SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.zie email 27 oktober
Daarvoor is China te goedkoop als arbeidsland voor westerse bedrijven.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of anders afsluiten van de wereld.
Helaas inderdaad. Zal niet gebeuren. Weet ik ook wel.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daarvoor is China te goedkoop als arbeidsland voor westerse bedrijven.
4d-schaak van Mark 'Teflon' Ruttequote:
Hun verzorgers hebben geen voorrang meer toch? In de laatste routekaart heb ik dat helaas niet meer gezien.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist
chronisch zieken en hun verzorgers.....daar vallen wij onder
Ja, sorry, dat is wel de conclusie van wat ik lees in de media, hier en hoor in mijn omgeving.quote:
Mooie grafieken!quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Vandaag is er nieuwe ziekenhuisopname data per leeftijdsgroep vrijgegeven van de UK. Nadat men op 9 december ouderen begon te vaccineren (eerst 85+) leek iets daarna het aandeel ouderen in ziekenhuisopnames af te nemen. Op 4 januari begon met grootschalig met vaccineren, ouderen eerst. Op 4 januari ging ook de nieuwe lockdown in, dus je verwacht alle ziekenhuisopnames te dalen, vandaar ook dat je beter naar proporties kunt kijken.
Je zou verwachten/hopen dat een aantal weken na de eerste prik, je een effect van de vaccins zou kunnen zien, doordat het aandeel ouderen (85+ en 75-84) in het aantal ziekenhuisopnames af zou nemen. Helaas is dat niet zichtbaar. Deze data loopt tot 7 februari, dus ruim 4 weken na de eerste Oxford prikken, en een aantal weken nadat veel 85-plussers hun 2e Pfizer vaccin gekregen zouden moeten hebben.
Ik heb de leeftijdsklassen 0-6, 7-17 en onbekend uit de grafieken gelaten omdat die heel klein zijn (maar wel meegenomen in berekeningen proporties). Alles is gemiddeld over 7 dagen. Grijs = lockdown, zwarte vertikale lijn is start Pfizer vaccinaties, vertikale blauwe lijn is start Oxford vaccinaties.
Het totaal aantal opnames in elke leeftijdsklasse nam mooi af sinds de lockdown. Wel apart dat ziekenhuisopnames van 55-64 veel meer een plateua vertoonden dan een piek, zoals de anderen.
[ afbeelding ]
Alhoeweel de groep 18-54 nu het grootste deel van de ziekenhuisopnames is, is het aandeel 75-84, 85+ niet of nauwelijks afgenomen sinds begin januari. Het aandeel 85+ en 75-84 nam wel mooi af na de start met het Pfizer vaccin, maar die deling heeft niet doorgezet.
[ afbeelding ]
ik val nu onder wmo gehandicapten zorg.....nog steeds "voorrang" maar waar precies weet ik niet meer na al dat geschuifquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:10 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Hun verzorgers hebben geen voorrang meer toch? In de laatste routekaart heb ik dat helaas niet meer gezien.
Is die voorrang er ooit geweest l? Want dan wordt het een lastige definitiekwestie. Dat moet je als minister echt niet willen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:10 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Hun verzorgers hebben geen voorrang meer toch? In de laatste routekaart heb ik dat helaas niet meer gezien.
Vzv ik weet, krijgen mantelzorgers geen voorrang.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is die voorrang er ooit geweest l? Want dan wordt het een lastige definitiekwestie. Dat moet je als minister echt niet willen.
ja er is nog steeds voorrang.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is die voorrang er ooit geweest l? Want dan wordt het een lastige definitiekwestie. Dat moet je als minister echt niet willen.
He heeeeee. Zal een keer tijd worden.quote:Utrecht:proef voor openen horeca
Utrecht wil bij wijze van proef drie
horecabedrijven heropenen om te kijken
onder welke voorwaarden cafés en
restaurants weer veilig open kunnen.Het
gaat om een restaurant waar alleen
zitplaatsen zijn,een restaurant met een
bar en een fastfoodrestaurant.
De proef is een initiatief van de
lokale afdeling van Koninklijke Horeca
Nederland en de GGD.Als er toestemming
voor komt kan het experiment binnen
twee weken beginnen.
De bedoeling is om de inzichten snel
landelijk te delen.Van de bedrijven die
meedoen moeten personeel en bezoekers
meerdere keren worden getest.
Het feit dat ze eerder gevaccineerd worden zie ik niet als belonen inderdaad. Maar het is wel degelijk een beloning als je die groep straks weer eerder meer vrijheden geeft. Dan worden ze dus eigenlijk beloond omdat ze in een risico groep vallen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Precies dit. Wat mij betreft vaccineren ze allen mannen van boven de 50 met overgewicht met voorrang. Heeft niks met belonen te maken. Is gewoon ten dienste van de maatschappij.
Ik denk dat ze zelf ook wel in zien dat er amper risico aan vast zit, maar dan moeten ze straks toegeven dat dingen als de horeca wel degelijk op een veilige manier open kunnen en dat ze wellicht te lang gewacht hebben met meedenken. Dat willen ze niet toegeven gok ik zo.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het moet maar eens opgehouden zijn. Wat is nou het risico van een dergelijk experiment? Dat is toch verwaarloosbaar...
Hoe sympathiek ik het idee ook vind lijkt me dat ook beter.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef 297534 het volgende:
[..]
Vzv ik weet, krijgen mantelzorgers geen voorrang.
vrijwillige mantelzorgers nog niet, dat is ook wel lastig om uit te zoeken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef 297534 het volgende:
[..]
Vzv ik weet, krijgen mantelzorgers geen voorrang.
ach laat ze toch, kunnen ze eindelijk weer uit etenquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het feit dat ze eerder gevaccineerd worden zie ik niet als belonen inderdaad. Maar het is wel degelijk een beloning als je die groep straks weer eerder meer vrijheden geeft. Dan worden ze dus eigenlijk beloond omdat ze in een risico groep vallen.
[..]
Ik denk dat ze zelf ook wel in zien dat er amper risico aan vast zit, maar dan moeten ze straks toegeven dat dingen als de horeca wel degelijk op een veilige manier open kunnen en dat ze wellicht te lang gewacht hebben. Dat willen ze niet toegeven gok ik zo.
Ja oke. Dat is een logische grens inderdaad.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vrijwillige mantelzorgers nog niet, dat is ook wel lastig om uit te zoeken.
betaalde permanente verzorgers wel.
Als je van een stoeprand af flikkert is het herstel ook minder spectaculair van wanneer je nadat je in een ravijn gedonderd bent daaruit komt klimmen.quote:
Ja, ik heb geen solidariteit blijkbaar als ik er wat issues mee heb. Ongeacht hoeveel solidariteit er het afgelopen jaar is getoond.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ach laat ze toch, kunnen ze eindelijk weer uit eten
Je weer hoe ik denk over vaccinatiebewijzen, zeker in de fase dat nog niet iedereen de kans gehad heeft.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het feit dat ze eerder gevaccineerd worden zie ik niet als belonen inderdaad. Maar het is wel degelijk een beloning als je die groep straks weer eerder meer vrijheden geeft. Dan worden ze dus eigenlijk beloond omdat ze in een risico groep vallen.
Zou toch een schandelijke motivering zijn.quote:Ik denk dat ze zelf ook wel in zien dat er amper risico aan vast zit, maar dan moeten ze straks toegeven dat dingen als de horeca wel degelijk op een veilige manier open kunnen en dat ze wellicht te lang gewacht hebben met meedenken. Dat willen ze niet toegeven gok ik zo.
Ik heb overgewicht, hoewel maar net boven bmi 30, maar ben wel in beeld bij de huisarts, als hartpatient, o.a.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
@:Gia gaat nog wel even duren voor ons![]()
de volgende groep
Dat is denk ik een iets te vroege conclusie, maar ik had inderdaad wel gehoopt te zien dat het aandeel 75+ in ziekenhuisopnames afgenomen was tov 18-74. Het is alleen wat lastiger te interpreteren aangezien de start van de Oxford vaccinatie precies gelijk viel met de nieuwe lockdown.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mooie grafieken!
Als ik het allemaal goed lees is dit een aanwijzing dat de effectiviteit van het Oxford vaccin bij ouderen inderdaad laag is?
ik las ergens dat nederland maar recht had op maximaal 5 miljard van de 750 miljardquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als je van een stoeprand af flikkert is het herstel ook minder spectaculair van wanneer je nadat je in een ravijn gedonderd bent daaruit komt klimmen.
De economische problemen in Nederland zijn zeer beperkt vergeleken met andere Europese landen. Het herstel dus ook.
De crisis heeft me enigszins cynisch en pessimistisch gemaakt als het op het virus aankomt (en de overheid in bepaalde gevallen), dus ik hoop dat ze een betere redenering hebben. Het zou me in ieder geval niks verbazen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je weer hoe ik denk over vaccinatiebewijzen, zeker in de fase dat nog niet iedereen de kans gehad heeft.
[..]
Zou toch een schandelijke motivering zijn.
Da's leuk maar dat zegt helemaal niks als je niet ook kijkt naar de geleden economische schade.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik las ergens dat nederland maar recht had op maximaal 5 miljard van de 750 miljard
Ik niet, maar ja, ik ben zelf mantelzorger en diegene die ik zorg verleen, is mogelijk te zwak voor vaccinatie. Omdat ik vrij jong ben, moet ik nog maanden extra voorzichtig doen, voordat ik gevaccineerd word.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe sympathiek ik het idee ook vind lijkt me dat ook beter.
Dat lijkt me te vroeg om al conclusies te trekken ik denk dat het zeker nog anderhalve maand duurt voordat je hier conclusies uit kunt trekken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Vandaag is er nieuwe ziekenhuisopname data per leeftijdsgroep vrijgegeven van de UK. Nadat men op 9 december ouderen begon te vaccineren (eerst 85+) leek iets daarna het aandeel ouderen in ziekenhuisopnames af te nemen. Op 4 januari begon met grootschalig met vaccineren, ouderen eerst. Op 4 januari ging ook de nieuwe lockdown in, dus je verwacht alle ziekenhuisopnames te dalen, vandaar ook dat je beter naar proporties kunt kijken.
Je zou verwachten/hopen dat een aantal weken na de eerste prik, je een effect van de vaccins zou kunnen zien, doordat het aandeel ouderen (85+ en 75-84) in het aantal ziekenhuisopnames af zou nemen. Helaas is dat niet zichtbaar. Deze data loopt tot 7 februari, dus ruim 4 weken na de eerste Oxford prikken, en een aantal weken nadat veel 85-plussers hun 2e Pfizer vaccin gekregen zouden moeten hebben.
Ik heb de leeftijdsklassen 0-6, 7-17 en onbekend uit de grafieken gelaten omdat die heel klein zijn (maar wel meegenomen in berekeningen proporties). Alles is gemiddeld over 7 dagen. Grijs = lockdown, zwarte vertikale lijn is start Pfizer vaccinaties, vertikale blauwe lijn is start Oxford vaccinaties.
Het totaal aantal opnames in elke leeftijdsklasse nam mooi af sinds de lockdown. Wel apart dat ziekenhuisopnames van 55-64 veel meer een plateua vertoonden dan een piek, zoals de anderen.
[ afbeelding ]
Alhoeweel de groep 18-54 nu het grootste deel van de ziekenhuisopnames is, is het aandeel 75-84, 85+ niet of nauwelijks afgenomen sinds begin januari. Het aandeel 85+ en 75-84 nam wel mooi af na de start met het Pfizer vaccin, maar die deling heeft niet doorgezet.
[ afbeelding ]
Is dat? Godverdomme dus net voor niks afgevallenquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:25 schreef BillDauterive het volgende:
at hele dikke mannen nu ook voor gaan, is fijn voor hen, maar voor mij wel een beetje balen.
De sfeer op Fok zal in ieder geval een stuk beter worden als alle hele dikke mannen zijn ingeënt en vrij worden gelatenquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:25 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik niet, maar ja, ik ben zelf mantelzorger en diegene die ik zorg verleen, is mogelijk te zwak voor vaccinatie. Omdat ik vrij jong ben, moet ik nog maanden extra voorzichtig doen, voordat ik gevaccineerd word.
Dat hele dikke mannen nu ook voor gaan, is fijn voor hen, maar voor mij wel een beetje balen.
Please laat het niet gebeuren dat die Braddy in aanmerking komt, gaat die aandachtshoer dat natuurlijk weer uitgebreid op Youtube zetten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De sfeer op Fok zal in ieder geval een stuk beter worden als alle hele dikke mannen zijn ingeënt en vrij worden gelaten
Op naar de Macquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is dat? Godverdomme dus net voor niks afgevallen
Nee joh, tegenwoordig Havermelk en Avocadosquote:
Ik had altijd een hekel aan boodschappen doen... maar nu is het wel lekker, tenminste een reden om de deur uit te gaan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij doet liever je boodschappen fysiek zelf? Bezorgen vind je niet fijn?
Ik heb niet het idee dat er dingen korter gaan duren als je je braaf aan de regels houdt. Cijfers nu gaan nog altijd de goede kant op, maar er gaat niks veranderen want Britse variant en scholen open.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die collectieve gedachte zorgt er voor dat het allemaal een stuk langer duurt helaas.
Scholen open is een vrij stevige verruiming. Het spijt me zeer, maar dat is echt belangrijker dan de kroeg en de Action.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat er dingen korter gaan duren als je je braaf aan de regels houdt. Cijfers nu gaan nog altijd de goede kant op, maar er gaat niks veranderen want Britse variant en scholen open.
Oh no, ik was net in de Appie en ik haalde de gemiddelde leeftijd lekker naar beneden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat er dingen korter gaan duren als je je braaf aan de regels houdt. Cijfers nu gaan nog altijd de goede kant op, maar er gaat niks veranderen want Britse variant en scholen open.
Idem. Dat mantra van "als we ons nu aan de regels houden, kan er straks weer meer!" komt op mij over als een poging om mensen zich vooral gedeisd te laten houden. En te kunnen shamen als ze dat niet doen, natuurlijk.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Of zou het misschien kunnen zijn omdat we pas weer ruimte hebben voor versoepelingen als de druk op de zorg laag is en de verspreiding niet zo hard meer gaat?quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Idem. Dat mantra van "als we ons nu aan de regels houden, kan er straks weer meer!" komt op mij over als een poging om mensen zich vooral gedeisd te laten houden. En te kunnen shamen als ze dat niet doen, natuurlijk.
We moeten naar 67 opnames per dag om 1 stapje lager te mogen.....quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Of zou het misschien kunnen zijn omdat we pas weer ruimte hebben voor versoepelingen als de druk op de zorg laag is en de verspreiding niet zo hard meer gaat?
Je moet niet overal het slechte in zien. Da's slecht voor je hart.
Goed gezien!quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
We moeten naar 67 opnames per dag om 1 stapje lager te mogen.....
Ik blijf mij er aan vasthouden dat snotterigheid eigenlijk een zeldzaam symptoom voor Covid is, dus dat ze waarschijnlijk wat anders hebben, hoop ikquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh no, ik was net in de Appie en ik haalde de gemiddelde leeftijd lekker naar beneden.
Iedereen is wat aan het snotteren natuurlijk ook want kou. Staan echt bejaarden uitgebreid hun neus te snuiten met een mondkapje op hun voorhoofd.
Ik vond het fantastisch. Heerlijke doelgroep! Maar dan ook echt.
Dat dat nog wel tot en met juni gaat duren, en dat die hele routekaart onzin is, men had net zo goed kunnen roepen: eerst moet 70 procent ingeent zijn.quote:
Het lijkt er op dat de NOS de ommekeer aan het maken is na teruglopende clicks bij virusdoemberichten, eindelijk weer een beetje aandacht voor andere zaken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:28 schreef Oidipous het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)nline-onderwijs.html
Is dit al langsgekomen? Is al een artikel van gisterenavond, maar andermaal een bevestiging hoe nijpend de situatie voor studenten is.
Da's het lullige van exponentiële groei he. Die komt er sowieso en dan kan het beginaantal maar beter zo laag mogelijk zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat dat nog wel tot en met juni gaat duren, en dat die hele routekaart onzin is, men had net zo goed kunnen roepen: eerst moet 70 procent ingeent zijn.
Je hebt een punt, maar als je eerste de risicogroep prikt heb je wel sneller lege ziekenhuizen en geen reden meer om lockdowntjes door te trekken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het nogal wat om op basis van hoogte BMI mensen eerder te prikken. Ik snap dat die meer kans maken om in het ziekenhuis terecht te komen, maar het voelt nu als een soort beloning voor een ongezonde levensstijl (los van de mensen die door een aandoening zo dik zijn geworden).
O, he bah... hier heb ik een beeld bij.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh no, ik was net in de Appie en ik haalde de gemiddelde leeftijd lekker naar beneden.
Iedereen is wat aan het snotteren natuurlijk ook want kou. Staan echt bejaarden uitgebreid hun neus te snuiten met een mondkapje op hun voorhoofd.
Ik vond het fantastisch. Heerlijke doelgroep! Maar dan ook echt.
Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand blij wordt van lockdowntjes doortrekken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je hebt een punt, maar als je eerste de risicogroep prikt heb je wel sneller lege ziekenhuizen en geen reden meer om lockdowntjes door te trekken.
Wat ik wil zeggen, is dat het verband dat vaak wordt gelegd in de trant van "als we braaf zijn, verslaan we corona", en het tegenovergestelde "we zijn niet braaf geweest, dus daarom zijn de besmettingscijfers hoog" naar mijn indruk niet zo simpel een op een uitwisselbaar zijn. Excessen daargelaten zou dat zure sausje van boetedoening en zonde wat mij betreft wel weggelaten mogen worden, zou het draagvlak ook goed doen denk ik.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Of zou het misschien kunnen zijn omdat we pas weer ruimte hebben voor versoepelingen als de druk op de zorg laag is en de verspreiding niet zo hard meer gaat?
Je moet niet overal het slechte in zien. Da's slecht voor je hart.
Zo werkt het niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Da's het lullige van exponentiële groei he. Die komt er sowieso en dan kan het beginaantal maar beter zo laag mogelijk zijn.
Loslaten van maatregelen en verdubbeling elke week voor vijf weken bij..
Een beginsituatie met 67 opnames: 134, 268, 536, 1072, 2144 -> situatie weer ernstig
Een beginsituatie met 213 opnames: 426, 852, 1704, 3408, 6816 -> totaal geëscaleerd
Dat is wat kort door de bocht ja, absoluut, maar zo werkt het weldegelijk.quote:
Ja en nee, onder de risico groepen vallen ook mensen met diabetes, iets wat je vaak oploopt door overgewicht, meende ik. Nu zijn er ook zat andere types diabetes die niet van gewicht afhankelijk zijn, Maar je kunt moeilijk onderscheid gaan maken op ongewenst gedrag.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het nogal wat om op basis van hoogte BMI mensen eerder te prikken. Ik snap dat die meer kans maken om in het ziekenhuis terecht te komen, maar het voelt nu als een soort beloning voor een ongezonde levensstijl (los van de mensen die door een aandoening zo dik zijn geworden).
Je vergeet voor het gemak even dat ziekenhuisopnames vooral in de 60+ groep zitten, deze groep word nu snel gevaccineerd, daarnaast zijn ziekenhuisopnames een afgeleide van mensen die ziek zijn, je kunt echter exponentialiteit niet op die manier doorrekenen. Die volgt wel korter wanneer incubatietijd heel kort is en een R waarde relatief hoog is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is wat kort door de bocht ja, absoluut, maar zo werkt het weldegelijk.
Mensen zijn varkens? Dat je daar nu pas achter komtquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:47 schreef Qarrad het volgende:
Ra ra waarom werken de maatregelen niet?
Collega 1 met ziek kind gaat vrolijk boodschappen doen. Met kind, want dat kan niet alleen thuis blijven en mag niet getest worden wat het is "hoogsensitief".
Collega 2 is zelf ziek maar hoeft niet getest te worden want dat is zo'n gedoe. Gewoon lekker de kinderen bij ouders laten brengen door manlief, die doorrijdt naar zijn werk meteen.
Collega 3 is lekker gaan gamen met vrienden en snapt niet dat zijn ex nu boos is op hem, want hij heeft er Corona opgelopen, dit doorgegeven aan zijn kinderen en ex waardoor die de begrafenis van een ouder van de ex hebben gemist "maar daar kan hij toch niks aan doen!?".
Score van de laatste twee weken. Hier win je de oorlog toch niet mee?
Ik betaal als roker al een euro of 6000 per jaar meer, wat vinden ze daar van?quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:52 schreef BlackLining het volgende:
Vraag me ook af wat de aanhangers van dat rare standpunt vinden van het voorstel om rokers meer te laten betalen voor hun zorgpremie.
Ja nee ik was al cynisch genoeg.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mensen zijn varkens? Dat je daar nu pas achter komt
Het gekke aan die rokers is dat ze als ze eerder dood gaan ze door accijns en minder kosten op latere leeftijd misschien niet eens veel duurder zijn voor het systeem.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:52 schreef BlackLining het volgende:
Vraag me ook af wat de aanhangers van dat rare standpunt vinden van het voorstel om rokers meer te laten betalen voor hun zorgpremie.
Als mensen ziek zijn moeten ze hulp hebben, zeker als ze tezamen een heel land plat leggen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja en nee, onder de risico groepen vallen ook mensen met diabetes, iets wat je vaak oploopt door overgewicht, meende ik. Nu zijn er ook zat andere types diabetes die niet van gewicht afhankelijk zijn, Maar je kunt moeilijk onderscheid gaan maken op ongewenst gedrag.
En met een BMI boven de 40 heb je echt een probleem, dat komt niet door een keer te vaak naar de mac gaan, of af en toe niet naar de sportschool gaan omdat het regent. Dat zit wel iets dieper en deze mensen hebben wat dat betreft ook echt een ziekte.
Kinderen zijn dus kut, wisten ze in de Bijbel al, die vonden het prima om er paar te offeren, of desnoods een hele stad kindervrij te maken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:47 schreef Qarrad het volgende:
Ra ra waarom werken de maatregelen niet?
Collega 1 met ziek kind gaat vrolijk boodschappen doen. Met kind, want dat kan niet alleen thuis blijven en mag niet getest worden wat het is "hoogsensitief".
Collega 2 is zelf ziek maar hoeft niet getest te worden want dat is zo'n gedoe. Gewoon lekker de kinderen bij ouders laten brengen door manlief, die doorrijdt naar zijn werk meteen.
Collega 3 is lekker gaan gamen met vrienden en snapt niet dat zijn ex nu boos is op hem, want hij heeft er Corona opgelopen, dit doorgegeven aan zijn kinderen en ex waardoor die de begrafenis van een ouder van de ex hebben gemist "maar daar kan hij toch niks aan doen!?".
Score van de laatste twee weken. Hier win je de oorlog toch niet mee?
Daar hebben we het eerder ook al over gehad, als die cijfers hoger waren dan hadden ze dat direct aangepakt om alle tabak uit de schappen te krijgen en te verbieden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Het gekke aan die rokers is dat ze als ze eerder dood gaan ze door accijns en minder kosten op latere leeftijd misschien niet eens veel duurder zijn voor het systeem.
Ik heb eigenlijk geen idee wat die groep doet in de totale kosten door met name het sterftecijfer. Ik ga eens zoeken naar concrete berekeningen.
Was ooit een uitzending van de rekenkamer over, een roker levert ook weer geld op door een verkorte levensverwachting. 10 jaar eerder dood is toch snel 400.000 aan minder aow en pensioenquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik betaal als roker al een euro of 6000 per jaar meer, wat vinden ze daar van?
Verplicht dieet van de overheid!quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als mensen ziek zijn moeten ze hulp hebben, zeker als ze tezamen een heel land plat leggen.
Dat mag nu zeker met dwang en begeleiding.
Aanpakken dus dat extreme overgewicht.
Klopt, komt omdat heel veel zorg geld naar 80 plussers gaat, en rokers worden dat doorgaans niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Was ooit een uitzending van de rekenkamer over, een roker levert ook weer geld op door een verkorte levensverwachting. 10 jaar eerder dood is toch snel 400.000 aan minder aow en pensioen![]()
Doodgaan kan voor iedereen duur worden, rokers zijn daarin niet per definitie duurder.
Rokers zijn een zegen voor de overheid, ze betalen veel accijns en gaan gemiddeld 10 jaar eerder dood, net die periode dat gezonde mensen miljoenen per jaar kosten zowat aan zorgkosten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Het gekke aan die rokers is dat ze als ze eerder dood gaan ze door accijns en minder kosten op latere leeftijd misschien niet eens veel duurder zijn voor het systeem.
Ik heb eigenlijk geen idee wat die groep doet in de totale kosten door met name het sterftecijfer. Ik ga eens zoeken naar concrete berekeningen.
Ik sta naast je, hoor, laatste te zijnquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:23 schreef capricia het volgende:
Ik lees het al weer... Ik ben laatst.![]()
Suikertax!quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Verplicht dieet van de overheid!
En dan claimen dat het sluiten van de horeca echt niet kan, buitenproportioneel is en het begin van de dictatuur aankondigt.
Gezonde mensen worden 100 jaar en dat is een financiële ramp voor de overheid. Weg ermee dus.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als mensen ziek zijn moeten ze hulp hebben, zeker als ze tezamen een heel land plat leggen.
Dat mag nu zeker met dwang en begeleiding.
Aanpakken dus dat extreme overgewicht.
Van dat dorre houd wat gewoon 25 jaar lang kreupel ligt te wezen, ophouden hoor!quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Gezonde mensen worden 100 jaar en dat is een financiële ramp voor de overheid. Weg ermee dus.
Groente verbiedenquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Gezonde mensen worden 100 jaar en dat is een financiële ramp voor de overheid. Weg ermee dus.
Krijg je er van als je een blauwe bent blijkbaar. De allerlaagste prioquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik sta naast je, hoor, laatste te zijn
Karma is a bitch!quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Krijg je er van als je een blauwe bent blijkbaar. De allerlaagste prio
Deze ongezonde mensen ook nu, vijf/zes weken aan de pomp en revalideren...quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het RIVM heeft hier jaren geleden onderzoek naar gedaan en kwam tot de conclusie dat rokers uiteindelijk juist minder zorgkosten maken dan niet-rokers.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Ja die zijn over het algemeen wat relaxter.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het RIVM heeft hier jaren geleden onderzoek naar gedaan en kwamen tot de conclusie dat rokers uiteindelijk juist minder zorgkosten maken dan niet-rokers.
Dat was maar een beperkte groep. Ze hadden per abuis een normaal formaat injectienaald gebruikt en die kwam niet door alle vetlagen heen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:06 schreef ootjekatootje het volgende:
Die dikke mensen moeten toch drie vaccins? Dus we gaan weer achter lopen?
Hahahaha, is het dat, ja? Damnquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Krijg je er van als je een blauwe bent blijkbaar. De allerlaagste prio
Ik heb veul meer mensen tijdens het sporten zien doodgaan dan met een peuk in hun handquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het RIVM heeft hier jaren geleden onderzoek naar gedaan en kwam tot de conclusie dat rokers uiteindelijk juist minder zorgkosten maken dan niet-rokers.
dat zou ik wel willen zien danquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het RIVM heeft hier jaren geleden onderzoek naar gedaan en kwam tot de conclusie dat rokers uiteindelijk juist minder zorgkosten maken dan niet-rokers.
Dus als ik de maatschappij geld wil doen besparen moet ik beginnen met roken?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:07 schreef Tijn het volgende:
Het RIVM heeft hier jaren geleden onderzoek naar gedaan en kwamen tot de conclusie dat rokers uiteindelijk juist minder zorgkosten maken dan niet-rokers.
Maar een olifant krijgt toch ook een andere dosis dan een krielkip?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:08 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat was maar een beperkte groep. Ze hadden per abuis een normaal formaat injectienaald gebruikt en die kwam niet door alle vetlagen heen.
Dat zijn vooral degenen met de pretsigaret.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja die zijn over het algemeen wat relaxter.
De rokers gaan dan ook niet sportend de pijp uit, maar creperend in bed.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb veul meer mensen tijdens het sporten zien doodgaan dan met een peuk in hun hand
dan lig je allang in het ziekenhuisquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:32 schreef Coppi het volgende:
Vandaag voor het eerst in 8 maanden mijzelf weer eens laten testen. Wat is dat kut geworden zeg. De vorige keer gewoon naar binnen gelopen, 2 seconden wattenstaaf in je neus en weer weg. Verder was ik er ook echt de enige die aanwezig was. Tegenwoordig mag je in een lange rij mensen staan die allemaal coronasymptomen hebben. nadat je uitvoerig de kans hebt gehad om je door anderen te laten besmetten ben je eindelijk aan de beurt om je te laten testen. De wattenstaafjes van de vorige keer zijn vervangen door een soort metalen pinnen met een soort borsteltje die ze 5 seconden door je neus blijven wrijven. Dat voelt echt heel slecht.
Eens maar nooit weer dus. Echt geen zin om mij tussen alle lopende superspreaders te begeven als ik alleen een beetje last van een snotneus heb. De volgende keer kom ik pas als mijn saturatie op 80% zit.
Dosis maakt volgens mij niet uit. Verschil tussen een krielkip en een olifant is natuurlijk ook wel wat groter dan dat tussen een mens van 75 of van 150 kilo.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar een olifant krijgt toch ook een andere dosis dan een krielkip?
https://www.dvhn.nl/drent(...)aalden-26474384.htmlquote:Rijksinstituut RIVM bevestigt dat een deel van de mensen met overgewicht die al gevaccineerd zijn tegen corona een derde prik krijgen. Het RIVM weet niet om hoe veel mensen het precies gaat.
,,Al in januari hebben we de uitvoeringsrichtlijn veranderd’’, legt een RIVM-woordvoerder uit. ,,We hebben eerst 25 millimeter-naalden gebruikt. Die zijn in de meeste gevallen lang genoeg en gebruikten we eerder ook bij de griepprikken. Maar het is gebleken dat bij mensen met flink overgewicht, naar schatting een BMI van boven de 40, te vetlaag onder de huid te dik is, zodat de naald niet in de spier kan komen.’’
Valt me ook op dat nos eindelijk een beetje tegengeluid aan het geven is de laatste 2 weken dan zich alleen te laten gebruiken als spreekbuis voor het kabinet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat de NOS de ommekeer aan het maken is na teruglopende clicks bij virusdoemberichten, eindelijk weer een beetje aandacht voor andere zaken.
en dan niet 1 dagje....gemiddeld over 1 of 2 weken toch ?quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
We moeten naar 67 opnames per dag om 1 stapje lager te mogen.....
Alleen diegene met een te korte naaldquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:06 schreef ootjekatootje het volgende:
Die dikke mensen moeten toch drie vaccins? Dus we gaan weer achter lopen?
Hierzo: https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/270751015.pdfquote:
quote:Bovendien stijgen de zorgkosten bij uitbanning van ongezond gedrag omdat mensen dan langer leven
Op korte termijn leidt de bevordering van gezond gedrag tot een daling van de zorgkosten. Bovengenoemde cijfers laten daarbij zien dat de besparingsmogelijkheden op de totale kosten beperkt zijn. Ook dient rekening te worden gehouden met de investeringen die nodig zijn om de gezonde leefstijl te bewerkstelligen.
Op de langere termijn komt daar nog iets bij. Door gezond gedrag neemt namelijk de levensverwachting toe, en daardoor lopen mensen meer kans om op latere leeftijd andere ziekten te krijgen waarvoor zorggebruik nodig is. In dit verband kunnen dementie, psychische stoornissen, beroerte en aandoeningen van het zenuwstelsel als
de ziekte van Parkinson worden genoemd. Dit zorggebruik in gewonnen levensjaren leidt tot extra kosten die de kortetermijnbesparingen ver overtreffen. Voor de Nederlandse bevolking van 2003 geldt dat bij volledige uitbanning van roken de kosten van gerelateerde ziekten dalen met 8% terwijl de kosten van niet-gerelateerde ziekten toenemen met 16%.
had ook deels te maken met de fataliteit van longkanker. De ene ziekte laat zich beter behandelen dan een ander, en behandelen kost geld. Rokers gingen relatief goedkoop dood maar waren vaker ziek.quote:
Gemiddeld per dag per week...quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dan niet 1 dagje....gemiddeld over 1 of 2 weken toch ?
Ik denk ook dat er een sterk verband is dat in lagere klasses relatief meer rokers zitten en dat die ook over het algemeen minder volhardend zijn in het najagen van een (dure) goede behandeling.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
had ook deels te maken met de fataliteit van longkanker. De ene ziekte laat zich beter behandelen dan een ander, en behandelen kost geld. Rokers gingen relatief goedkoop dood maar waren vaker ziek.
je theorie klopt niet,quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hierzo: https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/270751015.pdf
[..]
quote:Uit beide rapporten bleek verder dat bij het verlies in gezonde
levensverwachting roken vooral tot een verlies van levensjaren leidt terwijl overgewicht een relatief groot verlies van gezondheid veroorzaakt. Dit heeft te maken met
het feit dat overgewicht, in tegenstelling tot roken, ook leidt tot enkele minder dodelijke ziekten zoals klachten en aandoeningen van het bewegingsapparaat. Het vermijden van deze ziekten leidt niet tot winst in levensverwachting maar wel tot winst in
gezondheid en kwaliteit van leven
Ik weet niet hoe jij leeft maar ik zie meestal geen mensen doodgaanquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb veul meer mensen tijdens het sporten zien doodgaan dan met een peuk in hun hand
Risico groepen (ik neem aan dat je daar onder valt), komen toch ook snel aan de beurt?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:19 schreef Yon_Wip het volgende:
Pff, ik heb een zeldzame auto-immuunziekte waardoor ik het laatste jaar extreem voorzichtig doe met contacten, etc. Nu kruipt werkelijk iedereen voor met vaccinaties. Obese mensen, give me a break. Hopen dat er ook een verplicht kamp aan die vaccinatie hangt om ze te laten afvallen. Blijf gewoon eens van die fakking chips af, hadden we dit gezeik niet gehad.
Ik had het over kosten, niet over levensjaren. Omdat rokers korter leven, maken ze ook minder zorgkosten. Zo simpel is het.quote:
3 keer iemand op het sportveld zien overlijden, 1 keer heel spectculair!quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij leeft maar ik zie meestal geen mensen doodgaan
Tering hè.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
3 keer iemand op het sportveld zien overlijden, 1 keer heel spectculair!
steeds minder snel aangezien er allerlei andere groepen voorrang krijgenquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Risico groepen (ik neem aan dat je daar onder valt), komen toch ook snel aan de beurt?
Percentageveranderingen zegt niet zoveel over de totale kosten, wanneer een kankerbehandeling een stuk duurder is dan fysiotherapie aan een pijnlijke knie door ouderdom. Dus als de eerste 8% daalt en de tweede 16% stijgt, zit je nog steeds aan een paar ton winst.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hierzo: https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/270751015.pdf
[..]
quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had het over kosten, niet over levensjaren. Omdat rokers korter leven, maken ze ook minder zorgkosten. Zo simpel is het.
Betekent dat dat iedereen moet gaan roken? Nee, natuurlijk nietMaar het idee dat rokers de maatschappij alleen maar geld kosten klopt niet.
Ik heb er een paar keer boven op gestaan dat iemand een ernstige blessure op liep. Daar word je al niet blij van. Laat staan dit zeg...quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Blikseminslag bij tennis, was wel heftig om te zien.
Het helpt wel een stuk ook als je mondig bent en je kunt informeren. Je wilt niet weten wat er fout kan gaan als je zelf je scheur niet open kunt trekken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk ook dat er een sterk verband is dat in lagere klasses relatief meer rokers zitten en dat die ook over het algemeen minder volhardend zijn in het najagen van een (dure) goede behandeling.
Blessures ook best vaak, 1 keer zelf, toen dacht ik fuuuuuuuuuuuuuuuuuck slecht, ik kwam als keeper in volle sprint in aanraking met een sprintende spits, knieën tegen elkaar, klap was zo hard dat ze op andere veld kwamen kijken wat er gebeurt was, wonder boven wonder alleen beetje stijf.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb er een paar keer boven op gestaan dat iemand een ernstige blessure op liep. Daar word je al niet blij van. Laat staan dit zeg...
Ja, daar leek het wel op. Maar inmiddels lijkt ieder belangengroep ervoor te piepen. Zometeen hebben zelfs nagelstijlisten een belangrijke functie en moeten ze als eerstquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Risico groepen (ik neem aan dat je daar onder valt), komen toch ook snel aan de beurt?
Gadver... Ik doe aan krav maga dus ik heb wel wat lompe dingen zien gebeuren bij het sporten maar overlijden!? Wat voor sporten waren dit dan?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jup, en in ziekenhuizen is het ook vaak een fabriek, het is echt niet dat ze altijd mensen wijzen op wat er zoal mogelijk is, mijn moeder van 78 is vrij mondig en die had een tijdje terug een melanoom, ik geloof dat die wel 3 trajecten had geregeldquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het helpt wel een stuk ook als je mondig bent en je kunt informeren. Je wilt niet weten wat er fout kan gaan als je zelf je scheur niet open kunt trekken.
Oh dat klinkt zeker spectaculair. Maar is niet gerelateerd aan roken of onderliggende gezondheidsproblemen natuurlijkquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Blikseminslag bij tennis, was wel heftig om te zien.
Weet je wat een pakje kost ja.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had het over kosten, niet over levensjaren. Omdat rokers korter leven, maken ze ook minder zorgkosten. Zo simpel is het.
Betekent dat dat iedereen moet gaan roken? Nee, natuurlijk nietMaar het idee dat rokers de maatschappij alleen maar geld kosten klopt niet.
1 keer tennis, 1 keer voetbal dat iemand hartproblemen kreeg, en 1 keer toen ik jong was met voetbal, dat was wel heel eng, jongen kreeg bal in zijn keel geschoten en is in zijn eigen tong geslikt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gadver... Ik doe aan krav maga dus ik heb wel wat lompe dingen zien gebeuren bij het sporten maar overlijden!? Wat voor sporten waren dit dan?
Kan dit beamen - als je je muil niet open doet bij artsen en/of aandringt op verdere onderzoeken gaat er volgens mij veel langs hen heen door werkdruk etc.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het helpt wel een stuk ook als je mondig bent en je kunt informeren. Je wilt niet weten wat er fout kan gaan als je zelf je scheur niet open kunt trekken.
Ik heb een paar keer zulke situaties meegemaakt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
De persoon rookte in ieder geval niet (van de inslag).quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh dat klinkt zeker spectaculair. Maar is niet gerelateerd aan roken of onderliggende gezondheidsproblemen natuurlijk
Ik gok dat hij wel rookte na de blikseninslag.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh dat klinkt zeker spectaculair. Maar is niet gerelateerd aan roken of onderliggende gezondheidsproblemen natuurlijk
huisartsen zijn in de regel ook wel de portiers van de verzekeringsmaatschappijenquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan dit beamen - als je je muil niet open doet bij artsen en/of aandringt op verdere onderzoeken gaat er volgens mij veel langs hen heen door werkdruk etc.
Hahaha mooi! Hoef je daar niet over in te zitten, die redt zich wel!quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jup, en in ziekenhuizen is het ook vaak een fabriek, het is echt niet dat ze altijd mensen wijzen op wat er zoal mogelijk is, mijn moeder van 78 is vrij mondig en die had een tijdje terug een melanoom, ik geloof dat die wel 3 trajecten had geregeld
Ja kan ik me voorstellen, mijn vader heeft een keer 2 reanimaties achter elkaar moeten doen, als in binnen enkele uren, puur toeval, die heeft toen 2 maanden niet gesproken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb een paar keer zulke situaties meegemaakt.
- 1x iemand zien overlijden die hartstilstand kreeg in de kleedkamer (toen was ik 18) na de wedstrijd, vond ik heel heftig, bleek uiteindelijk aangeboren hartstilstand.
- 1x iemand die hartstilstand kreeg tijdens toernooi, die heeft het helaas ook niet gered, bleek aneurysma te zijn
- 1x iemand op de trap van winkelcentrum zien neervallen, die is gelukkig succesvol gereanimeerd
Dit nog los van normale overlijdens.
Het zet je allemaal wel weer met beiden benen op de grond.
Nou, inderdaad. Ik werd ooit aan m'n pols geopereerd en terwijl m'n bed naar de operatiezaal werd gereden, was een anesthesist druk bezig met m'n andere armquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is echt heel heftig en wat je dan ook nog de das omdoet is dat je niet kunt uitdeuken omdat je meteen weer een crisissituatie in moet. Recept voor PTSS...quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja kan ik me voorstellen, mijn vader heeft een keer 2 reanimaties achter elkaar moeten doen, als in binnen enkele uren, puur toeval, die heeft toen 2 maanden niet gesproken.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Ik werd ooit aan m'n pols geopereerd en terwijl m'n bed naar de operatiezaal werd gereden, was een anaesthetist druk bezig met m'n andere armDus ik vroeg toch maar even wat-ie aan het doen was.
"Uw arm verdoven, voor de operatie".
- "Zou je dan niet beter de arm kunnen doen die daadwerkelijk geopereerd gaat worden?"
"... oh."
Joequote:Op donderdag 11 februari 2021 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Ik werd ooit aan m'n pols geopereerd en terwijl m'n bed naar de operatiezaal werd gereden, was een anaesthetist druk bezig met m'n andere armDus ik vroeg toch maar even wat-ie aan het doen was.
- "Zou je dan niet beter de arm kunnen doen die daadwerkelijk geopereerd gaat worden?"
"... oh."
Neejjjj. Dat is toch materiaal dat je normaal alleen in moppen hoort!?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
"... oh."
Ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen, maar mocht ik onder narcose moeten dan huur ik iemand in die mee mag lopen om ervoor te zorgen dat er geen verkeerde onderdelen worden verwijderd.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
"... oh."
Dit doet me denken aan een bepaalde scene uit een bepaalde film over een bepaalde asociale familie toen Sjakie Jacqueline werd. Dan toch liever de pols vergissing.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
"... oh."
Ja, ik ging er eigenlijk niet vanuit dat het zó mis was toen ik m'n mond open deed. Weet ik veel hoe zo'n procedure gaat, het was meer uit interesse. Maar achteraf was ik nog blijer dat ik even had gevraagd waar-ie mee bezig wasquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Neejjjj. Dat is toch materiaal dat je normaal alleen in moppen hoort!?
Lijkt me vrij complex om 18 te worden met een aangeboren hartstilstandquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
- 1x iemand zien overlijden die hartstilstand kreeg in de kleedkamer (toen was ik 18) na de wedstrijd, vond ik heel heftig, bleek uiteindelijk aangeboren hartstilstand.
Het gaat tijd worden voor hardere acties.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:39 schreef Predator40 het volgende:
Test in utrecht voor de horeca is alweer afgeschoten door Economische Zaken.
En blijkt niet nodigquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:08 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat was maar een beperkte groep. Ze hadden per abuis een normaal formaat injectienaald gebruikt en die kwam niet door alle vetlagen heen.
hahaha, scherpquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lijkt me vrij complex om 18 te worden met een aangeboren hartstilstand
Ik heb destijds voor een operatie met dikke zwarte markers op mijn lichaam geschreven dat ik een risico heb. Toen had ik net de diagnose van mijn ziekte, dus toen was het allemaal nogal nieuw en stressvol. Zou denk ik nu volstaan met elke keer aangeven bij de behandelaars in de gesprekken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen, maar mocht ik onder narcose moeten dan huur ik iemand in die mee mag lopen om ervoor te zorgen dat er geen verkeerde onderdelen worden verwijderd.
Ik ben daar een beetje allergisch voor sinds dat het zo mis ging op het Museumplein. Daar heb ik absoluut geen zin in en dat soort types trek je toch aan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het gaat tijd worden voor hardere acties.
Je moet ook altijd...badum tssss...scherp zijn op die saus!quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:40 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af of ze in een ziekenhuis dan een kruis op je arm zetten, bij de shoarma boer is dat altijd onduidelijk, dan zeggen ze: Met kruis mijnhier! Maar de ene keer betekent dat met sambal, en de andere keer zonder
Zeker, maar op deze manier gaat het er toch wel een keer van komen. Maar dan zie je ipv de tokkie die zich verveelt de kleine kroeg eigenaar die tegenover politie staat. Of de sportschool eigenaar. Of de kermis exploitant (dat seizoen zal over een maand of 2 ook wel weer beginnen). Etc.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben daar een beetje allergisch voor sinds dat het zo mis ging op het Museumplein. Daar heb ik absoluut geen zin in en dat soort types trek je toch aan.
Bron?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:39 schreef Predator40 het volgende:
Test in utrecht voor de horeca is alweer afgeschoten door Economische Zaken.
Voor zover ik weet zijn mensen met auto-immuunaandoeningen geen risicogroepenquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt ook een ludieke actie houden, keten je vast aan het politiebureau met enorme hoeveelheden drank.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zeker, maar op deze manier gaat het er toch wel een keer van komen. Maar dan zie je ipv de tokkie die zich verveelt de kleine kroeg eigenaar die tegenover politie staat. Of de sportschool eigenaar. Of de kermis exploitant (dat seizoen zal over een maand of 2 ook wel weer beginnen). Etc.
"niet nodig"quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)niet-nodig~a7d62c98/
Horeca is toch ook niet nodig?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
"niet nodig". Ik denk dat de horeca er iets anders over denkt, en zo'n reactie alleen maar meer weerstand op gaat roepen.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)niet-nodig~a7d62c98/
Wat een grapjassen. Ga nou eens kleinschalig experimenteren. Risico is beperkt en dan weten we ook waar we over praten.quote:De Utrechtse burgemeester Dijksma hoopt dat een proef in haar stad al over twee weken kan beginnen. Maar dat is niet realistisch, zo zeggen kabinetsbronnen. Het aantal coronabesmettingen is nog te hoog, en de onzekerheid rond de Britse variant nog te groot om al op korte termijn te beginnen met het heropenen van de horeca.
1 juno.....quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
"niet nodig". Ik denk dat de horeca er iets anders over denkt, en zo'n reactie alleen maar meer weerstand op gaat roepen.
Niet nodig. Prima. Dan nee, ik aan dat er op korte termijn een schriftelijk stuk geproduceerd wordt met alles ins en outs over de risico’s en de mogelijkheden in de horeca?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
over uitvaarten gesproken....een half dorp besmet hier in de buurt door een albanese uitvaart afgelopen december.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Wat een grapjassen. Ga nou eens kleinschalig experimenteren. Risico is beperkt en dan weten we ook waar we over praten.
Waarom mag je wel met 50 man bij een uitvaart zitten maar niet in een restaurant in het kader van een strak gecontroleerd experiment. Dat vind ik onverkoopbaar.
Positieve aannamequote:Op donderdag 11 februari 2021 13:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet nodig. Prima. Dan nee, ik aan dat er op korte termijn een schriftelijk stuk geproduceerd wordt met alles ins en outs over de risico’s en de mogelijkheden in de horeca?
Is dat dan geen argument voor die zogenaamde field labs wat ze wél gaan doen?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Ze willen gewoon voorkomen dat allerlei andere sectoren dan ook gaan roepen om 'experimenten' - geef je de horeca 1 vinger, dan geef je je hele hand.
OPNAARDEDOKTER.GIFquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:54 schreef michiel_merk het volgende:
nou de dikkertjes worden eerder geprikt, tt heeft geholpen![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)er-coronavaccin.html
Wat een onzin. Je wil toch weten waar je over praat? Er is maar één manier om daar achter te komen en dat is het gewoon gaan doen in een gecontroleerde setting. En dan kan de uitkomst ook heel goed zijn dat het niet kan, of op deze manier niet kan. Maar nu baseren we beleid op aannames, dat werkt niet meer na een jas.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Ze willen gewoon voorkomen dat allerlei andere sectoren dan ook gaan roepen om 'experimenten' - geef je de horeca 1 vinger, dan geef je je hele hand.
Nee, we blijven gewoon nog maanden lang de broek vol poepen om Jaap zijn faalmodellen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Wat een grapjassen. Ga nou eens kleinschalig experimenteren. Risico is beperkt en dan weten we ook waar we over praten.
Waarom mag je wel met 50 man bij een uitvaart zitten maar niet in een restaurant in het kader van een strak gecontroleerd experiment. Dat vind ik onverkoopbaar.
Beleid wordt heus niet gebaseerd op aannames, dat vind ik pas echt onzin.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je wil toch weten waar je over praat? Er is maar één manier om daar achter te komen en dat is het gewoon gaan doen in een gecontroleerde setting. En dan kan de uitkomst ook heel goed zijn dat het niet kan, of op deze manier niet kan. Maar nu baseren we beleid op aannames, dat werkt niet meer na een jas.
Overgewicht is al vervelend genoeg zonder dat je er smalend over hoeft te doen. Het is volkomen terecht dat deze groep mensen voorrang krijgt want het is gewoon een risicogroep. Er is niemand met extreem overgewicht waar verder niks mee aan de hand is als onderliggende oorzaak. Het is niet voor niets dat de behandeling zo complex is en afvallen zo moeilijk is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:54 schreef michiel_merk het volgende:
godsamme, ben net 3 kilo afgevallenquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:54 schreef michiel_merk het volgende:
Weet je nog, dat we het gisteren hadden over risico-avers? Nog zo'n mooi voorbeeld dit.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Denk je dat echt?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Beleid wordt heus niet gebaseerd op aannames, dat vind ik pas echt onzin.
Schoot ook door mijn hoofd ja.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet je nog, dat we het gisteren hadden over risico-avers? Nog zo'n mooi voorbeeld dit.
ik vind het niet zo erg dat risicogroepen voor gaan....alleen is alles weer last minute.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Overgewicht is al vervelend genoeg zonder dat je er smalend over hoeft te doen. Het is volkomen terecht dat deze groep mensen voorrang krijgt want het is gewoon een risicogroep. Er is niemand met extreem overgewicht waar verder niks mee aan de hand is als onderliggende oorzaak. Het is niet voor niets dat de behandeling zo complex is en afvallen zo moeilijk is.
En nee, ik heb zelf geen overgewicht.
Iets met 95%quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
Oud collega van me heeft al twee prikken gehad, toch van de week corona gekregen en ziek geworden. Hoe dan?
Een vaccin werkt voor de kudde, individueel niet voor iedereen, dat heb je toch wel gehad bij biologie?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
Oud collega van me heeft al twee prikken gehad, toch van de week corona gekregen en ziek geworden. Hoe dan?
De uitdaging is dat dit niet over beleid gaat. Als er beleid zou zijn lag er een plan hoe dingen open zouden gaan, wat er dan wel en niet mogelijk was. Was het maar gebaseerd op beleid, dan konden we er tenminste iets meequote:Op donderdag 11 februari 2021 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Beleid wordt heus niet gebaseerd op aannames, dat vind ik pas echt onzin.
het vaccin is niet 100% effectief hequote:Op donderdag 11 februari 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
Dat ben ik volkomen met je eens.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik vind het niet zo erg dat risicogroepen voor gaan....alleen is alles weer last minute.
dit hadden ze vorig jaar al kunnen bedenken.
Deels ik had zelf een teamgenoot met zwaar overgewicht, die gaf ook gewoon aan dat weinig eten psychisch gewoon niet te doen was, gewoon altijd honger, en hij heeft er echt lang professionele hulp voor gehad, gelukkig heeft een maagband in combinatie met hulp geholpen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Overgewicht is al vervelend genoeg zonder dat je er smalend over hoeft te doen. Het is volkomen terecht dat deze groep mensen voorrang krijgt want het is gewoon een risicogroep. Er is niemand met extreem overgewicht waar verder niks mee aan de hand is als onderliggende oorzaak. Het is niet voor niets dat de behandeling zo complex is en afvallen zo moeilijk is.
Waarschijnlijk even geen verbinding met de 5G zendmast.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
Nog niet volledig beschermd (te kort op tweede vaccinatie) of niet volledig beschermd door redenen (vaccin, lijf, prikomstandigheden etc)quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
Ik heb het idee dat hele kuddes mensen ironisch gezien niet zoveel hebben opgestoken over vaccins bij biologie.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:00 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Een vaccin werkt voor de kudde, individueel niet voor iedereen, dat heb je toch wel gehad bij biologie?
Omdat afhankelijk van vaccin het ongeveer 90 procent bescherming bied, gaat erom dat je niet heel ziek word, daarnaast ook een deel die al dan niet false positive test.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
is ook wel een kwestie van een stuk discipline....ik heb ook de hele dag honger en kan ook de hele dag vreten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Deels ik had zelf een teamgenoot met zwaar overgewicht, die gaf ook gewoon aan dat weinig eten psychisch gewoon niet te doen was, gewoon altijd honger, en hij heeft er echt lang professionele hulp voor gehad, gelukkig heeft een maagband in combinatie met hulp geholpen.
Zelf heb ik ook al een jaar of 20 overgewicht, de laatste jaren echt te veel, en sinds kort flink aan het afvallen, sinds november ben ik van 120 naar 103 gegaan, hoop 1 april op 95 te zitten
quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:01 schreef D_A het volgende:
[..]
Waarschijnlijk even geen verbinding met de 5G zendmast.
Valt je dekking meteen weg jaquote:Op donderdag 11 februari 2021 14:01 schreef D_A het volgende:
[..]
Waarschijnlijk even geen verbinding met de 5G zendmast.
Gebrek aan discipline is geen aandoening.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gevalletje besmet tussen 2 prikken in en pas 2 weken na volledige dosis ben je meest beschermd.?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
Dat weet ik alleen meende gelezen te hebben dat die 5% voornamelijk bij ouderen zit waar vaccinaties door de werking van het immuunsysteem minder effect (kunnen) zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het vaccin is niet 100% effectief he
Gelukkig welquote:Op donderdag 11 februari 2021 14:02 schreef Noordzijde het volgende:
507 op de IC volgens NICE. Gisteren nog 521.
Daling blijft maar aanhouden.
Hugo de Jonge en een doordacht plan? Wat zeg je nu?quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik vind het niet zo erg dat risicogroepen voor gaan....alleen is alles weer last minute.
dit hadden ze vorig jaar al kunnen bedenken.
Ze heeft 9 dagen geleden tweede prik gehad gisteren positief getest.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gevalletje besmet tussen 2 prikken in en pas 2 weken na volledige dosis ben je meest beschermd.?
Maar wat als de IC gewoon half leeg is? Moet het dan ook naar 3 IC opnames per dag gaan?quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat dat nog wel tot en met juni gaat duren, en dat die hele routekaart onzin is, men had net zo goed kunnen roepen: eerst moet 70 procent ingeent zijn.
Het is zo overduidelijk dat deze data is gemanipuleerd. Alle deskundigen weten dat de Engelse variant al vanaf december in NL huishoudt. Waarom denk je anders dat ze avondklok handhaven?!!quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:02 schreef Noordzijde het volgende:
507 op de IC volgens NICE. Gisteren nog 521.
Daling blijft maar aanhouden.
Daar wordt ook nergens goede voorlichting over gegeven trouwens Ken zo veel mensen "Ja, straks wordt ik alsnog ziek blabla" en dat doet echt niet goed aan de bereidheid tot vaccineren. Nu is 95% echt heel hoog, maar alsnog. Ik zie het nergens in campagnes voorbij komen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:00 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Een vaccin werkt voor de kudde, individueel niet voor iedereen, dat heb je toch wel gehad bij biologie?
Goed dat die zaak gesloten is hier in Nederland, dan kunnen we het ook niet gemakkelijk oplopen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:
En we hebben weer een nieuwe mutatie hoor die de experts 'zorgen baart'....
Britse onderzoekers identificeren nieuwe “zorgwekkende” Bristol-variant
When does the hurting stop.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:08 schreef Haags het volgende:
[..]
Goed dat die zaak gesloten is hier in Nederland, dan kunnen we het ook niet gemakkelijk oplopen.
Nee, dit kan niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:08 schreef Haags het volgende:
[..]
Goed dat die zaak gesloten is hier in Nederland, dan kunnen we het ook niet gemakkelijk oplopen.
Een 'slimme aanpassing' door het virus ook zegt van Ranst. Alsof het virus zelf na kan denken en met een gevalletje "Muahahaha!" in een hoekje zit.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:
Gaat het?quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:06 schreef zoost het volgende:
[..]
Het is zo overduidelijk dat deze data is gemanipuleerd. Alle deskundigen weten dat de Engelse variant al vanaf december in NL huishoudt. Waarom denk je anders dat ze avondklok handhaven?!!
Volgens mij kijkt men naar opnames en positieve testen, opnames lijkt een stuk lastiger te worden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:05 schreef popje het volgende:
[..]
Maar wat als de IC gewoon half leeg is? Moet het dan ook naar 3 IC opnames per dag gaan?
Alle Bristols meteen sluitenquote:Op donderdag 11 februari 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:
Mij lukt het dus heel makkelijk om weinig te eten door een knop om te zetten. Als ik iets aangekomen ben en ik wil het er weer af hebben doe ik gewoon minder eten. Wel eens dagen gehad dan at ik gewoon pas om vier of vijf uur 's middags. Alleen de eerste paar uurtjes zijn lastig, maar daarna kun je makkelijk doorgaan en pas om 's avonds bij wijze van spreken 10 uur beginnen met eten. De mens kan met zo veel minder. We hebben duizenden jaren met weinig voedsel geleefd. En het voelt ook nog eens veel gezonder IMO.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Deels ik had zelf een teamgenoot met zwaar overgewicht, die gaf ook gewoon aan dat weinig eten psychisch gewoon niet te doen was, gewoon altijd honger, en hij heeft er echt lang professionele hulp voor gehad, gelukkig heeft een maagband in combinatie met hulp geholpen.
Zelf heb ik ook al een jaar of 20 overgewicht, de laatste jaren echt te veel, en sinds kort flink aan het afvallen, sinds november ben ik van 120 naar 103 gegaan, hoop 1 april op 95 te zitten
De Britse variant bleek tegen te vallen, men zoekt nu een betere.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:
Virussen muteren aan de lopende band, vorig jaar was dit amper nieuws maar nu is er zogenaamd elke 2 weken een variant die zorgen baart.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een 'slimme aanpassing' door het virus ook zegt van Ranst. Alsof het virus zelf na kan denken en met een gevalletje "Muahahaha!" in een hoekje zit.
Hadden ze dan niet beter een ander Engels afvoerputje kunnen kiezen als naam? Manchester ofzo? Liverpool?quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
De Britse variant bleek tegen te vallen, men zoekt nu een betere.
Voordeel van opnames is dat het een cijfer is dat redelijk ongevoelig is voor allerhande invloeden van buitenaf. Als je doodziek bent ga je immers wel naar het ziekenhuis. Testen vereist toch meer inspanning en disciplinequote:Op donderdag 11 februari 2021 14:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij kijkt men naar opnames en positieve testen, opnames lijkt een stuk lastiger te worden.
Het gaat ook om een stukje ritme vinden, ik ontbeet eigenlijk nooit, en lunch dan weer wel, dan weer niet, maar s'avonds wel weer veel.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mij lukt het dus heel makkelijk om weinig te eten door een knop om te zetten. Als ik iets aangekomen ben en ik wil het er weer af hebben doe ik gewoon minder eten. Wel eens dagen gehad dan at ik gewoon pas om vier of vijf uur 's middags. Alleen de eerste paar uurtjes zijn lastig, maar daarna kun je makkelijk doorgaan en pas om 's avonds bij wijze van spreken 10 uur beginnen met eten. De mens kan met zo veel minder. We hebben duizenden jaren met weinig voedsel geleefd. En het voelt ook nog eens veel gezonder IMO.
Geldt natuurlijk niet voor iedereen. Anderen kunnen roken of alcohol weer makkelijk laten staan. Ik heb dat met eten.
Kan nog steeds. incubatietijd is 2-9 dagen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze heeft 9 dagen geleden tweede prik gehad gisteren positief getest.
Zolang dat virus lekker in amsterdam blijft zal iedereen er wel mee tevreden zijn denk ik.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:17 schreef Simmertje het volgende:
Van landelijke gaan we nu naar stedelijke varianten. Kan niet wachten op de Kalverstraat variant over een paar weken.
Als dan de rest van Nederland ook een keer echt wegblijft uit Amsterdam hoor je mij niet klagenquote:Op donderdag 11 februari 2021 14:17 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Zolang dat virus lekker in amsterdam blijft zal iedereen er wel mee tevreden zijn denk ik.
Beetje zoals het OMT redeneert.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:21 schreef popje het volgende:
Maar dat hele Rosanne Hertzenberger verhaal he. Als alle kwetsbaren gevaccineerd zijn, is zij dus morbide tegen het openen van de maatschappij want misschien wordt er dan nog iemand ziek? En dat zou absoluut niet mogen? Er mag nooit meer iemand ziek worden?
Het hele buitenland heeft code oranje.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:24 schreef THEFXR het volgende:
mag je naar Duitsland voor de kapper?
voor grensgangers gelden soms aparte regelsquote:Op donderdag 11 februari 2021 14:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Het hele buitenland heeft code oranje.
Die figuren heb je er tussen. maar ik zou mijn boodschappen ook liever niet laten doen door een bodybuilder, tandarts of veganist.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:21 schreef popje het volgende:
Maar dat hele Rosanne Hertzenberger verhaal he. Als alle kwetsbaren gevaccineerd zijn, is zij dus morbide tegen het openen van de maatschappij want misschien wordt er dan nog iemand ziek? En dat zou absoluut niet mogen? Er mag nooit meer iemand ziek worden?
Honden niet toegestaan in de kroeg.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nieuwe LCPS prognose: maandag 503 IC COVID patienten.
Als we volgende week onder de 500 schieten, dan kunnen de kroegen toch wel weer open?
[ afbeelding ]
Advies is van niet, dus ja, je magquote:Op donderdag 11 februari 2021 14:24 schreef THEFXR het volgende:
Jahoorquote:Op donderdag 11 februari 2021 14:24 schreef THEFXR het volgende:
Waarom niet?quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:32 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Honden niet toegestaan in de kroeg.
Als de kroegen weer open gaan dans ik met een hond op mijn schouders de polonaisequote:Op donderdag 11 februari 2021 14:32 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Mijn stamkroeg is juist heel hondvriendelijk. Staan zelfs bakjes water voor ze. Moeten ze wel lief met andere hondjes omgaan uiteraard.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:32 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Mark Rutte kijkt op zijn routekaart en schudt zijn hoofd. Eerst de IC's leeg Lenny. Eerst de IC's leeg.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Als we volgende week onder de 500 schieten, dan kunnen de kroegen toch wel weer open?
[ afbeelding ]
Stinkt. Net als roken.quote:
De routekaart is toch gewoon:quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
Mark Rutte kijkt op zijn routekaart en schudt zijn hoofd. Eerst de IC's leeg Lenny. Eerst de IC's leeg.
3. Waarom kan dit niet open?quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
De routekaart is toch gewoon:
1. Kan dit open?
Antw: Nee
2. Kan dit open?
Antw: Zie antwoord 1.
Zal toch een keer klem lopen "Ja maar, in Iran is er ook een kroegen verbod" word wat ongeloofwaardigquote:Op donderdag 11 februari 2021 14:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
3. Waarom kan dit niet open?
antw: ja maar <instert variant uit random kutland cq regio>
kunnen wel, maar gebeurt niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ afbeelding ]
De spertijdnachtklok er af dan?quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
De routekaart is toch gewoon:
1. Kan dit open?
Antw: Nee
2. Kan dit open?
Antw: Zie antwoord 1.
Laten we als eerste beginnen met de avondklokquote:Op donderdag 11 februari 2021 14:42 schreef BlackLining het volgende:
Er zijn deze week nochtans twee dingen weer open gegaan.
De winkels mogen click en collect aanbieden, en de scholen zijn weer open.
Met name die laatste is toch vrij cruciaal. Hoezo er wordt niet versoepeld?
Dat je weer naar de kroeg mag gaat echt nog wel even duren. Eerst gaan, terecht, de contactberoepen, middelbare scholen, sportlocaties, etcetera.
De kroeg voegt niet zoveel toe, behalve een flink risico.
Is dat dezelfde vrouw die een tijd terug een heel stuk had over hoe je wel gewoon nog naar de kerk moet gaan want in de kerk raak je niet besmet?quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:21 schreef popje het volgende:
Als het met de scholen weer een beetje op de rails is en goed loopt zo snel mogelijk ja. Maar onderwijs gaat voor.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Laten we als eerste beginnen met de avondklok
Sociaal leven misschien? En restaurants gaan wel eerst open, natte horeca pas later.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:42 schreef BlackLining het volgende:
Dat je weer naar de kroeg mag gaat echt nog wel even duren. Eerst gaan, terecht, de contactberoepen, middelbare scholen, sportlocaties, etcetera.
Eens, maar wat mij betreft gaat de avondklok als eerste, en waar mogelijk tegelijk met middelbare scholen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als het met de scholen weer een beetje op de rails is en goed loopt zo snel mogelijk ja. Maar onderwijs gaat voor.
Ze hebben je precies waar ze je willen hebben. je blij laten zijn met iets wat er in de eerste plaats niet had moeten zijn. Of in ieder geval niet zo lang.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:42 schreef BlackLining het volgende:
Hoezo er wordt niet versoepeld?
Er moet eerst een Britse variant uitsterven...quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ze hebben je precies waar ze je willen hebben. je blij laten zijn met iets wat er in de eerste plaats niet had moeten zijn. Of in ieder geval niet zo lang.
oh boy als dat de graadmeter is om te versoepelen gaat het nog een lange weg worden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:48 schreef popje het volgende:
[..]
Er moet eerst een Britse variant uitsterven...
En 'ze' is in deze de Grote Boze Overheid, neem ik aan?quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ze hebben je precies waar ze je willen hebben. je blij laten zijn met iets wat er in de eerste plaats niet had moeten zijn. Of in ieder geval niet zo lang.
Click & Collect is voor veel (kleinere) winkels een mooie symbolische maatregel waar ze niets aan hebben. Scholen open is een goede zaak, maar de manier waarop is een beetje een sigaar uit eigen doos. Daarbij, scholen open wordt nu als wisselgeld voor de avondklok gebruikt, wat niet de bedoeling was.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:42 schreef BlackLining het volgende:
Te druk in de kroeg als die weer open gaat. Wordt het arme beestje vertrappeld door alle dronken gasten.quote:
The hurting stopt wanneer we door hebben dat er een dokter ergens even zijn momentje wil pikken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:
Ik snap niet zo goed wat je hiermee wilt zeggen. Vind je dat de vakantie moet worden geschrapt? En het is niet zo dat bij een positieve test per definitie de hele school sluit. De bedoeling is juist dat die schade beperkt kan worden gehouden tot de kring waar de besmette leerling of leerkracht contact mee heeft gehad.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:
Ik ben blij met de scholen open, maar nu zijn ze (in het gunstigste geval) 2 weken open, in sommige regio's gaan ze na morgen weer dicht. Dan hebben we een week basisscholen open gehad, met daarbij dat als er iemand positief getest is hele scholen weer sluiten. Wat winnen we daarmee?
De Roverheid. Jonguh!quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En 'ze' is in deze de Grote Boze Overheid, neem ik aan?
Dat stopt als we de verspreiding zodanig onder controle hebben, middels vaccins, dat de kans op mutaties afneemt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:
Ik zag net een aantal mensen in de rij voor de deur staan. Ze stonden 'gezellig' te praten, de BOA stond er gelijk alweer naast om de rij uit elkaar te halen... FUNSHOPPEN is niet toegestaan!quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:55 schreef Nia het volgende:
Dat click & collect gedoe lijkt me maar een treurige aanfluiting, afgaande op wat ik vanmiddag in ons winkelcentrum zag. Mag de winkelier zelf bepalen hoeveel tijd zit er tussen de ene afhaler en de andere zit?
Dat geldt al het hele jaar voor de horeca. Ik stoor mij wat aan de verongelijkte houding van een deel van de winkeliers wat dat betreft.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Click & Collect is voor veel (kleinere) winkels een mooie symbolische maatregel waar ze niets aan hebben. Scholen open is een goede zaak, maar de manier waarop is een beetje een sigaar uit eigen doos. Daarbij, scholen open wordt nu als wisselgeld voor de avondklok gebruikt, wat niet de bedoeling was.
Ik ben blij met de scholen open, maar nu zijn ze (in het gunstigste geval) 2 weken open, in sommige regio's gaan ze na morgen weer dicht. Dan hebben we een week basisscholen open gehad, met daarbij dat als er iemand positief getest is hele scholen weer sluiten. Wat winnen we daarmee?
Wat ik probeerde te zeggen was dat scholen afgelopen maandag open zijn gegaan. Regio zuid gaat na deze week weer dicht ivm vakantie. De andere regio's de week erna. Dan is zuid 1 week open geweest en zijn de andere regio's 2 weken open geweest.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat je hiermee wilt zeggen. Vind je dat de vakantie moet worden geschrapt? En het is niet zo dat bij een positieve test per definitie de hele school sluit. De bedoeling is juist dat die schade beperkt kan worden gehouden tot de kring waar de besmette leerling of leerkracht contact mee heeft gehad.
Je zal wel gelijk hebben allemaal, maar ik kan dit soort teksten heel slecht hebben tegenwoordig.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat stopt als we de verspreiding zodanig onder controle hebben, middels vaccins, dat de kans op mutaties afneemt.
Door de boel vroeg open te gooien en het virus lekker te laten rondgaan onder bevolkingsgroepen die er verder niet zo ziek van worden maak je het waarschijnlijk erger, want dan geef je het virus veel meer kans om te muteren.
Noem het maar onbeperkt. En dan heb ik het niet eens over de maanden maar over alle andere beperkende maatregelen waar ze zich aan moesten houden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:56 schreef BlackLining het volgende:
Verdomme bijna heel 2020 nagenoeg onbeperkt open geweest en nu het hardste huilen van iedereen
Waarom?quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je zal wel gelijk hebben allemaal, maar ik kan dit soort teksten heel slecht hebben tegenwoordig.
Click & collect is voor de meeste winkeliers een druppel op de gloeiende plaat. Het helpt ze maar weinig, het water staat veel inmiddels tot aan de lippen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:55 schreef Nia het volgende:
Dat click & collect gedoe lijkt me maar een treurige aanfluiting, afgaande op wat ik vanmiddag in ons winkelcentrum zag. Mag de winkelier zelf bepalen hoeveel tijd zit er tussen de ene afhaler en de andere zit?
Kan goed, is ook lastig te zien in de UK hoeveel er al 2 prikken hebben gerkegen, aangezien men vrij liberaal ruimte tussen de prikken laat. Ik had gehoopt iets van een trend te zien, aangezien dat een maand geleden wel zichtbaar leek te zijn na start met Pfizer vaccin, maar als je verder terugkijkt zijn de proporties ziekenhuisopnames tussen verschillende leeftijdsgroepen best gevarieerd door het jaar heen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat lijkt me te vroeg om al conclusies te trekken ik denk dat het zeker nog anderhalve maand duurt voordat je hier conclusies uit kunt trekken.
Maar dat jij het probleem niet ziet houdt niet in dat het er niet is hè? Er wordt door winkeliers aangegeven wat de issues voor ze zijn. Je kunt je ook afvragen wat de reden is om ze te sluiten als ze nagenoeg niet bijdragen aan de besmettingen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat geldt al het hele jaar voor de horeca. Ik stoor mij wat aan de verongelijkte houding van een deel van de winkeliers wat dat betreft.
Verdomme bijna heel 2020 nagenoeg onbeperkt open geweest en nu het hardste huilen van iedereen
Ik heb overigens gisteren ook bij twee lokale ondernemers wat afgehaald. Dat ging allemaal prima. Zie het probleem niet.
Ja, en zet dat eens af tegen werkelijk elke andere sector die zich richten op de samenleving en dagelijkse economie?quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Noem het maar onbeperkt. En dan heb ik het niet eens over de maanden maar over alle andere beperkende maatregelen waar ze zich aan moesten houden.
Je bent het wel een beetje aan het bagatelliseren hoor.
boa's moeten we met z'n allen gewoon niet accepteren.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:56 schreef popje het volgende:
[..]
Ik zag net een aantal mensen in de rij voor de deur staan. Ze stonden 'gezellig' te praten, de BOA stond er gelijk alweer naast om de rij uit elkaar te halen... FUNSHOPPEN is niet toegestaan!
Ja, plezier is verboden. Kijk maar naar de sneeuwpret van kinderen die afgelopen week op meerdere plekken opgebroken werd. Zouden ze niet doorhebben dat dat juist slopend werkt voor het draagvlak?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
boa's moeten we met z'n allen gewoon niet accepteren.
Idioot.
Er is een pandemie ja, en daardoor kan er minder. Dat is het probleem.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat jij het probleem niet ziet houdt niet in dat het er niet is hè? Er wordt door winkeliers aangegeven wat de issues voor ze zijn. Je kunt je ook afvragen wat de reden is om ze te sluiten als ze nagenoeg niet bijdragen aan de besmettingen.
Dan sluit je de winkels, dalen de besmettingen niet harder dan daarvoor en zeg je tegen de winkels: Ja hallo, je mag blij zijn dat je Click & Collect hebt! Zo werkt het natuurlijk niet. Als ze weinig tot niet bijdragen moeten ze gewoon open kunnen.
Arnhem gisteren.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, plezier is verboden. Kijk maar naar de sneeuwpret van kinderen die afgelopen week op meerdere plekken opgebroken werd. Zouden ze niet doorhebben dat dat juist slopend werkt voor het draagvlak?
Toch weer dat autoriteitsprobleem van je he. Ik heb je daar gisteren ook al op gewezen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
boa's moeten we met z'n allen gewoon niet accepteren.
Idioot.
Ben ik de enige dan die er wat van vind?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Toch weer dat autoriteitsprobleem van je he. Ik heb je daar gisteren ook al op gewezen.
In een crisis is het NIET toegestaan om plezier te hebben! Gij zult lijden totdat de crisis over is!quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Arnhem gisteren.
Ja dat was beschamend.
De opmerking 'er is een pandemie' is wel een beetje een dooddoener hoor.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Er is een pandemie ja, en daardoor kan er minder. Dat is het probleem.
En ik ken de problemen hoor. Mijn restaurant is meer dicht dan open geweest. Afhalen is leuk maar een druppel op de gloeiende plaat. Het water staat hier al sinds april tot aan de lippen maar het gaat wel. Leuk is het voor niemand, maar ja, da's een beetje inherent aan crisissituaties.
In de horeca waren ook weinig besmettingen. In theaters waren ook weinig besmettingen. Op school ook. Alleen die som he, da's uiteindelijk toch teveel. En daarom gaat alles dicht, nu (voor het eerst in een jaar pandemie) ook eens een keer de winkels. Nogmaals, heel vervelend, maar als sector ben je vergeleken met andere sectoren in hetzelfde domein grotendeels buiten schot gebleven.
Die handhaven de wet. Zo gaat dat in een rechtsstaat gebaseerd op trias politica.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben ik de enige dan die er wat van vind?
Wat voegen die gasten nu echt toe behalve mensen irriteren?
Of is in een rij staan voor een winkel nu ook al verboden?
Niet alleen het zuur willen zien, ik merk hier in de regio dat de politie bewust oogjes aan het toeknijpen is, hell, zelfs een wethouder heeft dat bevestigd op de lokale radioquote:Op donderdag 11 februari 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, plezier is verboden. Kijk maar naar de sneeuwpret van kinderen die afgelopen week op meerdere plekken opgebroken werd. Zouden ze niet doorhebben dat dat juist slopend werkt voor het draagvlak?
Wtf is funshoppen eigenlijk? Is dat iets nieuws ofzo?quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Click & collect is voor de meeste winkeliers een druppel op de gloeiende plaat. Het helpt ze maar weinig, het water staat veel inmiddels tot aan de lippen.
Weet wel dat er minstens 4 uur moet zitten tussen bestellen en ophalen. Inderdaad om funshoppen te voorkomen. Maar naar mijn weten zijn er geen regels voor de tijd tussen de ene afhaler en de andere. Waarschijnlijk de tijd die je er over doet om 1,5 meter te overbruggen.
Ik heb het over die nutteloze boa's niet over het hele gezag. Juist omdat een eigenschap van een boa is dat ze zichzelf te serieus nemen en over het algemeen inleving in een situatie ontbreekt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:07 schreef BlackLining het volgende:
Dat er randdebielen tussen zitten die zichzelf te serieus nemen is zeker waar ja. Moet daarom maar meteen heel het gezag worden ontmanteld?
Ik heb over het algemeen respect voor de politie. BOA's die je echter een boete uitschrijven omdat je om 21:02 rennend op weg bent naar huis (maar je trein reed niet meer en daarom ben je zo laat), daar heb ik geen respect voor.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die handhaven de wet. Zo gaat dat in een rechtsstaat gebaseerd op trias politica.
Of heb je liever een ander systeem?
Dat er randdebielen tussen zitten die zichzelf te serieus nemen is zeker waar ja. Moet daarom maar meteen heel het gezag worden ontmanteld?
Ik vind je nogal stellig met je 'ze dragen niet bij aan de verspreiding'.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
De opmerking 'er is een pandemie' is wel een beetje een dooddoener hoor.
Doordat het kabinet niet bereid is geweest te kijken naar de plek waar (na thuis) de meeste besmettingen opgelopen worden moeten ze actie nemen op dit soort kleine dingetjes.
Het nu sluiten van detailhandel komt over alsof die nu ook gestraft moeten worden, want zij mochten wel open blijven. Het is irrelevant of ze buiten schot zijn gebleven of niet, als ze niet bijdragen aan de verspreiding horen ze niet gesloten te worden.
Boa's zijn ook vooral het gevolg van bezuinigingen op de politie.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb het over die nutteloze boa's niet over het hele gezag. Juist omdat een eigenschap van een boa is dat ze zichzelf te serieus nemen en over het algemeen inleving in een situatie ontbreekt.
Dat je iets koopt en plezier hebt van het product!quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wtf is funshoppen eigenlijk? Is dat iets nieuws ofzo?
Ja dat vond ik echt beschamend.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is dat bij elke boa zo ja?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb het over die nutteloze boa's niet over het hele gezag. Juist omdat een eigenschap van een boa is dat ze zichzelf te serieus nemen en over het algemeen inleving in een situatie ontbreekt.
Funshoppen in covid tijd..... Beetje zinloze zooi bestellen op Aliexpress? Zoiets?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Funshoppen is gewoon een beetje doelloos door de winkels dwalen zonder doel, dus gewoon om te kijken wat er ligt of koopjes te zoeken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee. Dat denken ze zelf.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:10 schreef BlackLining het volgende:
en boa is gewoon een politieagent-light he.
Dat is vooral iets wat vrouwen doen en ziet er ongeveer zo uit:quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat zijn het wel.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Dat denken ze zelf.
En dat is het grote verschil tussen wat ze zijn en wat ze denken.
Ik vind je nogal stellig dat we de huidige golf te danken hebben aan de periode rondom black Fridayquote:Op donderdag 11 februari 2021 15:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vind je nogal stellig met je 'ze dragen niet bij aan de verspreiding'.
Het komt weinig naar voren uit contactonderzoek ja, want niemand registreert zich in een winkel. Dit in tegenstelling tot de horeca, entertainment of sportschool. Bovendien geeft het grafiekje met de besmettingen toch aardig aan dat we de hudige 2,5e golf grotendeels te danken hebben gehad aan de periode rondom Black Friday. Dat wil je niet nog een keer, en dus wil je het 'funshoppen' tegengaan. Daarom Click & Collect: net als bij de horeca.
Per minuut shoppen is de man wel meer kwijt. $5.50 tegenover $4.25 van de vrouw.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is vooral iets wat vrouwen doen en ziet er ongeveer zo uit:
[ afbeelding ]
Gelet op de achterstanden door de sneeuw is dit best netjes?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:15 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 4.472
Totaal: 1.017.302 (+4.394 ivm -78 corr.)
Perc. positief 07 feb - 09 feb: 11,9%
Opgenomen: 195
Huidig: 1.415 (-42)
Opgenomen op IC: 23
Huidig: 537 (+4)
Overleden: 74
Totaal: 14.662
https://twitter.com/mzelst/status/1359868719753801735
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |