Rutte zegt wel meer dingen en vergeet niet dat de scholen weer moeten openen, het zou mij persoonlijk zeer verbazen als dat laatste met een daling gepaard gaat.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:50 schreef popje het volgende:
[..]
Ik ga er toch echt vanuit dat we ook het seizoenseffect mee moeten nemen, vanaf maart wordt het weer anders, 's avonds langer licht, meer mensen naar buiten, dan kan die avondklok er echt wel af. Rutte heeft zelf gezegd dat de cijfers wel heel erg zouden moeten stijgen zou hij verlengd moeten worden. Zelfs in Duitsland gaan de kappers 1 maart weer open, in Belgie op 13 februari... Italie versoepelt. En dan zouden wij het enige land zijn waar we dat niet zouden gaan doen, omdat er MISSCHIEN ooit exponentiele groei gaat plaatsvinden??
Volgens mij zijn er nu geen 1700 operationele ic bedden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er waren toen ook maar 1050 IC bedden, tegen 1700 ofzoiets nu volgens mij. Nog een verschil; nu proberen ze volgens mij de reguliere zorg wat langer door te laten gaan.
Totaal ~1300 nu zo te zien. Tijdens de eerste golf was sowieso niet helemaal eerlijk. IC verpleegkundigen die meerdere bedden tegelijk moesten bedienen, oud medewerkers die teruggehaald waren, weinig ziekteverzuim onder ziekenhuispersoneel etc.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er waren toen ook maar 1050 IC bedden, tegen 1700 ofzoiets nu volgens mij. Nog een verschil; nu proberen ze volgens mij de reguliere zorg wat langer door te laten gaan.
Logisch gezien, des te meer reden om nu minder paniek te ervaren.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er waren toen ook maar 1050 IC bedden, tegen 1700 ofzoiets nu volgens mij.
1700?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vrijwel volledig afgeschaalde reguliere zorg, terwijl ze nu een groot deel reguliere zorg wel door laten gaan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Totaal ~1300 nu zo te zien. Tijdens de eerste golf was sowieso niet helemaal eerlijk. IC verpleegkundigen die meerdere bedden tegelijk moesten bedienen, oud medewerkers die teruggehaald waren, weinig ziekteverzuim onder ziekenhuispersoneel etc.
Oh. Dan zal het zoiets zijn als 'als het nodig is kunnen we snel opschalen naar 1700' ofzoiets?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
1700?
Landelijke capaciteit is nu 1309.
Ach joh, dat is toch gemakkelijk op te schalen naar 1.700! appeltje, eitje.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
1700?
Landelijke capaciteit is nu 1309.
Nou nee, dat lijkt me niet toch?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:50 schreef popje het volgende:
[..]
Ik ga er toch echt vanuit dat we ook het seizoenseffect mee moeten nemen, vanaf maart wordt het weer anders, 's avonds langer licht, meer mensen naar buiten, dan kan die avondklok er echt wel af. Rutte heeft zelf gezegd dat de cijfers wel heel erg zouden moeten stijgen zou hij verlengd moeten worden. Zelfs in Duitsland gaan de kappers 1 maart weer open, in Belgie op 13 februari... Italie versoepelt. En dan zouden wij het enige land zijn waar we dat niet zouden gaan doen, omdat er MISSCHIEN ooit exponentiele groei gaat plaatsvinden??
Die 1700 was toch gebaseerd op die opmerking van de Jonge tijdens een kamerdebat in de eerste golf, waar Gommers moest toezeggen dat dat ging lukken?quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh. Dan zal het zoiets zijn als 'als het nodig is kunnen we snel opschalen naar 1700' ofzoiets?
Dat getal 1700 is in elk geval ergens voorbij gekomen.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh. Dan zal het zoiets zijn als 'als het nodig is kunnen we snel opschalen naar 1700' ofzoiets?
Dat getal 1700 is in elk geval ergens voorbij gekomen.
Er liggen wel scenario's klaar ja. We kunnen relatief snel opschalen ja. Maar dan is het wel ten koste van veel reguliere zorg. Totaal onwenselijk.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ach joh, dat is toch gemakkelijk op te schalen naar 1.700! appeltje, eitje.
Zou kunnen. Mijn geheugen laat me wel vaker in de steek het afgelopen jaar, maar ik meen dat ik het recent zelfs nog ergens voorbij zag komen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die 1700 was toch gebaseerd op die opmerking van de Jonge tijdens een kamerdebat in de eerste golf, waar Gommers moest toezeggen dat dat ging lukken?
Ik zou me om te beginnen totaal niet laten leiden door het aantal besmettingen per dag maar door het aantal ziekenhuis/IC opnames die een stuk minder hard dalen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:37 schreef popje het volgende:
[..]
Op welke cijfers zouden we volgens jou moeten zitten dan om de avondklok los te laten? 500 besmettingen per dag?
Over 2 weken kunnen we het pas écht weten!quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou nee, dat lijkt me niet toch?
Maar dan geldt precies hetzelfde: mensen zijn meer buiten dan binnen. Lijkt me ook wenselijker dan mensen in een parkje gaan zitten dan bij elkaar in huis. Tegen die tijd zijn er ook wat meer vaccinaties gezet.
Ik zie het wel gebeuren hoor, eind maart. Ik wil ook helemaal niet het beeld schetsen dat we tot 2023 binnen moeten blijven want oeioeioei exponentieële groei heaIk weet dat de wetenschap achter mutaties hier veelal wordt ontkent, maar je loopt nu het risico dat de boel heel snel weer gaat groeien. Omdat de R-waarde nu in potentie vrij hoog kan komen (want mutaties, en veel mensen die binnen zitten) én het aantal besmettingen gewoon nog steeds hoog is, mutaties of niet.
Als je in maart meer zicht hebt op die mutaties, er zijn wat meer vaccins gezet, en menzen zitten meer buiten dan is de potentieële R-waarde lager. Dat maakt het veiliger om te versoepelen.
Het lullige is dat je twee weken achter loopt. Je kunt het niet even uitproberen en als je het nu verkloot en je komt in een derde golf terecht, dan zit je tot halverwege juni sowieso in lockdown.
Met andere woorden: een paar weken doorzetten maakt de kans veel groter dat dit de laatste lockdown is totdat de vaccinatiegraad hoog genoeg is om de boel helemaal los te laten.
Om lekker negatief te blijven.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zou kunnen. Mijn geheugen laat me wel vaker in de steek het afgelopen jaar, maar ik meen dat ik het recent zelfs nog ergens voorbij zag komen.
Ach ja, hoe dan ook, het ligt niet vol op dit moment en dat is uitstekend.
Bedoel je na deze lockdown hem NOG een keer verlengen? Dat hoop ik toch echt niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou nee, dat lijkt me niet toch?
Maar dan geldt precies hetzelfde: mensen zijn meer buiten dan binnen. Lijkt me ook wenselijker dan mensen in een parkje gaan zitten dan bij elkaar in huis. Tegen die tijd zijn er ook wat meer vaccinaties gezet.
Ik zie het wel gebeuren hoor, eind maart. Ik wil ook helemaal niet het beeld schetsen dat we tot 2023 binnen moeten blijven want oeioeioei exponentieële groei heaIk weet dat de wetenschap achter mutaties hier veelal wordt ontkent, maar je loopt nu het risico dat de boel heel snel weer gaat groeien. Omdat de R-waarde nu in potentie vrij hoog kan komen (want mutaties, en veel mensen die binnen zitten) én het aantal besmettingen gewoon nog steeds hoog is, mutaties of niet.
Als je in maart meer zicht hebt op die mutaties, er zijn wat meer vaccins gezet, en menzen zitten meer buiten dan is de potentieële R-waarde lager. Dat maakt het veiliger om te versoepelen.
Het lullige is dat je twee weken achter loopt. Je kunt het niet even uitproberen en als je het nu verkloot en je komt in een derde golf terecht, dan zit je tot halverwege juni sowieso in lockdown.
Met andere woorden: een paar weken doorzetten maakt de kans veel groter dat dit de laatste lockdown is totdat de vaccinatiegraad hoog genoeg is om de boel helemaal los te laten.
Oh, wacht:quote:Utrecht wil als proef drie horecabedrijven heropenen. Het gaat om een restaurant met alleen zitplaatsen, een met ook een bar en een fastfoodrestaurant. Hiermee wil de stad testen onder welke voorwaarden de horeca coronaveilig weer open kan. Bij de test zouden sneltesten en mondkapjes gebruikt worden.
De lokale afdeling van Koninklijke Horeca Nederland en de GGD hebben het initiatief voor deze test genomen. Het college van burgemeester en wethouders werkt graag mee aan dit experiment, zij beschouwen dit als een van de “lichtpuntjes” die ze de inwoners van Utrecht in het vooruitzicht willen stellen.
'Niet nodig', ook echt. Daar zakt je als horeca-ondernemer toch de moed van in de schoenen, of niet?quote:Het ministerie van Economische Zaken laat weten dat het geen groen licht geeft voor deze Utrechtse proef waarbij drie horecabedrijven worden heropend. Experimenten met restaurants zijn niet nodig, zo zegt een woordvoerder over het voorstel van de Utrechtse horeca en de GGD.
Ja, heel fijn want ik ben 36 en wil gewoon niet 1 of 2 weken de griep hebben. Nee, dankje.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:57 schreef chroestjov het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar je kan het ook positief bekijken, want het is toch heel mooi dat griep inmiddels vrijwel is verdwenen?
Ik zei het vanochtend al hierover; juist die reactie zou voor mij (als ik horeca ondernemer zou zijn) reden zijn om de hooivork te pakken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:59 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, mooi:
[..]
Oh, wacht:
[..]
'Niet nodig', ook echt. Daar zakt je als horeca-ondernemer toch de moed van in de schoenen, of niet?
Eh, nee.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:59 schreef popje het volgende:
[..]
Bedoel je na deze lockdown hem NOG een keer verlengen? Dat hoop ik toch echt niet.
Bijna goed gelezen. Ik schreef dat je met positieve testcijfers 2 weken achterloopt. Dat is wat anders.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Over 2 weken kunnen we het pas écht weten!
Ja, dat is niet best.quote:Op donderdag 11 februari 2021 15:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Om lekker negatief te blijven.
Als we nu meer capaciteit op de IC hadden, dan zouden we die ook meteen benutten. Urgentietermijnen worden enorm overschreden voor electieve zorg met uitstroom naar IC.
alle maatregelen voorkomen ook best veel seks en dus minder geboortes lijkt me zo.quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:00 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, heel fijn want ik ben 36 en wil gewoon niet 1 of 2 weken de griep hebben. Nee, dankje.
Dus daarom wil ik graag pleiten voor een lockdown tot in de eeuwigheid. Amen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |