SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar dat zo gevreesde omslagpunt - wanneer gaan we zien dat die Britse variant dus voor een steeds sterkere groei in besmettingen gaat zorgen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:07 schreef asco het volgende:
[..]
Kan helemaal niet volgens onze kenners. 🙄
Onzin. Niemand beweert dat. Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:07 schreef asco het volgende:
[..]
Zitten ze nu toch ook in als je naar groepsimmuniteit streeft moeten ze volledig afgeschermd worden van de rest. En daar is geen juridische of politiek draagvlak voor. Überhaupt alleen extremisten die dat een reële optie vinden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat hoeft toch ook niet, het zou niet anders dan een lockdown zijn maar dan alleen voor kwetsbaren
Nog 58 minuten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:17 schreef Oidipous het volgende:
Zijn de besmettingscijfers al bekend?
Blijf me alleen afvragen waar de cijfers vandaan komen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:07 schreef asco het volgende:
[..]
Kroegen open.gifquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:13 schreef Zwansen het volgende:
Sinds 5 januari een daling van bijna 30% van de ziekenhuisbezetting (exc IC).
Of een café, of een zwembad, of een school, of een theater, of het verpleeghuis waar je moeder woont.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:16 schreef popje het volgende:
Straks gaat een supermarktorganisatie besluiten wie er nog een supermarkt in mag met een vaccinatiebewijs?
(Bericht op nu.nl over vaccinatiebewijs)
Een grote boodschap?quote:
Want basisschoolkinderen zijn zo veel buiten in groepen na 21uur?quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hopen daarmee de te verwachten stijging naar aanleiding van het openen van scholen wat te kunnen dempen.
jij hebt het over grondwettelijk onmogelijk, of het haalbaar is weer wat andersquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Zitten ze nu toch ook in als je naar groepsimmuniteit streeft moeten ze volledig afgeschermd worden van de rest. En daar is geen juridische of politiek draagvlak voor. Überhaupt alleen extremisten die dat een reële optie vinden.
Nee, maar dat hoeft ook niet. Een daling onder een groep kan een stijging onder een andere groep toch compenseren?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Want basisschoolkinderen zijn zo veel buiten in groepen na 21uur?
Rot op met je solidair... me dunkt dat we wel solidair genoeg geweest zijn afgelopen jaar. Als straks de wereld weer open mag en wij moeten thuis blijven (wij is niet gevaccineerd NL), dan kan wie deze regels oplegt toch echt de schijt krijgen!quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of een café, of een zwembad, of een school, of een theater, of het verpleeghuis waar je moeder woont.
Dat schijnt solidair te zijn.
Pas een aantal maanden om 15.15uquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:20 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Huh? Zo lang nog wachten? Ik dacht dat het om 2 uur bekend gemaakt zou worden?
Ja, dat is de grote vraag op dit moment. De modellen zeggen dat het zo ongeveer nu zou gaan moeten stijgen, dus we gaan het zien.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar dat zo gevreesde omslagpunt - wanneer gaan we zien dat die Britse variant dus voor een steeds sterkere groei in besmettingen gaat zorgen?
Deze grootspraak horen we hier volgens mij ook al maanden..quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:20 schreef popje het volgende:
[..]
dan kan wie deze regels oplegt toch echt de schijt krijgen!
Het komt op mij over alsof ze de scholen kosten wat het kost willen openen, ook als het eigenlijk epidemiologisch gezien niet zo verstandig is. Dus ze grijpen alle andere maatregelen aan die ze kunnen verzinnen om dit mogelijk te maken en dan hopen ze er maar het beste van.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kom op mij over alsof men maar wat doet. Gewoon gokken.
Denk je echt dat Unilever denkt te bepalen in hoeverre je besmet bent? Zelfs als ze dat doen kan Jumbo of vomar zeggen dat zij onder voorwaarden onder die norm gaat zitten, daarbij, denk je echt dat een gemmiddeld iemand een sneltest van een 14 jarige snotneus gaat toestaan?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:16 schreef popje het volgende:
Straks gaat een supermarktorganisatie besluiten wie er nog een supermarkt in mag met een vaccinatiebewijs?
Ik moet toch echt gewoon boodschappen doen hoor, met of zonder vaccinatiebewijsquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Deze grootspraak horen we hier volgens mij ook al maanden..
Nou en?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:21 schreef mir1986 het volgende:
1,1% positief van de testen in Lansingerland.
België:quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Blijf me alleen afvragen waar de cijfers vandaan komen.
NICE laat echt iets anders zien als je daar nu kijkt.
🟢Clinic: 1.519 (-82)
🟢ICU: 602 (-11)
NICE (net gekeken) zegt
Kliniek 1613
ICU 596
Maurice:quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:21 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
1,1% positief van de testen in Lansingerland.
En bepaalde zaken maken me steeds verdrietiger. Een vaccinpaspoort om nog deel te mogen nemen aan de maatschappij, wellicht een bezoekverbod, avondklok die verlengd gaat worden. Waar stopt dit in hemelsnaam? Wanneer houden ze op ons in een wurggreep te houden?
Ben benieuwd of de data-analisten van dit forum hier op dezelfde manier naar kijken.quote:Inmiddels is het rapport aan de Tweede Kamer ter beschikking gesteld. Dit is dat rapport.
Later zal ik er inhoudelijk op terugkomen en het onderstaande blog van vanmorgen zo nodig aanpassen.
Wel valt één ding op: Het aantal positieve testen waarmee men succesvol van vastgesteld heeft dat het al dan niet de Britse variant betrof is dermate laag (slechts 137 positieve testen) en niet representatief voor wat er in Lansingerland aan de hand is, dat er GEEN ENKELE CONCLUSIE UIT GETROKKEN KAN WORDEN!!
Van de 34 samples met de Engelse variant die men uberhaupt gevonden heeft waren er minstens 26 verbonden aan de uitbraak in de school.
Bij het bevolkingsonderzoek van de hele gemeente zijn er van 84 positieve testen het type vastgesteld. Daarvan waren 5 dus 5,6% van de Engelse variant. Dat was (gemiddeld) op 18 januari en toen zou in heel Nederland volgens het model van het RIVM het aandeel in Nederland op dat moment al beduidend hoger zijn geweest.
Jup, compleet wanbeleid.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het komt op mij over alsof ze de scholen kosten wat het kost willen openen, ook als het eigenlijk epidemiologisch gezien niet zo verstandig is. Dus ze grijpen alle andere maatregelen aan die ze kunnen verzinnen om dit mogelijk te maken en dan hopen ze er maar het beste van.
Dat er mensen zijn die serieus denken dat je straks geen boodschappen mag doenquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zal dan ook gewoon mogen, drama queen..
Sowieso, wat is er mis met boodschappen laten bezorgenquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat er mensen zijn die serieus denken dat je straks geen boodschappen mag doen![]()
Nou zo praat je wel met je ROT OP MET JE SOLIDARITEIT!quote:
Waar is die o zo gevaarlijke variant? Hij zou toch wijdverspreid zijn in Nederland? En jij vindt al die andere zaken genoemd in dat bericht geen probleem? Maakt niet uit joh dat al onze vrijheden voor onbepaalde tijd weg zijn?quote:
Kan ik hier in Amsterdam lang op een slot wachten...quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sowieso, wat is er mis met boodschappen laten bezorgen
Wat een onzin. Natuurlijk mag je boodschappen doen. Zal ook wel moeten aangezien je geen restaurants etc meer in mag.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat er mensen zijn die serieus denken dat je straks geen boodschappen mag doen![]()
Dat soort dingen ben ik soms wel met Maurice eens...quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:23 schreef Oidipous het volgende:
dat er GEEN ENKELE CONCLUSIE UIT GETROKKEN KAN WORDEN!!
Levensmiddelenvoorziening zal inderdaad wel vallen onder de uitzondering 'niet redelijk', net als onderwijsinstellingen, maar voor alles wat ook maar in de buurt komt van entertainment (en alles wat werkt onder een vergunningentselsel) is dit een bijzonder realistische optie. En een bijzonder ongewenste.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als wij als enige niet mogen omdat we nog niet gevaccineerd zijn, gewoon ff op aliexpress kijken.quote:
Ja klinkt goed, van 08:00 - 21:00 open voor 60+ en een speciaal uurtje voor <60 van 07:00 -08:00quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:16 schreef popje het volgende:
Je beantwoord je eigen vragen en daar word beleid op gemaakt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:27 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waar is die o zo gevaarlijke variant? Hij zou toch wijdverspreid zijn in Nederland? En jij vindt al die andere zaken genoemd in dat bericht geen probleem? Maakt niet uit joh dat al onze vrijheden voor onbepaalde tijd weg zijn?
Het maakt niet uit dat gezonde mensen die een auto-ongeluk krijgen, doordat een andere idioot kneiterhard met zijn Volkswagen Golf (3e editie) op die mensen in is gereden, niet op de IC terecht kunnen omdat die vol ligt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:27 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waar is die o zo gevaarlijke variant? Hij zou toch wijdverspreid zijn in Nederland? En jij vindt al die andere zaken genoemd in dat bericht geen probleem? Maakt niet uit joh dat al onze vrijheden voor onbepaalde tijd weg zijn?
Ik ben enthousiaster over het pick-up point hier in de buurt. Dan hoef je ook niet zo op de deurbel te letten, je gaat gewoon wanneer het je uitkomt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sowieso, wat is er mis met boodschappen laten bezorgen
Daar gaat het toch helemaal niet om. Dat je geen bezoek meer mag hebben voor onbepaalde tijd, al die mensen die daar veel mentale klachten van krijgen. De mensen krijgen nu klap op klap en wanneer stopt dit?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kan je wel afvragen of de samenleving op dit moment wel zo solidair zijn met de jongeren, aangezien zij meer met de gebakken peren zitten dan andere groepen van de bevolking.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou zo praat je wel met je ROT OP MET JE SOLIDARITEIT!
Echt fucking bizar. Alsof je de enige bent die offers moet leveren.
Nee maar ik ben klaar met solidariteit als ik geen boodschappen meer mag doen als ik niet gevaccineerd ben. En ik ben nu inderdaad enigszins boos... misschien moet ik even een bokslesje nemen (oh nee dat kan niet)quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou zo praat je wel met je ROT OP MET JE SOLIDARITEIT!
Echt fucking bizar. Alsof je de enige bent die offers moet leveren.
Want die cijfers zijn zo erg dat dat nu het geval gaat zijn? We zien al nauwelijks mensen, doe normaal zeg.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het maakt niet uit dat gezonde mensen die een auto-ongeluk krijgen, doordat een andere idioot kneiterhard met zijn Volkswagen Golf (3e editie) op die mensen in is gereden, niet op de IC terecht kunnen omdat die vol ligt.
Online bokslesquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:29 schreef popje het volgende:
[..]
Nee maar ik ben klaar met solidariteit als ik geen boodschappen meer mag doen als ik niet gevaccineerd ben. En ik ben nu inderdaad enigszins boos... misschien moet ik even een bokslesje nemen (oh nee dat kan niet)
* Tijger_m kijkt uit her raam, ziet mensen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:29 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Want die cijfers zijn zo erg dat dat nu het geval gaat zijn? We zien al nauwelijks mensen, doe normaal zeg.
We moeten nu offers nemen om late meer vrijheden te krijgenquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:29 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Want die cijfers zijn zo erg dat dat nu het geval gaat zijn? We zien al nauwelijks mensen, doe normaal zeg.
Ja, gelukkig mag je nog wel naar buiten om een wandeling te maken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
* Tijger_m kijkt uit her raam, ziet mensen.
Tuurlijk, daar geloof jij nog in? De overheid bepaalt het allemaal wel voor ons.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
We moeten nu offers nemen om late meer vrijheden te krijgen
Gekker nog, ik moet zelfs naar buiten, ik heb 2 honden die 3 keer per dag naar buiten willenquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:30 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, gelukkig mag je nog wel naar buiten om een wandeling te maken.
Ah, heb je weer een nieuwe smoes gevonden om toch vooral de scholen dicht te houden?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Anyway, beter blijven alle scholen maandag (en de rest van de week) gewoon dicht:
[ twitter ]
Wordt anders een behoorlijke chaos..
Ik heb echt nog nooit mee gemaakt dat school niet door zou kunnen gaan door wat sneeuwval. Dat zou echt te bizar voor woorden zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Anyway, beter blijven alle scholen maandag (en de rest van de week) gewoon dicht:
[ twitter ]
Het heeft geen zin om op uitzonderlijke situaties beleid te maken, aangezien de rest die uitzonderingen dan ook wilt, er valt voor ieder persoon en elke situatie een uitzondering te vinden, maar stellen dat het hele beleid dan maar opgegeven moet worden is wel erg radicaal.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:28 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daar gaat het toch helemaal niet om. Dat je geen bezoek meer mag hebben voor onbepaalde tijd, al die mensen die daar veel mentale klachten van krijgen. De mensen krijgen nu klap op klap en wanneer stopt dit?
Al zal ik mij niet houden aan het bezoekverbod, ze kunnen de... Krijgen.
Het is ook wat, he. Mogen de scholen eindelijk weer open, krijgen de kinderen ijsvrijquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Jij denkt dat de overheid alle ondernemers naar de tering wil helpen en onze economie wil slopen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:30 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Tuurlijk, daar geloof jij nog in? De overheid bepaalt het allemaal wel voor ons.
Ja, speciaal om jou te pesten Jannekequote:Op donderdag 4 februari 2021 14:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ah, heb je weer een nieuwe smoes gevonden om toch vooral de scholen dicht te houden?
We hebben het over basisscholen hè. De straat uit en je bent er in de meeste gevallen.
Ik mag dat woord niet gebruiken maar dat is toch typisch verwend gedrag, denken dat je onevenredig zwaar getroffen bent door deze pandemie als jongere dan mensen uit een andere leeftijdscategorie?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:28 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Je kan je wel afvragen of de samenleving op dit moment wel zo solidair zijn met de jongeren, aangezien zij meer met de gebakken peren zitten dan andere groepen van de bevolking.
Maar goed, ik ga hier geen jongeren/ouderen discussie voeren.
Jij kent geen ijs/sneeuwvrij? Zat gebeurt in NL.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb echt nog nooit mee gemaakt dat school niet door zou kunnen gaan door wat sneeuwval. Dat zou echt te bizar voor woorden zijn.
Gewoon open doen dus.
Huh, wat raar. Het hele idee van dat onderzoek in Lansingerland was toch dat alle positieve tests extra onderzocht werden in het Erasmus, om te kijken of het de B117 variant betrof? Hebben ze toch een steekproef gedaan?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:23 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Maurice:
[..]
Ben benieuwd of de data-analisten van dit forum hier op dezelfde manier naar kijken.
Hoop het voor ze, maken we nog maar weinig mee hier..quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook wat, he. Mogen de scholen eindelijk weer open, krijgen de kinderen ijsvrij
3 keer per dag naar buiten... Dat wordt lastig als je dadelijk weer overdag naar werk gaat...quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gekker nog, ik moet zelfs naar buiten, ik heb 2 honden die 3 keer per dag naar buiten willen
Voor mij niet, ik werk buiten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:32 schreef Oidipous het volgende:
[..]
3 keer per dag naar buiten... Dat wordt lastig als je dadelijk weer overdag naar werk gaat...
Leuk voor die gasten juist. Meteen dik sneeuwballengevecht bij het herzien van de klasgenootjesquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb echt nog nooit mee gemaakt dat school niet door zou kunnen gaan door wat sneeuwval. Dat zou echt te bizar voor woorden zijn.
Gewoon open doen dus.
Dat is wat anders.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:32 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Jij kent geen ijs/sneeuwvrij? Zat gebeurt in NL.
Ik wel l. Maart 2005 in het Noorden. Er was 50cm sneeuw gevallen en hoefde niet naar schoolquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gewoon open doen dus.
Eh? Ik wel. Toen ik nog op school zat zelfs, ijsvrij noemden wij dat toenquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gewoon open doen dus.
Precies. Elke basisschool zit zo'n beetje op fietsafstand/loopafstand ook.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Leuk voor die gasten juist. Meteen dik sneeuwballengevecht bij het herzien van de klasgenootjes
Ik heb echt nog nooit mee gemaakt dat school niet door zou kunnen gaan door wat sneeuwval.quote:
Basisonderwijs?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik wel l. Maart 2005 in het Noorden. Er was 50cm sneeuw gevallen en hoefde niet naar school
https://www.theguardian.c(...)e4888f08b99d96f25a14quote:WHO inspectors in Wuhan hold 'frank' talks over source of virus
World Health Organization inspectors had “very frank” discussions with Chinese scientists about the source of the pandemic, including theories it leaked from a laboratory, the head of the probe in Wuhan has told AFP.
The talks covered famous claims widely reported in global media, Peter Ben Embarek said in an interview a day after he and his WHO team visited the lab. While he did not identify specific theories, Ben Embarek described some of them as irrational and insisted the investigators would not waste time chasing the wildest claims.
"The discussions were very frank ... We discussed ... a lot of the famous theories and so on, and what has been done to explain them."
Since emerging from a 14-day hotel quarantine last week, the WHO experts have visited a number of high-profile sites linked to the pandemic origins, including a seafood market where people were first found falling ill.
The trip yesterday to the Wuhan Institute of Virology was one of the highest-profile events on the agenda because of the controversial theory it was the source of the pandemic, AFP reports. Scientists at the laboratory conduct research on some of the world’s most dangerous diseases, including strains of bat coronaviruses similar to Covid-19.
Speculation emerged early in the pandemic that the virus could have accidentally leaked from the lab in Wuhan, although there was no evidence to back up that theory.
Ben Embarek said discussions at the lab were useful to understand the staff’s position “in regards to many of these statements and claims that everyone has seen and read about in the news”. He appeared to dismiss some of the theories, calling much of the speculation “excellent scenarios for good movies and series for the years to come”.
It comes as China’s foreign ministry said today it had lodged “stern representations” to the BBC over what it said was “fake news” coverage of Covid-19, and urged the broadcaster to publicly apologise, Reuters reports.
In a statement, a ministry spokesperson said that the BBC had recently “linked the pandemic to politics” and “rehashed theories about covering up by China”. The statement was issued shortly after UK media regulator Ofcom announced it had revoked China Global Television Network’s (CGTN) licence to broadcast in the UK.
Hoe kom je er bij dat de jongeren het niet zo nauw nemen met de regels? Ik ken zat mensen in de leeftijdscategorie 20-30 die netjes de regels opvolgen. Of doel je op een handjevol relschoppers die uit de band zijn gesprongen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik mag dat woord niet gebruiken maar dat is toch typisch verwend gedrag, denken dat je onevenredig zwaar getroffen bent door deze pandemie als jongere dan mensen uit een andere leeftijdscategorie?
Denk dat veel jongeren het allang gehad hebben en het met de regels ook allemaal niet zo nauw nemen, voor een 70+er met overgewicht is dat gewoon geen optie want dan is er een reëele kans dat je het niet na kunt vertellen.
Hoezo dat? Sowieso niet relevant voor mij sinds ik met vroeg pensioen ben maar toen ik nog werkte was dat geen enkel probleem. Een keer voordat ik naar werk ging, een keer als ik thuiskwam en een keer voor het slapen gaan. Doe dat nog steeds precies hetzelfde.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:32 schreef Oidipous het volgende:
[..]
3 keer per dag naar buiten... Dat wordt lastig als je dadelijk weer overdag naar werk gaat...
Nou, ik niet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh? Ik wel. Toen ik nog op school zat zelfs, ijsvrij noemden wij dat toen
Ik zat op de middelbare school in dezelfde woonplaats waar ik woonde. Het gold ook sneeuwvrij voor de basisscholenquote:
20 centimeter hebben ze het over, dat is best een serieus pak sneeuw, hoor.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het mag officieel ook niet volgens rijksoverheid.nl, alleen bij overmacht als een school niet bereikbaar is door hevige sneeuwval. En dat is niet het geval met een paar centimeter.
Sommige weerdiensten voorspellen 20 centimeter nuquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nou, ik niet.
Het mag officieel ook niet volgens rijksoverheid.nl, alleen bij overmacht als een school niet bereikbaar is door hevige sneeuwval. En dat is niet het geval met een paar centimeter.
Al is het 50 centimeter, daar kan je prima door naar school.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
20 centimeter hebben ze het over, dat is best een serieus pak sneeuw, hoor.
Allemaal ogen eruit en mensen die uitglijden. Klap in het gezicht van de zorg.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Leuk voor die gasten juist. Meteen dik sneeuwballengevecht bij het herzien van de klasgenootjes
Al is het een meter.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sommige weerdiensten voorspellen 20 centimeter nu
quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Al is het 50 centimeter, daar kan je prima door naar school.
Da's een goeie piemel aan sneeuwquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt niet. Zelf meegemaaktquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Al is het 50 centimeter, daar kan je prima door naar school.
Overmacht kan ook betekenen dat er te weinig leraren zijn die in dat weer naar hun werk kunnen komen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nou, ik niet.
Het gaat niet om hoeveel sneeuw er valt, maar wat je ermee doetquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Da's een goeie piemel aan sneeuw
Moet je eens in het VK kijken, twee vlokjes en de scholen zijn dichtquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:38 schreef Scrummie het volgende:
Wat een mietjesland dit. Boehoe, er valt wat sneeuw. Snel, sluit de scholen.
Ik ook niet, maar geloof mij; al mijn collega's met kinderen brengen de kinderen het liefst nog op de slee naar school als het nodig is.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag van mij allemaal, ik heb geen schoolgaande kinderen
Lekker op de slee er naartoequote:Op donderdag 4 februari 2021 14:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ah, heb je weer een nieuwe smoes gevonden om toch vooral de scholen dicht te houden?
We hebben het over basisscholen hè. De straat uit en je bent er in de meeste gevallen.
Dit. Het probleem is meer dat leraren niet op school kunnen komen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Overmacht kan ook betekenen dat er te weinig leraren zijn die in dat weer naar hun werk kunnen komen.
Mijn neefje studeert, wat ik hoor hebben ze elke week kleinschalige feestjes en zoeken mekaar volop op (samen eten, bier drinken voetbal etc)quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:35 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat de jongeren het niet zo nauw nemen met de regels? Ik ken zat mensen in de leeftijdscategorie 20-30 die netjes de regels opvolgen. Of doel je op een handjevol relschoppers die uit de band zijn gesprongen?
Daarnaast, zoals gezegd wil ik dit topic niet verzieken met een tergend lange discussie tussen ouderen en jongeren, maar de data/nieuws van afgelopen tijd laat toch wel zien dat dit de jongeren het meest treft.
Ach, dat is een detail, als de kinderen maar de deur uit zijnquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dit. Het probleem is meer dat leraren niet op school kunnen komen.
Willen komen is een nog groter probleem momenteel.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dit. Het probleem is meer dat leraren niet op school kunnen komen.
Nou volgens van Dissel gaan met en de avondklok eraf, de bezoekbeperking van 1 p en de winkelsluiting het aantal gevallen exorbitant stijgen! Tot wel 1500 ic opnames.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:35 schreef Bocaj het volgende:
Rutte heeft wel veel, heel veel woorden nodig om de de scholen open te doen kunnen...![]()
Ik durf haast wel te wedden dat als de winkels weer open zijn (wel met mondkapje (ook al helpt het misschien maar een beetje)) veel minder besmettingen teweeg brengen! (En met een afhaal systeem al helemaal!)
Hebben de kinderen ook eens keer plezier en hebben ze even geen zorgen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, dat is een detail, als de kinderen maar de deur uit zijn
Ja, maar onze kinderen eten boterhammen met pindakaas!quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Moet je eens in het VK kijken, twee vlokjes en de scholen zijn dicht
Die pindakaas heb je pas wat aan als groot bent, he?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:42 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, maar onze kinderen eten boterhammen met pindakaas!
En kunnen de pappa's en de mamma's eens meemaken waar hun SUV kinderwagen toe in staat is!
Wat in elk geval wel bekend is, is dat het percentage positieve testen in de leeftijdsgroep 20-29 veel groter is dan het deel dat ze uitmaken van de totale bevolking.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou de cijfers wel eens willen zien hoeveel % het al een keer gehad heeft tussen 15 en 25.
Welk excuus er ook maar gevonden kan worden om scholen gesloten te houdenquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook niet heel gek. Dat is de groep met de meeste sociale contacten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat in elk geval wel bekend is, is dat het percentage positieve testen in de leeftijdsgroep 20-29 veel groter is dan het deel dat ze uitmaken van de totale bevolking.
Als van Dissel het zegt dan moeten we er maar vanuit gaan... IK ben maar een boerenlul die nix weet!quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:41 schreef popje het volgende:
[..]
Nou volgens van Dissel gaan met en de avondklok eraf, de bezoekbeperking van 1 p en de winkelsluiting het aantal gevallen exorbitant stijgen! Tot wel 1500 ic opnames.
Awww, gisteren wou je nog gaan rellenquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet je, prima. Hou die tenten gesloten.
Geen geheim dat ik niet echt voorstander ben om de basisscholen nu te openen, maar het sneeuw argument sta zelfs ik van te kijkenquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:38 schreef Scrummie het volgende:
Wat een mietjesland dit. Boehoe, er valt wat sneeuw. Snel, sluit de scholen.
Ja begrijpelijk ook, als ik 18 was had ik er ook echt schijt aan zeker met leeftijdsgenoten onderling. Je wordt toch amper ziek.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat in elk geval wel bekend is, is dat het percentage positieve testen in de leeftijdsgroep 20-29 veel groter is dan het deel dat ze uitmaken van de totale bevolking.
Situatie is nu wel serieus anders.. maar goed, laten we niet veel offtopic gaan. Mijn opmerking was meer als geintje bedoelt maar ik merk dat er direct mensen in een stuip schieten hierquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Geen geheim dat ik niet echt voorstander ben om de basisscholen nu te openen, maar het sneeuw argument sta zelfs ik van te kijken![]()
Daarnaast betwijfel ik of er uberhaupt echte sneeuw gaat vallen. Word wel vaker voorspelt, maar de laatste keren valt het eigenlijk altijd mee. Paar weken terug een beetje sneeuw gezien wat voor een uurtje bleef liggen; de keer ervoor was jaren terug
Ja, want dat is wat ik gisteren zei. Volgens mij waren mijn letterlijke woorden (vreedzaam) protesteren.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Awww, gisteren wou je nog gaan rellen
Staat op het dashboard: https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensenquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja begrijpelijk ook, als ik 18 was had ik er ook echt schijt aan zeker met leeftijdsgenoten onderling. Je wordt toch amper ziek.
Zijn die cijfers ergens terug snel te lezen, ben mobiel dus lastig.
BNWquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Geen geheim dat ik niet echt voorstander ben om de basisscholen nu te openen, maar het sneeuw argument sta zelfs ik van te kijken![]()
Daarnaast betwijfel ik of er uberhaupt echte sneeuw gaat vallen. Word wel vaker voorspelt, maar de laatste keren valt het eigenlijk altijd mee. Paar weken terug een beetje sneeuw gezien wat voor een uurtje bleef liggen; de keer ervoor was jaren terug
Ik weet het niet meer precies, volgens mij was het iets van #ikdoenietmeermeequote:Op donderdag 4 februari 2021 14:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, want dat is wat ik gisteren zei. Volgens mij waren mijn letterlijke woorden (vreedzaam) protesteren.
#ikdoenietmeermee was inderdaad een onderdeel van de tekst. Is dat inmiddels een synoniem voor rellen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer precies, volgens mij was het iets van #ikdoenietmeermee
Hoe dan ook, het is natuurlijk grappig om de sneeuwval erbij te halen, maar verder niet een heel serieus argument om de scholen toch niet te openen.
Ik las het ook als een grapjequote:Op donderdag 4 februari 2021 14:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Situatie is nu wel serieus anders.. maar goed, laten we niet veel offtopic gaan. Mijn opmerking was meer als geintje bedoelt maar ik merk dat er direct mensen in een stuip schieten hier
Ik ben er sowieso geen voorstander van omdat het dan neer komt op een verplichting zonder het een verplichting te noemen. Maar als ze er al gebruik van willen gaan maken wacht dan inderdaad op z'n minst totdat iedereen de kans heeft gehad. Niet geheel eerlijk als sommigen dan van de zomer al weer dingen zouden mogen en de rest maar moet wachten tot ergens volgend jaar. Bij wijze van spreken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vaccinatiebewijzen zijn sowieso extreem onredelijk zolang de grote gemene deler geen kans heeft gehad
Het was maar een grapje, hoorquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
#ikdoenietmeermee was inderdaad een onderdeel van de tekst. Is dat inmiddels een synoniem voor rellen?
Volgens die cijfers betrof het in 25% van de gevallen de Britse variant (34 van 137). Maar dan laat hij alle besmettingen verbonden met de uitbraak in de school weg, en houdt hij een percentage van 5.6% over, wat volgens hem niet overeenkomt met het model van het RIVM.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:23 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Maurice:
[..]
Ben benieuwd of de data-analisten van dit forum hier op dezelfde manier naar kijken.
Voor sommigen wellicht ja. Anderen willen gewoon weer open scholen omdat ze vinden dat kinderen goed onderwijs verdienen (digitaal onderwijs is een tussenoplossing, maar niet ideaal natuurlijk). Anderen omdat hun werk ervan afhankelijk is. Anderen omdat het maatschappelijk gewenst is. Veel redenaties dus.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:46 schreef Bocaj het volgende:
Is het hele scholen opengooien niet het gevolg van ouders die hun kinderen meer dan zat zijn thuis?
Terwijl er niet eens bekend is welk effect het heeft. Mooi is dat. Je verzint een maatregel waarvan je niet weet of het werkt. Je vermoedt het maar weet niet hoeveel exact. Maar volgens weet je wel dat als je die maatregel er af haalt dan het dan maal x gaat stijgenquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:41 schreef popje het volgende:
[..]
Nou volgens van Dissel gaan met en de avondklok eraf, de bezoekbeperking van 1 p en de winkelsluiting het aantal gevallen exorbitant stijgen! Tot wel 1500 ic opnames.
Als het vaccin niet alle soorten virussen in eerste instantie beslaat kan het wel een lange geschiedenis worden...quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:47 schreef eragon2890 het volgende:
Nogmaals, wordt wel steeds minder zeker he dat we onze vrijheid ooit nog terugkrijgen?
Meeste schijt aan maatregelen, meeste sociale contacten, minste risico op slecht ziekteverloop, meeste besmettingen... maar toch horen we elke week dat dit de groep is die het meest lijdt onder de maatregelen en het niet trekt...quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:43 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Dat is ook niet heel gek. Dat is de groep met de meeste sociale contacten.
Heb moeite dat te geloven. Hebben we wel zoveel plekken?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:41 schreef popje het volgende:
[..]
Wie heeft volgens jou het meeste recht tot lijden?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Meeste schijt aan maatregelen, meeste sociale contacten, minste risico op slecht ziekteverloop, meeste besmettingen... maar toch horen we elke week dat dit de groep is die het meest lijdt onder de maatregelen en het niet trekt...
Ik meen dat 1600 kan...quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Heb moeite dat te geloven. Hebben we wel zoveel plekken?
Hahaha complete bullshit.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Meeste schijt aan maatregelen, meeste sociale contacten, minste risico op slecht ziekteverloop, meeste besmettingen... maar toch horen we elke week dat dit de groep is die het meest lijdt onder de maatregelen en het niet trekt...
En ze hebben ineens ook exacte getallen over het effect van de scholensluiting (terwijl ze ongeveer tegelijk met de scholen ook de winkels, contactberoepen, doorstroomlocaties, sportscholen gesloten hebben, en ook nog eens feestdagen tussendoor zaten)quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:50 schreef alpeko het volgende:
[..]
Terwijl er niet eens bekend is welk effect het heeft. Mooi is dat. Je verzint een maatregel waarvan je niet weet of het werkt. Je vermoedt het maar weet niet hoeveel exact. Maar volgens weet je wel dat als je die maatregel er af haalt dan het dan maal x gaat stijgen
Heeft ie ook gezegd hoeveel de gevallen stijgen als we de maatregelen wél houden? Als dat 1400 is, dan zijn de maatregelen te zwaar t.o.v. de winst. Als het 100 is, dan is er iets voor te zeggen...quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:41 schreef popje het volgende:
[..]
Okay maar de ziekenhuizen lijken nu al een drama van 600 stuks te maken? wat we nu ongeveer hebben. hoe wil je dan 1600 gaan herbergen.quote:
Sinds wanneer is één wereldvreemde arts uit de UK die iets roept representatief voor wat er gaat gebeuren dan?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:47 schreef eragon2890 het volgende:
Wat zijn al die mensen die zeggen dat ze ons niet voor eeuwig 1.5m en mondkapjes willen opleggen ineens stil over die berichten uit UK...
Nogmaals, wordt wel steeds minder zeker he dat we onze vrijheid ooit nog terugkrijgen?
Hallo user Lenny, user GGMM hier.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boys
Lenny hier voor de cijfers.
Is user @:zipportal er ook al?
Welke regio? Apart terwijl er continu daling is.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Echt één grote teringzooi hier in het ziekenhuis. Dit ter info.
Ben overigens nog wel altijd voor versoepeling.
we zijn allemaal aan de kroegen open toequote:Op donderdag 4 februari 2021 14:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Teringzooi qua drukte, of heeft Kuipers weer een 'beleids'verandering door je strot geduwd?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
BrabantGodquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:57 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Welke regio? Apart terwijl er continu daling is.
Gisteren waren het er nog geen 30quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Haha eerste nu. Regionale piek. En een uitbraak op een reguliere afdeling (met doden tot gevolg). Niet best.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Teringzooi qua drukte, of heeft Kuipers weer een 'beleids'verandering door je strot geduwd?
Nieuwsbericht van 26-03-2020 Kamer krijgt toezegging IC-bedden, eist actie voor meer coronatests.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Okay maar de ziekenhuizen lijken nu al een drama van 600 stuks te maken? wat we nu ongeveer hebben. hoe wil je dan 1600 gaan herbergen.
30 wat?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Gisteren waren het er nog geen 30
hoe dan ook is een halfjaar een kleiner levensdeel van een 72 jarige dan van een 18 jarigequote:Op donderdag 4 februari 2021 14:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja alleen is dat niet waar.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:00 schreef Predator40 het volgende:
besmettingen zeggen geen reet meer nu he als er 30% minder word getest, dat weten jullie ?
Blijdorp en dan helemaal achteraan de vaccinatiestraatquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:00 schreef zalkc het volgende:
Nu er allerlei evenemntslocaties, zoals het dolfinarium, als vaccinatiestraat worden ingezet, is het niet een idee om een aantal andere langdurig gesloten gelegenheden hiervoor open te stellen?
In Duitsland hebben ze het over versoepelingen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar DE BRITSE VARIANT DES DOODS komt er nu echt aan??
Op basis van een wetenschappelijke berekening, kom ik tot een cijfer van 3946.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:00 schreef Houtenbeen het volgende:
Sinds wanneer is gokken hier weer toegestaan
Niemand, iedereen lijdt eronder. Daarom snap ik de klaagzang niet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:53 schreef Noek het volgende:
[..]
Wie heeft volgens jou het meeste recht tot lijden?
een half jaar van een baby die 6 maanden oud is zijn hele leven, die heeft al zijn hele leven last ervan !quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe dan ook is een halfjaar een kleiner levensdeel van een 72 jarige dan van een 18 jarige
Omdat?quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:00 schreef Predator40 het volgende:
besmettingen zeggen geen reet meer nu he als er 30% minder word getest, dat weten jullie ?
Maar als er 30% meer getest wordt wel?quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:00 schreef Predator40 het volgende:
vorige week is er 30% minder getest dus wat is er niet waar ?quote:
geen idee...minder klachten ? of niet zomaar al je data vrij willen geven voor een kuchje ?quote:
Nou dan heb ik verkeerde cijfers gehoordquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik volg je niet helemaal. Je hebt het niet over mijn ziekenhuis iig.
Geen idee welke regio je zit, maar sterkte!quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Haha eerste nu. Regionale piek. En een uitbraak op een reguliere afdeling (met doden tot gevolg). Niet best.
Of juist andersom. Kleiner levensdeel opgeofferd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe dan ook is een halfjaar een kleiner levensdeel van een 72 jarige dan van een 18 jarige
Dacht dat die hier moesten inderdaad:quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:00 schreef Houtenbeen het volgende:
Sinds wanneer is gokken hier weer toegestaan
het percentage positief zegt meer ......over een daling of een stijging.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar als er 30% meer getest wordt wel?
Minder getest, wil natuurlijk ook zeggen dat er minder aanleiding is om te testen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vorige week is er 30% minder getest dus wat is er niet waar ?
Bedankt, doen we niks mee.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het percentage positief zegt meer ......over een daling of een stijging.
dat zeg ik al maanden
Geen gifjes dan ook niet gokkenquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dacht dat die hier moesten inderdaad:
COR / Place your bets: de dagelijkse cijfers
Oei, dat had ik niet in de gaten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dacht dat die hier moesten inderdaad:
Je weet toch ook niet waar ik werk? Heb ik hier nooit genoemd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:04 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nou dan heb ik verkeerde cijfers gehoord![]()
of mensen zijn niet zo blij dat hun data word verkochtquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Minder getest, wil natuurlijk ook zeggen dat er minder aanleiding is om te testen.
Ja dat zal het zijnquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of mensen zijn niet zo blij dat hun data word verkocht
ETZquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je weet toch ook niet waar ik werk? Heb ik hier nooit genoemd.
het is wel toevallig, precies na het datalek en 30% minder is een hoopquote:
je moet de politiek in gaanquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Of juist andersom. Kleiner levensdeel opgeofferd.
Of niet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of mensen zijn niet zo blij dat hun data word verkocht
quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is wel toevallig, precies na het datalek en 30% minder is een hoop
Editquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Laatste post daar is van 28 januari. Iedereen doet het de afgelopen dagen hier.
4550
Aannames van jouw kant.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is wel toevallig, precies na het datalek en 30% minder is een hoop
Gifje geplaatst. Iedereen kijk SNEL.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:08 schreef Momo het volgende:
[modbreak]Gokken doen we hier:
Gifjes en offtopic doen we hier:
COR / [COR SC #2] Geen echte kroeg, maar een kroeg op fok[/modbreak]
Meer mensen in de SCquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:09 schreef _serial_ het volgende:
Ik wil mijn gifjes weereen van de weinige leuke dingen
COR / [COR SC #2] Geen echte kroeg, maar een kroeg op fokquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:09 schreef _serial_ het volgende:
Ik wil mijn gifjes weereen van de weinige leuke dingen
Oh, ik dacht dat je daar werkte,quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Daar werk ik niet. Maar ook je cijfers over ETZ kloppen niet. Daar liggen er 13 op de IC.
hahaha succes in nederland met die adviezenquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:08 schreef _serial_ het volgende:
Ah RedTeam heeft een nieuw target : ZeroCovid.
4.669 besmettingen vorige week donderdag.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:12 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe veel hadden we vorige week op deze dag?
Het RedTeam is verder wat stil. Daarom gingen ze gisteren in het NRC vertellen dat ze stil waren. Want ze willen geen onrust veroorzaken en hebben alles al kunnen zeggen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:08 schreef _serial_ het volgende:
Lees: Je kan maanden vanalles roepen en beweringen doen. En als het toch niet uitpakt zoals je dacht heb je geen enkele verantwoordelijkheid en verdwijn je maar weer gewoon eventjes.quote:Het aantal besmettingen daalt ondanks de harde lockdown maar langzaam, de ziekenhuisbezetting loopt weer op.
Wim Schellekens: „Daar hebben wij ook geen antwoord op.”
Dat klopt dan weer wel. Werkte.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je daar werkte,![]()
![]()
4659quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:12 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe veel hadden we vorige week op deze dag?
#zeroRedTeamquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:08 schreef _serial_ het volgende:
quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
4.193 nieuwe positieve testen
186 nieuwe ziekenhuisopnames
29 nieuwe IC-opnames
65 nieuwe overlijdens
Vandaag:quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:13 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
4.669 besmettingen vorige week donderdag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
14 gemeentes met 0 besmettingen
11 gemeentes met 1 besmettingen
67 gemeentes met 2-4 besmettingen
114 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Hier zal vast wel weer een draai aan worden gegeven dat het helemaal geen daling isquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:15 schreef Noordzijde het volgende:
4.669 besmettingen vorige week donderdag
.4.193 nieuwe positieve testen vandaag
Weer daling!
JBZ?quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat klopt dan weer wel. Werkte.
Tijd terug ontslag genomen. Paar maanden geen fuck uitgevoerd en toen gevraagd om weer in een topklinisch ziekenhuis te komen werken.
Daar zit ik nu tijdelijk. Volgens mij loopt mijn contract nog een maand of 8.
Nee.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:16 schreef Caland het volgende:
Erg mooi, ik neem aan dat bepaalde establissementen ten behoeve van een zogenaamd natje en droogje nu weer de deuren kunnen openen.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hier zal vast wel weer een draai aan worden gegeven dat het helemaal geen daling is
Stijging ten opzichte van gister!quote:
blijf je dat tot juli zeggen elke dag ?quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:16 schreef Caland het volgende:
Erg mooi, ik neem aan dat bepaalde establissementen ten behoeve van een zogenaamd natje en droogje nu weer de deuren kunnen openen.
Ja en daling ten opzichte van vorige week. Ik dacht dat we niet meer naar dagcijfers keken?quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Stijging ten opzichte van gister!
Vreemde fantasie wel.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Netjes! Zie nu in gedachten zo'n opgewonden hondje voor me en een tank naar de kroeg.
200% Britse variant nuquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hier zal vast wel weer een draai aan worden gegeven dat het helemaal geen daling is
Haphaphapquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:17 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ja en daling ten opzichte van vorige week. Ik dacht dat we niet meer naar dagcijfers keken?
Dinsdag is nog gezegd dat men de kanteling in de komende 2-4 weken verwacht. Dit kan dus ook zo maar pas eind februari / begin maart worden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:18 schreef Caland het volgende:
Maar aan het eind van de week zou toch DE STIJGING DES DOODS komen die de verlenging van de avondklok ging verantwoorden? Hoe gaan ze hier dan weer een draai aan geven?
De stijging zet door!quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Stijging ten opzichte van gister!
En 2-4 weken geleden zouden de IC's nu overspoeld zijn en zaten we op code zwart.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dinsdag is nog gezegd dat men de kanteling in de komende 2-4 weken verwacht. Dit kan dus ook zo maar pas eind februari / begin maart worden.
De meeste mensen zijn blijkbaar nog steeds niet in staat om logaritmisch te denken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:19 schreef Noek het volgende:
Teleurstellende variant tot nu toe. Had al wel meer actie verwacht.
Haha, dit kan ik me inderdaad herinneren. Wordt veel te overdreven die Britse variant.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:20 schreef Caland het volgende:
[..]
En 2-4 weken geleden zouden de IC's nu overspoeld zijn en zaten we op code zwart.
Daar ben jij voor toch? Op je iets te lage pony.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn blijkbaar nog steeds niet in staat om logaritmisch te denken.
Misschien kunnen we dan hier stiekem.....? Als ze er toch niet is.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:19 schreef Zipportal het volgende:
User @:Momo doet vrolijk mee in SC.
Dit weekend code oranje! Toch nog iets.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:20 schreef Caland het volgende:
[..]
En 2-4 weken geleden zouden de IC's nu overspoeld zijn en zaten we op code zwart.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:18 schreef Caland het volgende:
Maar aan het eind van de week zou toch DE STIJGING DES DOODS komen die de verlenging van de avondklok ging verantwoorden? Hoe gaan ze hier dan weer een draai aan geven?
Als het over 2-4 weken pas is, dan klopt of het percentage wat nu B1.1.7 zou zijn niet of R=1,3 niet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dinsdag is nog gezegd dat men de kanteling in de komende 2-4 weken verwacht. Dit kan dus ook zo maar pas eind februari / begin maart worden.
Doet me denken aan een film waar elke dag op de vorige dag leekquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:20 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik denk elke dag weer bij de aantallen "oké nice, maar morgen wordt het dus echt interessant.."
1. Daar ben ik niet voor.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Daar ben jij voor toch? Op je iets te lage pony.
Wacht maar nog 2 weken!quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:20 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Haha, dit kan ik me inderdaad herinneren. Wordt veel te overdreven die Britse variant.
En wat is de sterke versoepeling? Dit biedt nogal wat ruimtequote:Op donderdag 4 februari 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vraag me af of ze meer weten of gewoon heel voorzichtig willen zijn met die nieuwe varianten.
Momo is overal. Zal me niets verbazen als ze straks opeens in de keuken staatquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Misschien kunnen we dan hier stiekem.....? Als ze er toch niet is.
Groundhog Day!quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Doet me denken aan een film waar elke dag op de vorige dag leek
Nee, je hebt nu een plek daarvoor en ik ben niet de enige mod hier.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hey, die ken ik ergens van.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vraag me af of ze meer weten of gewoon heel voorzichtig willen zijn met die nieuwe varianten.
quote:GOMMERS: CODE ZWART EIND JANUARI ALS ER NIETS VERANDERT
BNR Webredactie woensdag 30 december 2020, 16:32
Update: woensdag 30 december 2020, 20:59
Als er niets verandert belanden ziekenhuizen eind januari in het scenario code zwart. Dat zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care. 'Dan moeten artsen echt keuzes maken over leven en dood, die scenario's worden gemaakt.'
Nr 1? Qua grootte?quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:16 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
JBZ?of zijn ze niet meer nummer 1
Code rood verwacht ik zelfsquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:21 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dit weekend code oranje! Toch nog iets.
Dat komt dan al niet overeen met de grafieken des doods. Als je in maart piek op IC verwacht dat moet het niet pas over 4 wkn gaan stijgen. Zeker niet als het dan dus eerst nog 4 wkn daalt. Met die R van 1,3 of zo kom je er dan niet half maart.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sowieso dat laatste en dat eerste ook vaak wel (veel meer cijfers en bronnen tot hun beschikking denk ik zo)quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Gelukkig hebben we de avondklok gekregen!quote:
Zeg je nou keuken omdat het een vrouw is?!quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Momo is overal. Zal me niets verbazen als ze straks opeens in de keuken staat
170.000 besmettingen per dag zou betekenen dat we over 3 maanden naar de kroeg kunnenquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Slechts 163.597 minder positieve gevallen op 4 februari dan gevreesd.
https://www.ad.nl/dossier(...)overspoelt~af4ba9b3/
>R&Pquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:22 schreef Dimachaerus het volgende:
Van al dat niet sporten begin ik nu toch wel allerlei pijntjes te ontwikkelen. Ik had eerst stekende pijntjes in mijn elleboog en gisteravond had ik opeens stekende pijn linksonder in mijn borst. En mentaal gaat het ook niet zo.
Dit soort reacties is wat mij betreft echt een déjà vu naar het begin van dit najaar. Toen werd een tweede golf voorspeld. Dat werd door velen hier weggelachen en bespot. Uiteindelijk kwam die tweede golf er toch.quote:
Waarom ga je dan niet wandelen, fietsen of gewoon iets doen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:22 schreef Dimachaerus het volgende:
Van al dat niet sporten begin ik nu toch wel allerlei pijntjes te ontwikkelen. Ik had eerst stekende pijntjes in mijn elleboog en gisteravond had ik opeens stekende pijn linksonder in mijn borst. En mentaal gaat het ook niet zo.
Volgende week zal het nog wel meevallen! Dan gaat niemand naar buiten met al die sneeuwquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:16 schreef DustPuppy het volgende:
Het vlakt nu wel echt af idd.
Vanaf volgende week weer een stijgende lijn.
Bernheze.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Welke gemeente is dat rode vlekje?
Gollem.gif
Ja en 3 weken geleden deelde je ook prognoses dat het nu helemaal uit de hand zou lopen.......quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Zal hier nog maar eens deze prognose delen dan:
[ twitter ]
Over +/- 10-14 dagen zouden we dan een stijging moeten gaan zien. Niet te hopen natuurlijk!
verlenging om meer inzicht te krijgen in de Britse variantgquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:18 schreef Caland het volgende:
Ik las net dat ze nr. 1 in de top 100 stonden. Weliswaar 2019. Waar dat in is, is mij niet bekend.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nr 1? Qua grootte?
Zijn ze nooit geweest.
Een vriend van mij had vorige week dezelfde klachten. Die is nu dood.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:22 schreef Dimachaerus het volgende:
Leuk woord wel, wappies.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:23 schreef Qarrad het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-naar-huis~a3d1ec72/
De wappies-oh-nee-mag-je-niet-zeggen hebben weer een andere manier gevonden om hun gebrek aan fatsoen en inzicht te etaleren....
Ik stem voor de magische 14 dagen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Zal hier nog maar eens deze prognose delen dan:
[ twitter ]
Over +/- 10-14 dagen zouden we dan een stijging moeten gaan zien. Niet te hopen natuurlijk!
quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:25 schreef opreis het volgende:
[..]
Een vriend van mij had vorige week dezelfde klachten. Die is nu dood.
Sport nog steeds vrijwel dagelijks. 2 dumbbells, een kettlebell, wat weerstandsbanden en hardloopschoenen en je komt een heel eind. Wel tijd dat de sportscholen weer open gaan goftedomme, nu is het toch vooral onderhoud wat je doet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:22 schreef Dimachaerus het volgende:
quote:Aantal gezette prikken
Tot nu toe zijn er 454.998 prikken gezet. Dit cijfer is een berekening en omvat zowel eerste als tweede prikken.
Verwachte levering
Nederland verwacht de komende zes weken 2.473.700 goedgekeurde vaccins te krijgen.
Oh zo'n AD lijstje zeker. Dat neemt echt niemand serieus binnen de ziekenhuizen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:25 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Ik las net dat ze nr. 1 in de top 100 stonden. Weliswaar 2019. Waar dat in is, is mij niet bekend.
Ja joh, doe maar even alsof we geen maatregelen hebben.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:24 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dit soort reacties is wat mij betreft echt een déjà vu naar het begin van dit najaar. Toen werd een tweede golf voorspeld. Dat werd door velen hier weggelachen en bespot. Uiteindelijk kwam die tweede golf er toch.
Je zou toch zeggen dat mensen daarvan geleerd hebben, maar niets blijkt minder waar.
Kortzichtig gepeupel.
Je weet het niet, misschien valt het mee, laten we het hopen. Maar met exponentiële groei kan het hard gaan.
Ik zie alles.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Don't shoot the messenger, ik hoop van ganse harte dat deze prognose niet uitkomt. Ik hoop vanaf nu enkel zicht op versoepelingen (per 2 maart).quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:25 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ja en 3 weken geleden deelde je ook prognoses dat het nu helemaal uit de hand zou lopen.......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |