abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197815744
Tot nu toe konden we een beetje juist voorspellen tot 14 dagen voor de dag waarop we voorspeld hebben
quote:
11s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:36 schreef gniffie het volgende:
Waarom daalt het aantal in Engeland wel en blijft onze Britse variant maar stijgen?
Omdat Engeland een veel strengere lockdown heeft zegt men. Wat echt totale onzin is. Echt grappig hoe anders het beeld is van onze media tov Engeland dan dat het daar is.

Ik denk dat het vooral paniekvoetbal is. Sure, het zal misschien wel wat gaan stijgen, maar die code zwart doemscenario's zijn echt onzin. Gommers had ook al voorspeld dat we nu in code zwart zouden zitten.

Het is gewoon constant de modellen fitten met data van vandaag, en dan morgen, en dan overmorgen. Telkens maar een beetje convergeren naar wat de data zegt. Uitspraken over 14 dagen zijn zulke luchtfietserij.

Het is nu wel de lakmoesproef overigens voor de Britse variant, dus ik zeg afwachten nog even 14 dagen en daarna weten we écht of het paniekvoetbal was.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197815745
De economische malaise valt nu nog mee voor de massa.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_197815758
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:47 schreef hollandia02 het volgende:
De economische malaise valt nu nog mee voor de massa.
Komt nog wel
pi_197815766
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:47 schreef Caland het volgende:

[..]

Daarom word ik zo moe van die algehele wij zijn stout gedachte terwijl we feitelijk al behoorlijk lang één van de zwaarste lockdowns in Europa hebben.
Valt best mee, Zuid Europa en Frankrijk hebben veel strengere restricties gehad, maar goed dat is subjectief allemaal.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197815769
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:48 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Komt nog wel
Denkje? Steunmaatregelen vangen alles nog wel op.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
  donderdag 4 februari 2021 @ 15:48:33 #56
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197815771
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:48 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Komt nog wel
Over twee weken zeker :+
pi_197815773
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:40 schreef 4-elements het volgende:
Weet niet of dat hier al voorbij is gekomen: zijn andere landen ook zo paniekerig over de Britse variant?
In de UK maken ze zich er amper druk om. Waar ze daar dan wel weer angstiger voor zijn is de Zuid-Afrikaanse variant.
pi_197815778
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Valt best mee, Zuid Europa en Frankrijk hebben veel strengere restricties gehad, maar goed dat is subjectief allemaal.
En ook daar is het nog een troep. Met name Frankrijk
pi_197815779
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Daar kan/kon je tot de avondklok nog vrijwel alles.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197815780
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Overigens wordt de zorg, als enige sector, al standaard gecompenseerd voor prijsontwikkeling en sluit het automatisch aan op de loonontwikkeling in het land. Dit is geregeld in het ova convenant.

Dat betekent dat als de lonen in NL gegroeid zijn met bv 2% de lonen in de zorg automatisch ook twee procent groeien. Daarboven is nog een cao gesloten in meerdere sectoren van de zorg dat zorgt dat hier bovenop nog 3-5% stijging is.

De discussie gaat dus of je dáár bovenop nog wat extra doet.

In vergelijking met sectoren als onderwijs en politie, die moeten al onderhandelen over de hierboven genoemde eerste 2%.

De SP doet nu net of de zorg op een nullijn zit, dat is natuurlijk gewoon niet.

Als de uitgaven aan de zorg sneller stijgen dan het BBP wordt het op den duur onbetaalbaar, dus Rutte heeft wel gelijk dat dit een fors dekkingsvraagstuk is.
Ik probeerde de afgelopen tijd te doorgronden wat de SP nu bezielt met het steunen van de avondklok en andere maatregelen. En dat ze tijdens de rellen volop de politie gingen verdedigen, terwijl er denk ik best wat mensen bij de SP zitten die zelf weleens in aanraking zijn gekomen met de politie. :P Al zijn de zolderkamer-communisten nu wel weggezuiverd.

Maar eigenlijk is het heel simpel, ze zitten nog steeds in hun profilering als dé partij van de zorg. Dus hun hele narratief zal altijd zijn: alles voor de zorgmedewerkers. En voor de zielige patiënten en andere zwakken in de samenleving natuurlijk. Die rol kunnen ze makkelijk spelen, omdat zij als oppositiepartij nooit zullen worden afgerekend op de maatschappelijke gevolgen van de maatregelen van het kabinet die zij ook steunen.
pi_197815783
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:48 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Denkje? Steunmaatregelen vangen alles nog wel op.
Ja en wie moet die steunmaatregelen straks terug betalen aan de overheid.
pi_197815793
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:49 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik probeerde de afgelopen tijd te doorgronden wat de SP nu bezielt met het steunen van de avondklok en andere maatregelen. En dat ze tijdens de rellen volop de politie gingen verdedigen, terwijl er denk ik best wat mensen bij de SP zitten die zelf weleens in aanraking zijn gekomen met de politie. :P Al zijn de zolderkamer-communisten nu wel weggezuiverd.

Maar eigenlijk is het heel simpel, ze zitten nog steeds in hun profilering als dé partij van de zorg. Dus hun hele narratief zal altijd zijn: alles voor de zorgmedewerkers. En voor de zielige patiënten en andere zwakken in de samenleving natuurlijk. Die rol kunnen ze makkelijk spelen, omdat zij als oppositiepartij nooit zullen worden afgerekend op de maatschappelijke gevolgen van de maatregelen van het kabinet die zij ook steunen.
Zorgpersoneel zijn hun stemmers, simple as thaty
pi_197815803
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:49 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ja en wie moet die steunmaatregelen straks terug betalen aan de overheid.
Wij, maar dat kan in stapjes. Een overheid hoeft niet perse direct de staatsschuld terug te betalen.

Kijk voor de grap eens naar Japan.
pi_197815814
Ik ben wel een beetje klaar met die jankberichten en doemsenarios van Gommers en Kuipers, die 9 van de 10 keer achteraf niet blijken te kloppen

Like als je het hiermee eens bent!!
pi_197815817
quote:
Bedankt, als ik de grafiek van de ziekenhuis opnamens zie dan is een versoepeling nog niet echt aan de orde....In een paar maanden tijd gaat het aantal ziekenhuisopnamens nauwelijks naar beneden. Al kan dat natuurlijk ook te maken hebben met opname beleid
pi_197815823
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:50 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Wij, maar dat kan in stapjes. Een overheid hoeft niet perse direct de staatsschuld terug te betalen.

Kijk voor de grap eens naar Japan.
Ik denk dat het in de toekomst nog wel vies tegen gaat vallen voor ons.
pi_197815828
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:51 schreef Mansjester het volgende:
Ik ben wel een beetje klaar met die jankberichten en doemsenarios van Gommers en Kuipers, die 9 van de 10 keer achteraf niet blijken te kloppen

F
pi_197815831
quote:

Wel eens, geen like gegeven. Het is godverdomme Facebook niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197815838
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Weet wat U stemt in maart zal ik zeggen.
pi_197815852
quote:

:')
  donderdag 4 februari 2021 @ 15:55:26 #71
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197815884
quote:

Geliked en gevolgd en notificaties aangezet!!!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 4 februari 2021 @ 15:57:30 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197815906
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:52 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Weet wat U stemt in maart zal ik zeggen.
want dat gaat uitmaken?
pi_197815907
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:33 schreef hollandia02 het volgende:
Wel lachen dat in het land wat de naamgever is van de variant des doods het virus een duikvlucht maakt.

[ afbeelding ]
Lijkt China wel...
pi_197815919
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

we hebben meer terugbetaald na de kredietcrisis als dat we nu op gaan bouwen. Heb dat nou ook niet heel erg gemerkt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197815937
twitter

Gaat lekker in die vaccinatiestraten :')

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')