abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:26:54 #51
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197939511
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:28 schreef aartstyle het volgende:
Vanmorgen in het AD en de Telegraaf artikels over het langdurige herstel nadat men Corona heeft gehad. Denk dat dit een zwaar onderbelicht punt is van deze ziekte. BIj een griep herstel je snel en goed. Maar corona geeft toch voor veel mensen langdurige problemen en dat zijn echt niet alleen de zwakkeren uit de samenleving.

Die sluimerende ramp zal wellicht nog veel groter worden dan het nu lijkt. Mensen met chronische problemen na Corona gehad te hebben. Ook in mijn omgeving ken ik wat mensen die in de 1e golf besmet zijn geraakt. Schat 40% daarvan heeft er nog steeds last van.

Dit is ook echt iets om mee te nemen in het beleid met het oog op de maatregelen en ook iets voor jongere mensen om over na te denken. Langdurig herstellen of zelfs chronische klachten ontwikkelen lijkt me toch iets wat je niet wil.

Hoe graag ik ook zou willen terugkeren naar het normale leven, ik kijk nog wel even uit.
Wat bedoel je dan dat dit zou moeten betekenen voor de maatregelen?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:26:56 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197939513
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Wij laten 1 keer in de week veel bezorgen door AH en we nemen drie maaltijden HelloFresh per week. Dat maakt dat we niet vaak in de supermarkt hoeven zijn. Inderdaad voor wat vers voedsel. Gaat best eens niet helemaal goed, maar daar kan ik wel mee leven. Ook omdat voor mij naar de supermarkt gaan geen leuk uitje is; ik heb er een hekel aan. Gelukkig doet mijn lief eigenlijk altijd de boodschappen.

Waar het mij eigenlijk om ging is dat er mensen zijn die maar blijven klagen over die belachelijke ouderen die maar telkens naar de winkel gaan, maar dat ze er zelf ook telkens zijn om het te constateren. Er zijn best veel mensen die graag hun eigen boodschappen doen, de juiste appel of prei uitzoeken en het precies goede schaaltje gerookte worst. Voor veel mensen is de overstap naar thuis laten bezorgen zelfs na een jaar nog niet zo vanzelfsprekend of prettig.
De winkels waar ik kom en ook supermarkt en groothandel (Sligro) is het allemaal prima, zag eergisteren nog een oud mannetje zonder mondkapje verdwaasd boodschappen doen maar ik heb nog geen vreemde incidenten of enorme drukte meegemaakt.
pi_197939520
Kijktip, Jaap Goudsmid, Marli Huijer en Rozanne Hertzberger in debat over acceptatie dat het virus blijft.

https://debalie.nl/programma/het-virus-blijft-09-02-2021/
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:29:13 #54
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197939578
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:13 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik heb slechte ervaringen met, heel specifiek, prei. De ene keer kreeg ik er 2 vrij dikke en de keer daarop 1 hele dunne.
Daar moest ik wel even om lachen :) dat is herkenbaar.

Wij gaan ook weer zelf naar de winkel, maar wel goed voorbereid zodat we maar eens in de 7 dagen hoeven te gaan.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197939593
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 01:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit, man ik hoor van meerdere mensen dat ze nu echt de schijt hebben aan die klok.

Borreltje bij vrienden en te laat naar thuis... zonder fietsverlichting want anders worden ze gezien, lijkt de oorlog wel. Levensgevaarlijk.
En terecht ook. Als je buiten de risicogroep valt laat je je toch niet ophokken?
Ik hoop dat meer mensen het gaan doen. De proportionaliteit is zoek, bewijs ontbreekt en niet iedereen kan gecontroleerd worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197939611
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Als het volgens planning verloopt niet, als Hugo niet weer door lobbygroepjes omver gelopen wordt kunnen we eind maart al zo ver zijn om de meeste maatregelen op te heffen. Maar punt is dat de vaccinatiesnelheid bepaalt hoe lang de crisis nog duurt, niet hoe veel mensen er de weg op gaan.
Ben ik het niet mee eens en tevens is eind maart compleet onrealistisch.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197939647
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Als het volgens planning verloopt niet, als Hugo niet weer door lobbygroepjes omver gelopen wordt kunnen we eind maart al zo ver zijn om de meeste maatregelen op te heffen. Maar punt is dat de vaccinatiesnelheid bepaalt hoe lang de crisis nog duurt, niet hoe veel mensen er de weg op gaan.
Het is vooral van belang dat het tempo waar ze nu mee prikken, zodra de voorraad er voor is kan het ook, zo snel mogelijk weggeprikt wordt. Niet met het huidige priktempo, dat moet minimaal 2x zo snel. (nu max ~25x2800x7=490.000 per week).
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197939671
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:27 schreef Oidipous het volgende:
Kijktip, Jaap Goudsmid, Marli Huijer en Rozanne Hertzberger in debat over acceptatie dat het virus blijft.

https://debalie.nl/programma/het-virus-blijft-09-02-2021/
Als ik die voorbij zie komen zap ik sowieso weg, vreselijk mens.

quote:
In gesprek met Jaap Goudsmit, Rosanne Hertzberger en Marli Huijer over hoe te leven in een wereld vol virussen
Dat doen we al miljoenen jaren.
pi_197939681
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

De winkels waar ik kom en ook supermarkt en groothandel (Sligro) is het allemaal prima, zag eergisteren nog een oud mannetje zonder mondkapje verdwaasd boodschappen doen maar ik heb nog geen vreemde incidenten of enorme drukte meegemaakt.
Ik ook niet, maar Wirelessmousse laat regelmatig weten hoe vreselijk veel vervelende oude mensen hij in de supermarkt tegenkomt. Vandaar ook mijn vraag aan hem, eigenlijk :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197939697
quote:
Vanmorgen in het AD en de Telegraaf artikels over het langdurige herstel nadat men Corona heeft gehad. Denk dat dit een zwaar onderbelicht punt is van deze ziekte. BIj een griep herstel je snel en goed. Maar corona geeft toch voor veel mensen langdurige problemen en dat zijn echt niet alleen de zwakkeren uit de samenleving.

Die sluimerende ramp zal wellicht nog veel groter worden dan het nu lijkt. Mensen met chronische problemen na Corona gehad te hebben. Ook in mijn omgeving ken ik wat mensen die in de 1e golf besmet zijn geraakt. Schat 40% daarvan heeft er nog steeds last van.

Dit is ook echt iets om mee te nemen in het beleid met het oog op de maatregelen en ook iets voor jongere mensen om over na te denken. Langdurig herstellen of zelfs chronische klachten ontwikkelen lijkt me toch iets wat je niet wil.

Hoe graag ik ook zou willen terugkeren naar het normale leven, ik kijk nog wel even uit.
Urgentie er in houden. Daarom wordt dat gebezigd.
Aan de andere kant hoor ik dat mensen er ook snel van genezen en weer na 2/3 weken op sterkte zijn.

Feit blijft dat het ziektebeeld voor een ieder verschilt. De ene heeft geen klachten, andere milde, ander ligt 3 weken op zijn nest of moet zelf worden opgenomen. De ene heeft 6 maanden later nog klachten, de ander na 2 dagen niet meer.

Dat concentreren op de negatieve voorvallen en mensen die pech hebben, is een van de dingen waarmee je makkelijk tussen de oren van mensen komt. Immers wil niemand chronische klachten hebben.
Niet blind op staren dus. Dit soort artikelen kan je namelijk ook schrijven bij die andere ziekte waarmee covid vaak vergeleken is.
1947-2016
pi_197939721
quote:

Goed idee, ik neem dit mee en ik sluit me wel op de rest van mijn leven want anders krijg ik nog een ongeluk.
Er zijn ook jonge gezonde mensen die dood gaan aan de griep, kanker krijgen, invalide worden (door de griep), doodgeslagen worden en hoe raar ook overlijden in een auto-ongeluk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197939728
quote:
9s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

[..]

Dat soort stellingen ook :')
Waarom niet 'hoe krijgen we covid de wereld uit' of 'hoe komen we zo snel mogelijk terug naar het echte normaal?'

Nee. Doen we niet. Angst creëren wel.
1947-2016
pi_197939729
quote:
9s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

[..]

Eens. Je zou de reacties op onderstaand twitterbericht moeten lezen, Rozanne Herzberger heeft zichzelf niet populair gemaakt. _O-

twitter
pi_197939738
quote:

Het viel mij ook op dat er ineens weer artikelen over verschenen, na er een tijd niks meer over te hebben gehoord. Ik heb er alleen een kort bericht over gelezen waarin stond dat vooral mensen tussen 20-60 jaar die thuis hebben uitgeziekt met een lange nasleep te maken hadden.

Weet iemand of er inmiddels al meer bekend is over de gevolgen op langere termijn van de ziekte?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197939745
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Eens. Je zou de reacties op onderstaand twitterbericht moeten lezen, Rozanne Herzberger heeft zichzelf niet populair gemaakt. _O-

[ twitter ]
Hoe groot was het sterftecijfer ook alweer voor de -60'ers en hoeveel van hun liggen er op de IC naar verhouding?

Eeeeeeven realistisch blijven.
1947-2016
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:39:17 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197939755
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die collectieve gedachte zorgt er voor dat het allemaal een stuk langer duurt helaas.
Dat is niet terug te zien in de cijfers
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197939763
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
Weet iemand of er inmiddels al meer bekend is over de gevolgen op langere termijn van de ziekte?
Dat is verschillend per geval.
1947-2016
pi_197939773
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom niet 'hoe krijgen we covid de wereld uit' of 'hoe komen we zo snel mogelijk terug naar het echte normaal?'

Er moet toch geld verdiend worden, zo raar is dat toch niet?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197939776
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe groot was het sterftecijfer ook alweer voor de -60'ers en hoeveel van hun liggen er op de IC naar verhouding?

Eeeeeeven realistisch blijven.
Ja maar, ze we wil niet ziek worden!!1 Dus dan maar ZeroCovid.
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:40:46 #70
14505 OProg
A Life in Music
pi_197939787
quote:

[..]

[ twitter ]
Zou ze zich ook beseffen dat ze continue met alles risico loopt? Dat vraag ik me dan oprecht altijd af met dit soort mensen. Denken ze echt naar 0 risico te kunnen?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197939794
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is verschillend per geval.
Goh, wat informatief.
pi_197939796
quote:

[..]

[..]

"Een wereld vol virussen" ook :') Er is eentje waar we nu last van hebben en opééns is het een wereld vol virussen.
Ja, ik weet de enige manier om echt te leven in zo'n wereld. Vaccins ontwikkelen en je er voor de rest vooral niet te druk om maken.
I'll give you something to do
pi_197939799
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Urgentie er in houden. Daarom wordt dat gebezigd.
Aan de andere kant hoor ik dat mensen er ook snel van genezen en weer na 2/3 weken op sterkte zijn.

Feit blijft dat het ziektebeeld voor een ieder verschilt. De ene heeft geen klachten, andere milde, ander ligt 3 weken op zijn nest of moet zelf worden opgenomen. De ene heeft 6 maanden later nog klachten, de ander na 2 dagen niet meer.

Dat concentreren op de negatieve voorvallen en mensen die pech hebben, is een van de dingen waarmee je makkelijk tussen de oren van mensen komt. Immers wil niemand chronische klachten hebben.
Niet blind op staren dus. Dit soort artikelen kan je namelijk ook schrijven bij die andere ziekte waarmee covid vaak vergeleken is.
Dit, landelijk verliezen ze steun, dus ff wat van dit soort berichten erin.

Nog zoiets kroms, ik ben dus zwanger en beval begin april, wil geen kraamhulp over de vloer maar moet van de verloskundige. Vraag ik aan het kraamhulp bureau of ze negatieve testen kunnen laten zien. Huh? Zei ze...

Zo raar is die vraag toch niet? Die kraamhulp hangt straks wel boven een baby van een paar uur oud. Geen idee wat die in haar vrije tijd doet.

Maar ik mag nu geen sneeuwballen gooien met de buren...
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:42:00 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197939809
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Wij laten 1 keer in de week veel bezorgen door AH en we nemen drie maaltijden HelloFresh per week. Dat maakt dat we niet vaak in de supermarkt hoeven zijn. Inderdaad voor wat vers voedsel. Gaat best eens niet helemaal goed, maar daar kan ik wel mee leven. Ook omdat voor mij naar de supermarkt gaan geen leuk uitje is; ik heb er een hekel aan. Gelukkig doet mijn lief eigenlijk altijd de boodschappen.

Waar het mij eigenlijk om ging is dat er mensen zijn die maar blijven klagen over die belachelijke ouderen die maar telkens naar de winkel gaan, maar dat ze er zelf ook telkens zijn om het te constateren. Er zijn best veel mensen die graag hun eigen boodschappen doen, de juiste appel of prei uitzoeken en het precies goede schaaltje gerookte worst. Voor veel mensen is de overstap naar thuis laten bezorgen zelfs na een jaar nog niet zo vanzelfsprekend of prettig.
Dan laat je HF en de AH een deel van de reisbewegingen voor je doen.
Ergo, dat maakt dus geen klap uit boven zelf even naar de supermarkt

Wat maakt het bovendien uit, raken mensen massaaaaaal besmet in de supermarkt? Nog nooit bewijs voor gezien. Paniekberichten
pi_197939827
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is ook zo bizar om te doen alsof een virus een heel nieuw concept is waar we pas in 2020 voor het eerst mee te maken hebben gekregen. "HoE RiChTeN We dE sAmUhLeViNg HiErOp In??1" Nou, gewoon weer gaan doen zoals altijd zodra we met vaccinatie en dergelijke de grootste risico's hebben geelimineerd?
pi_197939829
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nog zoiets kroms, ik ben dus zwanger en beval begin april, wil geen kraamhulp over de vloer maar moet van de verloskundige. Vraag ik aan het kraamhulp bureau of ze negatieve testen kunnen laten zien. Huh? Zei ze...

Zo raar is die vraag toch niet? Die kraamhulp hangt straks wel boven een baby van een paar uur oud. Geen idee wat die in haar vrije tijd doet.

Je hoeft de deur toch niet open te doen als de kraamhulp komt?
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:43:24 #77
14505 OProg
A Life in Music
pi_197939832
quote:

[..]

[..]

Ik heb het nu opstaan. Heel goede en realistische opening van Jaap in ieder geval. Heeft gewoon echt een hele reële kijk op zaken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:43:40 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197939834
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar Wirelessmousse laat regelmatig weten hoe vreselijk veel vervelende oude mensen hij in de supermarkt tegenkomt. Vandaar ook mijn vraag aan hem, eigenlijk :)
Ik verbaas me ook over alle activiteiten die mijn 90+ buren ondernemen. Aan de andere kant... Hun eigen keuze en ze zijn inmiddels gevaccineerd ook dus die kunnen nu helemaal van YOLO
pi_197939842
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:13 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik heb slechte ervaringen met, heel specifiek, prei. De ene keer kreeg ik er 2 vrij dikke en de keer daarop 1 hele dunne. En beide keren waren er producten niet geleverd, het nadeel daarvan is dat je geen alternatief krijgt. Als de hamburgers op zijn zou ik zelf een slavink pakken, of iets in die trant, ik zou niet direct helemaal niks meenemen.
Dankzij jou de dag lachend begonnen. Ik heb ook een dikke/dunne prei fobie, nu voel ik me niet meer zo eenzaam in deze barre tijden.
pi_197939855
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Het is ook zo bizar om te doen alsof een virus een heel nieuw concept is waar we pas in 2020 voor het eerst mee te maken hebben gekregen. "HoE RiChTeN We dE sAmUhLeViNg HiErOp In??1" Nou, gewoon weer gaan doen zoals altijd zodra we met vaccinatie en dergelijke de grootste risico's hebben geelimineerd?
We hebben wel voor het eerst in 100 jaar met een pandemie te maken en het is zeker goed om na te denken waar dergelijke gevaren vandaan komen zodat we het in de toekomst kunnen voorkomen of de kans er op zo klein mogelijk kunnen maken.
pi_197939866
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik verbaas me ook over alle activiteiten die mijn 90+ buren ondernemen. Aan de andere kant... Hun eigen keuze en ze zijn inmiddels gevaccineerd ook dus die kunnen nu helemaal van YOLO
Zeker die kunnen het nachtleven weer in
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:46:26 #82
14505 OProg
A Life in Music
pi_197939887
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
We hebben wel voor het eerst in 100 jaar met een pandemie te maken
Eeeeeh, nee. Dat niet. :)

Aziatische griep en Hongkonggriep leverden ook miljoenen doden op. Maar goed, totaal andere tijd. Als je een jaar of 15 eerder nog de halve wereld kapot hebt geschoten en gebombardeerd met nog meer slachtoffers is je prioriteitstelling iets anders.
pi_197939889
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je hoeft de deur toch niet open te doen als de kraamhulp komt?
Maar ff op straat onze baby laten wegen?
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:46:53 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197939894
quote:

[..]

[ twitter ]
Wow....

Gezicht van die Goudsmid is wel tekenend, zo zou ik haar ook aankijken denk ik

Ok, weet ik
pi_197939903
quote:

Moet van de verloskundige? Ik geloof er niks van dat ze dat kunnen verplichten. Dat zou ik even uitzoeken als ik jou was. Een snelle zoektocht via google leert me dat het niet verplicht is. Zou wat zijn zeg, pff.
pi_197939904
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Gaan ze dood van extase, kunnen ze die doden weer optellen bij het rijtje overleden gevaccineerden...
pi_197939913
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Dan laat je HF en de AH een deel van de reisbewegingen voor je doen.
Ergo, dat maakt dus geen klap uit boven zelf even naar de supermarkt

Wat maakt het bovendien uit, raken mensen massaaaaaal besmet in de supermarkt? Nog nooit bewijs voor gezien. Paniekberichten
Rare reactie. Ik snap niet waar je de paniek vandaan haalt in mijn bericht.

AH bezorgde hier altijd al, dus dat is niet anders. HF hebben wel al eerder gehad en wij vonden het wel fijn om het zo te doen.
Reisbewegingen zijn natuurlijk heel anders dan wanneer je zelf je boodschappen haalt. AH en HF zetten de doos voor de deur en ze rijden beiden meerdere adressen af.
Het maakt mij ook echt helemaal niets uit, maar er zijn mensen hier in het topic die regelmatig moeten vermelden dat oude mensen te vaak in de supermarkt zijn. Als de supermarkt dan zo ontzettend geen bron van besmettingen is, is het dat ook niet voor oude mensen.

Paniek :') :') :')
pi_197939916
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:43 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik heb het nu opstaan. Heel goede en realistische opening van Jaap in ieder geval. Heeft gewoon echt een hele reële kijk op zaken.
Marli Huijer is ook wel uit het goede hout gesneden.
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:48:33 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197939919
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het viel mij ook op dat er ineens weer artikelen over verschenen, na er een tijd niks meer over te hebben gehoord. Ik heb er alleen een kort bericht over gelezen waarin stond dat vooral mensen tussen 20-60 jaar die thuis hebben uitgeziekt met een lange nasleep te maken hadden.

Wat bedoel je met langere termijn?

Er is best wat bekend. Wat alleen niet helemaal bekend is, is hoeveel mensen er besmet zijn geraakt en hoeveel daarvan ziek zijn geworden en hoeveel daarvan dan weer long Covid hebben gekregen.
Dat doet natuurlijk wat met de beoordelingen.
Ik weet dat het Erasmus MC onderzoek doet ernaar maar heb al tijdje geen updates meer van gezien op LinkedIn hierover van hun kant
pi_197939931
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Moet van de verloskundige? Ik geloof er niks van dat ze dat kunnen verplichten. Dat zou ik even uitzoeken als ik jou was. Een snelle zoektocht via google leert me dat het niet verplicht is. Zou wat zijn zeg, pff.
Zit hier op een eiland, en als zij mijn bevalling doet thuis wil ze er graag een hulp bijhebben. Snap ik ook wel. Alleen zit je dan aan zoveel uur zorg vast na de bevalling...
pi_197939936
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:48 schreef miss_sly het volgende:

Paniek :') :') :')
Mensen raken alleen in niet-essentiële winkels besmet, wist je dat nog niet?
pi_197939948
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Er is best wat bekend. Wat alleen niet helemaal bekend is, is hoeveel mensen er besmet zijn geraakt en hoeveel daarvan ziek zijn geworden en hoeveel daarvan dan weer long Covid hebben gekregen.
Dat doet natuurlijk wat met de beoordelingen.
Ik weet dat het Erasmus MC onderzoek doet ernaar maar heb al tijdje geen updates meer van gezien op LinkedIn hierover van hun kant
Zal wel te positief nieuws zijn dan.
pi_197939955
quote:
12s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:50:25 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197939957
quote:

[..]

Kraamhulp is niet verplicht hoor. Of wil je thuis bevallen?

Waar ben je trouwens bang voor (mits geen risicogroep)
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:51:21 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197939966
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En gelijk hebben ze

Leven O+
pi_197939967
quote:
7s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:46 schreef OProg het volgende:

[..]

Eeeeeh, nee. Dat niet. :)

Aziatische griep en Hongkonggriep leverden ook miljoenen doden op. Maar goed, totaal andere tijd. Als je een jaar of 15 eerder nog de halve wereld kapot hebt geschoten en gebombardeerd met nog meer slachtoffers is je prioriteitstelling iets anders.
Meh, hadden geloof ik niet zo'n impact als deze pandemie.
pi_197939973
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

We hebben wel voor het eerst in 100 jaar met een pandemie te maken en het is zeker goed om na te denken waar dergelijke gevaren vandaan komen zodat we het in de toekomst kunnen voorkomen of de kans er op zo klein mogelijk kunnen maken.
Nee hoor we zitten al 40 jaar in een pandemie en er waren er veel meer na wo2
pi_197939975
quote:
12s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah, dank je! Nee, dat wist ik niet. Al een jaar bezig deze pandemie, en deze essentiele informatie komt nu pas bij me binnen.
pi_197939995
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:48 schreef Molo het volgende:

[..]

We zijn nu een jaar verder. Hoe zou het met het eerste cohort gaan bijvoorbeeld? Zelfs het begin van de tweede golf is alweer een tijd geleden en toen werd er al volop getest. Het lijkt me dat voor die groep inmiddels bekend zou moeten zijn hoe het na pak 'em beet een half jaar gaat.

Over wat voor percentages hebben we het als we het over langdurige klachten hebben? Wat zijn die klachten? In welke leeftijdsgroepen doen ze zich voor? Hoelang houden die klachten aan? Da's een selectie van de vragen waar ik wel benieuwd naar ben. Als we de maatregelen willen versoepelen met risico op grootschalige verspreiding, dan is het wel handig om te weten wat de risico's voor relatief jonge mensen precies zijn.
pi_197939997
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Meh, hadden geloof ik niet zo'n impact als deze pandemie.
In NL niet, in andere landen wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')