abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197939046
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:30 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Zou jij misschien ook kunnen doen en je boodschappen lekker online bestellen ofzo.

Beperk je reisbewegingen geldt nl ook voor jou en alle andere mensen die klagen over drukte in de supermarkt.
Ouderen hebben een onevenredig grote kans om ziek te worden en een onevenredig grote kans het zorgsysteem te belasten. Dus als die daar - overigens puur op eigen initiatief en niet via leeftijdsdiscriminatie opgelegd door maatregelen - extra rekening mee houden tov de rest dan is dat helemaal geen aparte gang van zaken vind ik.
I'll give you something to do
pi_197939057
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:16 schreef Zwansen het volgende:
Misschien al besproken, maar ik denk dat deze sneeuw wel eens een heel positief effect kan hebben op het dalen van het aantal besmettingen. Mensen gaan minder vaak de deur uit, een ritje naar familie stellen ze uit, boodschappen worden nu grootschaliger of online gedaan, mensen die thuis kunnen werken gaan nu ook echt thuiswerken, etc.

Kortom, volgende week <1000? *O*
Onder welk niveau moeten we zitten om de kroegen te openen? Stond daar iets van op de routekaart ofzo? :@

pi_197939081
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:37 schreef GemMagic het volgende:
Hoewel de ernst van corona alleen in dodelijkheid uitdrukken wellicht een onjuist beeld geeft, vind ik het terug gaan naar een samenleving vele malen belangrijker dan elk risico dat corona maar met zich mee brengt.
Zat ik me net af te vragen inderdaad - er is nog altijd geen definitief besluit / pushmelding / persco geweest toch over de verlenging van de avonklok, terwijl hij gistern al afliep..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197939090
Terecht dat er ook aandacht wordt besteed aan long covid. Dat het er nu al 40.000 zijn wist ik niet en dat baart mij ook wel zorgen, maar toch zou ik long covid willen nuanceren.

• Tot nu toe zijn er minstens 3 miljoen mensen geïnfecteerd geweest. Als je die 40.000 daar tegen af zet is dat zo'n 1,3 procent (grof gerekend). Dus het gaat nog om een relatieve kleine groep.

• Daarnaast: inmiddels is er veel meer bekend over de behandeling tegen het virus. Met name het bericht dat huisartsen groen licht hebben gekregen om wat zwaardere ontstekingsremmers in te zetten in een vroege fase van het ziektebeeld geeft hoop. Ik vraag mij oprecht af wat de kans is dat het langdurige ziektebeeld zich ook ontwikkeld onder mensen die nu ziek worden en op tijd worden behandeld door de huisarts.

Al met al lijken mij dit geen redenen om de samenleving op slot te houden.
pi_197939096
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:16 schreef Zwansen het volgende:
Misschien al besproken, maar ik denk dat deze sneeuw wel eens een heel positief effect kan hebben op het dalen van het aantal besmettingen. Mensen gaan minder vaak de deur uit, een ritje naar familie stellen ze uit, boodschappen worden nu grootschaliger of online gedaan, mensen die thuis kunnen werken gaan nu ook echt thuiswerken, etc.

Kortom, volgende week <1000? *O*
Dat thuiswerken valt nogal mee, rete druk op de weg vanochtend.
pi_197939103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:55 schreef galantis het volgende:

[..]

Ouderen hebben een onevenredig grote kans om ziek te worden en een onevenredig grote kans het zorgsysteem te belasten. Dus als die daar - overigens puur op eigen initiatief en niet via leeftijdsdiscriminatie opgelegd door maatregelen - extra rekening mee houden tov de rest dan is dat helemaal geen aparte gang van zaken vind ik.
Dat is wat ik bedoel, je hoeft echt geen paspoortcontrole aan de deur te hebben maar rekening mee houden, is dat teveel gevraagd?
pi_197939132
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zat ik me net af te vragen inderdaad - er is nog altijd geen definitief besluit / pushmelding / persco geweest toch over de verlenging van de avonklok, terwijl hij gistern al afliep..
Ferdje was toch het podium opgeschopt om de blijde boodschap te verkondigen begin van de week?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197939134
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:30 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Zou jij misschien ook kunnen doen en je boodschappen lekker online bestellen ofzo.

Beperk je reisbewegingen geldt nl ook voor jou en alle andere mensen die klagen over drukte in de supermarkt.
Deed ik ook braaf, (zoveel mogelijk) online boodschappen. Sinds een maand of 2 is dat echter helemaal veranderd en kunnen de adviezen de pot op.
pi_197939154
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:02 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Deed ik ook braaf, (zoveel mogelijk) online boodschappen. Sinds een maand of 2 is dat echter helemaal veranderd en kunnen de adviezen de pot op.
Die collectieve gedachte zorgt er voor dat het allemaal een stuk langer duurt helaas.
pi_197939192
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:02 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Jij doet liever je boodschappen fysiek zelf? Bezorgen vind je niet fijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:10:49 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197939240
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Met voedsel heb ik toch wel moeite dat online te bestellen, dat is eigenlijk het enige wat ik altijd fysiek koop.
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:11:10 #37
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197939245
Het is ook niet gek dat het drukker op de weg is; afgelopen dagen was deze toch op diverse plekken nog slecht begaanbaar. Afspraken zijn uitgesteld en zullen alsnog worden afgereden. Dat is niet een grote verrassing.

Er zijn duizenden beroepen waarvoor je gewoon de weg op mag. Sterker nog, ik geloof dat er niet 1 beroep is, waarvoor dat is verboden. Wellicht thuiskapper, maar dat ligt ergens anders aan.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:13:25 #38
14505 OProg
A Life in Music
pi_197939281
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat thuiswerken valt nogal mee, rete druk op de weg vanochtend.
En reed jij er ook tussen op weg naar kantoor? :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197939282
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb slechte ervaringen met, heel specifiek, prei. De ene keer kreeg ik er 2 vrij dikke en de keer daarop 1 hele dunne. En beide keren waren er producten niet geleverd, het nadeel daarvan is dat je geen alternatief krijgt. Als de hamburgers op zijn zou ik zelf een slavink pakken, of iets in die trant, ik zou niet direct helemaal niks meenemen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197939345
quote:
7s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:13 schreef OProg het volgende:

[..]

En reed jij er ook tussen op weg naar kantoor? :)
Jep, wij mogen niet thuiswerken van de baas.
pi_197939347
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die collectieve gedachte zorgt er voor dat het allemaal een stuk langer duurt helaas.
Nee hoor. De vaccinatiesnelheid veruit de meest bepalende factor.
pi_197939354
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:11 schreef GemMagic het volgende:

Er zijn duizenden beroepen waarvoor je gewoon de weg op mag. Sterker nog, ik geloof dat er niet 1 beroep is, waarvoor dat is verboden.
De weg opgaan is, mits voor 21:00, sowieso niet verboden. Het zijn puur diverse sectoren an sich die opgeschort zijn, niet de vervoersbeweging zelf.

Wat ik trouwens een van de grootste makken van het hele beleid vind; we zien Rutte al vanaf vorig jaar roepen dat hij de mogelijkheid heeft om thuiswerken te handhaven, maar de enige groepen waar streng gehandhaafd wordt zijn de (makkelijk te pakken) zelfstandigen in de horeca, sport & co.
pi_197939376
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee hoor. De vaccinatiesnelheid veruit de meest bepalende factor.
Dat vind ik er echt los van staan. En vaccinatiesnelheid heeft met productiesnelheid en distributie te maken. Iets waar we zelf een stuk minder invloed op uit kunnen oefenen.
pi_197939387
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

23 februari weer een persconferentie en daar zullen dan de maatregelen weer verlengd worden. En wellicht gaan ze dan ook onderzoeken of de verkiezingen door kunnen gaan. Spoiler: die gaan niet door.

https://www.tweedekamer.n(...)02731&did=2021D05973
pi_197939396
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat vind ik er echt los van staan. En vaccinatiesnelheid heeft met productiesnelheid en distributie te maken. Iets waar we zelf een stuk minder invloed op uit kunnen oefenen.
Ja, 'wij' hebben het werk gedaan. Het is nu aan de overheid om de vaccins zo snel mogelijk er in te jassen.
pi_197939422
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:59 schreef Oidipous het volgende:
Terecht dat er ook aandacht wordt besteed aan long covid. Dat het er nu al 40.000 zijn wist ik niet en dat baart mij ook wel zorgen, maar toch zou ik long covid willen nuanceren.

• Tot nu toe zijn er minstens 3 miljoen mensen geïnfecteerd geweest. Als je die 40.000 daar tegen af zet is dat zo'n 1,3 procent (grof gerekend). Dus het gaat nog om een relatieve kleine groep.

• Daarnaast: inmiddels is er veel meer bekend over de behandeling tegen het virus. Met name het bericht dat huisartsen groen licht hebben gekregen om wat zwaardere ontstekingsremmers in te zetten in een vroege fase van het ziektebeeld geeft hoop. Ik vraag mij oprecht af wat de kans is dat het langdurige ziektebeeld zich ook ontwikkeld onder mensen die nu ziek worden en op tijd worden behandeld door de huisarts.

Al met al lijken mij dit geen redenen om de samenleving op slot te houden.
Ja groot deel mee eens. Het is een aanvullende factor. En vergeet niet. Van die drie miljoen zitter er nog heel veel niet in de lange termijn van zeg +4 maanden. Een groot deel daarvan is pas vanaf november besmet geraakt.
Daarbij is die 40.000 met maatregelen niet met een open samenleving.

Al met al is het natuurlijk een afweging. Maar zoals gezegd mag van mij deze zomer hoe dan ook de samenleving weer open. Nog een jaar zo doorgaan is ook geen optie mochten de vaccins niet werken.
pi_197939431
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, 'wij' hebben het werk gedaan. Het is nu aan de overheid om de vaccins zo snel mogelijk er in te jassen.
Die snelheid is er momenteel dan ook, maar pas in Q2 komen er echt substantiële hoeveelheden vaccins voor ons.
pi_197939441
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

Met voedsel heb ik toch wel moeite dat online te bestellen, dat is eigenlijk het enige wat ik altijd fysiek koop.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:13 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik heb slechte ervaringen met, heel specifiek, prei. De ene keer kreeg ik er 2 vrij dikke en de keer daarop 1 hele dunne. En beide keren waren er producten niet geleverd, het nadeel daarvan is dat je geen alternatief krijgt. Als de hamburgers op zijn zou ik zelf een slavink pakken, of iets in die trant, ik zou niet direct helemaal niks meenemen.
Wij laten 1 keer in de week veel bezorgen door AH en we nemen drie maaltijden HelloFresh per week. Dat maakt dat we niet vaak in de supermarkt hoeven zijn. Inderdaad voor wat vers voedsel. Gaat best eens niet helemaal goed, maar daar kan ik wel mee leven. Ook omdat voor mij naar de supermarkt gaan geen leuk uitje is; ik heb er een hekel aan. Gelukkig doet mijn lief eigenlijk altijd de boodschappen.

Waar het mij eigenlijk om ging is dat er mensen zijn die maar blijven klagen over die belachelijke ouderen die maar telkens naar de winkel gaan, maar dat ze er zelf ook telkens zijn om het te constateren. Er zijn best veel mensen die graag hun eigen boodschappen doen, de juiste appel of prei uitzoeken en het precies goede schaaltje gerookte worst. Voor veel mensen is de overstap naar thuis laten bezorgen zelfs na een jaar nog niet zo vanzelfsprekend of prettig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197939479
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 01:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het ging om mondkapjes toch?
Had het over alle drie de symboolmaatregelen in het algemeen, maar toen we over gingen naar welke argumenten er zijn gebruikt voor de spertijd ging ik daar verder op in inderdaad.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 00:29 schreef Red_85 het volgende:
Maskerplicht, alcohol na 2000 en de spertijd.
quote:
Over de avondklok heb ik mij vaak genoeg uitgesproken. Als je sterkste bewijs het ontbreken van tegenbewijs is dan is die onvoldoende onderbouwd.
Eensch. Maar dat wisten we al :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197939485
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die snelheid is er momenteel dan ook, maar pas in Q2 komen er echt substantiële hoeveelheden vaccins voor ons.
Als het volgens planning verloopt niet, als Hugo niet weer door lobbygroepjes omver gelopen wordt kunnen we eind maart al zo ver zijn om de meeste maatregelen op te heffen. Maar punt is dat de vaccinatiesnelheid bepaalt hoe lang de crisis nog duurt, niet hoe veel mensen er de weg op gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')