is door die tijdelijke sluiting (van 1 dag, een zondag, en maandag nog maar enkele die dicht zaten).quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Week op week gezien is het niet positief, maar de cijfers zijn gewoon verstoord door de tijdelijke sluiting. ik kan hier niks mee voorlopig.Niet positief of negatief
Nou weet ik nog steeds niet welk punt je probeert te maken.quote:
De versoepelingen die er nu niet komen zijn niet omdat de cijfers slecht zijn hè, die zijn omdat het kan stijgen door de Britse variant.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat het prima cijfers zijn. En daar blijft het bij.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou weet ik nog steeds niet welk punt je probeert te maken.
Lees hierboven de reactie van chratnox maar even.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou weet ik nog steeds niet welk punt je probeert te maken.
Zeer weinig. Alles draait toch ook gewoon weer.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, ik vraag me dus af hoeveel het verstoord is door die tijdelijke sluiting (van 1 dag, een zondag, en maandag nog maar enkele die dicht zaten).
Hehe, deze post zocht ik tussen alle roepers: conclusie nog niet mogelijk.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oké, dat is waar. Net als 'het gaat stijgen' voorbarig is. Of 'het gaat fout' voorbarig is.
Elke conclusie is op dit moment voorbarig.
Wat is het nou, onder of boven?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:32 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Lees hierboven de reactie van chratnox maar even.
Dat is wat flauw hè. Dit is wat Andreas Voss erover zegt: https://www.ad.nl/binnenl(...)uwlockdown~a1b74302/quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zeer weinig. Alles draait toch ook gewoon weer.
Zijn mensen die in hun kop hebben zitten dat we hier zo'n ongelofelijk faalland zijn dat sneeuw ons drie weken stillegt. Da's allemaal ook schromelijk overdreven natuurlijk.
quote:De coronamaatregelen versoepelen of strenger maken is vermoedelijk twee à drie weken niet mogelijk. Dat komt door het winterweer. De besmettingscijfers zijn de komende weken namelijk niet betrouwbaar.
Dat heeft niemand dus in zijn kop, dat is gewoon zo gezegd.quote:Het is ‘koffiedik kijken’ wat daarvan precies het effect is op de besmettingscijfers, stelt Voss, die ook infectioloog is van het Nijmeegse CWZ en lid van het OMT. ,,Het is zowel positief als negatief.’’ Het gevolg is dat in elk geval de weekcijfers van deze en volgende week anders zijn dan ze normaal waren geweest.
En omdat het nog niet (snel) genoeg gedaald is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
De versoepelingen die er nu niet komen zijn niet omdat de cijfers slecht zijn hè, die zijn omdat het kan stijgen door de Britse variant.
En omdat je met deze uitgangspositie plus exponentieële groei binnen no time weer het hele zorgstelsel plat hebt liggen, Britse variant of niet. Dit zijn nog geen cijfers die door bron en contactonderzoek of regionale maatregelen in toom gehouden kunnen worden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
De versoepelingen die er nu niet komen zijn niet omdat de cijfers slecht zijn hè, die zijn omdat het kan stijgen door de Britse variant.
Tering he, drink jij elke ochtend 10 glazen azijn ofzo? Man man man. Niet zo hysterisch doen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En omdat je met deze uitgangspositie plus exponentieële groei binnen no time weer het hele zorgstelsel plat hebt liggen, Britse variant of niet. Dit zijn nog geen cijfers die door bron en contactonderzoek of regionale maatregelen in toom gehouden kunnen worden.
Wat vind ik op 't moment kut?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat is het nou, onder of boven?
Chrantox doet vaak een aardige poging maar momenteel heeft ie weer zo'n alles is kut bui geloof ik.
Nou heeft ie daar opzich wel gelijk in maar butien dat het aardig is ter kennisgeving kunnen we niet zoveel met die constatering.
En omdat de zorg nog steeds overbelast is natuurlijk. Niet alsof die UK variant de enige reden is dat we niet meer versoepelingen zien.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij heeft dus niet gezegd dat de cijfers twee tot drie weken onbetrouwbaar zijn, maar dat versoepelingen er niet in zitten. En dat is logisch, want omdat je cijfers deze week niet betrouwbaar zijn, is het moeilijk voorspellen hoe de instroom in de ziekenhuizen zal zijn de komende 2-3 weken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is wat flauw hè. Dit is wat Andreas Voss erover zegt: https://www.ad.nl/binnenl(...)uwlockdown~a1b74302/
[..]
[..]
Dat heeft niemand dus in zijn kop, dat is gewoon zo gezegd.
Nee maar ik heb wel opgelet toen men vroeger in de brugklas exponentieële groei uitlegde.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:35 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Tering he, drink jij elke ochtend 10 glazen azijn ofzo? Man man man. Niet zo hysterisch doen.
Heb nog geen enkele normale reactie van je gelezen.
Op welke cijfers zouden we volgens jou moeten zitten dan om de avondklok los te laten? 500 besmettingen per dag?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En omdat je met deze uitgangspositie plus exponentieële groei binnen no time weer het hele zorgstelsel plat hebt liggen, Britse variant of niet. Dit zijn nog geen cijfers die door bron en contactonderzoek of regionale maatregelen in toom gehouden kunnen worden.
20 > 80 > 160 > 320 > 640
of
2.000 > 8.000 > 16.000 > 32.000 > 64.000
etc
Je quote nota bene een normale reactie.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:35 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Tering he, drink jij elke ochtend 10 glazen azijn ofzo? Man man man. Niet zo hysterisch doen.
Wel:quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En omdat de zorg nog steeds overbelast is natuurlijk. Niet alsof die UK variant de enige reden is dat we niet meer versoepelingen zien.
https://www.rijksoverheid(...)onge-2-februari-2021quote:'De spagaat waarin we zitten is dat de cijfers zich op zich best goed ontwikkelen, wat zonder Britse variant versoepelingen mogelijk zou maken.'
Dat begrijp ik volledig. Je zal mij ook niet horen zeggen dat alles weer open moet. Het 'kroegenopen.gif' wat hier dagelijks voorbij komt is gewoon een running gag hè.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
20 > 80 > 160 > 320 > 640
of
2.000 > 8.000 > 16.000 > 32.000 > 64.000
etc
Nou is het klaar, en @Noordzijde ook. Vecht het maar in DM uit verder.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee maar ik heb wel opgelet toen men vroeger in de brugklas exponentieële groei uitlegde.
Ik heb werkelijk niemand zien schrijven dat de stijging is ingezet. Wel dat de daling afvlakt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat begrijp ik volledig. Je zal mij ook niet horen zeggen dat alles weer open moet. Het 'kroegenopen.gif' wat hier dagelijks voorbij komt is gewoon een running gag hè.
Tuurlijk is het nog te hoog, maar er wordt de laatste tijd hier elke dag gedaan alsof de stijging ingezet is en het helemaal mis gaat nu. Het zou kunnen, maar op basis van de cijfers van vandaag kun je die conclusie niet trekken. Je kunt hooguit de conclusie trekken dat het lijkt alsof het testen weer op peil begint te komen.
Nouja, dat stond wel in het artikel:quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft dus niet gezegd dat de cijfers twee tot drie weken onbetrouwbaar zijn, maar dat versoepelingen er niet in zitten. En dat is logisch, want omdat je cijfers deze week niet betrouwbaar zijn, is het moeilijk voorspellen hoe de instroom in de ziekenhuizen zal zijn de komende 2-3 weken.
Ik reageerde op BlackLining die zei 'dat sommigen het in hun kop hadden dat het 3 weken niet klopte' oid, dat dat hierop gebaseerd was.quote:Het is ‘koffiedik kijken’ wat daarvan precies het effect is op de besmettingscijfers, stelt Voss, die ook infectioloog is van het Nijmeegse CWZ en lid van het OMT. ,,Het is zowel positief als negatief.’’ Het gevolg is dat in elk geval de weekcijfers van deze en volgende week anders zijn dan ze normaal waren geweest.
Dat doen we nu al maanden blindstaren op aantal besmettingen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:39 schreef Discombobulate het volgende:
Uuh, wat betreft het winterweer. De toestroom tot de ziekenhuizen zijn een veel betere indicatie, daar veranderd niks aan. Dat was toch het belangrijkste? Of gaan we serieus ons blindstaren op aantal besmettingen weer.
Besmettingen lopen al twee weken achter, ziekenhuisopnames nog anderhalve week langer.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:39 schreef Discombobulate het volgende:
Uuh, wat betreft het winterweer. De toestroom tot de ziekenhuizen zijn een veel betere indicatie, daar veranderd niks aan. Dat was toch het belangrijkste? Of gaan we serieus ons blindstaren op aantal besmettingen weer.
De cijfers is meer dan alleen de positieve testuitslagen. Dat zijn ook de ziekenhuizen, de IC. En juist die laatste twee zijn moeilijker te voorspellen als de positieve testuitslagen niet betrouwbaar zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, dat stond wel in het artikel:
[..]
Ik reageerde op BlackLining die zei 'dat sommigen het in hun kop hadden dat het 3 weken niet klopte' oid, dat dat hierop gebaseerd was.
Persoonlijk begrijp ik niet helemaal waarom de cijfers 3 weken vertroebeld zouden zijn vanwege 3 dagen sneeuw, maar oké, dat is hoe hij het ziet, en hij heeft er meer kijk op dan ik
Dan had ik het fout.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:37 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Wel:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)onge-2-februari-2021
Dit was je eigen post:quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk niemand zien schrijven dat de stijging is ingezet. Wel dat de daling afvlakt.
Ook als je deze week buiten beschouwing laat trouwens.
Dat kan ik toch interpreteren als 'de stijging is ingezet'. Of niet?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Prima Cijfers !quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:35 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Met een beetje creatief denkwerk ja.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit was je eigen post:
[..]
Dat kan ik toch interpreteren als 'de stijging is ingezet'. Of niet?
Nee, meer als 'volgende week gaat de stijging inzetten'.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit was je eigen post:
[..]
Dat kan ik toch interpreteren als 'de stijging is ingezet'. Of niet?
Ja, dat snap ik. Nogmaals, ik reageerde op BlackLining die het erover had dat sommigen om één of andere reden 3 weken in hun hoofd hadden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De cijfers is meer dan alleen de positieve testuitslagen. Dat zijn ook de ziekenhuizen, de IC. En juist die laatste twee zijn moeilijker te voorspellen als de positieve testuitslagen niet betrouwbaar zijn.
Nou dan kan je nooit versoepelen, want wie weet ga je weer een beetje omhoog in besmettingen...quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Besmettingen lopen al twee weken achter, ziekenhuisopnames nog anderhalve week langer.
Als je versoepelt en je gaat weer strenger worden als de ziekenhuisopnames omhoog gaan dan ben je al te laat. Dat probeerde ze in London zo, ging niet zo goed.
Je moet soweiso niet teveel waarde hechten aan dagcijfers. Sneeuw of niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Nogmaals, ik reageerde op BlackLining die het erover had dat sommigen om één of andere reden 3 weken in hun hoofd hadden.
Als Andreas Voss zegt dat de besmettingscijfers de komende weken niet betrouwbaar zijn zou je kunnen zeggen dat we hier minder waarde aan de dagcijfers moeten hechten, maar dat proberen we iedere dag.
daarom willen ze ook een gemiddelde van 2 weken van opnames/besmettingen en dan pas versoepelen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:44 schreef popje het volgende:
[..]
Nou dan kan je nooit versoepelen, want wie weet ga je weer een beetje omhoog in besmettingen...
Nou dan gebeurt er na 2 maart ook niks want dan zijn de scholen maar een week open geweest... Avondklok continues dus.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daarom willen ze ook een gemiddelde van 2 weken van opnames/besmettingen en dan pas versoepelen.
Nu:quote:Bijna 500 coronapatiënten op de IC: capaciteit nog ‘voldoende’
Klopt. Komende jaar komen er weinig versoepelingen aan. Zie corona wet wat telkens versoepelt wordt en Rutte die niet kan uitleggen waarom de avondklok verlengd wordt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:44 schreef popje het volgende:
[..]
Nou dan kan je nooit versoepelen, want wie weet ga je weer een beetje omhoog in besmettingen...
Met rondwarende nieuwe varianten is de kans inderdaad vrij groot dat we dan weer een beetje omhoog gaan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:44 schreef popje het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:45 schreef Caland het volgende:
Toen er in maart 2020 500 man op de IC lagen:
[..]
Nu:
ALLES DICHT, AVONDKLOK, BRITSE VARIANT DES DOODS KOMT ERAAN
quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Nu:
De wetenschappelijke basis heeft wel een gigantische bandbreedte. Zo'n beetje alles tussen: Eind maart ligt er niemand meer in het ziekenhuis en eind maart liggen er 6000 mensen in het ziekenhuis past binnen die bandbreedte.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Met een beetje creatief denkwerk ja.
Vooralsnog klopt het pad waar het RIVM bang voor is. Er is ook gewoon een wetenschappelijke basis voor die te verwachten stijging he, het is niet alsof dat uit iemands' onderbuik komt. Een afvlakkende daling (die wel is ingezet) komt logischerwijs voor een stijging (die nog niet is ingezet).
Lekkere context jaquote:Op donderdag 11 februari 2021 15:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Nu:
Klopt, we weten nu een stuk meer, hebben de ligduur ver terug kunnen dringen en de oudjes worden as we speak gevaccineerd. Dat is het verschil.quote:
Ja, echt he.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Nu:
Er waren toen ook maar 1050 IC bedden, tegen 1700 ofzoiets nu volgens mij. Nog een verschil; nu proberen ze volgens mij de reguliere zorg wat langer door te laten gaan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt, we weten nu een stuk meer, hebben de ligduur ver terug kunnen dringen en de oudjes worden as we speak gevaccineerd. Dat is het verschil.
Ik ga er toch echt vanuit dat we ook het seizoenseffect mee moeten nemen, vanaf maart wordt het weer anders, 's avonds langer licht, meer mensen naar buiten, dan kan die avondklok er echt wel af. Rutte heeft zelf gezegd dat de cijfers wel heel erg zouden moeten stijgen zou hij verlengd moeten worden. Zelfs in Duitsland gaan de kappers 1 maart weer open, in Belgie op 13 februari... Italie versoepelt. En dan zouden wij het enige land zijn waar we dat niet zouden gaan doen, omdat er MISSCHIEN ooit exponentiele groei gaat plaatsvinden??quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Met rondwarende nieuwe varianten is de kans inderdaad vrij groot dat we dan weer een beetje omhoog gaan.
Punt is dat we met de potentieële R-waarde waar we op uitkomen met versoepelingen heel snel weer een verdubbeling te pakken hebt, en aangezien je met je positieve tests sowieso twee weken achter de feiten aanloopt ben je alweer te laat.
Wanneer een aanzienlijk deel van de bevolking is ingeënt kun je er vertrouwen in hebben dat er eeen soort plafond op die R-waarde komt. Dat maakt het een stuk veiliger om te versoepelen.
Hoe je het nu stelt is een beetje flauw natuurlijk.
Ook in Duitsland is momenteel de discussie al een stuk verder dat het risico totaal niet meer opweegt tegen de beperkingen, maar ook daar zullen we wel wat later in zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er waren toen ook maar 1050 IC bedden, tegen 1700 ofzoiets nu volgens mij. Nog een verschil; nu proberen ze volgens mij de reguliere zorg wat langer door te laten gaan.
Rutte zegt wel meer dingen en vergeet niet dat de scholen weer moeten openen, het zou mij persoonlijk zeer verbazen als dat laatste met een daling gepaard gaat.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:50 schreef popje het volgende:
[..]
Ik ga er toch echt vanuit dat we ook het seizoenseffect mee moeten nemen, vanaf maart wordt het weer anders, 's avonds langer licht, meer mensen naar buiten, dan kan die avondklok er echt wel af. Rutte heeft zelf gezegd dat de cijfers wel heel erg zouden moeten stijgen zou hij verlengd moeten worden. Zelfs in Duitsland gaan de kappers 1 maart weer open, in Belgie op 13 februari... Italie versoepelt. En dan zouden wij het enige land zijn waar we dat niet zouden gaan doen, omdat er MISSCHIEN ooit exponentiele groei gaat plaatsvinden??
Volgens mij zijn er nu geen 1700 operationele ic bedden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er waren toen ook maar 1050 IC bedden, tegen 1700 ofzoiets nu volgens mij. Nog een verschil; nu proberen ze volgens mij de reguliere zorg wat langer door te laten gaan.
Totaal ~1300 nu zo te zien. Tijdens de eerste golf was sowieso niet helemaal eerlijk. IC verpleegkundigen die meerdere bedden tegelijk moesten bedienen, oud medewerkers die teruggehaald waren, weinig ziekteverzuim onder ziekenhuispersoneel etc.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Logisch gezien, des te meer reden om nu minder paniek te ervaren.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er waren toen ook maar 1050 IC bedden, tegen 1700 ofzoiets nu volgens mij.
1700?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vrijwel volledig afgeschaalde reguliere zorg, terwijl ze nu een groot deel reguliere zorg wel door laten gaan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Totaal ~1300 nu zo te zien. Tijdens de eerste golf was sowieso niet helemaal eerlijk. IC verpleegkundigen die meerdere bedden tegelijk moesten bedienen, oud medewerkers die teruggehaald waren, weinig ziekteverzuim onder ziekenhuispersoneel etc.
Oh. Dan zal het zoiets zijn als 'als het nodig is kunnen we snel opschalen naar 1700' ofzoiets?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
1700?
Landelijke capaciteit is nu 1309.
Ach joh, dat is toch gemakkelijk op te schalen naar 1.700! appeltje, eitje.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
1700?
Landelijke capaciteit is nu 1309.
Nou nee, dat lijkt me niet toch?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:50 schreef popje het volgende:
[..]
Ik ga er toch echt vanuit dat we ook het seizoenseffect mee moeten nemen, vanaf maart wordt het weer anders, 's avonds langer licht, meer mensen naar buiten, dan kan die avondklok er echt wel af. Rutte heeft zelf gezegd dat de cijfers wel heel erg zouden moeten stijgen zou hij verlengd moeten worden. Zelfs in Duitsland gaan de kappers 1 maart weer open, in Belgie op 13 februari... Italie versoepelt. En dan zouden wij het enige land zijn waar we dat niet zouden gaan doen, omdat er MISSCHIEN ooit exponentiele groei gaat plaatsvinden??
Die 1700 was toch gebaseerd op die opmerking van de Jonge tijdens een kamerdebat in de eerste golf, waar Gommers moest toezeggen dat dat ging lukken?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh. Dan zal het zoiets zijn als 'als het nodig is kunnen we snel opschalen naar 1700' ofzoiets?
Dat getal 1700 is in elk geval ergens voorbij gekomen.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh. Dan zal het zoiets zijn als 'als het nodig is kunnen we snel opschalen naar 1700' ofzoiets?
Dat getal 1700 is in elk geval ergens voorbij gekomen.
Er liggen wel scenario's klaar ja. We kunnen relatief snel opschalen ja. Maar dan is het wel ten koste van veel reguliere zorg. Totaal onwenselijk.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ach joh, dat is toch gemakkelijk op te schalen naar 1.700! appeltje, eitje.
Zou kunnen. Mijn geheugen laat me wel vaker in de steek het afgelopen jaar, maar ik meen dat ik het recent zelfs nog ergens voorbij zag komen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die 1700 was toch gebaseerd op die opmerking van de Jonge tijdens een kamerdebat in de eerste golf, waar Gommers moest toezeggen dat dat ging lukken?
Ik zou me om te beginnen totaal niet laten leiden door het aantal besmettingen per dag maar door het aantal ziekenhuis/IC opnames die een stuk minder hard dalen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:37 schreef popje het volgende:
[..]
Op welke cijfers zouden we volgens jou moeten zitten dan om de avondklok los te laten? 500 besmettingen per dag?
Over 2 weken kunnen we het pas écht weten!quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou nee, dat lijkt me niet toch?
Maar dan geldt precies hetzelfde: mensen zijn meer buiten dan binnen. Lijkt me ook wenselijker dan mensen in een parkje gaan zitten dan bij elkaar in huis. Tegen die tijd zijn er ook wat meer vaccinaties gezet.
Ik zie het wel gebeuren hoor, eind maart. Ik wil ook helemaal niet het beeld schetsen dat we tot 2023 binnen moeten blijven want oeioeioei exponentieële groei heaIk weet dat de wetenschap achter mutaties hier veelal wordt ontkent, maar je loopt nu het risico dat de boel heel snel weer gaat groeien. Omdat de R-waarde nu in potentie vrij hoog kan komen (want mutaties, en veel mensen die binnen zitten) én het aantal besmettingen gewoon nog steeds hoog is, mutaties of niet.
Als je in maart meer zicht hebt op die mutaties, er zijn wat meer vaccins gezet, en menzen zitten meer buiten dan is de potentieële R-waarde lager. Dat maakt het veiliger om te versoepelen.
Het lullige is dat je twee weken achter loopt. Je kunt het niet even uitproberen en als je het nu verkloot en je komt in een derde golf terecht, dan zit je tot halverwege juni sowieso in lockdown.
Met andere woorden: een paar weken doorzetten maakt de kans veel groter dat dit de laatste lockdown is totdat de vaccinatiegraad hoog genoeg is om de boel helemaal los te laten.
Om lekker negatief te blijven.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zou kunnen. Mijn geheugen laat me wel vaker in de steek het afgelopen jaar, maar ik meen dat ik het recent zelfs nog ergens voorbij zag komen.
Ach ja, hoe dan ook, het ligt niet vol op dit moment en dat is uitstekend.
Bedoel je na deze lockdown hem NOG een keer verlengen? Dat hoop ik toch echt niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou nee, dat lijkt me niet toch?
Maar dan geldt precies hetzelfde: mensen zijn meer buiten dan binnen. Lijkt me ook wenselijker dan mensen in een parkje gaan zitten dan bij elkaar in huis. Tegen die tijd zijn er ook wat meer vaccinaties gezet.
Ik zie het wel gebeuren hoor, eind maart. Ik wil ook helemaal niet het beeld schetsen dat we tot 2023 binnen moeten blijven want oeioeioei exponentieële groei heaIk weet dat de wetenschap achter mutaties hier veelal wordt ontkent, maar je loopt nu het risico dat de boel heel snel weer gaat groeien. Omdat de R-waarde nu in potentie vrij hoog kan komen (want mutaties, en veel mensen die binnen zitten) én het aantal besmettingen gewoon nog steeds hoog is, mutaties of niet.
Als je in maart meer zicht hebt op die mutaties, er zijn wat meer vaccins gezet, en menzen zitten meer buiten dan is de potentieële R-waarde lager. Dat maakt het veiliger om te versoepelen.
Het lullige is dat je twee weken achter loopt. Je kunt het niet even uitproberen en als je het nu verkloot en je komt in een derde golf terecht, dan zit je tot halverwege juni sowieso in lockdown.
Met andere woorden: een paar weken doorzetten maakt de kans veel groter dat dit de laatste lockdown is totdat de vaccinatiegraad hoog genoeg is om de boel helemaal los te laten.
Oh, wacht:quote:Utrecht wil als proef drie horecabedrijven heropenen. Het gaat om een restaurant met alleen zitplaatsen, een met ook een bar en een fastfoodrestaurant. Hiermee wil de stad testen onder welke voorwaarden de horeca coronaveilig weer open kan. Bij de test zouden sneltesten en mondkapjes gebruikt worden.
De lokale afdeling van Koninklijke Horeca Nederland en de GGD hebben het initiatief voor deze test genomen. Het college van burgemeester en wethouders werkt graag mee aan dit experiment, zij beschouwen dit als een van de “lichtpuntjes” die ze de inwoners van Utrecht in het vooruitzicht willen stellen.
'Niet nodig', ook echt. Daar zakt je als horeca-ondernemer toch de moed van in de schoenen, of niet?quote:Het ministerie van Economische Zaken laat weten dat het geen groen licht geeft voor deze Utrechtse proef waarbij drie horecabedrijven worden heropend. Experimenten met restaurants zijn niet nodig, zo zegt een woordvoerder over het voorstel van de Utrechtse horeca en de GGD.
Ja, heel fijn want ik ben 36 en wil gewoon niet 1 of 2 weken de griep hebben. Nee, dankje.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:57 schreef chroestjov het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar je kan het ook positief bekijken, want het is toch heel mooi dat griep inmiddels vrijwel is verdwenen?
Ik zei het vanochtend al hierover; juist die reactie zou voor mij (als ik horeca ondernemer zou zijn) reden zijn om de hooivork te pakken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:59 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, mooi:
[..]
Oh, wacht:
[..]
'Niet nodig', ook echt. Daar zakt je als horeca-ondernemer toch de moed van in de schoenen, of niet?
Eh, nee.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:59 schreef popje het volgende:
[..]
Bedoel je na deze lockdown hem NOG een keer verlengen? Dat hoop ik toch echt niet.
Bijna goed gelezen. Ik schreef dat je met positieve testcijfers 2 weken achterloopt. Dat is wat anders.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Over 2 weken kunnen we het pas écht weten!
Ja, dat is niet best.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Om lekker negatief te blijven.
Als we nu meer capaciteit op de IC hadden, dan zouden we die ook meteen benutten. Urgentietermijnen worden enorm overschreden voor electieve zorg met uitstroom naar IC.
alle maatregelen voorkomen ook best veel seks en dus minder geboortes lijkt me zo.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:00 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, heel fijn want ik ben 36 en wil gewoon niet 1 of 2 weken de griep hebben. Nee, dankje.
Dus daarom wil ik graag pleiten voor een lockdown tot in de eeuwigheid. Amen
Gelukkig maar dat dat muteren een tijd terug definitief opgehouden is zodat we enkel zicht op die paar mutaties behoeven.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:56 schreef BlackLining het volgende:
Als je in maart meer zicht hebt op die mutaties,
Maar de abortuskliniek gaat failliet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
alle maatregelen voorkomen ook best veel seks en dus minder geboortes lijkt me zo.
Er zijn grofweg twee lijnen waarlangs het virus muteert: meer virusdeeltjes, en aangepaste spikes die mogelijk antistoffen ontwijken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat dat muteren een tijd terug definitief opgehouden is zodat we enkel zicht op die paar mutaties behoeven.
Nou, dan lijkt het me dat we een nog beter vooruitzicht hebben mbt ziekenhuisopnamen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:41 schreef BlackLining het volgende:
Besmettingen lopen al twee weken achter, ziekenhuisopnames nog anderhalve week langer.
Dat heeft verder weinig met winst(prognoses) te maken maar veel meer met digitalisering.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:05 schreef mir1986 het volgende:
Jammer dat mijn bericht verwijderd is.
Had geschreven dat ik het jammer vind dat de Rabobank 5000 man ontslaat, terwijl ze 1 miljard winst hebben gemaakt. Hoezo moet je dan nog mensen eruit gooien? Om het jaar daarop nog meer winst te maken?
En ik ben benieuwd wanneer er ooit versoepeld gaat worden. Ik ben er helemaal klaar mee. Blijf binnen voor de kwetsbare mens, terwijl ik zelf nergens bang voor ben (en de mensen om mij heen ook niet)
Hoop in ieder geval dat in de toekomst mensen niet half ziek naar werk komen. Ben je ziek, maar wil je wel werken dan doe je dat maar lekker thuis.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:57 schreef chroestjov het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar je kan het ook positief bekijken, want het is toch heel mooi dat griep inmiddels vrijwel is verdwenen?
dus raken er steeds meer mensen werkloos in de Nederlandse samenleving, dat is een fijn vooruitzicht. Het MKB is straks ook gesloopt, zijn er alleen nog de grote bedrijven over.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat heeft verder weinig met winst(prognoses) te maken maar veel meer met digitalisering.
Als ze zonder kunnen, waarom niet? En ja, wat is er mis met winst maken?quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:05 schreef mir1986 het volgende:
Had geschreven dat ik het jammer vind dat de Rabobank 5000 man ontslaat, terwijl ze 1 miljard winst hebben gemaakt. Hoezo moet je dan nog mensen eruit gooien? Om het jaar daarop nog meer winst te maken?
Wie zit er op het ministerie van economische zaken? Ik kan me voorstellen dat ze z'n proef liever over de verkiezingen heen tillen. Als volgende week hieruit blijkt dat de horeca al een jaar relatief veilig had open gekund dan straalt dat natuurlijk nogal slecht af op de beleidsmakers van het afgelopen jaarquote:Op donderdag 11 februari 2021 15:59 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, mooi:
[..]
Oh, wacht:
[..]
'Niet nodig', ook echt. Daar zakt je als horeca-ondernemer toch de moed van in de schoenen, of niet?
Waarom is het niet een keer genoeg? Waarom moeten de rijken maar rijker worden en worden de armen steeds armer?quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Als ze zonder kunnen, waarom niet? En ja, wat is er mis met winst maken?
We hebben ook geen zakkendragers meer, omdat ze anders zo zielig waren.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
dus raken er steeds meer mensen werkloos in de Nederlandse samenleving, dat is een fijn vooruitzicht. Het MKB is straks ook gesloopt, zijn er alleen nog de grote bedrijven over.
Dat het risico te groot is is vrij arbitrair en subjectief en kun je in nogal uiteenlopende situaties blijven roepen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eh, nee.
Ik snap niet hoe je dat in godsnaam uit mijn post haalt. Ik schrijf notabene letterlijk dat ik denk dat er in maart ruimte is om te versoepelen.
Ik denk dat het risico nu nog te groot is, want ja, als je het nu verkloot en je piekt weer op 10k besmettingen, dán ontkom je daar niet meer aan denk ik. En dan zit je dus nog maanden in een lockdown. Ik hoop dat dat niet gebeurt, en daarom lijkt het me verstandig nog even te kijken of de huidige afvlakking van de daling die we zien niet overgaat in een nieuwe stijging.
Er is nu te weinig zicht op de situatie om de boel veilig los te kunnen laten. Het risico (nieuwe piek en dus nieuwe lockdown) is te groot.
Ah, moderniseren is eng.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
dus raken er steeds meer mensen werkloos in de Nederlandse samenleving, dat is een fijn vooruitzicht. Het MKB is straks ook gesloopt, zijn er alleen nog de grote bedrijven over.
Dat is niet per se een logisch gevolg van vooruitgang.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:09 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom is het niet een keer genoeg? Waarom moeten de rijken maar rijker worden en worden de armen steeds armer?
Want?quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou, dan lijkt het me dat we een nog beter vooruitzicht hebben mbt ziekenhuisopnamen.
Maar dat is nu wel wat er gebeurd is. Hoeveel hebben de rijkste mensen van de wereld dit jaar ook alweer verdiend? Honderden miljarden toch?quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat is niet per se een logisch gevolg van vooruitgang.
Dat is niet echt iets dat inherent is aan deze tijd.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Maar dat is nu wel wat er gebeurd is. Hoeveel hebben de rijkste mensen van de wereld dit jaar ook alweer verdiend? Honderden miljarden toch?
Nee. Ik wil weer leven zonder 1.5m of andere onzin.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:57 schreef chroestjov het volgende:
Het werkt bij exponentieële groei niet zo dat je dat op een later moment nog even kunt inhalen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat het risico te groot is is vrij arbitrair en subjectief en kun je in nogal uiteenlopende situaties blijven roepen.
Als we de lockdown nu langer aanhouden, dan winnen we dezelfde tijd later. Verkorten we nu de lockdown, dan zullen we later hem wel weer met ongeveer dezelfde duur moeten gaan 'inhalen'. Linksom of rechtsom, er zijn geen trucjes en geen shortcuts.
De R is inherent aan een dan geldende situatie. Dus stel we schaffen in maart de lockdown af of we schaffen hem in april af, dit maakt voor de percentuele groei in bijvoorbeeld de maand mei geen zak uit. De R in mei is dan gewoon afhankelijk van de dan geldende maatregelen.
En omdat er wordt met name wordt gestuurd op de R, en in veel mindere mate op absolute aantallen (want die volgen automatisch gegeven een bepaalde R), win je gewoon belachelijk weinig met 'even voor de zekerheid' bepaalde maatregelen maar even wat langer aanhouden. Cijfers blijven niet automagisch laag.
Waarschijnlijk ja, in ieder geval meer dan mij. Anders was ik ook rijk.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:12 schreef mir1986 het volgende:
Hoeveel hebben de rijkste mensen van de wereld dit jaar ook alweer verdiend? Honderden miljarden toch?
Het heeft vooral ook weinig met het virus te maken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat het beter in BNW kan blijven.
Ah men.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:59 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, mooi:
[..]
Oh, wacht:
[..]
Dat zou je geneigd zijn te denken/zeggen, helaas zien bestuurders en organisaties die in het beteugelen van de COVID-crisis een leidende rol spelen zoals het World Economic Forum dit heel anders...quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft vooral ook weinig met het virus te maken.
Dit is niks wat op bnw te maken als het op een open kanaal als rtlZ wordt uitgezonden hoor.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat het beter in BNW kan blijven.
Ja als je zo'n absurde situatie schetst dan is het lastig inhalen. Voor elke periode met een bepaalde R, laten we zeggen Rx, heb je een net zo lange periode nodig met een R die gelijk is aan 1/Rx. Dus alles los voor een week is een R van 3, is inhalen met een R van 0.33, gedurende weer een week, ongeachte de absolute aantallen overigens. Maar goed, een R van 0.33 is vrij onmogelijk. Maar voor R's rond de 1 wordt dit een ander verhaal.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het werkt bij exponentieële groei niet zo dat je dat op een later moment nog even kunt inhalen.
Stel dat je zou besluiten de samenleving voor één week helemaal open te gooien, inclusief nachtleven, maakt het nogal uit of je dat doet met 140.000 besmettelijke mensen in het land of met 25.000.
Niks wat onder stoelen of banken gestoken wordt: 1. Gezondheid 2. Economie - dit is altijd zo gecommuniceerd door onze regering.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat zou je geneigd zijn te denken/zeggen, helaas zien bestuurders en organisaties die in het beteugelen van de COVID-crisis een leidende rol spelen zoals het World Economic Forum dit heel anders...
Niet alle teststraten waren dicht toch?quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:23 schreef Nia het volgende:
De pletdecurve.nl dagscore van zondag 7 februari is nu al 1664. Die van maandag is 1463. Komende dagen gaan die aantallen nog verder omhoog. Hoe kan dat aantal van zondag nu al zo hoog zijn terwijl de teststraten dicht waren? Zijn dit allemaal gevallen die in een ziekenhuis of zorginstelling positief getest zijn?
iets met bonussen,,,,,quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:05 schreef mir1986 het volgende:
Dit inderdaad, het is geen BNW meer namelijk.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is niks wat op bnw te maken als het op een open kanaal als rtlZ wordt uitgezonden hoor.
Ook wat ze bij het World Economic Forum vinden heeft weinig met het coronavirus te maken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat zou je geneigd zijn te denken/zeggen, helaas zien bestuurders en organisaties die in het beteugelen van de COVID-crisis een leidende rol spelen zoals het World Economic Forum dit heel anders...
Website RIVM: Zondag code rood: alle GGD-test- en vaccinatielocaties gesloten. https://www.rivm.nl/nieuw(...)tielocaties-geslotenquote:Op donderdag 11 februari 2021 16:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Niet alle teststraten waren dicht toch?
Dat heet kapitalisme. Een samenleving die gebouwd is op alleen maar groeien groeien groeien. Aandeelhouders die groei eisen of anders boos worden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:05 schreef mir1986 het volgende:
En ik ben benieuwd wanneer er ooit versoepeld gaat worden. Ik ben er helemaal klaar mee. Blijf binnen voor de kwetsbare mens, terwijl ik zelf nergens bang voor ben (en de mensen om mij heen ook niet)
Ik lees dat ze het aantal fte's willen verminderen door reguliere uitstroom en minder externe inhuur. Dat klinkt alvast wat minder schokkend.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:05 schreef mir1986 het volgende:
Omdat de Rabobank bij uitstek een organisatie is waar door logheid en grootte van de organisatie vrij veel winst te behalen valt door dit soort reorganisaties, anders worden ze sowieso voorbijgestreefd door fintech en/of cryptoquote:Op donderdag 11 februari 2021 16:05 schreef mir1986 het volgende:
De bank vindt het grote aantal kantoren en het forse personeelsbestand niet meer van deze tijd. Klinkt mij niet zo opmerkelijk in de oren. Maar ach, het is makkelijk bankbashen. Dat de winst hard terugloopt en dat de prognoses niet al te best zijn (lage rente, digitalisering, corona) doet er schijnbaar niet toe.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:56 schreef byah het volgende:
[..]
Omdat de Rabobank bij uitstek een organisatie is waar door logheid en grootte van de organisatie vrij veel winst te behalen valt door dit soort reorganisaties, anders worden ze sowieso voorbijgestreefd door fintech en/of crypto
Dat zou een mooie toekomst zijn trouwens, voortaan één week per jaar helemaal los en de rest van het jaar thuis in lockdownquote:Op donderdag 11 februari 2021 16:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het werkt bij exponentieële groei niet zo dat je dat op een later moment nog even kunt inhalen.
Stel dat je zou besluiten de samenleving voor één week helemaal open te gooien, inclusief nachtleven, maakt het nogal uit of je dat doet met 140.000 besmettelijke mensen in het land of met 25.000.
Als zij dat daar lekker betalen, be my guest.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:34 schreef Discombobulate het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ndere-landen-op.html
Jezus, dit kost toch klauwen met geld? Even een IC patiënt in een speciaal vliegtuig naar Ankara vliegen.
Ja, maakt mij ook niet uit. Ik dacht gewoon hoe veel kost dat wel niet. Dat zou Nederland iig nooit doen lijkt me.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Als zij dat daar lekker betalen, be my guest.
Sowieso zijn ze daar toch een stuk beter af dan hier bij die domme westerlingen met hun inferieure apparatuur en verwerpelijke behandelkeuzes
Wat ik wel frappant vind is dat dat Turkse ziekenhuis zegt dat er verbetering is...quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:34 schreef Discombobulate het volgende:
Jezus, dit kost toch klauwen met geld? Even een IC patiënt in een speciaal vliegtuig naar Ankara vliegen.
Dagje op de IC zal even duur zijn ongeveer.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:34 schreef Discombobulate het volgende:
Tja, zou kunnen. Elk land doet het even net wat anders en de gouden behandelstandaard is er nog niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat ik wel frappant vind is dat dat Turkse ziekenhuis zegt dat er verbetering is...
Ze zeggen er ook bij dat dit ook weer kan veranderen. Dat deze man niet meer gezond gaat worden lijkt mij wel duidelijk. Het is gewoon propaganda.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat ik wel frappant vind is dat dat Turkse ziekenhuis zegt dat er verbetering is...
quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Een kleine verbetering terwijl hij, na wat rekenen, waarschijnlijk al bijna een maand aan de beademing op de IC ligt. Als je voor elke dag IC een week herstel rekent dan is hij straks al een half jaar zoet als hij morgen op miraculeuze wijze geneest.quote:Het ziekenhuis in Ankara waar de vader van Furkan op dit moment nog ligt, laat aan de NOS weten dat de situatie per dag bekeken wordt en dat collega's in Nederland wellicht kijken naar een waardig leven op lange termijn. De man ligt in Turkije nog aan de beademing. Volgens het ziekenhuis is er een kleine verbetering te zien, maar er wordt wel benadrukt dat de situatie elke dag kan veranderen.
Denk idd dat het vooral hiermee te maken heeft.quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:03 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Een kleine verbetering terwijl hij, na wat rekenen, waarschijnlijk al bijna een maand aan de beademing op de IC ligt. Als je voor elke dag IC een week herstel rekent dan is hij straks al een half jaar zoet als hij morgen op miraculeuze wijze geneest.
De realiteit is gewoon dat we in Nederland niet genoeg zorgcapaciteit hebben, dan heb je de keuze of je deze man 3 tot 4 maanden op de IC houdt of in diezelfde tijd 3 anderen helpt.
Moeten de Turken weten. Niet ons probleem wat mij betreft.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:34 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens cijfers van gisteren is ons totaalpercentage nu 2,69 in elk geval.quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:06 schreef Caland het volgende:
Volgens de T zijn we flink gestegen op de vaccinatieranglijst![]()
HUGOD
Iemand de meest actuele cijfers?
Het zouden er deze week 250k zijn toch? Ik zie het alweer voor me dat Hugo volgende week met de mededeling komt, ja, door de sneeuw zijn het er toch maar 115k geworden...quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens cijfers van gisteren is ons totaalpercentage nu 2,69 in elk geval.
Je ziet bij veel van die patiënten een wat schommelend ziektebeeld waarbij een lichte verbetering weer gevolgd wordt door een flinke terugval.quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:03 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Een kleine verbetering terwijl hij, na wat rekenen, waarschijnlijk al bijna een maand aan de beademing op de IC ligt. Als je voor elke dag IC een week herstel rekent dan is hij straks al een half jaar zoet als hij morgen op miraculeuze wijze geneest.
De realiteit is gewoon dat we in Nederland niet genoeg zorgcapaciteit hebben, dan heb je de keuze of je deze man 3 tot 4 maanden op de IC houdt of in diezelfde tijd 3 anderen helpt.
115.000 krokettenquote:Op donderdag 11 februari 2021 18:21 schreef popje het volgende:
[..]
Het zouden er deze week 250k zijn toch? Ik zie het alweer voor me dat Hugo volgende week met de mededeling komt, ja, door de sneeuw zijn het er toch maar 115k geworden...
Maar wat is een goed alternatief, uedereen zijn eigen voedsel verbouwen en verder van god los of communisme en iedereen honger?quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:45 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat heet kapitalisme. Een samenleving die gebouwd is op alleen maar groeien groeien groeien. Aandeelhouders die groei eisen of anders boos worden.
In die zin is een great reset niet eens een slecht idee. Het huidige hyper kapitalisme is verrotter dan verrot.
Hugo is al véle malen door het ijs gezaktquote:Op donderdag 11 februari 2021 18:33 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
weet iedereen ondertussen nu wat je moet doen als je door het ijs valt?
Zwemmenquote:Op donderdag 11 februari 2021 18:33 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Lockdown tegen terroristen!quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Gaarne avondklok en lockdown verlenging voor deze dodelijke mutatie!!
Dat virus is veel gevaarlijker en daar doen we al jaren niks aan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Lul niet zo stom. AIVD in Nederland heeft al vele aanslagen verijdeld.quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:42 schreef asco het volgende:
[..]
Dat virus is veel gevaarlijker en daar doen we al jaren niks aan.
Je kinderen zullen je later wel eens vertellen wie er stom lulde.quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:44 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Lul niet zo stom. AIVD in Nederland heeft al vele aanslagen verijdeld.
Nou, vertel, hoezo doen we al jaren 'niks' tegen IS?quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:47 schreef asco het volgende:
[..]
Je kinderen zullen je later wel eens vertellen wie er stom lulde.
Het aantal doden aan terrorisme stelt anders niets voor in vergelijking met het aantal covid 19 doden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:42 schreef asco het volgende:
[..]
Dat virus is veel gevaarlijker en daar doen we al jaren niks aan.
Daar zijn andere topics voor.quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:48 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Nou, vertel, hoezo doen we al jaren 'niks' tegen IS?
Het schijnt ook dat IS naamsverandering overweegt naar IV.... ... (Islamitische Variant)quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Moeten we nou constant in angst blijven leven of?quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Handen stuk wassen?quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:33 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
En vergeet niet dat dalijk alle pedofielen weer massaal kinderen ontvoeren zodra de anderhalve meter is afgeschaft!!quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Kan me niet vaak genoeg herhaald wordenquote:Op donderdag 11 februari 2021 18:50 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-maatregelen-corona
Goede video 😄
Blijven pushen die kant van het verhaal 😃
quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:39 schreef Red_85 het volgende:
Klein item over jongeren
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-maatregelen-corona
volwassen hebben er geen last van?quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kan me niet vaak genoeg herhaald worden
[..]
Tijd voor een alcoholverbod dus.quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Huh, lijkt me wel.quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
volwassen hebben er geen last van?
Volgens de T inmiddels 3,8quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens cijfers van gisteren is ons totaalpercentage nu 2,69 in elk geval.
?quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:58 schreef leolinedance het volgende:
De avondklok zal wel snel naar 20u gaan. Werkt in andere landen ook niet, dus zal hier wel weer ingevoerd worden.
Welk filmpje bedoel je precies?quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:00 schreef leolinedance het volgende:
En invoeren medische mondkapjes. Dat zou echt briljant zijn. Is Hugo zijn filmpje opeens weer actueel.
17 uur is logischer. Voorkom je ook dat mensen onnodig naar kantoor gaanquote:Op donderdag 11 februari 2021 18:58 schreef leolinedance het volgende:
De avondklok zal wel snel naar 20u gaan. Werkt in andere landen ook niet, dus zal hier wel weer ingevoerd worden.
Ja joh een avondklok van 9 tot 17quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:02 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
17 uur is logischer. Voorkom je ook dat mensen onnodig naar kantoor gaan
En nog handen schudden ook.quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:54 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Mevrouw Koopmans hoeft geen mondkapje op in China als ze mensen ziet die niet uit de bubbel komen. Hoezo meten met twee maten. Voor de elite gelden de regels niet?
Fijn hè. Een land waar ze een zero-covid beleid hebben..er zijn zelfs indoor-feesten in China. Wist je dat?quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:54 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Mevrouw Koopmans hoeft geen mondkapje op in China als ze mensen ziet die niet uit de bubbel komen. Hoezo meten met twee maten. Voor de elite gelden de regels niet?
Dat vind ik een heel goed idee!quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:02 schreef popje het volgende:
[..]
Ja joh een avondklok van 9 tot 17
quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Welk filmpje bedoel je precies?
Ministeriële vrijstelling heet dat, gelukkig is het virus slimquote:Op donderdag 11 februari 2021 18:54 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat je hier een redelijk veilige gok op kan wagenquote:Op donderdag 11 februari 2021 19:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De Belgische fabriek die de tekorten bij AZ zou veroorzaken zegt van niks te weten. Heel bijzonder.
Maakt dat er nog twee scenario’s over zijn.
1. AZ heeft geen opdracht gegeven.
2. AZ heeft onze doses aan een ander verkocht.
Gewoon verplicht de hele dag binnenblijven met uitzondering van een uurtje per dag.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:02 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
17 uur is logischer. Voorkom je ook dat mensen onnodig naar kantoor gaan
Denk die. Doordat het contract van de eu alleen een inspanningsverplichting bevatte en geen leveringsverplichting, SLA of wat dan ook. AZ is ook maar gewoon een commerciële organisatie.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:03 schreef trein2000 het volgende:
Handboeien om en zwart/wit gestreept pak aan. alleen zo krijgen we corona eronder.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gewoon verplicht de hele dag binnenblijven met uitzondering van een uurtje per dag.
Nooit meer naar buiten, in je bed blijven liggen en stoppen met ademen! Kan het virus ook niet op je overspringen!quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:11 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Handboeien om en zwart/wit gestreept pak aan. alleen zo krijgen we corona eronder.
Die je in je tuin mag doorbrengen. Of op je balkon.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gewoon verplicht de hele dag binnenblijven met uitzondering van een uurtje per dag.
ik gok op 2quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De Belgische fabriek die de tekorten bij AZ zou veroorzaken zegt van niks te weten. Heel bijzonder.
Maakt dat er nog twee scenario’s over zijn.
1. AZ heeft geen opdracht gegeven.
met huisarrest mag je nog meer uren naar buiten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Even serieuze vraag, hoe lang dan?quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
met huisarrest mag je nog meer uren naar buiten.
Voor bezoekers aan China die 2 weken in quarantaine geweest zijn hoeven inderdaad de Nederlandse corona regels niet gevolgd te worden. Gek he?quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:54 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
ik gok tussen de 4-6 uurquote:Op donderdag 11 februari 2021 19:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Even serieuze vraag, hoe lang dan?
Heb het gelukkig nooit gehad en ken ook niemand met een enkelband...
Ik dacht dat zij dat gruwelijk lekkere wijf was die ook wel eens iets over corona wil vertellen. Viel dat effe tegenquote:Op donderdag 11 februari 2021 19:24 schreef popje het volgende:
https://debalie.nl/programma/het-virus-blijft-09-02-2021/
Echt, die Rosanne Hertzberger, zum kotzen! 'Ik heb geen zin om ziek te worden, dus laat de rest van de maatschappij maar lekker opgesloten blijven, ook al zijn alle kwetsbaren gevaccineerd!'
Vanaf wanneer zegt ze dat?quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:24 schreef popje het volgende:
Echt, die Rosanne Hertzberger, zum kotzen! 'Ik heb geen zin om ziek te worden, dus laat de rest van de maatschappij maar lekker opgesloten blijven, ook al zijn alle kwetsbaren gevaccineerd!'
Je mag België alleen niet in zonder ECHT geldende reden. Ik weet niet of even kijken bij een klant daaronder valt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:21 schreef leolinedance het volgende:
Mag je eigenlijk voor werk gewoon even België in en weer terug? Ik wilde volgende week even bij een klant langs om iets te bekijken, max een uurtje.
Lees nu dat je bij terugkeer in NL in thuisquarantaine moet. Maar dat was toch altijd pas als je minimaal 24 of 48 uur daar was geweest? Is dat nu veranderd?
Edit:
Aha, het is slechts een advies
Reisadvies België | Ministerie van Buitenlandse Zaken
https://www.nederlandwere(...)ie/reizen/reisadvies
export naar de UK waar ze wel een leveringsplicht hadden staan in het contract.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier een redelijk veilige gok op kan wagen
Bewijs het eens.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
belgie in is geen advies en volgende week strenge controles.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:21 schreef leolinedance het volgende:
Mag je eigenlijk voor werk gewoon even België in en weer terug? Ik wilde volgende week even bij een klant langs om iets te bekijken, max een uurtje.
Lees nu dat je bij terugkeer in NL in thuisquarantaine moet. Maar dat was toch altijd pas als je minimaal 24 of 48 uur daar was geweest? Is dat nu veranderd?
Edit:
je moet toch een verklaring van eer invullen en bij je hebben, vooral ze nu strenger gaan controleren in belgie.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:21 schreef leolinedance het volgende:
Edit:
Hugo stond voorop mijn favoriete hardlooptijdschrift. Ik had spontaan geen zin meer om het te gaan lezen.quote:
en je krijgt een boete en word terug gestuurdquote:Op donderdag 11 februari 2021 19:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je moet toch een verklaring van eer invullen en bij je hebben, vooral ze nu strenger gaan controleren in belgie.
als het niet kloptquote:Op donderdag 11 februari 2021 19:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en je krijgt een boete en word terug gestuurd
Moet zeggen dat op een wat stroef begin na het vaccineren toch wel aardig vorm begint te krijgen. Benieuwd hoe dat gaat als de ketchupfles op gang begint te komen.quote:
Uhh ik post een bron van de Nederlandse overheid die notabene vandaag is geupdate. Mag er toch wel vanuit gaan dat die informatie klopt?quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
belgie in is geen advies en volgende week strenge controles.
dus werkgeversverklaring van de klant/werkgever bij je hebben
dat is als je terugkomt uit België, wij hebben het hoe kom je België in.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Uhh ik post een bron van de Nederlandse overheid die notabene vandaag is geupdate. Mag er toch wel vanuit gaan dat die informatie klopt?
Mischien nuttiger om de informatie van de Belgische overheid te checken?quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Uhh ik post een bron van de Nederlandse overheid die notabene vandaag is geupdate. Mag er toch wel vanuit gaan dat die informatie klopt?
Ik heb het overigens niet over na 21uur hè. Dan snap ik dat een papiertje nodig is. Maar gewoon overdag.
Ik lees daar niks over op die site. Maar lees er wellicht overheen ergens.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je moet toch een verklaring van eer invullen en bij je hebben, vooral ze nu strenger gaan controleren in belgie.
https://www.1limburg.nl/s(...)ie-dit-moet-je-wetenquote:Op donderdag 11 februari 2021 19:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik lees daar niks over op die site. Maar lees er wellicht overheen ergens.
Ja halloquote:Op donderdag 11 februari 2021 19:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien nuttiger om de informatie van de Belgische overheid te checken?
Dat is geen bron van onze overheid. Maar goed, die verklaring kan ik zo fixen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.1limburg.nl/s(...)ie-dit-moet-je-weten
staat wel een link in naar de bewijs van eer, ff uitprinten en invullen, dat voeg je bij je werkgeversverklaring, anders even met het RIVM bellen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is geen bron van onze overheid.
Werkgeversverklaring zie ik ook niet staan. Maar bedankt voor het meedenkenquote:Op donderdag 11 februari 2021 19:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
staat wel een link in naar de bewijs van eer, ff uitprinten en invullen, dat voeg je bij je werkgeversverklaring, anders even met het RIVM bellen.
https://www.belgium.be/nl(...)tbreiding_isolatie_0quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Werkgeversverklaring zie ik ook niet staan. Maar bedankt voor het meedenken
Wat een bullshit ook eigenlijk allemaal hè pffff![]()
je kan ook met de klant zoomenquote:Op donderdag 11 februari 2021 19:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Werkgeversverklaring zie ik ook niet staan. Maar bedankt voor het meedenken
Wat een bullshit ook eigenlijk allemaal hè pffff![]()
Van NOS.nlquote:De landelijke GGD GHOR ziet geen terugloop in het aantal mensen dat zich laat testen of vaccineren vanwege het winterse weer. Zondag besloot de GGD alle test- en vaccinatielocaties vanwege code rood te sluiten. De 40.000 afspraken voor prikken en vaccineren op die dag zijn verzet naar een later moment.
"We maken nu extra meters om dit in te lopen, maar er is voldoende capaciteit", verzekert woordvoerder Jacqueline Toonen. "Ondanks de sneeuw wisten mensen de afgelopen dagen onze test- en priklocaties wel te vinden. Heel fijn."
Maandag heeft een kwart van de mensen die een vaccinatie zou krijgen de afspraak moeten verzetten. "Er zijn maandag 19.411 mensen gevaccineerd, 6000 minder dan gepland. En op de testlocaties zijn er maandag 24.150 tests afgenomen, ongeveer 2000 minder dan gepland. Dinsdag werden er 30.920 mensen getest, 1900 minder dan gepland", aldus de woordvoerder.
Ach andere sporten mogen ook niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:46 schreef trein2000 het volgende:
NK marathon mag niet doorgaan.
Wat een grapjassen.
Ik heb sterk het idee dat beeldvorming hier bepalender is dan daadwerkelijk risico.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:51 schreef popje het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)on-op-natuurijs.html
![]()
Een te groot risico voor de volksgezondheid... Wat triest.
dan zijn de verkiezingen helemaal er al aan, met deze voorwaardenquote:Op donderdag 11 februari 2021 19:51 schreef popje het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)on-op-natuurijs.html
![]()
Een te groot risico voor de volksgezondheid... Wat triest.
Ik kijk iedere week voetbal en de zaalsporten (binnen!) zijn voor de hoogste klassen ook gewoon aan de gang. Dus dat is onzin.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ach andere sporten mogen ook niet.
Volgend jaar weer nieuwe kans.
Alleen hier?quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb sterk het idee dat beeldvorming hier bepalender is dan daadwerkelijk risico.
Onzin.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ach andere sporten mogen ook niet.
Volgend jaar weer nieuwe kans.
Rosanne heeft geen zin om 2 weken plat op de bank te liggen. Maar de hele samenleving plat blijven leggen is wel gerechtvaardigd? Dan kan ze haarzelf toch ook opsluiten in haar eigen huis? Ze merkt het ook niet in haar portemonnee deze crisis, makkelijk praten heeft ze.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:24 schreef popje het volgende:
Wel extra onvoldoende. Beetje waardeloos compromis. Je mag al best veel onvoldoendes halen. Wat is dan nog de waarde van het diploma? Dan wordt het meer een diagnostisch instrument. (Niet dat ik daar perse tegen ben.)quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:53 schreef Janneke141 het volgende:
Examens gaan door, volgens de Telegraaf.
* Janneke141 is blij.
Maar zouden de kinderen het tot een goed resultaat kunnen schoppen? Ze hebben immers meerdere maanden inferieur thuisonderwijs gevolgd, wellicht hebben ze ook vorig jaar achterstand opgelopen toen ze nog in havo 4 zaten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:53 schreef Janneke141 het volgende:
Examens gaan door, volgens de Telegraaf.
* Janneke141 is blij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |