abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197942321

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
zie email 27 oktober
pi_197942330
Meesterzet van Rutte?

twitter
pi_197942335
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Of anders afsluiten van de wereld.
Daarvoor is China te goedkoop als arbeidsland voor westerse bedrijven.
pi_197942346
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:09 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Daarvoor is China te goedkoop als arbeidsland voor westerse bedrijven.
Helaas inderdaad. Zal niet gebeuren. Weet ik ook wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197942348
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:09 schreef Nober het volgende:
Meesterzet van Rutte?

[ twitter ]
4d-schaak van Mark 'Teflon' Rutte

Edit: Spanje en Frankrijk grootste groei, inleveren dat geld.
pi_197942350
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:08 schreef Predator40 het volgende:

[..]

juist :)
chronisch zieken en hun verzorgers.....daar vallen wij onder
Hun verzorgers hebben geen voorrang meer toch? In de laatste routekaart heb ik dat helaas niet meer gezien.
pi_197942360
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Goh, wat informatief.
Ja, sorry, dat is wel de conclusie van wat ik lees in de media, hier en hoor in mijn omgeving.

En ik hou het graag lekker kort.
1947-2016
pi_197942370
Vandaag is er nieuwe ziekenhuisopname data per leeftijdsgroep vrijgegeven van de UK. Nadat men op 9 december ouderen begon te vaccineren (eerst 85+) leek iets daarna het aandeel ouderen in ziekenhuisopnames af te nemen. Op 4 januari begon met grootschalig met vaccineren, ouderen eerst. Op 4 januari ging ook de nieuwe lockdown in, dus je verwacht alle ziekenhuisopnames te dalen, vandaar ook dat je beter naar proporties kunt kijken.
Je zou verwachten/hopen dat een aantal weken na de eerste prik, je een effect van de vaccins zou kunnen zien, doordat het aandeel ouderen (85+ en 75-84) in het aantal ziekenhuisopnames af zou nemen. Helaas is dat niet zichtbaar. Deze data loopt tot 7 februari, dus ruim 4 weken na de eerste Oxford prikken, en een aantal weken nadat veel 85-plussers hun 2e Pfizer vaccin gekregen zouden moeten hebben.

Ik heb de leeftijdsklassen 0-6, 7-17 en onbekend uit de grafieken gelaten omdat die heel klein zijn (maar wel meegenomen in berekeningen proporties). Alles is gemiddeld over 7 dagen. Grijs = lockdown, zwarte vertikale lijn is start Pfizer vaccinaties, vertikale blauwe lijn is start Oxford vaccinaties.

Het totaal aantal opnames in elke leeftijdsklasse nam mooi af sinds de lockdown. Wel apart dat ziekenhuisopnames van 55-64 veel meer een plateua vertoonden dan een piek, zoals de anderen.

Alhoeweel de groep 18-54 nu het grootste deel van de ziekenhuisopnames is, is het aandeel 75-84, 85+ niet of nauwelijks afgenomen sinds begin januari. Het aandeel 85+ en 75-84 nam wel mooi af na de start met het Pfizer vaccin, maar die deling heeft niet doorgezet.

pi_197942415
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Vandaag is er nieuwe ziekenhuisopname data per leeftijdsgroep vrijgegeven van de UK. Nadat men op 9 december ouderen begon te vaccineren (eerst 85+) leek iets daarna het aandeel ouderen in ziekenhuisopnames af te nemen. Op 4 januari begon met grootschalig met vaccineren, ouderen eerst. Op 4 januari ging ook de nieuwe lockdown in, dus je verwacht alle ziekenhuisopnames te dalen, vandaar ook dat je beter naar proporties kunt kijken.
Je zou verwachten/hopen dat een aantal weken na de eerste prik, je een effect van de vaccins zou kunnen zien, doordat het aandeel ouderen (85+ en 75-84) in het aantal ziekenhuisopnames af zou nemen. Helaas is dat niet zichtbaar. Deze data loopt tot 7 februari, dus ruim 4 weken na de eerste Oxford prikken, en een aantal weken nadat veel 85-plussers hun 2e Pfizer vaccin gekregen zouden moeten hebben.

Ik heb de leeftijdsklassen 0-6, 7-17 en onbekend uit de grafieken gelaten omdat die heel klein zijn (maar wel meegenomen in berekeningen proporties). Alles is gemiddeld over 7 dagen. Grijs = lockdown, zwarte vertikale lijn is start Pfizer vaccinaties, vertikale blauwe lijn is start Oxford vaccinaties.

Het totaal aantal opnames in elke leeftijdsklasse nam mooi af sinds de lockdown. Wel apart dat ziekenhuisopnames van 55-64 veel meer een plateua vertoonden dan een piek, zoals de anderen.
[ afbeelding ]

Alhoeweel de groep 18-54 nu het grootste deel van de ziekenhuisopnames is, is het aandeel 75-84, 85+ niet of nauwelijks afgenomen sinds begin januari. Het aandeel 85+ en 75-84 nam wel mooi af na de start met het Pfizer vaccin, maar die deling heeft niet doorgezet.

[ afbeelding ]
Mooie grafieken!
Als ik het allemaal goed lees is dit een aanwijzing dat de effectiviteit van het Oxford vaccin bij ouderen inderdaad laag is?
zie email 27 oktober
pi_197942417
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:10 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Hun verzorgers hebben geen voorrang meer toch? In de laatste routekaart heb ik dat helaas niet meer gezien.
ik val nu onder wmo gehandicapten zorg.....nog steeds "voorrang" maar waar precies weet ik niet meer na al dat geschuif :D

maar ze hadden gezegd dat ze tegen de lente alle kwetsbaren en hun verzorgers ingeënt zouden hebben met de eerste prik dan, dus ze hebben nog een week of 5 om dat te doen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197942424
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:10 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Is die voorrang er ooit geweest l? Want dan wordt het een lastige definitiekwestie. Dat moet je als minister echt niet willen.
zie email 27 oktober
pi_197942464
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is die voorrang er ooit geweest l? Want dan wordt het een lastige definitiekwestie. Dat moet je als minister echt niet willen.
Vzv ik weet, krijgen mantelzorgers geen voorrang.
pi_197942467
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

ja er is nog steeds voorrang.
Het SVB heeft gewoon in het systeem staan wie de verzorgers zijn.
ik krijg ook een brief van het SVB met de vaccinatie oproep.
pi_197942472
Ben ik spuit 11? Heb hem nog niet gezien hier.

NOS:

quote:
Utrecht:proef voor openen horeca

Utrecht wil bij wijze van proef drie
horecabedrijven heropenen om te kijken
onder welke voorwaarden cafés en
restaurants weer veilig open kunnen.Het
gaat om een restaurant waar alleen
zitplaatsen zijn,een restaurant met een
bar en een fastfoodrestaurant.

De proef is een initiatief van de
lokale afdeling van Koninklijke Horeca
Nederland en de GGD.Als er toestemming
voor komt kan het experiment binnen
twee weken beginnen.

De bedoeling is om de inzichten snel
landelijk te delen.Van de bedrijven die
meedoen moeten personeel en bezoekers
meerdere keren worden getest.
He heeeeee. Zal een keer tijd worden.
Veel te laat maar we gaan eindelijk voorstellen om te gaan real life testen.

Incoming:
- enthousiaste hondjes pic van Lenny.
- kroegen open pic met die pantzzzerrr in het zwart wit
1947-2016
pi_197942474
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Precies dit. Wat mij betreft vaccineren ze allen mannen van boven de 50 met overgewicht met voorrang. Heeft niks met belonen te maken. Is gewoon ten dienste van de maatschappij.
Het feit dat ze eerder gevaccineerd worden zie ik niet als belonen inderdaad. Maar het is wel degelijk een beloning als je die groep straks weer eerder meer vrijheden geeft. Dan worden ze dus eigenlijk beloond omdat ze in een risico groep vallen.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het moet maar eens opgehouden zijn. Wat is nou het risico van een dergelijk experiment? Dat is toch verwaarloosbaar...
Ik denk dat ze zelf ook wel in zien dat er amper risico aan vast zit, maar dan moeten ze straks toegeven dat dingen als de horeca wel degelijk op een veilige manier open kunnen en dat ze wellicht te lang gewacht hebben met meedenken. Dat willen ze niet toegeven gok ik zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2021 12:19:57 ]
pi_197942475
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef 297534 het volgende:

[..]

Hoe sympathiek ik het idee ook vind lijkt me dat ook beter.
zie email 27 oktober
pi_197942477
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef 297534 het volgende:

[..]

vrijwillige mantelzorgers nog niet, dat is ook wel lastig om uit te zoeken.
betaalde permanente verzorgers wel.
pi_197942485
quote:
2s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het feit dat ze eerder gevaccineerd worden zie ik niet als belonen inderdaad. Maar het is wel degelijk een beloning als je die groep straks weer eerder meer vrijheden geeft. Dan worden ze dus eigenlijk beloond omdat ze in een risico groep vallen.
[..]

Ik denk dat ze zelf ook wel in zien dat er amper risico aan vast zit, maar dan moeten ze straks toegeven dat dingen als de horeca wel degelijk op een veilige manier open kunnen en dat ze wellicht te lang gewacht hebben. Dat willen ze niet toegeven gok ik zo.
ach laat ze toch, kunnen ze eindelijk weer uit eten :D
pi_197942488
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

vrijwillige mantelzorgers nog niet, dat is ook wel lastig om uit te zoeken.
betaalde permanente verzorgers wel.
Ja oke. Dat is een logische grens inderdaad.
zie email 27 oktober
pi_197942512
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:09 schreef Nober het volgende:
Meesterzet van Rutte?

[ twitter ]
Als je van een stoeprand af flikkert is het herstel ook minder spectaculair van wanneer je nadat je in een ravijn gedonderd bent daaruit komt klimmen.

De economische problemen in Nederland zijn zeer beperkt vergeleken met andere Europese landen. Het herstel dus ook.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197942518
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ach laat ze toch, kunnen ze eindelijk weer uit eten :D
Ja, ik heb geen solidariteit blijkbaar als ik er wat issues mee heb. Ongeacht hoeveel solidariteit er het afgelopen jaar is getoond.
pi_197942519
quote:
2s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je weer hoe ik denk over vaccinatiebewijzen, zeker in de fase dat nog niet iedereen de kans gehad heeft.
quote:
Ik denk dat ze zelf ook wel in zien dat er amper risico aan vast zit, maar dan moeten ze straks toegeven dat dingen als de horeca wel degelijk op een veilige manier open kunnen en dat ze wellicht te lang gewacht hebben met meedenken. Dat willen ze niet toegeven gok ik zo.
Zou toch een schandelijke motivering zijn.
zie email 27 oktober
  donderdag 11 februari 2021 @ 12:21:25 #23
3542 Gia
User under construction
pi_197942523
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:41 schreef Predator40 het volgende:

[..]

@:Gia gaat nog wel even duren voor ons :D
de volgende groep
Ik heb overgewicht, hoewel maar net boven bmi 30, maar ben wel in beeld bij de huisarts, als hartpatient, o.a.
Misschien optelsom?

Denk overigens ook dat bij de groep bmi > 40 best wel wat ant-vaxxers en/of viruswappies zitten. Die gaan niet.
pi_197942533
Ik heb nog ergens een lesbevoegdheid in de la liggen.

Ik wil ook voorrang.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197942540
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Mooie grafieken!
Als ik het allemaal goed lees is dit een aanwijzing dat de effectiviteit van het Oxford vaccin bij ouderen inderdaad laag is?
Dat is denk ik een iets te vroege conclusie, maar ik had inderdaad wel gehoopt te zien dat het aandeel 75+ in ziekenhuisopnames afgenomen was tov 18-74. Het is alleen wat lastiger te interpreteren aangezien de start van de Oxford vaccinatie precies gelijk viel met de nieuwe lockdown.
En de laatste dagen is de groep 18-54 de grootste groep in de ziekenhuisopnames, in die groep lijkt de afname wat af te vlakken. Maar dat kan ook gewoon komen omdat veel mensen in de groep werken en veel in contact met andere mensen zijn.
pi_197942552
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:20 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Als je van een stoeprand af flikkert is het herstel ook minder spectaculair van wanneer je nadat je in een ravijn gedonderd bent daaruit komt klimmen.

De economische problemen in Nederland zijn zeer beperkt vergeleken met andere Europese landen. Het herstel dus ook.
ik las ergens dat nederland maar recht had op maximaal 5 miljard van de 750 miljard
pi_197942554
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je weer hoe ik denk over vaccinatiebewijzen, zeker in de fase dat nog niet iedereen de kans gehad heeft.
[..]

Zou toch een schandelijke motivering zijn.
De crisis heeft me enigszins cynisch en pessimistisch gemaakt als het op het virus aankomt (en de overheid in bepaalde gevallen), dus ik hoop dat ze een betere redenering hebben. Het zou me in ieder geval niks verbazen.
pi_197942555
Ik lees het al weer... Ik ben laatst. :'(
;)
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_197942575
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:22 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik las ergens dat nederland maar recht had op maximaal 5 miljard van de 750 miljard
Da's leuk maar dat zegt helemaal niks als je niet ook kijkt naar de geleden economische schade.

De cijfers daarvan heb ik zo ook niet paraat overigens.
pi_197942590
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe sympathiek ik het idee ook vind lijkt me dat ook beter.
Ik niet, maar ja, ik ben zelf mantelzorger en diegene die ik zorg verleen, is mogelijk te zwak voor vaccinatie. Omdat ik vrij jong ben, moet ik nog maanden extra voorzichtig doen, voordat ik gevaccineerd word.

Dat hele dikke mannen nu ook voor gaan, is fijn voor hen, maar voor mij wel een beetje balen.
pi_197942602
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat lijkt me te vroeg om al conclusies te trekken ik denk dat het zeker nog anderhalve maand duurt voordat je hier conclusies uit kunt trekken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197942614
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:25 schreef BillDauterive het volgende:

at hele dikke mannen nu ook voor gaan, is fijn voor hen, maar voor mij wel een beetje balen.
Is dat? Godverdomme dus net voor niks afgevallen :(
pi_197942636
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:25 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ik niet, maar ja, ik ben zelf mantelzorger en diegene die ik zorg verleen, is mogelijk te zwak voor vaccinatie. Omdat ik vrij jong ben, moet ik nog maanden extra voorzichtig doen, voordat ik gevaccineerd word.

Dat hele dikke mannen nu ook voor gaan, is fijn voor hen, maar voor mij wel een beetje balen.
De sfeer op Fok zal in ieder geval een stuk beter worden als alle hele dikke mannen zijn ingeënt en vrij worden gelaten :+
pi_197942648
https://nos.nl/artikel/23(...)nline-onderwijs.html
Is dit al langsgekomen? Is al een artikel van gisterenavond, maar andermaal een bevestiging hoe nijpend de situatie voor studenten is.
pi_197942658
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

De sfeer op Fok zal in ieder geval een stuk beter worden als alle hele dikke mannen zijn ingeënt en vrij worden gelaten :+
Please laat het niet gebeuren dat die Braddy in aanmerking komt, gaat die aandachtshoer dat natuurlijk weer uitgebreid op Youtube zetten.
  donderdag 11 februari 2021 @ 12:29:28 #36
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197942671
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Is dat? Godverdomme dus net voor niks afgevallen :(
Op naar de Mac w/
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
pi_197942689
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Op naar de Mac w/
Nee joh, tegenwoordig Havermelk en Avocados :)
Echt wagelijk die dikkerds!
pi_197942731
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij doet liever je boodschappen fysiek zelf? Bezorgen vind je niet fijn?
Ik had altijd een hekel aan boodschappen doen... maar nu is het wel lekker, tenminste een reden om de deur uit te gaan.
pi_197942740
Vandaag voor het eerst in 8 maanden mijzelf weer eens laten testen. Wat is dat kut geworden zeg. De vorige keer gewoon naar binnen gelopen, 2 seconden wattenstaaf in je neus en weer weg. Verder was ik er ook echt de enige die aanwezig was. Tegenwoordig mag je in een lange rij mensen staan die allemaal coronasymptomen hebben. nadat je uitvoerig de kans hebt gehad om je door anderen te laten besmetten ben je eindelijk aan de beurt om je te laten testen. De wattenstaafjes van de vorige keer zijn vervangen door een soort metalen pinnen met een soort borsteltje die ze 5 seconden door je neus blijven wrijven. Dat voelt echt heel slecht.
Eens maar nooit weer dus. Echt geen zin om mij tussen alle lopende superspreaders te begeven als ik alleen een beetje last van een snotneus heb. De volgende keer kom ik pas als mijn saturatie op 80% zit.
pi_197942780
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die collectieve gedachte zorgt er voor dat het allemaal een stuk langer duurt helaas.
Ik heb niet het idee dat er dingen korter gaan duren als je je braaf aan de regels houdt. Cijfers nu gaan nog altijd de goede kant op, maar er gaat niks veranderen want Britse variant en scholen open.
pi_197942803
Heeft er iemand trouwens een overzicht van de Coronabesmettingen in de UK en dan uitgesplitst naar type?
Zeg maar zoals die nu ook op de website van het RIVM staat.
pi_197942808
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:35 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat er dingen korter gaan duren als je je braaf aan de regels houdt. Cijfers nu gaan nog altijd de goede kant op, maar er gaat niks veranderen want Britse variant en scholen open.
Scholen open is een vrij stevige verruiming. Het spijt me zeer, maar dat is echt belangrijker dan de kroeg en de Action.
pi_197942828
quote:

[..]

Oh no, ik was net in de Appie en ik haalde de gemiddelde leeftijd lekker naar beneden.
Iedereen is wat aan het snotteren natuurlijk ook want kou. Staan echt bejaarden uitgebreid hun neus te snuiten met een mondkapje op hun voorhoofd.

Ik vond het fantastisch. Heerlijke doelgroep! Maar dan ook echt. O+
Go hard or go home
pi_197942840
quote:

[..]

Idem. Dat mantra van "als we ons nu aan de regels houden, kan er straks weer meer!" komt op mij over als een poging om mensen zich vooral gedeisd te laten houden. En te kunnen shamen als ze dat niet doen, natuurlijk.
pi_197942848
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Idem. Dat mantra van "als we ons nu aan de regels houden, kan er straks weer meer!" komt op mij over als een poging om mensen zich vooral gedeisd te laten houden. En te kunnen shamen als ze dat niet doen, natuurlijk.
Of zou het misschien kunnen zijn omdat we pas weer ruimte hebben voor versoepelingen als de druk op de zorg laag is en de verspreiding niet zo hard meer gaat?

Je moet niet overal het slechte in zien. Da's slecht voor je hart.
pi_197942856
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:41 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Of zou het misschien kunnen zijn omdat we pas weer ruimte hebben voor versoepelingen als de druk op de zorg laag is en de verspreiding niet zo hard meer gaat?

We moeten naar 67 opnames per dag om 1 stapje lager te mogen.....
pi_197942861
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Goed gezien!

Je punt?
pi_197942875
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:39 schreef Noek het volgende:

[..]

Oh no, ik was net in de Appie en ik haalde de gemiddelde leeftijd lekker naar beneden.
Iedereen is wat aan het snotteren natuurlijk ook want kou. Staan echt bejaarden uitgebreid hun neus te snuiten met een mondkapje op hun voorhoofd.

Ik blijf mij er aan vasthouden dat snotterigheid eigenlijk een zeldzaam symptoom voor Covid is, dus dat ze waarschijnlijk wat anders hebben, hoop ik O-)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197942881
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Goed gezien!

Je punt?
Dat dat nog wel tot en met juni gaat duren, en dat die hele routekaart onzin is, men had net zo goed kunnen roepen: eerst moet 70 procent ingeent zijn.
pi_197942884
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:28 schreef Oidipous het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)nline-onderwijs.html
Is dit al langsgekomen? Is al een artikel van gisterenavond, maar andermaal een bevestiging hoe nijpend de situatie voor studenten is.
Het lijkt er op dat de NOS de ommekeer aan het maken is na teruglopende clicks bij virusdoemberichten, eindelijk weer een beetje aandacht voor andere zaken.
pi_197942901
Ik vind het nogal wat om op basis van hoogte BMI mensen eerder te prikken. Ik snap dat die meer kans maken om in het ziekenhuis terecht te komen, maar het voelt nu als een soort beloning voor een ongezonde levensstijl (los van de mensen die door een aandoening zo dik zijn geworden).
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197942917
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat dat nog wel tot en met juni gaat duren, en dat die hele routekaart onzin is, men had net zo goed kunnen roepen: eerst moet 70 procent ingeent zijn.
Da's het lullige van exponentiële groei he. Die komt er sowieso en dan kan het beginaantal maar beter zo laag mogelijk zijn.

Loslaten van maatregelen en verdubbeling elke week voor vijf weken bij..
Een beginsituatie met 67 opnames: 134, 268, 536, 1072, 2144 -> situatie weer ernstig
Een beginsituatie met 213 opnames: 426, 852, 1704, 3408, 6816 -> totaal geëscaleerd
pi_197942926
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het nogal wat om op basis van hoogte BMI mensen eerder te prikken. Ik snap dat die meer kans maken om in het ziekenhuis terecht te komen, maar het voelt nu als een soort beloning voor een ongezonde levensstijl (los van de mensen die door een aandoening zo dik zijn geworden).
Je hebt een punt, maar als je eerste de risicogroep prikt heb je wel sneller lege ziekenhuizen en geen reden meer om lockdowntjes door te trekken.
pi_197942936
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:39 schreef Noek het volgende:

[..]

O, he bah... hier heb ik een beeld bij.
Die generatie gebruikt dan ook nog zo'n stoffen zakdoek die ze vol gesnoten weer in hun zak frommelen om even later opnieuw te gebruiken. :r
pi_197942941
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:46 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Je hebt een punt, maar als je eerste de risicogroep prikt heb je wel sneller lege ziekenhuizen en geen reden meer om lockdowntjes door te trekken.
Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand blij wordt van lockdowntjes doortrekken.
  donderdag 11 februari 2021 @ 12:47:29 #56
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197942945
Ra ra waarom werken de maatregelen niet?

Collega 1 met ziek kind gaat vrolijk boodschappen doen. Met kind, want dat kan niet alleen thuis blijven en mag niet getest worden wat het is "hoogsensitief".
Collega 2 is zelf ziek maar hoeft niet getest te worden want dat is zo'n gedoe. Gewoon lekker de kinderen bij ouders laten brengen door manlief, die doorrijdt naar zijn werk meteen.
Collega 3 is lekker gaan gamen met vrienden en snapt niet dat zijn ex nu boos is op hem, want hij heeft er Corona opgelopen, dit doorgegeven aan zijn kinderen en ex waardoor die de begrafenis van een ouder van de ex hebben gemist "maar daar kan hij toch niks aan doen!?".

Score van de laatste twee weken. Hier win je de oorlog toch niet mee? -O-
pi_197942952
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:41 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Wat ik wil zeggen, is dat het verband dat vaak wordt gelegd in de trant van "als we braaf zijn, verslaan we corona", en het tegenovergestelde "we zijn niet braaf geweest, dus daarom zijn de besmettingscijfers hoog" naar mijn indruk niet zo simpel een op een uitwisselbaar zijn. Excessen daargelaten zou dat zure sausje van boetedoening en zonde wat mij betreft wel weggelaten mogen worden, zou het draagvlak ook goed doen denk ik.

Tevens maak ik mij verder niet al te druk hoor, het ontwikkelen van een hartkwaal zou immers een klap in het gezicht van zorg zijn. ;(
pi_197942954
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Da's het lullige van exponentiële groei he. Die komt er sowieso en dan kan het beginaantal maar beter zo laag mogelijk zijn.

Loslaten van maatregelen en verdubbeling elke week voor vijf weken bij..
Een beginsituatie met 67 opnames: 134, 268, 536, 1072, 2144 -> situatie weer ernstig
Een beginsituatie met 213 opnames: 426, 852, 1704, 3408, 6816 -> totaal geëscaleerd
Zo werkt het niet.
pi_197942963
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zo werkt het niet.
Dat is wat kort door de bocht ja, absoluut, maar zo werkt het weldegelijk.
pi_197942993
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:45 schreef TheVulture het volgende:
Ja en nee, onder de risico groepen vallen ook mensen met diabetes, iets wat je vaak oploopt door overgewicht, meende ik. Nu zijn er ook zat andere types diabetes die niet van gewicht afhankelijk zijn, Maar je kunt moeilijk onderscheid gaan maken op ongewenst gedrag.

En met een BMI boven de 40 heb je echt een probleem, dat komt niet door een keer te vaak naar de mac gaan, of af en toe niet naar de sportschool gaan omdat het regent. Dat zit wel iets dieper en deze mensen hebben wat dat betreft ook echt een ziekte.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197942996
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat is wat kort door de bocht ja, absoluut, maar zo werkt het weldegelijk.
Je vergeet voor het gemak even dat ziekenhuisopnames vooral in de 60+ groep zitten, deze groep word nu snel gevaccineerd, daarnaast zijn ziekenhuisopnames een afgeleide van mensen die ziek zijn, je kunt echter exponentialiteit niet op die manier doorrekenen. Die volgt wel korter wanneer incubatietijd heel kort is en een R waarde relatief hoog is.

Maar dat was niet mijn punt, ik ben zelf ook voor het nemen van ruime marges, echter wees dan eerlijk tegen de mensen, ik denk dat bijna niemand door heeft dat we dus terug moeten naar de situatie zoals die in September ws.
pi_197943002
Vraag me ook af wat de aanhangers van dat rare standpunt vinden van het voorstel om rokers meer te laten betalen voor hun zorgpremie. :s)
pi_197943007
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:47 schreef Qarrad het volgende:

Collega 1 met ziek kind gaat vrolijk boodschappen doen. Met kind, want dat kan niet alleen thuis blijven en mag niet getest worden wat het is "hoogsensitief".
Collega 2 is zelf ziek maar hoeft niet getest te worden want dat is zo'n gedoe. Gewoon lekker de kinderen bij ouders laten brengen door manlief, die doorrijdt naar zijn werk meteen.
Collega 3 is lekker gaan gamen met vrienden en snapt niet dat zijn ex nu boos is op hem, want hij heeft er Corona opgelopen, dit doorgegeven aan zijn kinderen en ex waardoor die de begrafenis van een ouder van de ex hebben gemist "maar daar kan hij toch niks aan doen!?".

Mensen zijn varkens? Dat je daar nu pas achter komt ;)
pi_197943027
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:52 schreef BlackLining het volgende:
Vraag me ook af wat de aanhangers van dat rare standpunt vinden van het voorstel om rokers meer te laten betalen voor hun zorgpremie. :s)
Ik betaal als roker al een euro of 6000 per jaar meer, wat vinden ze daar van?
  donderdag 11 februari 2021 @ 12:54:07 #65
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197943029
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:52 schreef zalkc het volgende:

[..]

Mensen zijn varkens? Dat je daar nu pas achter komt ;)
Ja nee ik was al cynisch genoeg. ;)
Alleen al die grandioze domheid zo kort op elkaar blijft me verbazen.
En als je er iets van zegt moet je je er niet mee bemoeien...
  donderdag 11 februari 2021 @ 12:54:37 #66
14505 OProg
A Life in Music
pi_197943038
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:52 schreef BlackLining het volgende:
Het gekke aan die rokers is dat ze als ze eerder dood gaan ze door accijns en minder kosten op latere leeftijd misschien niet eens veel duurder zijn voor het systeem. :+

Ik heb eigenlijk geen idee wat die groep doet in de totale kosten door met name het sterftecijfer. Ik ga eens zoeken naar concrete berekeningen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197943042
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:51 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ja en nee, onder de risico groepen vallen ook mensen met diabetes, iets wat je vaak oploopt door overgewicht, meende ik. Nu zijn er ook zat andere types diabetes die niet van gewicht afhankelijk zijn, Maar je kunt moeilijk onderscheid gaan maken op ongewenst gedrag.

En met een BMI boven de 40 heb je echt een probleem, dat komt niet door een keer te vaak naar de mac gaan, of af en toe niet naar de sportschool gaan omdat het regent. Dat zit wel iets dieper en deze mensen hebben wat dat betreft ook echt een ziekte.
Als mensen ziek zijn moeten ze hulp hebben, zeker als ze tezamen een heel land plat leggen.
Dat mag nu zeker met dwang en begeleiding.

Aanpakken dus dat extreme overgewicht.
pi_197943056
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:47 schreef Qarrad het volgende:

Kinderen zijn dus kut, wisten ze in de Bijbel al, die vonden het prima om er paar te offeren, of desnoods een hele stad kindervrij te maken.

Ergo: De bijbel is tof!
pi_197943060
quote:
7s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:54 schreef OProg het volgende:

[..]

Het gekke aan die rokers is dat ze als ze eerder dood gaan ze door accijns en minder kosten op latere leeftijd misschien niet eens veel duurder zijn voor het systeem. :+

Ik heb eigenlijk geen idee wat die groep doet in de totale kosten door met name het sterftecijfer. Ik ga eens zoeken naar concrete berekeningen.
Daar hebben we het eerder ook al over gehad, als die cijfers hoger waren dan hadden ze dat direct aangepakt om alle tabak uit de schappen te krijgen en te verbieden.
pi_197943062
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik betaal als roker al een euro of 6000 per jaar meer, wat vinden ze daar van?
Was ooit een uitzending van de rekenkamer over, een roker levert ook weer geld op door een verkorte levensverwachting. 10 jaar eerder dood is toch snel 400.000 aan minder aow en pensioen :7

Doodgaan kan voor iedereen duur worden, rokers zijn daarin niet per definitie duurder.
pi_197943066
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als mensen ziek zijn moeten ze hulp hebben, zeker als ze tezamen een heel land plat leggen.

Verplicht dieet van de overheid!

En dan claimen dat het sluiten van de horeca echt niet kan, buitenproportioneel is en het begin van de dictatuur aankondigt.
pi_197943071
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:56 schreef zalkc het volgende:

[..]

Was ooit een uitzending van de rekenkamer over, een roker levert ook weer geld op door een verkorte levensverwachting. 10 jaar eerder dood is toch snel 400.000 aan minder aow en pensioen :7

Doodgaan kan voor iedereen duur worden, rokers zijn daarin niet per definitie duurder.
Klopt, komt omdat heel veel zorg geld naar 80 plussers gaat, en rokers worden dat doorgaans niet.
pi_197943072
quote:

[..]

Rokers zijn een zegen voor de overheid, ze betalen veel accijns en gaan gemiddeld 10 jaar eerder dood, net die periode dat gezonde mensen miljoenen per jaar kosten zowat aan zorgkosten.
pi_197943073
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:23 schreef capricia het volgende:
Ik lees het al weer... Ik ben laatst. :'(
;)
Ik sta naast je, hoor, laatste te zijn *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197943078
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Verplicht dieet van de overheid!

En dan claimen dat het sluiten van de horeca echt niet kan, buitenproportioneel is en het begin van de dictatuur aankondigt.
Suikertax!
pi_197943094
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gezonde mensen worden 100 jaar en dat is een financiële ramp voor de overheid. Weg ermee dus.
pi_197943105
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Gezonde mensen worden 100 jaar en dat is een financiële ramp voor de overheid. Weg ermee dus.
Van dat dorre houd wat gewoon 25 jaar lang kreupel ligt te wezen, ophouden hoor!
pi_197943116
quote:

[..]

Groente verbieden _O_
Verplicht dieet van zware shag en quarterpounders _O_
80 worden is een klap in het gezicht van het pensioenstelsel _O_
pi_197943123
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik sta naast je, hoor, laatste te zijn *O*
Krijg je er van als je een blauwe bent blijkbaar. De allerlaagste prio ;(
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:01:30 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197943133
twitter
pi_197943166
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Karma is a bitch!

[mod edit]
Doodsbedreigingen mogen een graf deur verderop!
[/mod edit]
pi_197943181
quote:

[..]

Deze ongezonde mensen ook nu, vijf/zes weken aan de pomp en revalideren...
Land plat, want we moeten iedereen redden.

Dat we er ondertussen her en der wat verliezen, tja jammer joh van die tieners...
pi_197943187
Die dikke mensen moeten toch drie vaccins? Dus we gaan weer achter lopen?
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:07:08 #84
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197943196
quote:

[..]

Het RIVM heeft hier jaren geleden onderzoek naar gedaan en kwam tot de conclusie dat rokers uiteindelijk juist minder zorgkosten maken dan niet-rokers.
pi_197943208
quote:
3s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:07 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het RIVM heeft hier jaren geleden onderzoek naar gedaan en kwamen tot de conclusie dat rokers uiteindelijk juist minder zorgkosten maken dan niet-rokers.
Ja die zijn over het algemeen wat relaxter.
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:08:10 #86
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197943212
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:06 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat was maar een beperkte groep. Ze hadden per abuis een normaal formaat injectienaald gebruikt en die kwam niet door alle vetlagen heen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197943216
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hahahaha, is het dat, ja? Damn ;(
pi_197943217
quote:

[..]

Het RIVM heeft hier jaren geleden onderzoek naar gedaan en kwam tot de conclusie dat rokers uiteindelijk juist minder zorgkosten maken dan niet-rokers.
Ik heb veul meer mensen tijdens het sporten zien doodgaan dan met een peuk in hun hand :)
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:09:02 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197943222
quote:

[..]

dat zou ik wel willen zien dan
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:09:14 #90
14505 OProg
A Life in Music
pi_197943225
quote:

Het RIVM heeft hier jaren geleden onderzoek naar gedaan en kwamen tot de conclusie dat rokers uiteindelijk juist minder zorgkosten maken dan niet-rokers.
Dus als ik de maatschappij geld wil doen besparen moet ik beginnen met roken? :?

:P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_197943228
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:08 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dat was maar een beperkte groep. Ze hadden per abuis een normaal formaat injectienaald gebruikt en die kwam niet door alle vetlagen heen.
Maar een olifant krijgt toch ook een andere dosis dan een krielkip?
pi_197943234
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja die zijn over het algemeen wat relaxter.
Dat zijn vooral degenen met de pretsigaret. :D Het idee erachter is vooral dat rokers gemiddeld sterven voordat ze algeheel hulpbehoevend worden.
pi_197943239
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb veul meer mensen tijdens het sporten zien doodgaan dan met een peuk in hun hand :)
De rokers gaan dan ook niet sportend de pijp uit, maar creperend in bed.
pi_197943241
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zal wel zijn omdat ze 10 jaar eerder sterven.
pi_197943250
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:32 schreef Coppi het volgende:
Vandaag voor het eerst in 8 maanden mijzelf weer eens laten testen. Wat is dat kut geworden zeg. De vorige keer gewoon naar binnen gelopen, 2 seconden wattenstaaf in je neus en weer weg. Verder was ik er ook echt de enige die aanwezig was. Tegenwoordig mag je in een lange rij mensen staan die allemaal coronasymptomen hebben. nadat je uitvoerig de kans hebt gehad om je door anderen te laten besmetten ben je eindelijk aan de beurt om je te laten testen. De wattenstaafjes van de vorige keer zijn vervangen door een soort metalen pinnen met een soort borsteltje die ze 5 seconden door je neus blijven wrijven. Dat voelt echt heel slecht.
Eens maar nooit weer dus. Echt geen zin om mij tussen alle lopende superspreaders te begeven als ik alleen een beetje last van een snotneus heb. De volgende keer kom ik pas als mijn saturatie op 80% zit.
dan lig je allang in het ziekenhuis
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:11:33 #96
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197943260
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar een olifant krijgt toch ook een andere dosis dan een krielkip?
Dosis maakt volgens mij niet uit. Verschil tussen een krielkip en een olifant is natuurlijk ook wel wat groter dan dat tussen een mens van 75 of van 150 kilo.

Ging er echt om dat de naald niet tot in de spier kwam.

quote:
Rijksinstituut RIVM bevestigt dat een deel van de mensen met overgewicht die al gevaccineerd zijn tegen corona een derde prik krijgen. Het RIVM weet niet om hoe veel mensen het precies gaat.

,,Al in januari hebben we de uitvoeringsrichtlijn veranderd’’, legt een RIVM-woordvoerder uit. ,,We hebben eerst 25 millimeter-naalden gebruikt. Die zijn in de meeste gevallen lang genoeg en gebruikten we eerder ook bij de griepprikken. Maar het is gebleken dat bij mensen met flink overgewicht, naar schatting een BMI van boven de 40, te vetlaag onder de huid te dik is, zodat de naald niet in de spier kan komen.’’
https://www.dvhn.nl/drent(...)aalden-26474384.html
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197943261
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:43 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Het lijkt er op dat de NOS de ommekeer aan het maken is na teruglopende clicks bij virusdoemberichten, eindelijk weer een beetje aandacht voor andere zaken.
Valt me ook op dat nos eindelijk een beetje tegengeluid aan het geven is de laatste 2 weken dan zich alleen te laten gebruiken als spreekbuis voor het kabinet.
1947-2016
pi_197943265
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

en dan niet 1 dagje....gemiddeld over 1 of 2 weken toch ?
pi_197943267
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:06 schreef ootjekatootje het volgende:
Alleen diegene met een te korte naald
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:13:08 #100
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197943276
quote:

[..]

Hierzo: https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/270751015.pdf

quote:
Bovendien stijgen de zorgkosten bij uitbanning van ongezond gedrag omdat mensen dan langer leven

Op korte termijn leidt de bevordering van gezond gedrag tot een daling van de zorgkosten. Bovengenoemde cijfers laten daarbij zien dat de besparingsmogelijkheden op de totale kosten beperkt zijn. Ook dient rekening te worden gehouden met de investeringen die nodig zijn om de gezonde leefstijl te bewerkstelligen.

Op de langere termijn komt daar nog iets bij. Door gezond gedrag neemt namelijk de levensverwachting toe, en daardoor lopen mensen meer kans om op latere leeftijd andere ziekten te krijgen waarvoor zorggebruik nodig is. In dit verband kunnen dementie, psychische stoornissen, beroerte en aandoeningen van het zenuwstelsel als
de ziekte van Parkinson worden genoemd. Dit zorggebruik in gewonnen levensjaren leidt tot extra kosten die de kortetermijnbesparingen ver overtreffen. Voor de Nederlandse bevolking van 2003 geldt dat bij volledige uitbanning van roken de kosten van gerelateerde ziekten dalen met 8% terwijl de kosten van niet-gerelateerde ziekten toenemen met 16%.
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:13:43 #101
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197943286
quote:

[..]

had ook deels te maken met de fataliteit van longkanker. De ene ziekte laat zich beter behandelen dan een ander, en behandelen kost geld. Rokers gingen relatief goedkoop dood maar waren vaker ziek.
pi_197943295
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en dan niet 1 dagje....gemiddeld over 1 of 2 weken toch ?
Gemiddeld per dag per week...
pi_197943313
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:13 schreef zalkc het volgende:

[..]

had ook deels te maken met de fataliteit van longkanker. De ene ziekte laat zich beter behandelen dan een ander, en behandelen kost geld. Rokers gingen relatief goedkoop dood maar waren vaker ziek.
Ik denk ook dat er een sterk verband is dat in lagere klasses relatief meer rokers zitten en dat die ook over het algemeen minder volhardend zijn in het najagen van een (dure) goede behandeling.
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:18:35 #104
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197943333
quote:
je theorie klopt niet,

quote:
Uit beide rapporten bleek verder dat bij het verlies in gezonde
levensverwachting roken vooral tot een verlies van levensjaren leidt terwijl overgewicht een relatief groot verlies van gezondheid veroorzaakt. Dit heeft te maken met
het feit dat overgewicht, in tegenstelling tot roken, ook leidt tot enkele minder dodelijke ziekten zoals klachten en aandoeningen van het bewegingsapparaat. Het vermijden van deze ziekten leidt niet tot winst in levensverwachting maar wel tot winst in
gezondheid en kwaliteit van leven
pi_197943339
Pff, ik heb een zeldzame auto-immuunziekte waardoor ik het laatste jaar extreem voorzichtig doe met contacten, etc. Nu kruipt werkelijk iedereen voor met vaccinaties. Obese mensen, give me a break. Hopen dat er ook een verplicht kamp aan die vaccinatie hangt om ze te laten afvallen. Blijf gewoon eens van die fakking chips af, hadden we dit gezeik niet gehad.
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:20:24 #106
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197943353
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij leeft maar ik zie meestal geen mensen doodgaan :o
pi_197943357
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:19 schreef Yon_Wip het volgende:
Pff, ik heb een zeldzame auto-immuunziekte waardoor ik het laatste jaar extreem voorzichtig doe met contacten, etc. Nu kruipt werkelijk iedereen voor met vaccinaties. Obese mensen, give me a break. Hopen dat er ook een verplicht kamp aan die vaccinatie hangt om ze te laten afvallen. Blijf gewoon eens van die fakking chips af, hadden we dit gezeik niet gehad.
Risico groepen (ik neem aan dat je daar onder valt), komen toch ook snel aan de beurt?
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:20:50 #108
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197943358
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

je theorie klopt niet,
[..]

Ik had het over kosten, niet over levensjaren. Omdat rokers korter leven, maken ze ook minder zorgkosten. Zo simpel is het.

Betekent dat dat iedereen moet gaan roken? Nee, natuurlijk niet :+ Maar het idee dat rokers de maatschappij alleen maar geld kosten klopt niet.
pi_197943366
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij leeft maar ik zie meestal geen mensen doodgaan :o
3 keer iemand op het sportveld zien overlijden, 1 keer heel spectculair!
pi_197943396
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tering hè.
zie email 27 oktober
pi_197943399
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Risico groepen (ik neem aan dat je daar onder valt), komen toch ook snel aan de beurt?
steeds minder snel aangezien er allerlei andere groepen voorrang krijgen
pi_197943408
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Tering hè.
Blikseminslag bij tennis, was wel heftig om te zien.
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:24:23 #113
8369 speknek
Another day another slay
pi_197943410
quote:
Percentageveranderingen zegt niet zoveel over de totale kosten, wanneer een kankerbehandeling een stuk duurder is dan fysiotherapie aan een pijnlijke knie door ouderdom. Dus als de eerste 8% daalt en de tweede 16% stijgt, zit je nog steeds aan een paar ton winst.

(ik kan me de studie nog wel vaag herinneren, en geloof inderdaad ook dat dit de conclusie was, maar er zitten ongetwijfeld heel veel haken en ogen aan)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:24:30 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197943417
quote:
2s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik had het over kosten, niet over levensjaren. Omdat rokers korter leven, maken ze ook minder zorgkosten. Zo simpel is het.

Betekent dat dat iedereen moet gaan roken? Nee, natuurlijk niet :+ Maar het idee dat rokers de maatschappij alleen maar geld kosten klopt niet.
:) In dit rapport worden ongezonde levensstijlen met elkaar vergeleken dus je theorie klopt niet op basis van dit rapport tenminste.
pi_197943432
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb er een paar keer boven op gestaan dat iemand een ernstige blessure op liep. Daar word je al niet blij van. Laat staan dit zeg...
zie email 27 oktober
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:26:18 #116
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197943440
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk ook dat er een sterk verband is dat in lagere klasses relatief meer rokers zitten en dat die ook over het algemeen minder volhardend zijn in het najagen van een (dure) goede behandeling.
Het helpt wel een stuk ook als je mondig bent en je kunt informeren. Je wilt niet weten wat er fout kan gaan als je zelf je scheur niet open kunt trekken.
pi_197943451
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb er een paar keer boven op gestaan dat iemand een ernstige blessure op liep. Daar word je al niet blij van. Laat staan dit zeg...
Blessures ook best vaak, 1 keer zelf, toen dacht ik fuuuuuuuuuuuuuuuuuck slecht, ik kwam als keeper in volle sprint in aanraking met een sprintende spits, knieën tegen elkaar, klap was zo hard dat ze op andere veld kwamen kijken wat er gebeurt was, wonder boven wonder alleen beetje stijf.
pi_197943465
quote:

[..]

Ja, daar leek het wel op. Maar inmiddels lijkt ieder belangengroep ervoor te piepen. Zometeen hebben zelfs nagelstijlisten een belangrijke functie en moeten ze als eerst :')
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:28:18 #119
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197943472
quote:

[..]

Gadver... Ik doe aan krav maga dus ik heb wel wat lompe dingen zien gebeuren bij het sporten maar overlijden!? Wat voor sporten waren dit dan?
pi_197943473
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het helpt wel een stuk ook als je mondig bent en je kunt informeren. Je wilt niet weten wat er fout kan gaan als je zelf je scheur niet open kunt trekken.
Jup, en in ziekenhuizen is het ook vaak een fabriek, het is echt niet dat ze altijd mensen wijzen op wat er zoal mogelijk is, mijn moeder van 78 is vrij mondig en die had een tijdje terug een melanoom, ik geloof dat die wel 3 trajecten had geregeld :D
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:29:24 #121
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197943482
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Oh dat klinkt zeker spectaculair. Maar is niet gerelateerd aan roken of onderliggende gezondheidsproblemen natuurlijk ;)
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:29:46 #122
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_197943490
quote:
2s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Weet je wat een pakje kost ja.
pi_197943493
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Gadver... Ik doe aan krav maga dus ik heb wel wat lompe dingen zien gebeuren bij het sporten maar overlijden!? Wat voor sporten waren dit dan?
1 keer tennis, 1 keer voetbal dat iemand hartproblemen kreeg, en 1 keer toen ik jong was met voetbal, dat was wel heel eng, jongen kreeg bal in zijn keel geschoten en is in zijn eigen tong geslikt.

Ik heb dat laatste ook een keer gehad, niet ingeslikt maar een bal in je keel is heel beangstigend omdat je niet weet wat je overkomt.
pi_197943494
quote:

[..]

Kan dit beamen - als je je muil niet open doet bij artsen en/of aandringt op verdere onderzoeken gaat er volgens mij veel langs hen heen door werkdruk etc.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197943500
quote:

[..]

Ik heb een paar keer zulke situaties meegemaakt.

- 1x iemand zien overlijden die hartstilstand kreeg in de kleedkamer (toen was ik 18) na de wedstrijd, vond ik heel heftig, bleek uiteindelijk aangeboren hartafwijking.
- 1x iemand die hartstilstand kreeg tijdens toernooi, die heeft het helaas ook niet gered, bleek aneurysma te zijn
- 1x iemand op de trap van winkelcentrum zien neervallen, die is gelukkig succesvol gereanimeerd

Dit nog los van normale overlijdens.

Het zet je allemaal wel weer met beiden benen op de grond.

[ Bericht 0% gewijzigd door _serial_ op 11-02-2021 13:41:55 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197943503
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Oh dat klinkt zeker spectaculair. Maar is niet gerelateerd aan roken of onderliggende gezondheidsproblemen natuurlijk ;)
De persoon rookte in ieder geval niet (van de inslag).
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:31:06 #127
14505 OProg
A Life in Music
pi_197943508
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik gok dat hij wel rookte na de blikseninslag.

Wijzig: Te laat. :+
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:31:20 #128
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197943513
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kan dit beamen - als je je muil niet open doet bij artsen en/of aandringt op verdere onderzoeken gaat er volgens mij veel langs hen heen door werkdruk etc.
huisartsen zijn in de regel ook wel de portiers van de verzekeringsmaatschappijen
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:31:34 #129
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197943516
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jup, en in ziekenhuizen is het ook vaak een fabriek, het is echt niet dat ze altijd mensen wijzen op wat er zoal mogelijk is, mijn moeder van 78 is vrij mondig en die had een tijdje terug een melanoom, ik geloof dat die wel 3 trajecten had geregeld :D
Hahaha mooi! Hoef je daar niet over in te zitten, die redt zich wel! ^O^
pi_197943518
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik heb een paar keer zulke situaties meegemaakt.

- 1x iemand zien overlijden die hartstilstand kreeg in de kleedkamer (toen was ik 18) na de wedstrijd, vond ik heel heftig, bleek uiteindelijk aangeboren hartstilstand.
- 1x iemand die hartstilstand kreeg tijdens toernooi, die heeft het helaas ook niet gered, bleek aneurysma te zijn
- 1x iemand op de trap van winkelcentrum zien neervallen, die is gelukkig succesvol gereanimeerd

Dit nog los van normale overlijdens.

Het zet je allemaal wel weer met beiden benen op de grond.
Ja kan ik me voorstellen, mijn vader heeft een keer 2 reanimaties achter elkaar moeten doen, als in binnen enkele uren, puur toeval, die heeft toen 2 maanden niet gesproken.
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:33:47 #131
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197943549
quote:

[..]

Nou, inderdaad. Ik werd ooit aan m'n pols geopereerd en terwijl m'n bed naar de operatiezaal werd gereden, was een anesthesist druk bezig met m'n andere arm :? Dus ik vroeg toch maar even wat-ie aan het doen was.

"Uw arm verdoven, voor de operatie".

- "Zou je dan niet beter de arm kunnen doen die daadwerkelijk geopereerd gaat worden?"

"... oh."

:X

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 11-02-2021 13:47:59 ]
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:34:02 #132
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197943552
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja kan ik me voorstellen, mijn vader heeft een keer 2 reanimaties achter elkaar moeten doen, als in binnen enkele uren, puur toeval, die heeft toen 2 maanden niet gesproken.
Dat is echt heel heftig en wat je dan ook nog de das omdoet is dat je niet kunt uitdeuken omdat je meteen weer een crisissituatie in moet. Recept voor PTSS...
pi_197943568
quote:
11s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:33 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nou, inderdaad. Ik werd ooit aan m'n pols geopereerd en terwijl m'n bed naar de operatiezaal werd gereden, was een anaesthetist druk bezig met m'n andere arm :? Dus ik vroeg toch maar even wat-ie aan het doen was.

- "Zou je dan niet beter de arm kunnen doen die daadwerkelijk geopereerd gaat worden?"

"... oh."

:|W
1947-2016
pi_197943578
quote:

[..]

Nou, inderdaad. Ik werd ooit aan m'n pols geopereerd en terwijl m'n bed naar de operatiezaal werd gereden, was een anaesthetist druk bezig met m'n andere arm :? Dus ik vroeg toch maar even wat-ie aan het doen was.

"... oh."

Joe :')
zie email 27 oktober
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:35:58 #135
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197943582
quote:

[..]

"... oh."

Neejjjj. Dat is toch materiaal dat je normaal alleen in moppen hoort!?
pi_197943597
quote:

[..]

"... oh."

Ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen, maar mocht ik onder narcose moeten dan huur ik iemand in die mee mag lopen om ervoor te zorgen dat er geen verkeerde onderdelen worden verwijderd.
pi_197943604
quote:

[..]

"... oh."

Dit doet me denken aan een bepaalde scene uit een bepaalde film over een bepaalde asociale familie toen Sjakie Jacqueline werd. Dan toch liever de pols vergissing.
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:39:14 #138
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197943617
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Neejjjj. Dat is toch materiaal dat je normaal alleen in moppen hoort!?
Ja, ik ging er eigenlijk niet vanuit dat het zó mis was toen ik m'n mond open deed. Weet ik veel hoe zo'n procedure gaat, het was meer uit interesse. Maar achteraf was ik nog blijer dat ik even had gevraagd waar-ie mee bezig was :')
pi_197943618
Test in utrecht voor de horeca is alweer afgeschoten door Economische Zaken.
pi_197943627
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]

- 1x iemand zien overlijden die hartstilstand kreeg in de kleedkamer (toen was ik 18) na de wedstrijd, vond ik heel heftig, bleek uiteindelijk aangeboren hartstilstand.

Lijkt me vrij complex om 18 te worden met een aangeboren hartstilstand ;)
pi_197943630
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:39 schreef Predator40 het volgende:
Het gaat tijd worden voor hardere acties.
pi_197943636
Ik vraag me af of ze in een ziekenhuis dan een kruis op je arm zetten, bij de shoarma boer is dat altijd onduidelijk, dan zeggen ze: Met kruis mijnhier! Maar de ene keer betekent dat met sambal, en de andere keer zonder :(
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:41:38 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197943649
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:08 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

En blijkt niet nodig

Ook die groep hoeft maar twee injecties, ookal ging de eerste mis
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197943650
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Lijkt me vrij complex om 18 te worden met een aangeboren hartstilstand ;)
hahaha, scherp
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:42:01 #145
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197943655
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen, maar mocht ik onder narcose moeten dan huur ik iemand in die mee mag lopen om ervoor te zorgen dat er geen verkeerde onderdelen worden verwijderd.
Ik heb destijds voor een operatie met dikke zwarte markers op mijn lichaam geschreven dat ik een risico heb. Toen had ik net de diagnose van mijn ziekte, dus toen was het allemaal nogal nieuw en stressvol. Zou denk ik nu volstaan met elke keer aangeven bij de behandelaars in de gesprekken.

Maar goed, de chirurg moest erom lachen en verzekerde mij nogmaals dat eraan gedacht was. Alleen jammer dat de anesthesist niet gekeken had naar een alternatief voor het middel tegen misselijkheid van de narcose en maar gewoon niks had gegeven. Hadden ze zichzelf mee uiteindelijk want ik heb er alles ondergekotst.
pi_197943683
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:39 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het gaat tijd worden voor hardere acties.
Ik ben daar een beetje allergisch voor sinds dat het zo mis ging op het Museumplein. Daar heb ik absoluut geen zin in en dat soort types trek je toch aan.
zie email 27 oktober
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:43:32 #147
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197943685
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:40 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af of ze in een ziekenhuis dan een kruis op je arm zetten, bij de shoarma boer is dat altijd onduidelijk, dan zeggen ze: Met kruis mijnhier! Maar de ene keer betekent dat met sambal, en de andere keer zonder :(
Je moet ook altijd...badum tssss...scherp zijn op die saus!
pi_197943708
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben daar een beetje allergisch voor sinds dat het zo mis ging op het Museumplein. Daar heb ik absoluut geen zin in en dat soort types trek je toch aan.
Zeker, maar op deze manier gaat het er toch wel een keer van komen. Maar dan zie je ipv de tokkie die zich verveelt de kleine kroeg eigenaar die tegenover politie staat. Of de sportschool eigenaar. Of de kermis exploitant (dat seizoen zal over een maand of 2 ook wel weer beginnen). Etc.
pi_197943712
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:39 schreef Predator40 het volgende:
Bron?
zie email 27 oktober
pi_197943716
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Bron?
Nos of AD, zag het net al.
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:45:48 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197943718
quote:

[..]

Voor zover ik weet zijn mensen met auto-immuunaandoeningen geen risicogroepen
Wellicht specifiek geval wel, op indicatie van de huisarts/specialist
pi_197943724
pi_197943735
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:45 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Zeker, maar op deze manier gaat het er toch wel een keer van komen. Maar dan zie je ipv de tokkie die zich verveelt de kleine kroeg eigenaar die tegenover politie staat. Of de sportschool eigenaar. Of de kermis exploitant (dat seizoen zal over een maand of 2 ook wel weer beginnen). Etc.
Je kunt ook een ludieke actie houden, keten je vast aan het politiebureau met enorme hoeveelheden drank.
Huur een boot en organiseer een feest, dat soort dingen.
pi_197943773
quote:
"niet nodig" :|W . Ik denk dat de horeca er iets anders over denkt, en zo'n reactie alleen maar meer weerstand op gaat roepen.
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:50:20 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197943795
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

"niet nodig" :|W . Ik denk dat de horeca er iets anders over denkt, en zo'n reactie alleen maar meer weerstand op gaat roepen.
Horeca is toch ook niet nodig?
pi_197943807
quote:
quote:
De Utrechtse burgemeester Dijksma hoopt dat een proef in haar stad al over twee weken kan beginnen. Maar dat is niet realistisch, zo zeggen kabinetsbronnen. Het aantal coronabesmettingen is nog te hoog, en de onzekerheid rond de Britse variant nog te groot om al op korte termijn te beginnen met het heropenen van de horeca.
Wat een grapjassen. Ga nou eens kleinschalig experimenteren. Risico is beperkt en dan weten we ook waar we over praten.

Waarom mag je wel met 50 man bij een uitvaart zitten maar niet in een restaurant in het kader van een strak gecontroleerd experiment. Dat vind ik onverkoopbaar.
zie email 27 oktober
pi_197943809
quote:

[..]

1 juno.....
pi_197943813
quote:
9s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Horeca is toch ook niet nodig?
Nouja, de eigenaren zijn hun horeca zaakje wel nodig om eten te kopen. Dus...
pi_197943823
quote:

[..]

Niet nodig. Prima. Dan nee, ik aan dat er op korte termijn een schriftelijk stuk geproduceerd wordt met alles ins en outs over de risico’s en de mogelijkheden in de horeca?
zie email 27 oktober
pi_197943824
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

Wat een grapjassen. Ga nou eens kleinschalig experimenteren. Risico is beperkt en dan weten we ook waar we over praten.

Waarom mag je wel met 50 man bij een uitvaart zitten maar niet in een restaurant in het kader van een strak gecontroleerd experiment. Dat vind ik onverkoopbaar.
over uitvaarten gesproken....een half dorp besmet hier in de buurt door een albanese uitvaart afgelopen december.
pi_197943825
Ze willen gewoon voorkomen dat allerlei andere sectoren dan ook gaan roepen om 'experimenten' - geef je de horeca 1 vinger, dan geef je je hele hand.
pi_197943828
Ik zou als burgemeester een middelvinger geven, wat willen ze doen: Boos worden?
pi_197943837
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet nodig. Prima. Dan nee, ik aan dat er op korte termijn een schriftelijk stuk geproduceerd wordt met alles ins en outs over de risico’s en de mogelijkheden in de horeca?
Positieve aanname :). Maar ik denk dat we allebei weten dat dit niet gaat gebeuren ;)
pi_197943845
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Ze willen gewoon voorkomen dat allerlei andere sectoren dan ook gaan roepen om 'experimenten' - geef je de horeca 1 vinger, dan geef je je hele hand.
Is dat dan geen argument voor die zogenaamde field labs wat ze wél gaan doen?
pi_197943859
nou de dikkertjes worden eerder geprikt, tt heeft geholpen _O_

https://www.nu.nl/coronav(...)er-coronavaccin.html
pi_197943866
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:54 schreef michiel_merk het volgende:

OPNAARDEDOKTER.GIF
pi_197943875
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een onzin. Je wil toch weten waar je over praat? Er is maar één manier om daar achter te komen en dat is het gewoon gaan doen in een gecontroleerde setting. En dan kan de uitkomst ook heel goed zijn dat het niet kan, of op deze manier niet kan. Maar nu baseren we beleid op aannames, dat werkt niet meer na een jas.
zie email 27 oktober
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:57:05 #168
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197943910
quote:

[..]

[..]

Nee, we blijven gewoon nog maanden lang de broek vol poepen om Jaap zijn faalmodellen.
pi_197943915
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je wil toch weten waar je over praat? Er is maar één manier om daar achter te komen en dat is het gewoon gaan doen in een gecontroleerde setting. En dan kan de uitkomst ook heel goed zijn dat het niet kan, of op deze manier niet kan. Maar nu baseren we beleid op aannames, dat werkt niet meer na een jas.
Beleid wordt heus niet gebaseerd op aannames, dat vind ik pas echt onzin.
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:58:46 #170
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197943925
quote:

Overgewicht is al vervelend genoeg zonder dat je er smalend over hoeft te doen. Het is volkomen terecht dat deze groep mensen voorrang krijgt want het is gewoon een risicogroep. Er is niemand met extreem overgewicht waar verder niks mee aan de hand is als onderliggende oorzaak. Het is niet voor niets dat de behandeling zo complex is en afvallen zo moeilijk is.

En nee, ik heb zelf geen overgewicht.
pi_197943938
quote:

godsamme, ben net 3 kilo afgevallen :{
pi_197943942
quote:

[..]

[..]

Weet je nog, dat we het gisteren hadden over risico-avers? Nog zo'n mooi voorbeeld dit.
  donderdag 11 februari 2021 @ 13:59:48 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197943944
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Denk je dat echt?

Ik vind het enorm fijn als je dat vertrouwen nog hebt, maar ik heb dat echt niet meer
pi_197943946
Oud collega van me heeft al twee prikken gehad, toch van de week corona gekregen en ziek geworden. Hoe dan?
blablablabla
pi_197943958
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Weet je nog, dat we het gisteren hadden over risico-avers? Nog zo'n mooi voorbeeld dit.
Schoot ook door mijn hoofd ja.
zie email 27 oktober
pi_197943961
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Overgewicht is al vervelend genoeg zonder dat je er smalend over hoeft te doen. Het is volkomen terecht dat deze groep mensen voorrang krijgt want het is gewoon een risicogroep. Er is niemand met extreem overgewicht waar verder niks mee aan de hand is als onderliggende oorzaak. Het is niet voor niets dat de behandeling zo complex is en afvallen zo moeilijk is.

ik vind het niet zo erg dat risicogroepen voor gaan....alleen is alles weer last minute.
dit hadden ze vorig jaar al kunnen bedenken.
pi_197943967
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
Oud collega van me heeft al twee prikken gehad, toch van de week corona gekregen en ziek geworden. Hoe dan?
Iets met 95%
pi_197943968
quote:
Een vaccin werkt voor de kudde, individueel niet voor iedereen, dat heb je toch wel gehad bij biologie? :P
-nee-
pi_197943970
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De uitdaging is dat dit niet over beleid gaat. Als er beleid zou zijn lag er een plan hoe dingen open zouden gaan, wat er dan wel en niet mogelijk was. Was het maar gebaseerd op beleid, dan konden we er tenminste iets mee :)
pi_197943971
quote:
het vaccin is niet 100% effectief he
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:01:30 #181
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197943975
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik vind het niet zo erg dat risicogroepen voor gaan....alleen is alles weer last minute.
Dat ben ik volkomen met je eens.
pi_197943976
quote:

[..]

Deels ik had zelf een teamgenoot met zwaar overgewicht, die gaf ook gewoon aan dat weinig eten psychisch gewoon niet te doen was, gewoon altijd honger, en hij heeft er echt lang professionele hulp voor gehad, gelukkig heeft een maagband in combinatie met hulp geholpen.

Zelf heb ik ook al een jaar of 20 overgewicht, de laatste jaren echt te veel, en sinds kort flink aan het afvallen, sinds november ben ik van 120 naar 103 gegaan, hoop 1 april op 95 te zitten :)
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 februari 2021 @ 14:01:44 #183
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_197943978
quote:
Waarschijnlijk even geen verbinding met de 5G zendmast.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:01:57 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197943983
quote:
Nog niet volledig beschermd (te kort op tweede vaccinatie) of niet volledig beschermd door redenen (vaccin, lijf, prikomstandigheden etc)

Als je collega niet heel erg ziek wordt ervan is het nog steeds winst
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:02:30 #185
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197943994
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:00 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Een vaccin werkt voor de kudde, individueel niet voor iedereen, dat heb je toch wel gehad bij biologie? :P
Ik heb het idee dat hele kuddes mensen ironisch gezien niet zoveel hebben opgestoken over vaccins bij biologie.
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:02:40 #186
22565 asco
Los in deze tent
pi_197943995
twitter

Daling.
pi_197943996
twitter
pi_197943997
507 op de IC volgens NICE. Gisteren nog 521.

Daling blijft maar aanhouden.
pi_197944000
quote:
Omdat afhankelijk van vaccin het ongeveer 90 procent bescherming bied, gaat erom dat je niet heel ziek word, daarnaast ook een deel die al dan niet false positive test.
pi_197944001
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Deels ik had zelf een teamgenoot met zwaar overgewicht, die gaf ook gewoon aan dat weinig eten psychisch gewoon niet te doen was, gewoon altijd honger, en hij heeft er echt lang professionele hulp voor gehad, gelukkig heeft een maagband in combinatie met hulp geholpen.

Zelf heb ik ook al een jaar of 20 overgewicht, de laatste jaren echt te veel, en sinds kort flink aan het afvallen, sinds november ben ik van 120 naar 103 gegaan, hoop 1 april op 95 te zitten :)
is ook wel een kwestie van een stuk discipline....ik heb ook de hele dag honger en kan ook de hele dag vreten.
ik doe het alleen niet
pi_197944009
quote:
7s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:01 schreef D_A het volgende:

[..]

_O- _O- _O- :7
die is goed
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:03:22 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197944010
quote:
7s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:01 schreef D_A het volgende:

[..]

Valt je dekking meteen weg ja
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:03:22 #193
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_197944011
quote:

[..]

Gebrek aan discipline is geen aandoening.
pi_197944012
quote:
Gevalletje besmet tussen 2 prikken in en pas 2 weken na volledige dosis ben je meest beschermd.?
pi_197944023
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het vaccin is niet 100% effectief he
Dat weet ik alleen meende gelezen te hebben dat die 5% voornamelijk bij ouderen zit waar vaccinaties door de werking van het immuunsysteem minder effect (kunnen) zijn.

Althans dat was met de griep zo.
blablablabla
pi_197944039
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:02 schreef Noordzijde het volgende:

Gelukkig wel O+
pi_197944042
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Hugo de Jonge en een doordacht plan? Wat zeg je nu?
zie email 27 oktober
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:04:54 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197944043
Kan dat dikke mensen bashen even kappen alsjeblieft, totaal niet on topic en super kansloos ook
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:04:54 #199
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197944044
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:02 schreef asco het volgende:
[ twitter ]

Daling.
Yorick weer met zijn oneliners, zo ontzettend vermoeiend.
pi_197944052
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Gevalletje besmet tussen 2 prikken in en pas 2 weken na volledige dosis ben je meest beschermd.?
Ze heeft 9 dagen geleden tweede prik gehad gisteren positief getest.
blablablabla
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:05:53 #201
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197944067
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar wat als de IC gewoon half leeg is? Moet het dan ook naar 3 IC opnames per dag gaan?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197944069
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:02 schreef Noordzijde het volgende:

Het is zo overduidelijk dat deze data is gemanipuleerd. Alle deskundigen weten dat de Engelse variant al vanaf december in NL huishoudt. Waarom denk je anders dat ze avondklok handhaven?!!
pi_197944082
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:00 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Daar wordt ook nergens goede voorlichting over gegeven trouwens Ken zo veel mensen "Ja, straks wordt ik alsnog ziek blabla" en dat doet echt niet goed aan de bereidheid tot vaccineren. Nu is 95% echt heel hoog, maar alsnog. Ik zie het nergens in campagnes voorbij komen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:07:50 #204
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197944097
En we hebben weer een nieuwe mutatie hoor die de experts 'zorgen baart'....

Britse onderzoekers identificeren nieuwe “zorgwekkende” Bristol-variant

When does the hurting stop.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197944117
quote:
19s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:

Goed dat die zaak gesloten is hier in Nederland, dan kunnen we het ook niet gemakkelijk oplopen.
Zonder wrijving geen glans
pi_197944122
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:08 schreef Haags het volgende:

[..]

Goed dat die zaak gesloten is hier in Nederland, dan kunnen we het ook niet gemakkelijk oplopen.
}:|
1947-2016
pi_197944125
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:08 schreef Haags het volgende:

[..]

Nee, dit kan niet. :D
pi_197944130
Boys

Vandaag weer een daling in ALLES?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197944131
quote:

Een 'slimme aanpassing' door het virus ook zegt van Ranst. Alsof het virus zelf na kan denken en met een gevalletje "Muahahaha!" in een hoekje zit.
pi_197944142
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:06 schreef zoost het volgende:

[..]

Het is zo overduidelijk dat deze data is gemanipuleerd. Alle deskundigen weten dat de Engelse variant al vanaf december in NL huishoudt. Waarom denk je anders dat ze avondklok handhaven?!!
Gaat het?
pi_197944148
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:05 schreef popje het volgende:

[..]

Maar wat als de IC gewoon half leeg is? Moet het dan ook naar 3 IC opnames per dag gaan?
Volgens mij kijkt men naar opnames en positieve testen, opnames lijkt een stuk lastiger te worden.
pi_197944156
quote:

Alle Bristols meteen sluiten
pi_197944160
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mij lukt het dus heel makkelijk om weinig te eten door een knop om te zetten. Als ik iets aangekomen ben en ik wil het er weer af hebben doe ik gewoon minder eten. Wel eens dagen gehad dan at ik gewoon pas om vier of vijf uur 's middags. Alleen de eerste paar uurtjes zijn lastig, maar daarna kun je makkelijk doorgaan en pas om 's avonds bij wijze van spreken 10 uur beginnen met eten. De mens kan met zo veel minder. We hebben duizenden jaren met weinig voedsel geleefd. En het voelt ook nog eens veel gezonder IMO.

Geldt natuurlijk niet voor iedereen. Anderen kunnen roken of alcohol weer makkelijk laten staan. Ik heb dat met eten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197944162
quote:

De Britse variant bleek tegen te vallen, men zoekt nu een betere.
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:11:50 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197944179
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een 'slimme aanpassing' door het virus ook zegt van Ranst. Alsof het virus zelf na kan denken en met een gevalletje "Muahahaha!" in een hoekje zit.
Virussen muteren aan de lopende band, vorig jaar was dit amper nieuws maar nu is er zogenaamd elke 2 weken een variant die zorgen baart.
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:11:50 #217
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197944182
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

De Britse variant bleek tegen te vallen, men zoekt nu een betere.
Hadden ze dan niet beter een ander Engels afvoerputje kunnen kiezen als naam? Manchester ofzo? Liverpool?
pi_197944190
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij kijkt men naar opnames en positieve testen, opnames lijkt een stuk lastiger te worden.
Voordeel van opnames is dat het een cijfer is dat redelijk ongevoelig is voor allerhande invloeden van buitenaf. Als je doodziek bent ga je immers wel naar het ziekenhuis. Testen vereist toch meer inspanning en discipline
zie email 27 oktober
pi_197944195
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:11 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Mij lukt het dus heel makkelijk om weinig te eten door een knop om te zetten. Als ik iets aangekomen ben en ik wil het er weer af hebben doe ik gewoon minder eten. Wel eens dagen gehad dan at ik gewoon pas om vier of vijf uur 's middags. Alleen de eerste paar uurtjes zijn lastig, maar daarna kun je makkelijk doorgaan en pas om 's avonds bij wijze van spreken 10 uur beginnen met eten. De mens kan met zo veel minder. We hebben duizenden jaren met weinig voedsel geleefd. En het voelt ook nog eens veel gezonder IMO.

Geldt natuurlijk niet voor iedereen. Anderen kunnen roken of alcohol weer makkelijk laten staan. Ik heb dat met eten.
Het gaat ook om een stukje ritme vinden, ik ontbeet eigenlijk nooit, en lunch dan weer wel, dan weer niet, maar s'avonds wel weer veel.
pi_197944200
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Ze heeft 9 dagen geleden tweede prik gehad gisteren positief getest.
Kan nog steeds. incubatietijd is 2-9 dagen.
pi_197944268
Van landelijke gaan we nu naar stedelijke varianten. Kan niet wachten op de Kalverstraat variant over een paar weken.
pi_197944283
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:17 schreef Simmertje het volgende:
Van landelijke gaan we nu naar stedelijke varianten. Kan niet wachten op de Kalverstraat variant over een paar weken.
Zolang dat virus lekker in amsterdam blijft zal iedereen er wel mee tevreden zijn denk ik.
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:21:00 #223
3778 popje
pi_197944331
Maar dat hele Rosanne Hertzenberger verhaal he. Als alle kwetsbaren gevaccineerd zijn, is zij dus morbide tegen het openen van de maatschappij want misschien wordt er dan nog iemand ziek? En dat zou absoluut niet mogen? Er mag nooit meer iemand ziek worden?
pi_197944333
Flink vreten jongens, dan heb je zo je prikje.
pi_197944357
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:17 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Zolang dat virus lekker in amsterdam blijft zal iedereen er wel mee tevreden zijn denk ik.
Als dan de rest van Nederland ook een keer echt wegblijft uit Amsterdam hoor je mij niet klagen ;)
pi_197944379
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:21 schreef popje het volgende:
Maar dat hele Rosanne Hertzenberger verhaal he. Als alle kwetsbaren gevaccineerd zijn, is zij dus morbide tegen het openen van de maatschappij want misschien wordt er dan nog iemand ziek? En dat zou absoluut niet mogen? Er mag nooit meer iemand ziek worden?
Beetje zoals het OMT redeneert.
pi_197944403
mag je naar Duitsland voor de kapper?
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:27:03 #228
14505 OProg
A Life in Music
pi_197944442
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:24 schreef THEFXR het volgende:
Het hele buitenland heeft code oranje.
pi_197944454
quote:
7s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:27 schreef OProg het volgende:

[..]

Het hele buitenland heeft code oranje.
voor grensgangers gelden soms aparte regels
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:28:45 #230
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197944466
quote:
Die figuren heb je er tussen. maar ik zou mijn boodschappen ook liever niet laten doen door een bodybuilder, tandarts of veganist.

Zal allemaal goed bedoeld zijn om mij 'gezonder' te laten leven. Maar ik word daar niet gelukkiger van net als zoveel Nederlanders.

Vandaag is de dag voor de moralistische health freacks, als het mooi weer word gaan die weer braaf de kast in en focust de kudde zich weer op de grazige weiden met terrasjes waar rosé en Hoegaarden in een schier oneindige stroom vloeit.
pi_197944502
Nieuwe LCPS prognose: maandag 503 IC COVID patienten.

Als we volgende week onder de 500 schieten, dan kunnen de kroegen toch wel weer open?

donderdag 11 februari 2021 @ 14:32:59 #232
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197944530
quote:
89s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Als we volgende week onder de 500 schieten, dan kunnen de kroegen toch wel weer open?

[ afbeelding ]
Honden niet toegestaan in de kroeg. :{w
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:33:42 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197944542
quote:
Advies is van niet, dus ja, je mag
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:34:50 #234
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197944555
quote:
Jahoor :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197944563
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:32 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Waarom niet?
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:35:18 #236
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_197944569
quote:

[..]

Als de kroegen weer open gaan dans ik met een hond op mijn schouders de polonaise
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:36:59 #237
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197944597
quote:

[..]

Mijn stamkroeg is juist heel hondvriendelijk. Staan zelfs bakjes water voor ze. Moeten ze wel lief met andere hondjes omgaan uiteraard.
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:37:15 #238
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197944607
quote:

[ afbeelding ]
Mark Rutte kijkt op zijn routekaart en schudt zijn hoofd. Eerst de IC's leeg Lenny. Eerst de IC's leeg.
pi_197944615
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom niet?
Stinkt. Net als roken.
pi_197944621
quote:
19s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:37 schreef Gunner het volgende:

[..]

Mark Rutte kijkt op zijn routekaart en schudt zijn hoofd. Eerst de IC's leeg Lenny. Eerst de IC's leeg.
De routekaart is toch gewoon:
1. Kan dit open?

Antw: Nee

2. Kan dit open?

Antw: Zie antwoord 1.
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:39:10 #241
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197944636
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

1. Kan dit open?

2. Kan dit open?

3. Waarom kan dit niet open?

antw: ja maar <instert variant uit random kutland cq regio> dan? Dood en verderf komt onze kant uit!
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:40:19 #242
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197944654
quote:
19s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:39 schreef Gunner het volgende:

[..]

3. Waarom kan dit niet open?

antw: ja maar <instert variant uit random kutland cq regio>
Zal toch een keer klem lopen "Ja maar, in Iran is er ook een kroegen verbod" word wat ongeloofwaardig ;)
pi_197944669
quote:

[ afbeelding ]
kunnen wel, maar gebeurt niet.
  Moderator donderdag 11 februari 2021 @ 14:42:26 #244
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197944684
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

1. Kan dit open?

2. Kan dit open?

De spertijdnachtklok er af dan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197944692
Er zijn deze week nochtans twee dingen weer open gegaan.

De winkels mogen click en collect aanbieden, en de scholen zijn weer open.

Met name die laatste is toch vrij cruciaal. Hoezo er wordt niet versoepeld? :')

Dat je weer naar de kroeg mag gaat echt nog wel even duren. Eerst gaan, terecht, de contactberoepen, middelbare scholen, sportlocaties, etcetera.

De kroeg voegt niet zoveel toe, behalve een flink risico.
pi_197944718
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:42 schreef BlackLining het volgende:

Dat je weer naar de kroeg mag gaat echt nog wel even duren. Eerst gaan, terecht, de contactberoepen, middelbare scholen, sportlocaties, etcetera.

Laten we als eerste beginnen met de avondklok
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:45:19 #247
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197944729
quote:
Is dat dezelfde vrouw die een tijd terug een heel stuk had over hoe je wel gewoon nog naar de kerk moet gaan want in de kerk raak je niet besmet?
pi_197944738
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Laten we als eerste beginnen met de avondklok
Als het met de scholen weer een beetje op de rails is en goed loopt zo snel mogelijk ja. Maar onderwijs gaat voor.
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:47:36 #249
3778 popje
pi_197944773
quote:

Sociaal leven misschien? En restaurants gaan wel eerst open, natte horeca pas later.
pi_197944778
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:45 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Als het met de scholen weer een beetje op de rails is en goed loopt zo snel mogelijk ja. Maar onderwijs gaat voor.
Eens, maar wat mij betreft gaat de avondklok als eerste, en waar mogelijk tegelijk met middelbare scholen.
Deze verlening van avondklok is wat mij betreft de allerlaatste.
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:47:54 #251
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197944781
quote:
Hoezo er wordt niet versoepeld?
Ze hebben je precies waar ze je willen hebben. je blij laten zijn met iets wat er in de eerste plaats niet had moeten zijn. Of in ieder geval niet zo lang.
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:48:24 #252
3778 popje
pi_197944791
quote:
19s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:47 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ze hebben je precies waar ze je willen hebben. je blij laten zijn met iets wat er in de eerste plaats niet had moeten zijn. Of in ieder geval niet zo lang.
Er moet eerst een Britse variant uitsterven...
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:49:21 #253
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197944814
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:48 schreef popje het volgende:

[..]

Er moet eerst een Britse variant uitsterven...
oh boy als dat de graadmeter is om te versoepelen gaat het nog een lange weg worden.
pi_197944832
quote:
19s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:47 schreef Gunner het volgende:

[..]

En 'ze' is in deze de Grote Boze Overheid, neem ik aan?
pi_197944835
quote:

Click & Collect is voor veel (kleinere) winkels een mooie symbolische maatregel waar ze niets aan hebben. Scholen open is een goede zaak, maar de manier waarop is een beetje een sigaar uit eigen doos. Daarbij, scholen open wordt nu als wisselgeld voor de avondklok gebruikt, wat niet de bedoeling was.

Ik ben blij met de scholen open, maar nu zijn ze (in het gunstigste geval) 2 weken open, in sommige regio's gaan ze na morgen weer dicht. Dan hebben we een week basisscholen open gehad, met daarbij dat als er iemand positief getest is hele scholen weer sluiten. Wat winnen we daarmee?
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:52:07 #256
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197944857
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom niet?
Te druk in de kroeg als die weer open gaat. Wordt het arme beestje vertrappeld door alle dronken gasten. ;)
Murray Walker
pi_197944869
quote:

The hurting stopt wanneer we door hebben dat er een dokter ergens even zijn momentje wil pikken.
Hoeveel mutaties zijn er?
1947-2016
pi_197944887
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:

Ik ben blij met de scholen open, maar nu zijn ze (in het gunstigste geval) 2 weken open, in sommige regio's gaan ze na morgen weer dicht. Dan hebben we een week basisscholen open gehad, met daarbij dat als er iemand positief getest is hele scholen weer sluiten. Wat winnen we daarmee?
Ik snap niet zo goed wat je hiermee wilt zeggen. Vind je dat de vakantie moet worden geschrapt? En het is niet zo dat bij een positieve test per definitie de hele school sluit. De bedoeling is juist dat die schade beperkt kan worden gehouden tot de kring waar de besmette leerling of leerkracht contact mee heeft gehad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197944908
Dat click & collect gedoe lijkt me maar een treurige aanfluiting, afgaande op wat ik vanmiddag in ons winkelcentrum zag. Mag de winkelier zelf bepalen hoeveel tijd zit er tussen de ene afhaler en de andere zit?
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:55:38 #260
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197944920
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En 'ze' is in deze de Grote Boze Overheid, neem ik aan?
De Roverheid. Jonguh!
pi_197944921
quote:

Dat stopt als we de verspreiding zodanig onder controle hebben, middels vaccins, dat de kans op mutaties afneemt.

Door de boel vroeg open te gooien en het virus lekker te laten rondgaan onder bevolkingsgroepen die er verder niet zo ziek van worden maak je het waarschijnlijk erger, want dan geef je het virus veel meer kans om te muteren.

:)
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:56:12 #262
3778 popje
pi_197944934
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:55 schreef Nia het volgende:
Dat click & collect gedoe lijkt me maar een treurige aanfluiting, afgaande op wat ik vanmiddag in ons winkelcentrum zag. Mag de winkelier zelf bepalen hoeveel tijd zit er tussen de ene afhaler en de andere zit?
Ik zag net een aantal mensen in de rij voor de deur staan. Ze stonden 'gezellig' te praten, de BOA stond er gelijk alweer naast om de rij uit elkaar te halen... FUNSHOPPEN is niet toegestaan!
pi_197944940
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Click & Collect is voor veel (kleinere) winkels een mooie symbolische maatregel waar ze niets aan hebben. Scholen open is een goede zaak, maar de manier waarop is een beetje een sigaar uit eigen doos. Daarbij, scholen open wordt nu als wisselgeld voor de avondklok gebruikt, wat niet de bedoeling was.

Dat geldt al het hele jaar voor de horeca. Ik stoor mij wat aan de verongelijkte houding van een deel van de winkeliers wat dat betreft.

Verdomme bijna heel 2020 nagenoeg onbeperkt open geweest en nu het hardste huilen van iedereen :')

Ik heb overigens gisteren ook bij twee lokale ondernemers wat afgehaald. Dat ging allemaal prima. Zie het probleem niet.
pi_197944970
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat je hiermee wilt zeggen. Vind je dat de vakantie moet worden geschrapt? En het is niet zo dat bij een positieve test per definitie de hele school sluit. De bedoeling is juist dat die schade beperkt kan worden gehouden tot de kring waar de besmette leerling of leerkracht contact mee heeft gehad.
Wat ik probeerde te zeggen was dat scholen afgelopen maandag open zijn gegaan. Regio zuid gaat na deze week weer dicht ivm vakantie. De andere regio's de week erna. Dan is zuid 1 week open geweest en zijn de andere regio's 2 weken open geweest.

Er zijn meerdere berichten geweest gisteren dat hele scholen gesloten werden omdat ze niet konden vinden wie er allemaal in contact zijn geweest, dus iedereen in quarantaine.

Het is een hele sympathieke actie, maar om het nu te noemen als iets dat echt veel verschil maakt zou ik ook niet zeggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2021 14:58:50 ]
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:58:49 #265
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197944984
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:55 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat stopt als we de verspreiding zodanig onder controle hebben, middels vaccins, dat de kans op mutaties afneemt.

Door de boel vroeg open te gooien en het virus lekker te laten rondgaan onder bevolkingsgroepen die er verder niet zo ziek van worden maak je het waarschijnlijk erger, want dan geef je het virus veel meer kans om te muteren.

:)
Je zal wel gelijk hebben allemaal, maar ik kan dit soort teksten heel slecht hebben tegenwoordig.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:58:49 #266
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197944986
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:56 schreef BlackLining het volgende:
Verdomme bijna heel 2020 nagenoeg onbeperkt open geweest en nu het hardste huilen van iedereen :')
Noem het maar onbeperkt. En dan heb ik het niet eens over de maanden maar over alle andere beperkende maatregelen waar ze zich aan moesten houden.

Je bent het wel een beetje aan het bagatelliseren hoor.
pi_197944992
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:58 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Je zal wel gelijk hebben allemaal, maar ik kan dit soort teksten heel slecht hebben tegenwoordig.
Waarom?

Confronterend?
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:59:57 #268
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197945003
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:55 schreef Nia het volgende:
Click & collect is voor de meeste winkeliers een druppel op de gloeiende plaat. Het helpt ze maar weinig, het water staat veel inmiddels tot aan de lippen.

Weet wel dat er minstens 4 uur moet zitten tussen bestellen en ophalen. Inderdaad om funshoppen te voorkomen. Maar naar mijn weten zijn er geen regels voor de tijd tussen de ene afhaler en de andere. Waarschijnlijk de tijd die je er over doet om 1,5 meter te overbruggen. ;)
Murray Walker
pi_197945011
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat lijkt me te vroeg om al conclusies te trekken ik denk dat het zeker nog anderhalve maand duurt voordat je hier conclusies uit kunt trekken.
Kan goed, is ook lastig te zien in de UK hoeveel er al 2 prikken hebben gerkegen, aangezien men vrij liberaal ruimte tussen de prikken laat. Ik had gehoopt iets van een trend te zien, aangezien dat een maand geleden wel zichtbaar leek te zijn na start met Pfizer vaccin, maar als je verder terugkijkt zijn de proporties ziekenhuisopnames tussen verschillende leeftijdsgroepen best gevarieerd door het jaar heen.
pi_197945012
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat geldt al het hele jaar voor de horeca. Ik stoor mij wat aan de verongelijkte houding van een deel van de winkeliers wat dat betreft.

Ik heb overigens gisteren ook bij twee lokale ondernemers wat afgehaald. Dat ging allemaal prima. Zie het probleem niet.
Maar dat jij het probleem niet ziet houdt niet in dat het er niet is hè? Er wordt door winkeliers aangegeven wat de issues voor ze zijn. Je kunt je ook afvragen wat de reden is om ze te sluiten als ze nagenoeg niet bijdragen aan de besmettingen.

Dan sluit je de winkels, dalen de besmettingen niet harder dan daarvoor en zeg je tegen de winkels: Ja hallo, je mag blij zijn dat je Click & Collect hebt! Zo werkt het natuurlijk niet. Als ze weinig tot niet bijdragen moeten ze gewoon open kunnen.
pi_197945013
quote:
19s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:58 schreef Gunner het volgende:

[..]

Noem het maar onbeperkt. En dan heb ik het niet eens over de maanden maar over alle andere beperkende maatregelen waar ze zich aan moesten houden.

Je bent het wel een beetje aan het bagatelliseren hoor.
Ja, en zet dat eens af tegen werkelijk elke andere sector die zich richten op de samenleving en dagelijkse economie?

Horeca? Theaters? Sportscholen? Scholen?

Het is voor iedereen kut ja. Dat is niet anders voor nu.
pi_197945016
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:56 schreef popje het volgende:

[..]

Ik zag net een aantal mensen in de rij voor de deur staan. Ze stonden 'gezellig' te praten, de BOA stond er gelijk alweer naast om de rij uit elkaar te halen... FUNSHOPPEN is niet toegestaan!
boa's moeten we met z'n allen gewoon niet accepteren.

Idioot.
1947-2016
pi_197945027
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Idioot.
Ja, plezier is verboden. Kijk maar naar de sneeuwpret van kinderen die afgelopen week op meerdere plekken opgebroken werd. Zouden ze niet doorhebben dat dat juist slopend werkt voor het draagvlak?
pi_197945044
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar dat jij het probleem niet ziet houdt niet in dat het er niet is hè? Er wordt door winkeliers aangegeven wat de issues voor ze zijn. Je kunt je ook afvragen wat de reden is om ze te sluiten als ze nagenoeg niet bijdragen aan de besmettingen.

Dan sluit je de winkels, dalen de besmettingen niet harder dan daarvoor en zeg je tegen de winkels: Ja hallo, je mag blij zijn dat je Click & Collect hebt! Zo werkt het natuurlijk niet. Als ze weinig tot niet bijdragen moeten ze gewoon open kunnen.
Er is een pandemie ja, en daardoor kan er minder. Dat is het probleem.

En ik ken de problemen hoor. Mijn restaurant is meer dicht dan open geweest. Afhalen is leuk maar een druppel op de gloeiende plaat. Het water staat hier al sinds april tot aan de lippen maar het gaat wel. Leuk is het voor niemand, maar ja, da's een beetje inherent aan crisissituaties.

In de horeca waren ook weinig besmettingen. In theaters waren ook weinig besmettingen. Op school ook. Alleen die som he, da's uiteindelijk toch teveel. En daarom gaat alles dicht, nu (voor het eerst in een jaar pandemie) ook eens een keer de winkels. Nogmaals, heel vervelend, maar als sector ben je vergeleken met andere sectoren in hetzelfde domein grotendeels buiten schot gebleven.

Carnaval was de nekslag voor de horeca. Black Friday was dat voor de retail.
pi_197945047
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, plezier is verboden. Kijk maar naar de sneeuwpret van kinderen die afgelopen week op meerdere plekken opgebroken werd. Zouden ze niet doorhebben dat dat juist slopend werkt voor het draagvlak?
Arnhem gisteren.
Ja dat was beschamend.
1947-2016
pi_197945050
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Idioot.
Toch weer dat autoriteitsprobleem van je he. Ik heb je daar gisteren ook al op gewezen.
pi_197945086
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:03 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Toch weer dat autoriteitsprobleem van je he. Ik heb je daar gisteren ook al op gewezen.
Ben ik de enige dan die er wat van vind?

Wat voegen die gasten nu echt toe behalve mensen irriteren?
Of is in een rij staan voor een winkel nu ook al verboden?
1947-2016
  donderdag 11 februari 2021 @ 15:06:47 #278
3778 popje
pi_197945095
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Arnhem gisteren.
Ja dat was beschamend.
In een crisis is het NIET toegestaan om plezier te hebben! Gij zult lijden totdat de crisis over is!
pi_197945101
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:03 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Er is een pandemie ja, en daardoor kan er minder. Dat is het probleem.

En ik ken de problemen hoor. Mijn restaurant is meer dicht dan open geweest. Afhalen is leuk maar een druppel op de gloeiende plaat. Het water staat hier al sinds april tot aan de lippen maar het gaat wel. Leuk is het voor niemand, maar ja, da's een beetje inherent aan crisissituaties.

In de horeca waren ook weinig besmettingen. In theaters waren ook weinig besmettingen. Op school ook. Alleen die som he, da's uiteindelijk toch teveel. En daarom gaat alles dicht, nu (voor het eerst in een jaar pandemie) ook eens een keer de winkels. Nogmaals, heel vervelend, maar als sector ben je vergeleken met andere sectoren in hetzelfde domein grotendeels buiten schot gebleven.
De opmerking 'er is een pandemie' is wel een beetje een dooddoener hoor.

Doordat het kabinet niet bereid is geweest te kijken naar de plek waar (na thuis) de meeste besmettingen opgelopen worden moeten ze actie nemen op dit soort kleine dingetjes.

Het nu sluiten van detailhandel komt over alsof die nu ook gestraft moeten worden, want zij mochten wel open blijven. Het is irrelevant of ze buiten schot zijn gebleven of niet, als ze niet bijdragen aan de verspreiding horen ze niet gesloten te worden.
pi_197945109
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ben ik de enige dan die er wat van vind?

Wat voegen die gasten nu echt toe behalve mensen irriteren?
Of is in een rij staan voor een winkel nu ook al verboden?
Die handhaven de wet. Zo gaat dat in een rechtsstaat gebaseerd op trias politica.

Of heb je liever een ander systeem?

Dat er randdebielen tussen zitten die zichzelf te serieus nemen is zeker waar ja. Moet daarom maar meteen heel het gezag worden ontmanteld? :')
  donderdag 11 februari 2021 @ 15:08:53 #281
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197945135
quote:

[..]

Niet alleen het zuur willen zien, ik merk hier in de regio dat de politie bewust oogjes aan het toeknijpen is, hell, zelfs een wethouder heeft dat bevestigd op de lokale radio :D

Noord Veluwe heeft af en toe Urkse ambitie's, dan is alles de kop indrukken niet effectief. En die 4 jongeren die rondhangen in een parkje gaan niet de wereld de verdoemenis in helpen.
  Moderator donderdag 11 februari 2021 @ 15:08:59 #282
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197945137
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:59 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Click & collect is voor de meeste winkeliers een druppel op de gloeiende plaat. Het helpt ze maar weinig, het water staat veel inmiddels tot aan de lippen.

Weet wel dat er minstens 4 uur moet zitten tussen bestellen en ophalen. Inderdaad om funshoppen te voorkomen. Maar naar mijn weten zijn er geen regels voor de tijd tussen de ene afhaler en de andere. Waarschijnlijk de tijd die je er over doet om 1,5 meter te overbruggen. ;)
Wtf is funshoppen eigenlijk? Is dat iets nieuws ofzo?
pi_197945140
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:07 schreef BlackLining het volgende:
Dat er randdebielen tussen zitten die zichzelf te serieus nemen is zeker waar ja. Moet daarom maar meteen heel het gezag worden ontmanteld?
Ik heb het over die nutteloze boa's niet over het hele gezag. Juist omdat een eigenschap van een boa is dat ze zichzelf te serieus nemen en over het algemeen inleving in een situatie ontbreekt.
1947-2016
  donderdag 11 februari 2021 @ 15:09:14 #284
3778 popje
pi_197945141
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:07 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Die handhaven de wet. Zo gaat dat in een rechtsstaat gebaseerd op trias politica.

Of heb je liever een ander systeem?

Dat er randdebielen tussen zitten die zichzelf te serieus nemen is zeker waar ja. Moet daarom maar meteen heel het gezag worden ontmanteld? :')
Ik heb over het algemeen respect voor de politie. BOA's die je echter een boete uitschrijven omdat je om 21:02 rennend op weg bent naar huis (maar je trein reed niet meer en daarom ben je zo laat), daar heb ik geen respect voor.
pi_197945148
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

De opmerking 'er is een pandemie' is wel een beetje een dooddoener hoor.

Doordat het kabinet niet bereid is geweest te kijken naar de plek waar (na thuis) de meeste besmettingen opgelopen worden moeten ze actie nemen op dit soort kleine dingetjes.

Het nu sluiten van detailhandel komt over alsof die nu ook gestraft moeten worden, want zij mochten wel open blijven. Het is irrelevant of ze buiten schot zijn gebleven of niet, als ze niet bijdragen aan de verspreiding horen ze niet gesloten te worden.
Ik vind je nogal stellig met je 'ze dragen niet bij aan de verspreiding'.

Het komt weinig naar voren uit contactonderzoek ja, want niemand registreert zich in een winkel. Dit in tegenstelling tot de horeca, entertainment of sportschool. Bovendien geeft het grafiekje met de besmettingen toch aardig aan dat we de hudige 2,5e golf grotendeels te danken hebben gehad aan de periode rondom Black Friday. Dat wil je niet nog een keer, en dus wil je het 'funshoppen' tegengaan. Daarom Click & Collect: net als bij de horeca.
  Moderator donderdag 11 februari 2021 @ 15:10:09 #286
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197945157
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik heb het over die nutteloze boa's niet over het hele gezag. Juist omdat een eigenschap van een boa is dat ze zichzelf te serieus nemen en over het algemeen inleving in een situatie ontbreekt.
Boa's zijn ook vooral het gevolg van bezuinigingen op de politie.
  donderdag 11 februari 2021 @ 15:10:17 #287
3778 popje
pi_197945159
quote:
5s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat je iets koopt en plezier hebt van het product!
pi_197945161
quote:

[..]

Ja dat vond ik echt beschamend.

VERBOTEN!
pi_197945162
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is dat bij elke boa zo ja?

Een boa is gewoon een politieagent-light he. En ook tussen de normale politie lopen pannenkoeken rond. Het leger dan maar?

Als je meer serieuze poltiie wilt zullen we als land aanzienlijk linkser moeten gaan stemmen.
  Moderator donderdag 11 februari 2021 @ 15:10:55 #290
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197945166
quote:

[..]

Funshoppen in covid tijd..... Beetje zinloze zooi bestellen op Aliexpress? Zoiets?
  Redactie Frontpage donderdag 11 februari 2021 @ 15:12:49 #291
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_197945190
quote:

[..]

Funshoppen is gewoon een beetje doelloos door de winkels dwalen zonder doel, dus gewoon om te kijken wat er ligt of koopjes te zoeken.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_197945194
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:10 schreef BlackLining het volgende:
en boa is gewoon een politieagent-light he.
Nee. Dat denken ze zelf.

En dat is het grote verschil tussen wat ze zijn en wat ze denken.
1947-2016
pi_197945207
Rijvorming voor een winkel mag niet. Een lange rij wachtenden rond de ingang van een bibliotheek, die de boeken zelf BINNEN inleveren in een grote bak en hun gereserveerde boeken zelf uit de kast halen is wel oké?
pi_197945213
quote:

[..]

Dat is vooral iets wat vrouwen doen en ziet er ongeveer zo uit:

“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197945228
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. Dat denken ze zelf.

En dat is het grote verschil tussen wat ze zijn en wat ze denken.
Dat zijn het wel.

Met als bijkomend effect dat sommige reljugend wat recalcitrant wordt als ze ten tonele verschijnen. Zijn verder gewoon BOA's, ze vallen onder VenJ en in hun mandaat staat het handhaven van de coronamaatregelen. In bepaalde gevallen kunnen ze ook daadwerkelijk politiebevoegdheden krijgen.
pi_197945231
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik vind je nogal stellig met je 'ze dragen niet bij aan de verspreiding'.

Het komt weinig naar voren uit contactonderzoek ja, want niemand registreert zich in een winkel. Dit in tegenstelling tot de horeca, entertainment of sportschool. Bovendien geeft het grafiekje met de besmettingen toch aardig aan dat we de hudige 2,5e golf grotendeels te danken hebben gehad aan de periode rondom Black Friday. Dat wil je niet nog een keer, en dus wil je het 'funshoppen' tegengaan. Daarom Click & Collect: net als bij de horeca.
Ik vind je nogal stellig dat we de huidige golf te danken hebben aan de periode rondom black Friday ;)

Er is zoveel meer geweest rond die periode dan Black Friday. Die stijging is ver voor die tijd (uit mijn hoofd) in gang gezet. Er was rond sinterklaas even uit mijn hoofd gezegd een klein piekje, maar om nou te zeggen dat we dit te danken hebben aan die periode, echt niet.

We hebben deze periode te danken aan een kabinet wat met oogkleppen op geregeerd heeft. Dat weigerde na te denken om actie te ondernemen op signaalwaardes die zij zelf opgezet hebben. Dat ze te lang gewacht hebben om kleine maatregelen te nemen.

Wat mij betreft is er op dit moment 1 partij die schuldig is aan de shit waar we in zitten, dat is ons kabinet. Een gebrek aan beleid, gebrek aan uitzicht, gebrek aan visie, daadkracht en beroerde beeldvorming waar ze het beeld geven dat de regels niet voor hen gelden.

Vrijwel de gehele bevolking doet echt zijn best om zich aan deze onmenselijke bullshitregels te houden, in veel gevallen niet voor henzelf, maar omdat er in hun hoofd geprent is dat er iemand doodgaat als ze plezier hebben met vrienden.
  Redactie Frontpage donderdag 11 februari 2021 @ 15:15:53 #297
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_197945237
#COVID19NL

Positief getest: 4.472
Totaal: 1.017.302 (+4.394 ivm -78 corr.)

Perc. positief 07 feb - 09 feb: 11,9%

Opgenomen: 195
Huidig: 1.415 (-42)

Opgenomen op IC: 23
Huidig: 537 (+4)

Overleden: 74
Totaal: 14.662
https://twitter.com/mzelst/status/1359868719753801735
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_197945240
twitter
pi_197945243
- 4.394 nieuw gemelde positieve testen
- 195 nieuwe ziekenhuisopnames
- 23 nieuwe IC-opnames
- 72 nieuwe overlijdens

Koekoek!
pi_197945244
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:14 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dat is vooral iets wat vrouwen doen en ziet er ongeveer zo uit:

[ afbeelding ]
Per minuut shoppen is de man wel meer kwijt. $5.50 tegenover $4.25 van de vrouw.

:+
1947-2016
pi_197945251
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:15 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL

Positief getest: 4.472
Totaal: 1.017.302 (+4.394 ivm -78 corr.)

Perc. positief 07 feb - 09 feb: 11,9%

Opgenomen: 195
Huidig: 1.415 (-42)

Opgenomen op IC: 23
Huidig: 537 (+4)

Overleden: 74
Totaal: 14.662
https://twitter.com/mzelst/status/1359868719753801735
Gelet op de achterstanden door de sneeuw is dit best netjes?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2021 15:16:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')