SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Dat behoeft wat nuancequote:Op dinsdag 2 februari 2021 12:55 schreef AlwaysHappy het volgende: [..] Jammer dat ik je niet in het echt kent, anders had je zulke ''hippe'' schoenen gekregen voor je verjaardag of iets dergelijks
[..] Daar denken meerdere instanties anders over, inclusief Pfizer zelf. Het word afgeraden. https://www.rtlnieuws.nl/(...)rie-weken-ema-advies
Als je de bronnen leest dan zie je dat dergelijke longen worden waargenomen bij 70-80% van de asymptomatische gevallen, en 100% van symptomatische gevallen. Het tricky dingetje is dat men met veelgebruikte technieken vaak die impact in de longen niet ziet, terwijl die er dus wel is.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Als ik je bronnen en het verhaal van je vrienden zo snel lees, zeker, het kán allemaal gebeuren.
Maar massaal?
In je bronnen en bij je vrienden hadden ze klachten, de grote massa heeft geen klachten meer na een week of twee.
Ik baseer me overigens zelf niet op harde data, maar op verhalen van bevriende artsen, zowel huisartsen als longartsen en revalidatieartsen die veel ex Covid patiënten zien
Jep, het zou zich kunnen herstellen, maar in welke mate is nog niet duidelijk, maar voor een groot deel zal het zich wel herstellen ja. Veel is gewoon nog niet duidelijk, maar ik zou er ook niet vanuit gaan dat het zich wel helemaal zal herstellen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet om 't te downplayen, maar dat is toch inherent aan longschade/longaandoeningen? Longen kunnen zich voor zover ik weet in veel gevallen herstellen, maar als je een fikse longontsteking gehad hebt dan ben je wel een maandje of 2/3 uit de running als je verder gezond bent. Daarna moet je je conditie weer opnieuw op gaan bouwen ook.
Toch is dit eigenlijk rete-interessant (vind ik). Dit maakt echt zichtbaar hoe sterk alles van elkaar afhankelijk is, en hoe iets waar je nooit over nagedacht hebt ineens een issue kan zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Moderna, AZ, J&J hebben allemaal problemen met leveringen. Glas is een van de onderdelen in de productie en distributie wat een bottlneck (sic) vormt.
https://www.bbc.co.uk/news/business-55808640
Bij mensen die onderzocht zijnquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als je de bronnen leest dan zie je dat dergelijke longen worden waargenomen bij 70-80% van de asymptomatische gevallen, en 100% van symptomatische gevallen. Het tricky dingetje is dat men met veelgebruikte technieken vaak die impact in de longen niet ziet, terwijl die er dus wel is.
[..]
Jep, het zou zich kunnen herstellen, maar in welke mate is nog niet duidelijk, maar voor een groot deel zal het zich wel herstellen ja. Veel is gewoon nog niet duidelijk, maar ik zou er ook niet vanuit gaan dat het zich wel helemaal zal herstellen.
Inderdaad. Er zijn maar weinig producenten van dat glas, en die zullen een productie capaciteit hebben die afgesteld is op de vraag van 2019. En die moeten nu ff een paar miljard flesjes produceren. Ook wel een eye-opener om te lezen hoeveel invloed de sterkte van het flesje, en hoe makkelijk ze langs elkaar glijden, heeft op het productie en vul proces.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch is dit eigenlijk rete-interessant (vind ik). Dit maakt echt zichtbaar hoe sterk alles van elkaar afhankelijk is, en hoe iets waar je nooit over nagedacht hebt ineens een issue kan zijn.
waarom het niet groter kan begrijp ik ook niet, als je 150k per dag prikt kan dat ook wel uit grotere flessenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Moderna, AZ, J&J hebben allemaal problemen met leveringen. Glas is een van de onderdelen in de productie en distributie wat een bottlneck (sic) vormt.
Zo sterk is dat gorilla glass ook niet... liet een keer m'n s20 uit handen vallen en hij ontplofte ongeveer 😬quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar als dat zo is, dan zouden de percentages mensen met "long-covid" toch echt vele malen hoger moeten liggen? Sowieso overigens ook, als 70/80% asymptomatisch achteraf longschade heeft, dan moet je dat ook merken. Je kan mij niet wijsmaken dat je dan dus niet ziek bent geworden, want asymptomatisch.... maar dan opeens wel merkt dat je een trap niet meer kan oplopen zonder zwaar buiten adem te raken, of andere fysieke beperkingen ervaart.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als je de bronnen leest dan zie je dat dergelijke longen worden waargenomen bij 70-80% van de asymptomatische gevallen, en 100% van symptomatische gevallen. Het tricky dingetje is dat men met veelgebruikte technieken vaak die impact in de longen niet ziet, terwijl die er dus wel is.
[..]
Dat hangt van de studie af, ik weet niet hoe ze geselecteerd zijn. Maar het zal geen studie zijn waar ze random mensen van de straat hebben getrokken, en vervolgens longfoto's hebben genomen, en antistoffen hebben gechecked en gevraagd een survey in te vullen of ze Covid hebben gehad en of ze symptomen hebben gehad inderdaad.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Bij mensen die onderzocht zijn
Dus die daar indicatie toe hebben
Niet de gemiddelde Covidlijder die hersteld is
In een tijd waar er al regelmatig wat mis gaat qua besluiten vind ik het op z'n minst opmerkelijk dat NL weer eens eigenwijs wil zijn, terwijl zelf Pfizer zelf dus laat weten dat het niet aan te raden is. Ik vind het gewoon niet slim om die gok te wagen, maar dat ben ik. Vaccinaties zijn onze enige uitweg; dan wil je dat dat echt grondig gebeurd; je wil toch niet riskeren dat je een hoop prikken ''weg gooit'' omdat de eerste prik nutteloos is gebleken vanwege gebrek aan een tijdige tweede prik.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:09 schreef Molo het volgende:
bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Dat behoeft wat nuance
Ze kunnen geen garanties geven omdat er geen data onder ligt die het bewijs levert
Het is in vaccinwereld helemaal niet gek om wat tijd tussen opeenvolgende prikken te hebben en dat komt vaak helemaal niet zo nauw
De verantwoordelijkheid ervoor pakken is nu door VWS gedaan ipv de fabrikant.
Dat is het verschil.
Er zit onzekerheid ja, maar zo cruciaal zou ik dat niet vinden eerlijk gezegd
Ik zou zelfs het weggooien niet zo erg vinden. In het extreemste geval kun je mutaties versnellen die de vaccins ontwijken. Normaal gesproken heb je met andere producten garantie als je het gebruikt op de manier die voorgeschreven is.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In een tijd waar er al regelmatig wat mis gaat qua besluiten vind ik het op z'n minst opmerkelijk dat NL weer eens eigenwijs wil zijn, terwijl zelf Pfizer zelf dus laat weten dat het niet aan te raden is. Ik vind het gewoon niet slim om die gok te wagen, maar dat ben ik. Vaccinaties zijn onze enige uitweg; dan wil je dat dat echt grondig gebeurd; je wil toch niet riskeren dat je een hoop prikken ''weg gooit'' omdat de eerste prik nutteloos is gebleken vanwege gebrek aan een tijdige tweede prik.
Het besluit is een noodgreepquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In een tijd waar er al regelmatig wat mis gaat qua besluiten vind ik het op z'n minst opmerkelijk dat NL weer eens eigenwijs wil zijn, terwijl zelf Pfizer zelf dus laat weten dat het niet aan te raden is. Ik vind het gewoon niet slim om die gok te wagen, maar dat ben ik. Vaccinaties zijn onze enige uitweg; dan wil je dat dat echt grondig gebeurd; je wil toch niet riskeren dat je een hoop prikken ''weg gooit'' omdat de eerste prik nutteloos is gebleken vanwege gebrek aan een tijdige tweede prik.
De 1ste prik is nooit nutteloos de bescherming is alleen lager/minder goed.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zijn op deze post al meerdere reacties geweest maar ik wil toch ook nog wat zeggen:quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Een buitenstaander ziet jou (ws door grote ramen oid?) sporten in een sportschool. Die denkt dus ws dat je open bent.
Begrijp je frustratie verder hoor, en is ook terecht. Maar dat is denk ik hoe het op mensen misschien over komt die gewoon passeren en dat zien?
Ik zou een noodgreep te verklaren vinden als er geen andere mogelijkheden meer zijn om te versnellen. Er zijn (nog) voldoende vaccinaties beschikbaar die nog niet gezet zijn, wanneer je ziet: "Oei, die gaan over 3 weken op zijn" zou je kunnen nadenken over dit soort dingen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Het besluit is een noodgreep
De impact ervan qua risico is m.i. niet zo groot en te verdedigen. Ik denk dat je die impact qua nutteloos prikken overschat, gebaseerd op andere vaccinatie-ervaringen mijnerzijds en
Niet helemaal eens zie Israelquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan dus bij een grotere groep in eerste instantie het grootste gevaar wegnemenquote:Israel’s Early Vaccine Data Offers Hope
Initial studies show a significant drop in infections and hospitalizations after just one dose, and very few cases after two. Experts caution that the results are preliminary.
Chill de fuck out mascarameisje. Ik heb nergens gezegd dat ik het een goed idee vind en dat ik zelf iemand zou melden. Verder klaar met deze zinloze discussiequote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:28 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Er zijn op deze post al meerdere reacties geweest maar ik wil toch ook nog wat zeggen:
Waarom de fuck zijn al die mensen buiten?
Is het advies niet om zo min mogelijk reisbewegingen te maken?
Oh en hoe de fuck vind je het een goed idee om iemand te melden???
En ik ben letterlijk een halve Duitser maar het zou echt werkelijkwaar niet in mijn hoofd opkomen om iemand te melden.
Net zoiets als al die klagers over de supermarkt. Kom er gewoon niet dan heb je ook niets om je over te ergeren. Zo simpel is het.
Eensquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou een noodgreep te verklaren vinden als er geen andere mogelijkheden meer zijn om te versnellen. Er zijn (nog) voldoende vaccinaties beschikbaar die nog niet gezet zijn, wanneer je ziet: "Oei, die gaan over 3 weken op zijn" zou je kunnen nadenken over dit soort dingen.
Nu ook AZ goedgekeurd is, Pfizer meer gaat leveren en sneller gaat leveren is het niet logisch.
Van wat ik heb gelezen wil je voorkomen dat de werking van het vaccin niet optimaal is. Er zijn al niet zoveel vaccins, dan is het toch zonde dat die 1e prik eventueel meermaals gezet moet worden? Je verliest er enorm veel tijd mee.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou zelfs het weggooien niet zo erg vinden. In het extreemste geval kun je mutaties versnellen die de vaccins ontwijken. Normaal gesproken heb je met andere producten garantie als je het gebruikt op de manier die voorgeschreven is.
In dit geval is het niet op deze manier voorgeschreven en weten ze niet of er negatieve gevolgen aan kleven. Ze denken van niet, maar het is niet zeker. Eigenlijk doe je nu dan dus een Phase 3 trial op je bevolking, zonder dat je bevolking kan kiezen daar op een geďnformeerde manier aan deel te nemen.
Wellicht overschat is ik het ja. Maar ik heb liever dat ze gewoon voor zekerheid gaan in deze tijd.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Het besluit is een noodgreep
De impact ervan qua risico is m.i. niet zo groot en te verdedigen. Ik denk dat je die impact qua nutteloos prikken overschat, gebaseerd op andere vaccinatie-ervaringen mijnerzijds en
Wat ik dus zonde vind. Elk beetje bescherming is mooi meegenomen in een tijd waar er zoveel niet kan en waar zoveel mensen hun bedrijven/levens aangetast zien worden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De 1ste prik is nooit nutteloos de bescherming is alleen lager/minder goed.
Het gebruik van fuck in je post maakt de post een stuk sterker. Erg slim gedaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:28 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Er zijn op deze post al meerdere reacties geweest maar ik wil toch ook nog wat zeggen:
Waarom de fuck zijn al die mensen buiten?
Is het advies niet om zo min mogelijk reisbewegingen te maken?
Oh en hoe de fuck vind je het een goed idee om iemand te melden???
En ik ben letterlijk een halve Duitser maar het zou echt werkelijkwaar niet in mijn hoofd opkomen om iemand te melden.
Net zoiets als al die klagers over de supermarkt. Kom er gewoon niet dan heb je ook niets om je over te ergeren. Zo simpel is het.
Dat is goed nieuwsquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal eens zie Israel
[..]
Je kan dus bij een grotere groep in eerste instantie het grootste gevaar wegnemen
quote:OMT-lid Marc Bonten: verleng de avondklok
"Verleng de avondklok met ten minste twee weken." Dat is het advies van Marc Bonten, arts-microbioloog en lid van het Outbreak Management Team (OMT), aan het kabinet.
Hele enge vent is dat.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:34 schreef _serial_ het volgende:
Marc Bonten moet in de pers weer laten weten dat hij een langere avondklok wil hoor
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat doet mij denken aan het 'onderzoek' van het longfonds waarbij 90% te kampen had met klachten na herstel van corona. Dat bleek uiteindelijk een stuk genuanceerder te liggen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
[..]
Jep, het zou zich kunnen herstellen, maar in welke mate is nog niet duidelijk, maar voor een groot deel zal het zich wel herstellen ja. Veel is gewoon nog niet duidelijk, maar ik zou er ook niet vanuit gaan dat het zich wel helemaal zal herstellen.
Oh sorry, iets verkeerd geformuleerd want het was in zijn algemeenheid bedoeld.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Chill de fuck out mascarameisje. Ik heb nergens gezegd dat ik het een goed idee vind en dat ik zelf iemand zou melden. Verder klaar met deze zinloze discussie
Staat er ook een onderbouwing bij? Als ze hem willen verlengen mogen ze wel heel goed laten zien wat nou precies het effect is van die avondklok. Of het wel proportioneel is.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:34 schreef _serial_ het volgende:
Marc Bonten moet in de pers weer laten weten dat hij een langere avondklok wil hoor
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Staat er ook een onderbouwing bij? Als ze hem willen verlengen mogen ze wel heel goed laten zien wat nou precies het effect is van die avondklok. Of het wel proportioneel is.
quote:Nu de basisscholen openen, moeten alle andere maatregelen overeind blijven, zei hij in het NPO Radio 1-programma 1op1. "Dat staat ook klinkklaar in het advies van het OMT. Zolang we niet weten wat het effect is, moeten we denk ik niet tornen aan de avondklok, want die hebben we heel hard nodig om de R-waarde verder omlaag te krijgen."
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Staat er ook een onderbouwing bij? Als ze hem willen verlengen mogen ze wel heel goed laten zien wat nou precies het effect is van die avondklok. Of het wel proportioneel is.
https://nos.nl/liveblog/2(...)dhoven-centraal.htmlquote:Nu de basisscholen openen, moeten alle andere maatregelen overeind blijven, zei hij in het NPO Radio 1-programma 1op1. "Dat staat ook klinkklaar in het advies van het OMT. Zolang we niet weten wat het effect is, moeten we denk ik niet tornen aan de avondklok, want die hebben we heel hard nodig om de R-waarde verder omlaag te krijgen."
dat moeten ze nog uitvindenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hahaha, ongelooflijk dit. Hij splitst zich af van het OMT ofzo?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dit waarschijnlijkquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat dus impliceert dat de avondklok een goed effect heeft. Dat mogen ze wel een keer laten zien.quote:
Van alles wat ze konden versoepelen, waarom dan de scholen?quote:
Het gebruik van fuck in je post maakt de post een stuk sterker. Erg slim gedaan.quote:
Dan laten we mensen inenten in de fabriek.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zou mooi zijn als hij een inhoudelijkere reactie geeft dan slechts een paar zinnetjes in een tweet.quote:
Die is er van overtuigd dat we echt elke week gaan verdubbelen de komende tijd bij gelijkblijvend beleid, dan is het niet zo raar.quote:
Mijn eerste versoepeling zou op sportgebied zijn geweest. Buitensport al helemaal. Daar wat meer mogelijk maken. Ook nog eens goed voor de gezondheid / weerbaarheid tegen het virus.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Van alles wat ze konden versoepelen, waarom dan de scholen?
Beter hadden ze de kroegen geopend.
Ik denk dat het goed voor het OMT, maar ook de rest van Nederland zou zijn als Marc Bonten uit het OMT stapt. Klaarblijkelijk begrijpt hij niet zo goed hoe een adviesorgaan met een meerderheidsbeslissing werkt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Weer 271...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:38 schreef Predator40 het volgende:
24u toename aantal opnamen: 271 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 1329 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -5,4%
Bezetting op verpleegafdelingen: 1724 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, dinsdag 2 februari om 13:30
Hij kan zich beter aanmelden op FOK! zodat hij ons hier kan overtuigen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat het goed voor het OMT, maar ook de rest van Nederland zou zijn als Marc Bonten uit het OMT stapt. Klaarblijkelijk begrijpt hij niet zo goed hoe een adviesorgaan met een meerderheidsbeslissing werkt.
Het OMT heeft besloten het advies uit te brengen dat scholen open kunnen. Het is daarna aan het kabinet in welke mate en hoe. Het toont niet echt van zuivere intenties om zo via de media je gelijk alsnog te gaan halen.
Loopt hij wel het risico om regelmatig te horen ' >BNW 'quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij kan zich beter aanmelden op FOK! zodat hij ons hier kan overtuigen.
Dit dus.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat het goed voor het OMT, maar ook de rest van Nederland zou zijn als Marc Bonten uit het OMT stapt. Klaarblijkelijk begrijpt hij niet zo goed hoe een adviesorgaan met een meerderheidsbeslissing werkt.
Het OMT heeft besloten het advies uit te brengen dat scholen open kunnen. Het is daarna aan het kabinet in welke mate en hoe. Het toont niet echt van zuivere intenties om zo via de media je gelijk alsnog te gaan halen.
Mee eens, ik vind het aantal ziekenhuisopnames heel beperkt dalen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Weer 271...![]()
Ben ik nou gek of zakken de ziekenhuisopnames niet mee met het aantal besmettingen? (Ja, ik snap de vertraging.) Is het opnamebeleid milder geworden? Of de testbereidheid kleiner?
Ik weet 't ook niet meer. Lijkt maar geen einde aan te komen idd. Beetje moedeloos word je er wel van ja.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Weer 271...![]()
Ben ik nou gek of zakken de ziekenhuisopnames niet mee met het aantal besmettingen? (Ja, ik snap de vertraging.) Is het opnamebeleid milder geworden? Of de testbereidheid kleiner?
Geen idee. Er is nu wel een verplichte quarantaine als ik het goed heb. Plus dat GGD lek wat iets kan doen met het vertrouwen van mensen. Best een kans dat de testbereidheid kleiner is inderdaad. Of gewoon de vertraging die wat langer duurt ja.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Weer 271...![]()
Helemaal eens. Zijn opvatting zou niet zwaarder moeten klinken dan die van het OMT, dus zeer ergerlijk dat hij deze uitspraken doet.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je de sportkantines meeneemt dan kan ik hierin meegaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mijn eerste versoepeling zou op sportgebied zijn geweest. Buitensport al helemaal. Daar wat meer mogelijk maken. Ook nog eens goed voor de gezondheid / weerbaarheid tegen het virus.
In plaats daarvan versoepelen ze telkens dezelfde dingen als eerst waardoor je er eigenlijk nooit achter komt of er misschien meer mogelijk is dan nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb op mijn werk een beetje hetzelfde. Als ik een beslissing genomen heb vind ik het prima dat iemand me probeert van mijn ongelijk te overtuigen, zelfs als ik 't op een gegeven moment irritant begin te vinden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij kan zich beter aanmelden op FOK! zodat hij ons hier kan overtuigen.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:39 schreef skrn het volgende:
[..]
Dan laten we mensen inenten in de fabriek.
De efteling kan ook 40dzd bezoekers per dag aan.
Dan moet een fabriek dat ook kunnen.
Ik wil wel naar een fabriek rijden voor een prikje, geen probleem.
testbereidheid zie je meestal weer terug in stijgende percentage positief, en dat zie ik ook niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Geen idee. Er is nu wel een verplichte quarantaine als ik het goed heb. Plus dat GGD lek wat iets kan doen met het vertrouwen van mensen. Best een kans dat de testbereidheid kleiner is inderdaad. Of gewoon de vertraging die wat langer duurt ja.
Kijken wat de update van vandaag zegt. Vorige week was het percentage positief gelijk gebleven. Terwijl de besmettingscijfers dalen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
testbereidheid zie je meestal weer terug in stijgende percentage positief, en dat zie ik ook niet.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als je de sportkantines meeneemt dan kan ik hierin meegaan.Dan gaat iedereen sporten zodat ze een horeca gelegenheid tot hun beschikking hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Win win.
Wellicht moet hem zijn adviserende rol eens opnieuw uitgelegd wordenquote:
Ik zat hier net over na te denken, en misschien kan @Lenny_Leonard hier meer over zeggen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Geen idee. Er is nu wel een verplichte quarantaine als ik het goed heb. Plus dat GGD lek wat iets kan doen met het vertrouwen van mensen. Best een kans dat de testbereidheid kleiner is inderdaad. Of gewoon de vertraging die wat langer duurt ja.
dit is nog lang niet geregeldquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Laatst hadden ze het ook over dat de testbereidheid daalt, maarja nogal logisch als er minder mensen ziek zijn (effect lockdown).quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
testbereidheid zie je meestal weer terug in stijgende percentage positief, en dat zie ik ook niet.
Denk met name het laatste. Hoor niemand in mijn omgeving meer die zich bij lichte klachten laat testen, was in november/december wel anders.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Weer 271...![]()
Het OMT moet alleen aan de regering rapporteren en zich verder niet profilerenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien eerder het laatste.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zat hier net over na te denken, en misschien kan @:Lenny_Leonard hier meer over zeggen.
De behandeling van Covid-19 wordt steeds beter, dus kun je er misschien vanuit gaan dat mensen minder snel opgenomen worden. Huisarts kan eerder signalen zien en juiste afwegingen maken, etc.
Dat zou automatisch tot gevolg hebben dat mensen die in het ziekenhuis komen zieker zijn dan ervoor, aangezien de milde cases die net wel, net niet een ziekenhuisopname nodig hebben krijg je dan niet meer.
Daarnaast las ik gisteren (volgens mij vanuit het RIVM?) dat de symptomen van de B117 variant iets anders waren. Vaker koorts, maar minder vaak veel andere symptomen. Koorts is juist hetgene wat mensen met een zwakke gezondheid over de kling kan jagen lijkt mij.
Is wel een tweezijdig effect, ook als ik ziek ben kan ik niet meer in quarantaine dan nu, dus waarom zou ik testen?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Laatst hadden ze het ook over dat de testbereidheid daalt, maarja nogal logisch als er minder mensen ziek zijn (effect lockdown).
Ik zit al sinds maart in quarantainequote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Is wel een tweezijdig effect, ook als ik ziek ben kan ik niet meer in quarantaine dan nu, dus waarom zou ik testen?
Nog even volhouden we doen dit samenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zit al sinds maart in quarantaineVind het zo langzaam wel genoeg worden....
Van de zomer niet op vakantie geweest toen het kon? Of op een terras gezeten?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zit al sinds maart in quarantaineVind het zo langzaam wel genoeg worden....
Ik heb inmiddels zo'n beetje een abonnement bij Landal, dat werkt best okéquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Van de zomer niet op vakantie geweest toen het kon? Of op een terras gezeten?
Maar ik snap wat je bedoeld hoor. Wij zijn twee keer weg geweest en zijn meermaals uit eten geweest/op visite geweest bij wat mensen, maar het voelt toch alsof we al bijna een jaar in quarantaine zitten. Naast een wandeling door de buurt en wat boodschappen af en toe. Ben een echte introvert, maar zelfs dat heeft grenzenDie 2/3 maanden waar er weer wat meer kon wegen niet op tegen de andere maanden waar er eigenlijk altijd maatregelen waren.
Preciesquote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels een abonnement bij Landal, dat werkt best oké
Telkens lang weekendje weg enzo, ergens aan 't strand. Kosten bijna niets ook tegenwoordig.
Veel plezier alvast komend weekend!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Precies
Wij zitten dit weekend in een hut in het bos. Hopelijk met sneeuw
Borrelplank en ontbijtjes geregeld die neergezet worden in die hut voor ons
Topppp
Genieten van wat wél kan, hoe beperkt soms ook, dit is toch wel echt heerlijk
Hier niet op vakantie geweest, slechts 3 dagjes uit in de zomer.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar ik snap wat je bedoeld hoor. Wij zijn twee keer weg geweest en zijn meermaals uit eten geweest/op visite geweest bij wat mensen, maar het voelt toch alsof we al bijna een jaar in quarantaine zitten. Naast een wandeling door de buurt en wat boodschappen af en toe. Ben een echte introvert, maar zelfs dat heeft grenzenDie 2/3 maanden waar er weer wat meer kon wegen niet op tegen de andere maanden waar er eigenlijk altijd maatregelen waren. Ik moet er niet aan denken om alleen te wonen in deze tijd, zo enorm blij dat ik een partner heb. En een kat waar we tegenaan lullen
![]()
Weekje Drenthequote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar ik snap wat je bedoeld hoor. Wij zijn twee keer weg geweest en zijn meermaals uit eten geweest/op visite geweest bij wat mensen, maar het voelt toch alsof we al bijna een jaar in quarantaine zitten. Naast een wandeling door de buurt en wat boodschappen af en toe. Ben een echte introvert, maar zelfs dat heeft grenzenDie 2/3 maanden waar er weer wat meer kon wegen niet op tegen de andere maanden waar er eigenlijk altijd maatregelen waren. Ik moet er niet aan denken om alleen te wonen in deze tijd, zo enorm blij dat ik een partner heb. En een kat waar we tegenaan lullen
![]()
Moet wel even kanttekening plaatsen dat niet iedereen dat natuurlijk zo maar kan doen, dat is natuurlijk wel zoquote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel plezier alvast komend weekend!
Kan me goed voorstellen dat het goed zwaar is en dat je je zo voelt. Was iedereen maar zo voorzichtig though, dan hadden we het nu wat beter gehad wellicht.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hier niet op vakantie geweest, slechts 3 dagjes uit in de zomer.
Zie al zo'n 11 maanden bijna geen mens meer en dat voelt zwaar als je leven on hold.
Vraag me ook steeds vaker af waar ik het voor doe met nog 4 mensen in huis die wel gewoon nog een leven hebben (school + vrienden/ werk) en die het vroeg of laat gewoon thuis komen brengen.
Katten, konijnen en kippen zijn mijn gel*l inmiddels zat aan het worden.
hey niet zo sip he, je hebt mij toch nogquote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zie al zo'n 11 maanden bijna geen mens meer en dat voelt zwaar als je leven on hold.
Vraag me ook steeds vaker af waar ik het voor doe met nog 4 mensen in huis die wel gewoon nog een leven hebben (school + vrienden/ werk) en die het vroeg of laat gewoon thuis komen brengen.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan me goed voorstellen dat het goed zwaar is en dat je je zo voelt. Was iedereen maar zo voorzichtig though, dan hadden we het nu wat beter gehad wellicht.
Gelukkig kan je ook hier op FOK! lekker lullenHebben je dieren even wat rust.
Psies.... mijn kippen zijn jullie dankbaar!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hey niet zo sip he, je hebt mij toch nog
Juist om die reden zijn wij (het gezin in elk geval) het op een andere manier gaan bekijken. We kijken uit naar ons nieuwe huis dat opgeleverd wordt, maar verder kijken we alleen naar kleine dingetjes uit. Ik ben nu met het gezin 4 keer naar een huisje op een Landal park geweest, zodat onze kleine veel speeltuinen in de buurt had en we er even uit waren.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die kippen, maken die veel herrie?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
[..]
Psies.... mijn kippen zijn jullie dankbaar!![]()
Thanks, moest lachen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:15 schreef Haags het volgende:
[..]
Kan het niet wat warmer daar? Die mensen hebben het al zo zwaar.
Psies.... wel een goed idee.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Juist om die reden zijn wij (het gezin in elk geval) het op een andere manier gaan bekijken. We kijken uit naar ons nieuwe huis dat opgeleverd wordt, maar verder kijken we alleen naar kleine dingetjes uit. Ik ben nu met het gezin 4 keer naar een huisje op een Landal park geweest, zodat onze kleine veel speeltuinen in de buurt had en we er even uit waren.
Dat we in een andere omgeving waren heeft heel veel verschil gemaakt in onze mentale gezondheid. Uiteraard met de kanttekening die @:Molo ook noemt. Als je de mogelijkheden hebt, ons heeft het in elk geval geholpen
Ik meer.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Die kippen, maken die veel herrie?
Toen ik het las, dacht ik al dat zo’n grap zou komen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:15 schreef Haags het volgende:
[..]
Kan het niet wat warmer daar? Die mensen hebben het al zo zwaar.
Met zo'n beroep kan je inderdaad goed thuis werken. M'n man zit ook in de ICT bij een groot bedrijf en vanaf maart staan hun ook alleen nog maar thuis werken toe. Alleen in de zomer was er een paar weken de mogelijkheid om met een selectief groepje op kantoor te werken. Maar alleen als de bedrijfsarts aangaf dat het echt nodig was. Als je dan overdag thuis werkt en je mag 's avonds ook niet echt ergens naar toe....tja. Mooi klaar mee.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Weekje DrentheNee was wel leuk en fijn hoor, dat wel. Maar idd, ik werk voor een hogeschool en dan ook nog eens de ICT afdeling. Dus thuiswerken kan (redelijk) gemakkelijk en aangezien het overheid is houden ze zich er ook gewoon strak aan. Zodoende zit ik dus echt oprecht sinds maart al thuis te werken.
Mind you, ik wil niet weer full time terug naar kantoor als het kan hoor, ik ben nog steeds voor een goeie 50/50 verdeling thuis versus kantoor. Maar een jaar lang 100% thuis werken wordt wel boring as fuck.
Daar komt ook bij dat ik vrij (negatief) gevoelig ben voor grijs winterweer. En ohja, laat het al maanden 85% vd tijd grijs zijn en motregenen. JOEPIE
Kan ik me goed voorstellen. Sinds kort wonen wij wat meer in de natuur. Dat maakt het wel iets makkelijker; uitwaaien kan zo fijn zijn als je vol zit met Corona frustratie (of andere soorten frustratie uiteraard)quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Moet wel even kanttekening plaatsen dat niet iedereen dat natuurlijk zo maar kan doen, dat is natuurlijk wel zo
Maar áls je het kunt, ookal zit je tien km van je huis vandaan, het is echt verfrissend en opbeurend om er even uit te zijn. Hoe simpel ook
Jij nog plannen?
Het opperkippetje.quote:
Hoop het voor je!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:14 schreef Cue_ het volgende:
Ben benieuwd of ik over 10 dagen nog een beetje mijn verjaardag kan vieren
Ook IT hier, bekend punt. Onze kantoren worden momenteel opnieuw ingericht om meer 'collaboratie' mogelijk te maken en minder werken op kantoor. Dus meetings, workshops en teleconferences zijn altijd mogelijk, maar op kantoor werken om je mail weg te tikken willen ze niet meer toestaan. Scheelt in 't geval van mijn werkgever wereldwijd flink wat kantorenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met zo'n beroep kan je inderdaad goed thuis werken. M'n man zit ook in de ICT bij een groot bedrijf en vanaf maart staan hun ook alleen nog maar thuis werken toe. Alleen in de zomer was er een paar weken de mogelijkheid om met een selectief groepje op kantoor te werken. Maar alleen als de bedrijfsarts aangaf dat het echt nodig was. Als je dan overdag thuis werkt en je mag 's avonds ook niet echt ergens naar toe....tja. Mooi klaar mee.
Ik hoor inderdaad van aardig wat mensen dat ze na Corona ook gewoon van plan zijn om wat meer thuis te werken. Het heeft toch wel flinke voordelen. Maar de balans is wel nodig. Even het huis uit kunnen, bijpraten met collega's wat net wat makkelijker gaat als je naar kantoor mag.
Ik ben dus 10 jaar drummer geweest in een metalband (yea, back in the day hehehe) en ik drum nog steeds.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan ik me goed voorstellen. Sinds kort wonen wij wat meer in de natuur. Dat maakt het wel iets makkelijker; uitwaaien kan zo fijn zijn als je vol zit met Corona frustratie (of andere soorten frustratie uiteraard)
Geen plannen hier, meer binnen zitten en overdag wat wandelen hoogstwaarschijnlijk
Ja hoor. En we nemen er massaal een borrel op!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoop het voor je!
En anders openen we wel een verjaardag topic voor je
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoop het voor je!
En anders openen we wel een verjaardag topic voor je
TR meegepakt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben dus 10 jaar drummer geweest in een metalband (yea, back in the day hehehe) en ik drum nog steeds.
Maar ben dus ook onlangs verhuisd en we hebben de schuur helemaal gestript en opnieuw geisoleerd om hem behoorlijk geluidsdicht te maken, zodat ik daar mijn drumstel kan plaatsen.
Ik weet gifjes mogen niet, maar hopelijk wordt deze mij vergeven.... ik zie er namelijk zo uit als ik drum:
[ afbeelding ]
Dat kan ik mijn buren niet aandoen in huis haha dus daarom niet in huis, maar buiten in de schuur drummen! Maar dat heb ik nu dus ook al een dikke maand niet kunnen doen omdat ik nog wacht op de vloer die geleverd moet worden. Dan is ie pas af en kan ik hem gaan inrichten. Dus ja, frustratie-level zit hoog inmiddels. Ik sla dat drumstel helemaal de moeder als ik weer kan
Zou er ook best een paar willen, plek zat maar we hebben al een kleine dierentuin.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:25 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zeker! Ze volgen me ook! Mijn eigen fanclubje!![]()
Met een bijpassend kapsel voor iedereen nu!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben dus 10 jaar drummer geweest in een metalband (yea, back in the day hehehe) en ik drum nog steeds.
Maar ben dus ook onlangs verhuisd en we hebben de schuur helemaal gestript en opnieuw geisoleerd om hem behoorlijk geluidsdicht te maken, zodat ik daar mijn drumstel kan plaatsen.
Ik weet gifjes mogen niet, maar hopelijk wordt deze mij vergeven.... ik zie er namelijk zo uit als ik drum:
[ afbeelding ]
Dat kan ik mijn buren niet aandoen in huis haha dus daarom niet in huis, maar buiten in de schuur drummen! Maar dat heb ik nu dus ook al een dikke maand niet kunnen doen omdat ik nog wacht op de vloer die geleverd moet worden. Dan is ie pas af en kan ik hem gaan inrichten. Dus ja, frustratie-level zit hoog inmiddels. Ik sla dat drumstel helemaal de moeder als ik weer kan
Daarom: stem FOMT (zo heten we toch?)! Wij zijn de beroerdste niet!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja hoor. En we nemen er massaal een borrel op!![]()
We zijn tenslotte ook de beroerdste niet!
Zie het al voor mequote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En zo'n electrisch ding?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aah... 3 krieltjes kan je toch nog wel kwijt?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zou er ook best een paar willen, plek zat maar we hebben al een kleine dierentuin.
Guess what. Hij IS elektrisch! Maar geloof mij, als je loopt te rammen op zo'n ding (en als ik enthousiast word ontaard het al snel in rammenquote:
Nou ehm.... ontopic.... Wij zijn wel toe aan een concertje.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Guess what. Hij IS elektrisch! Maar geloof mij, als je loopt te rammen op zo'n ding (en als ik enthousiast word ontaard het al snel in rammen) dan dreunen die klappen op die pads echt gewoon door de muren heen hoor.
Mijn vorige buurvrouw tolereerde het (had geen schuur bij mn vorige woning) maar ze kon het gewoon horen zei ze, zelfs al gebruikte ik een dikke ondervloer onder het drumstel.
Maar goed. Offtopic verder.
Zoals ik met de lockdown een dartbord op heb gehangen enige tijd terug met de gedachte dat de muren zo dik zijn dat ze daar nooit last van kunnen hebben aan de andere kant.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:33 schreef dick_laurent het volgende:
...dan dreunen die klappen op die pads echt gewoon door de muren heen hoor.
Mijn vorige buurvrouw tolereerde het (had geen schuur bij mn vorige woning) maar ze kon het gewoon horen zei ze, zelfs al gebruikte ik een dikke ondervloer onder het drumstel.
Nou, bij ons hoef je niet eens hardop te denken dat je naar kantoor gaat.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Als dat thuiswerken nog steeds een dringend advies is dan zal daar vanavond echt nog iets over gezegd moeten worden. Hier op kantoor gaat het al door de wandelgangen om het thuiswerken zo zoetjes aan op te heffen. Ik kan me niet voorstellen dat wij het enige kantoor zijn waar men dat denkt.
quote:The Lancet: gegevens Russisch vaccin Spoetnik-V kloppen, 91,6 procent effectief
De gegevens die Rusland eerder bekendmaakte over het coronavaccin Spoetnik-V kloppen. Dat meldt het medisch tijdschrift The Lancet. Het middel is voor 91,6 procent effectief tegen het coronavirus en is niet gevaarlijk voor mensen die het krijgen. Het vaccin wordt in Rusland al langere tijd massaal gebruikt en ook andere landen vaccineren al met Spoetnik-V, terwijl de resultaten van de laatste testperiode pas nu worden gepubliceerd.
Volgens The Lancet kan het middel wedijveren met de vaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna en is het een goede optie om te gebruiken. De auteurs van het stuk schrijven dat er over de effectiviteit op de lange termijn nog weinig kan worden geschreven. Ook is de werking tegen asymptomatische coronabesmettingen nog niet voldoende bewezen, omdat de effectiviteit alleen is gemeten bij symptomatische besmettingen.
Aan de derde testfase namen ongeveer 20.000 mensen deel. Bijna 15.000 mensen kregen Spoetnik-V toegediend en de rest een placebo. Er zaten 21 dagen tussen de twee prikken, want voor het middel zijn twee doses nodig voor de beste bescherming.
Ik dacht 'wat moet je nou met drie aardappeltjes?'quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Aah... 3 krieltjes kan je toch nog wel kwijt?![]()
Gewoon (gesekste! >> hanen maken wat meer herrie!) kuikentjes halen met Pasen! Noem je het decoratie!
Waarom willen ze het thuiswerken nu al opheffen?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Als dat thuiswerken nog steeds een dringend advies is dan zal daar vanavond echt nog iets over gezegd moeten worden. Hier op kantoor gaat het al door de wandelgangen om het thuiswerken zo zoetjes aan op te heffen. Ik kan me niet voorstellen dat wij het enige kantoor zijn waar men dat denkt.
Op kantoor werken? Zou zo graag willen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:35 schreef Stoorzendert het volgende:
laat me raden....de managers stellen dat zeker voor ?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Het management vindt het wel genoeg geweest. Voor de meeste afdelingen geldt nu nog maximaal thuiswerken. In de praktijk is dat ongeveer 60/40 (60%aanwezig). Alle beetjes helpen zeg maar...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waarom willen ze het thuiswerken nu al opheffen?
Exactamundo!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
laat me raden....de managers stellen dat zeker voor ?
Hoe zouden ze reageren op een thuiswerkplicht? geen adviesquote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het management vindt het wel genoeg geweest. Voor de meeste afdelingen geldt nu nog maximaal thuiswerken. In de praktijk is dat ongeveer 60/40 (60%aanwezig). Alle beetjes helpen zeg maar...Wij maken onze eigen dringende adviezen schijnbaar.
Geen idee, lijkt me oncontroleerbaar. Dan is iedereen toch gewoon essentieel om bepaalde processen op gang te houden?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe zouden ze reageren op een thuiswerkplicht? geen advies
En wie ben jij om zoiets te willen verplichten?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe zouden ze reageren op een thuiswerkplicht? geen advies
Dit narrative wordt wel eng, straks krijgen we van ome Hugo allemaal de Sputnik bij gebrek aan beter. Het zal allemaal vast heel veilig zijnquote:
Ja waarom zou het niet veilig zijn? als dat het niet zou zijn komt dat heel snel bij testing aan het licht.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:50 schreef byah het volgende:
[..]
Dit narrative wordt wel eng, straks krijgen we van ome Hugo allemaal de Sputnik bij gebrek aan beter. Het zal allemaal vast heel veilig zijn
Las laatst dat er in Duitsland plannen zijn (wellicht al uitgevoerd?) om voor thuiswerken de bewijslast om te draaien. Thuiswerken verplicht, tenzij de werkgever aantoont dat het niet kan.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Geen idee, lijkt me oncontroleerbaar. Dan is iedereen toch gewoon essentieel om bepaalde processen op gang te houden?
Waarom kan het ene bedrijf wel gesloten worden en een ander niet?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En wie ben jij om zoiets te willen verplichten?
Omdat ik hoop dat we in een vrij land mogen blijven leven waarin de overheid zich vooral niet meer dan nodig gaat bemoeien met mij? Lijkt me zo normaal.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:52 schreef diedrick het volgende:
[..]
Las laatst dat er in Duitsland plannen zijn (wellicht al uitgevoerd?) om voor thuiswerken de bewijslast om te draaien. Thuiswerken verplicht, tenzij de werkgever aantoont dat het niet kan.
Bedrijven boven de 10 medewerkers laten controleren door een inspectiedienst is wel te regelen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Geen idee, lijkt me oncontroleerbaar. Dan is iedereen toch gewoon essentieel om bepaalde processen op gang te houden?
Omdat diezelfde overheid dat heeft besloten? En hoe is dat een goed iets?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waarom kan het ene bedrijf wel gesloten worden en een ander niet?
Een werkgever zou dat nog mogen, daar teken je dan zelf voor bij indiensttreding.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:57 schreef GemMagic het volgende:
Je leest regelmatig klachten over mensen die niet thuis mogen werken, maar in het geheel niet naar kantoor mogen vind ik net zo kwalijk. Helaas is het juridisch niet af te dwingen om een werkplek voorzien te krijgen onder deze omstandigheden, maar niet iedereen heeft thuis een geschikte plek om in te richten.
Ik vind dat je dat ook niet verplicht zou moeten zijn, maar er zijn al diverse bedrijven bezig met het afschalen van kantoorruimte. Nu is het even niet anders, maar na de pandemie wil ik nog wel eens zien of je werkgever je mag opleggen om deel van je tijd verplicht thuis te werken en daarvoor je huis en faciliteiten ter beschikking te stellen.
Mooi dat iemand het in een grafiek heeft gezet. Veel mensen vonden (en vinden?) het paniekzaaierij, gek genoeg.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:01 schreef zoost het volgende:
Dit gaat helemaal fout!!! Wel mooi dat we alvast 1 virus variant eruit hebben gewerkt
[ afbeelding ]
Goed plan zeker als je weet dat er al jaren geklaagd wordt over de arbeidsinspectie die zwaar onderbemand is vanwege alle bezuinigingen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Bedrijven boven de 10 medewerkers laten controleren door een inspectiedienst is wel te regelen.
Percentage besmettingen nauwlijks lager dan vorige week.quote:
Ik voel me daar toch een beetje verantwoordelijk voor. Gister getest, vandaag negatieve uitslag.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Fijn. Kleine daling in percentage positief. Erg klein, maar toch.
Maar in week 15 hebben we dus hoe dan ook 100.000 besmettingen?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:01 schreef zoost het volgende:
Dit gaat helemaal fout!!! Wel mooi dat we alvast 1 virus variant eruit hebben gewerkt
[ afbeelding ]
Vanavond gaan we horen dat Mark Rutte in overleg gaat met werkgevers om dit op te lossen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 14:57 schreef GemMagic het volgende:
Je leest regelmatig klachten over mensen die niet thuis mogen werken, maar in het geheel niet naar kantoor mogen vind ik net zo kwalijk. Helaas is het juridisch niet af te dwingen om een werkplek voorzien te krijgen onder deze omstandigheden, maar niet iedereen heeft thuis een geschikte plek om in te richten.
Ik vind dat je dat ook niet verplicht zou moeten zijn, maar er zijn al diverse bedrijven bezig met het afschalen van kantoorruimte. Nu is het even niet anders, maar na de pandemie wil ik nog wel eens zien of je werkgever je mag opleggen om deel van je tijd verplicht thuis te werken en daarvoor je huis en faciliteiten ter beschikking te stellen.
Rekening houden met die UK variant is enkel paniek zaaien volgens sommigen hierquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Goh nu is 3/4 van alle besmettingen alweer Brits, het gaat wel heel hard he. Je zou het bijna ongeloofwaardig kunnen noemen.
Ik ben afgelopen week al negatief getestquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik voel me daar toch een beetje verantwoordelijk voor. Gister getest, vandaag negatieve uitslag.
Als we ons nou allemaal laten testen, schiet dat percentage positief omlaag en kunnen de kroegen wat eerder open.
Dat is toch positief, als er meer testen waren afgenomen en de daling van het percentage positief was zo weinig gedaald was het een stuk minder goed nieuws.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Percentage besmettingen nauwlijks lager dan vorige week.
Veel minder testen afgenomen deze week....
Nee, want bij een bepaald aantal besmettingen gaan mensen zich véél beter aan de (basis)maatregelen houden. Dit is in Engeland gebeurd (wat dan weer foutief is uitgelegd als dat de Britse variant niet besmettelijker is).quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:05 schreef Remco het volgende:
[..]
Maar in week 15 hebben we dus hoe dan ook 100.000 besmettingen?
Of wat zegt deze grafiek?
Zegt v Dissel dit? BVDquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Goh nu is 3/4 van alle besmettingen alweer Brits, het gaat wel heel hard he. Je zou het bijna ongeloofwaardig kunnen noemen.
Ze 'schatten' het ook nog eens. Wat belet ze om al die samples extra te testen op die Britse variant. Dan weten we het tenminste zeker.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Veel mensen laten zich niet meer testen omdat ze de GGD niet meer vertrouwen (privacy) of denken dat ze het inmiddels zelf wel voelen als ze COVID hebben.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:06 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat is toch positief, als er meer testen waren afgenomen en de daling van het percentage positief was zo weinig gedaald was het een stuk minder goed nieuws.
flink minder testen en het percentage positief gaat nog niet heel hard naar beneden.quote:
Waarom daalt het wel in IRL en UK zonder dat zij veel zwaardere maatregelen hebben? Welke maatregel hebben hun die een verschil van R van -0.4 verklaart?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Rekening houden met die UK variant is enkel paniek zaaien volgens sommigen hierOndanks de groei.
omdat dat het ook is. dit model is geen waarheid maar wordt wel zo verkocht. een voorspelling door een factchecker op basis van een boel aannames.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Mooi dat iemand het in een grafiek heeft gezet. Veel mensen vonden (en vinden?) het paniekzaaierij, gek genoeg.
Volgens wie?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:08 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Veel mensen laten zich niet meer testen omdat ze de GGD niet meer vertrouwen (privacy) of denken dat ze het inmiddels zelf wel voelen als ze COVID hebben.
Zie ookquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Bron?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:08 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Veel mensen laten zich niet meer testen omdat ze de GGD niet meer vertrouwen (privacy) of denken dat ze het inmiddels zelf wel voelen als ze COVID hebben.
Ze spelen alle 3000 onder een hoedje bij het RIVM en de ministeries, doe boefjes.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Nou nee, niet enkel.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Rekening houden met die UK variant is enkel paniek zaaien volgens sommigen hierOndanks de groei.
Misschien wel een bevolking die zich wat beter aan de regels houdt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waarom daalt het wel in IRL en UK zonder dat zij veel zwaardere maatregelen hebben? Welke maatregel hebben hun die een verschil van R van -0.4 verklaart?
Wat als de besmettingen straks gaan stijgen? Ga je dan op zoek naar een alternatieve verklaring, of geloof je dan dat de Britse variant daadwerkelijk veel besmettelijker is?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
omdat dat het ook is. dit model is geen waarheid maar wordt wel zo verkocht. een voorspelling door een factchecker op basis van een boel aannames.
Ik trap er iig niet in.
Die getallen zijn weeknummers he, (geen dagen) die ver in de toekomst liggen. zolang de cijfers dalen gaat dit geen waarheid worden.
Wat belet ze om "al die samples extra te testen"?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:08 schreef Nia het volgende:
[..]
Ze 'schatten' het ook nog eens. Wat belet ze om al die samples extra te testen op die Britse variant. Dan weten we het tenminste zeker.
Probleem is dat de ziekenhuizen niet echt leeglopen (IC opnames zijn zelfs toegenomen afgelopen week). Een nieuwe golf is zo wat moeilijker op te vangen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:10 schreef Predator40 het volgende:
met zulke cijfers is het nog veel te vroeg om te versoepelen.
dat word in maart gewoon weer een shitshow.
en misschien laten mensen zich wel minder testen door o.a het datalek.
als er veel minder getest word zeggen die cijfers ook amper meer wat.....quote:
Gewoon -10 op de IC hoor. Iets van 631 mensen nu terwijl 4 weken gelden dat 721 was.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Probleem is dat de ziekenhuizen niet echt leeglopen (IC opnames zijn zelfs toegenomen afgelopen week). Een nieuwe golf is zo wat moeilijker op te vangen.
zo goed zijn ze niet als je wat beter kijkt....quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Echt goede cijfers. Wordt een uitdaging voor Rutte en de Jonge om uit te leggen waarom versoepelen (buiten basisscholen open) niet mogelijk is, maar moet te doen zijn lijkt me.
15% daling in een maand tijd.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:12 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Gewoon -10 op de IC hoor. Iets van 631 mensen nu terwijl 4 weken gelden dat 721 was.
Hoe lang denk je dat het duurt om al die samples te analyseren?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:08 schreef Nia het volgende:
[..]
Ze 'schatten' het ook nog eens. Wat belet ze om al die samples extra te testen op die Britse variant. Dan weten we het tenminste zeker.
Nou, de cijfers zijn goed, op zich een compliment aan de opvolging van de regels.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zo goed zijn ze niet als je wat beter kijkt....
Dat zien we dan wel weer. Verder ben ik geen viroloog dat ik daar iets zinnigs over kan zeggen. ik zie voorlopig alleen de cijfers dalen maar een tabelletje doortrekken en dan heel hard PANIEK roepen dat kan ik dan nog wel.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat als de besmettingen straks gaan stijgen? Ga je dan op zoek naar een alternatieve verklaring, of geloof je dan dat de Britse variant daadwerkelijk veel besmettelijker is?
Dat vraag ik me dus ook af.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:14 schreef Remco het volgende:
Is dat hele onderzoek uit Lansingerland vergeten?
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:12 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Gewoon -10 op de IC hoor. Iets van 631 mensen nu terwijl 4 weken gelden dat 721 was.
Afgelopen week + 10. Dus ondanks het redelijk fors dalend aantal besmetting gaat het in de ziekenhuizen heel erg langzaam.quote:
Wat zegt dat onderzoek?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:14 schreef Remco het volgende:
Is dat hele onderzoek uit Lansingerland vergeten?
Je hebt in ieder geval de kern van het probleem blootgelegd.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:15 schreef Gunner het volgende:
ik zie voorlopig alleen de cijfers dalen maar een tabelletje doortrekken en dan heel hard PANIEK roepen dat kan ik dan nog wel.
Daarom is het van groot belang te investeren in de capaciteit om te sequencen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:08 schreef Nia het volgende:
[..]
En dat is?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval de kern van het probleem blootgelegd.
Hetzelfde doen wat ze in Denemarken doen. In Kopenhagen staat een megalaboratorium waar coronatesten door robots worden geanalyseerd. De capaciteit van dit ene lab is bijna even groot als die van alle labs in Nederland bij elkaar. De robots draaien dag en nacht door: https://nos.nl/video/2353(...)-onder-controle.htmlquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe lang denk je dat het duurt om al die samples te analyseren?
Het antwoord op die vraag is jouw antwoord.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
26 gemeentes met 0 besmettingen
18 gemeentes met 1 besmettingen
88 gemeentes met 2-4 besmettingen
105 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ja dat heb ik ook wel ondertussen, dan zou je nu toch al een stabilisatie of stijging moeten zien van het aantal besmettingen. Maar mijn gok is dat die Britse variant misschien toch niet zo veel besmettelijker is als iedereen denkt. En het is niet dat we het volledige leven weer open gooien hequote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat is stevigquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:16 schreef Noordzijde het volgende:
Daling van -4000 vergeleken met vorige week dinsdag. Prima weer
Ik denk dat je dan een alternatieve verklaring gaat zoeken en niet gaat onderkennen dat de Britse variant besmettelijker is. We gaan het zienquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:15 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat zien we dan wel weer. Verder ben ik geen viroloog dat ik daar iets zinnigs over kan zeggen. ik zie voorlopig alleen de cijfers dalen maar een tabelletje doortrekken en dan heel hard PANIEK roepen dat kan ik dan nog wel.
Derhalve hecht ik er op dit moment geen waarde aan.
[..]
Dat vraag ik me dus ook af.
En wat is de conclusie ook alweer van de Denen? Oh ja, dat de Britse variant 35-40% besmettelijker is.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:16 schreef Nia het volgende:
[..]
Hetzelfde doen wat ze in Denemarken doen. In Kopenhagen staat een megalaboratorium waar coronatesten door robots worden geanalyseerd. De capaciteit van dit ene lab is bijna even groot als die van alle labs in Nederland bij elkaar. De robots draaien dag en nacht door: https://nos.nl/video/2353(...)-onder-controle.html
In 1 gebied ja. Dat zegt dus niets over landelijk.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:16 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat er weinig tot geen 'extra' verspreiding was door de Britse variant.
Zelfs al zou de Britse variant makkelijker aanhechten (wat slechts een hypothese is) dan nog moet de besmetting plaatsvinden van mens op mens, het virus verplaatst zichzelf niet en kan niet besmettelijker zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat als de besmettingen straks gaan stijgen? Ga je dan op zoek naar een alternatieve verklaring, of geloof je dan dat de Britse variant daadwerkelijk veel besmettelijker is?
Nu ben ik geen cijferspecialist, maar ik begrijp er ook helemaal niets meer van eigenlijk.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Als 2/3 van de besmettingen nu de britse variant zou zijn, dan snap ik de cijfers helemaal niet meer.
De besmettingen nu zijn pas over 10 dagen zichtbaar in de cijfers. Incubatietijd + positieve uitslag + RIVM-rapportage.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Als 2/3 van de besmettingen nu de britse variant zou zijn, dan snap ik de cijfers helemaal niet meer.
Ongetwijfeld. Ik probeer alleen wat positiefs te zien in een lastige situatie.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat je redenatie veel te kort door de bocht is.
Het positieve is dat de vaccins eraan komen. Of er op tijd genoeg gevaccineerd zijn is de million dollar question.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:18 schreef Gunner het volgende:
Ongetwijfeld. Ik probeer alleen wat positiefs te zien in een lastige situatie.
Ergens klopt er inderdaad iets niet, maar dat heb ik gisteren al proberen uit te leggen/ voor te rekenen. Overigens is het wel degelijk mogelijk dat de Britse variant besmettelijker is en in aandeel toeneemt terwijl het totaal aantal besmettingen blijft dalen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Het zal best besmettelijker zijn, maar de getoonde modellen laten zien dat er niks tegen helpt. We kunnen de stijging niet afvlakken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan een alternatieve verklaring gaat zoeken en niet gaat onderkennen dat de Britse variant besmettelijker is. We gaan het zien
Sommige mensen zitten op minder dan 1,5 meter afstand van de tvquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:19 schreef RipCity het volgende:
Presentatoren VTM NIEUWS dragen voortaan mondkapjes aan de nieuwsdesk
https://www.ad.nl/show/pr(...)nieuwsdesk~a92c3b62/
Kan ook alleen maar weer in België he
nee.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:19 schreef koemleit het volgende:
De mensen die hier nu zeggen dat de Britse variant schromelijk overdreven wordt, zijn dat dezelfde mensen die dit pakweg een jaar geleden over het virus zijden? die het aan het begin van de tweede golf zijden dat er niets aan de hand was? en dit nu weer beweren? dat gevoel heb ik namelijk wel.
Draai het om zou ik zeggen, pak nu nog even door door de maand februari die cijfers zo laag mogelijk te houden. Ik snap inmiddels de argwaan vanuit allerlei hoeken behoorlijk.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het zal best besmettelijker zijn, maar de getoonde modellen laten zien dat er niks tegen helpt. We kunnen de stijging niet afvlakken.
Dan kunnen we maar beter met alle maatregelen stoppen en nog een leuke maand hebben voordat we allemaal aan het zuurstof gaan.
Of laat die grafiek zien dat er nog redding is als er een dergelijke stijging is ondanks de huidige maatregelen?
ja, dit slaat nergens op.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het zal best besmettelijker zijn, maar de getoonde modellen laten zien dat er niks tegen helpt. We kunnen de stijging niet afvlakken.
Dan kunnen we maar beter met alle maatregelen stoppen en nog een leuke maand hebben voordat we allemaal aan het zuurstof gaan.
Of laat die grafiek zien dat er nog redding is als er een dergelijke stijging is ondanks de huidige maatregelen?
Hoe bedoel je dat? Dit gaat over de huidige besmettingen die al bekend zijn, niet over toekomstige.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De besmettingen nu zijn pas over 10 dagen zichtbaar in de cijfers. Incubatietijd + positieve uitslag + RIVM-rapportage.
Was gisteren al bekend.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:22 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Pfff
‘Kabinet verlengt harde lockdown tot zeker 2 maart’
Nog een maand langer niet naar de kapper kunnen
Het zou helpen als duidelijk zou zijn tot wanneer er testuitslagen van de variant zijn en vanaf wanneer er geextrapoleerd wordt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ergens klopt er inderdaad iets niet, maar dat heb ik gisteren al proberen uit te leggen/ voor te rekenen. Overigens is het wel degelijk mogelijk dat de Britse variant besmettelijker is en in aandeel toeneemt terwijl het totaal aantal besmettingen blijft dalen.
Beter nu nog even verlengen dan versoepelen en daarna weer een harde lockdown ...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:22 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Pfff
Ja en nee.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het gebruik van fuck in je post maakt de post een stuk sterker. Erg slim gedaan.
@:kingroland
Het lastige is dat veel lokaties betrokken zijn bij de productie, maar dat het waarschijnlijk niet op veel lokaties wordt afgevuld. Het J&J vaccin bijvoorbeeld, wordt in Leiden geproduceerd, maar in de VS in flesjes gedaan...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 13:39 schreef skrn het volgende:
[..]
Dan laten we mensen inenten in de fabriek.
De efteling kan ook 40dzd bezoekers per dag aan.
Dan moet een fabriek dat ook kunnen.
Ik wil wel naar een fabriek rijden voor een prikje, geen probleem.
Dat zal het zijn inderdaad. Van de geteste mensen in de week van 11 t/m 17 januari was 19.8% de Britse variant.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De besmettingen nu zijn pas over 10 dagen zichtbaar in de cijfers. Incubatietijd + positieve uitslag + RIVM-rapportage.
Dank voor je expertise maatquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:23 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ja en nee.
Marketingtechnisch slecht voor de seo
The more we learn, the less we know.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nu ben ik geen cijferspecialist, maar ik begrijp er ook helemaal niets meer van eigenlijk.
We kunnen het toch niet tegen houden?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Draai het om zou ik zeggen, pak nu nog even door door de maand februari die cijfers zo laag mogelijk te houden. Ik snap inmiddels de argwaan vanuit allerlei hoeken behoorlijk.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het lastige is dat veel lokaties betrokken zijn bij de productie, maar dat het waarschijnlijk niet op veel lokaties wordt afgevuld. Het J&J vaccin bijvoorbeeld, wordt in Leiden geproduceerd, maar in de VS in flesjes gedaan...
Volgens mij is er in NL geen andere lokatie waar een vaccin geproduceerd wordt. AZ en BioNTech worden beiden wel in Belgie geproduceerd geloof ik.
Maar hoe weet men dit? Dat 19.8% de Britse variant was? Hoeveel testen we daar nu op?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dat zal het zijn inderdaad. Van de geteste mensen in de week van 11 t/m 17 januari was 19.8% de Britse variant.
Kortom: zonder de Britse variant zaten we volgende week in de kroeg!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat zal het zijn inderdaad. Van de geteste mensen in de week van 11 t/m 17 januari was 19.8% de Britse variant.
Even heel grof gerekend maakt dat 40.000*0,198*1,27*1,27*1,27 ~ 16387 besmettingen deze week met de Britse variant. Ongeveer 2/3 dus.
Ik lees het als 'besmettingen die op dit moment plaatsvinden'.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Dit gaat over de huidige besmettingen die al bekend zijn, niet over toekomstige.
Ha!!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:23 schreef KingRoland het volgende:
@:maily ik heb je spellchecker niet nodig voor me scriptie. 7.5 gehaald voor verdediging
Dat zegt men, maar je kunt wel zorgen dat je op een zo laag mogelijk niveau komt door nu effe door te pakken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
We kunnen het toch niet tegen houden?
Staat in het OMT-advies.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het zou helpen als duidelijk zou zijn tot wanneer er testuitslagen van de variant zijn en vanaf wanneer er geextrapoleerd wordt.
Volgens de site van het RIVM was in de week van 11 t/m 17 januari 19,8%. Een week eerder was dat nog de helft. En vandaar extrapoleren ze.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het zou helpen als duidelijk zou zijn tot wanneer er testuitslagen van de variant zijn en vanaf wanneer er geextrapoleerd wordt.
Het maakt wel uit hoe snel het gaat. En de cijfers van Israël laten zien dat het vaccin er wel degelijk tegen helpt. Maar je kan ook afwachten tot de besmettingscijfers totaal ontsporen en wachten op een autonoom gedragseffect bij de mensen, dat klopt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is volgens mij onwaarschijnlijk dat de cijfers héél recent zijn (van de afgelopen paar dagen) omdat dat sequencen even duurt. Als 2/3e van die besmettingen Brits is én de R0 van die Britse variant boven de 1 ligt, dan is het rekenkundig onmogelijk dat we nu nog steeds dalen. Ergens iets klopt daar niet. Dus één van de cijfers (aandeel, extra besmettelijkheid etc.) klopt niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat schat het RIVM nu ook: https://www.nu.nl/coronav(...)tse-variant-was.htmlquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Even heel grof gerekend maakt dat 40.000*0,198*1,27*1,27*1,27 ~ 16387 besmettingen deze week met de Britse variant. Ongeveer 2/3 dus.
Hoe kan ik het verdomme nog verminderen? mag ik mijn vrouw en dochter ook niet meer zien?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:22 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja, dit slaat nergens op.
je kunt elk virus vertragen, maar bij de Britse variant is dat moeilijker. (dus zul je NOG minder contacten moeten hebben).
ik zie het zo aankomen he, volgende week zitten ze op Hugo te vitten dat ie te traag is met de vaccinatie (wat natuurlijk ook waar is), maar vlak bovenstaande niet uit.
einde spoedcursus.
Hoeveel sequenced (ofzo) men nu dan?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is volgens mij onwaarschijnlijk dat de cijfers héél recent zijn (van de afgelopen paar dagen) omdat dat sequencen even duurt. Als 2/3e van die besmettingen Brits is én de R0 van die Britse variant boven de 1 ligt, dan is het rekenkundig onmogelijk dat we nu nog steeds dalen. Ergens iets klopt daar niet. Dus één van de cijfers (aandeel, extra besmettelijkheid etc.) klopt niet.
En waarschijnlijk ligt dat werkelijke getal NU dus al hoger ~ 75% al vraag je je dan dus af waar het kantelpunt gaat komen, wanneer zien we dit terug in een stijging van besmettingen?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:25 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat schat het RIVM nu ook: https://www.nu.nl/coronav(...)tse-variant-was.html
Kiemsurveillance: https://www.rivm.nl/coron(...)oek/kiemsurveillancequote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar hoe weet men dit? Dat 19.8% de Britse variant was? Hoeveel testen we daar nu op?
Oh zodra je er zelf last van hebt dan heb je wel moeite met eventuele verplichtingen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe kan ik het verdomme nog verminderen? mag ik mijn vrouw en dochter ook niet meer zien?
En daarna weer een maand.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:22 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Pfff
Als mensen zich na een besmetting aan de regels houden, dan stijgt het niet meer. Al is het nog zo besmettelijk. Het is geen garantie dat die stijging er inderdaad komt. Anders zouden de cijfers in Engeland zelf ook nog door moeten stijgen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En waarschijnlijk ligt dat werkelijke getal NU dus al hoger ~ 75% al vraag je je dan dus af waar het kantelpunt gaat komen, wanneer zien we dit terug in een stijging van besmettingen?
Bij 36%.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En waarschijnlijk ligt dat werkelijke getal NU dus al hoger ~ 75% al vraag je je dan dus af waar het kantelpunt gaat komen, wanneer zien we dit terug in een stijging van besmettingen?
Meh, steekproefsgewijs. Ik vind dat maar matig voor iets waar zoveel angst voor is.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Kiemsurveillance: https://www.rivm.nl/coron(...)oek/kiemsurveillance
Kom nou, met je effe doorpakken, het heeft geen zin. De vaccinaties zijn niet rond voor eind februari, dat had ook nooit gekund, we zijn gewoon te laat!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zegt men, maar je kunt wel zorgen dat je op een zo laag mogelijk niveau komt door nu effe door te pakken.
Hoezo dat?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is volgens mij onwaarschijnlijk dat de cijfers héél recent zijn (van de afgelopen paar dagen) omdat dat sequencen even duurt. Als 2/3e van die besmettingen Brits is én de R0 van die Britse variant boven de 1 ligt, dan is het rekenkundig onmogelijk dat we nu nog steeds dalen. Ergens iets klopt daar niet. Dus één van de cijfers (aandeel, extra besmettelijkheid etc.) klopt niet.
Godverdomme, ik wás nog optimistisch en best vrolijk vandaag.quote:
Jawel hoor.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heel sterk inderdaad. We gaan hier nooit meer uitkomen, zoals hij dat al goed kenbaar maakt.quote:
Dat zat ik ook net te bedenken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Elke knapper knipt nu ook gewoon aan huis.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:29 schreef Tijn het volgende:
Waarom is zo'n thuiskapper eigenlijk verboden? Ik bedoel, je mag toch 1 gast ontvangen thuis?
1 gast op 1,5 meter. Een thuiskapper zal niet buiten 1,5 meter blijven.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:29 schreef Tijn het volgende:
Waarom is zo'n thuiskapper eigenlijk verboden? Ik bedoel, je mag toch 1 gast ontvangen thuis?
Noem mij één landelijk onderzoek die niet werkt met steekproeven. Het is zo'n beetje het fundament van statistische modellen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Meh, steekproefsgewijs. Ik vind dat maar matig voor iets waar zoveel angst voor is.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Britse R 1.1
Oude R 0.7
Dat zou nog steeds tot een daling leiden.
Start met 10.000
(6666*1.2)+(3334*0.7) = 9.666 en dus nog steeds een daling
Ja, jullie hebben gelijk. Er had moeten staan 'met de R0's die nu door het RIVM worden geschat, dus 1,27 en 0,85'.quote:
1,5 m, zwart werk, etcquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:29 schreef Tijn het volgende:
Anderhalve meter vergeten?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:29 schreef Tijn het volgende:
Daarom is het ook niet verboden. Ik loop gewoon fris en bijgeknipt rond.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:29 schreef Tijn het volgende:
Feit is dat heel veel mensen zich niet aan de regels houden, zelfs als ze positief getest zijn gaat 1 op de 4 of 5 (?) nog vrolijk naar buiten en de supermarktquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:28 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als mensen zich na een besmetting aan de regels houden, dan stijgt het niet meer. Al is het nog zo besmettelijk. Het is geen garantie dat die stijging er inderdaad komt. Anders zouden de cijfers in Engeland zelf ook nog door moeten stijgen.
Ik denk dat 2 van de drie dat wel lekker vinden voor een tijdje.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe kan ik het verdomme nog verminderen? mag ik mijn vrouw en dochter ook niet meer zien?
Het impliceert tenminste dat de normale covid ontzettend snel uit dooft, zonder meer gegevens vind ik de cijfers lastig te schatten.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor de lockdown mocht de kapper ook gewoon zijn werk doen. En hadden we ook 1,5 meter.quote:
Dit slaat nergens op, ik ga niet binnen het huishouden anderhalve meter bewaren.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Oh zodra je er zelf last van hebt dan heb je wel moeite met eventuele verplichtingen.
Nee.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Noem mij één landelijk onderzoek die niet werkt met steekproeven. Het is zo'n beetje het fundament van statistische modellen.
Exact?quote:En waarom zou Nederland opeens anders zijn dan bv. VK en Denemarken, waar wél heel veel gesequenced wordt en exact hetzelfde beeld naar voren komt?
Waar is het precies verboden om in je eigen huis mensen binnen je 1,5m-zone te laten komen?quote:
Nogal omslachtig ja, maar schijnbaar ligt dat vast in het contract. Misschien dat ze daar veel meer afvul capaciteit hadden/hebben?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:28 schreef maily het volgende:
[..]
Dat het J&J-vaccin in Leiden wordt geproduceerd maar in de USA in flesjes wordt gedaan
Het reproductiegetal is een schatting van 2 weken terug, lijkt me. Toen de verhoudingen nog anders lagen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Ja, jullie hebben gelijk. Er had moeten staan 'met de R0's die nu door het RIVM worden geschat, dus 1,27 en 0,85'.
Jij zelf.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar wie controleert nou wat er binnen gebeurt?
Gewoon een tondeuse op een bezemsteel vasttapenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
1 gast op 1,5 meter. Een thuiskapper zal niet buiten 1,5 meter blijven.
Dat is geen feit.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:24 schreef Scrummie het volgende:
Maar hoe weet men dit? Dat 19.8% de Britse variant was?
Precies.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Britse R 1.1
Oude R 0.7
Dat zou nog steeds tot een daling leiden.
Start met 10.000
(6666*1.2)+(3334*0.7) = 9.666 en dus nog steeds een daling
Waar slaat dit op?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:30 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik denk dat 2 van de drie dat wel lekker vinden voor een tijdje.
Volgens mij is het enige dat erover bekend is dat de variant juist iets (marginaal) dodelijker is. Kinderen ontwikkelen ook vaker klachten begrijp ik.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:32 schreef Elan het volgende:
Volgens Hugo is het ziekteverloop ook anders dus misschien worden mensen wel minder ziek ook.
Ja, wat doe je nou weer achterlijk moeilijk dan?quote:
Dan gaan we dat verplichten.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op, ik ga niet binnen het huishouden anderhalve meter bewaren.
Dat was een uitspraak van Boris Johnson die achteraf niet te verifiëren bleek.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Volgens mij is het enige dat erover bekend is dat de variant juist iets (marginaal) dodelijker is.
Hoezo zou je een stabilisatie of stijging moeten zien? Ik denk dat je twee zaken door elkaar heen haalt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook wel ondertussen, dan zou je nu toch al een stabilisatie of stijging moeten zien van het aantal besmettingen. Maar mijn gok is dat die Britse variant misschien toch niet zo veel besmettelijker is als iedereen denkt. En het is niet dat we het volledige leven weer open gooien he
quote:Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten in Nederland bedraagt 2269, 1 minder dan de vorige dag. Daarvan liggen er 629 op de IC, een daling van 10 patiënten en 1640 in de kliniek, 9 patiënten meer dan gisteren.
Nieuwe opnames
Vandaag zijn 247 nieuwe COVID-patiënten opgenomen in de Nederlandse ziekenhuizen, 79 meer dan gisteren. Hiervan zijn er 29 opgenomen op de IC, 5 meer dan gisteren en 218 in de kliniek, 74 meer dan gisteren.
https://lcps.nu/629-covid(...)iek-13-verplaatsing/
Dat niet alleen, er gaat hier nog iets fout.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Ja, jullie hebben gelijk. Er had moeten staan 'met de R0's die nu door het RIVM worden geschat, dus 1,27 en 0,85'.
Aha, dus of de R's worden te hoog geschat, of het percentage Engelse variant. Wat ik ervan begrepen heb is dat de samples die geanalyseerd worden volledig random worden geselecteerd. Wel is het aantal geanalyseerde samples klein, <1% van het totaal. Daardoor zou de schatting er ongeveer 5% naast kunnen zitten.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Nou ja, je zou ook kunnen proberen geen stellige uitspraken te doen als je er blijkbaar niet zoveel van weet.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:33 schreef Scrummie het volgende:
Niet iedereen weet er zoveel van als jou. Ik mag toch godverdomme wel de mening hebben dat ik een steekproef achterlijk vind op basis van mijn beperkte kennis?
Daar valt niet zoveel van te 'vinden'. Steekproeven - inclusief onzekerheidsmarges welteverstaan - zijn het fundament van ongeveer de halve wetenschap.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, wat doe je nou weer achterlijk moeilijk dan?
Niet iedereen weet er zoveel van als jou. Ik mag toch godverdomme wel de mening hebben dat ik een steekproef achterlijk vind op basis van mijn beperkte kennis? Of moet ik die ook eerst voorleggen aan de DireStraits7 commissie?
Dat was een uitspraak waarvan een expert op de radio destijds zei dat het een onhandige uitspraak was gegeven de consequenties, maar feitelijk wel correct als je kijkt naar de data. Punt was dat het maar een marginaal verschil was. Dus met enige voorzichtigheid naar buiten gebracht moet worden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat was een uitspraak van Boris Johnson die achteraf niet te verifiëren bleek.
Ik ontken helemaal nietsquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou ja, je zou ook kunnen proberen geen stellige uitspraken te doen als je er blijkbaar niet zoveel van weet.
Zo werkt vrijwel alle statistiek met kansberekening o.b.v. steekproeven. Dat kun je ontkennen, de realiteit is anders. Vrijwel al het beleid is gebaseerd op modellen en inschattingen.
Maar wie zegt dat die R de hele tijd boven de 1 blijft? De R staat niet vast, maar is variabel al naar gelang mensen zich aan de regels houden. Of zie ik iets over het hoofd?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat niet alleen, er gaat hier nog iets fout.
Die start met 10.000. De Engelse variant begon lager (met 1 of een paar) en wordt nu fors meer. Dus het omslag punt komt, maar je weet zo niet wanneer. Dat hangt dus van het beginpunt en de R af.
En dat ontken ik toch ook nietquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:35 schreef galantis het volgende:
[..]
Daar valt niet zoveel van te 'vinden'. Steekproeven - inclusief onzekerheidsmarges welteverstaan - zijn het fundament van ongeveer de halve wetenschap.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waar is het precies verboden om in je eigen huis mensen binnen je 1,5m-zone te laten komen?
Bezoek thuis buiten je huishouden moet gewoon 1,5 meter afstand houden hoor.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waar is het precies verboden om in je eigen huis mensen binnen je 1,5m-zone te laten komen?
Nee, moet niet. Is advies.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:37 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
[..]
Bezoek thuis buiten je huishouden moet gewoon 1,5 meter afstand houden hoor.
Nee. Een jaar geleden zei ik dat niet over het virus. Maar nu wel over de Britse variant.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:19 schreef koemleit het volgende:
De mensen die hier nu zeggen dat de Britse variant schromelijk overdreven wordt, zijn dat dezelfde mensen die dit pakweg een jaar geleden over het virus zijden? die het aan het begin van de tweede golf zijden dat er niets aan de hand was? en dit nu weer beweren? dat gevoel heb ik namelijk wel.
Maar bezoek thuis buiten je huishouden kan niemand wat van zeggen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:37 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
[..]
Bezoek thuis buiten je huishouden moet gewoon 1,5 meter afstand houden hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |