Da's het lullige van exponentiële groei he. Die komt er sowieso en dan kan het beginaantal maar beter zo laag mogelijk zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat dat nog wel tot en met juni gaat duren, en dat die hele routekaart onzin is, men had net zo goed kunnen roepen: eerst moet 70 procent ingeent zijn.
Je hebt een punt, maar als je eerste de risicogroep prikt heb je wel sneller lege ziekenhuizen en geen reden meer om lockdowntjes door te trekken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het nogal wat om op basis van hoogte BMI mensen eerder te prikken. Ik snap dat die meer kans maken om in het ziekenhuis terecht te komen, maar het voelt nu als een soort beloning voor een ongezonde levensstijl (los van de mensen die door een aandoening zo dik zijn geworden).
O, he bah... hier heb ik een beeld bij.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh no, ik was net in de Appie en ik haalde de gemiddelde leeftijd lekker naar beneden.
Iedereen is wat aan het snotteren natuurlijk ook want kou. Staan echt bejaarden uitgebreid hun neus te snuiten met een mondkapje op hun voorhoofd.
Ik vond het fantastisch. Heerlijke doelgroep! Maar dan ook echt.
Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand blij wordt van lockdowntjes doortrekken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je hebt een punt, maar als je eerste de risicogroep prikt heb je wel sneller lege ziekenhuizen en geen reden meer om lockdowntjes door te trekken.
Wat ik wil zeggen, is dat het verband dat vaak wordt gelegd in de trant van "als we braaf zijn, verslaan we corona", en het tegenovergestelde "we zijn niet braaf geweest, dus daarom zijn de besmettingscijfers hoog" naar mijn indruk niet zo simpel een op een uitwisselbaar zijn. Excessen daargelaten zou dat zure sausje van boetedoening en zonde wat mij betreft wel weggelaten mogen worden, zou het draagvlak ook goed doen denk ik.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Of zou het misschien kunnen zijn omdat we pas weer ruimte hebben voor versoepelingen als de druk op de zorg laag is en de verspreiding niet zo hard meer gaat?
Je moet niet overal het slechte in zien. Da's slecht voor je hart.
Zo werkt het niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Da's het lullige van exponentiële groei he. Die komt er sowieso en dan kan het beginaantal maar beter zo laag mogelijk zijn.
Loslaten van maatregelen en verdubbeling elke week voor vijf weken bij..
Een beginsituatie met 67 opnames: 134, 268, 536, 1072, 2144 -> situatie weer ernstig
Een beginsituatie met 213 opnames: 426, 852, 1704, 3408, 6816 -> totaal geëscaleerd
Dat is wat kort door de bocht ja, absoluut, maar zo werkt het weldegelijk.quote:
Ja en nee, onder de risico groepen vallen ook mensen met diabetes, iets wat je vaak oploopt door overgewicht, meende ik. Nu zijn er ook zat andere types diabetes die niet van gewicht afhankelijk zijn, Maar je kunt moeilijk onderscheid gaan maken op ongewenst gedrag.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het nogal wat om op basis van hoogte BMI mensen eerder te prikken. Ik snap dat die meer kans maken om in het ziekenhuis terecht te komen, maar het voelt nu als een soort beloning voor een ongezonde levensstijl (los van de mensen die door een aandoening zo dik zijn geworden).
Je vergeet voor het gemak even dat ziekenhuisopnames vooral in de 60+ groep zitten, deze groep word nu snel gevaccineerd, daarnaast zijn ziekenhuisopnames een afgeleide van mensen die ziek zijn, je kunt echter exponentialiteit niet op die manier doorrekenen. Die volgt wel korter wanneer incubatietijd heel kort is en een R waarde relatief hoog is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is wat kort door de bocht ja, absoluut, maar zo werkt het weldegelijk.
Mensen zijn varkens? Dat je daar nu pas achter komtquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:47 schreef Qarrad het volgende:
Ra ra waarom werken de maatregelen niet?
Collega 1 met ziek kind gaat vrolijk boodschappen doen. Met kind, want dat kan niet alleen thuis blijven en mag niet getest worden wat het is "hoogsensitief".
Collega 2 is zelf ziek maar hoeft niet getest te worden want dat is zo'n gedoe. Gewoon lekker de kinderen bij ouders laten brengen door manlief, die doorrijdt naar zijn werk meteen.
Collega 3 is lekker gaan gamen met vrienden en snapt niet dat zijn ex nu boos is op hem, want hij heeft er Corona opgelopen, dit doorgegeven aan zijn kinderen en ex waardoor die de begrafenis van een ouder van de ex hebben gemist "maar daar kan hij toch niks aan doen!?".
Score van de laatste twee weken. Hier win je de oorlog toch niet mee?
Ik betaal als roker al een euro of 6000 per jaar meer, wat vinden ze daar van?quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:52 schreef BlackLining het volgende:
Vraag me ook af wat de aanhangers van dat rare standpunt vinden van het voorstel om rokers meer te laten betalen voor hun zorgpremie.
Ja nee ik was al cynisch genoeg.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mensen zijn varkens? Dat je daar nu pas achter komt
Het gekke aan die rokers is dat ze als ze eerder dood gaan ze door accijns en minder kosten op latere leeftijd misschien niet eens veel duurder zijn voor het systeem.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:52 schreef BlackLining het volgende:
Vraag me ook af wat de aanhangers van dat rare standpunt vinden van het voorstel om rokers meer te laten betalen voor hun zorgpremie.
Als mensen ziek zijn moeten ze hulp hebben, zeker als ze tezamen een heel land plat leggen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja en nee, onder de risico groepen vallen ook mensen met diabetes, iets wat je vaak oploopt door overgewicht, meende ik. Nu zijn er ook zat andere types diabetes die niet van gewicht afhankelijk zijn, Maar je kunt moeilijk onderscheid gaan maken op ongewenst gedrag.
En met een BMI boven de 40 heb je echt een probleem, dat komt niet door een keer te vaak naar de mac gaan, of af en toe niet naar de sportschool gaan omdat het regent. Dat zit wel iets dieper en deze mensen hebben wat dat betreft ook echt een ziekte.
Kinderen zijn dus kut, wisten ze in de Bijbel al, die vonden het prima om er paar te offeren, of desnoods een hele stad kindervrij te maken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:47 schreef Qarrad het volgende:
Ra ra waarom werken de maatregelen niet?
Collega 1 met ziek kind gaat vrolijk boodschappen doen. Met kind, want dat kan niet alleen thuis blijven en mag niet getest worden wat het is "hoogsensitief".
Collega 2 is zelf ziek maar hoeft niet getest te worden want dat is zo'n gedoe. Gewoon lekker de kinderen bij ouders laten brengen door manlief, die doorrijdt naar zijn werk meteen.
Collega 3 is lekker gaan gamen met vrienden en snapt niet dat zijn ex nu boos is op hem, want hij heeft er Corona opgelopen, dit doorgegeven aan zijn kinderen en ex waardoor die de begrafenis van een ouder van de ex hebben gemist "maar daar kan hij toch niks aan doen!?".
Score van de laatste twee weken. Hier win je de oorlog toch niet mee?
Daar hebben we het eerder ook al over gehad, als die cijfers hoger waren dan hadden ze dat direct aangepakt om alle tabak uit de schappen te krijgen en te verbieden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Het gekke aan die rokers is dat ze als ze eerder dood gaan ze door accijns en minder kosten op latere leeftijd misschien niet eens veel duurder zijn voor het systeem.
Ik heb eigenlijk geen idee wat die groep doet in de totale kosten door met name het sterftecijfer. Ik ga eens zoeken naar concrete berekeningen.
Was ooit een uitzending van de rekenkamer over, een roker levert ook weer geld op door een verkorte levensverwachting. 10 jaar eerder dood is toch snel 400.000 aan minder aow en pensioenquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik betaal als roker al een euro of 6000 per jaar meer, wat vinden ze daar van?
Verplicht dieet van de overheid!quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als mensen ziek zijn moeten ze hulp hebben, zeker als ze tezamen een heel land plat leggen.
Dat mag nu zeker met dwang en begeleiding.
Aanpakken dus dat extreme overgewicht.
Klopt, komt omdat heel veel zorg geld naar 80 plussers gaat, en rokers worden dat doorgaans niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Was ooit een uitzending van de rekenkamer over, een roker levert ook weer geld op door een verkorte levensverwachting. 10 jaar eerder dood is toch snel 400.000 aan minder aow en pensioen![]()
Doodgaan kan voor iedereen duur worden, rokers zijn daarin niet per definitie duurder.
Rokers zijn een zegen voor de overheid, ze betalen veel accijns en gaan gemiddeld 10 jaar eerder dood, net die periode dat gezonde mensen miljoenen per jaar kosten zowat aan zorgkosten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Het gekke aan die rokers is dat ze als ze eerder dood gaan ze door accijns en minder kosten op latere leeftijd misschien niet eens veel duurder zijn voor het systeem.
Ik heb eigenlijk geen idee wat die groep doet in de totale kosten door met name het sterftecijfer. Ik ga eens zoeken naar concrete berekeningen.
Ik sta naast je, hoor, laatste te zijnquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:23 schreef capricia het volgende:
Ik lees het al weer... Ik ben laatst.![]()
Suikertax!quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Verplicht dieet van de overheid!
En dan claimen dat het sluiten van de horeca echt niet kan, buitenproportioneel is en het begin van de dictatuur aankondigt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |