SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Inkopper: had een jaar geleden gezegd dat we zonder morren zouden smeken om een gemuilkorfde avondklok en maximaal één bezoeker per dag; en je had kunnen rekenen op een meewarige blik.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat er mensen zijn die serieus denken dat je straks geen boodschappen mag doen![]()
quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Inkopper: had een jaar geleden gezegd dat we zonder morren zouden smeken om een gemuilkorfde avondklok en maximaal één bezoeker per dag; en je had kunnen rekenen op een meewarige blik.
Behalve dat het niet waar is.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Inkopper: had een jaar geleden gezegd dat we zonder morren zouden smeken om een gemuilkorfde avondklok en maximaal één bezoeker per dag; en je had kunnen rekenen op een meewarige blik.
Je hoeft het niet te delen...quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Don't shoot the messenger, ik hoop van ganse harte dat deze prognose niet uitkomt. Ik hoop vanaf nu enkel zicht op versoepelingen (per 2 maart).
Dat duurt dan nog best langquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Over +/- 10-14 dagen zouden we dan een stijging moeten gaan zien. Niet te hopen natuurlijk!
Goed nieuws, opnames hoeven nog maar 300% lager voordat we een treedje terug gaan op de ladderquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:30 schreef Nober het volgende:
Positief getest: 4.246
Totaal: 993.430 (+4.193 ivm -53 corr.)
Perc. positief 30 jan - 01 feb: 11,9%
Opgenomen: 186
Huidig: 1.519 (-82)
Opgenomen op IC: 29
Huidig: 602 (-11)
Overleden: 67
Totaal: 14.234
Vaccins geprikt: 330.494
Vaccins geprikt (geschat): 454.998
Klopt, maar dat bepaal ik zelf omdat ik het de discussie wel waard vind.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je hoeft het niet te delen...
Altijd maar die 2 weken! Ik ruik een complot.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:31 schreef Noek het volgende:
Ja, 10-14 dagen is altijd een mooie marge.
Dan gaan we iets zien. IETS!
En als we dan alsnog weinig zien moet het over 2 weken wel gebeuren.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:31 schreef Noek het volgende:
Oss heeft al jaren geen ziekenhuis meer, Uden is dat.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Bernhoven is toch gewoon dat ziekenhuis van Oss, daar was het begin 2020 nogal erg.
Maar ja, dat zeiden ze 10-14 dagen geleden ook. En de 10-14 dagen daarvoor ook.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:31 schreef Noek het volgende:
Morgen gratis bier staat er in het cafe!quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:32 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Maar ja, dat zeiden ze 10-14 dagen geleden ook. En de 10-14 dagen daarvoor ook.
Ja of niet omdat de rest van de maatregelen beter werken dan gemodelleerd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:31 schreef Noek het volgende:
Op naar de groepsimmuniteit, ik denk dat het tijd word om: OPNAARDEKROEG.GIF te plaatsenquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:32 schreef LTVDK het volgende:
Met het tempo qua besmettingen zullen we waarschijnlijk zaterdag wel de 1.000.000 grens passeren qua besmettingen. Ook een soort 'jubileum'.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Morgen gratis bier staat er in het cafe!
quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:34 schreef 4-elements het volgende:
[..]![]()
[insert 'kroegen open' gif here]
Welke discussie?quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar dat bepaal ik zelf omdat ik het de discussie wel waard vind.
Ah oké. Het is er nog wel, maar je kunt er niet meer liggen dan.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Oss heeft al jaren geen ziekenhuis meer, Uden is dat.
Mij niet meer bellen.quote:De uitkomsten van deze berekening zijn schokkend: als het virus volop gaat huishouden in Nederland de komende weken, dan loopt het aantal nieuw besmette personen per dag op naar 167.772 op 4 februari. Dit zou de zorg zeer ernstig ontwrichten, blijkt ook uit de presentatie.
ADquote:Tussen woensdagochtend en donderdagochtend zijn 4246 nieuwe coronagevallen geregistreerd. Dat is iets meer dan op woensdag en iets boven het gemiddelde, maar over de lange termijn daalt het aantal positieve tests nog steeds.
Bij m'n vorige baan was de 1 miljoen (cases) een feestje. Lekkere lunch erbij enzo.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:32 schreef LTVDK het volgende:
Met het tempo qua besmettingen zullen we waarschijnlijk zaterdag wel de 1.000.000 grens passeren qua besmettingen. Ook een soort 'jubileum'.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:36 schreef Nober het volgende:
[..]
Was jij je handen nou maar stuk en doe een mondkap op zodra je je bed uit komt.
Hebben we toch maar mooi voor elkaar gekregen met de avondklok! 2 weken verlengen, dan gaat de R naar -1. Dat wil zeggen dat iedere persoon die van Covid geneest ook iemand anders geneest.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Slechts 163.597 minder positieve gevallen op 4 februari dan gevreesd.
https://www.ad.nl/dossier(...)overspoelt~af4ba9b3/
Is een soort Friedman Unit. The next 6 months are going to be crucial...quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:31 schreef Noek het volgende:
Hebben we toch al lang gehad. Ja misschien niet officieel getest allemaal, zeker niet in de eerste golf.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:32 schreef LTVDK het volgende:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafiekenquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:36 schreef opreis het volgende:
Heeft iemand een grafiek van de ziekenhuis besmettingen van de afgelopen 2~3maanden?
Combinatie van witte bonen in tomatensaus, worstjes en spek in de ochtend. Schijnbaar.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:36 schreef gniffie het volgende:
Waarom daalt het aantal in Engeland wel en blijft onze Britse variant maar stijgen?
Ja waarschijnlijk het dubbele ook al wel met die eerste golf, maar had het nu even over de 'officiële' cijfersquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:39 schreef Vasilevski het volgende:
Hebben we toch al lang gehad. Ja misschien niet officieel getest allemaal, zeker niet in de eerste golf.
Misschien dat ze daar de lockdown wat strenger nalevenquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:36 schreef gniffie het volgende:
Waarom daalt het aantal in Engeland wel en blijft onze Britse variant maar stijgen?
quote:People must stay at home and only go out if you have "a reasonable excuse".
You are not to meet people socially unless you live together or form a support bubble.
People breaking these rules can face fines, including an £800 penalty for those attending house parties of more than 15 people - and a £10,000 fine for the organisers.
https://www.bbc.com/news/explainers-52530518
Met als enige verschilletje dat ze daar bijna een maand geleden nog lekker de kroeg in konden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Misschien dat ze daar de lockdown wat strenger naleven
[..]
Kan dan ook de reden zijn waarom het hier (vooralsnog) mee valt met die stijging, juist vanwege alle restricties die nu al ruim 6 weken behoorlijk stevig zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Met als enige verschilletje dat ze daar bijna een maand geleden nog lekker de kroeg in konden.
Ja dat zal niet hebben meegeholpen inderdaadquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Met als enige verschilletje dat ze daar bijna een maand geleden nog lekker de kroeg in konden.
Check gecorrigeerdquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:45 schreef Jor_Dii het volgende:
@:serial: "18-1-2020 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt." is een foutje?
Daarom word ik zo moe van die algehele wij zijn stout gedachte terwijl we feitelijk al behoorlijk lang één van de zwaarste lockdowns in Europa hebben.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan dan ook de reden zijn waarom het hier (vooralsnog) mee valt met die stijging, juist vanwege alle restricties die nu al ruim 6 weken behoorlijk stevig zijn.
Omdat Engeland een veel strengere lockdown heeft zegt men. Wat echt totale onzin is. Echt grappig hoe anders het beeld is van onze media tov Engeland dan dat het daar is.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:36 schreef gniffie het volgende:
Komt nog welquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:47 schreef hollandia02 het volgende:
De economische malaise valt nu nog mee voor de massa.
Valt best mee, Zuid Europa en Frankrijk hebben veel strengere restricties gehad, maar goed dat is subjectief allemaal.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Daarom word ik zo moe van die algehele wij zijn stout gedachte terwijl we feitelijk al behoorlijk lang één van de zwaarste lockdowns in Europa hebben.
Denkje? Steunmaatregelen vangen alles nog wel op.quote:
In de UK maken ze zich er amper druk om. Waar ze daar dan wel weer angstiger voor zijn is de Zuid-Afrikaanse variant.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:40 schreef 4-elements het volgende:
Weet niet of dat hier al voorbij is gekomen: zijn andere landen ook zo paniekerig over de Britse variant?
En ook daar is het nog een troep. Met name Frankrijkquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Valt best mee, Zuid Europa en Frankrijk hebben veel strengere restricties gehad, maar goed dat is subjectief allemaal.
Daar kan/kon je tot de avondklok nog vrijwel alles.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Valt best mee, Zuid Europa en Frankrijk hebben veel strengere restricties gehad, maar goed dat is subjectief allemaal.
Ik probeerde de afgelopen tijd te doorgronden wat de SP nu bezielt met het steunen van de avondklok en andere maatregelen. En dat ze tijdens de rellen volop de politie gingen verdedigen, terwijl er denk ik best wat mensen bij de SP zitten die zelf weleens in aanraking zijn gekomen met de politie.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Overigens wordt de zorg, als enige sector, al standaard gecompenseerd voor prijsontwikkeling en sluit het automatisch aan op de loonontwikkeling in het land. Dit is geregeld in het ova convenant.
Dat betekent dat als de lonen in NL gegroeid zijn met bv 2% de lonen in de zorg automatisch ook twee procent groeien. Daarboven is nog een cao gesloten in meerdere sectoren van de zorg dat zorgt dat hier bovenop nog 3-5% stijging is.
De discussie gaat dus of je dáár bovenop nog wat extra doet.
In vergelijking met sectoren als onderwijs en politie, die moeten al onderhandelen over de hierboven genoemde eerste 2%.
De SP doet nu net of de zorg op een nullijn zit, dat is natuurlijk gewoon niet.
Als de uitgaven aan de zorg sneller stijgen dan het BBP wordt het op den duur onbetaalbaar, dus Rutte heeft wel gelijk dat dit een fors dekkingsvraagstuk is.
Ja en wie moet die steunmaatregelen straks terug betalen aan de overheid.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:48 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Denkje? Steunmaatregelen vangen alles nog wel op.
Zorgpersoneel zijn hun stemmers, simple as thatyquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:49 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik probeerde de afgelopen tijd te doorgronden wat de SP nu bezielt met het steunen van de avondklok en andere maatregelen. En dat ze tijdens de rellen volop de politie gingen verdedigen, terwijl er denk ik best wat mensen bij de SP zitten die zelf weleens in aanraking zijn gekomen met de politie.Al zijn de zolderkamer-communisten nu wel weggezuiverd.
Maar eigenlijk is het heel simpel, ze zitten nog steeds in hun profilering als dé partij van de zorg. Dus hun hele narratief zal altijd zijn: alles voor de zorgmedewerkers. En voor de zielige patiënten en andere zwakken in de samenleving natuurlijk. Die rol kunnen ze makkelijk spelen, omdat zij als oppositiepartij nooit zullen worden afgerekend op de maatschappelijke gevolgen van de maatregelen van het kabinet die zij ook steunen.
Wij, maar dat kan in stapjes. Een overheid hoeft niet perse direct de staatsschuld terug te betalen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja en wie moet die steunmaatregelen straks terug betalen aan de overheid.
Bedankt, als ik de grafiek van de ziekenhuis opnamens zie dan is een versoepeling nog niet echt aan de orde....In een paar maanden tijd gaat het aantal ziekenhuisopnamens nauwelijks naar beneden. Al kan dat natuurlijk ook te maken hebben met opname beleidquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:39 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Ik denk dat het in de toekomst nog wel vies tegen gaat vallen voor ons.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:50 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wij, maar dat kan in stapjes. Een overheid hoeft niet perse direct de staatsschuld terug te betalen.
Kijk voor de grap eens naar Japan.
Fquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:51 schreef Mansjester het volgende:
Ik ben wel een beetje klaar met die jankberichten en doemsenarios van Gommers en Kuipers, die 9 van de 10 keer achteraf niet blijken te kloppen
Like als je het hiermee eens bent!!
Wel eens, geen like gegeven. Het is godverdomme Facebook niet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:51 schreef Mansjester het volgende:
Ik ben wel een beetje klaar met die jankberichten en doemsenarios van Gommers en Kuipers, die 9 van de 10 keer achteraf niet blijken te kloppen
Weet wat U stemt in maart zal ik zeggen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat het in de toekomst nog wel vies tegen gaat vallen voor ons.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:51 schreef Mansjester het volgende:
Geliked en gevolgd en notificaties aangezet!!!quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:51 schreef Mansjester het volgende:
want dat gaat uitmaken?quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:52 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Weet wat U stemt in maart zal ik zeggen.
Lijkt China wel...quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:33 schreef hollandia02 het volgende:
Wel lachen dat in het land wat de naamgever is van de variant des doods het virus een duikvlucht maakt.
[ afbeelding ]
we hebben meer terugbetaald na de kredietcrisis als dat we nu op gaan bouwen. Heb dat nou ook niet heel erg gemerkt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
rollator unitedquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Gaat lekker in die vaccinatiestraten
Alsof al dat geld deze generatie nog terugbetaald gaat worden. Daarnaast las ik deze week een artikel dat de totale schuld ~400mld bedraagt waarvan ~40mld opgebouwd in 2020 en daar de helft van is te wijten aan Corona. Dat zal dit jaar nog wel meer gaan worden met steunmaatregelen. Maar hier en daar wat miljarden schuld maakt geen reet uit. In de VS printen ze gewoon even 1900mld bij dus waar hebben we het over.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vandaar die code zwartquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Cuba staat toch ook bekend om z'n gezondheidszorg? En Che Guevara was een dokter.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:49 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik probeerde de afgelopen tijd te doorgronden wat de SP nu bezielt met het steunen van de avondklok en andere maatregelen. En dat ze tijdens de rellen volop de politie gingen verdedigen, terwijl er denk ik best wat mensen bij de SP zitten die zelf weleens in aanraking zijn gekomen met de politie.Al zijn de zolderkamer-communisten nu wel weggezuiverd.
Maar eigenlijk is het heel simpel, ze zitten nog steeds in hun profilering als dé partij van de zorg. Dus hun hele narratief zal altijd zijn: alles voor de zorgmedewerkers. En voor de zielige patiënten en andere zwakken in de samenleving natuurlijk. Die rol kunnen ze makkelijk spelen, omdat zij als oppositiepartij nooit zullen worden afgerekend op de maatschappelijke gevolgen van de maatregelen van het kabinet die zij ook steunen.
Achja, wat kinderziektes hou je toch. En het is niet zo dat die boomers iets anders te doen hebben.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
En wie heeft er weer geen mondkapje op!quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Die onderste foto, 😱quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Bij ieder gemeentehuis heb je toch simpel kaartjes trek systeem. Wat is dit nou weer voor amateursimequote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Straks weer toename corona. Accepteren we wel hoor, want het is voor de goede zaak. Maar owee als je met z'n twee bij iemand op bezoek gaat of als je met een groepje van vier man gaat hardlopen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En wie heeft er weer geen mondkapje op!
Mensen moeten in hun auto wachten, maar blijkbaar gaat iedereen als bij de Efteling lekker in de rij staan en de bewaking / regelaars geven het dan snel op..quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:02 schreef gniffie het volgende:
[..]
Bij ieder gemeentehuis heb je toch simpel kaartjes trek systeem. Wat is dit nou weer voor amateursime
Ze zouden haar verdomme uit die rij moeten trekken. Jij houdt je niet aan de maatregelen, dan ook geen prik!quote:
Ziet er wel gezellig uit, als je zo naar die onderste foto kijkt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
https://english.elpais.co(...)-priority-group.htmlquote:Madrid regional premier Isabel Díaz Ayuso said on Monday that she will consider making waiters and other people who work directly with the public a priority group for coronavirus vaccination.
“We have analyzed the possibility of speeding up vaccination in highly exposed sectors such as teachers, taxi drivers, supermarket cashiers, waiters...” wrote the Popular Party (PP) leader on social media. “But the first priority is to obtain vaccines for the most vulnerable people.”
In theory, it is the Spanish Health Ministry, not regional governments, who establishes the priority groups for inoculation. The first people to get their shots were residents and employees of care homes, followed by frontline health workers, other healthcare personnel, and people with need for daily assistance who are not living in a care facility. Other groups will come later following an as yet undefined schedule. Depending on how specific this list is, regional officials will have more or less leeway to decide who gets inoculated next.
“When mass vaccination becomes available, we will analyze the order of the various groups,” said a source in the Madrid government. “But the first item on the agenda is having enough vaccines.”
Open restaurants
Díaz Ayuso also told hospitality industry leaders that the region will return to a midnight curfew as soon as the epidemiological data allow it. For now and until February 8 at least, the curfew begins at 10pm but food and drink establishments must close at 9pm. The 14-day incidence rate in the region is 993 cases per 100,000 people.
The Madrid government says that closing down the sector only creates bankruptcies and drives up unemployment, and notes that regions that have taken that step have not managed to curb the surge in coronavirus cases.
“In Madrid we are doing everything we can to keep our hospitality industry and our culture [sector] open despite the political pressure we are getting from all institutions,” said the regional premier. Díaz Ayuso was in Barcelona last weekend where she stated that: “It is a crime to keep everything shut in Catalonia, with the [great] weather you have!” The Madrid leader argued that the Catalan government’s policy of closing the hospitality sector “has forced a great many people in Catalonia to watch their businesses go under.”
Other regional leaders within the conservative PP do not support Madrid’s decision to keep bars and restaurants open during the pandemic. Alberto Núñez Feijóo, the Galician premier, on Sunday told the regional daily La Voz de Galicia: “Madrid has opted for a decision that I would not feel responsible about if I had to apply it to Galicia, and so I have opted for another.” Other conservative leaders in Andalusia, Castilla y León and Murcia have also adopted tougher measures than Madrid.
“Madrid is playing with a bit of an advantage: in the space of what would be a province, it has six million people and a lot of hospitals, which gives it more flexibility,” said a source in the Castilla y León government. “During the second wave we closed large stores, the gaming sector and hospitality, and we provided them with aid to keep their outdoor seating open. It worked really well. Those are efficient measures. We have quickly brought down our cumulative incidence [of the coronavirus].”
Castilla y León has ordered the closure of food and drink venues in Palencia and 52 other municipalities. In Galicia, these establishments are closed across the entire region, non-essential stores have to close by 6pm and shopping centers are shut on weekends. In Andalusia, non-essential stores as well as food and drink venues have to close at 6pm, or shut entirely if the local 14-day incidence rate is higher than 1,000 per 100,000.
In Murcia, another PP-governed region, only takeout and home delivery is allowed. Sources in the regional executive said the closures are “a difficult but necessary measure, and above all an efficient one.”
Regional leaders affiliated with the Socialist Party (PSOE) have also been critical of Madrid’s more lenient approach, without mentioning the region by name. “Others in Spain are boasting about being less restrictive, so that when the barrier is lifted things will get complicated for everyone again,” said the premier of Castilla-La Mancha, Emiliano García-Page.
Schijnt een experimentele verspreidingshal te zijn.quote:
ze zitten in verhouding nog dik op het dubbele van NL qua besmettingenquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Misschien dat ze daar de lockdown wat strenger naleven
[..]
ik dacht dat het drive thru zou zijnquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:04 schreef Tijn het volgende:
Van die overvolle vaccinatiehallen is dus precies waar ik al bang voor wasLekker, zit je het hele jaar binnen je best te doen dat virus niet op te lopen, krijg je het alsnog vlak voordat je je inenting haalt
Ik had oma nog even aan de telefoon. Daar ging het netjes begreep ik. Kon snel doorlopen, auto kon pal voor de deur staan omdat ze geen enorme afstanden kan lopen en nu twee dagen later helemaal geen bijwerkingen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Zo te zien staan er aardig wat begeleiders tussen, als je er bij de planning vanuit gaat dat iedereen alleen komt terwijl de meesten een begeleider bij zich hebben dan gaat het al snel mis.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:05 schreef Momo het volgende:
Maar die problemen met die rijen schijnen toch vooral te komen omdat iedereen direct bij de opening in de ochtend komt terwijl iedereen een tijdsvak heeft toch? Tenminste dat had ik gisteren begrepen ? Of hebben ze gewoon te veel mensen per tijdsvak ingepland?
Als een avondklok te handhaven is moet een paar bejaarden ook wel lukken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:05 schreef Momo het volgende:
Maar die problemen met die rijen schijnen toch vooral te komen omdat iedereen direct bij de opening in de ochtend komt terwijl iedereen een tijdsvak heeft toch? Tenminste dat had ik gisteren begrepen ? Of hebben ze gewoon te veel mensen per tijdsvak ingepland?
Is sowieso een socialistisch/communistisch issue natuurlijk. Maar bij de SP is de focus op dat ene onderwerp wel heel extreem.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Cuba staat toch ook bekend om z'n gezondheidszorg? En Che Guevara was een dokter.
Ik zie die rij met die hekken en ik moet onvrijwillig aan pretparken denken. Kunnen ze niet gewoon een vaccinatiestraat in de Droomvlucht of de Fata Morgana inrichten? Dan wil ik ook wel.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Dit zijn allemaal stokoude mensen joh..quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zo te zien staan er aardig wat begeleiders tussen, als je er bij de planning vanuit gaat dat iedereen alleen komt terwijl de meesten een begeleider bij zich hebben dan gaat het al snel mis.
Die bejaarden komen standaard een uur te vroeg, want O wee als ze te tijd zijn. Dan krijg je dit inderdaad.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:05 schreef Momo het volgende:
Blij dat ik nog geen prik hoef te halen......wat een chaos daarquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:04 schreef Tijn het volgende:
Van die overvolle vaccinatiehallen is dus precies waar ik al bang voor wasLekker, zit je het hele jaar binnen je best te doen dat virus niet op te lopen, krijg je het alsnog vlak voordat je je inenting haalt
Nee, ze zijn allemaal grote hallen aan het inrichten die normaal gesproken voor congressen enzo gebruikt worden. Jaarbeurs, Brabanthallen, RAI, dat soort locaties.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik dacht dat het drive thru zou zijn
Prima. Maar regel het gewoon. Het kan, als je wilt en met voldoende inzet. Al komen ze dagen te vroeg, stuur ze weg. Regel opvang, het maakt niet uit. Bedenk en doe het.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zo te zien staan er aardig wat begeleiders tussen, als je er bij de planning vanuit gaat dat iedereen alleen komt terwijl de meesten een begeleider bij zich hebben dan gaat het al snel mis.
Laat je ook niet gek maken door dit soort persfoto's he? Met een mooie lens kun je het laten lijken dat de rij enorm lang is en mensen veel te dicht op elkaar staan. Uit een foto kun je ook niet opmaken of deze mensen er nu 1 minuut staan of al een uur.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:04 schreef Tijn het volgende:
Zucht.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:08 schreef Draak31 het volgende:
Verplichte vaccinatie om naar de supermarkt te kunnen? Bron?
Staan ze ook allemaal binnen op elkaar. Lijkt wel een event.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Als jij een oproep krijgt waarop duidelijk staat, 13:30 en niet eerder dan 5 minuten vooraf melden...quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Blij dat ik nog geen prik hoef te halen......wat een chaos daar
maar het is allemaal heel zorgvuldig
Gewoon een setje speakers bij die wachtrij zetten en Carnaval Festival op oneindige repeat.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:06 schreef Vasilevski het volgende:
Ik zie die rij met die hekken en ik moet onvrijwillig aan pretparken denken. Kunnen ze niet gewoon een vaccinatiestraat in de Droomvlucht of de Fata Morgana inrichten? Dan wil ik ook wel.
Er zijn wel meer problemen, in Doetinchem zijn de mensen maar weer naar huis gestuurd, want geen naaldenquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:05 schreef Momo het volgende:
Als ze afhankelijk zijn van regiotaxi's etc, wat de meesten zijn, hebben ze ook geen keuze.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die bejaarden komen standaard een uur te vroeg, want O wee als ze te tijd zijn. Dan krijg je dit inderdaad.
Luisteren naar wat er gezegd wordt is heel moeilijk voor eigenwijze oudjes.
allemaal een biertje geven, best gezelligquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Staan ze ook allemaal binnen op elkaar. Lijkt wel een event.
Ze moesten in de auto blijven wachten, maar dat doen ze niet. Stronteigenwijs en wat mij betreft had het hele zooitje naar huis kunnen gaan zonder prik.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Prima. Maar regel het gewoon. Het kan, als je wilt en met voldoende inzet. Al komen ze dagen te vroeg, stuur ze weg. Regel opvang, het maakt niet uit. Bedenk en doe het.
Dan ga ik liever gewoon dood aan corona. Zat eerder aan deze te denken:quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon een setje speakers bij die wachtrij zetten en Carnaval Festival op oneindige repeat.
Hopen dat de vaccins nog niet uit de vriezer gehaald waren.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Er zijn wel meer problemen, in Doetinchem zijn de mensen maar weer naar huis gestuurd, want geen naalden![]()
[ twitter ]
Gaat komende week met die verwachtte sneeuwval natuurlijk helemaal een grote teringzooi wordenquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Ken je doelgroep.... Als je een partij 85 en 90+ uitnodigt moet je er van uit gaan dat 90-95% met begeleider komt. Daarbij ook nog vaak met regiotaxi die sowieso al 45-60 minuten te vroeg zijn en je hebt een recept voor chaos....quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Laten we wel vast bij deze afspreken dat dit nu gewoon echt absoluut niet de schuld van Hugo kan zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gaat komende week met die verwachtte sneeuwval natuurlijk helemaal een grote teringzooi worden
Optreden van Corry Konings ook nog, he?quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Staan ze ook allemaal binnen op elkaar. Lijkt wel een event.
nee, complete onzin, gaat niet gebeuren ookquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:08 schreef Draak31 het volgende:
Verplichte vaccinatie om naar de supermarkt te kunnen? Bron?
Dan nemen ze maar een keer een echte taxi... En zeg niet dat ze daar geen geld voor hebben, die hebben flink kunnen potten de afgelopen maanden thuis.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als ze afhankelijk zijn van regiotaxi's etc, wat de meesten zijn, hebben ze ook geen keuze.
Ja precies, het is echt best wel bizar. Snap best dat ze te vroeg komen vanwege vervoer e.d. maar als dat een probleem is moet je dat probleem oplossen. Zeker gezien het alternatief letterlijk doden kan opleveren. Je zou denken dat zoiets genoeg urgentie geeft.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze moesten in de auto blijven wachten, maar dat doen ze niet. Stronteigenwijs en wat mij betreft had het hele zooitje naar huis kunnen gaan zonder prik.
Daar zet je je oma toch niet tussen?
Ja dat wordt een boel uitstel en administratieve rompslomp.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gaat komende week met die verwachtte sneeuwval natuurlijk helemaal een grote teringzooi worden
Maar het gaat nu om de te lange rijen door mensen die te vroeg komen tegen te gaan. Met Carnaval Festival komen ze echt niet 4 uur te vroegquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:10 schreef Vasilevski het volgende:
Dan ga ik liever gewoon dood aan corona. Zat eerder aan deze te denken:
Gelukkig wel lekker weer vandaag!quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Je moet soms het halve land door, he. Een gewone taxi is voor zulke afstanden duurder dan een strandvakantie.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan nemen ze maar een keer een echte taxi... En zeg niet dat ze daar geen geld voor hebben, die hebben flink kunnen potten de afgelopen maanden thuis.
Jij hebt echt een hekel aan oudjes hè? Weet je dat je er zelf ook ooit een wordt? Of haal je dat niet?quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan nemen ze maar een keer een echte taxi... En zeg niet dat ze daar geen geld voor hebben, die hebben flink kunnen potten de afgelopen maanden thuis.
En laat ze hun mondkapje ophouden binnen!quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja precies, het is echt best wel bizar. Snap best dat ze te vroeg komen vanwege vervoer e.d. maar als dat een probleem is moet je dat probleem oplossen. Zeker gezien het alternatief letterlijk doden kan opleveren. Je zou denken dat zoiets genoeg urgentie geeft.
Glad ijs, zou je kunnen zeggen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar wel een daling qua besmettingen (en afgenomen tests omdat niemand er kan komen maar dat terzijde).quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja dat wordt een boel uitstel en administratieve rompslomp.
Het gaat hier om vaccinatiestraten, geen teststraten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar wel een daling qua besmettingen (en afgenomen tests omdat niemand er kan komen maar dat terzijde).
jezus......wat zorgvuldigquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Er zijn wel meer problemen, in Doetinchem zijn de mensen maar weer naar huis gestuurd, want geen naalden![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
Misschien komen ze wel goed beslagen ten ijs. Denk het niet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Glad ijs, zou je kunnen zeggen.
Ik ben blij dat alles zorgvuldig gebeurd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Ja weet ik, maar ik pak het even wat breder want die teststraten zullen ook wel een puinhoop wordenquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gaat hier om vaccinatiestraten, geen teststraten.
Dit zijn de mensen waar het land al een jaar voor op de kop staat, zo’n foto maakt me bozer dan een foto waar jeugd een lockdown feestje geeft. Klopt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jij hebt echt een hekel aan oudjes hè? Weet je dat je er zelf ook ooit een wordt? Of haal je dat niet?
er is gewoon WEER niet over nagedacht.....en niet voorbereidquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:11 schreef diedrick het volgende:
[..]
Ken je doelgroep.... Als je een partij 85 en 90+ uitnodigt moet je er van uit gaan dat 90-95% met begeleider komt. Daarbij ook nog vaak met regiotaxi die sowieso al 45-60 minuten te vroeg zijn en je hebt een recept voor chaos....
Prima, dan moeten we daar een oplossing voor bedenken. Lijkt me allicht beter dan een ongekend risico lopen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet soms het halve land door, he. Een gewone taxi is voor zulke afstanden duurder dan een strandvakantie.
Nee, want daar blijf je normaliter in je auto zitten toch?quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar ik pak het even wat breder want die teststraten zullen ook wel een puinhoop worden
maandag eind van de middag maar even langs de GGD's vragen of ze nog wat over hebbenquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja dat wordt een boel uitstel en administratieve rompslomp.
Maar jij denkt dat er nog veel mensen met de auto komen als er een pak sneeuw ligt? Of ijs.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, want daar blijf je normaliter in je auto zitten toch?
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Kap eens met continu mijn woorden verdraaien..quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:18 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Maar jij denkt dat er nog veel mensen met de auto komen als er een pak sneeuw ligt? Of ijs.
Ja, met al die oude mensen op elkaar gepakt in een overdekte ruimte is echt het laatste wat slim is op dit moment.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:17 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Prima, dan moeten we daar een oplossing voor bedenken. Lijkt me allicht beter dan een ongekend risico lopen.
Nu je het zegt, zullen ze rekening houden met de beperkte houdbaarheid van de vaccins?quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maandag eind van de middag maar even langs de GGD's vragen of ze nog wat over hebben
Die tweet ook, zo droogquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:Maar hé, bij een #vaccinatie denk je toch niet als eerste dat er naalden moeten zijn.
Godsamme met bijpassende Beatrix zonder mondkapquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Beetje zoals in de VS en Israël? Zou wel mooi zijn ja.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maandag eind van de middag maar even langs de GGD's vragen of ze nog wat over hebben
Een doe het zelf kit opsturen per postquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:17 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Prima, dan moeten we daar een oplossing voor bedenken. Lijkt me allicht beter dan een ongekend risico lopen.
O ja, dan ken jij de bejaarden nog niet. Iedereen blijft binnen en die gaan zo de straat op, ijsbaan of niet...quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:18 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Maar jij denkt dat er nog veel mensen met de auto komen als er een pak sneeuw ligt? Of ijs.
Die doen toch weer een andere groep?quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:22 schreef summer2bird het volgende:
Nee maar die oudjes die zo ver moeten reizen he, die hebben volgens mij toch allemaal een huisarts die redelijk dichtbij woont? Kan die ze dan niet zetten?
Hou op, zeg!quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit zijn de mensen waar het land al een jaar voor op de kop staat, zo’n foto maakt me bozer dan een foto waar jeugd een lockdown feestje geeft. Klopt.
Ja dat wel, maar als het flink sneeuwt en ijzelt zullen mensen minder snel geneigd zijn naar een teststraat te rijden denk ik, dus dan zullen de cijfers ook verder gaan zakken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, want daar blijf je normaliter in je auto zitten toch?
Ik denk als je ze zelf zou laten kiezen dat het land voor het merendeel helemaal niet het hele jaar op zijn kop zou hoeven staan. Dat wordt voor hun bepaald.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit zijn de mensen waar het land al een jaar voor op de kop staat, zo’n foto maakt me bozer dan een foto waar jeugd een lockdown feestje geeft. Klopt.
Ja, ik zie ook dit en wordt daar redelijk hoopvol van, de tories zijn aan de macht nu toch? Zo te zien zijn de parlementsleden en ministers wel normaal van geest 😄quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:55 schreef OProg het volgende:
[..]
Sinds wanneer is één wereldvreemde arts uit de UK die iets roept representatief voor wat er gaat gebeuren dan?Zelfs in een stuk waarin staat dat ze zo snel mogelijk terug naar normaal willen.
Nee, daar ging het hele debacle in december over. Dat het Pfizer-vaccin kleinschalig via huisartsen te distribueren niet te doen zou zijn, want het wordt verpakt per 1000 flesjes die bij -70 graden bewaard moeten worden. Daarom moesten er halsoverkop grote vaccinatiehallen worden ingericht door de GGD. En dat is waar deze mensen nu voor in de rij staan.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:22 schreef summer2bird het volgende:
Nee maar die oudjes die zo ver moeten reizen he, die hebben volgens mij toch allemaal een huisarts die redelijk dichtbij woont? Kan die ze dan niet zetten?
Dat werd later toch weer ontkracht? dat het totaal niet nodig was om per 1000 flesjes te vervoeren/distribueren maar best kleinschaliger kon per huisartsenpost etc.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, daar ging het hele debacle in december over. Dat het niet te doen is om het Pfizer-vaccin kleinschalig via huisartsen te distribueren zou zijn, want het wordt verpakt per 1000 flesjes die bij -70 graden bewaard moeten worden. Daarom moesten er halsoverkop grote vaccinatiehallen worden ingericht door de GGD. En dat is waar deze mensen nu voor in de rij staan.
Iedereen staat vrij om dit soort dingen wat te plaatsen. Plaats gerust positief nieuws over de vaccinatiestraten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:24 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ga je nu daadwerkelijk elke tweet wat negatief is over vaccinstraten hier plaatsen?
Het demoniseren van de bejaarden gaat je niks opleveren behalve frustratie en woede.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
O ja, dan ken jij de bejaarden nog niet. Iedereen blijft binnen en die gaan zo de straat op, ijsbaan of niet...
Groot voordeel is dat ze dan direct in het ziekenhuis belanden en niet hun vriendinnen van de bingo nog even gaan besmetten.
Oh, dat heb ik niet meegekregen. Ik heb alleen gelezen dat het RIVM een proef had gedaan en dat daaruit bleek dat herpakken teveel gedoe zou zijn. Dat heeft Hugo de Jonge in december ook vlak voor het kerstreces aan de Tweede Kamer staan vertellen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat werd later toch weer ontkracht? dat het totaal niet nodig was om per 1000 flesjes te vervoeren/distribueren maar best kleinschaliger kon per huisartsenpost etc.
Ah ja, nu weet ik het weer, bedanktquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, daar ging het hele debacle in december over. Dat het Pfizer-vaccin kleinschalig via huisartsen te distribueren niet te doen zou zijn, want het wordt verpakt per 1000 flesjes die bij -70 graden bewaard moeten worden. Daarom moesten er halsoverkop grote vaccinatiehallen worden ingericht door de GGD. En dat is waar deze mensen nu voor in de rij staan.
Misschien dat ze wat verkeersregelaars van de teststraten moeten laten overkomen. Waar ik vorige week was stonden er iets van 8 terwijl er geen mens was (ja ok ik danquote:
Deze groep zijn toch degene die mobiel zijn?quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:23 schreef Noek het volgende:
[..]
Hou op, zeg!
Je denkt echt dat die oudjes een uur te vroeg op de fiets zijn gestapt?
Tering hey, beetje lopen bitchen op mensen die al afhankelijk van anderen zijn.
Dat denk ik ook. Klopt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik denk als je ze zelf zou laten kiezen dat het land voor het merendeel helemaal niet het hele jaar op zijn kop zou hoeven staan. Dat wordt voor hun bepaald.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Deze groep zijn toch degene die mobiel zijn?
En ik verzin het niet, de oproep vanmorgen was duidelijk. Kom niet eerder dan de aangegeven tijd op de uitnodiging. Daar is dus weer niet naar geluisterd.
Wat is er zo moeilijk aan om wat extra personeel te hebben. Die moeten er toch wel zijn als ze binnenkort gaan opschalen. Zetten ze wat extra mensen in en geef die mensen een window van een uur bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En ik verzin het niet, de oproep vanmorgen was duidelijk. Kom niet eerder dan de aangegeven tijd op de uitnodiging. Daar is dus weer niet naar geluisterd.
Als je naar de supermarkt om de hoek kunt lopen met je rollator, ben je "mobiel". Vervolgens wordt deze mensen gevraagd even 50 km te reizen naar een hal op een of ander industrieterrein.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zal de partij van deze man wel geweest zijn, toch?quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:30 schreef TheVulture het volgende:
Ik las net berichten dat er in navolging van medici nu ook politieke partijen zijn die voorstellen om dikke oudere mannen als eerste te vaccineren, zou in het debat benoemd zijn? Ben heel benieuwd welke partijen dat dan precies zijn want het lijkt me nogal een hellend vlak qua criteria
Kunnen ze er direct een informatieve folder over overgewicht bijgeven. Ons weerbaarder maken in de toekomstquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:30 schreef TheVulture het volgende:
Ik las net berichten dat er in navolging van medici nu ook politieke partijen zijn die voorstellen om dikke oudere mannen als eerste te vaccineren, zou in het debat benoemd zijn? Ben heel benieuwd welke partijen dat dan precies zijn want het lijkt me nogal een hellend vlak qua criteria
Wat hier gebeurt is typisch kuddegedrag zoals te lezen valt: auto uit om in de rij te gaan staan want je zult maar eens te laat zijn voor je prik.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat is er zo moeilijk aan om wat extra personeel te hebben. Die moeten er toch wel zijn als ze binnenkort gaan opschalen. Zetten ze wat extra mensen in en geef die mensen een window van een uur bijvoorbeeld.
Idee van de VVD zeker?quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:30 schreef TheVulture het volgende:
Denk je dat dat iets helpt danquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Kunnen ze er direct een informatieve folder over overgewicht bijgeven. Ons weerbaarder maken in de toekomst
Het is net inderdaad gevraagd. Ik heb het gehoord, maar weet niet meer wie het vroeg.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:30 schreef TheVulture het volgende:
Maar we moeten ons wel voorbereiden op grotere aantallen en om daar nu al rekening mee te houden lijkt mij niet verkeerd. Als we nu 500 prikken op een locatie kunnen zetten zou er best rekening gehouden kunnen worden met een dubbele hoeveelheid, of meer.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat hier gebeurt is typisch kuddegedrag zoals te lezen valt: auto uit om in de rij te gaan staan want je zult maar eens te laat zijn voor je prik.
Nee, maar het lijkt mij wel handig om mensen er wat meer bewust te van gaan maken dat dik zijn ook een keuze is en dat de gevolgen van dik zijn misschien ook maar wat meer onder de eigen verantwoordelijkheid moeten gaan vallen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Denk je dat dat iets helpt dan
Zeker, snap dan ook niet dat ze geen zelfde drive-thru systeem gebruiken voor het prikken. Doen ze in andere landen (zoals de VS) ook met succes. Het is sneller, veiliger en je hebt een betere doorstroom.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar we moeten ons wel voorbereiden op grotere aantallen en om daar nu al rekening mee te houden lijkt mij niet verkeerd. Als we nu 500 prikken op een locatie kunnen zetten zou er best rekening gehouden kunnen worden met een dubbele hoeveelheid, of meer.
Ik snap daar ook helemaal niks van. Alle grote samenkomsten zijn verboden, maar we gaan wel met 100+ ongevaccineerde ouderen in een evenementenhal staanquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker, snap dan ook niet dat ze geen zelfde drive-thru systeem gebruiken voor het prikken. Doen ze in andere landen (zoals de VS) ook met succes. Het is sneller, veiliger en je hebt een betere doorstroom.
‘Zorgvuldigheid’quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker, snap dan ook niet dat ze geen zelfde drive-thru systeem gebruiken voor het prikken. Doen ze in andere landen (zoals de VS) ook met succes. Het is sneller, veiliger en je hebt een betere doorstroom.
1000 kilo Eliasquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zal de partij van deze man wel geweest zijn, toch?
[ afbeelding ]
Volgens mij gaat het meer om personeelstekorten en tekort aan bedden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:39 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)naderende-winterpret
Het is wel al snel paniek he, mi gado. Ik snap dat drukte niet fijn is, maar het is aan de andere kant ook gewoon je werk.
Misschien toveren ze wel een dag/avond/nacht klok uit den hoge hoed.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:39 schreef TheVulture het volgende:
Het is wel al snel paniek he, mi gado. Ik snap dat drukte niet fijn is, maar het is aan de andere kant ook gewoon je werk.
Snap ook niet helemaal waarom dat allemaal weer zo moeilijk moet hier, zet desnoods een stoeltje neer bij de prikplek voor mensen die niet in de auto willen of kunnen worden geprikt en dan na die prik een 'cooldown' parkeerplaats voor het geval de prik niet helemaal lekker aanslaat.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Schaatsverbod aub!11quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:39 schreef TheVulture het volgende:
95 euro als je gaat schaatsenquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:41 schreef Haags het volgende:
[..]
Misschien toveren ze wel een dag/avond/nacht klok uit den hoge hoed.
Hahaha zie, klap in het gezicht van de zorg.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:39 schreef TheVulture het volgende:
Dat is vrij begrijpelijk. Je weet dat er steeds nieuwe mensen zullen bijkomen, hoe lang blijf je dan in de auto zitten, tot 's avonds?quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat hier gebeurt is typisch kuddegedrag zoals te lezen valt: auto uit om in de rij te gaan staan want je zult maar eens te laat zijn voor je prik.
Mensen die wel netjes in de auto bleven werden min of meer geforceerd om uiteindelijk toch ook maar in de rij te gaan staan omdat ze er anders nu nog hadden gezeten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Snap ook niet helemaal waarom dat allemaal weer zo moeilijk moet hier, zet desnoods een stoeltje neer bij de prikplek voor mensen die niet in de auto willen of kunnen worden geprikt en dan na die prik een 'cooldown' parkeerplaats voor het geval de prik niet helemaal lekker aanslaat.
Doelde ook op de 'drive-thru' methode die we hier nu niet hebbenquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Mensen die wel netjes in de auto bleven werden min of meer geforceerd om uiteindelijk toch ook maar in de rij te gaan staan omdat ze er anders nu nog hadden gezeten.
Lekker allerlei onzin testjes vlak voor het moment dat alles, als het volgens plan gaat, weer los gelaten kan worden. Dit soort initiatieven hadden vorige zomer gedaan moeten worden, dan had je er nog wat aan.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:51 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/muziek/(...)n-biddinghuizen.html
Heb normaal weinig met dat soort festivals, maar misschien ga ik wel, ff vakantie van de 1.5m en gewoon paar uur mens mogen zijn!
Dat soort experimenten hadden in de zomer en winter gedaan moeten worden, ook om te kijken of er verschillen zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Lekker allerlei onzin testjes vlak voor het moment dat alles, als het volgens plan gaat, weer los gelaten kan worden. Dit soort initiatieven hadden vorige zomer gedaan moeten worden, dan had je er nog wat aan.
De geestelijk sterke mensen wel.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:49 schreef eragon2890 het volgende:
MaAR z0nd3r c0r0na bEn je GezONd
https://www.nu.nl/gezondh(...)tten-op-een-dag.html
Je kunt er nog wel tien op bezoek hebben en daar zal niet op gehandhaafd worden, zolang je geen overlast veroorzaakt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:55 schreef Erasmus het volgende:
Vraagje ivm verjaardagsbezoek: kan je nog wel twee mensen tegelijkertijd op bezoek hebben? Ik neem aan dat er niet wordt gehandhaafd bij het hebben van 2 bezoekers.
Dat 1 persoon per bezoek is louter een advies lijkt mij
Yes, gewoon 2 man bezoek dusquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:55 schreef Erasmus het volgende:
Vraagje ivm verjaardagsbezoek: kan je nog wel twee mensen tegelijkertijd op bezoek hebben? Ik neem aan dat er niet wordt gehandhaafd bij het hebben van 2 bezoekers.
Is en blijft advies.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:55 schreef Erasmus het volgende:
het is inderdaad een advies.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:55 schreef Erasmus het volgende:
Dat nummertje hebben ze zelfs al, namelijk de tijd waarop ze de afspraak hebben.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat is vrij begrijpelijk. Je weet dat er steeds nieuwe mensen zullen bijkomen, hoe lang blijf je dan in de auto zitten, tot 's avonds?
Zoals iemand reeds zei, ze hadden gewoon iedereen een nummertje moeten geven, dan konden ze terug naar hun auto gaan en daar wachten, zonder hun beurt te verspelen.
Wat wil je dan? Bol.com laten leveren?quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je naar de supermarkt om de hoek kunt lopen met je rollator, ben je "mobiel". Vervolgens wordt deze mensen gevraagd even 50 km te reizen naar een hal op een of ander industrieterrein.
Top, goed nieuws dus.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt er nog wel tien op bezoek hebben en daar zal niet op gehandhaafd worden, zolang je geen overlast veroorzaakt.
Dat dit soort nieuwtjes gelekt worden is op zich wel positief eigenlijk. Het betekent dat er heftige discussies woeden. Net als met Wopke, Wiebes en de D66-bewindslieden hier die over het algemeen wel pushen om te versoepelen waar mogelijk. Zo heb je daar dus ook de minister van financiën die zijn frustratie over een te eenzijdige virologische aanpak laat uitlekken. Dat betekent dat er overal mensen bezig zijn met hoe we ons weer uit die fuik van steeds strengere maatregelen kunnen losmaken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:24 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja, ik zie ook dit en wordt daar redelijk hoopvol van, de tories zijn aan de macht nu toch? Zo te zien zijn de parlementsleden en ministers wel normaal van geest 😄
https://news.sky.com/stor(...)es-minister-12208197
Maar het is niet één expert, het lijkt een consensus daar, dat maakt me bang. Wat als de mening van het omt hier ook omslaat?
Winnen de goeden die ons onze vrijheid direct terug willen geven na vaccinatie het nog wel dan?
Ik mis hier nog de EO-Jongerendag. Kom je gegarandeerd binnen zonder vaccinatie.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:51 schreef eragon2890 het volgende:
Heb normaal weinig met dat soort festivals, maar misschien ga ik wel, ff vakantie van de 1.5m en gewoon paar uur mens mogen zijn!
Opsluiten die handel! Schaatsen verboden! Een klap in het gezicht van de zorg!quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:41 schreef Haags het volgende:
[..]
Misschien toveren ze wel een dag/avond/nacht klok uit den hoge hoed.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:59 schreef popje het volgende:
[..]
Opsluiten die handel! Schaatsen verboden! Een klapschaats in het gezicht van de zorg!
quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:51 schreef eragon2890 het volgende:
Mondkapjesquote:Het gaat om twee evenementen voor 1.500 bezoekers, die vooraf en achteraf getest worden, gefaseerd binnengelaten worden en mondkapjes dragen, maar verder vrij zijn.
Als je een vuurwerkverbod invoert ivm druk op ziekenhuizen, moet je nu ook een schaatsverbod invoeren.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:39 schreef TheVulture het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)aan-65-plussers.htmlquote:De Gezondheidsraad adviseert om het coronavaccin van farmaceut AstraZeneca en de University of Oxford niet te geven aan mensen van 65 jaar en ouder. Het middel is wél geschikt voor ouderen van 60 tot 65 jaar, schrijft het adviesorgaan donderdag aan demissionair Hugo de Jonge van Volksgezondheid.
Over de werkzaamheid en effectiviteit van het AstraZeneca-vaccin bij 65-plussers is nog te weinig bekend, omdat zij maar in geringe mate meededen aan vaccinstudies. Dat was ook de reden voor landen om ons heen, zoals Duitsland en België, om het vaccin niet aan deze doelgroep te geven.
Opvallend is dat voor de leeftijdsgroep 60-65 jaar ook nog weinig gegevens voorhanden zijn om de effectiviteit van het middel te bepalen. Wel blijkt uit onderzoek van het RIM dat het op korte termijn inenten van deze groep ziekenhuisopnames en sterfte door COVID-19 kan voorkomen. Hier sluit de Gezondheidsraad zich bij aan.
Ik zou gewoon een algeheel verbod op blije mensen invoeren!quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je een vuurwerkverbod invoert ivm druk op ziekenhuizen, moet je nu ook een schaatsverbod invoeren.
Ja, dat is dus juist wat men wil voorkomen, dat er grote groepen in die hal zijn die vervolgens binnen een uur op hun afspraak gaan wachten. Daarom ook het advies om 5 minuten voor de afspraak aan te komen, en anders te wachten in de auto.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap daar ook helemaal niks van. Alle grote samenkomsten zijn verboden, maar we gaan wel met 100+ ongevaccineerde ouderen in een evenementenhal staan
We moeten allemaal ongelukkig zijn. Wie nog lacht krijgt een boete.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:05 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik zou gewoon een algeheel verbod op blije mensen invoeren!
Iedereen die nog plezier heeft in februari 95 euro boete
Alleen maar fijn dat ze wat experimenteren. Veel te laat wel, maar toch. Mondkapjes zijn niet optimaal, maar ik zal er graag een dragen als dat betekent dat evenementen weer kunnen.quote:
maar dit zijn allemaal zelfstandig wonende ouderen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:05 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, dat is dus juist wat men wil voorkomen, dat er grote groepen in die hal zijn die vervolgens binnen een uur op hun afspraak gaan wachten. Daarom ook het advies om 5 minuten voor de afspraak aan te komen, en anders te wachten in de auto.
Ik wil wel in volledig hazmatsuit gaan als het maar betekend dat we weer wat normaler kunnen doen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alleen maar fijn dat ze wat experimenteren. Veel te laat wel, maar toch. Mondkapjes zijn niet optimaal, maar ik zal er graag een dragen als dat betekent dat evenementen weer kunnen.
Ja. Die zijn nu aan de beurt. De groep 90+. Net als mijn oma.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dit zijn allemaal zelfstandig wonende ouderen?
Ik vind get zorgwekkend dat het nodig is, hier zijn onze omt leden en experts het hier zelf mee eens...quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:59 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat dit soort nieuwtjes gelekt worden is op zich wel positief eigenlijk. Het betekent dat er heftige discussies woeden. Net als met Wopke, Wiebes en de D66-bewindslieden hier die over het algemeen wel pushen om te versoepelen waar mogelijk. Zo heb je daar dus ook de minister van financiën die zijn frustratie over een te eenzijdige virologische aanpak laat uitlekken. Dat betekent dat er overal mensen bezig zijn met hoe we ons weer uit die fuik van steeds strengere maatregelen kunnen losmaken.
Boris Johnson heeft de pandemie natuurlijk heel slecht gemanaged (met uitzondering van de vaccins), maar ik moet hem wel nageven dat hij in principe altijd heeft geprobeerd zoveel mogelijk normaliteit na te streven. Dat het niet gelukt is en dat het VK zoveel doden te betreuren heeft gehad, zal er wel voor zorgen dat hij gewipt wordt als het even wat rustiger is, maar dan is baas Rishi de gedoodverfde opvolger.
[..]
Ik mis hier nog de EO-Jongerendag. Kom je gegarandeerd binnen zonder vaccinatie.
Veel wel. In ieder geval mobiel. In de praktijk zullen ze vaak niet zelf rijden, maar begeleid worden door bv een van hun kinderen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dit zijn allemaal zelfstandig wonende ouderen?
Precies. Je bent er op de afgesproken tijd en toen hield het plan van de organisatie op.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat is vrij begrijpelijk. Je weet dat er steeds nieuwe mensen zullen bijkomen, hoe lang blijf je dan in de auto zitten, tot 's avonds?
Zoals iemand reeds zei, ze hadden gewoon iedereen een nummertje moeten geven, dan konden ze terug naar hun auto gaan en daar wachten, zonder hun beurt te verspelen.
Dat dacht ik ook.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Lekker allerlei onzin testjes vlak voor het moment dat alles, als het volgens plan gaat, weer los gelaten kan worden. Dit soort initiatieven hadden vorige zomer gedaan moeten worden, dan had je er nog wat aan.
Voor en na getest maar wel mondkapje op.quote:
Compleet in de soep, waar dan?quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:11 schreef Predator40 het volgende:
Hoe willen ze er 1 miljoen per week gaan vaccineren als het nu al compleet in de soep loopt met zulke kleine aantallen ?
Misschien moet je dat op Fok.co.uk vragen waar er ook een paar van dat soort foto's opdoken de eerste dagen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:11 schreef Predator40 het volgende:
Hoe willen ze er 1 miljoen per week gaan vaccineren als het nu al compleet in de soep loopt met zulke kleine aantallen ?
uh volg je dit topic niet ?quote:
Nou meid het is wat. Paar bejaarden die in de rij staanquote:Op donderdag 4 februari 2021 17:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
uh volg je dit topic niet ?
er is net zat gepost over het vaccineren
Ze willen het zorgvuldig doen. Komt allemaal goed dus.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:11 schreef Predator40 het volgende:
geen naalden op 1 locatiequote:Op donderdag 4 februari 2021 17:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Nou meid het is wat. Paar bejaarden die in de rij staan
COMPLEET IN DE SOEP
Precies, volgens de redenatie van de ouderen zelf: In de oorlog stonden ze in de rij met voedselbonnen, dus nu mogen ze niet klagen hoor!quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Nou meid het is wat. Paar bejaarden die in de rij staan
COMPLEET IN DE SOEP
Pfoeh, maarliefst 15 opgewarmde lijken die geen spuitje kregenquote:
Tegen de tijd dat jij en ik aan de beurt zijn heeft Hugo alsnog Sputnik aangekocht, komt allemaal goedquote:Op donderdag 4 februari 2021 17:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze willen het zorgvuldig doen. Komt allemaal goed dus.
Laten we hopen dat ze leren van de dingen die nu misgaan. Zodat het op grotere schaal wel goed gaat.
Tegen die tijd mogen de mensen met een vaccinatiebewijs inderdaad gewoon weer naar restaurants, bibliotheken, winkels en pretparken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:16 schreef TheVulture het volgende:
Dus volgens Hugo zijn de meest kwetsbaren op het randje van de lente gevaccineerd. Dat is volgens mij de 2e helft van maart. Dan zou de druk op ziekenhuizen ook wel klaar moeten zijn en lijken me er behalve het handhaven van basisregels geen zwaarwegende belangen meer om alles op slot te houden.
Het goede nieuws is dat ze inmiddels een grotere ambitie hebben van 2 miljoen prikken per week. Als de vaccins beschikbaar zijn dan is er ook geen enkele reden waarom dat niet zou kunnen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:11 schreef Predator40 het volgende:
quote:Vaccinatie krijgt hoger tempo, tot 2 miljoen prikken per week
Het kabinet hoopt de komende weken bijna de hele voorraad coronavaccins op te prikken. Begin maart moeten er in totaal 2 miljoen inentingen zijn toegediend en in het tweede kwartaal wordt uitgegaan van pieken tot 2 miljoen vaccinaties per wéék. Ook heeft ons land 8 miljoen extra Modernavaccins ingekocht, valt te lezen in de nieuwste Kamerbrief van demissionair minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid.
dat kan nooit aangezien er heel veel kwetsbaren met AZ worden gevaccineerd vanaf half feb en daar zit 12 weken tussen het eerste en het tweede shot dus dat zou betekenen dat alle kwetsbaren eind mei pas echt volledig gevaccineerd zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:16 schreef TheVulture het volgende:
Dus volgens Hugo zijn de meest kwetsbaren op het randje van de lente gevaccineerd. Dat is volgens mij de 2e helft van maart. Dan zou de druk op ziekenhuizen ook wel klaar moeten zijn en lijken me er behalve het handhaven van basisregels geen zwaarwegende belangen meer om alles op slot te houden.
Festivals alleen voor gevaccineerde mensen. Dan mogen ze Jimmy Hendrix, Janis Joplin en Jim Morisson wel weer gaan opgraven.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tegen die tijd mogen de mensen met een vaccinatiebewijs inderdaad gewoon weer naar restaurants, bibliotheken, winkels en pretparken.
opgewarmde lijken ? serieus ?quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Pfoeh, maarliefst 15 opgewarmde lijken die geen spuitje kregen
COMPLEET IN DE SOEP
De Rolling Stones treden nog wel op toch?quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Festivals alleen voor gevaccineerde mensen. Dan mogen ze Jimmy Hendrix, Janis Joplin en Jim Morisson wel weer gaan opgraven.
Klopt maar die houden ook geen 3 daagse festivals vol denk ik of je moet ze opzetten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De Rolling Stones treden nog wel op toch?
Oh, daar heb ik wel een prikje voor over. Om die te zien spelen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Festivals alleen voor gevaccineerde mensen. Dan mogen ze Jimmy Hendrix, Janis Joplin en Jim Morisson wel weer gaan opgraven.
Ik ook ben alleen bang dat het in hun staat een behoorlijke luguber beeld gaat zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, daar heb ik wel een prikje voor over. Om die te zien spelen.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:24 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik ook ben alleen bang dat het in hun staat een behoorlijke luguber beeld gaat zijn.
Ik gok dat ze er een beetje uit zien als Keith Richards.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:24 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik ook ben alleen bang dat het in hun staat een behoorlijke luguber beeld gaat zijn.
Never underestimate the power van mensen die je dwars willen zitten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:59 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Top, goed nieuws dus.
Ik heb een buurvrouw met hele erge coronavrees die er niet vies van is om buren te verklikken. Denk dat ze mij zou vragen hoe ik het in mijn hoofd haal om een klein feestje te bouwen met 2 vrienden en dreigen met de politie.
Dan kan ik iig zeggen dat ze mij niets kan maken zolang we geen geluidsoverlast veroorzaken (dit komt wel goed, zal hier streng op letten). Da's fijn
Ja, een uurtje later waren die naalden er alsnog. Aangevoerd vanaf de dichtstbijzijnde andere vaccinatielocatie. Beetje suf, meer niet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Pfoeh, maarliefst 15 opgewarmde lijken die geen spuitje kregen
COMPLEET IN DE SOEP
Juist wel. Keith Richards kennende...quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt maar die houden ook geen 3 daagse festivals vol denk ik of je moet ze opzetten.
En als ie niet had geluisterd:'De Jonge slaat advies Gezondheidsraad in de wind'quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:21 schreef MoreDakka het volgende:
Dus Hugo luistert naar de Gezondheidsraad, doet iets dat direct positief effect gaat hebben op de ziekenhuisbezetting maar de NOS vindt het vooral belangrijk dat de vaccinatiestrategie WEER wijzigt
Ja Hugo kan weinig goeds meer doen. Er gaat ook heel veel fout hoor. Maar zowel de media als de burger vindt het ook wel heerlijk tijdverdrijf om lekker te bashen op Hugo de Jonge.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:21 schreef MoreDakka het volgende:
Dus Hugo luistert naar de Gezondheidsraad, doet iets dat direct positief effect gaat hebben op de ziekenhuisbezetting maar de NOS vindt het vooral belangrijk dat de vaccinatiestrategie WEER wijzigt
Exact. Het constante geschreeuw dat ontstaat door één plaatje op twitter zonder context ben ik ook helemaal klaar mee.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:31 schreef freako het volgende:
[..]
En als ie niet had geluisterd:'De Jonge slaat advies Gezondheidsraad in de wind'
I do know who you are. I don't know what you want. If you are looking for ransom, I can tell you I don't have money. But what I do have are a very particular set of skills, skills I have acquired over a very long career, skills that make me a nightmare for people like you. If you let my small birthday party go now, that'll be the end of it. I will not look for you. I will not pursue you. But if you don't, I will look for you, I will find you, and I will kill you.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Never underestimate the power van mensen die je dwars willen zitten.
Just saying
Dat-ie het nooit goed kan doen, geeft goed aan dat-ie voorbij z'n houdbaarheidsdatum is. Niemand heeft nog geduld met die man.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:31 schreef freako het volgende:
[..]
En als ie niet had geluisterd:'De Jonge slaat advies Gezondheidsraad in de wind'
Dat kun je over iedereen zeggen die met crisismanagement bezig is. Dat Hugo hulp nodig heeft staat vast maar niet om die reden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat-ie het nooit goed kan doen, geeft goed aan dat-ie voorbij z'n houdbaarheidsdatum is. Niemand heeft nog geduld met die man.
Ik denk dat het grootste probleem is dat het waarschijnlijk ook lastig is om een vervanger te vinden zonder dat dat weer extra tegenslagen gaat geven voor de exit-strategie en virusbestrijding. Op dit punt is het beter om hem gewoon wat meer hulp te geven of iets dergelijks. Even los van mijn persoonlijke mening over zijn aanpak/beleid.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat-ie het nooit goed kan doen, geeft goed aan dat-ie voorbij z'n houdbaarheidsdatum is. Niemand heeft nog geduld met die man.
En meteen al weer fout.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:57 schreef Haags het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)klaslokaal~aad5c975/
Maar leuk dat het wordt jongens, vanaf maandag. Echt super dat ze weer mogen hoorrrrrrr![]()
![]()
![]()
De scholen moeten open, niet mogen. En behalve de quarantaine-regel zijn het allemaal richtlijnen en aanbevelingen. Godverdomme zeg, dit is gewoon nepnieuws op deze manierquote:De nieuwe strenge coronaregels waaronder de 6000 basisscholen maandag weer open mogen
De huisarts...quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:58 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Bijzonder. Alsof ze ergens een lijst hebben met mensen die te dik zijn?
Gebeurt toch niet. Als RIVM iets beweerd moet je exact het omgekeerde inbeelden en dat komt uit. Dat is niet eens een grap, elke keer raak.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:01 schreef Breekfast het volgende:
De scenario's voor de komende weken/maanden die Jaap van Dissel vanochtend in zijn presentatie had staan zijn trouwens wel echt bijzonder slecht en bieden weinig hoop.
https://www.tweedekamer.n(...)ie_jaap_v_dissel.pdf
Als we verder niet versoepelen en dus ook de avondklok in stand houden, en de vaccinaties over een paar weken al wel effect hebben op het voorkomen van symptomen maar geen effect hebben op de transmissie, dan zitten we op de piek iets onder de 1500 bezette IC bedden.
In hetzelfde scenario, waarbij vaccins wel transmissie voorkomen, is dit nog steeds iets onder de 1000.
Als we besluiten om de avondklok af te schaffen of zelfs de middelbare scholen te openen, en/of als de vaccinaties in april nog geen effect sorteren, dan zijn de gevolgen niet te overzien![]()
Maart/april gaan echt rampmaanden worden als dit uitkomt
Dat bepalen scholen toch zelf? Er waren voor de landelijke schoolsluiting ook vaak individuele scholen dicht, omdat er bijvoorbeeld teveel coronagevallen waren.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De scholen moeten open, niet mogen.
Zolang scholen alternatieven aangeven (digitaal onderwijs), of een goede reden hebben voor een tijdelijke sluiting (veel besmettingen etc) dan doen ze volgens mij niks verkeerd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat bepalen scholen toch zelf? Er waren voor de landelijke schoolsluiting ook vaak individuele scholen dicht, omdat er bijvoorbeeld teveel coronagevallen waren.
Ik denk dat 'mogen' wel het juiste woord is, formeel gezien. En dat de regels onwerkbare situaties opleveren is echt geen nepnieuws. Niet dat dat overigens een excuus zou mogen zijn om dan maar dicht te blijven, maar dat dit soort protocollen verzonnen worden door mensen die vanuit hun kantoor denken te beoordelen hoe de praktijk van een school eruit ziet is wel echt een terugkerend fenomeen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En meteen al weer fout.
[..]
De scholen moeten open, niet mogen. En behalve de quarantaine-regel zijn het allemaal richtlijnen en aanbevelingen. Godverdomme zeg, dit is gewoon nepnieuws op deze manier
Klopt maar over het algemeen hebben mensen die te dik zijn meerdere gezondheidsproblemen waardoor ze wel is bij een huisarts komen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er komen een hoop mensen nooit bij de huisarts. Zoals ik
Maar niet maatschappelijk gezien. Scholen hebben gewoon een functie die ze uit moeten voeren en het is beter voor de hele maatschappij als ze dat doen. De scholen moeten open om de maatschappij te helpen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat 'mogen' wel het juiste woord is, formeel gezien.
Ok, dus het is wel "mogen" en als ze "moeten" hadden geschreven was het juist nepnieuws geweest.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar niet maatschappelijk gezien. Scholen hebben gewoon een functie die ze uit moeten voeren en het is beter voor de hele maatschappij als ze dat doen. De scholen moeten open om de maatschappij te helpen.
Oftewel nog 3 maanden in lockdown, anders gaan we allemaal dood.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:01 schreef Breekfast het volgende:
De scenario's voor de komende weken/maanden die Jaap van Dissel vanochtend in zijn presentatie had staan zijn trouwens wel echt bijzonder slecht en bieden weinig hoop.
Sheet 29.
Als we verder niet versoepelen en dus ook de avondklok in stand houden, en de vaccinaties over een paar weken al wel effect hebben op het voorkomen van symptomen maar geen effect hebben op de transmissie, dan zitten we op de piek iets onder de 1500 bezette IC bedden.
In hetzelfde scenario, waarbij vaccins wel transmissie voorkomen, is dit nog steeds iets onder de 1000.
Als we besluiten om de avondklok af te schaffen of zelfs de middelbare scholen te openen, en/of als de vaccinaties in april nog geen effect sorteren, dan zijn de gevolgen niet te overzien![]()
Zoals gewoonlijk: nee.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok, dus het is wel "mogen" en als ze "moeten" hadden geschreven was het juist nepnieuws geweest.
Ik ben 20 jaar geleden verhuisd en heb er sinds kort 1 omdat ik er een keer heen moest....quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er komen een hoop mensen nooit bij de huisarts. Zoals ik
Ja, ze kunnen het maar beter direct communiceren. Weten we waar we aan toe zijn. Voor april komen we sowieso niet uit deze lockdown.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:07 schreef popje het volgende:
[..]
Oftewel nog 3 maanden in lockdown, anders gaan we allemaal dood.
Dan vraag ik me af wat wij anders doen. Omringende landen pleiten voor versoepelingen. Welke modellen hebben die dan?quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:01 schreef Breekfast het volgende:
Sheet 29.
Ja, ik heb ook zoiets. Een jaar of 10 geleden verhuisd. Sindsdien nooit iets gemankeerd, dus ik heb niet eens een huisartsquote:Op donderdag 4 februari 2021 18:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben 20 jaar geleden verhuisd en heb er sinds kort 1 omdat ik er een keer heen moest....
Ja, volgens het advies gaat het om mensen met morbide obesitas (BMI >40).quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt maar over het algemeen hebben mensen die te dik zijn meerdere gezondheidsproblemen waardoor ze wel is bij een huisarts komen.
Inmiddels krijg je steeds meer dit idee bij die modellen van het rivm...quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:01 schreef Breekfast het volgende:
Sheet 29.
Ja, de scenario's zijn wel heel gifzwart. In de UK lijkt de lockdown de R waarde van de Britse variant wel echt onder de 1 te drukken momenteel, hoewel de lockdown daar waarschijnlijk wel zwaarder is dan hier.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:10 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af wat wij anders doen. Omringende landen pleiten voor versoepelingen. Welke modellen hebben die dan?
Ze geven zelf ook wel aan dat er nog een grote onzekerheidsmarge zit in deze prognose hoor. Maar die zit zowel naar boven als naar beneden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Inmiddels krijg je steeds meer dit idee bij die modellen van het rivm...
hoezo waarschijnlijk?quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:16 schreef Breekfast het volgende:
hoewel de lockdown daar waarschijnlijk wel zwaarder is dan hier.
Idd, wij zouden vandaag volgens van Dissel op 13 januari, nu 170.000 besmettingenquote:Op donderdag 4 februari 2021 18:02 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Gebeurt toch niet. Als RIVM iets beweerd moet je exact het omgekeerde inbeelden en dat komt uit. Dat is niet eens een grap, elke keer raak.
Even serieus. Het kan ook dat ze het gitzwart afschilderen zodat men zich aan de maategelen blijft houden. Hopelijk redden we het tot de zon komt en de kwetsbaren gevaccineerd zijn. Die achterliggende gedachtegang. Kan het bovendien alleen maar meevallen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:18 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ze geven zelf ook wel aan dat er nog een grote onzekerheidsmarge zit in deze prognose hoor. Maar die zit zowel naar boven als naar beneden.
Absoluut. Angst is het enige instrument dat men nog heeft.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Even serieus. Het kan ook dat ze het gitzwart afschilderen zodat men zich aan de maategelen blijft houden. Hopelijk redden we het tot de zon komt en de kwetsbaren gevaccineerd zijn. Die achterliggende gedachtegang. Kan het bovendien alleen maar meevallen.
En het zijn er 113.000 volgens het dashboard. En nu?quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:23 schreef halfway het volgende:
[..]
Idd, wij zouden vandaag volgens van Dissel op 13 januari, nu 170.000 besmettingen
Per dag hebben.
Het zouden 170k nieuwe zijn, per dag. Maar dan wel in het zwartste scenario.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
En het zijn er 113.000 volgens het dashboard. En nu?
Nogal een groot verschil 170.000 per dag of 113.000 mensen die besmettelijk zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
En het zijn er 113.000 volgens het dashboard. En nu?
Je zou denken dat wat extra wachtruimtes neerzetten niet zo ingewikkeld is...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |