SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Inkopper: had een jaar geleden gezegd dat we zonder morren zouden smeken om een gemuilkorfde avondklok en maximaal één bezoeker per dag; en je had kunnen rekenen op een meewarige blik.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat er mensen zijn die serieus denken dat je straks geen boodschappen mag doen![]()
quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Inkopper: had een jaar geleden gezegd dat we zonder morren zouden smeken om een gemuilkorfde avondklok en maximaal één bezoeker per dag; en je had kunnen rekenen op een meewarige blik.
Behalve dat het niet waar is.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Inkopper: had een jaar geleden gezegd dat we zonder morren zouden smeken om een gemuilkorfde avondklok en maximaal één bezoeker per dag; en je had kunnen rekenen op een meewarige blik.
Je hoeft het niet te delen...quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Don't shoot the messenger, ik hoop van ganse harte dat deze prognose niet uitkomt. Ik hoop vanaf nu enkel zicht op versoepelingen (per 2 maart).
Dat duurt dan nog best langquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Over +/- 10-14 dagen zouden we dan een stijging moeten gaan zien. Niet te hopen natuurlijk!
Goed nieuws, opnames hoeven nog maar 300% lager voordat we een treedje terug gaan op de ladderquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:30 schreef Nober het volgende:
Positief getest: 4.246
Totaal: 993.430 (+4.193 ivm -53 corr.)
Perc. positief 30 jan - 01 feb: 11,9%
Opgenomen: 186
Huidig: 1.519 (-82)
Opgenomen op IC: 29
Huidig: 602 (-11)
Overleden: 67
Totaal: 14.234
Vaccins geprikt: 330.494
Vaccins geprikt (geschat): 454.998
Klopt, maar dat bepaal ik zelf omdat ik het de discussie wel waard vind.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je hoeft het niet te delen...
Altijd maar die 2 weken! Ik ruik een complot.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:31 schreef Noek het volgende:
Ja, 10-14 dagen is altijd een mooie marge.
Dan gaan we iets zien. IETS!
En als we dan alsnog weinig zien moet het over 2 weken wel gebeuren.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:31 schreef Noek het volgende:
Oss heeft al jaren geen ziekenhuis meer, Uden is dat.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Bernhoven is toch gewoon dat ziekenhuis van Oss, daar was het begin 2020 nogal erg.
Maar ja, dat zeiden ze 10-14 dagen geleden ook. En de 10-14 dagen daarvoor ook.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:31 schreef Noek het volgende:
Morgen gratis bier staat er in het cafe!quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:32 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Maar ja, dat zeiden ze 10-14 dagen geleden ook. En de 10-14 dagen daarvoor ook.
Ja of niet omdat de rest van de maatregelen beter werken dan gemodelleerd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:31 schreef Noek het volgende:
Op naar de groepsimmuniteit, ik denk dat het tijd word om: OPNAARDEKROEG.GIF te plaatsenquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:32 schreef LTVDK het volgende:
Met het tempo qua besmettingen zullen we waarschijnlijk zaterdag wel de 1.000.000 grens passeren qua besmettingen. Ook een soort 'jubileum'.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Morgen gratis bier staat er in het cafe!
quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:34 schreef 4-elements het volgende:
[..]![]()
[insert 'kroegen open' gif here]
Welke discussie?quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar dat bepaal ik zelf omdat ik het de discussie wel waard vind.
Ah oké. Het is er nog wel, maar je kunt er niet meer liggen dan.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Oss heeft al jaren geen ziekenhuis meer, Uden is dat.
Mij niet meer bellen.quote:De uitkomsten van deze berekening zijn schokkend: als het virus volop gaat huishouden in Nederland de komende weken, dan loopt het aantal nieuw besmette personen per dag op naar 167.772 op 4 februari. Dit zou de zorg zeer ernstig ontwrichten, blijkt ook uit de presentatie.
ADquote:Tussen woensdagochtend en donderdagochtend zijn 4246 nieuwe coronagevallen geregistreerd. Dat is iets meer dan op woensdag en iets boven het gemiddelde, maar over de lange termijn daalt het aantal positieve tests nog steeds.
Bij m'n vorige baan was de 1 miljoen (cases) een feestje. Lekkere lunch erbij enzo.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:32 schreef LTVDK het volgende:
Met het tempo qua besmettingen zullen we waarschijnlijk zaterdag wel de 1.000.000 grens passeren qua besmettingen. Ook een soort 'jubileum'.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:36 schreef Nober het volgende:
[..]
Was jij je handen nou maar stuk en doe een mondkap op zodra je je bed uit komt.
Hebben we toch maar mooi voor elkaar gekregen met de avondklok! 2 weken verlengen, dan gaat de R naar -1. Dat wil zeggen dat iedere persoon die van Covid geneest ook iemand anders geneest.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Slechts 163.597 minder positieve gevallen op 4 februari dan gevreesd.
https://www.ad.nl/dossier(...)overspoelt~af4ba9b3/
Is een soort Friedman Unit. The next 6 months are going to be crucial...quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:31 schreef Noek het volgende:
Hebben we toch al lang gehad. Ja misschien niet officieel getest allemaal, zeker niet in de eerste golf.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:32 schreef LTVDK het volgende:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafiekenquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:36 schreef opreis het volgende:
Heeft iemand een grafiek van de ziekenhuis besmettingen van de afgelopen 2~3maanden?
Combinatie van witte bonen in tomatensaus, worstjes en spek in de ochtend. Schijnbaar.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:36 schreef gniffie het volgende:
Waarom daalt het aantal in Engeland wel en blijft onze Britse variant maar stijgen?
Ja waarschijnlijk het dubbele ook al wel met die eerste golf, maar had het nu even over de 'officiële' cijfersquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:39 schreef Vasilevski het volgende:
Hebben we toch al lang gehad. Ja misschien niet officieel getest allemaal, zeker niet in de eerste golf.
Misschien dat ze daar de lockdown wat strenger nalevenquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:36 schreef gniffie het volgende:
Waarom daalt het aantal in Engeland wel en blijft onze Britse variant maar stijgen?
quote:People must stay at home and only go out if you have "a reasonable excuse".
You are not to meet people socially unless you live together or form a support bubble.
People breaking these rules can face fines, including an £800 penalty for those attending house parties of more than 15 people - and a £10,000 fine for the organisers.
https://www.bbc.com/news/explainers-52530518
Met als enige verschilletje dat ze daar bijna een maand geleden nog lekker de kroeg in konden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Misschien dat ze daar de lockdown wat strenger naleven
[..]
Kan dan ook de reden zijn waarom het hier (vooralsnog) mee valt met die stijging, juist vanwege alle restricties die nu al ruim 6 weken behoorlijk stevig zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Met als enige verschilletje dat ze daar bijna een maand geleden nog lekker de kroeg in konden.
Ja dat zal niet hebben meegeholpen inderdaadquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Met als enige verschilletje dat ze daar bijna een maand geleden nog lekker de kroeg in konden.
Check gecorrigeerdquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:45 schreef Jor_Dii het volgende:
@:serial: "18-1-2020 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt." is een foutje?
Daarom word ik zo moe van die algehele wij zijn stout gedachte terwijl we feitelijk al behoorlijk lang één van de zwaarste lockdowns in Europa hebben.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan dan ook de reden zijn waarom het hier (vooralsnog) mee valt met die stijging, juist vanwege alle restricties die nu al ruim 6 weken behoorlijk stevig zijn.
Omdat Engeland een veel strengere lockdown heeft zegt men. Wat echt totale onzin is. Echt grappig hoe anders het beeld is van onze media tov Engeland dan dat het daar is.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:36 schreef gniffie het volgende:
Komt nog welquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:47 schreef hollandia02 het volgende:
De economische malaise valt nu nog mee voor de massa.
Valt best mee, Zuid Europa en Frankrijk hebben veel strengere restricties gehad, maar goed dat is subjectief allemaal.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Daarom word ik zo moe van die algehele wij zijn stout gedachte terwijl we feitelijk al behoorlijk lang één van de zwaarste lockdowns in Europa hebben.
Denkje? Steunmaatregelen vangen alles nog wel op.quote:
In de UK maken ze zich er amper druk om. Waar ze daar dan wel weer angstiger voor zijn is de Zuid-Afrikaanse variant.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:40 schreef 4-elements het volgende:
Weet niet of dat hier al voorbij is gekomen: zijn andere landen ook zo paniekerig over de Britse variant?
En ook daar is het nog een troep. Met name Frankrijkquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Valt best mee, Zuid Europa en Frankrijk hebben veel strengere restricties gehad, maar goed dat is subjectief allemaal.
Daar kan/kon je tot de avondklok nog vrijwel alles.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Valt best mee, Zuid Europa en Frankrijk hebben veel strengere restricties gehad, maar goed dat is subjectief allemaal.
Ik probeerde de afgelopen tijd te doorgronden wat de SP nu bezielt met het steunen van de avondklok en andere maatregelen. En dat ze tijdens de rellen volop de politie gingen verdedigen, terwijl er denk ik best wat mensen bij de SP zitten die zelf weleens in aanraking zijn gekomen met de politie.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Overigens wordt de zorg, als enige sector, al standaard gecompenseerd voor prijsontwikkeling en sluit het automatisch aan op de loonontwikkeling in het land. Dit is geregeld in het ova convenant.
Dat betekent dat als de lonen in NL gegroeid zijn met bv 2% de lonen in de zorg automatisch ook twee procent groeien. Daarboven is nog een cao gesloten in meerdere sectoren van de zorg dat zorgt dat hier bovenop nog 3-5% stijging is.
De discussie gaat dus of je dáár bovenop nog wat extra doet.
In vergelijking met sectoren als onderwijs en politie, die moeten al onderhandelen over de hierboven genoemde eerste 2%.
De SP doet nu net of de zorg op een nullijn zit, dat is natuurlijk gewoon niet.
Als de uitgaven aan de zorg sneller stijgen dan het BBP wordt het op den duur onbetaalbaar, dus Rutte heeft wel gelijk dat dit een fors dekkingsvraagstuk is.
Ja en wie moet die steunmaatregelen straks terug betalen aan de overheid.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:48 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Denkje? Steunmaatregelen vangen alles nog wel op.
Zorgpersoneel zijn hun stemmers, simple as thatyquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:49 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik probeerde de afgelopen tijd te doorgronden wat de SP nu bezielt met het steunen van de avondklok en andere maatregelen. En dat ze tijdens de rellen volop de politie gingen verdedigen, terwijl er denk ik best wat mensen bij de SP zitten die zelf weleens in aanraking zijn gekomen met de politie.Al zijn de zolderkamer-communisten nu wel weggezuiverd.
Maar eigenlijk is het heel simpel, ze zitten nog steeds in hun profilering als dé partij van de zorg. Dus hun hele narratief zal altijd zijn: alles voor de zorgmedewerkers. En voor de zielige patiënten en andere zwakken in de samenleving natuurlijk. Die rol kunnen ze makkelijk spelen, omdat zij als oppositiepartij nooit zullen worden afgerekend op de maatschappelijke gevolgen van de maatregelen van het kabinet die zij ook steunen.
Wij, maar dat kan in stapjes. Een overheid hoeft niet perse direct de staatsschuld terug te betalen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja en wie moet die steunmaatregelen straks terug betalen aan de overheid.
Bedankt, als ik de grafiek van de ziekenhuis opnamens zie dan is een versoepeling nog niet echt aan de orde....In een paar maanden tijd gaat het aantal ziekenhuisopnamens nauwelijks naar beneden. Al kan dat natuurlijk ook te maken hebben met opname beleidquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:39 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Ik denk dat het in de toekomst nog wel vies tegen gaat vallen voor ons.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:50 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wij, maar dat kan in stapjes. Een overheid hoeft niet perse direct de staatsschuld terug te betalen.
Kijk voor de grap eens naar Japan.
Fquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:51 schreef Mansjester het volgende:
Ik ben wel een beetje klaar met die jankberichten en doemsenarios van Gommers en Kuipers, die 9 van de 10 keer achteraf niet blijken te kloppen
Like als je het hiermee eens bent!!
Wel eens, geen like gegeven. Het is godverdomme Facebook niet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:51 schreef Mansjester het volgende:
Ik ben wel een beetje klaar met die jankberichten en doemsenarios van Gommers en Kuipers, die 9 van de 10 keer achteraf niet blijken te kloppen
Weet wat U stemt in maart zal ik zeggen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat het in de toekomst nog wel vies tegen gaat vallen voor ons.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:51 schreef Mansjester het volgende:
Geliked en gevolgd en notificaties aangezet!!!quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:51 schreef Mansjester het volgende:
want dat gaat uitmaken?quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:52 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Weet wat U stemt in maart zal ik zeggen.
Lijkt China wel...quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:33 schreef hollandia02 het volgende:
Wel lachen dat in het land wat de naamgever is van de variant des doods het virus een duikvlucht maakt.
[ afbeelding ]
we hebben meer terugbetaald na de kredietcrisis als dat we nu op gaan bouwen. Heb dat nou ook niet heel erg gemerkt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
rollator unitedquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Gaat lekker in die vaccinatiestraten
Alsof al dat geld deze generatie nog terugbetaald gaat worden. Daarnaast las ik deze week een artikel dat de totale schuld ~400mld bedraagt waarvan ~40mld opgebouwd in 2020 en daar de helft van is te wijten aan Corona. Dat zal dit jaar nog wel meer gaan worden met steunmaatregelen. Maar hier en daar wat miljarden schuld maakt geen reet uit. In de VS printen ze gewoon even 1900mld bij dus waar hebben we het over.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vandaar die code zwartquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Cuba staat toch ook bekend om z'n gezondheidszorg? En Che Guevara was een dokter.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:49 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik probeerde de afgelopen tijd te doorgronden wat de SP nu bezielt met het steunen van de avondklok en andere maatregelen. En dat ze tijdens de rellen volop de politie gingen verdedigen, terwijl er denk ik best wat mensen bij de SP zitten die zelf weleens in aanraking zijn gekomen met de politie.Al zijn de zolderkamer-communisten nu wel weggezuiverd.
Maar eigenlijk is het heel simpel, ze zitten nog steeds in hun profilering als dé partij van de zorg. Dus hun hele narratief zal altijd zijn: alles voor de zorgmedewerkers. En voor de zielige patiënten en andere zwakken in de samenleving natuurlijk. Die rol kunnen ze makkelijk spelen, omdat zij als oppositiepartij nooit zullen worden afgerekend op de maatschappelijke gevolgen van de maatregelen van het kabinet die zij ook steunen.
Achja, wat kinderziektes hou je toch. En het is niet zo dat die boomers iets anders te doen hebben.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
En wie heeft er weer geen mondkapje op!quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Die onderste foto, 😱quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Bij ieder gemeentehuis heb je toch simpel kaartjes trek systeem. Wat is dit nou weer voor amateursimequote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Straks weer toename corona. Accepteren we wel hoor, want het is voor de goede zaak. Maar owee als je met z'n twee bij iemand op bezoek gaat of als je met een groepje van vier man gaat hardlopen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En wie heeft er weer geen mondkapje op!
Mensen moeten in hun auto wachten, maar blijkbaar gaat iedereen als bij de Efteling lekker in de rij staan en de bewaking / regelaars geven het dan snel op..quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:02 schreef gniffie het volgende:
[..]
Bij ieder gemeentehuis heb je toch simpel kaartjes trek systeem. Wat is dit nou weer voor amateursime
Ze zouden haar verdomme uit die rij moeten trekken. Jij houdt je niet aan de maatregelen, dan ook geen prik!quote:
Ziet er wel gezellig uit, als je zo naar die onderste foto kijkt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
https://english.elpais.co(...)-priority-group.htmlquote:Madrid regional premier Isabel Díaz Ayuso said on Monday that she will consider making waiters and other people who work directly with the public a priority group for coronavirus vaccination.
“We have analyzed the possibility of speeding up vaccination in highly exposed sectors such as teachers, taxi drivers, supermarket cashiers, waiters...” wrote the Popular Party (PP) leader on social media. “But the first priority is to obtain vaccines for the most vulnerable people.”
In theory, it is the Spanish Health Ministry, not regional governments, who establishes the priority groups for inoculation. The first people to get their shots were residents and employees of care homes, followed by frontline health workers, other healthcare personnel, and people with need for daily assistance who are not living in a care facility. Other groups will come later following an as yet undefined schedule. Depending on how specific this list is, regional officials will have more or less leeway to decide who gets inoculated next.
“When mass vaccination becomes available, we will analyze the order of the various groups,” said a source in the Madrid government. “But the first item on the agenda is having enough vaccines.”
Open restaurants
Díaz Ayuso also told hospitality industry leaders that the region will return to a midnight curfew as soon as the epidemiological data allow it. For now and until February 8 at least, the curfew begins at 10pm but food and drink establishments must close at 9pm. The 14-day incidence rate in the region is 993 cases per 100,000 people.
The Madrid government says that closing down the sector only creates bankruptcies and drives up unemployment, and notes that regions that have taken that step have not managed to curb the surge in coronavirus cases.
“In Madrid we are doing everything we can to keep our hospitality industry and our culture [sector] open despite the political pressure we are getting from all institutions,” said the regional premier. Díaz Ayuso was in Barcelona last weekend where she stated that: “It is a crime to keep everything shut in Catalonia, with the [great] weather you have!” The Madrid leader argued that the Catalan government’s policy of closing the hospitality sector “has forced a great many people in Catalonia to watch their businesses go under.”
Other regional leaders within the conservative PP do not support Madrid’s decision to keep bars and restaurants open during the pandemic. Alberto Núñez Feijóo, the Galician premier, on Sunday told the regional daily La Voz de Galicia: “Madrid has opted for a decision that I would not feel responsible about if I had to apply it to Galicia, and so I have opted for another.” Other conservative leaders in Andalusia, Castilla y León and Murcia have also adopted tougher measures than Madrid.
“Madrid is playing with a bit of an advantage: in the space of what would be a province, it has six million people and a lot of hospitals, which gives it more flexibility,” said a source in the Castilla y León government. “During the second wave we closed large stores, the gaming sector and hospitality, and we provided them with aid to keep their outdoor seating open. It worked really well. Those are efficient measures. We have quickly brought down our cumulative incidence [of the coronavirus].”
Castilla y León has ordered the closure of food and drink venues in Palencia and 52 other municipalities. In Galicia, these establishments are closed across the entire region, non-essential stores have to close by 6pm and shopping centers are shut on weekends. In Andalusia, non-essential stores as well as food and drink venues have to close at 6pm, or shut entirely if the local 14-day incidence rate is higher than 1,000 per 100,000.
In Murcia, another PP-governed region, only takeout and home delivery is allowed. Sources in the regional executive said the closures are “a difficult but necessary measure, and above all an efficient one.”
Regional leaders affiliated with the Socialist Party (PSOE) have also been critical of Madrid’s more lenient approach, without mentioning the region by name. “Others in Spain are boasting about being less restrictive, so that when the barrier is lifted things will get complicated for everyone again,” said the premier of Castilla-La Mancha, Emiliano García-Page.
Schijnt een experimentele verspreidingshal te zijn.quote:
ze zitten in verhouding nog dik op het dubbele van NL qua besmettingenquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Misschien dat ze daar de lockdown wat strenger naleven
[..]
ik dacht dat het drive thru zou zijnquote:Op donderdag 4 februari 2021 16:04 schreef Tijn het volgende:
Van die overvolle vaccinatiehallen is dus precies waar ik al bang voor wasLekker, zit je het hele jaar binnen je best te doen dat virus niet op te lopen, krijg je het alsnog vlak voordat je je inenting haalt
Ik had oma nog even aan de telefoon. Daar ging het netjes begreep ik. Kon snel doorlopen, auto kon pal voor de deur staan omdat ze geen enorme afstanden kan lopen en nu twee dagen later helemaal geen bijwerkingen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Zo te zien staan er aardig wat begeleiders tussen, als je er bij de planning vanuit gaat dat iedereen alleen komt terwijl de meesten een begeleider bij zich hebben dan gaat het al snel mis.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:05 schreef Momo het volgende:
Maar die problemen met die rijen schijnen toch vooral te komen omdat iedereen direct bij de opening in de ochtend komt terwijl iedereen een tijdsvak heeft toch? Tenminste dat had ik gisteren begrepen ? Of hebben ze gewoon te veel mensen per tijdsvak ingepland?
Als een avondklok te handhaven is moet een paar bejaarden ook wel lukken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:05 schreef Momo het volgende:
Maar die problemen met die rijen schijnen toch vooral te komen omdat iedereen direct bij de opening in de ochtend komt terwijl iedereen een tijdsvak heeft toch? Tenminste dat had ik gisteren begrepen ? Of hebben ze gewoon te veel mensen per tijdsvak ingepland?
Is sowieso een socialistisch/communistisch issue natuurlijk. Maar bij de SP is de focus op dat ene onderwerp wel heel extreem.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Cuba staat toch ook bekend om z'n gezondheidszorg? En Che Guevara was een dokter.
Ik zie die rij met die hekken en ik moet onvrijwillig aan pretparken denken. Kunnen ze niet gewoon een vaccinatiestraat in de Droomvlucht of de Fata Morgana inrichten? Dan wil ik ook wel.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Dit zijn allemaal stokoude mensen joh..quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zo te zien staan er aardig wat begeleiders tussen, als je er bij de planning vanuit gaat dat iedereen alleen komt terwijl de meesten een begeleider bij zich hebben dan gaat het al snel mis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |