Gewoon goed smeren in juni, dan is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Ho ho! We hebben nu de fucking Bristol variant van het Britse virus he. Die gaat het hem even doen, code zwart in juni!!!!
Dat heb ik nog geen serieuze bron zo zien zeggen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Ho ho! We hebben nu de fucking Bristol variant van het Britse virus he. Die gaat het hem even doen, code zwart in juni!!!!
voor sommigen minder bedeelden of diegenen die geen fortuin aan kleding willen uitgeven is het een prima winkel.quote:
Niet toen we 500 besmettingen per dag hadden, uiteindelijk wel. Maar dat heeft niks meer te maken met 500 besmettingen per dag dan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is toch ook gebeurd afgelopen herfst ?
Toen werd het herfst en winter... nu wordt het binnenkort voorjaar.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is toch ook gebeurd afgelopen herfst ?
Geen conclusies inderdaad. Dus het alom geroepen 'prima cijfers' lijkt mij wat voorbarig.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
We wisten dat deze week raar ging worden. Sterker, Andreas Voss heeft gezegd dat er 3 weken raar werden. Weet niet zo goed waarom we 3 weken rare cijfers zouden hebben, maar deze week is logisch. Dan lijkt het me niet logisch om conclusies te verbinden aan cijfers in een week waar er dagen af zijn gegaan e.d.
Er vanuit gaande dat de tests ingelopen worden zou je deze week misschien met vorige week kunnen vergelijken, maar het lijkt mij dat volgende week weer enigzins normaal wordt. Dan zou je kunnen kijken of 't stijgt/daalt.
Opmeer.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Graag duiding bij het rode vlekje in Noord-Holland.
Oké, dat is waar. Net als 'het gaat stijgen' voorbarig is. Of 'het gaat fout' voorbarig is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geen conclusies inderdaad. Dus het alom geroepen 'prima cijfers' lijkt mij wat voorbarig.
Ik heb echt geen idee Lenny.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Graag duiding bij het rode vlekje in Noord-Holland.
Zal ze straks even maken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:26 schreef Scrummie het volgende:
Benieuwd naar de post van @:_Serial_ met die statistieken van wanneer welke meldingen er zijn geweest. Als je die dan naast die van vorige week donderdag legt kan je zien (denk ik?) hoeveel er 'achterstand' was bij de cijfers van vandaag.
Net als 'Dit zijn geen prima cijfers' ook voorbarig is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geen conclusies inderdaad. Dus het alom geroepen 'prima cijfers' lijkt mij wat voorbarig.
Week op week gezien is het niet positief, maar de cijfers zijn gewoon verstoord door de tijdelijke sluiting. ik kan hier niks mee voorlopig.Niet positief of negatiefquote:Op donderdag 11 februari 2021 15:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nou en.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:29 schreef Predator40 het volgende:
nou, weer wat nieuwe besmettingen in mijn kleine kennissenkring.
gewoon door een bakkie koffie drinken bij iemand thuis, op afstand
als het al weken "prima cijfers" waren dan kregen we wel versoepelingen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:29 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Net als 'Dit zijn geen prima cijfers' ook voorbarig is.
quote:
Ja, een hele kleine gemeente ook met niet zo veel volk.quote:
Nee hoor wat de grote boze overheid wil ons het liefste in onze huizen opsluiten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als het al weken "prima cijfers" waren dan kregen we wel versoepelingen.
winkels open bijvoorbeeld.
Zucht. Laat maar.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat blijkt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nouja, ik vraag me dus af hoeveel het verstoord is door die tijdelijke sluiting (van 1 dag, een zondag, en maandag nog maar enkele die dicht zaten).quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Week op week gezien is het niet positief, maar de cijfers zijn gewoon verstoord door de tijdelijke sluiting. ik kan hier niks mee voorlopig.Niet positief of negatief
Nou weet ik nog steeds niet welk punt je probeert te maken.quote:
De versoepelingen die er nu niet komen zijn niet omdat de cijfers slecht zijn hè, die zijn omdat het kan stijgen door de Britse variant.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat het prima cijfers zijn. En daar blijft het bij.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou weet ik nog steeds niet welk punt je probeert te maken.
Lees hierboven de reactie van chratnox maar even.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou weet ik nog steeds niet welk punt je probeert te maken.
Zeer weinig. Alles draait toch ook gewoon weer.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, ik vraag me dus af hoeveel het verstoord is door die tijdelijke sluiting (van 1 dag, een zondag, en maandag nog maar enkele die dicht zaten).
Hehe, deze post zocht ik tussen alle roepers: conclusie nog niet mogelijk.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oké, dat is waar. Net als 'het gaat stijgen' voorbarig is. Of 'het gaat fout' voorbarig is.
Elke conclusie is op dit moment voorbarig.
Wat is het nou, onder of boven?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:32 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Lees hierboven de reactie van chratnox maar even.
Dat is wat flauw hè. Dit is wat Andreas Voss erover zegt: https://www.ad.nl/binnenl(...)uwlockdown~a1b74302/quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zeer weinig. Alles draait toch ook gewoon weer.
Zijn mensen die in hun kop hebben zitten dat we hier zo'n ongelofelijk faalland zijn dat sneeuw ons drie weken stillegt. Da's allemaal ook schromelijk overdreven natuurlijk.
quote:De coronamaatregelen versoepelen of strenger maken is vermoedelijk twee à drie weken niet mogelijk. Dat komt door het winterweer. De besmettingscijfers zijn de komende weken namelijk niet betrouwbaar.
Dat heeft niemand dus in zijn kop, dat is gewoon zo gezegd.quote:Het is ‘koffiedik kijken’ wat daarvan precies het effect is op de besmettingscijfers, stelt Voss, die ook infectioloog is van het Nijmeegse CWZ en lid van het OMT. ,,Het is zowel positief als negatief.’’ Het gevolg is dat in elk geval de weekcijfers van deze en volgende week anders zijn dan ze normaal waren geweest.
En omdat het nog niet (snel) genoeg gedaald is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
De versoepelingen die er nu niet komen zijn niet omdat de cijfers slecht zijn hè, die zijn omdat het kan stijgen door de Britse variant.
En omdat je met deze uitgangspositie plus exponentieële groei binnen no time weer het hele zorgstelsel plat hebt liggen, Britse variant of niet. Dit zijn nog geen cijfers die door bron en contactonderzoek of regionale maatregelen in toom gehouden kunnen worden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
De versoepelingen die er nu niet komen zijn niet omdat de cijfers slecht zijn hè, die zijn omdat het kan stijgen door de Britse variant.
Tering he, drink jij elke ochtend 10 glazen azijn ofzo? Man man man. Niet zo hysterisch doen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En omdat je met deze uitgangspositie plus exponentieële groei binnen no time weer het hele zorgstelsel plat hebt liggen, Britse variant of niet. Dit zijn nog geen cijfers die door bron en contactonderzoek of regionale maatregelen in toom gehouden kunnen worden.
Wat vind ik op 't moment kut?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat is het nou, onder of boven?
Chrantox doet vaak een aardige poging maar momenteel heeft ie weer zo'n alles is kut bui geloof ik.
Nou heeft ie daar opzich wel gelijk in maar butien dat het aardig is ter kennisgeving kunnen we niet zoveel met die constatering.
En omdat de zorg nog steeds overbelast is natuurlijk. Niet alsof die UK variant de enige reden is dat we niet meer versoepelingen zien.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij heeft dus niet gezegd dat de cijfers twee tot drie weken onbetrouwbaar zijn, maar dat versoepelingen er niet in zitten. En dat is logisch, want omdat je cijfers deze week niet betrouwbaar zijn, is het moeilijk voorspellen hoe de instroom in de ziekenhuizen zal zijn de komende 2-3 weken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is wat flauw hè. Dit is wat Andreas Voss erover zegt: https://www.ad.nl/binnenl(...)uwlockdown~a1b74302/
[..]
[..]
Dat heeft niemand dus in zijn kop, dat is gewoon zo gezegd.
Nee maar ik heb wel opgelet toen men vroeger in de brugklas exponentieële groei uitlegde.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:35 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Tering he, drink jij elke ochtend 10 glazen azijn ofzo? Man man man. Niet zo hysterisch doen.
Heb nog geen enkele normale reactie van je gelezen.
Op welke cijfers zouden we volgens jou moeten zitten dan om de avondklok los te laten? 500 besmettingen per dag?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En omdat je met deze uitgangspositie plus exponentieële groei binnen no time weer het hele zorgstelsel plat hebt liggen, Britse variant of niet. Dit zijn nog geen cijfers die door bron en contactonderzoek of regionale maatregelen in toom gehouden kunnen worden.
20 > 80 > 160 > 320 > 640
of
2.000 > 8.000 > 16.000 > 32.000 > 64.000
etc
Je quote nota bene een normale reactie.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:35 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Tering he, drink jij elke ochtend 10 glazen azijn ofzo? Man man man. Niet zo hysterisch doen.
Heb nog geen enkele normale reactie van je gelezen.
Wel:quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En omdat de zorg nog steeds overbelast is natuurlijk. Niet alsof die UK variant de enige reden is dat we niet meer versoepelingen zien.
https://www.rijksoverheid(...)onge-2-februari-2021quote:'De spagaat waarin we zitten is dat de cijfers zich op zich best goed ontwikkelen, wat zonder Britse variant versoepelingen mogelijk zou maken.'
Dat begrijp ik volledig. Je zal mij ook niet horen zeggen dat alles weer open moet. Het 'kroegenopen.gif' wat hier dagelijks voorbij komt is gewoon een running gag hè.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
20 > 80 > 160 > 320 > 640
of
2.000 > 8.000 > 16.000 > 32.000 > 64.000
etc
Nou is het klaar, en @Noordzijde ook. Vecht het maar in DM uit verder.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee maar ik heb wel opgelet toen men vroeger in de brugklas exponentieële groei uitlegde.
Ik heb werkelijk niemand zien schrijven dat de stijging is ingezet. Wel dat de daling afvlakt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat begrijp ik volledig. Je zal mij ook niet horen zeggen dat alles weer open moet. Het 'kroegenopen.gif' wat hier dagelijks voorbij komt is gewoon een running gag hè.
Tuurlijk is het nog te hoog, maar er wordt de laatste tijd hier elke dag gedaan alsof de stijging ingezet is en het helemaal mis gaat nu. Het zou kunnen, maar op basis van de cijfers van vandaag kun je die conclusie niet trekken. Je kunt hooguit de conclusie trekken dat het lijkt alsof het testen weer op peil begint te komen.
Nouja, dat stond wel in het artikel:quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft dus niet gezegd dat de cijfers twee tot drie weken onbetrouwbaar zijn, maar dat versoepelingen er niet in zitten. En dat is logisch, want omdat je cijfers deze week niet betrouwbaar zijn, is het moeilijk voorspellen hoe de instroom in de ziekenhuizen zal zijn de komende 2-3 weken.
Ik reageerde op BlackLining die zei 'dat sommigen het in hun kop hadden dat het 3 weken niet klopte' oid, dat dat hierop gebaseerd was.quote:Het is ‘koffiedik kijken’ wat daarvan precies het effect is op de besmettingscijfers, stelt Voss, die ook infectioloog is van het Nijmeegse CWZ en lid van het OMT. ,,Het is zowel positief als negatief.’’ Het gevolg is dat in elk geval de weekcijfers van deze en volgende week anders zijn dan ze normaal waren geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |