Je hoeft de deur toch niet open te doen als de kraamhulp komt?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, landelijk verliezen ze steun, dus ff wat van dit soort berichten erin.
Nog zoiets kroms, ik ben dus zwanger en beval begin april, wil geen kraamhulp over de vloer maar moet van de verloskundige. Vraag ik aan het kraamhulp bureau of ze negatieve testen kunnen laten zien. Huh? Zei ze...
Zo raar is die vraag toch niet? Die kraamhulp hangt straks wel boven een baby van een paar uur oud. Geen idee wat die in haar vrije tijd doet.
Maar ik mag nu geen sneeuwballen gooien met de buren...
Ik heb het nu opstaan. Heel goede en realistische opening van Jaap in ieder geval. Heeft gewoon echt een hele reële kijk op zaken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als ik die voorbij zie komen zap ik sowieso weg, vreselijk mens.
[..]
Dat doen we al miljoenen jaren.
Ik verbaas me ook over alle activiteiten die mijn 90+ buren ondernemen. Aan de andere kant... Hun eigen keuze en ze zijn inmiddels gevaccineerd ook dus die kunnen nu helemaal van YOLOquote:Op donderdag 11 februari 2021 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar Wirelessmousse laat regelmatig weten hoe vreselijk veel vervelende oude mensen hij in de supermarkt tegenkomt. Vandaar ook mijn vraag aan hem, eigenlijk
Dankzij jou de dag lachend begonnen. Ik heb ook een dikke/dunne prei fobie, nu voel ik me niet meer zo eenzaam in deze barre tijden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb slechte ervaringen met, heel specifiek, prei. De ene keer kreeg ik er 2 vrij dikke en de keer daarop 1 hele dunne. En beide keren waren er producten niet geleverd, het nadeel daarvan is dat je geen alternatief krijgt. Als de hamburgers op zijn zou ik zelf een slavink pakken, of iets in die trant, ik zou niet direct helemaal niks meenemen.
We hebben wel voor het eerst in 100 jaar met een pandemie te maken en het is zeker goed om na te denken waar dergelijke gevaren vandaan komen zodat we het in de toekomst kunnen voorkomen of de kans er op zo klein mogelijk kunnen maken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is ook zo bizar om te doen alsof een virus een heel nieuw concept is waar we pas in 2020 voor het eerst mee te maken hebben gekregen. "HoE RiChTeN We dE sAmUhLeViNg HiErOp In??1" Nou, gewoon weer gaan doen zoals altijd zodra we met vaccinatie en dergelijke de grootste risico's hebben geelimineerd?
Zeker die kunnen het nachtleven weer inquote:Op donderdag 11 februari 2021 09:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik verbaas me ook over alle activiteiten die mijn 90+ buren ondernemen. Aan de andere kant... Hun eigen keuze en ze zijn inmiddels gevaccineerd ook dus die kunnen nu helemaal van YOLO
Eeeeeh, nee. Dat niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
We hebben wel voor het eerst in 100 jaar met een pandemie te maken
Maar ff op straat onze baby laten wegen?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je hoeft de deur toch niet open te doen als de kraamhulp komt?
Wow....quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens. Je zou de reacties op onderstaand twitterbericht moeten lezen, Rozanne Herzberger heeft zichzelf niet populair gemaakt.![]()
[ twitter ]
Moet van de verloskundige? Ik geloof er niks van dat ze dat kunnen verplichten. Dat zou ik even uitzoeken als ik jou was. Een snelle zoektocht via google leert me dat het niet verplicht is. Zou wat zijn zeg, pff.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Nog zoiets kroms, ik ben dus zwanger en beval begin april, wil geen kraamhulp over de vloer maar moet van de verloskundige. Vraag ik aan het kraamhulp bureau of ze negatieve testen kunnen laten zien. Huh? Zei ze...
Gaan ze dood van extase, kunnen ze die doden weer optellen bij het rijtje overleden gevaccineerden...quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker die kunnen het nachtleven weer in
Rare reactie. Ik snap niet waar je de paniek vandaan haalt in mijn bericht.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan laat je HF en de AH een deel van de reisbewegingen voor je doen.
Ergo, dat maakt dus geen klap uit boven zelf even naar de supermarkt
Wat maakt het bovendien uit, raken mensen massaaaaaal besmet in de supermarkt? Nog nooit bewijs voor gezien. Paniekberichten
Marli Huijer is ook wel uit het goede hout gesneden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb het nu opstaan. Heel goede en realistische opening van Jaap in ieder geval. Heeft gewoon echt een hele reële kijk op zaken.
Wat bedoel je met langere termijn?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het viel mij ook op dat er ineens weer artikelen over verschenen, na er een tijd niks meer over te hebben gehoord. Ik heb er alleen een kort bericht over gelezen waarin stond dat vooral mensen tussen 20-60 jaar die thuis hebben uitgeziekt met een lange nasleep te maken hadden.
Weet iemand of er inmiddels al meer bekend is over de gevolgen op langere termijn van de ziekte?
Zit hier op een eiland, en als zij mijn bevalling doet thuis wil ze er graag een hulp bijhebben. Snap ik ook wel. Alleen zit je dan aan zoveel uur zorg vast na de bevalling...quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Moet van de verloskundige? Ik geloof er niks van dat ze dat kunnen verplichten. Dat zou ik even uitzoeken als ik jou was. Een snelle zoektocht via google leert me dat het niet verplicht is. Zou wat zijn zeg, pff.
Mensen raken alleen in niet-essentiële winkels besmet, wist je dat nog niet?quote:
Zal wel te positief nieuws zijn dan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat bedoel je met langere termijn?
Er is best wat bekend. Wat alleen niet helemaal bekend is, is hoeveel mensen er besmet zijn geraakt en hoeveel daarvan ziek zijn geworden en hoeveel daarvan dan weer long Covid hebben gekregen.
Dat doet natuurlijk wat met de beoordelingen.
Ik weet dat het Erasmus MC onderzoek doet ernaar maar heb al tijdje geen updates meer van gezien op LinkedIn hierover van hun kant
quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mensen raken alleen in niet-essentiële winkels besmet, wist je dat nog niet?
Kraamhulp is niet verplicht hoor. Of wil je thuis bevallen?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, landelijk verliezen ze steun, dus ff wat van dit soort berichten erin.
Zo raar is die vraag toch niet? Die kraamhulp hangt straks wel boven een baby van een paar uur oud. Geen idee wat die in haar vrije tijd doet.
Maar ik mag nu geen sneeuwballen gooien met de buren...
En gelijk hebben zequote:Op donderdag 11 februari 2021 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker die kunnen het nachtleven weer in
Meh, hadden geloof ik niet zo'n impact als deze pandemie.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:46 schreef OProg het volgende:
[..]
Eeeeeh, nee. Dat niet.
Aziatische griep en Hongkonggriep leverden ook miljoenen doden op. Maar goed, totaal andere tijd. Als je een jaar of 15 eerder nog de halve wereld kapot hebt geschoten en gebombardeerd met nog meer slachtoffers is je prioriteitstelling iets anders.
Nee hoor we zitten al 40 jaar in een pandemie en er waren er veel meer na wo2quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We hebben wel voor het eerst in 100 jaar met een pandemie te maken en het is zeker goed om na te denken waar dergelijke gevaren vandaan komen zodat we het in de toekomst kunnen voorkomen of de kans er op zo klein mogelijk kunnen maken.
Ah, dank je! Nee, dat wist ik niet. Al een jaar bezig deze pandemie, en deze essentiele informatie komt nu pas bij me binnen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mensen raken alleen in niet-essentiële winkels besmet, wist je dat nog niet?
We zijn nu een jaar verder. Hoe zou het met het eerste cohort gaan bijvoorbeeld? Zelfs het begin van de tweede golf is alweer een tijd geleden en toen werd er al volop getest. Het lijkt me dat voor die groep inmiddels bekend zou moeten zijn hoe het na pak 'em beet een half jaar gaat.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat bedoel je met langere termijn?
In NL niet, in andere landen welquote:Op donderdag 11 februari 2021 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Meh, hadden geloof ik niet zo'n impact als deze pandemie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |