SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.zie email 27 oktober
Daarvoor is China te goedkoop als arbeidsland voor westerse bedrijven.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of anders afsluiten van de wereld.
Helaas inderdaad. Zal niet gebeuren. Weet ik ook wel.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daarvoor is China te goedkoop als arbeidsland voor westerse bedrijven.
4d-schaak van Mark 'Teflon' Ruttequote:
Hun verzorgers hebben geen voorrang meer toch? In de laatste routekaart heb ik dat helaas niet meer gezien.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist
chronisch zieken en hun verzorgers.....daar vallen wij onder
Ja, sorry, dat is wel de conclusie van wat ik lees in de media, hier en hoor in mijn omgeving.quote:
Mooie grafieken!quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Vandaag is er nieuwe ziekenhuisopname data per leeftijdsgroep vrijgegeven van de UK. Nadat men op 9 december ouderen begon te vaccineren (eerst 85+) leek iets daarna het aandeel ouderen in ziekenhuisopnames af te nemen. Op 4 januari begon met grootschalig met vaccineren, ouderen eerst. Op 4 januari ging ook de nieuwe lockdown in, dus je verwacht alle ziekenhuisopnames te dalen, vandaar ook dat je beter naar proporties kunt kijken.
Je zou verwachten/hopen dat een aantal weken na de eerste prik, je een effect van de vaccins zou kunnen zien, doordat het aandeel ouderen (85+ en 75-84) in het aantal ziekenhuisopnames af zou nemen. Helaas is dat niet zichtbaar. Deze data loopt tot 7 februari, dus ruim 4 weken na de eerste Oxford prikken, en een aantal weken nadat veel 85-plussers hun 2e Pfizer vaccin gekregen zouden moeten hebben.
Ik heb de leeftijdsklassen 0-6, 7-17 en onbekend uit de grafieken gelaten omdat die heel klein zijn (maar wel meegenomen in berekeningen proporties). Alles is gemiddeld over 7 dagen. Grijs = lockdown, zwarte vertikale lijn is start Pfizer vaccinaties, vertikale blauwe lijn is start Oxford vaccinaties.
Het totaal aantal opnames in elke leeftijdsklasse nam mooi af sinds de lockdown. Wel apart dat ziekenhuisopnames van 55-64 veel meer een plateua vertoonden dan een piek, zoals de anderen.
[ afbeelding ]
Alhoeweel de groep 18-54 nu het grootste deel van de ziekenhuisopnames is, is het aandeel 75-84, 85+ niet of nauwelijks afgenomen sinds begin januari. Het aandeel 85+ en 75-84 nam wel mooi af na de start met het Pfizer vaccin, maar die deling heeft niet doorgezet.
[ afbeelding ]
ik val nu onder wmo gehandicapten zorg.....nog steeds "voorrang" maar waar precies weet ik niet meer na al dat geschuifquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:10 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Hun verzorgers hebben geen voorrang meer toch? In de laatste routekaart heb ik dat helaas niet meer gezien.
Is die voorrang er ooit geweest l? Want dan wordt het een lastige definitiekwestie. Dat moet je als minister echt niet willen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:10 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Hun verzorgers hebben geen voorrang meer toch? In de laatste routekaart heb ik dat helaas niet meer gezien.
Vzv ik weet, krijgen mantelzorgers geen voorrang.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is die voorrang er ooit geweest l? Want dan wordt het een lastige definitiekwestie. Dat moet je als minister echt niet willen.
ja er is nog steeds voorrang.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is die voorrang er ooit geweest l? Want dan wordt het een lastige definitiekwestie. Dat moet je als minister echt niet willen.
He heeeeee. Zal een keer tijd worden.quote:Utrecht:proef voor openen horeca
Utrecht wil bij wijze van proef drie
horecabedrijven heropenen om te kijken
onder welke voorwaarden cafés en
restaurants weer veilig open kunnen.Het
gaat om een restaurant waar alleen
zitplaatsen zijn,een restaurant met een
bar en een fastfoodrestaurant.
De proef is een initiatief van de
lokale afdeling van Koninklijke Horeca
Nederland en de GGD.Als er toestemming
voor komt kan het experiment binnen
twee weken beginnen.
De bedoeling is om de inzichten snel
landelijk te delen.Van de bedrijven die
meedoen moeten personeel en bezoekers
meerdere keren worden getest.
Het feit dat ze eerder gevaccineerd worden zie ik niet als belonen inderdaad. Maar het is wel degelijk een beloning als je die groep straks weer eerder meer vrijheden geeft. Dan worden ze dus eigenlijk beloond omdat ze in een risico groep vallen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Precies dit. Wat mij betreft vaccineren ze allen mannen van boven de 50 met overgewicht met voorrang. Heeft niks met belonen te maken. Is gewoon ten dienste van de maatschappij.
Ik denk dat ze zelf ook wel in zien dat er amper risico aan vast zit, maar dan moeten ze straks toegeven dat dingen als de horeca wel degelijk op een veilige manier open kunnen en dat ze wellicht te lang gewacht hebben met meedenken. Dat willen ze niet toegeven gok ik zo.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het moet maar eens opgehouden zijn. Wat is nou het risico van een dergelijk experiment? Dat is toch verwaarloosbaar...
Hoe sympathiek ik het idee ook vind lijkt me dat ook beter.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef 297534 het volgende:
[..]
Vzv ik weet, krijgen mantelzorgers geen voorrang.
vrijwillige mantelzorgers nog niet, dat is ook wel lastig om uit te zoeken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef 297534 het volgende:
[..]
Vzv ik weet, krijgen mantelzorgers geen voorrang.
ach laat ze toch, kunnen ze eindelijk weer uit etenquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het feit dat ze eerder gevaccineerd worden zie ik niet als belonen inderdaad. Maar het is wel degelijk een beloning als je die groep straks weer eerder meer vrijheden geeft. Dan worden ze dus eigenlijk beloond omdat ze in een risico groep vallen.
[..]
Ik denk dat ze zelf ook wel in zien dat er amper risico aan vast zit, maar dan moeten ze straks toegeven dat dingen als de horeca wel degelijk op een veilige manier open kunnen en dat ze wellicht te lang gewacht hebben. Dat willen ze niet toegeven gok ik zo.
Ja oke. Dat is een logische grens inderdaad.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vrijwillige mantelzorgers nog niet, dat is ook wel lastig om uit te zoeken.
betaalde permanente verzorgers wel.
Als je van een stoeprand af flikkert is het herstel ook minder spectaculair van wanneer je nadat je in een ravijn gedonderd bent daaruit komt klimmen.quote:
Ja, ik heb geen solidariteit blijkbaar als ik er wat issues mee heb. Ongeacht hoeveel solidariteit er het afgelopen jaar is getoond.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ach laat ze toch, kunnen ze eindelijk weer uit eten
Je weer hoe ik denk over vaccinatiebewijzen, zeker in de fase dat nog niet iedereen de kans gehad heeft.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het feit dat ze eerder gevaccineerd worden zie ik niet als belonen inderdaad. Maar het is wel degelijk een beloning als je die groep straks weer eerder meer vrijheden geeft. Dan worden ze dus eigenlijk beloond omdat ze in een risico groep vallen.
Zou toch een schandelijke motivering zijn.quote:Ik denk dat ze zelf ook wel in zien dat er amper risico aan vast zit, maar dan moeten ze straks toegeven dat dingen als de horeca wel degelijk op een veilige manier open kunnen en dat ze wellicht te lang gewacht hebben met meedenken. Dat willen ze niet toegeven gok ik zo.
Ik heb overgewicht, hoewel maar net boven bmi 30, maar ben wel in beeld bij de huisarts, als hartpatient, o.a.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
@:Gia gaat nog wel even duren voor ons![]()
de volgende groep
Dat is denk ik een iets te vroege conclusie, maar ik had inderdaad wel gehoopt te zien dat het aandeel 75+ in ziekenhuisopnames afgenomen was tov 18-74. Het is alleen wat lastiger te interpreteren aangezien de start van de Oxford vaccinatie precies gelijk viel met de nieuwe lockdown.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mooie grafieken!
Als ik het allemaal goed lees is dit een aanwijzing dat de effectiviteit van het Oxford vaccin bij ouderen inderdaad laag is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |