Kom nou, met je effe doorpakken, het heeft geen zin. De vaccinaties zijn niet rond voor eind februari, dat had ook nooit gekund, we zijn gewoon te laat!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zegt men, maar je kunt wel zorgen dat je op een zo laag mogelijk niveau komt door nu effe door te pakken.
Hoezo dat?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is volgens mij onwaarschijnlijk dat de cijfers héél recent zijn (van de afgelopen paar dagen) omdat dat sequencen even duurt. Als 2/3e van die besmettingen Brits is én de R0 van die Britse variant boven de 1 ligt, dan is het rekenkundig onmogelijk dat we nu nog steeds dalen. Ergens iets klopt daar niet. Dus één van de cijfers (aandeel, extra besmettelijkheid etc.) klopt niet.
Godverdomme, ik wás nog optimistisch en best vrolijk vandaag.quote:
Jawel hoor.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is volgens mij onwaarschijnlijk dat de cijfers héél recent zijn (van de afgelopen paar dagen) omdat dat sequencen even duurt. Als 2/3e van die besmettingen Brits is én de R0 van die Britse variant boven de 1 ligt, dan is het rekenkundig onmogelijk dat we nu nog steeds dalen. Ergens iets klopt daar niet. Dus één van de cijfers (aandeel, extra besmettelijkheid etc.) klopt niet.
Heel sterk inderdaad. We gaan hier nooit meer uitkomen, zoals hij dat al goed kenbaar maakt.quote:
Dat zat ik ook net te bedenken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Elke knapper knipt nu ook gewoon aan huis.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:29 schreef Tijn het volgende:
Waarom is zo'n thuiskapper eigenlijk verboden? Ik bedoel, je mag toch 1 gast ontvangen thuis?
1 gast op 1,5 meter. Een thuiskapper zal niet buiten 1,5 meter blijven.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:29 schreef Tijn het volgende:
Waarom is zo'n thuiskapper eigenlijk verboden? Ik bedoel, je mag toch 1 gast ontvangen thuis?
Noem mij één landelijk onderzoek die niet werkt met steekproeven. Het is zo'n beetje het fundament van statistische modellen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Meh, steekproefsgewijs. Ik vind dat maar matig voor iets waar zoveel angst voor is.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Britse R 1.1
Oude R 0.7
Dat zou nog steeds tot een daling leiden.
Start met 10.000
(6666*1.2)+(3334*0.7) = 9.666 en dus nog steeds een daling
Ja, jullie hebben gelijk. Er had moeten staan 'met de R0's die nu door het RIVM worden geschat, dus 1,27 en 0,85'.quote:
1,5 m, zwart werk, etcquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:29 schreef Tijn het volgende:
Anderhalve meter vergeten?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:29 schreef Tijn het volgende:
Daarom is het ook niet verboden. Ik loop gewoon fris en bijgeknipt rond.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:29 schreef Tijn het volgende:
Feit is dat heel veel mensen zich niet aan de regels houden, zelfs als ze positief getest zijn gaat 1 op de 4 of 5 (?) nog vrolijk naar buiten en de supermarktquote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:28 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als mensen zich na een besmetting aan de regels houden, dan stijgt het niet meer. Al is het nog zo besmettelijk. Het is geen garantie dat die stijging er inderdaad komt. Anders zouden de cijfers in Engeland zelf ook nog door moeten stijgen.
Ik denk dat 2 van de drie dat wel lekker vinden voor een tijdje.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe kan ik het verdomme nog verminderen? mag ik mijn vrouw en dochter ook niet meer zien?
Het impliceert tenminste dat de normale covid ontzettend snel uit dooft, zonder meer gegevens vind ik de cijfers lastig te schatten.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor de lockdown mocht de kapper ook gewoon zijn werk doen. En hadden we ook 1,5 meter.quote:
Dit slaat nergens op, ik ga niet binnen het huishouden anderhalve meter bewaren.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Oh zodra je er zelf last van hebt dan heb je wel moeite met eventuele verplichtingen.
Nee.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Noem mij één landelijk onderzoek die niet werkt met steekproeven. Het is zo'n beetje het fundament van statistische modellen.
Exact?quote:En waarom zou Nederland opeens anders zijn dan bv. VK en Denemarken, waar wél heel veel gesequenced wordt en exact hetzelfde beeld naar voren komt?
Waar is het precies verboden om in je eigen huis mensen binnen je 1,5m-zone te laten komen?quote:
Nogal omslachtig ja, maar schijnbaar ligt dat vast in het contract. Misschien dat ze daar veel meer afvul capaciteit hadden/hebben?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:28 schreef maily het volgende:
[..]
Dat het J&J-vaccin in Leiden wordt geproduceerd maar in de USA in flesjes wordt gedaan
Het reproductiegetal is een schatting van 2 weken terug, lijkt me. Toen de verhoudingen nog anders lagen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Ja, jullie hebben gelijk. Er had moeten staan 'met de R0's die nu door het RIVM worden geschat, dus 1,27 en 0,85'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |