Ah men.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:59 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, mooi:
[..]
Oh, wacht:
[..]
'Niet nodig', ook echt. Daar zakt je als horeca-ondernemer toch de moed van in de schoenen, of niet?
Dat zou je geneigd zijn te denken/zeggen, helaas zien bestuurders en organisaties die in het beteugelen van de COVID-crisis een leidende rol spelen zoals het World Economic Forum dit heel anders...quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft vooral ook weinig met het virus te maken.
Dit is niks wat op bnw te maken als het op een open kanaal als rtlZ wordt uitgezonden hoor.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat het beter in BNW kan blijven.
Ja als je zo'n absurde situatie schetst dan is het lastig inhalen. Voor elke periode met een bepaalde R, laten we zeggen Rx, heb je een net zo lange periode nodig met een R die gelijk is aan 1/Rx. Dus alles los voor een week is een R van 3, is inhalen met een R van 0.33, gedurende weer een week, ongeachte de absolute aantallen overigens. Maar goed, een R van 0.33 is vrij onmogelijk. Maar voor R's rond de 1 wordt dit een ander verhaal.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het werkt bij exponentieële groei niet zo dat je dat op een later moment nog even kunt inhalen.
Stel dat je zou besluiten de samenleving voor één week helemaal open te gooien, inclusief nachtleven, maakt het nogal uit of je dat doet met 140.000 besmettelijke mensen in het land of met 25.000.
Niks wat onder stoelen of banken gestoken wordt: 1. Gezondheid 2. Economie - dit is altijd zo gecommuniceerd door onze regering.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat zou je geneigd zijn te denken/zeggen, helaas zien bestuurders en organisaties die in het beteugelen van de COVID-crisis een leidende rol spelen zoals het World Economic Forum dit heel anders...
Niet alle teststraten waren dicht toch?quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:23 schreef Nia het volgende:
De pletdecurve.nl dagscore van zondag 7 februari is nu al 1664. Die van maandag is 1463. Komende dagen gaan die aantallen nog verder omhoog. Hoe kan dat aantal van zondag nu al zo hoog zijn terwijl de teststraten dicht waren? Zijn dit allemaal gevallen die in een ziekenhuis of zorginstelling positief getest zijn?
iets met bonussen,,,,,quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:05 schreef mir1986 het volgende:
Jammer dat mijn bericht verwijderd is.
Had geschreven dat ik het jammer vind dat de Rabobank 5000 man ontslaat, terwijl ze 1 miljard winst hebben gemaakt. Hoezo moet je dan nog mensen eruit gooien? Om het jaar daarop nog meer winst te maken?
Dit inderdaad, het is geen BNW meer namelijk.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is niks wat op bnw te maken als het op een open kanaal als rtlZ wordt uitgezonden hoor.
Ook wat ze bij het World Economic Forum vinden heeft weinig met het coronavirus te maken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat zou je geneigd zijn te denken/zeggen, helaas zien bestuurders en organisaties die in het beteugelen van de COVID-crisis een leidende rol spelen zoals het World Economic Forum dit heel anders...
Website RIVM: Zondag code rood: alle GGD-test- en vaccinatielocaties gesloten. https://www.rivm.nl/nieuw(...)tielocaties-geslotenquote:Op donderdag 11 februari 2021 16:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Niet alle teststraten waren dicht toch?
Dat heet kapitalisme. Een samenleving die gebouwd is op alleen maar groeien groeien groeien. Aandeelhouders die groei eisen of anders boos worden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:05 schreef mir1986 het volgende:
Had geschreven dat ik het jammer vind dat de Rabobank 5000 man ontslaat, terwijl ze 1 miljard winst hebben gemaakt. Hoezo moet je dan nog mensen eruit gooien? Om het jaar daarop nog meer winst te maken?
En ik ben benieuwd wanneer er ooit versoepeld gaat worden. Ik ben er helemaal klaar mee. Blijf binnen voor de kwetsbare mens, terwijl ik zelf nergens bang voor ben (en de mensen om mij heen ook niet)
Ik lees dat ze het aantal fte's willen verminderen door reguliere uitstroom en minder externe inhuur. Dat klinkt alvast wat minder schokkend.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:05 schreef mir1986 het volgende:
Omdat de Rabobank bij uitstek een organisatie is waar door logheid en grootte van de organisatie vrij veel winst te behalen valt door dit soort reorganisaties, anders worden ze sowieso voorbijgestreefd door fintech en/of cryptoquote:Op donderdag 11 februari 2021 16:05 schreef mir1986 het volgende:
En ik ben benieuwd wanneer er ooit versoepeld gaat worden. Ik ben er helemaal klaar mee. Blijf binnen voor de kwetsbare mens, terwijl ik zelf nergens bang voor ben (en de mensen om mij heen ook niet)
De bank vindt het grote aantal kantoren en het forse personeelsbestand niet meer van deze tijd. Klinkt mij niet zo opmerkelijk in de oren. Maar ach, het is makkelijk bankbashen. Dat de winst hard terugloopt en dat de prognoses niet al te best zijn (lage rente, digitalisering, corona) doet er schijnbaar niet toe.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:56 schreef byah het volgende:
[..]
Omdat de Rabobank bij uitstek een organisatie is waar door logheid en grootte van de organisatie vrij veel winst te behalen valt door dit soort reorganisaties, anders worden ze sowieso voorbijgestreefd door fintech en/of crypto
Dat zou een mooie toekomst zijn trouwens, voortaan één week per jaar helemaal los en de rest van het jaar thuis in lockdownquote:Op donderdag 11 februari 2021 16:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het werkt bij exponentieële groei niet zo dat je dat op een later moment nog even kunt inhalen.
Stel dat je zou besluiten de samenleving voor één week helemaal open te gooien, inclusief nachtleven, maakt het nogal uit of je dat doet met 140.000 besmettelijke mensen in het land of met 25.000.
Als zij dat daar lekker betalen, be my guest.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:34 schreef Discombobulate het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ndere-landen-op.html
Jezus, dit kost toch klauwen met geld? Even een IC patiënt in een speciaal vliegtuig naar Ankara vliegen.
Ja, maakt mij ook niet uit. Ik dacht gewoon hoe veel kost dat wel niet. Dat zou Nederland iig nooit doen lijkt me.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Als zij dat daar lekker betalen, be my guest.
Sowieso zijn ze daar toch een stuk beter af dan hier bij die domme westerlingen met hun inferieure apparatuur en verwerpelijke behandelkeuzes
Wat ik wel frappant vind is dat dat Turkse ziekenhuis zegt dat er verbetering is...quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:34 schreef Discombobulate het volgende:
Jezus, dit kost toch klauwen met geld? Even een IC patiënt in een speciaal vliegtuig naar Ankara vliegen.
Dagje op de IC zal even duur zijn ongeveer.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:34 schreef Discombobulate het volgende:
Tja, zou kunnen. Elk land doet het even net wat anders en de gouden behandelstandaard is er nog niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat ik wel frappant vind is dat dat Turkse ziekenhuis zegt dat er verbetering is...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |