Gezonde mensen worden 100 jaar en dat is een financiële ramp voor de overheid. Weg ermee dus.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als mensen ziek zijn moeten ze hulp hebben, zeker als ze tezamen een heel land plat leggen.
Dat mag nu zeker met dwang en begeleiding.
Aanpakken dus dat extreme overgewicht.
Van dat dorre houd wat gewoon 25 jaar lang kreupel ligt te wezen, ophouden hoor!quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Gezonde mensen worden 100 jaar en dat is een financiële ramp voor de overheid. Weg ermee dus.
Groente verbiedenquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Gezonde mensen worden 100 jaar en dat is een financiële ramp voor de overheid. Weg ermee dus.
Krijg je er van als je een blauwe bent blijkbaar. De allerlaagste prioquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik sta naast je, hoor, laatste te zijn
Karma is a bitch!quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Krijg je er van als je een blauwe bent blijkbaar. De allerlaagste prio
Deze ongezonde mensen ook nu, vijf/zes weken aan de pomp en revalideren...quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het RIVM heeft hier jaren geleden onderzoek naar gedaan en kwam tot de conclusie dat rokers uiteindelijk juist minder zorgkosten maken dan niet-rokers.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Het gekke aan die rokers is dat ze als ze eerder dood gaan ze door accijns en minder kosten op latere leeftijd misschien niet eens veel duurder zijn voor het systeem.
Ik heb eigenlijk geen idee wat die groep doet in de totale kosten door met name het sterftecijfer. Ik ga eens zoeken naar concrete berekeningen.
Ja die zijn over het algemeen wat relaxter.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het RIVM heeft hier jaren geleden onderzoek naar gedaan en kwamen tot de conclusie dat rokers uiteindelijk juist minder zorgkosten maken dan niet-rokers.
Dat was maar een beperkte groep. Ze hadden per abuis een normaal formaat injectienaald gebruikt en die kwam niet door alle vetlagen heen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:06 schreef ootjekatootje het volgende:
Die dikke mensen moeten toch drie vaccins? Dus we gaan weer achter lopen?
Hahahaha, is het dat, ja? Damnquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Krijg je er van als je een blauwe bent blijkbaar. De allerlaagste prio
Ik heb veul meer mensen tijdens het sporten zien doodgaan dan met een peuk in hun handquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het RIVM heeft hier jaren geleden onderzoek naar gedaan en kwam tot de conclusie dat rokers uiteindelijk juist minder zorgkosten maken dan niet-rokers.
dat zou ik wel willen zien danquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het RIVM heeft hier jaren geleden onderzoek naar gedaan en kwam tot de conclusie dat rokers uiteindelijk juist minder zorgkosten maken dan niet-rokers.
Dus als ik de maatschappij geld wil doen besparen moet ik beginnen met roken?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:07 schreef Tijn het volgende:
Het RIVM heeft hier jaren geleden onderzoek naar gedaan en kwamen tot de conclusie dat rokers uiteindelijk juist minder zorgkosten maken dan niet-rokers.
Maar een olifant krijgt toch ook een andere dosis dan een krielkip?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:08 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat was maar een beperkte groep. Ze hadden per abuis een normaal formaat injectienaald gebruikt en die kwam niet door alle vetlagen heen.
Dat zijn vooral degenen met de pretsigaret.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja die zijn over het algemeen wat relaxter.
De rokers gaan dan ook niet sportend de pijp uit, maar creperend in bed.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb veul meer mensen tijdens het sporten zien doodgaan dan met een peuk in hun hand
dan lig je allang in het ziekenhuisquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:32 schreef Coppi het volgende:
Vandaag voor het eerst in 8 maanden mijzelf weer eens laten testen. Wat is dat kut geworden zeg. De vorige keer gewoon naar binnen gelopen, 2 seconden wattenstaaf in je neus en weer weg. Verder was ik er ook echt de enige die aanwezig was. Tegenwoordig mag je in een lange rij mensen staan die allemaal coronasymptomen hebben. nadat je uitvoerig de kans hebt gehad om je door anderen te laten besmetten ben je eindelijk aan de beurt om je te laten testen. De wattenstaafjes van de vorige keer zijn vervangen door een soort metalen pinnen met een soort borsteltje die ze 5 seconden door je neus blijven wrijven. Dat voelt echt heel slecht.
Eens maar nooit weer dus. Echt geen zin om mij tussen alle lopende superspreaders te begeven als ik alleen een beetje last van een snotneus heb. De volgende keer kom ik pas als mijn saturatie op 80% zit.
Dosis maakt volgens mij niet uit. Verschil tussen een krielkip en een olifant is natuurlijk ook wel wat groter dan dat tussen een mens van 75 of van 150 kilo.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar een olifant krijgt toch ook een andere dosis dan een krielkip?
https://www.dvhn.nl/drent(...)aalden-26474384.htmlquote:Rijksinstituut RIVM bevestigt dat een deel van de mensen met overgewicht die al gevaccineerd zijn tegen corona een derde prik krijgen. Het RIVM weet niet om hoe veel mensen het precies gaat.
,,Al in januari hebben we de uitvoeringsrichtlijn veranderd’’, legt een RIVM-woordvoerder uit. ,,We hebben eerst 25 millimeter-naalden gebruikt. Die zijn in de meeste gevallen lang genoeg en gebruikten we eerder ook bij de griepprikken. Maar het is gebleken dat bij mensen met flink overgewicht, naar schatting een BMI van boven de 40, te vetlaag onder de huid te dik is, zodat de naald niet in de spier kan komen.’’
Valt me ook op dat nos eindelijk een beetje tegengeluid aan het geven is de laatste 2 weken dan zich alleen te laten gebruiken als spreekbuis voor het kabinet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat de NOS de ommekeer aan het maken is na teruglopende clicks bij virusdoemberichten, eindelijk weer een beetje aandacht voor andere zaken.
en dan niet 1 dagje....gemiddeld over 1 of 2 weken toch ?quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
We moeten naar 67 opnames per dag om 1 stapje lager te mogen.....
Alleen diegene met een te korte naaldquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:06 schreef ootjekatootje het volgende:
Die dikke mensen moeten toch drie vaccins? Dus we gaan weer achter lopen?
Hierzo: https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/270751015.pdfquote:
quote:Bovendien stijgen de zorgkosten bij uitbanning van ongezond gedrag omdat mensen dan langer leven
Op korte termijn leidt de bevordering van gezond gedrag tot een daling van de zorgkosten. Bovengenoemde cijfers laten daarbij zien dat de besparingsmogelijkheden op de totale kosten beperkt zijn. Ook dient rekening te worden gehouden met de investeringen die nodig zijn om de gezonde leefstijl te bewerkstelligen.
Op de langere termijn komt daar nog iets bij. Door gezond gedrag neemt namelijk de levensverwachting toe, en daardoor lopen mensen meer kans om op latere leeftijd andere ziekten te krijgen waarvoor zorggebruik nodig is. In dit verband kunnen dementie, psychische stoornissen, beroerte en aandoeningen van het zenuwstelsel als
de ziekte van Parkinson worden genoemd. Dit zorggebruik in gewonnen levensjaren leidt tot extra kosten die de kortetermijnbesparingen ver overtreffen. Voor de Nederlandse bevolking van 2003 geldt dat bij volledige uitbanning van roken de kosten van gerelateerde ziekten dalen met 8% terwijl de kosten van niet-gerelateerde ziekten toenemen met 16%.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |