SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:17 schreef Vooraanstaand FOK!Viroloog Noordzijde het volgende:
Dit was zo in te calculeren jongens. Het valt reuze mee nog.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:17 schreef BlackLining het volgende:
Dat gaat weer de verkeerde kant op.
Vorige week: Update van 4 februari:quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gelet op de achterstanden door de sneeuw is dit best netjes?
Lijkt me ook. Prima cijfers.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:17 schreef Zwansen het volgende:
Zo, inhaalslag van de afgelopen dagen/weekend?
quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:17 schreef Noordzijde het volgende:
Benieuwd naar de sensatieopmerkingen bv: "Wat een STIJGING!!!''
Dit was zo in te calculeren jongens. Het valt reuze mee nog.
Hadden we toen ook veel teststraten in de voorgaande dagen dicht?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vorige week: Update van 4 februari:
- 4.193 nieuw gemelde positieve testen
- 186 nieuwe ziekenhuisopnames
- 29 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens
Dat was zonder achterstanden. Dit lijken me cijfers met daarbij het weekend waar teststraten gesloten waren e.d.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vorige week: Update van 4 februari:
- 4.193 nieuw gemelde positieve testen
- 186 nieuwe ziekenhuisopnames
- 29 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens
Ik ga liken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:20 schreef Zipportal het volgende:
Weer een spannend gifje gedropt in SC.
Wat is wel prima? Gezien dat we vorige week op 4000 zaten en daarna de teststraten dicht gingen en niemand zich kon laten testen?quote:
Ah oke dan is het goed!quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:20 schreef Noordzijde het volgende:
Het zijn achterstanden van de afgelopen dagen.
Half januari zaten we tegen de 700 op de IC aan, nu gaan we gestaag richting de 500quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
17 gemeentes met 0 besmettingen
18 gemeentes met 1 besmettingen
71 gemeentes met 2-4 besmettingen
98 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik zou spreken van prima cijfers als we minimaal 1000 onder het getal van vorige week zaten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat is wel prima? Gezien dat we vorige week op 4000 zaten en daarna de teststraten dicht gingen en niemand zich kon laten testen?
Dat zou hooguit betekenen dat de boel afvlakt en er geen sprake meer is van een daling week-op-week.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:20 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Oke man.![]()
Leg eens uit waarom niet. Het zijn achterstanden van de afgelopen dagen.
WE GAAN ALLEMAAL DOOD!quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Half januari zaten we tegen de 700 op de IC aan, nu gaan we gestaag richting de 500
Zou ik niet als negatief willen bestempelen gezien de BRITSE VARIANT DES DOODS
Je weet dat er achterstanden zijn he????quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zou spreken van prima cijfers als we minimaal 1000 onder het getal van vorige week zaten.
Nee. Dat zijn ze niet. Ze hebben wat lichte taken gekregen omdat agenten zijn wegbezuinigd. Maar verder hebben ze helemaal niets te maken met de politie zelf.quote:
Hebben ze dat er niet zelf naar gemaakt met hun vaak pedante houding naar mensen? Zelfs met een agent, jeweetwel iemand die wel de politie opleiding heeft kunnen af maken, valt vaker een veel empathischer verhaal mee te houden.quote:Met als bijkomend effect dat sommige reljugend wat recalcitrant wordt als ze ten tonele verschijnen. Zijn verder gewoon BOA's, ze vallen onder VenJ en in hun mandaat staat het handhaven van de coronamaatregelen. In bepaalde gevallen kunnen ze ook daadwerkelijk politiebevoegdheden krijgen.
Aannames, aannames en nog eens aannames. Hebben we niks aan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat zou hooguit betekenen dat de boel afvlakt en er geen sprake meer is van een daling week-op-week.
Volgende week gaan we weer omhoog. Zoals al in januari voorspeld overigens.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Prima cijfers.
Ja, gestaag. En als we rond deze aantallen blijven zitten zal het gestaag op dat niveau blijven op een gegeven moment en vervolgens weer gestaag gaan stijgen als de besmettingen dat logischerwijs ook weer gaan doen (uitgaande van de horror verhalen/modellen van het RIVM).quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Half januari zaten we tegen de 700 op de IC aan, nu gaan we gestaag richting de 500
Noemde je net de mensen die aangaven dat de cijfers best oké waren geen Fok!virologen? Iets als dit:quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat zou hooguit betekenen dat de boel afvlakt en er geen sprake meer is van een daling week-op-week.
Volgende week gaan we weer omhoog. Zoals al in januari voorspeld overigens.
Als je je eraan stoort, misschien moet je het zelf ook niet doen dan...quote:Gelukkig zijn er de FOK!virologen om uit te leggen dat dit incidenteel is. Mutaties bestaan niet.
Ingecalculeerd met de achterstanden en dat het maar 300 meer is dan vorige week zijn het gewoon prima cijfers. Feiten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:24 schreef Predator40 het volgende:
volgens mij roepen sommigen bij 30.000 nog steeds Prima cijfers![]()
Anderzijds zijn er ook mensen die nog steeds denken dat gigantisch uit de klauwen loopt als we 500 besmettingen per dag hebbenquote:Op donderdag 11 februari 2021 15:24 schreef Predator40 het volgende:
Als opkomst bij een gemiddelde Eredivisiewedstrijd is dat prima inderdaad. Kan je internationaal prima bij meekomen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:24 schreef Predator40 het volgende:
Ho ho! We hebben nu de fucking Bristol variant van het Britse virus he. Die gaat het hem even doen, code zwart in juni!!!!quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:21 schreef Caland het volgende:
[..]
dat is toch ook gebeurd afgelopen herfst ?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Anderzijds zijn er ook mensen die nog steeds denken dat gigantisch uit de klauwen loopt als we 500 besmettingen per dag hebben
We wisten dat deze week raar ging worden. Sterker, Andreas Voss heeft gezegd dat er 3 weken raar werden. Weet niet zo goed waarom we 3 weken rare cijfers zouden hebben, maar deze week is logisch. Dan lijkt het me niet logisch om conclusies te verbinden aan cijfers in een week waar er dagen af zijn gegaan e.d.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, gestaag. En als we rond deze aantallen blijven zitten zal het gestaag op dat niveau blijven op een gegeven moment en vervolgens weer gestaag gaan stijgen als de besmettingen dat logischerwijs ook weer gaan doen (uitgaande van de horror verhalen/modellen van het RIVM).
We zitten nog maar een paar weken van die 3 maart af (of wanneer die tyfusklok eraf zou moeten gaan) en als het zo blijft zoals nu met deze 'prima' cijfers gaat dat teringding gewoon weer verlengd worden. Los van alle andere maatregelen nog.
Dat is toch die pauperwinkel?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Ho ho! We hebben nu de fucking Bristol variant van het Britse virus he. Die gaat het hem even doen, code zwart in juni!!!!
NH middenquote:
Sterke post wel.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:23 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Aannames, aannames en nog eens aannames. Hebben we niks aan.
Gewoon goed smeren in juni, dan is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Ho ho! We hebben nu de fucking Bristol variant van het Britse virus he. Die gaat het hem even doen, code zwart in juni!!!!
Dat heb ik nog geen serieuze bron zo zien zeggen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:25 schreef Haags het volgende:
[..]
voor sommigen minder bedeelden of diegenen die geen fortuin aan kleding willen uitgeven is het een prima winkel.quote:
Niet toen we 500 besmettingen per dag hadden, uiteindelijk wel. Maar dat heeft niks meer te maken met 500 besmettingen per dag dan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is toch ook gebeurd afgelopen herfst ?
Toen werd het herfst en winter... nu wordt het binnenkort voorjaar.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is toch ook gebeurd afgelopen herfst ?
Geen conclusies inderdaad. Dus het alom geroepen 'prima cijfers' lijkt mij wat voorbarig.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
We wisten dat deze week raar ging worden. Sterker, Andreas Voss heeft gezegd dat er 3 weken raar werden. Weet niet zo goed waarom we 3 weken rare cijfers zouden hebben, maar deze week is logisch. Dan lijkt het me niet logisch om conclusies te verbinden aan cijfers in een week waar er dagen af zijn gegaan e.d.
Er vanuit gaande dat de tests ingelopen worden zou je deze week misschien met vorige week kunnen vergelijken, maar het lijkt mij dat volgende week weer enigzins normaal wordt. Dan zou je kunnen kijken of 't stijgt/daalt.
Opmeer.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Graag duiding bij het rode vlekje in Noord-Holland.
Oké, dat is waar. Net als 'het gaat stijgen' voorbarig is. Of 'het gaat fout' voorbarig is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geen conclusies inderdaad. Dus het alom geroepen 'prima cijfers' lijkt mij wat voorbarig.
Ik heb echt geen idee Lenny.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Graag duiding bij het rode vlekje in Noord-Holland.
Zal ze straks even maken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:26 schreef Scrummie het volgende:
Benieuwd naar de post van @:_Serial_ met die statistieken van wanneer welke meldingen er zijn geweest. Als je die dan naast die van vorige week donderdag legt kan je zien (denk ik?) hoeveel er 'achterstand' was bij de cijfers van vandaag.
Net als 'Dit zijn geen prima cijfers' ook voorbarig is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geen conclusies inderdaad. Dus het alom geroepen 'prima cijfers' lijkt mij wat voorbarig.
Week op week gezien is het niet positief, maar de cijfers zijn gewoon verstoord door de tijdelijke sluiting. ik kan hier niks mee voorlopig.Niet positief of negatiefquote:Op donderdag 11 februari 2021 15:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nou en.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:29 schreef Predator40 het volgende:
nou, weer wat nieuwe besmettingen in mijn kleine kennissenkring.
gewoon door een bakkie koffie drinken bij iemand thuis, op afstand
als het al weken "prima cijfers" waren dan kregen we wel versoepelingen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:29 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Net als 'Dit zijn geen prima cijfers' ook voorbarig is.
quote:
Ja, een hele kleine gemeente ook met niet zo veel volk.quote:
Nee hoor wat de grote boze overheid wil ons het liefste in onze huizen opsluiten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als het al weken "prima cijfers" waren dan kregen we wel versoepelingen.
winkels open bijvoorbeeld.
Zucht. Laat maar.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat blijkt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nouja, ik vraag me dus af hoeveel het verstoord is door die tijdelijke sluiting (van 1 dag, een zondag, en maandag nog maar enkele die dicht zaten).quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Week op week gezien is het niet positief, maar de cijfers zijn gewoon verstoord door de tijdelijke sluiting. ik kan hier niks mee voorlopig.Niet positief of negatief
Nou weet ik nog steeds niet welk punt je probeert te maken.quote:
De versoepelingen die er nu niet komen zijn niet omdat de cijfers slecht zijn hè, die zijn omdat het kan stijgen door de Britse variant.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat het prima cijfers zijn. En daar blijft het bij.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou weet ik nog steeds niet welk punt je probeert te maken.
Lees hierboven de reactie van chratnox maar even.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou weet ik nog steeds niet welk punt je probeert te maken.
Zeer weinig. Alles draait toch ook gewoon weer.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, ik vraag me dus af hoeveel het verstoord is door die tijdelijke sluiting (van 1 dag, een zondag, en maandag nog maar enkele die dicht zaten).
Hehe, deze post zocht ik tussen alle roepers: conclusie nog niet mogelijk.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oké, dat is waar. Net als 'het gaat stijgen' voorbarig is. Of 'het gaat fout' voorbarig is.
Elke conclusie is op dit moment voorbarig.
Wat is het nou, onder of boven?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:32 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Lees hierboven de reactie van chratnox maar even.
Dat is wat flauw hè. Dit is wat Andreas Voss erover zegt: https://www.ad.nl/binnenl(...)uwlockdown~a1b74302/quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zeer weinig. Alles draait toch ook gewoon weer.
Zijn mensen die in hun kop hebben zitten dat we hier zo'n ongelofelijk faalland zijn dat sneeuw ons drie weken stillegt. Da's allemaal ook schromelijk overdreven natuurlijk.
quote:De coronamaatregelen versoepelen of strenger maken is vermoedelijk twee à drie weken niet mogelijk. Dat komt door het winterweer. De besmettingscijfers zijn de komende weken namelijk niet betrouwbaar.
Dat heeft niemand dus in zijn kop, dat is gewoon zo gezegd.quote:Het is ‘koffiedik kijken’ wat daarvan precies het effect is op de besmettingscijfers, stelt Voss, die ook infectioloog is van het Nijmeegse CWZ en lid van het OMT. ,,Het is zowel positief als negatief.’’ Het gevolg is dat in elk geval de weekcijfers van deze en volgende week anders zijn dan ze normaal waren geweest.
En omdat het nog niet (snel) genoeg gedaald is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
De versoepelingen die er nu niet komen zijn niet omdat de cijfers slecht zijn hè, die zijn omdat het kan stijgen door de Britse variant.
En omdat je met deze uitgangspositie plus exponentieële groei binnen no time weer het hele zorgstelsel plat hebt liggen, Britse variant of niet. Dit zijn nog geen cijfers die door bron en contactonderzoek of regionale maatregelen in toom gehouden kunnen worden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
De versoepelingen die er nu niet komen zijn niet omdat de cijfers slecht zijn hè, die zijn omdat het kan stijgen door de Britse variant.
Tering he, drink jij elke ochtend 10 glazen azijn ofzo? Man man man. Niet zo hysterisch doen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En omdat je met deze uitgangspositie plus exponentieële groei binnen no time weer het hele zorgstelsel plat hebt liggen, Britse variant of niet. Dit zijn nog geen cijfers die door bron en contactonderzoek of regionale maatregelen in toom gehouden kunnen worden.
Wat vind ik op 't moment kut?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat is het nou, onder of boven?
Chrantox doet vaak een aardige poging maar momenteel heeft ie weer zo'n alles is kut bui geloof ik.
Nou heeft ie daar opzich wel gelijk in maar butien dat het aardig is ter kennisgeving kunnen we niet zoveel met die constatering.
En omdat de zorg nog steeds overbelast is natuurlijk. Niet alsof die UK variant de enige reden is dat we niet meer versoepelingen zien.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij heeft dus niet gezegd dat de cijfers twee tot drie weken onbetrouwbaar zijn, maar dat versoepelingen er niet in zitten. En dat is logisch, want omdat je cijfers deze week niet betrouwbaar zijn, is het moeilijk voorspellen hoe de instroom in de ziekenhuizen zal zijn de komende 2-3 weken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is wat flauw hè. Dit is wat Andreas Voss erover zegt: https://www.ad.nl/binnenl(...)uwlockdown~a1b74302/
[..]
[..]
Dat heeft niemand dus in zijn kop, dat is gewoon zo gezegd.
Nee maar ik heb wel opgelet toen men vroeger in de brugklas exponentieële groei uitlegde.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:35 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Tering he, drink jij elke ochtend 10 glazen azijn ofzo? Man man man. Niet zo hysterisch doen.
Heb nog geen enkele normale reactie van je gelezen.
Op welke cijfers zouden we volgens jou moeten zitten dan om de avondklok los te laten? 500 besmettingen per dag?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En omdat je met deze uitgangspositie plus exponentieële groei binnen no time weer het hele zorgstelsel plat hebt liggen, Britse variant of niet. Dit zijn nog geen cijfers die door bron en contactonderzoek of regionale maatregelen in toom gehouden kunnen worden.
20 > 80 > 160 > 320 > 640
of
2.000 > 8.000 > 16.000 > 32.000 > 64.000
etc
Je quote nota bene een normale reactie.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:35 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Tering he, drink jij elke ochtend 10 glazen azijn ofzo? Man man man. Niet zo hysterisch doen.
Heb nog geen enkele normale reactie van je gelezen.
Wel:quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En omdat de zorg nog steeds overbelast is natuurlijk. Niet alsof die UK variant de enige reden is dat we niet meer versoepelingen zien.
https://www.rijksoverheid(...)onge-2-februari-2021quote:'De spagaat waarin we zitten is dat de cijfers zich op zich best goed ontwikkelen, wat zonder Britse variant versoepelingen mogelijk zou maken.'
Dat begrijp ik volledig. Je zal mij ook niet horen zeggen dat alles weer open moet. Het 'kroegenopen.gif' wat hier dagelijks voorbij komt is gewoon een running gag hè.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
20 > 80 > 160 > 320 > 640
of
2.000 > 8.000 > 16.000 > 32.000 > 64.000
etc
Nou is het klaar, en @Noordzijde ook. Vecht het maar in DM uit verder.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee maar ik heb wel opgelet toen men vroeger in de brugklas exponentieële groei uitlegde.
Ik heb werkelijk niemand zien schrijven dat de stijging is ingezet. Wel dat de daling afvlakt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat begrijp ik volledig. Je zal mij ook niet horen zeggen dat alles weer open moet. Het 'kroegenopen.gif' wat hier dagelijks voorbij komt is gewoon een running gag hè.
Tuurlijk is het nog te hoog, maar er wordt de laatste tijd hier elke dag gedaan alsof de stijging ingezet is en het helemaal mis gaat nu. Het zou kunnen, maar op basis van de cijfers van vandaag kun je die conclusie niet trekken. Je kunt hooguit de conclusie trekken dat het lijkt alsof het testen weer op peil begint te komen.
Nouja, dat stond wel in het artikel:quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft dus niet gezegd dat de cijfers twee tot drie weken onbetrouwbaar zijn, maar dat versoepelingen er niet in zitten. En dat is logisch, want omdat je cijfers deze week niet betrouwbaar zijn, is het moeilijk voorspellen hoe de instroom in de ziekenhuizen zal zijn de komende 2-3 weken.
Ik reageerde op BlackLining die zei 'dat sommigen het in hun kop hadden dat het 3 weken niet klopte' oid, dat dat hierop gebaseerd was.quote:Het is ‘koffiedik kijken’ wat daarvan precies het effect is op de besmettingscijfers, stelt Voss, die ook infectioloog is van het Nijmeegse CWZ en lid van het OMT. ,,Het is zowel positief als negatief.’’ Het gevolg is dat in elk geval de weekcijfers van deze en volgende week anders zijn dan ze normaal waren geweest.
Dat doen we nu al maanden blindstaren op aantal besmettingen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:39 schreef Discombobulate het volgende:
Uuh, wat betreft het winterweer. De toestroom tot de ziekenhuizen zijn een veel betere indicatie, daar veranderd niks aan. Dat was toch het belangrijkste? Of gaan we serieus ons blindstaren op aantal besmettingen weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |