Dat doen we nu al maanden blindstaren op aantal besmettingen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:39 schreef Discombobulate het volgende:
Uuh, wat betreft het winterweer. De toestroom tot de ziekenhuizen zijn een veel betere indicatie, daar veranderd niks aan. Dat was toch het belangrijkste? Of gaan we serieus ons blindstaren op aantal besmettingen weer.
Besmettingen lopen al twee weken achter, ziekenhuisopnames nog anderhalve week langer.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:39 schreef Discombobulate het volgende:
Uuh, wat betreft het winterweer. De toestroom tot de ziekenhuizen zijn een veel betere indicatie, daar veranderd niks aan. Dat was toch het belangrijkste? Of gaan we serieus ons blindstaren op aantal besmettingen weer.
De cijfers is meer dan alleen de positieve testuitslagen. Dat zijn ook de ziekenhuizen, de IC. En juist die laatste twee zijn moeilijker te voorspellen als de positieve testuitslagen niet betrouwbaar zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, dat stond wel in het artikel:
[..]
Ik reageerde op BlackLining die zei 'dat sommigen het in hun kop hadden dat het 3 weken niet klopte' oid, dat dat hierop gebaseerd was.
Persoonlijk begrijp ik niet helemaal waarom de cijfers 3 weken vertroebeld zouden zijn vanwege 3 dagen sneeuw, maar oké, dat is hoe hij het ziet, en hij heeft er meer kijk op dan ik
Dan had ik het fout.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:37 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Wel:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)onge-2-februari-2021
Dit was je eigen post:quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk niemand zien schrijven dat de stijging is ingezet. Wel dat de daling afvlakt.
Ook als je deze week buiten beschouwing laat trouwens.
Dat kan ik toch interpreteren als 'de stijging is ingezet'. Of niet?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat zou hooguit betekenen dat de boel afvlakt en er geen sprake meer is van een daling week-op-week.
Volgende week gaan we weer omhoog. Zoals al in januari voorspeld overigens.
Prima Cijfers !quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:35 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Tering he, drink jij elke ochtend 10 glazen azijn ofzo? Man man man. Niet zo hysterisch doen.
Heb nog geen enkele normale reactie van je gelezen.
Met een beetje creatief denkwerk ja.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit was je eigen post:
[..]
Dat kan ik toch interpreteren als 'de stijging is ingezet'. Of niet?
Nee, meer als 'volgende week gaat de stijging inzetten'.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit was je eigen post:
[..]
Dat kan ik toch interpreteren als 'de stijging is ingezet'. Of niet?
Ja, dat snap ik. Nogmaals, ik reageerde op BlackLining die het erover had dat sommigen om één of andere reden 3 weken in hun hoofd hadden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De cijfers is meer dan alleen de positieve testuitslagen. Dat zijn ook de ziekenhuizen, de IC. En juist die laatste twee zijn moeilijker te voorspellen als de positieve testuitslagen niet betrouwbaar zijn.
Nou dan kan je nooit versoepelen, want wie weet ga je weer een beetje omhoog in besmettingen...quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Besmettingen lopen al twee weken achter, ziekenhuisopnames nog anderhalve week langer.
Als je versoepelt en je gaat weer strenger worden als de ziekenhuisopnames omhoog gaan dan ben je al te laat. Dat probeerde ze in London zo, ging niet zo goed.
Je moet soweiso niet teveel waarde hechten aan dagcijfers. Sneeuw of niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Nogmaals, ik reageerde op BlackLining die het erover had dat sommigen om één of andere reden 3 weken in hun hoofd hadden.
Als Andreas Voss zegt dat de besmettingscijfers de komende weken niet betrouwbaar zijn zou je kunnen zeggen dat we hier minder waarde aan de dagcijfers moeten hechten, maar dat proberen we iedere dag.
daarom willen ze ook een gemiddelde van 2 weken van opnames/besmettingen en dan pas versoepelen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:44 schreef popje het volgende:
[..]
Nou dan kan je nooit versoepelen, want wie weet ga je weer een beetje omhoog in besmettingen...
Nou dan gebeurt er na 2 maart ook niks want dan zijn de scholen maar een week open geweest... Avondklok continues dus.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daarom willen ze ook een gemiddelde van 2 weken van opnames/besmettingen en dan pas versoepelen.
Nu:quote:Bijna 500 coronapatiënten op de IC: capaciteit nog ‘voldoende’
Klopt. Komende jaar komen er weinig versoepelingen aan. Zie corona wet wat telkens versoepelt wordt en Rutte die niet kan uitleggen waarom de avondklok verlengd wordt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:44 schreef popje het volgende:
[..]
Nou dan kan je nooit versoepelen, want wie weet ga je weer een beetje omhoog in besmettingen...
Met rondwarende nieuwe varianten is de kans inderdaad vrij groot dat we dan weer een beetje omhoog gaan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:44 schreef popje het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:45 schreef Caland het volgende:
Toen er in maart 2020 500 man op de IC lagen:
[..]
Nu:
ALLES DICHT, AVONDKLOK, BRITSE VARIANT DES DOODS KOMT ERAAN
quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Nu:
De wetenschappelijke basis heeft wel een gigantische bandbreedte. Zo'n beetje alles tussen: Eind maart ligt er niemand meer in het ziekenhuis en eind maart liggen er 6000 mensen in het ziekenhuis past binnen die bandbreedte.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Met een beetje creatief denkwerk ja.
Vooralsnog klopt het pad waar het RIVM bang voor is. Er is ook gewoon een wetenschappelijke basis voor die te verwachten stijging he, het is niet alsof dat uit iemands' onderbuik komt. Een afvlakkende daling (die wel is ingezet) komt logischerwijs voor een stijging (die nog niet is ingezet).
Lekkere context jaquote:Op donderdag 11 februari 2021 15:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Nu:
Klopt, we weten nu een stuk meer, hebben de ligduur ver terug kunnen dringen en de oudjes worden as we speak gevaccineerd. Dat is het verschil.quote:
Ja, echt he.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Nu:
Er waren toen ook maar 1050 IC bedden, tegen 1700 ofzoiets nu volgens mij. Nog een verschil; nu proberen ze volgens mij de reguliere zorg wat langer door te laten gaan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt, we weten nu een stuk meer, hebben de ligduur ver terug kunnen dringen en de oudjes worden as we speak gevaccineerd. Dat is het verschil.
Ik ga er toch echt vanuit dat we ook het seizoenseffect mee moeten nemen, vanaf maart wordt het weer anders, 's avonds langer licht, meer mensen naar buiten, dan kan die avondklok er echt wel af. Rutte heeft zelf gezegd dat de cijfers wel heel erg zouden moeten stijgen zou hij verlengd moeten worden. Zelfs in Duitsland gaan de kappers 1 maart weer open, in Belgie op 13 februari... Italie versoepelt. En dan zouden wij het enige land zijn waar we dat niet zouden gaan doen, omdat er MISSCHIEN ooit exponentiele groei gaat plaatsvinden??quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Met rondwarende nieuwe varianten is de kans inderdaad vrij groot dat we dan weer een beetje omhoog gaan.
Punt is dat we met de potentieële R-waarde waar we op uitkomen met versoepelingen heel snel weer een verdubbeling te pakken hebt, en aangezien je met je positieve tests sowieso twee weken achter de feiten aanloopt ben je alweer te laat.
Wanneer een aanzienlijk deel van de bevolking is ingeënt kun je er vertrouwen in hebben dat er eeen soort plafond op die R-waarde komt. Dat maakt het een stuk veiliger om te versoepelen.
Hoe je het nu stelt is een beetje flauw natuurlijk.
Ook in Duitsland is momenteel de discussie al een stuk verder dat het risico totaal niet meer opweegt tegen de beperkingen, maar ook daar zullen we wel wat later in zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er waren toen ook maar 1050 IC bedden, tegen 1700 ofzoiets nu volgens mij. Nog een verschil; nu proberen ze volgens mij de reguliere zorg wat langer door te laten gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |