had ook deels te maken met de fataliteit van longkanker. De ene ziekte laat zich beter behandelen dan een ander, en behandelen kost geld. Rokers gingen relatief goedkoop dood maar waren vaker ziek.quote:
Gemiddeld per dag per week...quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dan niet 1 dagje....gemiddeld over 1 of 2 weken toch ?
Ik denk ook dat er een sterk verband is dat in lagere klasses relatief meer rokers zitten en dat die ook over het algemeen minder volhardend zijn in het najagen van een (dure) goede behandeling.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
had ook deels te maken met de fataliteit van longkanker. De ene ziekte laat zich beter behandelen dan een ander, en behandelen kost geld. Rokers gingen relatief goedkoop dood maar waren vaker ziek.
je theorie klopt niet,quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hierzo: https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/270751015.pdf
[..]
quote:Uit beide rapporten bleek verder dat bij het verlies in gezonde
levensverwachting roken vooral tot een verlies van levensjaren leidt terwijl overgewicht een relatief groot verlies van gezondheid veroorzaakt. Dit heeft te maken met
het feit dat overgewicht, in tegenstelling tot roken, ook leidt tot enkele minder dodelijke ziekten zoals klachten en aandoeningen van het bewegingsapparaat. Het vermijden van deze ziekten leidt niet tot winst in levensverwachting maar wel tot winst in
gezondheid en kwaliteit van leven
Ik weet niet hoe jij leeft maar ik zie meestal geen mensen doodgaanquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb veul meer mensen tijdens het sporten zien doodgaan dan met een peuk in hun hand
Risico groepen (ik neem aan dat je daar onder valt), komen toch ook snel aan de beurt?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:19 schreef Yon_Wip het volgende:
Pff, ik heb een zeldzame auto-immuunziekte waardoor ik het laatste jaar extreem voorzichtig doe met contacten, etc. Nu kruipt werkelijk iedereen voor met vaccinaties. Obese mensen, give me a break. Hopen dat er ook een verplicht kamp aan die vaccinatie hangt om ze te laten afvallen. Blijf gewoon eens van die fakking chips af, hadden we dit gezeik niet gehad.
Ik had het over kosten, niet over levensjaren. Omdat rokers korter leven, maken ze ook minder zorgkosten. Zo simpel is het.quote:
3 keer iemand op het sportveld zien overlijden, 1 keer heel spectculair!quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij leeft maar ik zie meestal geen mensen doodgaan
Tering hè.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
3 keer iemand op het sportveld zien overlijden, 1 keer heel spectculair!
steeds minder snel aangezien er allerlei andere groepen voorrang krijgenquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Risico groepen (ik neem aan dat je daar onder valt), komen toch ook snel aan de beurt?
Percentageveranderingen zegt niet zoveel over de totale kosten, wanneer een kankerbehandeling een stuk duurder is dan fysiotherapie aan een pijnlijke knie door ouderdom. Dus als de eerste 8% daalt en de tweede 16% stijgt, zit je nog steeds aan een paar ton winst.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hierzo: https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/270751015.pdf
[..]
quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had het over kosten, niet over levensjaren. Omdat rokers korter leven, maken ze ook minder zorgkosten. Zo simpel is het.
Betekent dat dat iedereen moet gaan roken? Nee, natuurlijk nietMaar het idee dat rokers de maatschappij alleen maar geld kosten klopt niet.
Ik heb er een paar keer boven op gestaan dat iemand een ernstige blessure op liep. Daar word je al niet blij van. Laat staan dit zeg...quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Blikseminslag bij tennis, was wel heftig om te zien.
Het helpt wel een stuk ook als je mondig bent en je kunt informeren. Je wilt niet weten wat er fout kan gaan als je zelf je scheur niet open kunt trekken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk ook dat er een sterk verband is dat in lagere klasses relatief meer rokers zitten en dat die ook over het algemeen minder volhardend zijn in het najagen van een (dure) goede behandeling.
Blessures ook best vaak, 1 keer zelf, toen dacht ik fuuuuuuuuuuuuuuuuuck slecht, ik kwam als keeper in volle sprint in aanraking met een sprintende spits, knieën tegen elkaar, klap was zo hard dat ze op andere veld kwamen kijken wat er gebeurt was, wonder boven wonder alleen beetje stijf.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb er een paar keer boven op gestaan dat iemand een ernstige blessure op liep. Daar word je al niet blij van. Laat staan dit zeg...
Ja, daar leek het wel op. Maar inmiddels lijkt ieder belangengroep ervoor te piepen. Zometeen hebben zelfs nagelstijlisten een belangrijke functie en moeten ze als eerstquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Risico groepen (ik neem aan dat je daar onder valt), komen toch ook snel aan de beurt?
Gadver... Ik doe aan krav maga dus ik heb wel wat lompe dingen zien gebeuren bij het sporten maar overlijden!? Wat voor sporten waren dit dan?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jup, en in ziekenhuizen is het ook vaak een fabriek, het is echt niet dat ze altijd mensen wijzen op wat er zoal mogelijk is, mijn moeder van 78 is vrij mondig en die had een tijdje terug een melanoom, ik geloof dat die wel 3 trajecten had geregeldquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het helpt wel een stuk ook als je mondig bent en je kunt informeren. Je wilt niet weten wat er fout kan gaan als je zelf je scheur niet open kunt trekken.
Oh dat klinkt zeker spectaculair. Maar is niet gerelateerd aan roken of onderliggende gezondheidsproblemen natuurlijkquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Blikseminslag bij tennis, was wel heftig om te zien.
Weet je wat een pakje kost ja.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had het over kosten, niet over levensjaren. Omdat rokers korter leven, maken ze ook minder zorgkosten. Zo simpel is het.
Betekent dat dat iedereen moet gaan roken? Nee, natuurlijk nietMaar het idee dat rokers de maatschappij alleen maar geld kosten klopt niet.
1 keer tennis, 1 keer voetbal dat iemand hartproblemen kreeg, en 1 keer toen ik jong was met voetbal, dat was wel heel eng, jongen kreeg bal in zijn keel geschoten en is in zijn eigen tong geslikt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gadver... Ik doe aan krav maga dus ik heb wel wat lompe dingen zien gebeuren bij het sporten maar overlijden!? Wat voor sporten waren dit dan?
Kan dit beamen - als je je muil niet open doet bij artsen en/of aandringt op verdere onderzoeken gaat er volgens mij veel langs hen heen door werkdruk etc.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het helpt wel een stuk ook als je mondig bent en je kunt informeren. Je wilt niet weten wat er fout kan gaan als je zelf je scheur niet open kunt trekken.
Ik heb een paar keer zulke situaties meegemaakt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
De persoon rookte in ieder geval niet (van de inslag).quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh dat klinkt zeker spectaculair. Maar is niet gerelateerd aan roken of onderliggende gezondheidsproblemen natuurlijk
Ik gok dat hij wel rookte na de blikseninslag.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh dat klinkt zeker spectaculair. Maar is niet gerelateerd aan roken of onderliggende gezondheidsproblemen natuurlijk
huisartsen zijn in de regel ook wel de portiers van de verzekeringsmaatschappijenquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan dit beamen - als je je muil niet open doet bij artsen en/of aandringt op verdere onderzoeken gaat er volgens mij veel langs hen heen door werkdruk etc.
Hahaha mooi! Hoef je daar niet over in te zitten, die redt zich wel!quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jup, en in ziekenhuizen is het ook vaak een fabriek, het is echt niet dat ze altijd mensen wijzen op wat er zoal mogelijk is, mijn moeder van 78 is vrij mondig en die had een tijdje terug een melanoom, ik geloof dat die wel 3 trajecten had geregeld
Ja kan ik me voorstellen, mijn vader heeft een keer 2 reanimaties achter elkaar moeten doen, als in binnen enkele uren, puur toeval, die heeft toen 2 maanden niet gesproken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb een paar keer zulke situaties meegemaakt.
- 1x iemand zien overlijden die hartstilstand kreeg in de kleedkamer (toen was ik 18) na de wedstrijd, vond ik heel heftig, bleek uiteindelijk aangeboren hartstilstand.
- 1x iemand die hartstilstand kreeg tijdens toernooi, die heeft het helaas ook niet gered, bleek aneurysma te zijn
- 1x iemand op de trap van winkelcentrum zien neervallen, die is gelukkig succesvol gereanimeerd
Dit nog los van normale overlijdens.
Het zet je allemaal wel weer met beiden benen op de grond.
Nou, inderdaad. Ik werd ooit aan m'n pols geopereerd en terwijl m'n bed naar de operatiezaal werd gereden, was een anesthesist druk bezig met m'n andere armquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is echt heel heftig en wat je dan ook nog de das omdoet is dat je niet kunt uitdeuken omdat je meteen weer een crisissituatie in moet. Recept voor PTSS...quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja kan ik me voorstellen, mijn vader heeft een keer 2 reanimaties achter elkaar moeten doen, als in binnen enkele uren, puur toeval, die heeft toen 2 maanden niet gesproken.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Ik werd ooit aan m'n pols geopereerd en terwijl m'n bed naar de operatiezaal werd gereden, was een anaesthetist druk bezig met m'n andere armDus ik vroeg toch maar even wat-ie aan het doen was.
"Uw arm verdoven, voor de operatie".
- "Zou je dan niet beter de arm kunnen doen die daadwerkelijk geopereerd gaat worden?"
"... oh."
Joequote:Op donderdag 11 februari 2021 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Ik werd ooit aan m'n pols geopereerd en terwijl m'n bed naar de operatiezaal werd gereden, was een anaesthetist druk bezig met m'n andere armDus ik vroeg toch maar even wat-ie aan het doen was.
- "Zou je dan niet beter de arm kunnen doen die daadwerkelijk geopereerd gaat worden?"
"... oh."
Neejjjj. Dat is toch materiaal dat je normaal alleen in moppen hoort!?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
"... oh."
Ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen, maar mocht ik onder narcose moeten dan huur ik iemand in die mee mag lopen om ervoor te zorgen dat er geen verkeerde onderdelen worden verwijderd.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
"... oh."
Dit doet me denken aan een bepaalde scene uit een bepaalde film over een bepaalde asociale familie toen Sjakie Jacqueline werd. Dan toch liever de pols vergissing.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
"... oh."
Ja, ik ging er eigenlijk niet vanuit dat het zó mis was toen ik m'n mond open deed. Weet ik veel hoe zo'n procedure gaat, het was meer uit interesse. Maar achteraf was ik nog blijer dat ik even had gevraagd waar-ie mee bezig wasquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Neejjjj. Dat is toch materiaal dat je normaal alleen in moppen hoort!?
Lijkt me vrij complex om 18 te worden met een aangeboren hartstilstandquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
- 1x iemand zien overlijden die hartstilstand kreeg in de kleedkamer (toen was ik 18) na de wedstrijd, vond ik heel heftig, bleek uiteindelijk aangeboren hartstilstand.
Het gaat tijd worden voor hardere acties.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:39 schreef Predator40 het volgende:
Test in utrecht voor de horeca is alweer afgeschoten door Economische Zaken.
En blijkt niet nodigquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:08 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat was maar een beperkte groep. Ze hadden per abuis een normaal formaat injectienaald gebruikt en die kwam niet door alle vetlagen heen.
hahaha, scherpquote:Op donderdag 11 februari 2021 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lijkt me vrij complex om 18 te worden met een aangeboren hartstilstand
Ik heb destijds voor een operatie met dikke zwarte markers op mijn lichaam geschreven dat ik een risico heb. Toen had ik net de diagnose van mijn ziekte, dus toen was het allemaal nogal nieuw en stressvol. Zou denk ik nu volstaan met elke keer aangeven bij de behandelaars in de gesprekken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen, maar mocht ik onder narcose moeten dan huur ik iemand in die mee mag lopen om ervoor te zorgen dat er geen verkeerde onderdelen worden verwijderd.
Ik ben daar een beetje allergisch voor sinds dat het zo mis ging op het Museumplein. Daar heb ik absoluut geen zin in en dat soort types trek je toch aan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het gaat tijd worden voor hardere acties.
Je moet ook altijd...badum tssss...scherp zijn op die saus!quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:40 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af of ze in een ziekenhuis dan een kruis op je arm zetten, bij de shoarma boer is dat altijd onduidelijk, dan zeggen ze: Met kruis mijnhier! Maar de ene keer betekent dat met sambal, en de andere keer zonder
Zeker, maar op deze manier gaat het er toch wel een keer van komen. Maar dan zie je ipv de tokkie die zich verveelt de kleine kroeg eigenaar die tegenover politie staat. Of de sportschool eigenaar. Of de kermis exploitant (dat seizoen zal over een maand of 2 ook wel weer beginnen). Etc.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben daar een beetje allergisch voor sinds dat het zo mis ging op het Museumplein. Daar heb ik absoluut geen zin in en dat soort types trek je toch aan.
Bron?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:39 schreef Predator40 het volgende:
Test in utrecht voor de horeca is alweer afgeschoten door Economische Zaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |