abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197938182

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Go hard or go home
pi_197938464
Wanneer is de volgende persconferentie van onze Pinokkio's eigenlijk? Of wordt de avondklok gewoon stilzwijgend verlengd zonder publieke aankondiging?
pi_197938480
Goed nieuws voor de vroege morgen.

quote:
Een Franse zuster, tevens de oudste persoon van Europa, is enkele dagen voor haar 117e verjaardag volledig hersteld van een coronabesmetting. ‘Ik wist niet eens dat ik het had.’
https://businessam.be/oud(...)oor-117e-verjaardag/

Daarom heeft het wel zin om bejaarden te vaccineren.
pi_197938505
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]

Wat heeft dit bericht met vaccineren te maken? Ze is toch niet gevaccineerd?
pi_197938523
quote:
[..]

Hoezo dan?
Was zij gevaccineerd?

Haal ik niet uit het bericht.
Je kan net zo goed stellen dat we ouderen niet hoeven te vaccineren, want die hebben zelfs op 100+ leeftijd kans om te overleven van Corona.
pi_197938528
quote:
[..]

Of juist niet want ze heeft t zonder vaccin gered
Go hard or go home
  donderdag 11 februari 2021 @ 08:13:57 #7
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197938545
quote:
[..]

Omdat er al een aantal oude mensen zijn overleden aan hun vaccinatie, is het in jouw optiek zinvol om dat soort oude mensen te vaccineren?
En dat onderbouw je met een bericht van een heel oud persoon dat niet gevaccineerd is en Corona heeft overwonnen.

Okee......

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 11-02-2021 08:24:38 ]
pi_197938554
Wat me brengt op het volgende. Een vader van iemand die ik ken heeft net corona gehad. Die man is een onderliggend lijden in de 80 en hij voelde zich wat anders en dat was het. Hij deed even kalm an en voelde zich toen weer even slecht als daarvoor met al zn aandoeningen.
Daarom, de mensen die ik ken of hoor, mensen lijken minder ziek te worden maar wellicht is de Drentse variant erg mild.
Go hard or go home
pi_197938568
Ik weet niet of het artikel ervoor pleit ouderen wel te vaccineren, maar wat het wel laat zien is dat lang niet iedereen op zijn 80e sowieso maar een paar maanden van de dood verwijderd is. Nou is 117 een heel behoorlijke leeftijd, maar er zijn genoeg 90'plussers die nog erg kwiek en gezond zijn, buiten dat ze oud zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 11 februari 2021 @ 08:16:48 #10
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197938574
Misschien al besproken, maar ik denk dat deze sneeuw wel eens een heel positief effect kan hebben op het dalen van het aantal besmettingen. Mensen gaan minder vaak de deur uit, een ritje naar familie stellen ze uit, boodschappen worden nu grootschaliger of online gedaan, mensen die thuis kunnen werken gaan nu ook echt thuiswerken, etc.

Kortom, volgende week <1000? *O*
pi_197938588
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:15 schreef Noek het volgende:
Wat me brengt op het volgende. Een vader van iemand die ik ken heeft net corona gehad. Die man is een onderliggend lijden in de 80 en hij voelde zich wat anders en dat was het. Hij deed even kalm an en voelde zich toen weer even slecht als daarvoor met al zn aandoeningen.
Daarom, de mensen die ik ken of hoor, mensen lijken minder ziek te worden maar wellicht is de Drentse variant erg mild.
Verspreiden dan maar, die Drentse variant *O*

Ook oudere mensen kunnen een heel mild verloop hebben. Schoonvader van mijn zus heeft het niet eens gemerkt en hoorde achteraf bij een controle van zijn bloed dat hij antistoffen had. Hartstikke mooi, natuurlijk. net zo goed als er jongere mensen erg ziek van kunnen worden, kunnen ouderen er amper iets van merken.
pi_197938612
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet of het artikel ervoor pleit ouderen wel te vaccineren, maar wat het wel laat zien is dat lang niet iedereen op zijn 80e sowieso maar een paar maanden van de dood verwijderd is. Nou is 117 een heel behoorlijke leeftijd, maar er zijn genoeg 90'plussers die nog erg kwiek en gezond zijn, buiten dat ze oud zijn.
Het vaccineren van zieke 90 plussers vind ik gewoon zielig.
Go hard or go home
pi_197938635
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Verspreiden dan maar, die Drentse variant *O*

Ook oudere mensen kunnen een heel mild verloop hebben. Schoonvader van mijn zus heeft het niet eens gemerkt en hoorde achteraf bij een controle van zijn bloed dat hij antistoffen had. Hartstikke mooi, natuurlijk. net zo goed als er jongere mensen erg ziek van kunnen worden, kunnen ouderen er amper iets van merken.
Yep, zo ken ik dan weer een behoorlijk aantal twintigers die nu al een paar maandjes aan het herstellen zijn en er ook goed ziek van waren
No I don't want fiber in my soda. I don't want protein in my waffles. Stop adding random shit to perfectly good food.
pi_197938639
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:20 schreef Noek het volgende:

[..]

Het vaccineren van zieke 90 plussers vind ik gewoon zielig.
Ah ja, van zieke 90'plussers inderdaad zeker. Die hebben vaak niet meer iets bij te zetten en kan is zo'n vaccinatie net het zetje zijn.
Er zijn ook fitte 90'plussers, gezond van lijf en leden, alleen oud. Als zij een vaccinatie wensen, vind ik dat ze dat ook moeten krijgen.
pi_197938640
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet of het artikel ervoor pleit ouderen wel te vaccineren, maar wat het wel laat zien is dat lang niet iedereen op zijn 80e sowieso maar een paar maanden van de dood verwijderd is.
Dat was inderdaad het moraal van het verhaal.
pi_197938652
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:12 schreef Noek het volgende:

[..]

Of juist niet want ze heeft t zonder vaccin gered
Goed punt.
pi_197938661
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:16 schreef Zwansen het volgende:
Misschien al besproken, maar ik denk dat deze sneeuw wel eens een heel positief effect kan hebben op het dalen van het aantal besmettingen. Mensen gaan minder vaak de deur uit, een ritje naar familie stellen ze uit, boodschappen worden nu grootschaliger of online gedaan, mensen die thuis kunnen werken gaan nu ook echt thuiswerken, etc.

Kortom, volgende week <1000? *O*
Zekers, het valt mij op dat, nu er sneeuw ligt, de supermarkt ook niet meer platgelopen wordt door die ouwe mensen. Ze kunnen het blijkbaar wel dat zo min mogelijk de deur uit gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 11-02-2021 08:25:42 ]
pi_197938694
Vanmorgen in het AD en de Telegraaf artikels over het langdurige herstel nadat men Corona heeft gehad. Denk dat dit een zwaar onderbelicht punt is van deze ziekte. BIj een griep herstel je snel en goed. Maar corona geeft toch voor veel mensen langdurige problemen en dat zijn echt niet alleen de zwakkeren uit de samenleving.

Die sluimerende ramp zal wellicht nog veel groter worden dan het nu lijkt. Mensen met chronische problemen na Corona gehad te hebben. Ook in mijn omgeving ken ik wat mensen die in de 1e golf besmet zijn geraakt. Schat 40% daarvan heeft er nog steeds last van.

Dit is ook echt iets om mee te nemen in het beleid met het oog op de maatregelen en ook iets voor jongere mensen om over na te denken. Langdurig herstellen of zelfs chronische klachten ontwikkelen lijkt me toch iets wat je niet wil.

Hoe graag ik ook zou willen terugkeren naar het normale leven, ik kijk nog wel even uit.
pi_197938707
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zekers, het valt mij op dat, nu er sneeuw ligt, de supermarkt ook niet meer platgelopen wordt door die ouwe mensen. Ze kunnen het blijkbaar wel dat zo min mogelijk de deur uit gaan.
Zou jij misschien ook kunnen doen en je boodschappen lekker online bestellen ofzo.

Beperk je reisbewegingen geldt nl ook voor jou en alle andere mensen die klagen over drukte in de supermarkt.
  donderdag 11 februari 2021 @ 08:33:12 #20
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197938737
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:28 schreef aartstyle het volgende:
Vanmorgen in het AD en de Telegraaf artikels over het langdurige herstel nadat men Corona heeft gehad. Denk dat dit een zwaar onderbelicht punt is van deze ziekte. BIj een griep herstel je snel en goed. Maar corona geeft toch voor veel mensen langdurige problemen en dat zijn echt niet alleen de zwakkeren uit de samenleving.

Die sluimerende ramp zal wellicht nog veel groter worden dan het nu lijkt. Mensen met chronische problemen na Corona gehad te hebben. Ook in mijn omgeving ken ik wat mensen die in de 1e golf besmet zijn geraakt. Schat 40% daarvan heeft er nog steeds last van.

Dit is ook echt iets om mee te nemen in het beleid met het oog op de maatregelen en ook iets voor jongere mensen om over na te denken. Langdurig herstellen of zelfs chronische klachten ontwikkelen lijkt me toch iets wat je niet wil.

Hoe graag ik ook zou willen terugkeren naar het normale leven, ik kijk nog wel even uit.
Hoezo onderbelicht ? je werd er het hele afgelopen jaar al mee dood gegooid hoor. Tis sneu, net als het voor iedereen sneu is dat deze pandemie nare gevolgen heeft.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 11 februari 2021 @ 08:37:43 #21
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197938795
Hoewel de ernst van corona alleen in dodelijkheid uitdrukken wellicht een onjuist beeld geeft, vind ik het terug gaan naar een samenleving vele malen belangrijker dan elk risico dat corona maar met zich mee brengt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197938840
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:04 schreef Platinumgoat het volgende:
Wanneer is de volgende persconferentie van onze Pinokkio's eigenlijk? Of wordt de avondklok gewoon stilzwijgend verlengd zonder publieke aankondiging?
23 februari
pi_197938916
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hoezo onderbelicht ? je werd er het hele afgelopen jaar al mee dood gegooid hoor. Tis sneu, net als het voor iedereen sneu is dat deze pandemie nare gevolgen heeft.
Vind het meevallen. Het gaat altijd over sterftecijfers van morbide ovesitas rokende mannen van 80+ met nog een maand te leven.

Long covid, chronisch patient zijn is wel onderbelicht. Hier en daar wat berichten voor bewustwording onder de 40 maar niet echt.

Vraag me af of de vaccins dat ook voorkomen?
pi_197938927
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:37 schreef GemMagic het volgende:
Hoewel de ernst van corona alleen in dodelijkheid uitdrukken wellicht een onjuist beeld geeft, vind ik het terug gaan naar een samenleving vele malen belangrijker dan elk risico dat corona maar met zich mee brengt.
Uiteindelijk wel. Maar dat is het probleem. Wanneer is uiteindelijk.

Voor mijn gevoel op dit moment is de zomer mijn limiet. Als er dan nog steeds geen "oplossing"is dan moeten we wat mij betreft maar terug naar normaal en zien waar het schip strand. Moet iedereen voor zichzelf maar bepalen hoeveel risiso hij/zij wil lopen.
  donderdag 11 februari 2021 @ 08:53:15 #25
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197939022
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Vind het meevallen. Het gaat altijd over sterftecijfers van morbide ovesitas rokende mannen van 80+ met nog een maand te leven.

Long covid, chronisch patient zijn is wel onderbelicht. Hier en daar wat berichten voor bewustwording onder de 40 maar niet echt.

Vraag me af of de vaccins dat ook voorkomen?
Als je na vaccinatie een veel milder verloop van de ziekte hebt lijkt me dat er dan niet nog maanden met problemen zit. Maar ik geloof niet dat hier al veel over bekend is.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')