Ze hebben je precies waar ze je willen hebben. je blij laten zijn met iets wat er in de eerste plaats niet had moeten zijn. Of in ieder geval niet zo lang.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:42 schreef BlackLining het volgende:
Hoezo er wordt niet versoepeld?
Er moet eerst een Britse variant uitsterven...quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ze hebben je precies waar ze je willen hebben. je blij laten zijn met iets wat er in de eerste plaats niet had moeten zijn. Of in ieder geval niet zo lang.
oh boy als dat de graadmeter is om te versoepelen gaat het nog een lange weg worden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:48 schreef popje het volgende:
[..]
Er moet eerst een Britse variant uitsterven...
En 'ze' is in deze de Grote Boze Overheid, neem ik aan?quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ze hebben je precies waar ze je willen hebben. je blij laten zijn met iets wat er in de eerste plaats niet had moeten zijn. Of in ieder geval niet zo lang.
Click & Collect is voor veel (kleinere) winkels een mooie symbolische maatregel waar ze niets aan hebben. Scholen open is een goede zaak, maar de manier waarop is een beetje een sigaar uit eigen doos. Daarbij, scholen open wordt nu als wisselgeld voor de avondklok gebruikt, wat niet de bedoeling was.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:42 schreef BlackLining het volgende:
Er zijn deze week nochtans twee dingen weer open gegaan.
De winkels mogen click en collect aanbieden, en de scholen zijn weer open.
Met name die laatste is toch vrij cruciaal. Hoezo er wordt niet versoepeld?
Dat je weer naar de kroeg mag gaat echt nog wel even duren. Eerst gaan, terecht, de contactberoepen, middelbare scholen, sportlocaties, etcetera.
De kroeg voegt niet zoveel toe, behalve een flink risico.
Te druk in de kroeg als die weer open gaat. Wordt het arme beestje vertrappeld door alle dronken gasten.quote:
The hurting stopt wanneer we door hebben dat er een dokter ergens even zijn momentje wil pikken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:
En we hebben weer een nieuwe mutatie hoor die de experts 'zorgen baart'....
Britse onderzoekers identificeren nieuwe “zorgwekkende” Bristol-variant
When does the hurting stop.
Ik snap niet zo goed wat je hiermee wilt zeggen. Vind je dat de vakantie moet worden geschrapt? En het is niet zo dat bij een positieve test per definitie de hele school sluit. De bedoeling is juist dat die schade beperkt kan worden gehouden tot de kring waar de besmette leerling of leerkracht contact mee heeft gehad.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:
Ik ben blij met de scholen open, maar nu zijn ze (in het gunstigste geval) 2 weken open, in sommige regio's gaan ze na morgen weer dicht. Dan hebben we een week basisscholen open gehad, met daarbij dat als er iemand positief getest is hele scholen weer sluiten. Wat winnen we daarmee?
De Roverheid. Jonguh!quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En 'ze' is in deze de Grote Boze Overheid, neem ik aan?
Dat stopt als we de verspreiding zodanig onder controle hebben, middels vaccins, dat de kans op mutaties afneemt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:
En we hebben weer een nieuwe mutatie hoor die de experts 'zorgen baart'....
Britse onderzoekers identificeren nieuwe “zorgwekkende” Bristol-variant
When does the hurting stop.
Ik zag net een aantal mensen in de rij voor de deur staan. Ze stonden 'gezellig' te praten, de BOA stond er gelijk alweer naast om de rij uit elkaar te halen... FUNSHOPPEN is niet toegestaan!quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:55 schreef Nia het volgende:
Dat click & collect gedoe lijkt me maar een treurige aanfluiting, afgaande op wat ik vanmiddag in ons winkelcentrum zag. Mag de winkelier zelf bepalen hoeveel tijd zit er tussen de ene afhaler en de andere zit?
Dat geldt al het hele jaar voor de horeca. Ik stoor mij wat aan de verongelijkte houding van een deel van de winkeliers wat dat betreft.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Click & Collect is voor veel (kleinere) winkels een mooie symbolische maatregel waar ze niets aan hebben. Scholen open is een goede zaak, maar de manier waarop is een beetje een sigaar uit eigen doos. Daarbij, scholen open wordt nu als wisselgeld voor de avondklok gebruikt, wat niet de bedoeling was.
Ik ben blij met de scholen open, maar nu zijn ze (in het gunstigste geval) 2 weken open, in sommige regio's gaan ze na morgen weer dicht. Dan hebben we een week basisscholen open gehad, met daarbij dat als er iemand positief getest is hele scholen weer sluiten. Wat winnen we daarmee?
Wat ik probeerde te zeggen was dat scholen afgelopen maandag open zijn gegaan. Regio zuid gaat na deze week weer dicht ivm vakantie. De andere regio's de week erna. Dan is zuid 1 week open geweest en zijn de andere regio's 2 weken open geweest.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat je hiermee wilt zeggen. Vind je dat de vakantie moet worden geschrapt? En het is niet zo dat bij een positieve test per definitie de hele school sluit. De bedoeling is juist dat die schade beperkt kan worden gehouden tot de kring waar de besmette leerling of leerkracht contact mee heeft gehad.
Je zal wel gelijk hebben allemaal, maar ik kan dit soort teksten heel slecht hebben tegenwoordig.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat stopt als we de verspreiding zodanig onder controle hebben, middels vaccins, dat de kans op mutaties afneemt.
Door de boel vroeg open te gooien en het virus lekker te laten rondgaan onder bevolkingsgroepen die er verder niet zo ziek van worden maak je het waarschijnlijk erger, want dan geef je het virus veel meer kans om te muteren.
Noem het maar onbeperkt. En dan heb ik het niet eens over de maanden maar over alle andere beperkende maatregelen waar ze zich aan moesten houden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:56 schreef BlackLining het volgende:
Verdomme bijna heel 2020 nagenoeg onbeperkt open geweest en nu het hardste huilen van iedereen
Waarom?quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je zal wel gelijk hebben allemaal, maar ik kan dit soort teksten heel slecht hebben tegenwoordig.
Click & collect is voor de meeste winkeliers een druppel op de gloeiende plaat. Het helpt ze maar weinig, het water staat veel inmiddels tot aan de lippen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:55 schreef Nia het volgende:
Dat click & collect gedoe lijkt me maar een treurige aanfluiting, afgaande op wat ik vanmiddag in ons winkelcentrum zag. Mag de winkelier zelf bepalen hoeveel tijd zit er tussen de ene afhaler en de andere zit?
Kan goed, is ook lastig te zien in de UK hoeveel er al 2 prikken hebben gerkegen, aangezien men vrij liberaal ruimte tussen de prikken laat. Ik had gehoopt iets van een trend te zien, aangezien dat een maand geleden wel zichtbaar leek te zijn na start met Pfizer vaccin, maar als je verder terugkijkt zijn de proporties ziekenhuisopnames tussen verschillende leeftijdsgroepen best gevarieerd door het jaar heen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat lijkt me te vroeg om al conclusies te trekken ik denk dat het zeker nog anderhalve maand duurt voordat je hier conclusies uit kunt trekken.
Maar dat jij het probleem niet ziet houdt niet in dat het er niet is hè? Er wordt door winkeliers aangegeven wat de issues voor ze zijn. Je kunt je ook afvragen wat de reden is om ze te sluiten als ze nagenoeg niet bijdragen aan de besmettingen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat geldt al het hele jaar voor de horeca. Ik stoor mij wat aan de verongelijkte houding van een deel van de winkeliers wat dat betreft.
Verdomme bijna heel 2020 nagenoeg onbeperkt open geweest en nu het hardste huilen van iedereen
Ik heb overigens gisteren ook bij twee lokale ondernemers wat afgehaald. Dat ging allemaal prima. Zie het probleem niet.
Ja, en zet dat eens af tegen werkelijk elke andere sector die zich richten op de samenleving en dagelijkse economie?quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Noem het maar onbeperkt. En dan heb ik het niet eens over de maanden maar over alle andere beperkende maatregelen waar ze zich aan moesten houden.
Je bent het wel een beetje aan het bagatelliseren hoor.
boa's moeten we met z'n allen gewoon niet accepteren.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:56 schreef popje het volgende:
[..]
Ik zag net een aantal mensen in de rij voor de deur staan. Ze stonden 'gezellig' te praten, de BOA stond er gelijk alweer naast om de rij uit elkaar te halen... FUNSHOPPEN is niet toegestaan!
Ja, plezier is verboden. Kijk maar naar de sneeuwpret van kinderen die afgelopen week op meerdere plekken opgebroken werd. Zouden ze niet doorhebben dat dat juist slopend werkt voor het draagvlak?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
boa's moeten we met z'n allen gewoon niet accepteren.
Idioot.
Er is een pandemie ja, en daardoor kan er minder. Dat is het probleem.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat jij het probleem niet ziet houdt niet in dat het er niet is hè? Er wordt door winkeliers aangegeven wat de issues voor ze zijn. Je kunt je ook afvragen wat de reden is om ze te sluiten als ze nagenoeg niet bijdragen aan de besmettingen.
Dan sluit je de winkels, dalen de besmettingen niet harder dan daarvoor en zeg je tegen de winkels: Ja hallo, je mag blij zijn dat je Click & Collect hebt! Zo werkt het natuurlijk niet. Als ze weinig tot niet bijdragen moeten ze gewoon open kunnen.
Arnhem gisteren.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, plezier is verboden. Kijk maar naar de sneeuwpret van kinderen die afgelopen week op meerdere plekken opgebroken werd. Zouden ze niet doorhebben dat dat juist slopend werkt voor het draagvlak?
Toch weer dat autoriteitsprobleem van je he. Ik heb je daar gisteren ook al op gewezen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
boa's moeten we met z'n allen gewoon niet accepteren.
Idioot.
Ben ik de enige dan die er wat van vind?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Toch weer dat autoriteitsprobleem van je he. Ik heb je daar gisteren ook al op gewezen.
In een crisis is het NIET toegestaan om plezier te hebben! Gij zult lijden totdat de crisis over is!quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Arnhem gisteren.
Ja dat was beschamend.
De opmerking 'er is een pandemie' is wel een beetje een dooddoener hoor.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Er is een pandemie ja, en daardoor kan er minder. Dat is het probleem.
En ik ken de problemen hoor. Mijn restaurant is meer dicht dan open geweest. Afhalen is leuk maar een druppel op de gloeiende plaat. Het water staat hier al sinds april tot aan de lippen maar het gaat wel. Leuk is het voor niemand, maar ja, da's een beetje inherent aan crisissituaties.
In de horeca waren ook weinig besmettingen. In theaters waren ook weinig besmettingen. Op school ook. Alleen die som he, da's uiteindelijk toch teveel. En daarom gaat alles dicht, nu (voor het eerst in een jaar pandemie) ook eens een keer de winkels. Nogmaals, heel vervelend, maar als sector ben je vergeleken met andere sectoren in hetzelfde domein grotendeels buiten schot gebleven.
Die handhaven de wet. Zo gaat dat in een rechtsstaat gebaseerd op trias politica.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben ik de enige dan die er wat van vind?
Wat voegen die gasten nu echt toe behalve mensen irriteren?
Of is in een rij staan voor een winkel nu ook al verboden?
Niet alleen het zuur willen zien, ik merk hier in de regio dat de politie bewust oogjes aan het toeknijpen is, hell, zelfs een wethouder heeft dat bevestigd op de lokale radioquote:Op donderdag 11 februari 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, plezier is verboden. Kijk maar naar de sneeuwpret van kinderen die afgelopen week op meerdere plekken opgebroken werd. Zouden ze niet doorhebben dat dat juist slopend werkt voor het draagvlak?
Wtf is funshoppen eigenlijk? Is dat iets nieuws ofzo?quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Click & collect is voor de meeste winkeliers een druppel op de gloeiende plaat. Het helpt ze maar weinig, het water staat veel inmiddels tot aan de lippen.
Weet wel dat er minstens 4 uur moet zitten tussen bestellen en ophalen. Inderdaad om funshoppen te voorkomen. Maar naar mijn weten zijn er geen regels voor de tijd tussen de ene afhaler en de andere. Waarschijnlijk de tijd die je er over doet om 1,5 meter te overbruggen.
Ik heb het over die nutteloze boa's niet over het hele gezag. Juist omdat een eigenschap van een boa is dat ze zichzelf te serieus nemen en over het algemeen inleving in een situatie ontbreekt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:07 schreef BlackLining het volgende:
Dat er randdebielen tussen zitten die zichzelf te serieus nemen is zeker waar ja. Moet daarom maar meteen heel het gezag worden ontmanteld?
Ik heb over het algemeen respect voor de politie. BOA's die je echter een boete uitschrijven omdat je om 21:02 rennend op weg bent naar huis (maar je trein reed niet meer en daarom ben je zo laat), daar heb ik geen respect voor.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die handhaven de wet. Zo gaat dat in een rechtsstaat gebaseerd op trias politica.
Of heb je liever een ander systeem?
Dat er randdebielen tussen zitten die zichzelf te serieus nemen is zeker waar ja. Moet daarom maar meteen heel het gezag worden ontmanteld?
Ik vind je nogal stellig met je 'ze dragen niet bij aan de verspreiding'.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
De opmerking 'er is een pandemie' is wel een beetje een dooddoener hoor.
Doordat het kabinet niet bereid is geweest te kijken naar de plek waar (na thuis) de meeste besmettingen opgelopen worden moeten ze actie nemen op dit soort kleine dingetjes.
Het nu sluiten van detailhandel komt over alsof die nu ook gestraft moeten worden, want zij mochten wel open blijven. Het is irrelevant of ze buiten schot zijn gebleven of niet, als ze niet bijdragen aan de verspreiding horen ze niet gesloten te worden.
Boa's zijn ook vooral het gevolg van bezuinigingen op de politie.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb het over die nutteloze boa's niet over het hele gezag. Juist omdat een eigenschap van een boa is dat ze zichzelf te serieus nemen en over het algemeen inleving in een situatie ontbreekt.
Dat je iets koopt en plezier hebt van het product!quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wtf is funshoppen eigenlijk? Is dat iets nieuws ofzo?
Ja dat vond ik echt beschamend.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is dat bij elke boa zo ja?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb het over die nutteloze boa's niet over het hele gezag. Juist omdat een eigenschap van een boa is dat ze zichzelf te serieus nemen en over het algemeen inleving in een situatie ontbreekt.
Funshoppen in covid tijd..... Beetje zinloze zooi bestellen op Aliexpress? Zoiets?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Funshoppen is gewoon een beetje doelloos door de winkels dwalen zonder doel, dus gewoon om te kijken wat er ligt of koopjes te zoeken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee. Dat denken ze zelf.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:10 schreef BlackLining het volgende:
en boa is gewoon een politieagent-light he.
Dat is vooral iets wat vrouwen doen en ziet er ongeveer zo uit:quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat zijn het wel.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Dat denken ze zelf.
En dat is het grote verschil tussen wat ze zijn en wat ze denken.
Ik vind je nogal stellig dat we de huidige golf te danken hebben aan de periode rondom black Fridayquote:Op donderdag 11 februari 2021 15:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vind je nogal stellig met je 'ze dragen niet bij aan de verspreiding'.
Het komt weinig naar voren uit contactonderzoek ja, want niemand registreert zich in een winkel. Dit in tegenstelling tot de horeca, entertainment of sportschool. Bovendien geeft het grafiekje met de besmettingen toch aardig aan dat we de hudige 2,5e golf grotendeels te danken hebben gehad aan de periode rondom Black Friday. Dat wil je niet nog een keer, en dus wil je het 'funshoppen' tegengaan. Daarom Click & Collect: net als bij de horeca.
Per minuut shoppen is de man wel meer kwijt. $5.50 tegenover $4.25 van de vrouw.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is vooral iets wat vrouwen doen en ziet er ongeveer zo uit:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |