SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar dat zo gevreesde omslagpunt - wanneer gaan we zien dat die Britse variant dus voor een steeds sterkere groei in besmettingen gaat zorgen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:07 schreef asco het volgende:
[..]
Kan helemaal niet volgens onze kenners. 🙄
Onzin. Niemand beweert dat. Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:07 schreef asco het volgende:
[..]
Zitten ze nu toch ook in als je naar groepsimmuniteit streeft moeten ze volledig afgeschermd worden van de rest. En daar is geen juridische of politiek draagvlak voor. Überhaupt alleen extremisten die dat een reële optie vinden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat hoeft toch ook niet, het zou niet anders dan een lockdown zijn maar dan alleen voor kwetsbaren
Nog 58 minuten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:17 schreef Oidipous het volgende:
Zijn de besmettingscijfers al bekend?
Blijf me alleen afvragen waar de cijfers vandaan komen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:07 schreef asco het volgende:
[..]
Kroegen open.gifquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:13 schreef Zwansen het volgende:
Sinds 5 januari een daling van bijna 30% van de ziekenhuisbezetting (exc IC).
Of een café, of een zwembad, of een school, of een theater, of het verpleeghuis waar je moeder woont.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:16 schreef popje het volgende:
Straks gaat een supermarktorganisatie besluiten wie er nog een supermarkt in mag met een vaccinatiebewijs?
(Bericht op nu.nl over vaccinatiebewijs)
Een grote boodschap?quote:
Want basisschoolkinderen zijn zo veel buiten in groepen na 21uur?quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hopen daarmee de te verwachten stijging naar aanleiding van het openen van scholen wat te kunnen dempen.
jij hebt het over grondwettelijk onmogelijk, of het haalbaar is weer wat andersquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Zitten ze nu toch ook in als je naar groepsimmuniteit streeft moeten ze volledig afgeschermd worden van de rest. En daar is geen juridische of politiek draagvlak voor. Überhaupt alleen extremisten die dat een reële optie vinden.
Nee, maar dat hoeft ook niet. Een daling onder een groep kan een stijging onder een andere groep toch compenseren?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Want basisschoolkinderen zijn zo veel buiten in groepen na 21uur?
Rot op met je solidair... me dunkt dat we wel solidair genoeg geweest zijn afgelopen jaar. Als straks de wereld weer open mag en wij moeten thuis blijven (wij is niet gevaccineerd NL), dan kan wie deze regels oplegt toch echt de schijt krijgen!quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of een café, of een zwembad, of een school, of een theater, of het verpleeghuis waar je moeder woont.
Dat schijnt solidair te zijn.
Pas een aantal maanden om 15.15uquote:Op donderdag 4 februari 2021 14:20 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Huh? Zo lang nog wachten? Ik dacht dat het om 2 uur bekend gemaakt zou worden?
Ja, dat is de grote vraag op dit moment. De modellen zeggen dat het zo ongeveer nu zou gaan moeten stijgen, dus we gaan het zien.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar dat zo gevreesde omslagpunt - wanneer gaan we zien dat die Britse variant dus voor een steeds sterkere groei in besmettingen gaat zorgen?
Deze grootspraak horen we hier volgens mij ook al maanden..quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:20 schreef popje het volgende:
[..]
dan kan wie deze regels oplegt toch echt de schijt krijgen!
Het komt op mij over alsof ze de scholen kosten wat het kost willen openen, ook als het eigenlijk epidemiologisch gezien niet zo verstandig is. Dus ze grijpen alle andere maatregelen aan die ze kunnen verzinnen om dit mogelijk te maken en dan hopen ze er maar het beste van.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kom op mij over alsof men maar wat doet. Gewoon gokken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |