Voor zover ik weet zijn mensen met auto-immuunaandoeningen geen risicogroepenquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Risico groepen (ik neem aan dat je daar onder valt), komen toch ook snel aan de beurt?
Je kunt ook een ludieke actie houden, keten je vast aan het politiebureau met enorme hoeveelheden drank.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zeker, maar op deze manier gaat het er toch wel een keer van komen. Maar dan zie je ipv de tokkie die zich verveelt de kleine kroeg eigenaar die tegenover politie staat. Of de sportschool eigenaar. Of de kermis exploitant (dat seizoen zal over een maand of 2 ook wel weer beginnen). Etc.
"niet nodig"quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)niet-nodig~a7d62c98/
Horeca is toch ook niet nodig?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
"niet nodig". Ik denk dat de horeca er iets anders over denkt, en zo'n reactie alleen maar meer weerstand op gaat roepen.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)niet-nodig~a7d62c98/
Wat een grapjassen. Ga nou eens kleinschalig experimenteren. Risico is beperkt en dan weten we ook waar we over praten.quote:De Utrechtse burgemeester Dijksma hoopt dat een proef in haar stad al over twee weken kan beginnen. Maar dat is niet realistisch, zo zeggen kabinetsbronnen. Het aantal coronabesmettingen is nog te hoog, en de onzekerheid rond de Britse variant nog te groot om al op korte termijn te beginnen met het heropenen van de horeca.
1 juno.....quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
"niet nodig". Ik denk dat de horeca er iets anders over denkt, en zo'n reactie alleen maar meer weerstand op gaat roepen.
Niet nodig. Prima. Dan nee, ik aan dat er op korte termijn een schriftelijk stuk geproduceerd wordt met alles ins en outs over de risico’s en de mogelijkheden in de horeca?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
over uitvaarten gesproken....een half dorp besmet hier in de buurt door een albanese uitvaart afgelopen december.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Wat een grapjassen. Ga nou eens kleinschalig experimenteren. Risico is beperkt en dan weten we ook waar we over praten.
Waarom mag je wel met 50 man bij een uitvaart zitten maar niet in een restaurant in het kader van een strak gecontroleerd experiment. Dat vind ik onverkoopbaar.
Positieve aannamequote:Op donderdag 11 februari 2021 13:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet nodig. Prima. Dan nee, ik aan dat er op korte termijn een schriftelijk stuk geproduceerd wordt met alles ins en outs over de risico’s en de mogelijkheden in de horeca?
Is dat dan geen argument voor die zogenaamde field labs wat ze wél gaan doen?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Ze willen gewoon voorkomen dat allerlei andere sectoren dan ook gaan roepen om 'experimenten' - geef je de horeca 1 vinger, dan geef je je hele hand.
OPNAARDEDOKTER.GIFquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:54 schreef michiel_merk het volgende:
nou de dikkertjes worden eerder geprikt, tt heeft geholpen![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)er-coronavaccin.html
Wat een onzin. Je wil toch weten waar je over praat? Er is maar één manier om daar achter te komen en dat is het gewoon gaan doen in een gecontroleerde setting. En dan kan de uitkomst ook heel goed zijn dat het niet kan, of op deze manier niet kan. Maar nu baseren we beleid op aannames, dat werkt niet meer na een jas.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Ze willen gewoon voorkomen dat allerlei andere sectoren dan ook gaan roepen om 'experimenten' - geef je de horeca 1 vinger, dan geef je je hele hand.
Nee, we blijven gewoon nog maanden lang de broek vol poepen om Jaap zijn faalmodellen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Wat een grapjassen. Ga nou eens kleinschalig experimenteren. Risico is beperkt en dan weten we ook waar we over praten.
Waarom mag je wel met 50 man bij een uitvaart zitten maar niet in een restaurant in het kader van een strak gecontroleerd experiment. Dat vind ik onverkoopbaar.
Beleid wordt heus niet gebaseerd op aannames, dat vind ik pas echt onzin.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je wil toch weten waar je over praat? Er is maar één manier om daar achter te komen en dat is het gewoon gaan doen in een gecontroleerde setting. En dan kan de uitkomst ook heel goed zijn dat het niet kan, of op deze manier niet kan. Maar nu baseren we beleid op aannames, dat werkt niet meer na een jas.
Overgewicht is al vervelend genoeg zonder dat je er smalend over hoeft te doen. Het is volkomen terecht dat deze groep mensen voorrang krijgt want het is gewoon een risicogroep. Er is niemand met extreem overgewicht waar verder niks mee aan de hand is als onderliggende oorzaak. Het is niet voor niets dat de behandeling zo complex is en afvallen zo moeilijk is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:54 schreef michiel_merk het volgende:
godsamme, ben net 3 kilo afgevallenquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:54 schreef michiel_merk het volgende:
Weet je nog, dat we het gisteren hadden over risico-avers? Nog zo'n mooi voorbeeld dit.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Denk je dat echt?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Beleid wordt heus niet gebaseerd op aannames, dat vind ik pas echt onzin.
Schoot ook door mijn hoofd ja.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet je nog, dat we het gisteren hadden over risico-avers? Nog zo'n mooi voorbeeld dit.
ik vind het niet zo erg dat risicogroepen voor gaan....alleen is alles weer last minute.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Overgewicht is al vervelend genoeg zonder dat je er smalend over hoeft te doen. Het is volkomen terecht dat deze groep mensen voorrang krijgt want het is gewoon een risicogroep. Er is niemand met extreem overgewicht waar verder niks mee aan de hand is als onderliggende oorzaak. Het is niet voor niets dat de behandeling zo complex is en afvallen zo moeilijk is.
En nee, ik heb zelf geen overgewicht.
Iets met 95%quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
Oud collega van me heeft al twee prikken gehad, toch van de week corona gekregen en ziek geworden. Hoe dan?
Een vaccin werkt voor de kudde, individueel niet voor iedereen, dat heb je toch wel gehad bij biologie?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
Oud collega van me heeft al twee prikken gehad, toch van de week corona gekregen en ziek geworden. Hoe dan?
De uitdaging is dat dit niet over beleid gaat. Als er beleid zou zijn lag er een plan hoe dingen open zouden gaan, wat er dan wel en niet mogelijk was. Was het maar gebaseerd op beleid, dan konden we er tenminste iets meequote:Op donderdag 11 februari 2021 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Beleid wordt heus niet gebaseerd op aannames, dat vind ik pas echt onzin.
het vaccin is niet 100% effectief hequote:Op donderdag 11 februari 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
Dat ben ik volkomen met je eens.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik vind het niet zo erg dat risicogroepen voor gaan....alleen is alles weer last minute.
dit hadden ze vorig jaar al kunnen bedenken.
Deels ik had zelf een teamgenoot met zwaar overgewicht, die gaf ook gewoon aan dat weinig eten psychisch gewoon niet te doen was, gewoon altijd honger, en hij heeft er echt lang professionele hulp voor gehad, gelukkig heeft een maagband in combinatie met hulp geholpen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Overgewicht is al vervelend genoeg zonder dat je er smalend over hoeft te doen. Het is volkomen terecht dat deze groep mensen voorrang krijgt want het is gewoon een risicogroep. Er is niemand met extreem overgewicht waar verder niks mee aan de hand is als onderliggende oorzaak. Het is niet voor niets dat de behandeling zo complex is en afvallen zo moeilijk is.
Waarschijnlijk even geen verbinding met de 5G zendmast.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
Nog niet volledig beschermd (te kort op tweede vaccinatie) of niet volledig beschermd door redenen (vaccin, lijf, prikomstandigheden etc)quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
Ik heb het idee dat hele kuddes mensen ironisch gezien niet zoveel hebben opgestoken over vaccins bij biologie.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:00 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Een vaccin werkt voor de kudde, individueel niet voor iedereen, dat heb je toch wel gehad bij biologie?
Omdat afhankelijk van vaccin het ongeveer 90 procent bescherming bied, gaat erom dat je niet heel ziek word, daarnaast ook een deel die al dan niet false positive test.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
is ook wel een kwestie van een stuk discipline....ik heb ook de hele dag honger en kan ook de hele dag vreten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Deels ik had zelf een teamgenoot met zwaar overgewicht, die gaf ook gewoon aan dat weinig eten psychisch gewoon niet te doen was, gewoon altijd honger, en hij heeft er echt lang professionele hulp voor gehad, gelukkig heeft een maagband in combinatie met hulp geholpen.
Zelf heb ik ook al een jaar of 20 overgewicht, de laatste jaren echt te veel, en sinds kort flink aan het afvallen, sinds november ben ik van 120 naar 103 gegaan, hoop 1 april op 95 te zitten
quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:01 schreef D_A het volgende:
[..]
Waarschijnlijk even geen verbinding met de 5G zendmast.
Valt je dekking meteen weg jaquote:Op donderdag 11 februari 2021 14:01 schreef D_A het volgende:
[..]
Waarschijnlijk even geen verbinding met de 5G zendmast.
Gebrek aan discipline is geen aandoening.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gevalletje besmet tussen 2 prikken in en pas 2 weken na volledige dosis ben je meest beschermd.?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
Dat weet ik alleen meende gelezen te hebben dat die 5% voornamelijk bij ouderen zit waar vaccinaties door de werking van het immuunsysteem minder effect (kunnen) zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het vaccin is niet 100% effectief he
Gelukkig welquote:Op donderdag 11 februari 2021 14:02 schreef Noordzijde het volgende:
507 op de IC volgens NICE. Gisteren nog 521.
Daling blijft maar aanhouden.
Hugo de Jonge en een doordacht plan? Wat zeg je nu?quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik vind het niet zo erg dat risicogroepen voor gaan....alleen is alles weer last minute.
dit hadden ze vorig jaar al kunnen bedenken.
Ze heeft 9 dagen geleden tweede prik gehad gisteren positief getest.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gevalletje besmet tussen 2 prikken in en pas 2 weken na volledige dosis ben je meest beschermd.?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |